אשה חכמה

הבלוג יעסוק בעניני דיומה, דברים שמרגיזים אותי או משמחים אותי. פמיניזם, נסיעות לחו"ל במסגרת תיירות ושאר נושאים ברומו של עולם.

ארכיון : 6/2011

4 תגובות   יום שבת, 18/6/11, 00:04

בפוסט הקודם שלי כתבתי על נאנסי  התחנה הבאה היתה מץ. המרחק  מנאנסי למץ קצר 40 ק"מ בערך. החלטנו לצאת מוקדם כדי להרוויח יום שלם של טיול בעיר. (הצרפתים מבטאים את שמה  - מס). המלון  היה מוזמן מראש. כיוונו את ה- GPS  ויצאנו לדרך. שעה אחרי זה היינו כבר בלובי של המלון שמנו את המזוודות, פקיד הקבלה הדריך אותנו היכן להחנות את הרכב ל-24 שעות במחיר סביר של 11 יורו בתחנת הרכבת של מץ. תחנה יפה שווה ביקור בעיקר ההסטוריה של התחנה מאלפת, במלחמת פרוסיה-צרפת 1871-1870 היה צריך לשנע כוחות במהירות ולכן נבנתה התחנה - מץ נכבשה ועברה לשליטת גרמניה. לאחר הנצחון וכיבוש מץ ואלזס לוריין בכללה, הקיסר וילהלם השני אהב לבקר באזור בעיקר במץ.  הקיסר קבע את משכנו בתחנה . התחנה בנויה בסגנון נאו-רומני. עוד על התחנה כאן:

המלון שבחרתי ללון בו לילה אחד, קיבל ביקורות טובות מאד בטריפאדוויזר, לדעתי הוא פשוט מאד, החלון/דלת שלנו פנה לכביש כשפתחנו היה רעש כשסגרנו היה חם. אבל ללילה אחד זה בהחלט הספיק והיה סביר, נקי ונוח להגעה.

Hotel Cecil tel. 33-387666613

14, Rue Pasteur, Metz

כמה מילים על מץ, עיר עתיקה עוד מתקופת הרומאים. עיר עשירה, מרכז דתי (50 כנסיות) ב-1870 נכבשה ע"י הגרמנים ושוחררה בנובמבר 1918. ב-1944 נערכו קרבות קשים סביב העיר והעיר עצמה לא נפגעה. האמריקאים נכנסו לתוכה -19 לנובמבר 1944 בדיוק 26 שנים לאחר שחרורה ב-1918.

עוד על ההסטוריה של מץ בת שלושת אלפי השנים כאן:

נחזור לענייני התיירות בעיר. קודם כל צעדנו לכיוון מרכז העיר בדרך עצרנו בפטיסרי , ישבנו שתינו קפה טוב וקרואסון טרי טרי יחד עם עוד כמה נשים צרפתיות מעודנות.  מרכז מץ הוא יחסית קטן. קתדרלה ענקית וסביבה בנויה העיר העתיקה על רחובותיה הצרים והחנויות הקטנות. בקרנו בקתדרלה ST.Etienne  יש לה הסטוריה ארוכה, שיפוצים נרחבים במשך מאות שנות קיומה ושטח חלונות מצויירים שגודלו 6500 מ"ר. גם מארק שאגאל תרם מכשרונו לחלונות היפיפיים של הקתדרלה.

הסתובבנו בכיכר הקתדרלה ויצאנו לנו לשוטט בין הסמטאות, לא לשכוח לבקר בשוק המקורה ליד הקתדרלה, היו לנו זכרונות מדוכן הקוקי-סן-ז'אק שאכלנו בו לפני כ- 10 שנים. הדוכן עדיין היה קיים אבל אנחנו קבענו לנו לצהרים מסעדה שהומלצה על ידי תיירים רבים. המסעדה שכנה באחת הסמטאות התלולות כלומר עליה לא קלה ברגל . מסעדה קטנטונת אוכל מעולה. הבעלים הוא השף והמלצר, לא היה מלא אולי בגלל זה פניו היו קצת חמוצות מי יודע נפש הצרפתים?

Les Toque, Metz Tel. 33-387742863

למסעדה אתר אינטרנט דרכו ניתן להזמין מקום (רצוי).

היה יום חם מאד, בתי הקפה היו מלאים, אנשים ישבו בשמש ונהנו אנחנו לעומת זאת הזענו. עם כובעים על ראשנו וגם בחרנו ללכת בצל נראנו תיירים מוזרים  ללא ספק.

טיילנו לנו בנחת דרך חצאי האי הקטן (אחד היובלים של המוזל חוצה את העיר בכל מיני מקומות) בקרנו בפארק יפה הגענו למלון נחנו חצי שעה ויצאנו להליכה לכיוון מרכז פומפידו החדש שהוקם במץ.היה נוח מאד ללכת מהמלון תוך 20 רגע הגענו למרכז פומפידו.  הוא קטן ופונקציונאלי,מוזיאון מקסים לא מעייף לא מגובב תמונות ופסלים, בדיוק טוב לאנשים כמוני שרוצים להסתובב שעה שעתיים מקסימום להנות בלי שהגב ישבר והרגליים יתנפחו. בדרך חזרה  למלון קנינו לנו כמה יוגורטים ולחם טרי לארוחת ערב. מיצינו את מץ ולמחרת בבוקר יצאנו לכיוון גרמניה.

התמונות.

1 - הקתדרלה מבחוץ

2 - מרכז פומפידו

3 - מגדל השעון של תחנת הרכבת במץ

4. אחד הרחובות שטופי השמש ומלאים בהולכי רגל ויושבי בתי קפה.

0 תגובות   יום שלישי, 14/6/11, 22:12

בפוסט הקודם שלי כתבתי על נאנסי. התחנה הבאה היתה מץ.  מלון נובוטל בנאנסי ממוקם לא רחוק מהכביש למץ, המרחק  קצר 40 ק"מ בערך. החלטנו לצאת מוקדם כדי להרוויח יום שלם של טיול בעיר. (הצרפתים מבטאים את שמה  - מס). המלון  היה מוזמן מראש. כיוונו את ה- GPS  ויצאנו לדרך. שעה אחרי זה היינו כבר בלובי של המלון שמנו את המזוודות, פקיד הקבלה הדריך אותנו היכן להחנות את הרכב ל-24 שעות במחיר סביר של 11 יורו (בתחנת הרכבת של מץ, תחנה יפה שווה ביקור).  המלון קיבל ביקורות טובות מאד בטריפאדוויזר, לדעתי הוא פשוט מאד, החלון/דלת שלנו פנה לכביש כשפתחנו היה רעש כשסגרנו היה חם. אבל ללילה אחד זה בהחלט הספיק והיה סביר, נקי ונוח להגעה.

Hotel Cecil tel. 33-387666613

14, Rue Pasteur, Metz

קודם כל צעדנו לכיוון מרכז העיר בדרך עצרנו בפטיסרי , ישבנו שתינו קפה טוב וקרואסון טרי טרי יחד עם עוד כמה נשים צרפתיות מעודנות.  מרכז מץ הוא יחסית קטן. קתדרלה ענקית וסביבה העיר העתיקה על רחובותיה הצרים והחנויות הקטנות. בקרנו בקתדרלה ST.Etienne  יש לה הסטוריה ארוכה, שיפוצים נרחבים במשך מאות שנות קיומה ושטח חלונות מצויירים שגודלו 6500 מ"ר. גם מארק שאגאל תרם מכשרונו לחלונות היפיפיים של הקתדרלה.

הסתובבנו בכיכר הקתדרלה ויצאנו לנו לשוטט בין הסמטאות, נכנסנו לשוק המקורה ליד הקתדרלה, היו לנו זכרונות מדוכן הקוקי-סן-ז'אק שאכלנו בו לפני כ- 10 שנים. הדוכן עדיין היה קיים אבל אנחנו קבענו לנו לצהרים מסעדה שהומלצה על ידי תיירים רבים. המסעדה שכנה באחת הסמטאות התלולות כלומר עליה לא קלה ברגל . מסעדה קטנטונת אוכל מעולה. הבעלים הוא השף והמלצר, לא היה מלא אולי בגלל זה פניו היו קצת חמוצות מי יודע נפש הצרפתים?

Les Toque, Metz Tel. 33-387742863

למסעדה אתר אינטרנט דרכו ניתן להזמין מקום (רצוי).

טיילנו לנו בנחת דרך חצאי האי הקטן (אחד היובלים של המוזל חוצה את העיר בכל מיני מקומות) בקרנו בפארק יפה הגענו למלון נחנו חצי שעה ויצאנו להליכה לכיוון מרכז פומפידו החדש שהוקם במץ.היה נוח מאד ללכת מהמלון תוך 20 רגע הגענו למרכז פומפידו.  הוא קטן ופונקציונאלי מוזיאון מקסים לא מעייף לא מגובב תמונות ופסלים, בדיוק טוב לאנשים כמוני שרוצים להסתובב שעה שעתיים מקסימום להנות בלי שהגב ישבר והרגליים יתנפחו. בדרך חזרה  למלון קנינו לנו כמה יוגורטים ולחם טרי לארוחת ערב. מיצינו את מץ ולמחרת בבוקר יצאנו לכיוון גרמניה.

התמונות.

1 - הקתדרלה מבחוץ

2. שער הכניסה המדהים של הקתדרלה

3. שאגאל

4. אחד הרחובות שטופי השמש ומלאים בהולכי רגל ויושבי בתי קפה.

מרכז פומפידו מבט מבפנים החוצה לכיוון הקפטריה.