כותרות TheMarker >
    ';

    כי האדם עץ השדה

    כי האדם עץ השדה / נתן זך

    כי האדם עץ השדה.
    כמו האדם גם העץ צומח
    כמו העץ האדם נגדע.
    ואני לא יודע
    איפה הייתי ואיפה אהיה.
    כמו עץ השדה.

    כי האדם עץ השדה.
    כמו העץ הוא שואף למעלה
    כמו האדם הוא נשרף באש.
    ואני לא יודע
    איפה הייתי ואיפה אהיה.
    כמו עץ השדה.

    אהבתי וגם שנאתי
    טעמתי מזה ומזה.
    קברו אותי כחלקה של עפר
    ומר לי, מר לי בפה.
    כמו עץ השדה.


    כי האדם עץ השדה.
    כמו העץ הוא צמא למים
    כמו האדם גם הוא נשאר צמא.
    ואני לא יודע
    איפה הייתי ואיפה אהיה.
    כמו עץ השדה.

    ארכיון : 10/2010

    3 תגובות   יום שבת, 16/10/10, 20:26

    פריסת מסע השוטה


    "מסע השוטה" -על פי רעיון שפותח ע"י הסופר עדן גריי, הוא מסע המתאר את הקשיים למול רגעי ההנאה שבחיים -תוך ציון אבני הדרך.
    המסע מורכב מ-22 צעדים,כמספר קלפי הארקנה הגדולה, המתארים את השלבים בחיי השוטה.
    מכל קלף,בכל שלב,שואב השוטה מידע, יכולות ותובנות עד כי בסוף המסע יש בידיו את כל הכלים אשר יעזרו לו להתמודד עם העולם המצפה לו.

    הפריסה:
    כדי לדעת באיזה שלב נמצא המתייעץ אתנו, ניתן לפזר את קלפי הארקנה הגדולה.לאחר שהמתייעץ, מרים את הקלף שבחר,יש להסביר לו את המסר.וכמו כן לעזור לו להבין את שלב מסע החיים שלו -בו הוא נמצא עכשיו, וכבר זמן רב מנסה ללמוד את השיעור שמספר עליו הקלף.
    המסע הוא כגלגל חוזר לגבי נושאים שונים שעובר אותם האדם,ולכן לגבי כל נושא-ניתן לראות באיזה שלב הוא נמצא .לדוגמא:אם מדובר על השלב בו נמצא המתייעץ לגבי האהבה,נוכל לראות זאת לפי הקלף.כנ"ל לגבי כל נושא שבעולם.

    ולהסבר שלבי המסע:

    0)"השוטה" -המסע מתחיל בלידת השוטה אשר מאופיין בתמימות, אופטימיות ובפזיזות. מצויד בתכונות גשמיות ורוחניות הוא יוצא למסע חיים מרתק .

    1) "הקוסם"- הינו האישיות הראשונה אותה פוגש השוטה היא, מדריכו הרוחני- הוא מציג בפני השוטה ארבעה כלים בהתאם לארבעת היסודות בטבע. בנוסף מלמדו את ההבדל בין העליון לתחתון, והצורך למזג ביניהם. הקוסם מגלה לשוטה את הפוטנציאל שבו,ומראה לו את האפשרויות הפתוחות לפניו. המסר שלו לשוטה:" אם תרצה, תצליח."

    השוטה ממשיך בדרכו ופוגש בהוריו הארציים:

    2) הקיסרית-היא אמו הארצית.ממנה הוא לומד על נשים ועל טבען, וכיצד עליו להשגיח ולכלכל את עצמו ולדאוג לצרכיו- אך יחד עם זאת לכבד את הזולת. היא מטפחת את השוטה ואוהבת אותו, ודרכה הוא לומד על הטבע, מחזורי הצמיחה, מוות ולידה מחדש וכיצד מחזורים אלו פועלים בקרב אנשים ונשים והיחסים ביניהם.

    השוטה נפרד מהקיסרית המחבקת והמגוננת במטרה למצוא את דרכו העצמאית בעולם.

    3)הקיסר- אביו הארצי ובן זוגה של הקיסרית.הוא מלמד את השוטה לנהל את הצד החומרי של חייו. כיצד לחיות בעולם של גברים. הוא מדריך אותו ומלמד אותו בענייני סמכות וארגון, ונותן לו כיווני התנהגות באתיקה ומוסר. החכמה אותה מעניק הקיסר לשוטה היא אמנם ארצית, אך חיונית ביותר להתפתחות השוטה.

    כעת עליו לפגוש את הוריו הרוחניים, ולהפנות את תשומת לבו מענייני החומר אל ענייני הרוח.

    4)הכוהנת הגדולה-השוטה בשל מספיק על מנת לפגוש בדמות המסתורית המייצגת את אמו הרוחנית, אשר למעשה אינה נותנת כלים בידיו. הכוהנת היא מסתורית ושומרת על סודותיה לעצמה. על השוטה להמשיך במסעו וללמוד עוד כדי לגלות ולהבין ,את סודותיה של אמו הרוחנית.

    5)הכהן- אביו הרוחני ,מעניק לו באהבה וברצון רב, את הידע הרב שלו. הכהן מדריך את השוטה בדרכו הרוחנית, ומייעץ לו בגישה ישירה וברורה- כיצד להמשיך הלאה. הכהן מציג בפני השוטה את הפן האחר של העיקרון הזכרי- הפן הרוחני, ובכך משלים את דמות האב הארצי, הקיסר.

    6) קלף האוהבים -לאחר שפגש את הדמויות המעצבות את אופיו, מוכן ומזומן השוטה לטעום את טעמה של האהבה המתוקה, אך לעתים גם מרה. השוטה לומד,כי אהבה אינה משיכה גופנית בלבד וכי השיקולים בענייני הלב אינם פשוטים. עליו להבין ולהפנים, כי כל בחירה באהבה -מביאה לתגובות ולעתים אף לסיבוכים.

    7) המרכבה- השוטה ממשיך בדרכו ונתקל לראשונה במאבקים . עליו ללמוד כיצד לנהוג,בזמן שרגשותיו ומחשבותיו ויצריו מנוגדים זה לזה. ניגוד זה גורם לאי נוחות ובלבול, ויש צורך ללמוד כיצד לקדם שינוי וצמיחה ממאבק זה- ולא לקפוא על השמרים.

    לאחר שנבחן בשני המבחנים החשובים - אהבה ומלחמה - הוא נבחן במבחני בגרות ממשיים ואמיתיים.

    8)צדק- עליו ללמוד להתמודד ולפתור את בעיותיו לאחר ששקל ובדק אותן לעומק. עליו להגיע להחלטה הגיונית שאינה מערבת כל רגש.

    9)מיזוג- לאחר שלמד לאזן את נפשו - עליו להשלימה ולאזן את לבו. הוא פוגש במלאך המתינות, ובעזרתו לומד- כיצד למזג בין הניגודים השונים ,וכיצד למתן את הצדק- ברחמים וחמלה.

    10)כוח- השוטה השלים את הידע שלו במחשבה ורגש. כעת, עליו לפתח את יכולת המשמעת עצמית.
    עליו ללמוד, כי לא תמיד אפשר לעשות את אשר רוצים ,ועליו לרסן ולשלוט ביצריו ובמאווייו.

    11) הנזיר- עליו לטהר את נפשו, מהמולת העולם החיצוני. עליו להתכנס בתוך עצמו פנימה ,ולהבין את אשר למד, עד כי מחשבותיו יתבהרו. הנזיר מלמד את השוטה ,על הבדידות הנחוצה, שאין לפחד ממנה- אלא להשלים איתה ולאהוב אותה, ובכך למצוא את השלווה הפנימית.

    השוטה מגיע כעת לנקודת מפנה במסעו. נקודה בה הוא מבין כי יש מהות גדולה בחיים ובעצמו פנימה ,מאשר בעולם החיצוני בלבד.

    12) גלגל המזל- מראה לשוטה, כי מתחת לפני השטח קיים עולם ומלואו חדש ,אשר מעולם הוא לא ביקר בו.

    13) התלוי- השוטה פוגש בדמות משונה ומוזרה,תלויה, ומתחיל את ירידתו לעבר השאול - המקום בו הוא מתחיל לחקור את תת ההכרה. הוא מבין, כי הידע הטמון בו חשוב אף יותר מן הידע הקיים בחוץ.

    זו נקודת המפנה בהתפתחותו הרוחנית בה הוא מבין,כי עליו להקריב את השליטה ב"אני הפנימי שלו"- על מנת שיוכל להשיג דבר מה בעל ערך רב יותר. לאחר הבנה זו עליו למות ,לכאורה.

    14)קלף המוות-הוא פוגש את המוות. השוטה לומד כי למעשה, המוות אינו נורא ומפחיד .המוות מסמל את קץ הישן והיווצרות החדש- הטוב יותר. על השוטה להתקדם במסעו מנערות לבגרות. זוהי ההתפתחות הטבעית מבחינה פיסית והן רוחנית בחיי כל אדם. המוות בא וחותם שלב מעבר זה.

    מסעו של השוטה הולך ונהיה קשה יותר .כעת המתלווים שלו למסע הינם טיפוסים חמורי סבר, ואינם מזכירים במאום את הדמויות החביבות אשר פגש השוטה בתחילת דרכו.

    15)קלף השטן- השטן מציג בפני השוטה את פחדיו המודחקים ביותר -אשר לאחר שיסיר אותם -יביאו לאנרגיה חיובית עצומה. השטן מדגיש בפני השוטה, כי אלמלא ההתגברות על הפחדים והעכבות- לא הייתה אפשרית הצמיחה וההתפתחות הטבעית של האישיות.

    16) קלף המגדל-השוטה מגיע אל המגדל. וכעת עליו לבחור- מהי הדרך הנכונה עבורו. הוא נוטש את אשר אינו שלו ,ובוחן מחדש את צרכיו, מחשבותיו ורעיונותיו עמם חי עד כה. הוא בוחן מחדש את המצב ומביא לשינוי אותו הוא מבקש למען עצמו.

    17)קלף הכוכב- השוטה בחר בדרך הנכונה עבורו. הגיע הזמן להתחדש. הוא פוגש בזוהר של הכוכב. הכוכב מסמל את התקווה וההבטחה ואורו מאיר את דרכו של השוטה- היוצא מן החשכה.

    השוטה עומד בפני השלבים הסופיים של מסעו אך עליו עדיין ללמוד.
    18)קלף הירח-מזכיר לשוטה את פחדי ילדותו ומלמדו ,כי עליו לזכור את פחדיו ולהתמודד עמם. עליו להתמודד עם פחדיו ולא לדחקם, ולהפוך אותם לחכמה, כדי שיוכל לחיות עמם בהרמוניה שלמה.

    19)קלף השמש- השמש המלטפת אותו. ניתנת לו הזדמנות לצמוח שוב, במובן הרוחני- ולצמוח גשמית. זה הזמן הנכון לפעילות והתבוננות בהירה. השמש מייצגת את יכולת המחשבה ויכולת הארגון.

    20) קלף יום הדין- הוא קלף אחד לפני האחרון במסעו של השוטה. יום הדין משקף בפני השוטה את "מה שזרעת תקצור כעת".

    21)קלף העולם-השוטה מגיע אל סוף מסעו ופוגש בשלמות הרוחניות והגשמיות בקלף העולם.
    השוטה מבורך בהרמוניה פנימית וחיצונית ומאוחד עם הטבע והעולם גם יחד.

    בהצלחה!

    דרג את התוכן:
      0 תגובות   יום שבת, 16/10/10, 09:28

      יום שבת 16 אוקטובר 2010

       

      מלאכי

       

      ובכל מקום

      נשמתך מלווה אותי.

      מחזיקה ידי

      מביעה נוכחות.

       

      ולכל מקום

      פסיעות צעדך

      נעימה ערבה לאוזני

      בטחון בכל משרות בי.

      תודה לך יקירי

      מלאכי.

      דרג את התוכן:
        2 תגובות   יום שישי , 15/10/10, 18:02

        החניכה

        אז זה התחיל כך:

        נשמות בבגדים הגיעו לחניכה ברייקי.איש איש ועולמו באו עמוסים וכפופים לעייפה.

        וישבתי שם מביטה בהם,מכירה את המסע וכובדו.

        וליטפתי את נשמתם ולאט לאט ירד הבגד הרוחני,הכיסוי של הנוסע המתמיד

        בתוך הרכב הזמני.

        ופתחנו בקלפים לראות ולהכיר "בקטנה " אמרתי אבל הנשמה רצתה להיחשף והמדריך שלהם דחק...

        ואז עם פרחי באך גילינו יחד מעטפת ראשונה לקראת עבודת המודעות

        והטיפול הגיע :איזון,שמנים,רייקי ,הילינג.

        הגוף סיפר את סיפור הנשמה.את הכאב,את המלווים הרוחניים.העלה בפני סיפור חייהם וכאבם העכשווי.

        והטופ הגיע...

        חניכה ברייקי 1.המדריכים עטפונו והנשמה קיבלה ולחלקם מלאכים מחאו כפיים על הגיעם סוף סוף לייעודם.לחלקם היו תהומות ששמחו להתמלא ולחלקם המלאכים סמכו יחד איתי ידיהם על ראשם ..להלל.

         

        אשרי שזכיתי לחוות אתם את הרגעים ששלחו אותם חזרה לדרכם אך לעולם לא ישובו להיות אלו שהקישו אך לפני כשעתיים על דלת המרחב האנרגטי הרוחני אותם באו לבקש...

        שבת שלום.

        דרג את התוכן:
          0 תגובות   יום שישי , 15/10/10, 17:00

          קלף השחרור- של אושו


          אנו רואים תמונה של עלי לוטוס בבוקר.אנו רואים את האדווה שיצרה טיפה, אשר נפלה מהעלה רק כרגע.
          זו רגע חשוב.רגע יקר-של כניעה לחוק המשיכה .עם החלקתה מהעלה -מאבדת הטיפה את זהותה ומצטרפת למרחב העצום של המים שמתחתיה.
          בדמיוננו -נוכל לדמיין את הטיפה- רגע לפני שנפלה,את הרעד והפחד ממש על קצה העלה, בין הידוע והמוכר- לנפילה לבלתי ידוע,לנעלם.
          בעולמנו אין דבר שהוא נחות או נעלה.עלה,דשא,ענן,כוכב בעצם קיומם הם שווים.
          האדם לעומת זאת, רוצה להיות גבוה יותר,לכבוש את הטבע,להלחם ולשלוט על דברים,ללא הפסקה.
          לעומתו האדם התמים- אשר חדל ממאבק.אינו רוצה להיות גבוה יותר,אינו מעוניין להוכיח לאף אחד שהוא משהו מיוחד.הוא נהיה כמו עלה הלוטוס שבתמונה.חלק מהאין סוף כמו הטיפה שצנחה,מתמזג באוקיינוס החיים שסביבו,הוא נעשה רק גל מגליו.הוא מבטל את ה"אני"-וכך מגיעה למקום הטהור של-ה"תמים".

          מצאתי בבלוג: סולמות שיר לקלף השחרור-והריהו לפניכם:
          כל יום עולה עוד שלב בסולם החיים ,כל יום מגלה עוד פן בתוכי שלא ידעתי ליפני , כל יום מתחדשת ,כל יום...

          זה מורכב ולא פשוט


          אפילו קצת עצוב


          זה שואל ומתחבט


          אפילו קצת צובט


          זה קורע ומערבל


          אפילו קצת מבלבל


          זאת הגדילה שמחלחלת בנשמה



          מתחבטים בודקים צדדים


          אולי לכאן אולי לשם


          לפעמים נשארים תקועים


          עד שכבר לא נושמים....



          זה מחליש ולא קל


          אפילו קצת דמעה


          זה מעיק ומתסכל


          אפילו קצת כועס


          זה הופך ומגלגל


          אפילו טרוניה


          זה השינוי שמבקשת הנשמה



          מתהפכים ואין דרך חזרה


          אולי מחר אולי בכלל


          לפעמים כמו בת יענה


          עד שכבר אין מוצא.....



          זה גודל וזה כאן


          אפילו קצת שמחה


          זה מתיישב ומתלבש


          אפילו קצת עדנה


          זה נכון ואמיתי


          אפילו קצת שלווה


          מתחבקים עם החיים באהבה



          מרפים את השליטה השגויה


          זורמים לתוך השלמה


          מוצאים את הפרדה מדרך ישנה


          כי הגיע זמן לחדשה....



          זה מורכב ולא פשוט


          אבל זאת מציאות...
          בבוא קלף זה למתייעץ עמנו ?אנו אומרים לו כי כנראה עליו להכיר בכך שדבר מה הסתיים בחייו,שמשהו הושלם.יתכן שזה בעבודה,מערכת יחסים,בית אהוב ?או כל דבר שהגדיר אותו לעצמו לגבי זהותו-זה הזמן שישתחרר מהגדרת עצמו,שירשה לעצמו להיות עצוב אך ללא היאחזות בדבר שהיה-עליו לשחרר ולא להיאחז בדברים שגמרו את תפקידם בחייו.
          משהו גדול יותר כנראה מחכה לו,מימד חדש שיתגלה לו.הוא נמצא בנקודת "אין חזור" וכוחו המשיכה עושה את עבודתו.
          עליו ללכת עם זה-זהו סמל השחרור.

          דרג את התוכן:
            12 תגובות   יום שישי , 15/10/10, 05:53

                                                                                                     

            ותן טל ומטר לברכה והורד לנו גשמי ברכה

             

            כאשר קרב ובא החורף, מקדישים תפילה מיוחדת על הגשמים המבקשת מבורא העולם שיפתח את אוצרות השמים ויעניק לנו גשמי ברכה אשר ירוו את הארץ. הבקשה על הגשמים נמשכת עד ליום הראשון של חג הפסח.

             

            בחג שמיני עצרת, נאמרת בבית-הכנסת תפילה מיוחדת הנקראת 'תפילת גשם'. התפילה מזכירה את אברהם, יצחק, יעקב, משה, אהרן ושנים עשר שבטי ישראל, את הקשר שלהם למים וכי בעבורם "לא תמנע מים." משלב זה ואילך, בכל יום במהלך תפילת העמידה [תפילת שמונה עשרה], אומרים "משיב הרוח ומוריד הגשם."

             

            בז' בחשוון [מכיוון שבעבר, חיכו שעולי הרגל לבהמ"ק- ישובו לבתיהם תחילה] מתחילים לבקש מבורא העולם שישלח גשמים.בימות הגשמים מזכירים גבורות גשמים ואומרים בברכת 'מחיה המתים' "משיב הרוח ומוריד הגשם".זהו שבח לה' אשר מסדר את עונת הגשמים בעתה, ושואלים את הגשמים בברכה התשיעית "ותן טל ומטר לברכה" . בחוץ לארץ מבקשים גשמים, 60 יום אחרי תקופת החורף. זמן זה אינו מתאים לאקלים המדינות השונות, שהרי במדינות רבות הגשם יורד בקיץ, ואילו בחורף יורד שלג..

             

            הברכה על הגשמים,תוקנה כשעיקר פרנסתו של האדם הייתה מן האדמה, על ידי חקלאות. לכן פרנסתו הייתה תלויה בגשם, ובאדמה עד מאוד. זו הסיבה שעיקר הברכה הוא בבקשות על גשמים, על שתבורך השנה החקלאית של האדם, ועל הצלחת גידול התבואה. כיום מכוונים בברכה עבור גשמים ,גם על פרנסה שלא על ידי חקלאות.

             

            נוהגים להתפלל ולבקש "ותן טל ומטר לברכה". בתפיסתה של היהדות יש חשיבות מרובה לטל עד כדי כך שמבקשים שירד הטל גם בקיץ וגם בחורף,זאת משום שהטל מהווה ברכה ליבול בכך שהוא הגורם המזרז להבשלת הפרי, אך מאידך עלול הטל להיות גורם מסכן, עם הפיכתו לכפור .כנגד אותו פן שלילי הקיים בטל, מתפללים אנו ומבקשים "ותן טל ומטר לברכה על פני האדמה" . מבחינה היסטורית משמש הטל לברכה,לדוגמא: בספר בראשית ,מוצאים אנו את ברכתו של יצחק אבינו ליעקב: "ויתן לך האלוקים מטל השמים ומשמני הארץ".

             

            בשנים האחרונות,משק המים במדינת ישראל הוא בכי רע. ירדנו מתחת לקו האדום. אך גם הגשם צריך להגיע במידה שתביא ברכה ולא לגרום לאסונות, כמו תאונות דרכים עקב החלקה על כביש חלק, כמו שיטפונות המציפים בתים על יושביהם וכמו ערים שלמות שנמחקות דוגמת מה שקרה  באירופה, בה נשטפו ערים שלמות ומאות קורבנות טבעו למוות. לכן כשמתפללים אנו לגשם, אנו מבקשים גשמי ברכה. אנו מזכירים בתפילת הגשם- "לברכה ולא לקללה, לחיים ולא למוות".

             

            במסכת תענית מופיע הסיפור הידוע ,על חוני המעגל, אשר בגלל הבצורת באותה שנה בה מסופר, פנו אליו אנשי קהילתו וביקשוהו שיתפלל  כדי שיירד גשם.

             עמד חוני בתוך מעגל שסימן באדמה, ואמר לאלוקים :

            - "איני זז מכאן עד שתוריד גשם".

             כך עמד, לא זז ורק התפלל ואכן ירדו גשמים אך היו אלו גשמים מועטים, טיפות בלבד. פנה חוני ואמר לאלוקים :

            -"לא גשמים כאלו ביקשתי, אלא גשמים שירוו את האדמה!"

            והנה התחילו לרדת גשמים חזקים שאיימו להרוס הכול, מיד עמד חוני בתפילה ואמר :

            -" לא גשמי קללה ביקשתי אלא גשמי רצון, ברכה ונדבה!"

            ואז התחיל לרדת גשם שהביא ברכה והרווה את העולם.

             

            גם אנו כמוהו,מבקשים כיום גשמי ברכה.

            דרג את התוכן:
              4 תגובות   יום רביעי, 13/10/10, 05:32

               

               

              יום שבת 18 יולי 2009

               

              להעמיד מראה מול הפנים

               

              להעמיד מראה מול הפנים

              ולשקף נוף שקיעות

              עם נופי זריחות מהבילים.

               

              זה היה שם רחוק

              בנבכי זיכרונות ילדות.

              רוח לא נעה

              קול לא נשמע

              שקט שלפני הסערה.

               

              ילדה קטנה מתבגרת

              בין חרציות וסיגליות חייה

              עליות וירידות מלוות אותה

              במסע חייה הנגלה והנסתר.

               

              בכל אותה דרך

              על ידה ניצב ,בודק

              מלאך חלומותיה מיישר

              הדורי החלטותיה.

               

              והיא רק רוצה

              להעמיד מראה מול פניה

              לקלף קליפות אבק דרכים

              לבור אחר תובנותיה...

              מהלכי עיתות הזמנים החולפים.

              דרג את התוכן:
                0 תגובות   יום רביעי, 13/10/10, 05:04

                הכישלון כידיד

                כישלון פירושו היעדר האומץ לנסות,לא פחות ולא יותר!הדבר היחיד שמפריע בין האנשים לבין החלומות שלהם הוא הפחד מכישלון,אך הכישלון הוא תנאי חיוני להצלחה בכל משימה.הכישלון בוחן אותנו ומאשר לנו לגדול.הוא מאפשר לנו להפיק לקחים ומדריך אותנו בדרך להארה.המורים מהמזרח אומרים שכל חץ שפוגע במרכז המטרה הוא תוצאה של מאה החטאות.ירידה לצורך עליה היא חוק היסוד של הטבע.לעולם אל תחשוש מכישלון.הכישלון הוא ידידך!(מרגלית אילון)

                אתה חושב לעצמך:כיצד אתה יכול לקבל את עצמך, למרות כל הטעויות שעשית ? כיצד אתה יכול להאמין שגם אתה יכול, למרות כל הדברים שאתה זוכר שנכשלת בהם ? כיצד בעצם מבקשים ממך לקבל את עצמך, למרות כל החסרונות שבך ?

                התשובה פשוטה: אתה מושלם כפי שאתה!

                כל מה שנדמה לאדם שנכשל בו בעבר, וגם כל מה שנדמה לאדם שהוא נכשל ועושה טעויות גם כרגע, זהו רק דמיון. כי מי שמתבונן בשכל מבין, שבאמת אינך יכול לעשות אחרת. אתה תמיד עושה את הדבר הטוב ביותר, שאתה מסוגל לעשות באותו הרגע. מה לעשות שלא היה לך חשק לעשות בעבר אחרת ? מה לעשות שאינך מסוגל כרגע רגשית לעשות אחרת ? בכל מקרה אסור לך להאשים את עצמך, אלא עליך להבין שאתה מהצד שלך בסדר גמור ומושלם לחלוטין.

                מי שרוצה להצליח בכל תחום, צריך בשלב הראשון לקבל את עצמו כפי שהוא. ולאהוב את עצמו בדיוק במצב הנוכחי כפי שהוא. כולל כל הכישלונות ה"נוראיים" שהיו לו בעבר ואלו שקורים לו בהווה.

                כאשר האדם מקבל את עצמו כפי שהוא, הדבר מאפשר לו להתחיל התחלה חדשה בלי המשא הכבד של העבר. זה מייצר אצל האדם אנרגיות חיוביות. זה מאפשר לאדם להיות שמח ולפעול מתוך ישוב הדעת . וכל הדברים האלו כמובן הם חשובים ביותר כדי להצליח לעשות כל דבר.

                כאשר האדם תולה את חוסר ההצלחה שהיתה לו בעבר בעצמו, הוא מאשים את עצמו. כאשר האדם מבין כי בעבר הוא עשה את המיטב שהוא היה יכול, דהיינו הוא מהצד שלו היה בסדר גמור, ורק נסיבות שאינן בשליטתו גרמו לו להיכשל, ממילא הכישלון אינו מעלה ואינו מוריד כחוט השערה. כי הכישלון לא היה תלוי בך וכי אתה עשית את המיטב שיכולת.

                כל אדם לעולם פועל אך ורק לפי היכולות האמיתיות שלו. לא היכולות שהוא "חושב" שיש לו ושעל פיהן הוא שופט את עצמו, אלא על פי היכולות שבאמת יש לו. וכאשר אנחנו מדברים על יכולות, הכוונה היא בעיקר ליכולות הפנימיות הנפשיות של האדם באותו הרגע שבו הוא נכשל או הצליח.

                מי שלא מנסה לעולם לא ידע מה הפסיד.כדי להצליח אתה מנסה וגם אם אתה נכשל כמה פעמים וממשיך בכל מקרבה לנסות סופך שתצליח.ובאם לא...אולי טעית בבחירה כי לא הערכת נכון את המצב ואת יכולותך.אך עדיין ניסית...היית אמיץ.

                לחיות בעולמנו צריך הרבה אומץ.לא קלה היא הדרך...אך צריך ללכת בה,ואם כבר הולכים כדאי לנסות ללכת בדרכים שונות ומשונות ללא פחד,כדי למצא את הדרך הטובה ביותר שתביא להצלחת שאיפותך...והיה אם תכשל -נסה שוב ומתוך מרץ וחיוניות כי רק מתוך הכשלונות והנפילות מגיעות העליות הגבוהות ביותר...

                דרכנו/מילים: יענקל'ה רוטבליט

                אור הנר נמהל באור הירח
                על הכר שיערך שפוך
                בחלון צמרת עץ פורח
                והשקט חזר, רואים לפי החיוך

                סערה היתה, הנה חלפה לה
                ופנייך שוב רוגעות כפני הים
                עם האור נוסיף ללכת הלאה
                עוד הדרך רבה, המסע עדיין לא תם

                לא קלה היא, לא קלה דרכנו
                ועינייך לפעמים כה נוגות
                עוד שדות פורחים יש לפנינו
                עוד הרים גבוהים, וצונני פסגות

                רסיסים של אור בדמעותייך
                וחיוך שוב מגשש דרכו אלי
                כל הטוב עודנו לפנייך
                שימי ראש על כתפי, תני לי ידך בידי

                עוד מעט יתם הנר לגווע
                עוד מעט יובס השקט המבורך
                המולת היום תתחיל לבקוע
                לא תלכי לבדך, אני אהיה שם איתך

                לא קלה היא, לא קלה דרכנו...

                דרג את התוכן:
                  0 תגובות   יום שלישי, 12/10/10, 14:59

                  יום שלישי 12 אוקטובר 2010

                   

                  תיאור מצב

                   

                  הדממה פוסעת תחתי

                  מרחפת אותי אל על

                  מבשרת על החדש

                  זה מקרוב בא.

                   

                  סערת נפשי רדומה

                  קוראת להאירה ולשקמה

                  אל תו האור הנשכח

                  כבעריסת אמו מאז.

                   

                  את ריסי מרמת

                  לבדוק בסקרנות ההלך

                  אשר קרב אל גבולותיי

                  משתוחח ,נחבא ,משחק בצללי.

                  דרג את התוכן:
                    4 תגובות   יום שלישי, 12/10/10, 08:50

                    עדכון סרטן מאת חוקרי ג'ון הופקינס:

                    1. לכל אדם יש תאי סרטן בגופו. לא ניתן לגלות את תאי הסרטן בבדיקת דם רגילה אלא אם כן הם הוכפלו לכמה מילארדיי תאים. כאשר נאמר לחולי סרטן, לאחר טיפול שלא קיימים יותר תאי סרטן בגופם, הכוונה היא שלא ניתן לזהות תאי סרטן נוספים כי הם לא הגיעו למימדים גדולים.

                    2. תאי סרטן מופיעים בין 6 ל-10 פעמים בחיי האדם.

                    3. כאשר מערכת החיסון של האדם חזקה, תאי הסרטן יושמדו ולא יוכלו להכפיל את עצמם וליצור גידולים.

                    4. לאדם עם סרטן יש בהכרח הרגלי תזונה לקויים.  ליקויים אלו יכולים לנבוע מגנטיקה, אך גם מהסביבה, אוכל וסגנון חיים.

                    5. על מנת להתגבר על הרגלי תזונה לקויים, חייבים לשנות את הרגלי האכילה במידה הולמת ובריאה יותר, לפחות 4-5 פעמים ביום ולכלול תוספות שיחזקו את מערכת החיסון.

                    6. כימותרפיה מרעילה את תאי הסרטן המתפשטים אך באותה מידה משמידה את התאים ה"טובים" במוח עצם ובמערכת העיכול, ויכולה לגרום לנזקים באיברים כגון: כבד, כליות, לב וריאות.

                    7. הקרנות משמידות את תאי הסרטן אך גם שורפות, מצלקות ופוגעות בתאים הבריאים, רקמות ואיברים.

                    8. טיפול ראשוני עם כימותרפיה והקרנות לרוב יצמצם את הגידול. אך טיפולים ממושכים אינם משמידים גידולים.

                    9. כאשר לגוף יש מעמסה של רעל מהכימותרפיה וההקרנות, מערכת החיסון מתחזקת או נהרסת, זאת אומרת שהאדם יכול להיחשף לסיבוכים ודלקות למיניהם.

                    10. כימותרפיה והקרנות יכולות לגרום לתאי הסרטן להפוך למוטציות וכך להיות עמידים בפני הריסה. ניתוחים יכולים לגרום לתאי הסרטן להתפשט למקומות אחרים בגוף.

                    11. הדרך היעילה להילחם בסרטן היא "להרעיב" את תאי הסרטן ולא להזינם על מנת שלא יתרבו.

                    סרטן ניזון מ:

                    א. תחליפי סוכר המכילים  אספרטיים (ממתיק מלאכותי) - תחליף טבעי טוב יהיה דבשה, אך במנות קטנות. למלח שולחן יש תוספת כימיקל אשר גורם לו להיות בצבע לבן – תחליף טבעי טוב יהיה  מלח ים.

                    ב. חלב מייצר ליחה, בעיקר במעיים וקיבה. סרטן ניזון מליחה.  ניתן "להרעיב" את תאי הסרטן ע"י מחיקת חלב לגמרי ולהחליפו בסויה לא ממותקת.

                    ג. תאי הסרטן חיים בסביבה חומצית.  דיאטה על בסיס בשר – הינה חומצית ולכן עדיף לאכול דגים וקצת בשר כגון עוף. בשר מכיל אנטיביוטיקה, הורמונים וטפילים אשר כולם מזיקים, בעיקר לאנשים עם סרטן.

                    ד. דיאטה המבוססת על 80% ירקות ומיצים, דגנים מלאים, זרעים, שקדים וקצת פירות ו-20% מאוכל מבושל כגון שעועית, מכניסה את הגוף לסביבה בעלת תכונות אלקליניות. מיצי ירקות טריים מספקים אנזימים חיים אשר נספגים בקלות ומגיעים לתאים תוך 15 דקות, מזינים ומעודדים צמיחה של תאים בריאים. על מנת לגרום לאנזימים להמשיך לבנות תאים בריאים, השתדלו לשתות מיצי ירקות טריים (הכוללים נבטים) ואיכלו ירקות חיים 2-3 פעמים ביום. אנזימים מושמדים בטמפרטורה של 104 מעלות פרנהייט (40 מעלות צלזיוס).

                    ה. הימנעו מקפה, תה ושוקולד, שהם בעלי קפאין גבוה. תה ירוק הינו תחליף מצויין. מים – עדיף מים שטוהרו או סוננו, על מנת להימנע מרעלים ומתכות בברזים. מים מזוקקים הינם חומציים ובעלי תכונות אלקליניות. על מנת לשתות מים מזוקקים צריך לסחוט לתוכם לימונים, שהם פירות אלקלינים.

                    12. חלבון בשר  - קשה לעיכול ודורש הרבה אנזימי עיכול. בשר לא מעוכל שנשאר במעי - נרקב ומוביל להיווצרות של רעל.

                    13. לעמודי תאי הסרטן יש ציפוי חלבוני. הימנעות מאכילת בשר או הפחתה משמעותית משחררת אנזימים ל"התקפת" עמודים אלה ומאפשרת לתאים הטובים של הגוף להשמיד את תאי הסרטן.

                    14. תוספות אשר מחזקות את מערכת החיסון  (IP6, פלור-סנס, אסיאק, חומר נוגד חמצון, ויטמנים, מינרלים, EFA וכדומה) מאפשרות לתאי ההרג הטבעי של הגוף להשמיד את תאי הסרטן. תוספות נוספות כגון ויטמין E גורמים אָפּוֹפְּטוֹזִיס, או מוות מכוון של תאים, המערכת הנורמלית של הגוף לסילוק או הרס של תאים לא רצויים.

                    15. הסרטן הוא מחלה של בינה, גוף ונפש. נפש חיובית ובריאה תסייע לחולה הסרטן לשרוד. כעס ומרירות  מכניסים את הגוף למצב של סטרס וסביבה חומצית. למד להיות עם נפש סולחת ואוהבת. למד להירגע וליהנות מהחיים.
                     
                    16. לא ניתן לנצח את הסרטן בסביבה חומצית. אימון יומי ונשימות עמוקות יסייעו להוריד את רמת החומציות. תרפיה חומצית הינה דרך להשמדת תאי הסרטן.

                    17.

                    אין קופסות פלסטיק במיקרו.
                    אין בקבוקי פלסטיק במקפיא.
                    אין עטיפה פלסטית במיקרו.

                    תרכובת כימית רעילה גורמת לסרטן, בעיקר סרטן השד. אל תקפיא בקבוקי פלסטיק עם מים מפני שזה משחרר רעלים מהפלסטיק. ד"ר אדוארד פוג'ימוטו – מנהל תוכנית בריאות מבי"ח קסטל סיפר כיצד הרעלים הנ"ל לא טובים לנו. הוא ציין שאסור לחמם אוכל בקופסאות פלסטיק במיקרוגל. בעיקר אוכל אשר מכיל שומן. הוא טוען שהשילוב של שומן, חום גבוה ופלסטיק מייצר רעלים באוכל ובסופו של דבר בתאי הגוף. הוא ממליץ להשתמש בזכוכית, פיירקס או קרמיקה.


                    זהו מאמר שצריך לשלוח לכל מי שחשוב לכם..
                    אנא הפיצו אותו בקרב הסובבים אתכם...

                    דרג את התוכן:
                      2 תגובות   יום שלישי, 12/10/10, 08:28

                      יישום חוק ה"קארמה", או חוק הסיבה והתוצאה

                      -מאת דיאפק צ'ופרה / נערך על ידי גיל וינר חוק הפוטנציאליות הטהורה, חוק הנתינה, חוק ה"קארמה, או חוק הסיבה והתוצאה, חוק המאמץ המזערי, חוק הכוונה והתשוקה, חוק ההינתקות, חוק ה"דהארמה" או תכלית החיים

                      ביום השלישי נתכוונן אל:

                      אני מתכוון ליישם את חוק הקארמה בקבלת המחויבות לעשות את הצעדים הבאים:
                      1. היום אצפה בבחירות שאני בוחר כל רגע. ובעצם הצפייה בבחירות הללו אביא אותן לתודעה המודעת שלי. אדע שהדרך הטובה ביותר להתכונן לכל רגע בעתיד, הנה להיות מודע לחלוטין בהווה.
                      2. בכל עת שאבחר בחירה, אשאל את עצמי שתי שאלות: "מהן התוצאות של הבחירה שאני בוחר?" ו"האם בחירה זו תביא סיפוק ואושר לי ולכל המושפעים מבחירה זו".
                      3. אחר כך אבקש מלבי להנחותני, ואניח לעצמי להיות מונחה בעקבות מסר הנוחות או אי הנוחות שישלח לי. אם אחוש שהבחירה נוחה, אקבל אותה בלא היסוס; אם אחוש אי נוחות בעקבות הבחירה, אשתהה לבחון את תוצאות פעולתי בעין הפנימית שלי. הנחיה זו תאפשר לי לבחור ספונטאנית את הבחירות הנכונות לעצמי ולסובבים אותי.


                      בספר חוק הסיבה והתוצאה - The Law of Cause and Effect /מתוך הספר:שבעת חוקי היקום מאת ג'ון אסרף אנו מקבלים את המסר כי "לכל סיבה יש תוצאה, ולכל תוצאה יש סיבה".
                      לכל פעולה שאנו עושים, יש תוצאה. אם אתה שולח מחשבות טובות החוצה, אם אתה נותן אהבה, אהבה חוזרת בחזרה. אם אתה נותן כסף, כסף זורם בחזרה אליך. לפי הפיסיקה, לכל פעולה יש תגובה הפוכה ושווה. לפי החוק הטבעי הזה, כל מה שאתה שולח החוצה או נותן- חוזר בחזרה בצורת אנרגיה דומה או שונה. קארמה טובה, כפי שחלק קוראים לזה, מובילה לקארמה טובה. בוודאי, ההפך הוא גם נכון. לחלק מהאנשים קשה לזכור שזה נוגע גם לכסף - כמו לכל דבר אחר. אחרי הכול, הכסף הוא רק רעיון. הכסף הוא אנרגיה כמו כל השאר. ישנם חוקים שמכתיבים מה אתה חייב לעשות כדי להשיג כסף, שהם אינם שונים מחוואי שצריך לשתול זרעים לפני שהוא קוצר. כלומר בפשטות: אינך יכול לקבל ולהחזיק במשהו שהוא גדול יותר ממה שנתת.
                      אתה חייב להיות יותר ולתת יותר, כדי לקבל יותר. כדאי ללמד זאת את ילדכם-כדי שילמדו לתת לפני שיבקשו לקבל.

                      חוק הסיבה והתוצאה בא גם לומר ,כי כל מפגש בין אנשים אינו מקרי והוא בא ללמד אחד מהם או יותר דבר מסוים -והתוצאה של המפגש הוא הלימוד שכל אחד לקח לעצמו. אנו "ממציאים" תירוצים וכותבים תסריטים כשבעצם לכל מפגש עם אדם יש סיבה -כי אין מקריות והתוצאה היא הסיבה.
                      כשמערכת יחסים מסתיימת עלינו לבדוק את התוצאה . אם אותו אדם התווה לנו דרך שאנו הולכים בה ואנו מאושרים זו הסיבה לאותו מפגש. ואם היחסים התנתקו לאחר תקופת מה גם כאן אל לנו לכעוס או להרגיש אובדן או כל תחושה שלילית, "המסע" בינינו הסתיים ועלינו לבדוק את הסיבה והתוצאה, ולהמשיך ולאהוב אותו כי הוא נכנס אל חיינו מסיבה כלשהיא.
                      ואל לנו לשכוח - שהתוצאה היא אף הסיבה .
                      אמצו את החוק ומגנטו אל חייכם את כל מה שאתם חולמים עליו.חשבו לפני שאתם משגרים מחשבות לא נכונות החוצה כדי לא למגנט דברים שליליים לחייכם.נתחו נכון את הנתונים וחייכם ילכו לפי תוצאות הניתוח וקבלתו.
                      בהצלחה!

                      דרג את התוכן:
                        2 תגובות   יום שלישי, 12/10/10, 05:51

                        יום שלישי 12 אוקטובר 2010

                         

                        רואה לך

                         

                        רואה לך יקירי

                        את נשמתך

                        צחה וברה פרוסה

                        מתמצתת כל מילה.

                         

                        את המסר חשה

                        הרף ממאמץ

                        נשמותנו מדובבות

                        חבל על כל שיחה.

                         

                        אלה חיבוקי אהבתך

                        אנרגיות חמות לוחשות

                        מתעטפת במעטפותך

                        שלל גוונים ממלאות.

                        דרג את התוכן:
                          2 תגובות   יום שלישי, 12/10/10, 02:12

                          מודעות מתגוננת

                          מודעות מתגוננת נדרשת, לכל מי שמרגיש שהחיים הם מסוכנים,שלא כדאי לשנות דברים,שצריך להזהר,לשמור על מה שיש,לחפש בטחון.זאת המודעות שנענית לפחד ע"י בריחה או תקיפה.היא יוצרת התנהגות הגנתית.אדם שנתקע ברמה זו של מודעות מונע בדרך כלל ע"י אינסטינקט העדר,ומשתדל להיות כמו כולם.
                          הוא ממש את עצמו באמצעות תלות במסגרות:במשפחה,בקהילה,בתחושת השייכות,בנוחות החומרית,באשליה של בטחון ובמיוחד בדעות קונבנציונאליות(מרגלית אילון)

                          לגבי אינסטינקט העדר- ההיסטוריה האנושית מלאה בעדויות על הסכנה הטמונה בקבוצות ובעוצמה שלהן. הקבוצה עלולה להכחיד את יחודיותו של היחיד,היא מספקת לחבריה תחושת עוצמה . אבל גם בקבוצה קטנה יש כוחות שיכולים לפעול לרעת היחיד או לרעת הקבוצה.
                          היחיד יכול לחשוש להביע את דעותיו אם הן שונות מהמקובל.הוא ירצה למצא חן ולא להיות חריג בהתנהגותו ונאמן לדעותיו ולהשקפותי.הוא ישאף לעשות ה"טוב בעיני אחרים"כדי להיות מתוגמל מבחינת המוסכמות של הקבוצה בה הוא נמצא.

                          גם אם ירצה לפעול על פי הבנות חדשות שקיבל,יחשוש מתגובת בן הזוג,ההורים,חבריו וכו...
                          פעמים רבות אתה רואה אדם הנכנס לרוחניות שאינה קונבנציונאלית,מתחיל להתפתח ולפתע נבהל מתגובות הסביבה.
                          ההבדל בין האדם המודע ונאמן לעצמו ולאמת הפנימית שלו, לבין האדם הנצמד למוסכם מסיבות של חשש ו"מה יגידו" -ניכר בחופש הרוחני הנוסק לגבהים ,של המתיר לעצמו לחרוג מבלי להקשיב "לעצות ולרכילות סביבו"-לעומת המתוסכל שאכן יש לו טובות הנאה "להיות נחמד ומקובל"-אך עליו לישר קו...


                          כדי לשנות מודעות זו עלינו להתחיל משינוי בהרגלינו. הרגלים הם מצב של "שינה של המוח".האדם פועל בצורה אוטומאטית, ולא מתוך מודעות ומחשבה צלולה. על האדם לחשוב במוחו ,כאילו הוא נולד היום, וכאילו הרגע הזה הוא נוצר כפי שהוא, ועליו לעשות התחלה חדשה בכל פעם מחדש. כך הוא מרגיל את עצמו- לא לפעול מתוך הרגל, אלא מתוך בחירה מחודשת. על ידי זה ,האדם מאפשר לעצמו לשלוט בעצמו ובמעשיו ולשנות את הרגליו כרצונו !

                          רמת הערנות של האדם ,עוזרת לו לשנות הרגלים. תרדמת ההרגל- היא שינה בהקיץ. אם תתעורר מהשינה ותהיה מודע לעצמך, ותתבונן פנימה בישוב הדעת, מי אתה, מה מעשיך ומה תכליתם- תוכל להתעורר מהשינה ולשנות בקלות את הדברים שאליהם אתה רגיל.

                          קבוצות מספקות לנו משהו שלא תמיד קל לנו לתת לעצמנו כיחידים. קבוצות מספקות לנו תחושה של עוצמה גדולה יותר משיש לנו כשאנחנו לעצמנו. נדמה לי שרבים מאיתנו יודעים שקבוצה יכולה להיות עבורנו מעיין ממנו אנחנו שואבים כוח להמשיך, כוח להתגבר......כוח לעשות דברים שאיננו מעזים לעשותם לבדנו, או איננו יכולים לעשותם לבדנו....

                          השאלה היא האם אין לך כוחות לעשות דברים מבלי להיעזר בחברה.כמובן דברים שאינם מזיקים ובאים ממקום טהור.

                          ההיסטוריה האנושית מלאה בעדויות על הסכנה הטמונה בקבוצות ובעוצמה שלהן. הקבוצה עלולה להכחיד את יחודיותו של היחיד,היא מספקת לחבריה תחושת עוצמה . אבל גם בקבוצה קטנה, ישנם כוחות העלולים לפעול לרעת היחיד או לרעת הקבוצה.

                          היחיד יכול לחשוש להביע את דעותיו אם הן שונות מהמקובל.הוא ירצה למצא חן ולא להיות חריג בהתנהגותו ונאמן לדעותיו ולהשקפותי.הוא ישאף לעשות ה"טוב בעיני אחרים"כדי להיות מתוגמל מבחינת מוסכמות הקבוצה, בה הוא נמצא.

                          גם אם ירצה לפעול על פי הבנות חדשות שקיבל,יחשוש מתגובת בן הזוג,ההורים,חבריו וכו...
                          פעמים רבות אתה רואה אדם הנכנס לרוחניות שאינה קונבנציונאלית,מתחיל להתפתח ולפתע נבהל מתגובות הסביבה.

                          ההבדל בין האדם המודע ונאמן לעצמו ולאמת הפנימית שלו, לבין האדם הנצמד למוסכם מסיבות של חשש ו"מה יגידו" -ניכר בחופש הרוחני הנוסק לגבהים של המתיר לעצמו לחרוג מבלי להקשיב "לעצות ולרכילות סביבו",לעומת המתוסכל שאכן יש לו טובות הנאה "להיות נחמד ומקובל"-אך עליו לישר קו...

                          דרג את התוכן:

                            תגובות אחרונות

                            פרופיל

                            אסתר רבקה
                            1. שלח הודעה
                            2. אוף ליין
                            3. אוף ליין

                            ארכיון

                            תגובות אחרונות

                            פיד RSS