כותרות TheMarker >
    ';

    code2hope

    מעורר ומורד בכח המשיכה, לעבר התקווה

    code2hope

    מעורר ומורד בכח המשיכה, לעבר התקווה

    ארכיון : 8/2008

    12 תגובות   יום ראשון, 31/8/08, 13:22

    הסטודיו מסמל את הרוח והבר משול לחומר. הסטודיו- בר נבנה על היסוד של החיפוש אחר האיזון הרצוי בין עולם החומר לרוח. שני קצוות מנוגדים אלו מקיפים אותנו בחיי השעה וגורמים לנו לסטות מהאיזון המתבקש שדורש מיצוע* על מנת להגיע למיצוע- שביל הזהב יצרנו שני ניגודים במהות ובצבע היוצרים את החזון לשביל הזהב.

     

    *שביל האמצע בין הדעות המתנגדות כגון: בדידות וחברה, אנושיות ושיווק, מלחמה ושלום...

     

     


     2000c כל הזכויות שמורות לעפר אלוני

    דרג את התוכן:
      6 תגובות   יום שלישי, 26/8/08, 00:13

      ביום אחד* אנו חשופים  ל:889 קרב יריות, 362 מכות, 273 דחיפות, 272 איום בנשק, 224 סטירות לחי ו-128  הרס מכוון של רכוש זאת החשיפה האלימה שמקיפה אותנו בחיי השעה, ביום אחד*.  האם ניתן להתמודד עם סביבה כזאת מבלי לאבד את השפיות? האם יש נקודת אחיזה שבעזרתה נוכל להפוך מציאות זאת להוויה חיובית? איפה בכלל נימצא הטוב שיהווה משקל נגד? התובנה לפיתרון בעיית האלימות קשורה במהותה בהגדרת הטוב והרע החושך והאור ... אנחנו קובעים את דעותינו ועמדותינו תוך השוואה בלתי פוסקת בין דברים שווים ונבדלים, בהבדל דק, או עבה - וחשיפת המשותף והשונה. מדוע אנחנו מתאמצים לערוך את ההשוואה/ההבדלה הזאת?לא רק בהבדלה, אלא אף בהשוואה, אנחנו יוצרים איזו מחיצה בין הדברים המושווים, ומציבים אותם זה לצד זה. המחיצה שיצרנו אינה נותנת לנו לערבב בין הדברים, מבליטה את הייחוד של כל אחד ואחד מהם ומסייעת לנו להבין טוב יותר את פשרם. מחלת ההרגל מקהה את עינינו ומטשטשת את ראיית הניגודים וגילויי הייחודיות  הקיימים בעולם הסובב אותנו.הטשטוש הזה הוא סם שינה, המפיל תרדמה על הבנתנו. לכן תיקנו חז"ל לאזכר במוצאי שבת, בברכת חונן הדעת, את ההבדלה שבין האור לחושך. כי אם אין דעת – הבדלה מניין?! כשהחושים מתקהים, רק החריג ויוצא הדופן מצליח לחדור אל תודעתנו. רק הקיצוניות - בהבדלים, בניגודים - עוברת את מסך האטימות שירד עלינו. לא במקרה מכנה העברית בשם נער את האדם בצעירותו, בשנים שבהן ערנות מוגברת היא התכונה המאפיינת אותו (נערי וערני הן אותה מילה עצמה, בשינוי סדר האותיות).תקוותי היא שהקריאה בספר זה, על מתכונתו המיוחדת, תהיה עבור הקורא לאירוע אשר יעיר אותו מתרדמת ההרגל ויפקח את עיניו לראות את האור, דווקא מתוך  החושך המקיף ארץ.  *הרשימה הבאה מכילה את מספר הסצינות האלימות ששודרו בטלוויזיה האמריקנית במשך יום שידורים אחד (משש בבוקר עד חצות) בשנת 92 אז מה קורה היום? מקרא: קצב דפי הספר רקע שחור על הרע, רקע לבן על הטוב, ורקע אפור על מה שבינהם 

       (עמ' ברקע אפור)האור והחושך, היום והלילה, הלבן והשחור - אינם אלא משלים לרז, שאליו ננסה להגיע במסע שיתקיים בין דפיו של הספר הזה. למה "רז"? כי בחוכמת המספרים של הגימטריה - היא הנומרולוגיה העברית -רז שווה אור (=207). ואין זה דבר של מה בכך, שאור ורז שווים. שהרי באור - הדברים גלויים וברורים וברז - הם סתומים ונסתרים.

      (עמ' ברקע לבן)אפשר להאיר חדר בשתי דרכים שונות: על ידי הצבת מקור של אור - בתוכו,או על ידי פתיחת חלון באחד מקירותיו. בפרשת נח, בספר בראשית, כתוב:  "צהר תעשה לתיבה". רש"י מביא בפירושו שתי דעות: הראשונה - שכוונת הכתוב היא לחלון הנפתח אל העולם החיצון ושואב ממנו את אורו.השניה – שאין הצהר אלא אבן יקרה, הזורחת בחשיכה. החלון איננו מקור האור. הוא רק נותן לאור לעבור דרכו  ולהאיר לנו. האבן הטובה היא עצמה מקור של אור. 

      (עמ' ברקע שחור)מי העומדים נגד האור? החושך, הענן, הערפל. החושך הוא העדר האור - ומניעתו. הענן אינו מבטל את האור. הוא רק מכסה אותו, מסתיר אותו מאיתנו, מפריע לו להגיע אלינו.והערפל? הערפל מטשטש את האור, גורם לו להתפזר, לאבד את מיקודו ואת עוצמתו. 

      (עמ' ברקע אפור)שמעתי משל של חכמים: מעשה במלך שהיו לו שני שרים. האחד - שר האור, השני - שר החושך. ורבו שני שרים ביניהם. אמר שר האור: "אני אשלוט ביום, אתה  – שר החושך - תשלוט בלילה".אמר שר החושך: "לא, כי אני אשלוט גם בלילה וגם ביום. כל היממה תהיה שלי". קרא להם המלך. אמר המלך לשר האור: "יהי כדברך. היום יהיה תחומך". ולשר החושך אמר: "תחומך יהיה הלילה – ואת גבולו לא תעבור".מלחמת החושך באור משל הוא למלחמת הרע בטוב.הרע מבקש מאז ומתמיד להשתלט על הכל, להשחית כל חלקה טובה.הוא מנהל, ללא לאות, מלחמת חורמה בכל גילוי של חסד, מנסה לחסל כל קרן אור. כמוהו כשר החושך, המבקש להחשיך את היממה כולה, להשליט אפי?לה על העולם.  

      (עמ' ברקע לבן)מתוק האור – אומר קוהלת – וטוב לעיניים. החיוב שבאור גלוי לעין:הוא מאיר את דרכנו, מרחיק ספקות מליבנו, שכן בזכותו הכל הופך ברור ופשוט.  האור מחמם את ליבנו - והוא גם ביטוי לתחושה הטובה המציפה אותנו בשעת שמחה, שבה "אורו פנינו".לא במקרה היה האור – הביטוי התמציתי של כל הטוב שבעולם – הדבר הראשון שברא אלוהים אחרי בריאת השמיים והארץ: "יהי אור" 

      (עמ' ברקע שחור)החושך לא רק שאינו מסייע לנו בדרכנו, הוא מנסה להכשיל אותנו על כל צעד ושעל. הוא מעוור את עינינו, המאבדות בגללו את כושר הראיה. ומה שחמור עוד יותר,  הוא מטעה ומבלבל:בחושך אנו רואים צל הרים כהרים והדימיונות האלה מבהילים, מולידים פחדים, עצב וקדרות. לכן "יקחו אופל" הוא לשון של קללה, כי האופל, החושך, הוא משל לרוע. 

      (עמ' ברקע אפור)החכם באדם  סיפר לי על עיר קטנה ואנשים בה מעט. יום אחד בא אל העיר מלך גדול וטיפש, הקיף אותה בחומה ובנה עליה מבצרים גדולים. והיה באותה עיר קטנה  ילד קטן ומסכן, אך חכם - והוא – הילד הקטן – הציל את העיר ואת אנשיה מצרת המלך הגדול והטיפש. והכל - בהארת שכלו, הלא היא חוכמתוכשם שהאור מאיר לנו את אשר לפנינו,  כך החוכמה מאירה את חיינו ומורה לנו את הדרך שבה עלינו ללכת. זהו יתרון האור על החושך. אם נדליק נר קטן באולם אפל,  מעט האור ידחה הרבה מן החושך.כך די בחוכמה מועטה לגבור על טפשות ובורות רבה. 

      (עמ' רקע לבן)השמש אינה מקפחת אף אחד: היא מאירה לכל וחודרת לכל פינה במידה שווה, אם רק אין מתחבאים מפניה. אז איך זה שיש, בכל זאת, בתים שחדריהם מוארים יותר, וכאלה שחדריהם מוארים פחות?!במה זה תלוי?בניקיון החלונות! ככל שהחלונות צחים יותר, כך רב יותר האור החודר דרכם. גם אור הגנוז – האור של בורא עולם – מאיר לכל אדם במידה שווה. אם ננקה את חלונות ליבנו, ייכנס בהם האור הזה, מזון הנשמה - ונאיר את פנינו לכל. 

      (עמ' רקע שחור)אוי לאוטמים את חלונות ליבם,  והאור אינו מוצא מסילות אל נפשם פנימה.לא רק שאת דרך הישר אין הם מסוגלים לראות, הם קוראים לרע - טוב, ולטוב- רע, לחושך- אור,  ולאור- חושך. בפיהם המתוק יכונה מר, והמר- מתוק. קורים של עכביש, קורים של הזנחה ועזובה  הולכים ומתעבים על חלונות נפשם, וככל שנמשכת אריגת הקורים האלה פחות ופחות שמש חודרת פנימה,פחות ופחות אור, והחשיכה בפנים הולכת ומעמיקה 

      (עמ' רקע אפור)שיכור המגשש את דרכו בחשכת הלילה  אינו מביט לאחוריו. הוא נועץ עיניים במה שלפניו. דומה השיכור לכסיל ההולך במסלול חייו ואינו טורח להביט לאחור, לבחון את עברו וללמוד ממנו. כמאמר המלך שלמה, החכם באדם:"והכסיל בחושך הולך" לעומתו, החכם - עיניו בראשו. הוא בודק את שהיה  ומפיק ממנו לקח טוב על שעתיד להתרחש. ראשו, הגבוה באיבריו, הוא מגדלור המאיר לו את דרכו. 

      ויש המשך...

       הספר יצא לאור בסין במסגרת עיצוב פנים שלי למרכז מבקרים של מדינת ישראל שבו עברו כ-40 מיליון איש 

      © כל הזכויות שמורות לעפר אלוני

      דרג את התוכן:
        26 תגובות   יום שישי , 15/8/08, 01:30

        אני ישנה ולבי ער- כי ההרגלים מכהים את חושייך  אבל למזלי  ליבך ממשיך לפעום בקצב חיי למרות תרדמתך... ואז בהסח הדעת כדרכן של מציאות את שומעת את קול דודי דופק- עם הסיסמא של הניצחיות : אחותי רעיתי יונתי תמתי.

         שראשי נמלא טל קוצותי רסיסי לילה- שהרי אני לילה שלם סופג את רסיסי הטל כל הדרך לחדרך...ואת על מה את מתחשבנת אתי? בפרטים שוליים ביחס לניצחיות שלנו: פשטתי את כותנתי איככה אלבשנה רחצתי את רגלי אינכה אטנפם. 

         דודי שלח ידו מן החור ומעי המו עליו- אני מתבונן בך דרך חור המנעול ואני חש את ריגושך שהרי מעי המו עלי... 

         קמתי אני לפתוח לדודי- מתי פתחת? אחרי שהשארת אותי בלילה אפל וקר בבדידות מקפיאה? איך יכולת לאכזב את שאהבה נפשי, שהרי לא התחברת אלי ברגע הדפיקה על דלתך,  מתי תביני שה"אהבה מכסה על הכול" כולל על עצלותך. תשוקתך היתה בנויה עם תמהיל של עצלות  ונהנתנות שהרי העדת על עצמך ש: וידי נטפו מור ואצבעותי מור עובר על כפות המנעול- ולכן  פתחת  לי באיחור שנבע מכובד גופך  ודודי חמק עבר- כי נמאס לו ואז נזכרת? נפשי יצאה בדברו בקשתיהו ולא מצאתיהו קראתיו ולא ענני. כי החטא הוא סוג של  החטאה שגרמה לך לשנות במשך שנים את  שחיפשנו... שלא לדבר על ההשפלות כפי שכתבת לי בהמשך:  מצאוני השומרים הסובבים בעיר הכוני פצעוני, נשאו את רדידי מעלי שומרי החומות"

         

        והטקסט ברצף:

        "אני ישנה ולבי ער, קול דודי דופק, פתחי לי אחותי רעיתי יונתי תמתי שראשי נמלא טל קוצותי רסיסי לילה. פשטתי את כותנתי איככה אלבשנה רחצתי את רגלי אינכה אטנפם. דודי שלח ידו מן החור ומעי המו עליו. קמתי אני לפתוח לדודי וידי נטפו מור ואצבעותי מור עובר על כפות המנעול. פתחתי אני לדודי ודודי חמק עבר נפשי יצאה בדברו בקשתיהו ולא מצאתיהו קראתיו ולא ענני. מצאוני השומרים הסובבים בעיר הכוני פצעוני, נשאו את רדידי מעלי שומרי החומות".החכם באדם (שיר השירים).


        דרג את התוכן:
          78 תגובות   יום שני, 11/8/08, 19:15

          מפגש התובנות שבין החכם הסיני לחכם היהודי הייתה ההפקה שלי  של  בסין כמרכז המבקרים של מדינת ישראל, בחנגצ'ו-עיר התיירות המובילה בסין,  בקניון הגדול ביותר בעולם שעוצב כוונציה. במרכז המבקרים עברו במשך חצי שנה כ-40 מיליון איש. ההפקה כללה ספר שכתבתי (אני לא מאמין בפרוספקטים) ריצוף, תיקרה, בניית בר, באנרים עם אמירה של מפגש התובנות, פלזמות ומחשבים. מרכז המבקרים חשף את מדינת ישראל ע"י משרד החוץ, התמ"ת, ומשרד התיירות ו13- חברות מסחריות. על מנת למקד את המבקר במרכז המבקרים ביחס ל-100  מרכזי המבקרים של המדינות השונות בתערוכת EXPO בחרתי בקונספט בשורש של שתי התרבויות העתיקות בעולם (התרבות הסינית ויהודית) ומשם יצאו "הענפים" לחברות המסחריות השונות, שהרי הכל נשען בסופו של יום על החוכמה...להלן הקונספט שהודפס שם בסינית:

           

          קמפיין דינמי צייר לי כוכב* 

          *חזון המכנה המשותף המואר של סין וישראל

           ביתן   dno5בתערוכת expo 2006  בסיןיחשוף בפנייך את התובנות של חכמי סין  וחכמי ישראללאחר שקיעת החמה, מתגלה לעינינו עולם אחר - עולם הכוכבים. העולם הזה, הנחשף לעינינו רק עם בוא החשיכה, נמצא איתנו גם בשעות היום, אלא שאז הוא סמוי מן העין ולכן אין אנו ערים לקיומו. עם הופעתו בשעת לילה, מקבל עולמנו מימד חדש - מימד של כוכבים ומזלות. בקמפיין דינמי, שנערך בסין בעיר Hangzhou- בביתן הישראלי DN05 אנו מזמינים אותך ואת יתר 40 מיליון המבקרים בביתן, לצייר כוכב זורח, המסמל את החזון המשותף של סין, ישראל . בעת הביקור בביתן, נחשף המבקר למהלך דינמי תוך קבלת "הארה" – על פי חכמי ישראל וסין- על הניגודים המשלימים המרכיבים את עולמנו: אור וחושך, אדמה ושמיים, ישראל וסין**....

          **סין היא הגדולה שבמדינות העולם מבחינת מספר התושבים והשניה בגודל השטח.ישראל היא מהקטנות שבמדינות העולם, הן בשטח והן במספר התושבים.

          על הביתן הישראלי

          בסיסה של התרבות הסינית הוא בחוכמה הסינית העתיקה, לדורותיה.ואילו ישראל היא ארץ התנ"ך, הבסט סלר האמוני והאינטלקטואלי של כל הזמנים.הביקור בביתן הישראלי מזמן מסע כלכלי- רוחני ותרבותי, החושף בפני המבקר שתי תרבויות שונות מאוד, הרחוקות זו מזו כמרחק מזרח מן המערב, אך הנשענות שתיהן על חוכמה עתיקת יומין, שהיא היסוד לקיומנו גם בעולמנו המודרני.

          על קונספט הביתן - בין אור לחושך

          ההשוואה אינה שונה מהותית מן ההבדלה. בשני המקרים, המשווה/המבדיל בונה מחיצה בין הדברים המושווים/המובדלים, מחיצה המדגישה את ייחודו של כל אחד מן הדברים המושווים/מובדלים. בדרך זו, אנחנו מבינים טוב יותר את פשר הדברים.הבלטת הייחודיות – והניגודים שבין הדברים – הם הבסיס ללימוד ולהבנה.  מחלת ההרגל מטשטשתאת הניגודים שבעולמנו וההבנה לוקה בתרדמה. לכן תיקנו חכמי ישראל את המושג הבדלה במטבע התפילה של "אתה חונן לאדם דעת"

          על שיתוף הקהלים ביצירת חזון משותף

          הביתן הישראלי מציג "קמפיין דינמי- צייר לי כוכב", שהוא חזון המכנה המשותף המואר של סין  וישראל, תוך שיתוף פעיל של קהלים שונים בציור כוכב (בדרך הפשוטה והרגילה – ואו תוך ניצול טכנולוגיה מתקדמת) ביצירה אחת, משותפת לכל.

          הכוכב הוא המכנה המשותף המואר המופיע בדגל סין ובדגל ישראל הביקור בביתן, על מתכונתו הייחודית , יעיר את המבקר מתרדמת ההרגל ויאיר את עיניו באשר לניגודים שמשלימים המאפיינים את עולמנו...

           

            © 2006 כל הזכויות שמורות לעפר אלוני- יוצר רב תחומי

          דרג את התוכן:
            55 תגובות   יום שבת, 9/8/08, 22:27

            קונספט סיפורי למהלך שיווקי:

            הנסיך הגדול* ומלחמתו למען החיים כערך עליון.

            * הנסיך הגדול הוא חידוש, שהרי ברור שנסיך הוא קטן לפחות ביחס לאביו המלך

            הנסיך הגדול היא דמות אשר נולדה באחד השבילים המוליכים אל החיים... עוד בילדותו הגיע הנסיך להכרה שהרצון המרכזי מעבר לרצון של'היות טייס, נהג רכבת או ברוקר הוא הרצון לחיים כערך עליון.לכן הוא הקדיש את חייו לחיים כפועל וכמושג. כלומר הכשרת המצע (הקרקע) אשר עליו יגדל הילד- המייצג את החיים ובמלחמה בגורמים אשר עלולים להפריע להתפתחותו. באחד מטיוליו בשדות המוריקים, הוא הבין כי הקרקע חייבת להיות דשנה ופוריה על מנת שהזרע ינבוט. כידוע בכל זרע טמון הרצון לנבוט והקוד המכיל את יעודו ותכלית העץ. ועל דרך הנמשל בכל ילד טמון הרצון המרכזי שהוא החיים והשאיפה למימוש הרצונות המשניים כגון: מקצוע, תחביבים ורולר בליידס. לפעמים המטרות הן סמויות ובלתי נראות, למרות שהן קיימות, כמשל לאחר שקיעת החמה, מתגלה לעינינו עולם חדש- עולם הכוכבים, וידוע שהעולם ה"חדש" הזה אשר מתגלה אלינו רק עם חשכה, הוא איתנו גם בשעות היום, אלא שאז הוא סמוי מעינינו ולכן אין אנו ערים לקיומו. עם הופעתו בלילה- מקבל עולמנו מימד חדש מימד של כוכבים ומזלות.גם הרצונות שלנו קיימים, אך נחשפים רק בבגרותנו-ולכן לנער קוראים עלם כי רצונותיו נעלמים- וכנגד קיימים גם מכשולים וסכנות אשר סובבים אותנו מבלי שנהיה ערים לקיומם, כגון: חיידקים, מחלות ומיני מרעין בישין.ולכן אם אתם מזדהים עם הנסיך הגדול ומלחמתו למען החיים, אתם מוזמנים כאן ועכשיו, למבוך של החיים שם תפגשו חייזרים, כי את המפלצות כבר ביטלו (ייתכן שביטלו את המפלצות ועברו לחייזרים בגלל ערכים סוציו-אוקונומים הקשורים לדור ההיי-טק?) החייזרים מייצגים את המחלות אשר מקיפות ולעיתים אף מתקיפות אותנו. המבוך יביך אותך (המושג מחייב) באופן חיובי, בשלבים הראשונים שלו, אבל אם תעזרו ברופאים או באחיות, תוכלו לחצות את המבוך ולהשאר עם רשמי על החיים כערך עליון ועל המחלות והמלחמות, שיעזרו לנו כאנשים לחצות את המציאות באיכות חיים. אם אתם מאמינים שיש מחלות, תאמינו שיש להן תרופות! וזהוא בעצם האיזון בין הטוב לרע בעולמנו. המבוך מחולק לשלושה חלקים (כמו כל דבר בצבא, שהרי מדובר במלחמה): כוחות האופל (ברקע שחור) המלחמה למען החיים (רקע אדום) רפואה מונעת- מחר תזרח השמש (רקע ירוק). לאחר חציית המבוך של קופ"ח, תשכילו בנוגע למחלות והדרכים למניעתן, מאחר ורפואה מונעת חיונית יותר, וכן תגלו כי החיים הם באמת ערך עליון אותו יש לשמר ע"י מלחמה בלתי מתפשרת בכל הגורמים המונעים אותם...

             

            אז לחיים ולא רק...עפר אלוני

            בצילומים מראה המבוך וציור של אחד החיידקים

             

            www.dc4u.net


            © 2000, כל הזכויות שמורות לעפר אלוני

            דרג את התוכן:
              41 תגובות   יום חמישי, 7/8/08, 01:49

              ''
               

              הסיפור השיוקי לאופנועים

              בספר "זן ואמנות אחזקת האופנוע"  מציין המחבר, כי בעולם קייימים שני אבות-טיפוס, שאם שניהם היו נוסעים באותה רכבת, הרומניטקן היה מסתכל על הנוף ואילו השני, הטכנוקרט היה רץ לקטר לראות איך הרכבת מתנהלת מבחינה טכנית. אחת הדילמות של המחבר היא איך מפגישים שני טיפוסים שונים כל כך, כאשר האחד מייצג את המכניזם והשני את הרומנטיקה?  את התשובה תמצאו בביתן 20 בתערוכת אוטומוטור."
              בתערוכה גישרנו בין שני קצוות מנוגדים, קצה טכני, תוך הדגשים לפן הטכנולוגי ומנגד מופיע קצה רומנטי  הבא לידי ביטוי באמנות אימפרסיוניסטית."

                

               השבירה והמעבר החד בין שתי הקצוות עורר את הקהלים השונים, מתרדמת ההרגל של חיי השעה ויצר גירוי לרכישה...

               

               

              הביקורת של גיל מלמד, במעריב על התערוכה 

               מאחר ואני לא מאמין בפליירים ופרוספקטים הנשאים ברוח של כ- 20  אלף מסרים פרסומיים שאנו חשופים אליהם ביום! וכדי לבדל  את לקוחותיי ממהלכים שיווקים פרסומיים שיטחיים הנשענים על עיצוב וגרפיקה בלבד המשולים לזיקוק מרשים בשיאו  שכבה כלא היה, לאחר שניה... בניתי קונספט  של סיפור שיווקי.

              להלן תמצית הסיפור השיוקי, שמכר את אופנועי קוואסקי וחולק לבאי התערוכה שנפרשה על כ- 700  מ"ר.

               

               

               

               

              דרג את התוכן:

                תגובות אחרונות

                code2hope

                מעורר ומורד בכח המשיכה, לעבר התקווה

                פרופיל

                הקו א-ל התקווה
                1. שלח הודעה
                2. אוף ליין
                3. אוף ליין

                ארכיון

                פיד RSS