כותרות TheMarker >
    ';

    שרה קונפורטי - ויטראז'ים, ציור על זכוכית, עיצוב עבודות אמנות ל בתי כנסת, אריחי קרמיקה וזכוכית מצוירים, יודאיקה, תכשיטי אופנה

    אני אמנית ישראלית שחיה ונושמת אמנות 24 שעות ביממה. לא תמיד אני בטוחה שזו מתנת אל. להיות כל כך שקועה בתחום זה, לחיות אותו, לעבוד אותו, לקרוא, ללמוד, לחדש, לנשום, לחלום אותו.... ישנם רק דברים מעטים, המהנים יותר מאשר יצירת עולם חלומותיך.
    אך בכל זאת.....מרגישה הכי שפויה כאשר אני יוצרת.....
    אוהבת ליצור כל יום עולם חדש..יפה וטוב יותר
    אדם שיש לו יופי הקרוב אליו – נעשה יפה יותר..

    אני אמנית זכוכית - מעצבת, מתכננת ומבצעת עבודות אמנותיות לבתי כנסת, עיצוב וביצוע ארונות קודש אמנותיים, תיבת חזן, וויטראז'ים לבתים פרטיים, פרוכות לארונות קודש, מחיצות אמנותיות עבודת יד לעזרת נשים, ציור על זכוכית, פסיפס, עבודות פיוזינג, עבודות יודאיקה אמנותיות, אריחי קרמיקה וזכוכית אמנותיים, אריחים מצוירים, לבתי כנסת, למבנים ציבוריים ולבתים פרטיים. מתכננת ויוצרת עבור עיריות שונות, עבודות קרמיקה מיוחדות לקישוט רחובות העיר (פתח תקווה), שלטי חוץ מיוחדים אמנותיים, ציורי קיר מוזמנים ללקוחות פרטיים וחברות ציבוריות. אנדרטאות (אנדרטת צומת בית ליד 30 מטר גובה על 2.5 דונם).
    שרה עונה על ביקוש וצרכי הלקוחות הבונים או משפצים את ביתם, כגון ציור על חלונות, דלתות, בדוגמאות ייחודיות, אריחים מצוירים למטבח או ל אמבטיה, ל קיר או ל רצפה, כיורים מצוירים, שלטים אמנותיים. בסגנון אישי , ציור על עץ בשילוב קרמיקה וזכוכית. שיווק לסיטונאים וגם ליחידים.
    ייצור מתנות ייחודיות לכל אירוע לפרטיים, לחנויות ולמפיצים

    מעבירה גם סדנאות לזכוכית ל יחידים ולקבוצות קטנות ובאווירה כפרית ייחודית.

    מוזמנים לגלוש באתר שלי ולהתרשם מעבודותיי

    שרה קונפורטי
    האתר שלי באנגלית www.sarakonforty.com
    האתר שלי בעברית http://www.sarakonforty.com/HE/

    המייל האישי ks7@inter.net.il
    בפייסבוק
    http://www.facebook.com/Konforty.Designing.Synagogues.StainedGlass
    בויקיפדיה
    http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%A9%D7%A8%D7%94_%D7%A7%D7%95%D7%A0%D7%A4%D7%95%D7%A8%D7%98%D7%99



    052-3676472

    ארכיון

    ארכיון : 12/2010

    144 תגובות   יום רביעי, 29/12/10, 02:00

    עיצוב ויטראז' - זכוכיות פיוזינג מצוירות בזהב ופרוכת ל ארון הקודש - בבית הכנסת החדש בעיריית תל-אביב:

     

     התבקשתי ליצור זכוכיות פיוזינג, ויטראז' ל ארון קודש בבית הכנסת החדש, בעיריית תל אביב.

     אלי מלאכי אשר מונה על ידי העירייה לתכנן ו לעצב את בית הכנסת, עיצב את ההיכל בסגנון ייחודי, המקנה לו מראה מינימליסטי, נקי, פשוט, אך שונה ומקרין משהו אחר, שונה, משהו השואב אותך, פשטות המלווה ביוקרה, כמה שזה נשמע מוזר לומר זאת.

    זכוכיות הפיוזינג שעיצבתי היו בנושא ירושלים.

    יצרתי זכוכיות פיוזינג שאורכן פס ארוך מעל 2 מטר, עליהן הוספתי זכוכיות שיצרתי בצבעי כחול, טורקיז, זהב, ירקרק, כך שיצרו תבליט פנורמי של נוף ירושלים .

    על גבי הזכוכיות ציירתי את בתי ירושלים, החומות, מגדל דוד, שערים, הכותל, בצבע זהב אמיתי.

    בסיום התהליך, לאחר שריפת הזכוכיות בתנור בחום של 800 מעלות, ציירתי חלק מהשטחים בצבעי זכוכית נוספים על מנת לחדד את הצבעוניות להדגשת אזורים מסויימים.

    הויטראז' מואר על ידי לדים מאחורי פס הזכוכית הפנורמי.

    עיצוב וציור פרוכת ייחודית ל ארון הקודש של עיריית תל אביב

    התבקשתי על ידי אלי מלאכי יו"ר בית הכנסת של עיריית תל אביב לעצב פרוכת ולצייר עליה את המשפט:

    לך אלי תשוקתי, בך אלי חשקי ואהבתי.

    בחרתי לצייר את המילים בצבע מיוחד אשר מיועד לבד, צבע ברונזה, הבולט מעל לפני השטח, והיוצר מראה של תבליט.

    הבד שקיבלתי היה בד בצבע פשתן אוףוייט, קשה מאד לעבודה, אך המראה הסופי הצדיק את כל המאמצים.

    לאחר סיום כתיבת המילים הרגשתי צורך להוסיף גם את נוף ירושלים בראש הפרוכת וגם בתחתיתה.

    הפרוכת קיבלה לפתע מראה ייחודי ועשיר, ועם זאת מינימליסטי ועדין.

    ירושלים של זהב מעל לפרוכת קיבלה פתרון אמנותי לגבי ירושלים של זהב מעל זכוכיות הפיוזינג מחוץ להיכל.

    בסיום העבודה קיבלתי מכתב תודה מעיריית תל-אביב מיום 15.12.2010:

    לכבוד שרה קונפורטי

    התבקשתי על ידי הנהלת העירייה לתכנן ולעצב בית כנסת במשכן עיריית תל-אביב. לצורך זה פניתי אלייך באמצעות האתר שלך באינטרנט לבצע ויטראז' עשוי מזכוכית פיוזינג, מצויר בצבע זהב אמיתי, וציורי זכוכית פיוזינג צבעוני בעל מראה פנורמי של ירושלים עיר הקודש.

    עבודה זו שולבה ב  ארון הקודש אשר תוכנן על ידי.

    עבודתך ראויה לציון. המקצועיות שלך והנשמה שלך מוטבעת בעבודתך משווים לארון הקודש אורה מיוחדת ועל כך תודתי נתונה.

    שרהל'ה, בהתראה קצרה שילבת ציור בד על הפרוכת הגולמית אשר ניתנה לך ושיווית לה מראה מיוחד וקסום.

    על כל אלה אני מודה לך.

    על כל אלה מודים לך מתפללי בית הכנסת "מלאכי השרת". "

    אלי מלאכי, מנהל אגף חיובי ארנונה

    עיריית תל אביב יפו

     

     

    ''

    מראה כללי של  ארון הקודש

    ''

    תקריב של זכוכיות פיוזינג

    ''

     קטע נוסף מהויטראז המצוייר

    ''

    זכוכיות פיוזינג מצוירות בזהב

    ''

    פרט נוסף מזכוכיות פיוזינג של ההיכל

    ''

    הקטע המרכזי של זכוכיות  הפיוזינג המצוירות בזהב אמיתי

    ''

    חלק נוסף של הויטראז - לחץ להגדלה

    ''

    הפרוכת המצויירת ל ארון הקודש

    ''

    ''

    לתמונות נוספות של ה היכל עצמו, תמונות נוספות של הפרוכת, של הויטראז המצוייר, של זכוכיות הפיוזינג,

    אנא גילשו באתר שלי  להנאתכם.

     

    הקישור להיכל ו זכוכיות הפיוזינג  הוא כאן -

    http://www.sarakonforty.com/HE/product_cat_510_639.html

     

    הקישור לפרוכת הוא

    http://www.sarakonforty.com/HE/product_cat_510_638.html

     

    תודה לכם

    שרה קונפורטי

    www.sarakonforty.com

    דרג את התוכן:
      144 תגובות   יום רביעי, 22/12/10, 01:48

      תכנון וביצוע ויטראז' – ציור על זכוכית - חלון רוזטה עגול בתוך ארון הקודש, ישיבת ההסדר ראשון לציון 

      התבקשתי לתכנן ולבצע ויטראז ל בית הכנסת בישיבת ההסדר בראשון לציון. היה זה אתגר עבורי. היכל זה מיוחד. הזמינו את עבודת העץ בחו"ל, והעץ גולף בעבודה ייחודית עבור בית הכנסת. הפתח שהושאר עבור הזכוכית המצויירת היה עגול.

      החלטתי לצייר על הזכוכית מוטיבים גיאומטריים בצבעים ססגוניים כדוגמת חלון רוזטה.

      תאור התחלת העבודה: תכנון וביצוע ויטראז' רוזטה בתוך ארון הקודש - תחילה ציירתי את המוטיב המרכזי בצבע תוחם שחור, וכן את החלוקה הסימטרית של המוטיבים במעגלים, את הקרניים היוצאות בסימטריה מהמרכז, וניתן לראות את המוטיבים המרכזיים במרכז הויטראז.

      ''

      במרכז היצירה ציירתי מגן דוד בסגנון מזרחי אוריינטאלי, בצבע טורקיז עז, , מגן דוד מקושט מאד בתוספת צבע זהב וכסף.

      מהמרכז המשכתי ו ציירתי מוטיבים חוזרים על עצמם כמו לוחות הברית, שושנת. ציירתי פסוקים – שימוש באותיות כמוטיב דקורטיבי במעגל שלם סביב, כך שנוצרה בעצם דוגמה דקורטיבית חדשה המבוססת על ציור האותיות, פטנט שלא אני המצאתי, אך נהוגה מזה דורות.

      ''

      המעגל הנוסף הצבעוני מסביב ל מגן דוד היה מעגל צבעוני בצבע כתום שנתן הילת אור מיוחדת והדגיש את המגן דוד.

      המעגל הנוסף לאחר מכן היה ציור הפסוק על רקע טורקיז, מעגל מצויר ב צבעי זכוכית בצבע צהוב, ומיד לאחר מכן ציירתי את ה לוגו של הישיבההמנורה ו מגן הדוד סביב הויטראז

      ''

      ישיבת ההסדר בראשון לציון הינה בסיס לגרעין תורני הפועל בעיר מזה כ-20 שנה. הישיבה דוגלת באידיאל "להאיר את העיר" ולהביא אל הציבור הרחב המצוי במרכז הארץ פעילות תורנית וחברתית ענפה.

      ''

      ''

      ''

      ''

      הישיבה והגרעין פועלים בראשותו של הרב שלמה לוי רב השכונה בעיר ראשון לציון וראש המוסדות התורניים שהישיבה הקימה.

      בסיום עבודתי קיבלתי מכתב מגילה לוי, ישיבת ההסדר ראשון לציון, וזה לשונו:

      בס"ד                                                                                      א אב התש"ע

      שרה יקרה,

      שימחת אותנו עד למאד בעבודה המרשימה שעשית בעבורינו.

      הרוזטה הינה חלק מ ארון הקודש החדש של בית-מדרשנו, ואנו תקווה שחלון זה יהווה צנור להעלאת תפילותינו מעלה לפני בורא עולם, מתוך שמחה הקדושה, וחדוות הצבעים המתגלמים בו.

      מי יתן וחלון זה יהיה בעבורך חלון לפרנסה טובה, בריאות ועשייה פוריה ומבורכת.

      בתודה ובברכת השם עליך-

       ישיבת ההסדר ראשל"צ

      גילה לוי

       

      ''
      ''
      דרג את התוכן:
        144 תגובות   יום רביעי, 15/12/10, 13:24

        מחיצה אמנותית ל עזרת הנשים - ציור על זכוכית, עיצוב וביצוע - שרה קונפורטי

         

        התבקשתי ע"י מתפללי בית הכנסת שערי הרחמים אשר בירוחם לתכנן עבורם ולבצע מחיצה מעניינת, ליצור מחיצה אמנותית עבור עזרת נשים, ב בית הכנסת ליהדות הודו אשר בירוחם.

        זהו בעצם בית הכנסת הראשון בארץ שנבנה עבור יהדות הודו. מרבית המתפללים הם יוצאי הודו. לאחר שחקרתי וקראתי אודות בתי הכנסת בהודו, הגעתי למסקנה שהצבעים בהם אשתמש יהיו עזים, הרבה כתום ואדום, צבעי אדמה לעומת כחולים ו טורקיזים.

        תכניתי הייתה לצייר על 6 זכוכיות 6 נושאים שונים ואת שבעת המינים בכל אחד מהחלקים וכך ליצור 6 ויטראז'ים מעניינים לאורך המחיצה שאורכה היה 8 מטר בערך. בתמונות אלו ניתן לראות את ששת חלקי הזכוכית המצוירת אשר ייצרתי, על פי בקשת המתפללים, ועל פי המסורת המותאמת להם.

        הנושאים שהיוו את ששת חלקי המחיצה היו: ויטראז ירושלים, ויטראז כתר מלכות, ויטראז מגן דוד, ויטראז' לוחות הברית, ויטראג' המנורה, ויטראג' עץ החיים וויטראג שבעת המינים.

         

        ''

        למטה ויטראז ירושלים - צילום בסטודיו שלי

        ''

         

        המוטיבים השונים אשר בחרתי להוסיפם ב יצירת הויטראז'ים הם:

         

        התימורה –עלים וגזעי עץ התמר "תימורה בין כרוב לכרוב" יחזקאל מא 18, "כרובים ותימורים" שם מ"א 25

         

        השושן -  צורתו כפרח חבצלת "ועל ראש העמודים מעשה שושן"   מא' ז' 22

         

        ציץ -   קישוט צמחי – "ויוצא פרח ויצא ציץ" במדבר יז' 23 "ועשית ציץ זהב טהור" שמות כח' 36,

         

        כפתור ופרח – גביע, גבעול, כוס, כפתור, נצה, ניצן – " גביעה כפתוריה ופרחיה" – (שמות כ"ה 31 לז' 17)- במוטיב זה עשיתי שימוש מרובה בויטראג המנורה

        ''

         

        שושנת-רוזטה- השושן מוזכר בהקשר לבניית בית המקדש כשהוא מופיע בכותרת, על ראשי העמודים (מלכים א, ז 19). גם בשיר השירים מופיע השימוש הסמלי בשושנים. יש המייחסים לצורת השושנת את המשמעות של "מעגלי החיים". צורת השושנת עגולה ובתוכה מתפתחים מעגלים ודגמים רבים ומגוונים. מקורות השושנת הם הלניסטיים ונספגו לתרבות היהודית. השושנת מלווה את היהודים לאורך כל הדורות.

         

        כלי נגינה- הוספתי גם את מוטיב כלי הנגינה בויטראגים.

         

        השופר: -יש קשר בין שופר קרן וחצוצרה גם במקרא: "תקעו בשופר...חצוצרה ברמה" (הושע ה' 8). במעמד הר סיני נעשה שימוש בשופר. השופר מתקשר לתיאורי יום ה' (דב' א' 17) ומכריז על שיבת ציון (יש כ"ז 13). תקיעה בשופר מתקשרת לטקסי המלוכה. בימינו מתקשר השופר לראש השנה וימים נוראים. השופר, המחתה וארבעת המינים הם מן המוטיבים הנפוצים ביותר בימי המשנה והתלמוד, הם צמודים למנורה. אלה הם סמלי תשרי הקשורים אל העלייה לרגל לבית המקדש.

         

        כינור ונבל:- הנבל מופיע כעיטור חפצי קודש. הנבל מתקשר לתיאורי שמחה והודיה לה', "אזמרה לך בכינור קדוש ישראל" (תהילים ע"א 22),

         

        עיטור קצבי: - בין המוטיב המרכזי בכל ציור לבין הטקסט והשוליים אני נוהגת להשתמש באורנמנטים קצביים כגון ערבסקות המוכרות ככתב ידי האישי שפיתחתי בעבודות האמנות שלי. לעיתים אני משתמשת גם בעיטורים בעלי שריגים, זלזלות וקנוקנות, המתפתלים בתוך שטח הציור. המוטיבים הצמחיים המופיעים לפעמים כסמלים (הגפן ואגרטלי הפרחים), אך אז העיטור מוגדר בצורה ברורה וגדול יחסית.

         

        שבעת המינים: משבעת המינים היו נוהגים להביא בכורים לבית המקדש. התורה משבחת בשבעת המינים את ארץ ישראל (דברים, ח 8):"ארץ חיטה ושעורה, וגפן ותאנה ורימון, ארץ זית שמן ודבש. לכל אחד מהמוטיבים משמעות ייחודית. הגפן מסמלת יין ושמחה, התמר מסמל את הצדיק, הרימון מסמל פריון, שפע וחכמה, והדגנים לחם ושובע. לסמלים אלו גם משמעויות נוספות כגון געגועים לארץ ישראל. בימינו משתמשים בסמלים אחו בעיקר בשבועות- חג הביכורים ובחג הקציר- בפסח.

         

        המגן דוד:  מגן דוד הוא מוטיב עתיק יומין. יש המייחסים לסמל זה סגולות מאגיות- צורה סגורה שאינה נותנת לכוחות הרשע לחדור לתוכה. מגן דוד שייך ללאום וכן לדת היהודית, לכן נמצא אותו ב בתי כנסת ובמוסדות לאומיים. מוטב זה נמצא גם בחגים הלאומיים שלנו.

        ''

         

        כתר תורה:- כתר תורה הוא מוטיב המעטר חפצי קודש, קשור לשמחת תורה או לחג מתן תורה. הנוהג להשתמש ב כתר תורה כעיטור התפתח בתפוצות עם הופעת הכתר כמיצג בית מלכות, היהודים הוסיפו לו את המשמעות היהודית ע"י הוספת האותיות כ.ת. בלבד. מקור ההשראה ממאמר חז"ל: "שלושה כתרים הם: כתר תורה, כתר כהונה וכתר מלכות וכתר שם טוב עולה על גביהן" .

        עם ישראל קלט לתוכו מוטיבים וסמלים מכל העמים שהיו בסביבתו אך הצליח להטמיע אותם ולהפוך אותם ל"יהודיים". ארון הקודש התחלף ל לוחות הברית, וקובעים שהחוקה הדתית היא הערך העליון של העם היהודי בגולה. מעל הלוחות מוצב כתר התורה ולצידיו לרוב אגרטלי פרחים או עצי חיים מסוגננים.  

        ''

         

         המנורה: המנורה הייתה אחד הכלים שעמדו במשכן. כיום משמשת המנורה כסמל המדינה, ומסמלת את הקשר ל בית המקדש. המנורה - משמשת כמוטיב הנפוץ ביותר בתרבות היהודית. המנורה מכונה גם "מנורת שבעת הקנים" או "מנורת המקדש". "ועשית מנורת זהב טהור מקשה תעשה המנורה ירכה וקנה גביעיה כפתוריה ופרחיה  ממנה יהיו וששה קנים יוצאים מצידיה ושלושה קני מנורה מצדה השני...שלושה גביעים משוקדים בקנה אחד כפתור ופרח..." (שמות כ"ה 31-33).

        המנורה מתוארת כ-"עץ –חיים" נושא אור, שורשיו באדמה ופארותיו כלפי השמים. לפי חז"ל מסמלת המנורה את החכמה, את לימוד התורה, אור המנורה מסמל את השכינה.

        ''

                                        

         כד או צנצנת: הם בין המוטיבים שאני אוהבת ומרבה להשתמש בהם הן בציורי הויטראג והן בציורי האריחים בתוך התיבה. הכד או הצנצנת נחשבו לכלי קודש ומצווה ושמשו לאחסון ולשמירה על תפזורות (קמח, עומר) וכן על מגילות. לכן צורתם היא מיכל בעל 2 ידיות.

         

         הקונכייה:- הקונכייה, שהיא מוטיב אוניברסאלי, מופיעה כחלק מ"חזית ההיכל" ולכן נוצר יחס של קדושה כלפיה. הקונכייה מופיעה גם בפסיפס בבית שאן, בית אלפא ועוד. הקונכייה כחצי עיגול עליון או תחתון, מחולק לפלחים המתרחבים כלפי מעלה או מטה, הוא מוטיב המופיע לא מעט גם בציוריי וכמובן מקבל אצלי גרסאות שונות וצבעוניות משתנה מציור לציור

         

         לוחות הברית:- מופיעים בעבודתה של שרה בגרסה של ספר פתוח ובמרכז הציור

        ''

         

         עץ החיים- נושא אהוב מאד בדרך כלל על לקוחותיי. מקורו של מושג עץ החיים הוא בסיפור גן העדן (בראשית, ב 9), אך משמעותו העממית היא; בריאות, מקור חיים, ריפוי, פוריות, והמשכיות החיים. עץ החיים מופיע כמוטיב בצורת עצים, פרות וצמחים  כמו עץ התמר, לוז-שקד, רימון, ברוש, פרח, אגרטל פרחים. האגרטל כמקור מים, חיים וצמיחה מתפרש גם הוא כעץ חיים

        בקשת המתפללים הייתה שחלקה העליון של המחיצה יהיה חצי שקוף כדי שיתאפשר לנשים מעבר למחיצה לראות את ההיכל ולחזות בהוצאת ספר התורה מ ארון הקודש. לעומת זאת הייתה הבקשה שבשאר שטח הוויטראג הצבעים יהיו כהים יותר, חצי אטומים, כדי שאי אפשר יהיו לראות את הנשים מעבר למחיצה.

        הצבעים המתאימים עבורם ואשר בולטים מאד הם צבעים עזים, ססגוניים, בולטים מאד בצבעוניותם, הרבה מאד כחולים, טורקיזים, אדום וכתום, ירוק גם כן. מאידך הייתי צריכה לאזן זאת וגם לצייר בצבעים בהירים ושקטים, שדרכם יוכלו הנשים לראות את טכס הוצאת ספר התורה - לראות אך לא להיראות.

        זוהי משימה לא פשוטה כלל, בעיקר כאשר הזכוכית אינה חלבית, היא שקופה לחלוטין, הצבעים המצוירים עליה כאשר הם אטומים, לא ניתן לראות דרכם משום צד וכשם שקופים ניתן לראות משני הצדדים. מצאתי דרך לצייר כך, שציירתי הן בצבעים אטומים, הן בצבעים שקופים, השארתי מעט מאד חללים קטנטנים לא מצוירים, והשארתי את הצבעים הבהירים בראש המשטח המצויר, היכן שהנשים עומדות ומביטות.

         

        ''

        עזרת הנשים הייתה קיימת עוד מימי בית המקדש השני. עזרת הנשים נועד לנשים המגיעות ל בית הכנסת להתפלל ונמצא בנפרד מ עזרת הגברים. עזרת הנשים בדרך כלל ממוקמת בקומה גבוהה יותר מקומת עזרת הגברים. לעיתים המיקום הוא באותה קומה אך ההפרדה נעשית על ידי מחיצה או על ידי וילון, וזאת על מנת למנוע בזמן התפילה עירוב בין הנשים לבין הגברים.

        עד למאה ה-19 הקימו בתי כנסת לנשים בלבד, בהם הייתה חזנית שניהלה את התפילה בשפה העברית או ביידיש. בעת החדשה, בעוקבות השכלתן של הנשים ועידוד הרבנים, הקימו את עזרת הנשים בתוך בתי הכנסת של הגברים אך הקפידו על הפרדה מוחלטת.

        היו ויכוחים לא מעטים בנוגע לגובה המחיצה בין עזרת הגברים לבין עזרת הנשים במשך השנים. הייתה דיעה שגובה המחיצה צריכה להגיע לגובה כתפי הנשים, מכיוון שמטרת ההפרדה נבעה מרעיון מניעת הערבוב בין הנשים לבין הגברים, ולפיכך הספיקה מבחינתם מכשול פיזי כפי שהיה נהוג בבית המקדש. רבנים אחרים שהיו מחמירים יותר דרשו שהמחיצה תעבור את גובה ראשי הנשים, וזאת על מנת למנוע מהגברים להסתכל בנשים בשעת התפילה. הבדלים בגישות מחמירות יותר או פחות קשורות אף הן למחיצות שקופות או חצי אטומות בעזרת הנשים.

        בתקופה העתיקה נשים לא נהגו לבוא לבית הכנסת ולכן לא הייתה עזרת נשים בבתי הכנסת. לאחר חורבן הבית – בבתי הכנסת הראשונים שנוסדו, לא ייחדו מקום מיוחד לנשים היות והיו פטורות מתפילה בציבור. במשך הזמן החלו להקצות לנשים את עזרת הנשים כדי שיוכלו להתפלל יחד עם הגברים.

        עזרת הנשים בנויה בדרך כלל עם כניסה נפרדת, עשויה על פי רוב בצורת יציע או גזוזטרה, אשר מקיפים את בית הכנסת מצד צפון ודרום, על פי רוב עזרת הנשים בנויה בצד המערבי של בית הכנסת.

        גם בבית כנסת זה עזרת הנשים בנויה לפי כללים אלו. עזרת הנשים היא עם כניסה נפרדת, היא בנויה בצד המערבי. במשך כל השנים היה תלוי שם וילון חצי שקוף לבן מאד לא מחמיא, עד שאספו כסף והחליטו ליצור מחיצה אמנותית שגם תעשיר ותייפה את המקום.

        לכבוד לי שהזמינו אותי  והצלחתי ליצור מחיצה שעונה על בקשת מתפללי בית הכנסת, דיברה אל ליבם, וגם אהבו אותה.

         

        מזמינה אתכם לראות באתר שלי תמונות נוספות  http://www.sarakonforty.com/HE/product_cat_510_637.html

        דרג את התוכן:
          127 תגובות   יום שישי , 3/12/10, 01:00

          קיר אמנותי מיוחד לבית כנסת סביונים ביהוד, עבודת אמנות מיוחדת של 20 מטר, תכנון, עיצוב וביצוע - האמנית שרה קונפורטי

           

          ''

           

          קטע מתוך קיר אמנותי "ירושלים" בבית הכנסת - מגדל דוד, לוחות הברית המנורה, מגן דוד

           

          ''

           

           קבר רחל ויד אבשלום 

          ''

           

           חלק מהקיר האמנותי מעל ארון הקודש בבית הכנסת

           

          ''

          הקמת הקיר בעזרת פיגומים

          ''

          פרויקט אמנותי זה ל בית הכנסת, המשתרע על פני 20 מטר, היה בלי ספק אחד הפרוייקטים המאתגרים.

          כאן ניתן לראות חלק מהקיר האמנותי - קבר רחל - לפני הקמתו - בעת עבודתי בסטודיו שלי

           

          ''

           

           

          ''

          פרט מתוך העבודה האמנותית - שימוש במוזאיקה, זכוכיות פיוזינג מייצור עצמי, פסיפס קרמיקה מייצור עצמי, פסי קרמיקה, זכוכית מצויירת, מולטימדיה

           

          ''

           

           פרויקט אמנותי זה היה עבורי קונצפט חדש, פרויקט מרתק, סוחף, מאתגר ביותר, גם בשל החידוש, השונות, הייחודיות שבו, בשל גודל היצירה, מיקומה על פני הקיר בגובה של שתי  קומות, שילוב החומרים, והן בשל חיפוש פתרונות מיידיים, שונים, מהירים, טכניים, לוגיסטיים, עיצוביים, אסטטיים, בשל אופי היצירה. הייתי בקשר הדוק עם מהנדסים, טכנאים, כימאים יועצים של מעבדות החברות הגדולות בארץ לייצור צבעים, חומרי בנייה, דבקים, חומרי איטום, דבק, וכו.

           

          חדשנות בבחירת החומרים, שילוב האמנויות, אפשרה לי ליצור, לבחור את הצבעוניות השונה, כדי ליצור את האווירה המיוחדת, אווירה של משהו נשגב, רוחני, המתאים לבית הכנסת.היצירתיות באה לידי ביטוי ב יצירה זו, בחדשנות אשר משלבת כמה חומרים למשטח אחד, יצירת משטח תלת מימדי הן על ידי בחירת הצבעוניות המסוימת המתאימה ל אווירה שברצוני ליצור. כמו צבעי טורקיז, צבעי פסטל חומים, צבעי זהב וכסף להדגשת אווירת הקדושה (ירושלים של זהב), אלמנטים מעל ארון הקודש הנחשבים למוטיבים של קדושה.

           

          כמובן שראשית כל עבודה מתחילה במחקר שאני עושה: אני לומדת מה הם צרכי הלקוח, מה רצון הלקוחות, למה שואפים הלקוחות, מה האידיאל שלהם, מהי הפנטזיה שלהם,

           

          תכננתי ויצרתי עבודה מיוחדת זו עבור בית הכנסת במשך כמעט שנה. ביקשו ממני ליצור קיר אמנותי אשר יהיה מיוחד ביופיו, ואני הוספתי והבטחתי, כי מי שיביט ב יצירה זו, יגיב מיידית ב-וואוהו. אני את הבטחתי קיימתי.

          עבודת אמנות זו כוללת 19 חלקים, כאשר גודל של כל חלק הוא חצי מטר על 40 ס"מ עובי וכ-2 מטר גובה. עבודת האמנות לבית הכנסת כוללת מוטיבים אשר חשובים ליהדות כמו מנורה, כתר מלכות, מגן דוד, לוחות הברית, פסוקים שייצרתי מקרמיקה וזכוכית כמו המשפט שויתי ה לנגדי תמיד במרכז היצירה. כמו כן יצרתי קיר תלת מימד, פיסול בטכניקה מעורבת, שילוב אמנויות, בחומרים כגון פסיפס, זכוכית, מוזאיקה, ציור, ויטראז, זכוכיות מצוירות, זכוכית פיוזינג, קרמיקה מצוירת, אריחי קרמיקה וזכוכית עבודת יד, כיתוב של פסוקים ועוד.

           

          כמו כן יצרתי את המוטיבים החשובים ליהדות כמו מגדל דוד, קבר רחל, ירושלים, יד אבשלום בתלת מימד.

          אין ספק כי זוהי עבודה מרשימה, מיוחדת אשר לא יכולה להשאירך אדיש. מבין עבודות יצירה אשר ייצרתי, מבין ציורי קיר ש עיצבתי, מבין עבודות עיצוב לבתי כנסת, עבודת קישוט לבתי כנסת, אני גאה מאד בעבודה זו.

          כשתכננתי את עבודת האמנות לבית הכנסת, לא שיערתי שאשקיע ב קיר תלת מימד זה, השקעה בזמן, במשאבים, כוחות נפש, ו אנרגיה מרובים כל כך. היצירה סחפה אותי. היה חשוב לי ליצור אווירה מיוחדת, רוחנית, שתסחוף איתה את המפלל, משהו הגדול מהחיים, ואכן הצלחתי. המתפללים אישרו זאת, בתגובתם, בשפת גופם, בעיניהם, בפניהם, במילים שנאמרו, בתגובתם החמה, ואני את שכרי קיבלתי.

           

          ציורי קיר שאני מבצעת הן כ ציורי קיר לקירות חיצוניים, הן ציורי קיר אמנותיים, קיר מעוצב, עבודות אומנות שגרתיות, עיצוב ש אני מתכננת עבור לקוחות פרטיים, תמיד מושקעים בהם מאת האחוזים של כשרוני, מרצי וזמני.

           

          אבל אין ספק, ש יצור מיוחד לבית הכנסת, עיצוב בתי כנסת, עיצוב לבית כנסת, עבודת אמנות לבית כנסת, התהליך, ההתכוונות, ו התוצאה המתקבלת, היא פשוט מופלאה בעיני. אני שומעת מאחרים את תגובתם, ואני חשה בעצמי, מלמעלה עזרו לי. התחושה המופלאה, של רצון ליצור יצירת אמנות שתעורר תחושות רוחניות, רגשות ייחודיים, ואווירה מופלאה, והרגשת הניצחון שהצלחתי במשימתי, הצלחתי להעביר זאת לאחרים, אין תחושה נעלה מזו.

           

          לתמונות נוספות מפרוייקט זה  נא גלשו באתר שלי www.sarakonforty.com 

          או בקטגוריה של בתי כנסת

           

             http://www.sarakonforty.com/HE/product_show_4417.html

           

          אשמח לתגובתכם

          דרג את התוכן:

            ארכיון

            הפעילות שלי

            אין רשומות לתצוגה

            פרופיל

            שרה קונפורטי
            1. שלח הודעה
            2. אוף ליין
            3. אוף ליין