כותרות TheMarker >
    ';

    code2hope

    מעורר ומורד בכח המשיכה, לעבר התקווה

    code2hope

    מעורר ומורד בכח המשיכה, לעבר התקווה

    ארכיון : 3/2011

    7 תגובות   יום שבת, 26/3/11, 19:24

    "כל ימי הייתי משמש את אבא, ולא שימשתי אותו אחד ממאה ששמש עשיו את אביו. אני בשעה שהייתי משמש את אבא, הייתי משמשו בבגדים מלוכלכים, ובשעה שהייתי יוצא לדרך, הייתי יוצא בבגדים נקיים, אבל עשיו בשעה שהיה משמש את אביו, לא היה משמשו אלא בבגדי מלכות".הציטוט של רבן שמעון בן גמליאל הנשיא, מצביע  שעל אף זהירותו המופלגת בכבוד אביו, הוא  לא  הגיע לשלמות הכבוד שנהג עשיו (שהוא השורש של הרע בעולם).

    איך זה יתכן שמוצאים כזאת התלכדות בחבורות פשע שכפופה ל"כבוד" האדם?

    האם זה הגיוני שאנחנו אמורים "לקבל שיעור"  מחבורת רוצחים בנושא אחדות, היוצרים מציאות של כבוד שלא תמצאו בחיי השעה?

    המענה: עשיו היה במהות רע אבל היה לו שווה לכבד את אביו יצחק בשביל ה"קומבינה" שבנו (הנכד של יצחק), ילמד איך מכבדים אבא וכך עשיו ירוויח את הערך כבוד בקרב בנו.

    התובנה אומרת: שלמען המטרה האגואיסטית החיצונית שלך (כסף, כבוד...) אתה מוכן להנמיך את עצמך. אבל השאלה מה מסתתר מתחת? אם לא  "והבור ריק אין בו מים אבל נחשים ועקרבים יש בו" .

    משפחת קדאפי מאוחדת כדי להפיק רווחים אבל ברגע שיהיו סדקים בתפוקה אז האחדות תתפורר.

    משפחת מיידוף הייתה מאוחדת, אבל השאלה סביב מה? הכסף או התקווה?


    מתוך החוג הרב תחומי בהבנת הנמצא הקו א-ל התקווה

     בפייסבוק

     

     

     

    דרג את התוכן:
      11 תגובות   יום ראשון, 6/3/11, 07:30

       ביום שלישי יתקיים מבוא, לחוג רב תחומי בהבנת הנמצא, באמירה יצירה ועשייה...
      בבית מוריק ובצילם של עצים נעורר אותך לקו האישי שלך לעבר התקווה המשותפת שלנו.


      פרק א': מבחן בהבנת הנמצא (על האל"ף בי"ת של החיים)
      פרק ב': פרקי אבות ודיון חברתי
      פרק ג': יצירה ועשייה
      פרק ד': חיבור חברתי לעבר הצלחה כלכלית

       

      הקדמה לחוג רב תחומי בהבנת הנמצא 

       

      הנחת יסוד: קודם יוצקים יסודות ורק בסוף את הגג כעיקרון יש ללמוד את הנחות היסוד ואת השורש תחילה - בגלל ריבוי הפרטים. החיים המקיפים אותנו מורכבים מפרטים מרובים העלולים לעייף ולבלבל בריבויים את המתבונן והלומד. לכן, עלינו לגלות תחילה את היסוד של הבנת הנמצא במסע החיים. לדוגמא: כל מיליוני הגוונים המקיפים אותנו  בנויים בסך הכול משלושה צבעי יסוד. 


      המורכבות של החיים גרמה לערבוב של מושגי יסוד -  תלמידי בתי הספר יסודי לא לומדים יסודות, גרפיקאים לא יודעים כמה צבעי יסוד יש, אנשי רוח לומדים קבלה מבלי לדעת כמה סוגי טעויות יש בחיים, לחיל האוויר המתקדם בעולם אין דלי לכיבוי שרפה, אנשי פרסום ושיווק לא מבינים מה החילוק בן הראיה לשמיעה שזה יסוד הנועד לשדר את המסר שלהם, מרצים בעלי שם כיביכול מובאים מחו"ל לכנסים לפרובינציה שלנו בשעה טען שהכול כאן בנמצא, אנשי הרשתות החברתיות לא מכירים את המאבק שבין בדידותו של האדם ביחס להצלחתו ומחפשים התאמה אישית, הגורו מדבר על העולם הבא ולא מבין את העולם הזה, יפיי נפש עושים שלום עם העולם אבל מתקשים לממש יחס טוב עם עצמם ועם השכן ממול  ופרופסורים חמורי סבר הדנים אם העולם קיים עשרות אלפי או מיליוני שנים ולא יודעים אם העולם ביסוד חשוך או מואר וזאת לא שאלה אופטימיות או פסימית. והתירוץ שעליו אני חולק שאנחנו חיים בדור של פוסטמודרניזם שכל אחד רואה אמת שונה.

      הדרך והאתגר, חשיפת האמת הפשוטה שהיא כאן בנמצא עוררה אותנו ליסד  את החוג הרב תחומי בהבנת הנמצא, הנוגע ביסוד של האל"ף בי"ת של החיים, כאשר כל התשובות יהיו מצויות בחדר שבו נשב ולא מעבר לים וכך נחסוך עמידה מיותרת בדיוטי פרי כדי לגלות את האמת הפשוטה.

       

       

       


      דרג את התוכן:
        4 תגובות   יום שישי , 4/3/11, 14:19
        בגיל שש, גרתי בבונס אירס שבארגנטינה (אבי נשלח לשם מטעם המודעין ולא של 144:) חבר גוי ששיחק איתי בחצר הבית, טען "אתה הרגת את ישו!" כמובן שזה נגמר ב"נשברו הכלים ולא משחקים" ועזבתי את החצר, בבכי למרות שלא ידעתי מי זה ישו (וזה לא אומר שהיום אני יודע).

        ולמה האדם זוכר את הרע יותר מהטוב? מסביר הגאון מוילנה שישנם שני פסוקים המעידים על כך "מוצא אני את האישה מרה ממוות" כלומר בלשון הווה ו"מצא אישה מצא טוב" בלשון עבר כי הוא כבר שכח...לכן קיימת התופעה של איפה הייתה ברצח קנדי, ג'ון לנון, או רבין.
        דרג את התוכן:
          4 תגובות   יום רביעי, 2/3/11, 06:40

          מעצב העל  של  בית האופנה דיור, נתפס עם שלל אמירות אנטישמיות "אני אוהב את היטלר" ועוד..שהשאירו את העולם פעור פה לנוכח הניגוד של יוצר המתעסק מחד באסטטיקה, יופי  ומאידך בכיעור וטיפשות?!איך ייתכן שקיימת מציאות של אור וחושך בערבוביה?  

           

          לפרקים אנחנו מוצאים אנשים שמצד אחד הם מדהימים בנתינה שלהם ומנגד מבצבץ הכיעור שלהם המופיע ברמה לא לא מובנת.


          עובדת חיים זאת ידועה מימי ימימה של התנ"ך, הבן של עשיו- אליפז שהיה "תלמיד חכם" שלמד בישיבה של שם ועבר, בא לרצוח את יעקב אבינו תחת הכותרת כיבוד אב שזאת הייתה מצוות אביו עשיו. כלומר אליפז לכאורה צדק, אביו ציווה והוא כנאמן לדרכו (עיין ערך שאין לו ערך, בניו של קאדפי) והתשובה של יעקב הייתה קח את כספי והרי עני חשוב כמת וכך נפתור את הסוגיה...


          דוגמא נוספת היא "משפט שלמה" שפסק לחצות את הילד. שלמה בחכמתו הבין שלפניו ניצבת אישה שהייתה מוכנה להקריב את חייה לתינוק שלא לה, שזאת מסירות נפש וגוף גדולה, אך שלמה זיהה את "הסעיף" שלה והבין בחכמתו שאם האור שלה כ"כ חזק אז כנראה שגם החושך שבה מצוי בשפע. ולכן אותה אישה הייתה מוכנה לחצות את התינוק לשניים! כי זאת דרכו של האדם הלא מאוזן הוא מצוי בהארה כ"כ מסנוורת שאותו אור ממש גורם לעיוורון. ומכאן מטבע הלשון  "סגי נאור" שפרושו עודף אור הגורם לעיוורון ולאוו דווקא מהחושך.


          כך בעצם ג'ון גליאנו מעצב העל הפך לתת...


          עפר, הקרוי ע"ש מורדת גטו ורשה

           

          www.dc4u.net

          דרג את התוכן:

            תגובות אחרונות

            code2hope

            מעורר ומורד בכח המשיכה, לעבר התקווה

            פרופיל

            הקו א-ל התקווה
            1. שלח הודעה
            2. אוף ליין
            3. אוף ליין

            ארכיון

            פיד RSS