כותרות TheMarker >
    ';

    תנו לעשן בכיף מאת: אילן פיפסון

    16 תגובות   יום ראשון, 8/2/09, 13:53

    חוק הגבלת עישון במוקמות ציבוריים קובע איסורים מרחיקי לכת על העישון במקומות ציבוריים. הוראת החוק מחייבת קביעת שלטי אזהרה, המביאים איסורים כאלה לידיעת הציבור. החוק נחקק בשנת 1983 אך מאז תחילתו הורחב ותוקן, כשהתקנה האחרונה משנת 1994 מפרטת את המקומות בהם אין לעשן.

    אין ויכוח שהעישון הוא בין הגורמים לתמותה ולתחלואה בישראל. העישון גורם למותם של בני אדם רבים בשנה ולתחלואה של בני אדם רבים עוד יותר.

    אני מכיר עוד מזיקים רבים שגורמים תענוג לאנשים רבים כמו אלכוהול, סטייק שמן, עוגת שוקולד ומין אנלי, אולי לא בריא אך הכל חוקי.

    הגיון המחוקקים נובע מכך שעישון במקום ציבור מזיק באופן פאסיבי גם על ציבור הלא מעשן.

    לדעתי המחוקק הרחיק לכת ובמקום להבין שהוא נבחר גם על ידיי אחוז גבוה של מעשנים הוא בחר להתעלם מהם.

    הגיוני ביותר לאסור על העישון במשרדים ממשלתיים, אוטובוס ציבורי, סופרמרקט, בתי קולנוע, קניונים,בתי מלון וכיוצא בזה. אך למה אסור לעשן בבתי קפה? למה במסעדות?

    מדובר אכן במקומות ציבוריים אך אלו שייכים לאנשים פרטיים שכל מטרתם היא לרצות את הלקוחות בכל דרך אפשרית. אין מדובר בשירות בסיסי לציבור הרחב, מדברים על מותרות ובעלי העסקים רשאים לבחור את סגנון המוזיקה המתנגן במקום, את העיצוב ואת סוג המזון המוגש. לא מתאים לכם? רועש לכם מידי? המוזיקה המזרחית עממית לטעמכם? אל תבואו. אתם לא קהל היעד של בעלי המקום וזכותכם המלאה לא לפרנס אותו.

    למה לא לתת את האפשרות לבעל המסעדה לבחור אם הוא מוכן לוותר על נגעלי העישון ולהעדיף את המעשנים? כל בעל מועדון או בר יספר לכם שציבור המעשנים מבזבז יותר כסף. אלכוהול וקפה הולכים עם סיגריה כמו בר רפאלי לליאו. למה צריך לקום ולצאת מהמסעדה כמו נרקומן בקריז רק בשביל כמה שאיפות?

    חוק העישון מציע גם לקבוע אחריות פלילית שתחול על בעל עסק: חובה עליו לנקוט צעדים כדי למנוע עישון במקום, והוא יצטרך לבקש מאדם שיעשן לחדול מכך או לעזוב את המקום. אם ייתקל בסירוב, יהיה עליו להזעיק גם את יחידת הפיקוח העירוני. אתם מבינים? מעבר לניהול העסק וכל כאב הראש הם גם חייבים להתעמת עם הלקוחות.

    בית קפה בקניון מפורסם בתל אביב איבד 70% מהלקוחות בגלל החוק והבעלים אובדי עצות, תנו לנו לחיות בכיף, פתחו ביפו מועדון סאדו מאזו להנאתם של חובבי העניין, אולי נבקש לסגור אותו ? למה להרביץ, לא יפה. לא אוהבים? זה לא בריא? אל תגיעו. אני בטוח שלשם לא מגיעים הפקחים ואפשר לעשן (הנה פתרון).

      תקשיבו לי, החוק יאכף במסעדות, במוסדות ציבור ובבתי קפה אך אין סיכוי שזה יעבוד בבארים ובמועדונים. יהיה מצחיק לראות בתוך דיסקוטק הומה וחשוך  פקחים מחפשים מעשנים. 1000 פקחים לא יספיקו וזה יגמר בתוהו ובוהו.

    העיריה והמשטרה יודעים את זה טוב ממני והם אפילו לא מנסים לאכוף את החוק במועדונים ובבארים (מי אמר שאין שכל).

    יש עשן סמיך יותר במפעלים, אוטובוסים פולטים רעל אמיתי (הצעת חוק, דוח לאוטובוס) ועם זה מסתדרים.

    תכניסו לראש אנטי מעשנים, הסיגריה עבור המעשן היא לא עוד חטיף שוקולד שמתענגים עליו מדי פעם, סיגריות זה דבר שלוקחים אותו לכל מקום ובכל מזג אויר. זה כמו טלפון נייד, תדמיינו את עצמכם כמה שעות ללא סלולארי? נכון יש פאניקה? לחץ בלתי מוסבר? כך מרגיש ומתנהג המעשן. אז למה לא להתחשב בהם? למה להיות קרציות שמחפשות כל היום ראש של בית קפה שלא העיר למעשן?

    תהנו מ 90% מקומות ללא עישון אך תנו לנו 10% של מקום מסריח מעשן.

    פינה קטנה ל - לא מעשנים
    אילן פיפסון

    http://eilati.co.il/article_2348.asp
    דרג את התוכן:

      תגובות (16)

      נא להתחבר כדי להגיב

      התחברות או הרשמה   

      סדר התגובות :
      ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
      /null/cdate#

      /null/text_64k_1#

      RSS
        11/3/10 23:10:

      זכותו של כל אדם לשבת במקום ציבורי בלי לנשום בעל כורחו עשן סיגריות. נקודה. גם אם אותו אדם נמצא במיעוט. גם אם 99% מתושבי מדינת ישראל יעשנו. אין כאן קשר לרוב ולמיעוט. אין כאן סימטריה. "אי עישון" לא מזיק למעשן היושב בבית קפה. הוא אינו סובל ולא נגרם לו נזק מעצם העובדה שיושב לידו אדם שלא מעשן. הנזק הוא מהמעשה ואין כל הצדקה לכפות עשן סיגריות על אדם אחר. 

      כשידוע ומוכח שעישון פסיבי מזיק, וכשברור שפעולה של אדם אחד מזיקה לאדם אחר, אין בכלל שאלה של עד כמה להרחיק לכת. אין בכלל מקום לומר שבסדר, נאכוף איסור על עישון בבתי קולנוע אבל בבתי קפה - לא. באותה מידה אפשר היה לקבוע שלאדם שיושב בבית קולנוע אסור לתת סטירה לאדם שיושב לידו, אבל לעומת זאת, אם הם יושבים בבית קפה, אז זה מותר.  

        2/7/09 13:48:

      צטט: נועם פלד 2009-02-09 14:41:48

      "

      תנו לגעת בכיף!  מאת: פלוני פדופיליון
      תכניסו לראש אנטי פדופילים, המעשה המיני עבור הפדופיל הוא לא עוד חטיף שוקולד שמתענגים עליו מדי פעם, ליבידו זה דבר שלוקחים אותו לכל מקום ובכל מזג אויר.
      "


       

       

      תשובה נהדרת.
        11/2/09 21:58:

      צטט: knoker 2009-02-11 21:37:28


      נו, הצעתי לך כמה אלטרנטיבות לא רלבנטיות....     :-)

      תשמעי, אני באמת חושב שלא צריך לעשן ליד אנשים. הבנתי שאת לא נגד החוק ואת רוצה שהחוק ירשה לך כן לעשן איפה שהוא. אז אני נגד האיפשהו. ואני יודע שזה בעיה, אבל נו, זו בעיה. עזבי חוק. זה לא רק עניין של חוק. עשן - זה בעיה. נכון, גם עשן מכוניות ואוטובוסים זה איום ונורא, אבל לכי לסרבסה (ארמדליו בדיזנגוף) איפה שממש מצפצפים על החוק, תחזרי כל כך מסריחה ומעושנת שאחרי זה תתגעגעי להתחבר למפלט של אוטובוס שיחשב יותר אוויר בעיינך ממה שנושמים שם.

      תביני שהפתרון היחידי הוא פיתוח מודעות. ורגישות. ונחישות של החוק....

      אין פתרון אחר. זה בינארי לחלוטין.

       

       

       נו? בדיוק.

      הבעיה היא באכיפה. זהו. 

      אם הייתה אכיפה, היית יכול לשבת בארמדילו כמה שאתה רוצה, לא?

      ולמעשנים היה חדר נפרד, אטום, אחר מבודד, עם אחלה ספות, תקרה שואבת עשן והאפשרות לקחת את המשקה איתנו. מגניב. 

        11/2/09 21:37:


      נו, הצעתי לך כמה אלטרנטיבות לא רלבנטיות....     :-)

      תשמעי, אני באמת חושב שלא צריך לעשן ליד אנשים. הבנתי שאת לא נגד החוק ואת רוצה שהחוק ירשה לך כן לעשן איפה שהוא. אז אני נגד האיפשהו. ואני יודע שזה בעיה, אבל נו, זו בעיה. עזבי חוק. זה לא רק עניין של חוק. עשן - זה בעיה. נכון, גם עשן מכוניות ואוטובוסים זה איום ונורא, אבל לכי לסרבסה (ארמדליו בדיזנגוף) איפה שממש מצפצפים על החוק, תחזרי כל כך מסריחה ומעושנת שאחרי זה תתגעגעי להתחבר למפלט של אוטובוס שיחשב יותר אוויר בעיינך ממה שנושמים שם.

      תביני שהפתרון היחידי הוא פיתוח מודעות. ורגישות. ונחישות של החוק....

      אין פתרון אחר. זה בינארי לחלוטין.

       

        11/2/09 21:16:

      היי :-)

      לא בטוחה שקראת אותי לגמרי. אמרתי שאין לי שום בעיה להשמע לחוק הזה.

      שום בעיה. אני רק רוצה אלטרנטיבה הוגנת.

        11/2/09 21:11:

      אלמה היקרה שלום

      תראי, נושא מורכב, את מכורה ואני מבין את זה. אבל כמו שהסברתי החוק נגד העישון הגיע אחרי שיותר מידי אנשים לא הודו בזה שהם פולטים ריחות שנויים במחלוקת לעבר חלל האוויר שאותו הם חולקים עם אנשים אחרים. כמו שציינתי, ביום שאנשים יפליצו כמו שפנים במעליות אני נוטה להאמין שיחוקק חוק נגד זה. אני יודע שלפעמים משתחררת לאנשים (באופן בלתי רצוני) קטנה, זה קורה, אבל תסכימי שהפלצה במעליות פחות נפוצה מעישון.  וכאמור, רב האנשים פיתחו מודעות לגבי נושא שחרור הפוקים שלהם בחברת בני האדם והם משתדלים להמנע מזה. ואם זאת, אני מבטיח לך אנשים מפליצים. איפה? בשרותים, באוויר הפתוח, במיטה בליל שבת חורפית לאחר החמין, מסתדרים. אני מבין שלך עישון זה צורך גופני כמו כל צורך גופני. אבל השאלה היא האם את צריכה לעשות את זה בחברת בני אדם אחרים? אני קיצוני, אני טוען שלא.אבל יש כמה פתרונות לא מעשיים שאני יכול להציע (כדי שלא תוכלי להגיד שאני לא מציע פתרונות). למשל לחייב בתי עסק לפתח תאי שרותים מיוחדים לעישון - תאי עישון שהאוויר מהם ינוקז (או שלא). אפשר לעשן סיגריות אלקטרוניות. נחשפתי לעניין לאחרונה וזה מדהים. זה נראה כמו סיגריה, זה פולט עשן כמו סיגריה, יש בזה ניקוטין (פחות מבסיגריה) וזה מעסיק את היד כמו סיגריה. אבל, אין לזה ריח וזה לא מייצר נזק לסביבה.ואופציה האחרונה שתהיה מהפכנית מבחינתך - תיגמלי.  

      אין מה לעשות, עישון מגונה כמו הפלצה, זה מסריח, זה לא אקלוגי (כי צריך להפעיל יותר מכונות כביסה) ולאנשים מסוימים זה פשוט לא נעים. והיה נחמד עם המעשנים היו מפתחים מודעות לעניין ומבינים את זה בעצמם. זה לא קרה, חוקק חוק. אבל הוא במילא לא נאכף, אז מכפת לך? 

      בידידות

       

       

        11/2/09 20:01:

      צטט: אישון 2009-02-11 19:37:15


      המקף הזה שהוספתם בשם שלי זה אייקון של סיגריה?

       ברור, בחדר נפרד.

       

        11/2/09 19:37:

      המקף הזה שהוספתם בשם שלי זה אייקון של סיגריה?
        11/2/09 10:21:

      צטט: lech.alze 2009-02-11 09:23:05


      להפליץ ולעשן גם יחד מנטרלים מעט זה את זה חיוך

       

      איני מעשן, אך אני מכיר בצורך וברצון של אנשים לעשן

      זה לא נעים להיות בסביבה של עישון

      זה גם מזיק לבריאות

      הכל ידוע

       

      אנחנו דנים בשאלה היכן עובר הגבול והתחושה הכללית היא שהוא עובר קרוב מידי עד כדי כך שהוא יורד לחייהם של  המעשנים.

      אני יודע....אז שלא יעשנו, זה לטובתם...זה אגב נכון - אבל לא כולם יכולים להפסיק

       

      אפשר למצוא פסול כמעט בכל דבר ואז לצאת נגד

      מכוניות מזהמות את האוויר אף הן, חנות פלאפל מלכלכת בד"כ את סביבתה - מה גם שזה די מגעיל לראות את הטחינה נוזלת לכולם על הרצפה, תראה לי דוכן פלאפל שאינו מזהם, ראיתם את הלכלוך שהמפעלים בחיפה מייצרים ?

       

      בתור מעשן בעברי הרחוק אני מכיר את הצורך ולעשן בבית קפה וגם מוכן לסבול מעט עשן בשביל אלה שמעשנים.

       

      זהו מספיק לברבר

       

       הייתי מככבת, אבל אי אפשר.

      ולגבי הברבורים - אנחנו פה ב ש ב י ל לברבר :-)

      זה יפה שאתה מוכן לסבול מעט עשן, אבל עם המודעות של היום.. זה לא הכרחי ואין בזה שום צורך.

      צריך למצוא פתרון מבלי שמישהו יסבול מעישון פאסיבי (או כפוי, תודה לנועם)

      אז אנחנו פה בשביל לחפש מקום כזה.

      בלי לרדת לחייהם של המעשנים.

      חושב על משהו? 

       

        11/2/09 09:23:


      להפליץ ולעשן גם יחד מנטרלים מעט זה את זה חיוך

       

      איני מעשן, אך אני מכיר בצורך וברצון של אנשים לעשן

      זה לא נעים להיות בסביבה של עישון

      זה גם מזיק לבריאות

      הכל ידוע

       

      אנחנו דנים בשאלה היכן עובר הגבול והתחושה הכללית היא שהוא עובר קרוב מידי עד כדי כך שהוא יורד לחייהם של  המעשנים.

      אני יודע....אז שלא יעשנו, זה לטובתם...זה אגב נכון - אבל לא כולם יכולים להפסיק

       

      אפשר למצוא פסול כמעט בכל דבר ואז לצאת נגד

      מכוניות מזהמות את האוויר אף הן, חנות פלאפל מלכלכת בד"כ את סביבתה - מה גם שזה די מגעיל לראות את הטחינה נוזלת לכולם על הרצפה, תראה לי דוכן פלאפל שאינו מזהם, ראיתם את הלכלוך שהמפעלים בחיפה מייצרים ?

       

      בתור מעשן בעברי הרחוק אני מכיר את הצורך ולעשן בבית קפה וגם מוכן לסבול מעט עשן בשביל אלה שמעשנים.

       

      זהו מספיק לברבר

       

        10/2/09 11:22:

      צטט: knoker 2009-02-08 21:39:05


      תודה על מאמרך המרתק.

      אני אנסה להסביר לך למה החוק חוקק ואח"כ ננהל דיון על למה הוא לא נאכף ואיזה כיף לך.

      עישון היא פעולה שטומנת בחובה (לצד הנזקים הבלתי נסבלים לכל הסביבה ולצרכן עצמו) ריח שהוא ללא ספק שנוי במחלוקת. מי שמכיר אותי יודע שאני אוהב להפליץ. לא רק זה שאני אוהב אלא שגם פיתחתי את זה לרמת תחביב (אני חתום בגאווה גמורה על נאד שהוגדר בזמנו כנאד המיליניום).  בניגוד גמור לעישון, שחרור פוק זו פעולה בריאה - בריאה מאוד. לא בריא לשמור בבטן. אלא מה? אני אדם תרבותי. ואני מבין שהריחות שאני פולט מגופי הינם שנויים במחלוקת. למעשה יש לי נאדים מהגהנום בריח של גופרית עזה שמקשים מאוד על קיום חיים בסיביבתי. ולכן כשאני בא במגע עם אנשים אני נמנע מהפעולה המענגת. ואם במקרה אני הולך ברחוב ובא לי לי לשחרר הגונה אני מיד בודק את כיוון הרוח, מוודא היטב שאין אנשים סביבי,  ורק אחרי שאני בודק שלא יהיו קורבנות משניים אני משחרר נפיחה. כזה אני, אדם עם אינטגרטי. הבחירה של המעשנים היא בחירה של המעשנים. אבל העדר היושרה שלהם מונע מהם להודות שההנאה שלהם מייצרת סבל לסביבה. לכן חוקקו חוקים. זה התחיל בתחבורה ציבורית (זוכר, פעם מותר היה לעשן באוטובוסים ולפני 10 שנים גם במטוסים) ולאט לאט ובצדק רב זה מתגלגל הלאה, מסעדות מועדונים, פאבים... כי איפה שלאנשים אין יושרה נכנס המחוקק. זה בסדר לעשן. כמו שזה בסדר להפליץ. רק שזו לא פעולה שצריכה לקרות בחברת בני אדם. אם אנשים היו מפליצים במקומות ציבוריים יתכן והיה מחוקק חוק.

      עכשיו, בא נדבר למה זה לא נאכף.

      במדינת ישראל יש בעיה של כבוד למרחב הציבורי. כשזה מגיע למרחב הציבורי המרחב הציבורי הוא הפקר. זה מתחיל בזריקת פסולת ברשות הרבים (החל מבדל סיגריה וכלה בפסולת בניין), ממשיך לאי אכיפת חוקים כדוגמאת חוק העישון, חוקי התנועה, חוקי איכות הסביבה (מטרדי ריח ורעש), חוקי התכנון והבניה, וזה נגמר כמובן בשר אוצר שגוזל מהקופה הציבורית. כחברה אנחנו עדיין במנטליות של השטייטל, המרחב הציבורי הפקר. אתה זורק בדל סיגריה, מישהו אחר יאסוף. אתה סוגר מרפסת, חזית הבניין מכוערת אבל לך יש עוד חדר וכן הלאה וכולי....

      אתה מעשן - העיקר שטוב לך.

      בעייני יש בעיה עם זה. בעיינך?

       

       

       אנשים דווקא מפליצים במקומות ציבוריים.

      במעלית זה המעשה הנוראי ביותר לעשות.

      לא ראיתי מחוקק שחוקק חוק כזה. מה עושים??

       

      מסכימה איתך לגבי בעיית הכבוד למרחב הציבורי, אבל פרט להצפת בעיות, מה עם קצת פתרונות יצירתיים? מה אתה עושה לטובת המרחב הציבורי? מפליץ בבית?

       

      אני מעשנת וטוב לי. יש לך בעיה עם זה וזה בסדר. לא אעשן איפה שאסור, אבל מצא לי אלטרנטיבה!

      כי מי שמעשן, לא יכול לעשן רק בבית. 

       

        10/2/09 11:20:

      צטט: נועם פלד 2009-02-09 14:41:48

      "

      תנו לגעת בכיף!  מאת: פלוני פדופיליון
      תכניסו לראש אנטי פדופילים, המעשה המיני עבור הפדופיל הוא לא עוד חטיף שוקולד שמתענגים עליו מדי פעם, ליבידו זה דבר שלוקחים אותו לכל מקום ובכל מזג אויר.
      "

      אגב, לתשומת ליבך, האכיפה לא אמורה להגיע מהפקחים - בעלי המקומות הם האחראים על האכיפה. 
      וברגע שיעיפו אותך ממועדון על כפיית עישון, תשקול שנית אם להדליק שם סיגריה בפעם הבאה. 
      בקיצור, את המשפט "אין סיכוי שזה יעבוד בבארים ובמועדונים"  אתה צריך להמיר ב"אין סיכוי שיאכפו את זה בבר לפני שהוא יחטוף תביעה של מיליוני שקלים".

      בקיצור,  See you in court.

       נועם .. לנשום :-)

      הבחור לא כתב פה, אני העתקתי את הכתבה הנה והוספתי קישור.

      המטרה - להראות עוד דעות.

      הכתבה לא מהשנה ולכן יש שם את המשפט "אין סיכוי.." היה המשך, חתכתי אותו, אתה מוזמן להכנס לקישור.

      אבל למה להסחף לפדופיליה??? 

      בוא נשאיר את הדיון בגבולות הדיון. מדובר על מציאת עמק השווה בכל הנושא של אכיפת החוק למניעת עישון במקומות ציבוריים. למה יש לאכוף? כולנו יודעים ורובנו המוחץ גם מסכימים.

      פתרון למעשנים? יש למצוא. 

      האכיפה תגיע עם הפתרון רק לא ברור מה יקדים מה. 

      סטייל הביצה והתרנגולת.

       

        10/2/09 07:47:


      כמעשן, אני מסכים לחוק איסור העישון במקומות בילוי...

       

      אינני חושב שמישהו אחר צריך להנות או לסבול מעשן סיגריות שאני רוכש בכסף מלא ( מלא מסים, גם...),

       

      מי שרוצה? שיקנה בעצמו...

       

      יחד עם זאת אני חושב שכדאי להתיר הקמת מועדוני עישון... יוגדרו כך ויתופעלו כך...

       

      ומי שלא רוצה? שלא יכנס לשם...

       

      אני לא אוהב "סאדו מאזו" ולא אכנס למועדון כזה...

        9/2/09 22:52:

      צטט: knoker 2009-02-08 21:39:05


      תודה על מאמרך המרתק.

      אני אנסה להסביר לך למה החוק חוקק ואח"כ ננהל דיון על למה הוא לא נאכף ואיזה כיף לך.

      עישון היא פעולה שטומנת בחובה (לצד הנזקים הבלתי נסבלים לכל הסביבה ולצרכן עצמו) ריח שהוא ללא ספק שנוי במחלוקת. מי שמכיר אותי יודע שאני אוהב להפליץ. לא רק זה שאני אוהב אלא שגם פיתחתי את זה לרמת תחביב (אני חתום בגאווה גמורה על נאד שהוגדר בזמנו כנאד המיליניום).  בניגוד גמור לעישון, שחרור פוק זו פעולה בריאה - בריאה מאוד. לא בריא לשמור בבטן. אלא מה? אני אדם תרבותי. ואני מבין שהריחות שאני פולט מגופי הינם שנויים במחלוקת. למעשה יש לי נאדים מהגהנום בריח של גופרית עזה שמקשים מאוד על קיום חיים בסיביבתי. ולכן כשאני בא במגע עם אנשים אני נמנע מהפעולה המענגת. ואם במקרה אני הולך ברחוב ובא לי לי לשחרר הגונה אני מיד בודק את כיוון הרוח, מוודא היטב שאין אנשים סביבי,  ורק אחרי שאני בודק שלא יהיו קורבנות משניים אני משחרר נפיחה. כזה אני, אדם עם אינטגרטי. הבחירה של המעשנים היא בחירה של המעשנים. אבל העדר היושרה שלהם מונע מהם להודות שההנאה שלהם מייצרת סבל לסביבה. לכן חוקקו חוקים. זה התחיל בתחבורה ציבורית (זוכר, פעם מותר היה לעשן באוטובוסים ולפני 10 שנים גם במטוסים) ולאט לאט ובצדק רב זה מתגלגל הלאה, מסעדות מועדונים, פאבים... כי איפה שלאנשים אין יושרה נכנס המחוקק. זה בסדר לעשן. כמו שזה בסדר להפליץ. רק שזו לא פעולה שצריכה לקרות בחברת בני אדם. אם אנשים היו מפליצים במקומות ציבוריים יתכן והיה מחוקק חוק.

      עכשיו, בא נדבר למה זה לא נאכף.

      במדינת ישראל יש בעיה של כבוד למרחב הציבורי. כשזה מגיע למרחב הציבורי המרחב הציבורי הוא הפקר. זה מתחיל בזריקת פסולת ברשות הרבים (החל מבדל סיגריה וכלה בפסולת בניין), ממשיך לאי אכיפת חוקים כדוגמאת חוק העישון, חוקי התנועה, חוקי איכות הסביבה (מטרדי ריח ורעש), חוקי התכנון והבניה, וזה נגמר כמובן בשר אוצר שגוזל מהקופה הציבורית. כחברה אנחנו עדיין במנטליות של השטייטל, המרחב הציבורי הפקר. אתה זורק בדל סיגריה, מישהו אחר יאסוף. אתה סוגר מרפסת, חזית הבניין מכוערת אבל לך יש עוד חדר וכן הלאה וכולי....

      אתה מעשן - העיקר שטוב לך.

      בעייני יש בעיה עם זה. בעיינך?

       

       

       

       מה יש להוסיף אחרי דברים שכאלה (מלבד הנהוני ראש ופרצי צחוק פו[ק] ושם) ?! 

       כמה חבל שלא ניתן לככב את דבריך. הייתי עושה זאת בשמחה.

       

       

        9/2/09 14:41:

      "

      תנו לגעת בכיף!  מאת: פלוני פדופיליון
      תכניסו לראש אנטי פדופילים, המעשה המיני עבור הפדופיל הוא לא עוד חטיף שוקולד שמתענגים עליו מדי פעם, ליבידו זה דבר שלוקחים אותו לכל מקום ובכל מזג אויר.
      "

      אגב, לתשומת ליבך, האכיפה לא אמורה להגיע מהפקחים - בעלי המקומות הם האחראים על האכיפה. 
      וברגע שיעיפו אותך ממועדון על כפיית עישון, תשקול שנית אם להדליק שם סיגריה בפעם הבאה. 
      בקיצור, את המשפט "אין סיכוי שזה יעבוד בבארים ובמועדונים"  אתה צריך להמיר ב"אין סיכוי שיאכפו את זה בבר לפני שהוא יחטוף תביעה של מיליוני שקלים".

      בקיצור,  See you in court.

        8/2/09 21:39:


      תודה על מאמרך המרתק.

      אני אנסה להסביר לך למה החוק חוקק ואח"כ ננהל דיון על למה הוא לא נאכף ואיזה כיף לך.

      עישון היא פעולה שטומנת בחובה (לצד הנזקים הבלתי נסבלים לכל הסביבה ולצרכן עצמו) ריח שהוא ללא ספק שנוי במחלוקת. מי שמכיר אותי יודע שאני אוהב להפליץ. לא רק זה שאני אוהב אלא שגם פיתחתי את זה לרמת תחביב (אני חתום בגאווה גמורה על נאד שהוגדר בזמנו כנאד המיליניום).  בניגוד גמור לעישון, שחרור פוק זו פעולה בריאה - בריאה מאוד. לא בריא לשמור בבטן. אלא מה? אני אדם תרבותי. ואני מבין שהריחות שאני פולט מגופי הינם שנויים במחלוקת. למעשה יש לי נאדים מהגהנום בריח של גופרית עזה שמקשים מאוד על קיום חיים בסיביבתי. ולכן כשאני בא במגע עם אנשים אני נמנע מהפעולה המענגת. ואם במקרה אני הולך ברחוב ובא לי לי לשחרר הגונה אני מיד בודק את כיוון הרוח, מוודא היטב שאין אנשים סביבי,  ורק אחרי שאני בודק שלא יהיו קורבנות משניים אני משחרר נפיחה. כזה אני, אדם עם אינטגרטי. הבחירה של המעשנים היא בחירה של המעשנים. אבל העדר היושרה שלהם מונע מהם להודות שההנאה שלהם מייצרת סבל לסביבה. לכן חוקקו חוקים. זה התחיל בתחבורה ציבורית (זוכר, פעם מותר היה לעשן באוטובוסים ולפני 10 שנים גם במטוסים) ולאט לאט ובצדק רב זה מתגלגל הלאה, מסעדות מועדונים, פאבים... כי איפה שלאנשים אין יושרה נכנס המחוקק. זה בסדר לעשן. כמו שזה בסדר להפליץ. רק שזו לא פעולה שצריכה לקרות בחברת בני אדם. אם אנשים היו מפליצים במקומות ציבוריים יתכן והיה מחוקק חוק.

      עכשיו, בא נדבר למה זה לא נאכף.

      במדינת ישראל יש בעיה של כבוד למרחב הציבורי. כשזה מגיע למרחב הציבורי המרחב הציבורי הוא הפקר. זה מתחיל בזריקת פסולת ברשות הרבים (החל מבדל סיגריה וכלה בפסולת בניין), ממשיך לאי אכיפת חוקים כדוגמאת חוק העישון, חוקי התנועה, חוקי איכות הסביבה (מטרדי ריח ורעש), חוקי התכנון והבניה, וזה נגמר כמובן בשר אוצר שגוזל מהקופה הציבורית. כחברה אנחנו עדיין במנטליות של השטייטל, המרחב הציבורי הפקר. אתה זורק בדל סיגריה, מישהו אחר יאסוף. אתה סוגר מרפסת, חזית הבניין מכוערת אבל לך יש עוד חדר וכן הלאה וכולי....

      אתה מעשן - העיקר שטוב לך.

      בעייני יש בעיה עם זה. בעיינך?

       

       

      פרופיל

      ღ Alma ღ
      1. שלח הודעה
      2. אוף ליין
      3. אוף ליין

      פרטי קהילה

      אי-שון - די לעישון הכפוי

      קהילה זו היא קהילה קצת שונה משאר הקהילות בקפה. מטרת הקהילה היא להיות קהילה אקטיבית שתביא את מקומות הבילוי לדאוג לכך שהחוק למניעת עישון במקומות ציבוריים יאכף ועישון יתבצע רק בחדר המוקצה לכך ע"פ חוק. מטרת קהילה זו היא לתת לאנשים כלים להתמודד עם מקומות שלא שומרים על החוק ולאפשר זרימת מידע על מקומות נעימים  לביקור ומידע איך לעזור למקומות שלא מכבדים את החוק לדעת שהם עוברים עליו.   אנחנו מגדירים עישון פאסיבי כעישון כפוי. כי הוא ניכפה עלינו בניגוד לחוק.

      חברה וקהילה