אשה חכמה

הבלוג יעסוק בעניני דיומה, דברים שמרגיזים אותי או משמחים אותי. פמיניזם, נסיעות לחו"ל במסגרת תיירות ושאר נושאים ברומו של עולם.

ארכיון : 5/2012

14 תגובות   יום שישי , 25/5/12, 16:56

עשרים שנה לא בקרנו באוסטריה. מאז שראינו את ולדהיים צועד לו בגאווה ונד בראשו כאחד הפאטריצים לכל הואסלים שעברו על פנין בעיירה קיצביל, די נגעלנו והפסקנו להגיע. מאז חלפו עברו השנים ולדהיים כבר 5 שנים לא עמנו יותר לכן אוסטריה שוב עלתה על הכוונת וחפשתי מקום מוכר אבל לא מדי. היכן לטייל? האם לאזור וינה והסביבה או דרומה קרוב לגבול האיטלקי? זכרתי את אזור הזאלצקאמרגוט שביקרנו בו רק פעם אחת קודם לכן וגם זאת במהירות שיא. חלפנו אז על פני כמה אגמים שכבר איני זוכרת את שמם, עשינו פיקניק על גדות אגם וזהו. אז הפעם החלטנו על שבוע טיול אגמים בניחותא כאשר ממש גרים באזור ליד אגם.

בחרתי את סוף אפריל-תחילת מאי משתי סיבות, קודם כל זה אחרי הפסח/פסחא וסביר להניח שעוד לא עונה ולכן לא יהיה מלא בכל מקום וגם תחילת האביב ואולי נהנה ממזג אוויר נסבל. בחיפושי באינטרנט ראיתי שמזג האוויר בלילה ובבוקר עדיין יכול להיות קר במושגים שלי (6 מעלות בערך עד 11) אז ארזתי בגדי חורף למכביר מעילים, סוודרים, מכנסים חמים וכו'. זרקתי למזוודה על כל מקרה 3 חולצות טריקו קצרות לי ולאיש, מזל, ממש מזל. הגענו בשבת למלון כבר היה חמים 27 מעלות למחרת זה עלה ל-31 מעלות צלזיוס ולמעשה כמעט בכל השהות שלנו היה חם ממש חם בעיקר בשעות אחר הצהרים המוקדמות. לא השתמשתי ולו פעם אחת בבגדי החורף לעומת זאת עסקתי במרץ בכביסת החולצות הקצרות. למה לא קניתי שום דבר? הטעם האוסטרי לא ממש דיבר אלי. על מזגנים אין בכלל מה לדבר לא במלון המפנק ולא במסעדות ובבתי הקפה. שמחתי שלא הגעתי ביולי-אוגוסט בטח הייתי נשארת שם ככתם שלולית באחד המקומות.

האגם היפה ביותר באזור הזאלצקאמרגוט הוא ה- WOLFGANG SEE ושם החלטתי להתמקם. בתי המלון יקרים יחסית כי העיירה שנקראת על שם האגם, מאד מבוקשת. מצאתי מלון שלא מקבל משפחות עם ילדים מתחת לגיל 13.  הרשתי לעצמי, במצפון נקי, לבחור מלון שלא ירוצו בו במסדרונות ולא יצרחו מהבריכה להורים הנמים למעלה. המלון התהדר ב-4 כוכבים פלוס. עם ארוחת בוקר מפוארת וגם עוגה לקפה/תה אם נרצה לשתות אחר הצהרים. שודרגנו מחדר זוגי לסוויטה קטנה שהיה בה ג'אקוזי, מקלחת, שרותים נפרדים, כיור רחצה, מיטה זוגית, ספה וכורסא ומרפסת המשקיפה על האגם כמו גם כל שלושת החלונות של הסוויטה. המלון עצמו מלא בשטיחים ספרים וציורים והריהוט מאד לא מודרני אבל נוח. בהחלט מלון מפנק. בבוקר היינו תוקעים ארוחה ענקית ויוצאים לחצי יום סיור בשטח. כמה תמונות להמחשת הסיפורים:

1. סנט וולפגנג מכיוון אחד

2. סט. וולפגנג מהמרפסת של המלון

3. סט. וולפגנג טיילת ההליכה

4. חזית המלון הפונה לאגם

מה שאכתוב כאן  לא יהיה תאור טרחני של מה לראות, מה שעות הפתיחה ואיך להגיע לכל אטרקציה, מזה תמצאו מספיק באתרי טיולים וחוויות של מטיילים שרשמו הכל בקפידה. מה שאני מקוה זה לתת תאור של טיול באיזי, בלי לחץ, בלי לדפוק נוכחות, אלא חופשה נינוחה באחד המקומות היפים באירופה.

ביום הראשון בהמלצת בעל המלון חתיך אמיתי גבוה ושרמנטי, עלינו להרים ששלג כיסה עדיין את המדרונות. מעבר לא גבוה מדי ולא ארוך מדי לעבר הכביש שהביא אותנו לעיירה האלשטט שנראית כאילו נחצבה בקיר ההר. זו עיירה מאד ממוסחרת על המקום נכתב בלי סוף והעיירה צולמה אלפי פעמים . האזור של זאלצקאמרגוט גם צולם בסרט SOUND OF MUSIC.

5. המעבר המושלג

6. האלשטאט HALLSTATT

7. חצי יום נוסף הקדשנו לשני אגמים נוספים GRUNDLESEE וגם ה-AUSSEE .

קינחנו בביקור בעיירה באד אישל מפורסמת בזכות הקונדיטוריה שלה ZAUNER. שמענו לעצת בעלת המלון (אמו של החתיך) והלכנו למסעדה שלהם על גדות הנחל שמגישה אוכל קליל וכמובן את העוגות המפורסמות. לא התאכזבנו לא מהאוכל (דג מטוגן עם ירקות) ועל העוגות בכלל אין מה לדבר, כל מה שרציתי היה רק לטעום. בקרנו גם בחנות הממוקמת במרכז העיירה, מפוארת מאד, קנינו שם קצת שוקולדים, לנפש כמובן.  יום של תענוגות גשמיים ונוף מרהיב.

8. המסעדה על שפת הנחל

כל אזור האגמים מנוקד במכרות מלח שני המפורסמים הם האחד ליד העיירה האלשטאדט והשני

ב- HALLEIN . אנחנו בחרנו בהלאיין. נסיעה של כחצי שעה בנופים מקסימים, הגענו לעיירה ולא היה שום שילוט ולכן נכנסנו ללשכת התיירות וקבלנו הסבר היכן המכרה. התברברנו לנו עוד כמה פעמים בדרך אבל לבסוף הצלחנו להגיע. מאחר ובאנו יחסית מוקדם בבוקר (עשר) לא היה תור. נתנו לנו סרבלים לבנים ללבוש מעל הבגדים, מדריך צעיר ליווה אותנו לרכבת הקטנה שנסעה קרוב לקילומטר לתוך ההר משם גלשנו בפיר אלכסוני כאשר מצלמה אוטומטית מנציחה את הפעילות הספורטיבית הזו שנכפתה עלינו .מה שלא תשמעו זה את הצרחות שלי.  מובן מאליו שאת התמונה רכשנו ביציאה.אחר כך הפלגנו בספינה באגם מלח תת קרקעי, הסברים על הפקת המלח סרטים קצרים וכמובן כל אחד מקבל מלחיה קטנה במתנה. זו היתה חוויה מאד עליזה. קינחנו בנסיעה לעיירה עצמה חנינו לנו והלכנו ל"מרכז העיירה" מצאנו בית קפה עם קפה טוב ועוגות נהדרות (אלא מה) ושוב נסיעה חזרה למלון לעוגה והתה של אח"צ.

התמונה שלנו גולשים למכרה תהיה בסוף הפוסט.

עוד יום עבר עוד יום חדש הפציע,   הפעם נסענו ל-MONDSEE כמה צילומים וכמובן....קפה ועוגה אלא מה. חזרנו בדרך אחרת מזו שהגענו בה לאגם. הג'י.פי רצה שנחזור דרך כביש שהיה סגור לרגלי תיקונים סגרנו את מחאותיו הקולניות ועל פי המפה סיירנו קצת באזור המקסים.

9. הגינה ליד האגם MONDSEE

כמובן שנסענו גם לזצלבורג. עיר עם מרכז עתיק קטן אבל עמוס בתיירים. כבר היינו כמה פעמים בזלצבורג והיא לא משתנית, לפחות לא במרכז ההיסטורי. צלמנו את צילומי החובה, טיילנו פה ושם ראינו שנוספו לזלצבורג מרכזי קניות (כמו בכל ארופה). החנויות הקטנות, המסעדות ובתי הקפה היו מלאים. גשם לא ירד. אפשר היה להסתובב אבל נחילי האנשים פשוט גרעו מהחוויה. מישהו כתב לפני כמה שנים על מה כדאי לוותר או עשרת מלכודות התיירים בזלצבורג אני חושבת שזה תקף גם להיום.

יש המון מוזאונים, טיולים מודרכים ודברים שתיירים חושבים שהם "חובה" או צריך לשים V. אז זהו שלא. לא צריך.

10. כמה תמונות מזלצבורג

11. זלצבורג

12. זלצבורג

אחרי 6 ימים נינוחים, מפנקים ומשמינים כמובן, יצאנו בדרכנו חזרה לציריך. בדרך עצרנו בגרמניה בעיר הקטנה קמפטן לנו במרכז ההסטורי של העיר (ששופץ רבות) טיילנו יום והמשכנו לשדה התעופה.

13. קמפטן KEMPTEN, בית העיריה מרכז העיר.

סך הכל בילינו 8 ימים נטו. יצאנו בטיסת אחר הצהרים לציריך ומשם ברכב השכור עשינו נסיעה בת ה-520 ק"מ לאוסטריה, כאשר לאחר כ-200 ק"מ עצרנו ללינה במלון שהוזמן מראש (בגרמניה). למחרת עוד 3 שעות נסיעה והיינו ביעד. לאחרים שמתכננים לנסוע לאוסטריה, טוסו למינכן, עדיף.