אשה חכמה

הבלוג יעסוק בעניני דיומה, דברים שמרגיזים אותי או משמחים אותי. פמיניזם, נסיעות לחו"ל במסגרת תיירות ושאר נושאים ברומו של עולם.

ארכיון : 2/2013

22 תגובות   יום שישי , 8/2/13, 12:30

כמו בכל שנה ההתלבטות היתה לאן לנסוע בחופשת חג המולד עם הילדים. כמובן שרצוי מקום חם, עם חוף ים וגם שיהיה מה לעשות כאשר לא נמצאים בים. המחירים של ההפלגות לקריביים מרקיעי שחקים. אפשר לטוס לאחד האיים כאשר ישנם בתי מלון בשיטת הכל כלול, אבל אצלם כמו אצלנו בחגים, המחירים מופקעים. בפלורידה ודרום קרולינה כבר היינו אז החלטנו לנסוע לטקסס אם כי חלק מאתנו כבר היה שם ולא ממש התפעל.

טסנו ליוסטון ולקחנו משם רכב ונסענו ישר מהשדה לסן אנטוניו. למה לא טסנו ישר לסן אנטוניו? הרעיון היה לקחת את הרכב ולהחזיר באותו שדה כלומר לעשות סבוב מלא. לאחר מכן התברר שדווקא בחברה בה שכרנו את הרכב אלאמו לא היו מחייבים אותנו על לקיחה בסן אנטוניו והחזרה ביוסטון אבל זה כבר היה מאוחר מדי כי הזמנו בתי מלון והתכנית יצאה לדרך.

הגענו לסן אנטוניו למלון המשתייך לאחת הרשתות Springhill Suits מלון שבמחיר נכללה גם ארוחת בוקר ובריכה קטנה. המלון חביב ונמצא ליד האטרקציות המעטות שיש לסן אנטוניו להציע. האטרקציה העיקרית היא מבצר האלאמו כמובן.  אם אתמצת את מה ששמעתי וקראתי בזמן הסיור: 200 איש נהרגו על מבצר שאיש לא רצה או צריך. אבל, זה היה מאבק נגד המקסיקנים ולכן מוקדש למבצע חסר התוחלת הזה אתר הנצחה. התמונות עדיין לא כולן אצלי ולכן תמונה של האנדרטה לזכר....

בסן אנטוניו יש קניון חביב בנוי על תעלת מים שמקיפה את מרכז העיר. סיור בתעלה על סירה דחוסה בתיירי חג המולד היא בילוי זמן חביב ביותר. רואים בתים, שומעים ספורים, צורת הכרות מזווית שונה. נסענו גם באוטובוס קצת לטייל בעיר אבל אין הרבה מה לראות מעבר למרכז. מה שמאפיין את הערים בטקסס זה שהן פרושות על מרחבים עצומים.

הקניון, התעלה והסירה

מלון מהמאה ה-19 במרכז העיר מציע בימי ראשון  בראנץ' רציני. Colonial Room Restaurant הוא נקרא.  יש גם פסנתרן. המלון ובעיקר חדר האוכל נראה כפי שנראה לפני 100 ומשהו שנים. זו היתה חוויה מאד נעימה לארח שם חברים וליהנות גם מאוכל לא רע וגם מנוסטלגיה היסטורית.  התמונה אינה שלי אלא הועתקה מהאתר של המלון (Menger hotel).

מסן אנטוניו ירדנו לחוף הים. קיווינו שיהיה חם אבל לכבודנו טקסס לבשה חזית קרה. הומלץ לנו לבחור בגאלבסטון כמקום החופשה ליד הים אבל אחרנו קצת בהזמנת בתי מלון לכן הלכנו למקום השני קורפוס כריסטי (גופתו של הצלוב) עיר לא רחוקה מהגבול עם מקסיקו. חוף הים שהוא בעצם רצועת חול בתוך הים (לכו להסתכל במפה על המפרץ Gulf of Mexico)

פראי ושומם לחלוטין בגלל הרוחות הקרות שנשבו בימים שהיינו שם אבל מקסים. החוף נשמר כשמורת טבע וזה גם היופי שלו .

אז מה עשינו בקורפוס כריסטי? אין מרכז עיר, יש כמה קניונים כרגיל עם אותן חנויות פחות או יותר. בחופשה הכל מלא אבל טקסס אינה יעד תיירותי כזה שצפוף וצריך להזמין הכל מראש כמו למשל בפלורידה. אז היה לנו מלון מקסים והחדרים שלנו צפו לים.

התפנקנו בארוחות טובות והילדים השתכשכו בג'קוזי ובבריכה של המלון בכיף.

בקורפוס כריסטי החליטו לשחזר את שלושת הספינות עליהן שט (אבל לא הגיע עם כולן) קולומבוס. השחזור עם הסברים והנה גם צילום.

התמונה הבאה היא על אחת הספינות עצמן, כשרואים כמה הספינות קטנות, את התרנים הגבוהים שטיפסו עליהם ממש סכנת נפשות, תנאי המחיה הצפופים, קשה לא להעריך או להעריץ את האנשים שנסעו לגלות עולמות חדשים.

אחרי שלושה ימים יצאנו ליוסטון. יוסטון עיר ענקית מבחינת שטח. מרכז העיר חביב אבל לא יותר מזה. חנות העוגן כלומר החנות הכי גדולה במרכז העיר זו Macy's. לכן כשהילדים טיילו במרכז החלל ביוסטון חוויה שכבר עברנו אותה, אנחנו טיילנו לנו הלוך ושוב ברחבות הדאונטאון של יוסטון.

מבנה שהוא כולו מזרקת מים

יש פארקים, ומוזאונים ישנם במספר לא מבוטל, אנחנו בקרנו במוזאון לאמנות יפה שם צלמנו את היצירה

או הפסל המבהיק והמדהים הזה.  וכך נכתב ליד היצירה:

Subodh Gupta, "Untitled," India, 2008, stainless steel,

ואת התמונה המפורסמת The Corn Poppy by Kees van Dongen

מה אומר ומה אוסיף תשעה ימים בטקסס היו חביבים ולא יותר מזה. לא ראינו שום נופים הכל שטוח ויבש למדי. חוץ מסטייק נהדר שאכלנו ביוסטון באחת ממסעדות הפאפאס המפורסמות האוכל היה סביר ברוב המקומות. גם החופשה לא עלתה הרבה אבל החלטנו שבשנה הבאה, אם הכל יהיה בסדר כמובן, נצא למשהו יותר מסעיר מבחינת נופים, או תרבות או מקומות שטרם ראינו ושווה לראותם.

חזרנו מטקסס האמנם קרירה אבל במידה סבירה ישר לשלג

וזה האגם הקפוא, הילדים ניסו לזרוק אבנים והאבנים לא שקעו, איזה כיף.