כותרות TheMarker >
    ';

    רשימה

    " הכל מאחורי הקול"

    http://www.nikobar.hoogel.co.il/

    "הכל מאחורי הקול" - קורס דיבוב מקצועי - בתל אביב, ובחיפה.

    ארכיון : 9/2008

    40 תגובות   יום שישי , 26/9/08, 20:27

     

     

     

     

    "רחוב סומסום התוכנית האהובה על כולנו".

     

     

     

     

     

    יום אחד (בעצם בערבו של ערב) קיבלתי טלפון.

     

    בדרך כלל אני מזהה את קולו של המתקשר,

     

    הרמתי את השפופרת.....

     

    מן העבר השני של הקו ענה לי קול לא מוכר.

     

    קולו היה עמוק עם מבטא אמריקאי כבד.

     

    " הלו" אמר הקול....כן ,אמרתי...

     

    " אפשר לדבר עם מר בר " ? שאל הקול...

     

    מדבר ניקו בר ,במה אני יכול לעזור לך ? ...שאלתי ..

     

    לאחר שהקול הזדהה בשמו ובעיסוקו, נעתקה נשימתי.

     

    היה זה המפיק הראשי של רחוב סומסום האגדי - בארה"ב.

     

    "קיבלנו המלצה עליך כבימאי " הוסיף...

     

    מי... המליץ ...עלי ?..שאלתי בקול לא יציב....

     

    " מהטלוויזיה ,ומעוד מספר יוצרים של סרטי אנימציה מקוריים.”

     

    הוסיף בקול בטוח וענייני .

     

    "אנחנו רוצים שתביים בעבורנו את הדיבוב לאנימציה ולדמויות המוכרות של

     

    רחוב סומסום, האם אתה מוכן?”

     

    עניתי מיד בחיוב ובלי היסוס ובתשובה מוחצת.

     

    הפרויקט של רחוב סומסום זו אחת החוויות שהשאירו בי חותם

     

    לאורך כל הקריירה שלי.

     

    הכל נראה מקצועי ,יפה ,הבובות נראות מדהימות,הקולות מושלמים,

     

    המוסיקה נפלאה ,התפאורה, בקיצור- מושלם!!

     

    שלב העבודה החל.

     

     

    התקיימו אודישינים, והיה צורך באישורם ע"י ההפקה.

     

    העבודה על הדמויות המוכרות לכולנו : אריק ובנץ, כרובי,עוגיפלצת,

     

    ועוד דמויות מוכרות ואהובות , הייתה מרתקת.

     

    להפתעתי נוספה דמות חדשה בשם " זואי.”

     

    הייתה זו בובת ילדה מדהימה,מתוקה,רכה תמימה,

     

    ומבט שרוצה לדלות כמה שיותר מידע על החיים.

     

    הפיקוח של האמריקאים על תוכנית זו היה צמוד.

     

    הם מאוד קנאים לחומרים שלהם ,ואינם מוכנים לשינויים כלשהם .

     

    לאחר שהקלטתי עשרות אייטמים של התוכנית,שלחתי אותם לאישור ההפקה.

     

    אסור בתכלית האיסור להמשיך בתהליך העבודה ,ללא אישור סופי של ההפקה.

     

    לאחר כשבוע אני מקבל מייל בזו הלשון:

     

    "שלום מר בר, תודה ששלחת לנו את החומרים לצפייה.

     

    אנחנו מצטערים להודיע לך.....” ( עמדתי לקבל דום לב)

     

    שהעבודה שלך הרבה יותר טובה משלנו"

     

    ( עמדתי להתעלף)

     

    היחסים בנינו הפכו להיות קרובים יותר,

     

    קיבלתי אישור לשנות דברים ,לשנות קולות,

     

    להוסיף מלודיות בשירים...דבר שזה יהרג ובל יעבור אצלם לגעת בדברים אלה.

     

    ההפקה של רחוב סומסום הייתה הפקה אמריקאית,ישראלית,ופלסטינית.

     

    לאחר שסיימתי את ההפקה בגרסה העברית,אני מקבל טלפון ....

     

    " אנחנו מבקשים את אישורך לביים את רחוב סומסום בערבית".

     

    התשובה הייתה חיובית כמובן.

     


     

    "עליך לדעת דבר נוסף.” ...אמר המפיק,

     

    אנחנו רוצים שההפקה הערבית תהה זהה ברמתה להפקה בעברית.

     

    הייתה הסכמה בנינו בעניין זה.

     

    שלב האודישנים החל.

     

    הגיעו מאות להשמיע את קולם ן.

     

    אבל לצערי התוצאה הייתה עגומה.

     

    לא מצאתי אף שחקן שיתאים לתוכנית זו.

     

    דיווחתי לממונים עלי על התוצאה העגומה.

     

    למחרת קיבלתי טלפון,והוזמנתי להגיע לחב' ההפקה

     

    כדי לשמוע יחד אתם את המבדקים הקוליים.

     

    באותה הזדמנות הם ביקשו שאבקר באולפנים שלהם בקווינס.

     

    ההזמנה מצאה חן בעיני,והחלטתי לעשות לי חופשה של חודש וחצי ברחבי ארה"ב.

     

    בשבוע האחרון לחופשה נחתתי בנמל התעופה קנדי.

     

    יצאתי החוצה מהטרמינל ,ראיתי איש גדול אפרו אמריקני מחזיק בשלט קטן

     

    עם שמי.

     

    הוא הוביל אותי ללימוזינה שחורה שהמתינה בעבורי.

     

    ( שוב כמעט דום לב)

     

    הגענו לקווינס ,הדורמן הוריד את כובעו ואמר...

     

    " ברוך הבא מר בר הבמאי מישראל של רחוב סומסום"

     

    בעודי משתהה ,הגיעה יפנית יפהפייה הציגה עצמה ואמרה שהיא המלווה שלי.

     

    נכנסנו לאולפנים ,כל השחקנים הורידו את המסכות,את בובות הכפפה מהידיים.

     

    קמו על רגליהם ומחאו כף.

     

    פירגון כזה אני לא מכיר במחוזותינו.

     

     שוחחתי איתם שאלתי אותם מספר שאלות

    וכולם חזרו לעבוד.

     

     

    הבימאית של התוכנית בקשה שאתלווה אליה לחדר הבקרה,

     

    ואצפה עימה יחד בהקלטת התוכנית.

     

    אח"כ עליתי לאולפון הסאונד שזו הייתה גם חוויה בפני עצמה.

     

    לאחר יום ארוך ומעניין ,נסעתי למנהטן למשרדי ההפקה.

     

    התקבלתי שם שם בחום רב,ומיד התחלנו להקשיב למבדקים הקוליים.

     

    לאחר זמן מה המפיק הראשי ועוזריו אמרו פה אחד.

     

    צדקת אף אחד אינו מתאים לתוכנית.

     

    תקרית דיפלומטית!!!

     

    מה עושים??

     

    עלה בי רעיון ,...מדוע לא נשלח את החומרים למדינה ערבית כלשהי

     

    כמו ירדן מצריים,יש שם כמויות גדולות בהרבה של שחקנים דוברי ערבית.

     

    וההיצע יהיה גדול יותר.

     

    הרעיון התקבל פה אחד.

     

    " אנחנו רוצים שאתה תביים את התוכנית שם".

     

    השבתי בנימוס ובשלילה.

     

    אני משוכנע ,..אמרתי,שיש להם במאים מאוד מוכשרים.

     

    והתוצאה יכולה לצאת ברמה שביקשתם.

     

    ואכן צדקתי.

     

    החומרים נשלחו לירדן,והתוצאה הסופית הייתה טובה מאוד.

     

     

    למסקנה אחת הגעתי מכל הפרויקט הזה.


    הוכחתי לעצמי שאנחנו יכולים להיות טובים יותר .


    מקצועיות,רצינות,רמה גבוהה, איכות, בלי לתחמן

     

     

     ובלי לחפף.


    אנחנו על המפה העולמית!!


    להיות מקצועי זו לא מילה גסה.

     

     

    צוחק

     

     

    מקווה שנהנתם.

     

    שלכם

     

    ניקו בר

     

     

     

     

     

     

     

    דרג את התוכן:

      פרופיל

      niko_bar
      1. שלח הודעה
      2. אוף ליין
      3. אוף ליין

      תגיות

      "הכל מאחורי הקול" - קורס דיבוב מקצועי - בתל אביב, ובחיפה.