כותרות TheMarker >
    ';

    כי האדם עץ השדה

    כי האדם עץ השדה / נתן זך

    כי האדם עץ השדה.
    כמו האדם גם העץ צומח
    כמו העץ האדם נגדע.
    ואני לא יודע
    איפה הייתי ואיפה אהיה.
    כמו עץ השדה.

    כי האדם עץ השדה.
    כמו העץ הוא שואף למעלה
    כמו האדם הוא נשרף באש.
    ואני לא יודע
    איפה הייתי ואיפה אהיה.
    כמו עץ השדה.

    אהבתי וגם שנאתי
    טעמתי מזה ומזה.
    קברו אותי כחלקה של עפר
    ומר לי, מר לי בפה.
    כמו עץ השדה.


    כי האדם עץ השדה.
    כמו העץ הוא צמא למים
    כמו האדם גם הוא נשאר צמא.
    ואני לא יודע
    איפה הייתי ואיפה אהיה.
    כמו עץ השדה.

    ארכיון : 12/2010

    4 תגובות   יום שישי , 17/12/10, 13:40

    יום שלישי, 1/6/10


    זה היית אתה 

     

     

     

     צפיתי בך

     

     בשינויים שחרטו

     

     קמטים חדשים כתובים

     

     בעטו של הזמן. 

     

     

     

     ולא הכרתי שם

     

     את הנער התם

     

     את משב רוחו

     

     של האדם. 

     

     

     

     זה היית אתה

     

     נשמה עטופה

     

     בניירות ישנים

     

     של עבר נעלם. 

     

     

     

     אחזתי בך

     

    חשה

    רוח נעלמה

    ונגוזת איתה.

    דרג את התוכן:
      0 תגובות   יום שישי , 17/12/10, 13:18

      מחסן קוסמי של מרץ


      היקום הוא מקום מאוד תבוני, חסד רב ושופע במתנות לכל המבקש.


      אנחנו נתחבר אל מחסני השפע של היקום, רק אם נאמין תחילה, כי אכן קיים מחסן כזה. זה לא קל .


      המתנות לא חייבות להיות מתנות גדולות. הדבר דומה למטבח קוסמי אנו מוסרים את הזמנתנו "במטבח הקוסמי" של היקום ויודעים שיש מי שדואג להכנתה . היא תגיע ברצף מושלם של זמן ומרחב.


      החשוב ביותר, הוא לבקש בקשות חיוביות, אשר יועילו לכם כמובן אך לא יבואו על חשבון מישהו אחר, וחס וחלילה יזיקו לו.
      מחסנים רבים ביקום ,ומחסן השפע וה"מתנות" הוא רק אחד מהם, בקשו להתחבר אליהם ולהיטען באנרגיה שלהם.
      נסו להתחבר אל מחסן האהבה, מחסן האומץ, מחסן התקווה, מחסן השמחה וכו...

      מחסן המרץ:

      זה קורה מדי פעם לכל אחד מאיתנו. מתעוררים בבוקר בלי חשק לקום מהמיטה או ללכת לעבודה, מצב הרוח ירוד, אין כוח, רמת הריכוז נמוכה, הזיכרון לא בשיאו, וגם החשק המיני- ידע ימים יפים יותר. לפעמים ,קורה בדיוק ההפך. אנחנו מתעוררים ערניים מתמיד, חשים מלאי כוח ועוצמה כאילו בכוחנו לכבוש את העולם. הגוף מתפקד במלוא המרץ, הנפש מרוממת, אנו מלאי אהבה, סבלנות והבנה כלפי האחרים. בקיצור, אנחנו מלאי אנרגיה ומרץ לעשות דברים.

      איך אפשר לשמור על רמת אנרגיה גבוהה כל הזמן, להיטען ולמנוע אובדן אנרגטי?


      כל צורות החיים הקיימות, טעונות בסוג של אנרגיה ראשונית הדומה לאנרגיה המגנטית, שמקנה את החיים והחיוניות. הגוף שלנו טעון באנרגיית חיים, המושפעת מגורמים פנימיים וחיצוניים רבים.


      כדי לקום בבקר עם מרץ ולהתחיל מבראשית....אנו יכולים לבקש להתחבר אל המחסן הקוסמי של המרץ ולהטען מחדש,כדי לפנול מתוך חיוניות ואנרגיה חיובית.


      אז נאחל לעצמנו הטענות טובה באנרגיה, ופעולות חסד רבות כלפי עצמנו וכלפי אחרים, בזכות המרץ הרב שהוטענו בו.

      דרג את התוכן:
        2 תגובות   יום שישי , 17/12/10, 07:25

        יום שני, 26/7/10,

         

         

        זה לא השיעור שלי

         

        דלי של אהבה

        שפכתי לעברך

        ואתה ראית רק

        את הטיפות….

         

        ים של מילים

        הכברתי באוזניך

        ואתה שמעת רק

        את הדמעות.

         

        גביעים של רגש

        ארגתי סביבך

        ואתה ראית

        את האין שביניהם.

         

        עייפתי מלהאיר

        את שהחשכת

        שיעורך בידך

        צפונותיך גלה נא

        בעצמך.

        דרג את התוכן:
          0 תגובות   יום שישי , 17/12/10, 07:21

          בוקר טוב עולם-היום לא אשפוט דבר של ריטה


          אתה מתעורר אל יום חדש ובמקום להתחיל יום שגרתי ומיד אתה מחליט החלטות חדשות על שינוי. בתקציר סיכומי הפרקים של הספר "ההצלחה בשבעה חוקים רוחניים" מאת דיאפק צ'ופרה שנערך על ידי גיל וינר מדובר על חוק הפוטנציאליות הטהורה, חוק הנתינה, חוק ה"קארמה, או חוק הסיבה והתוצאה, חוק המאמץ המזערי, חוק הכוונה והתשוקה, חוק ההינתקות, חוק ה"דהארמה" או תכלית החיים. מדובר על:יישום חוק הפוטנציאליות הטהורה.
          בכל יום בשבוע.והנה יישום החוק ביום ראשון:

          אני מתכוון ליישם את חוק הפוטנציאליות הטהורה בקבלת המחויבות לעשות את הצעדים הבאים:


          1. אתחבר עם שדה הפוטנציאליות הטהורה בהקצאת זמן מדי יום לשתיקה, פשוט להיות. אשב לבד במדיטציה דמומה לפחות פעמיים ביום, למשך שלושים דקות בבוקר ושלושים דקות בערב.


          2. מדי יום אקצה זמן לתקשר עם הטבע ולחזות בדממה בתבונה שבכל יצור חי. אשב בדממה ואצפה בשקיעה, או אקשיב לקול הגלים או לקולו של נחל, או פשוט אריח ניחוח של פרח. בכוח ההתעלות של הדומייה שלי, וההתמזגות עם הטבע, אתענג על הולם החיים של דורות, שדה הפוטנציאליות הטהורה ויצירתיות לבלי גבול.


          3. אמנע משיפוט. אתחיל את יומי באמירה "היום לא אשפוט דבר" ובמשך כל היום אזכיר לעצמי שלא לשפוט.

          ועל כך כתבה ריטה שיר והנהו לפניכם:
          יום חדש/כתבה:ריטה
          היום לא אשפוט, לא אשפוט דבר
          אצחק לפחות פעם אחת כשבטני מטלטלת
          ארקוד ללא סיבה, אשחרר ואחבק
          ואתן לאחר את מה שאני רוצה לקבל
          היום לא אשפוט, לא אשפוט אף אדם
          אצחק מלוא בטני ואחבק את עצמי
          לא נחות מאיש, לא נעלה על שום אדם
          הנתינה תחולל קבלה, כל מה שהולך גם שב ובא
          היום אולי אסלח לך, אסלח גם לעצמי
          על כל מה שהכאבנו אחד לשני
          היום אולי אוהב אותך, אוהב גם אותי
          בלי סוף ובלי חשש, היום יום חדש
          היום לא אשפוט, לא אשפוט דבר
          אצעק מראש ההר ולא אפחד משום אתגר
          עכשיו הזמן החשוב, טעם של לחם, וצבע של תות
          היום אהיה חופשיה אנשום הכי עמוק שאני, שאני יכולה
          היום אולי אסלח לך, אסלח גם לעצמי
          על כל מה שהכאבנו אחד לשני
          היום אולי אוהב אותך, אוהב גם אותי
          בלי סוף ובלי חשש, היום יום חדש
          היום אני לא אהיה קיצונית בשום דבר
          אפנק את עצמי אתמתח ואשתטה
          היום אשתה הרבה הרבה מים
          ואני רוצה היום לעשות ככה
          וככה וככה...

          כמה אמרות כנף על שיפוטיות:
          *אם ברצונך לשפוט אדם, שים לב איך הוא מתייחס לזוטרים ממנו, לא לשווים אליו. - ג'יי. קיי. רולינג
          *עליך להתבונן לפנימיותם של אנשים כשם שאתה מתבונן אל מראיהם החיצוני. - פיליפ סטנהוף
          *אנו נוטים לשפוט את עצמנו על פי רעיונותינו ואת זולתנו על פי מעשיהם. - הרולד ניקולסון
          *הרחש הראשון של כל אדם, בהיפגשו עם זולתו הבלתי מוכר לו, הריהו פחד, זהירות, אי-אמון ואפילו איבה. - מאקס נורדוי
          *בדרך כלל אנשים שופטים יותר על פי ההופעה מאשר על פי הפנים. לכל האנשים עיניים, אך רק למעטים הכושר להביט פנימה. - ניקולו מקיאוולי
          *מעולם, אף לא לרגע, לא ראיתי ברור את תוך תוכי אני; ובכן, איך רוצים אתם שאשפוט מעשי אחרים?
          - מוריס מטרלינק
          *לוקח רק עשר דקות למצוא באחרים את הפגמים שאנו מפספסים בעצמנו כל החיים. - לא ידוע
          *על כל אדם לשפוט ולהחליט בעצמו, על פי מה שקרא והבין, ולא על פי מה שאחרים אמרו לו.
          - אלברט אינשטיין
          *ידע הוא אוצר. יכולת שיפוט היא האוצר של אנשים נבונים. - ויליאם פן

          ובכן,קיבלנו החלטה טובה.בהצלחה!

          דרג את התוכן:
            7 תגובות   יום רביעי, 15/12/10, 20:07

             

            סיפור נחמד - השועל יצא לחופשה

            שועל אחד הרגיש שהוא חייב לקחת חופש מתפקידו אחרת כבר לא יוכל לתפקד לכן הוא חייב להתנתק מהתפקיד ולקחת חופש ולצאת מהיער. הגיע השועל אל האריה מלך היער וביקש ממנו חופש- והסביר לו שהחופש הינו הכרחי והוא מוכן לקחת חופש...ה ללא תשלום העיקר לצאת לחופש.


            האריה הסביר לשועל כי אם הוא יצא לחופש יהיו חייבים לקחת מישהו במקומו ולא בטוח שהתקן שלו לשועל ישאר כשיחזור. השועל הסכים ולקח חופשה.

            כעבור שלושה חודשים חזר השועל אל היער ופנה אל האריה. האריה אמר לו שהוא מצטער אך התקן של שועל תפוס ויש תקן פנוי של ארנב. הסכים השועל והחל לתפקד כארנב. כעבור חודש חזר השועל אל האריה והסביר לו שנמאס לו לתפקד כארנב. אמר האריה שאין ברירה וכי תקן השועל עדיין תפוס.

            המשיך השועל לתפקד כארנב ובעודו בורח מפני חיות ביער כארנב פגש לפתע בארנב. ניגש אליו ושאלו: תגיד ארנב מה אתה? ענה לו: אני שועל.

            אמר השועל: תגיד לי: איך זה שאני שועל ונמצא על תקן ארנב ואתה ארנב ונמצא על תקן שועל?"

            ענה לו הארנב: "זה מה שקורה שיש חמור על תקן אריה"

            דרג את התוכן:
              2 תגובות   יום רביעי, 15/12/10, 19:58

              יום חמישי, 30/9/10,

              כולנו גלים של ים

               

              כולנו

              מעין גלים

              של ים אחד גדול.

               

              כולנו גל אחד

              המתלכד לגלים

              והגלים כולם קשורים

              לכל הים הגדול.

               

              לכל גל יופי משלו

              לכל גל אופי משלו

              לכל גל חוויות משלו.

               

              ישנם גלים גבוהים

              וישנם נמוכים

              ישנם גלים המתפארים

              בקצפם הלבן.

               

              גוונים רבים לגלים...

              גל תכול

              גל כחול עמוק...גל ירוק...

               

              כולנו ים גדול

              דרג את התוכן:
                2 תגובות   יום רביעי, 15/12/10, 19:46

                אל תדון את האדם לפני שתגיע למקומו

                 

                לפעמים צריך האדם להעביר ביקורת על מישהו (גם על עצמו). והשאלה היא, איך אפשר להעביר ביקורת בצורה בונה? ביקורת המתחשבת בצרכים של האדם השני, והמספקת מענה טוב יותר, לצרכים של זה שמעבירים עליו את הביקורת.ביקורת כזו הסיכוי שלה להתקבל גדול יותר, מאחר שהיא טובה יותר לשני הצדדים.

                 

                רוב האנשים מוכנים לקבל ביקורת, אבל רק במידה מתונה.כדי שהביקורת תועיל, צריך לשלב בה גם מחמאות. הנטייה הטבעית היא לדחות את דברי הביקורת  ולהתעלם מהם, ולפעמים גם לתקוף את מי שאמר אותם.

                 

                ספר משלי ממליץ למתוח ביקורת בזהירות ולהתאים את הביקורת לאופיו של האדם אשר מדברים איתו ובפרט, יש לקחת בחשבון את מידת ההבנה שלו: "תחת גערה במבין, מהכות כסיל מאה" [משלי יז]. כאשר גוערים באדם מבין היודע להסיק מסקנות, הדבר עלול לגרום לו נזק נפשי. הוא רגיש מאד לדברים שנאמרים לו, גערה לא זהירה עלולה להביא אותו למסקנה שהוא חסר-ערך, להשפיל אותו ולשבור אותו מבחינה נפשית יותר ממה שמאה מכות ישברו את הכסיל. הדרך הטובה ביותר להעביר ביקורת על אדם נבון היא ברמז דק, שהרי הנבון יודע להבין, מתוך רמזים דקים, מה כוונתו של הדובר. הרעיון שיש לדבר עם חכמים ברמזים נמצא כבר בדברי חז"ל: "די לחכימא – ברמיזא".

                 

                כדאי להקדים לדברי-הביקורת כמה דברי-שבח ומחמאות, כך שהאדם ירגיש טוב ולא ייפגע מהביקורת. כדי להשיג תוצאה חיובית ,יש להדגיש את הצדדים החיוביים של הזולת, כך שיהיה ברור שהפגם שעליו מותחים ביקורת מתגמד לעומתם. ולהוסיף שכוונת הביקורת, להוסיף עוד יותר חיוביות לחיוביות שכבר נמצאת בו.זאת מכיוון  שכשאדם שומע דברי ביקורת, הם תמיד פוגעים בכבודו ובביטחונו העצמי .העברת ביקורת עלולה לפגוע בדימוי העצמי של הזולת ולגרום לו להרגיש פגום ופסול.

                 

                 

                אנשים חכמים יודעים להעביר ביקורת באופן שמשיג תוצאה הפוכה - הזולת מרגיש שהביקורת מחמיאה לו ומייפה אותו.עצם העובדה, שאדם חכם טרח למתוח עליו ביקורת מראה, שהוא ברובו טוב, שהרי אילו היה ברובו רע, לא היה "משתלם" להשקיע ולנסות לתקן אותו.

                 

                אדם שכל דבריו הם תוכחות וממתיחת ביקורת על אחרים - מקשה את עורפם של השומעים, גורם להם להתעלם מדברי הביקורת שלו ואולי אף מדברי ביקורת בכלל, כי הם רואים שלביקורת שלו אין סוף - לא משנה מה יקרה, תמיד יהיה בזה משהו רע, ולכן אין טעם להתאמץ ולשפר.

                 

                מעבר לנזק שהוא גורם לשומעים, איש ביקורתי גורם נזק גם לעצמו: מכיוון שהוא רואה בכל אירוע את הצד השלילי, הרגשות השליליים מצטברים בליבו, אין לו שמחת חיים, והוא יכול פתאום להישבר וליפול לדיכאון שממנו לא יוכל לצאת .

                .

                המסקנה היא :ככל שהדיבור אותו מוציא האדם מפיו ,מחובר יותר אל הדעת והמחשבה, כך הדיבור הביקורתי  עצמו הופך להיות טוב יותר.חשוב בטרם תדבר. חשוב טוב על כל התמונה המלאה. שים את עצמך במקומו של חברך. נסה להבין את הצד השני. ואל תדון את חברך עד שתגיע למקומו. רק כאשר תבין את הצד השני בדיוק כפי שאתה מבין את עצמך, רק אז באפשרותך להעביר אליו ביקורת בונה וחיובית.

                דרג את התוכן:
                  4 תגובות   יום רביעי, 15/12/10, 13:02

                  יום רביעי 15 דצמבר 2010

                   

                  שיר של סתם

                   

                  זה יום של נחת

                  חום בלב ורטט בנשמה

                  שיר נרקם בעזרת מלאכים

                  בורא עולם צופה אלי ממרומים.

                   

                  מושיטה ידי מעלה

                  קוטפת עמך כוכבים

                  למרות המרחק בינינו

                  פרחים פורחים ומחייכים.

                   

                  זה שיר של סתם

                  בבוקר רענן

                  רציתי להגישו באהבה כשי

                  לכל ברואי העולם...

                  דרג את התוכן:
                    2 תגובות   יום רביעי, 15/12/10, 12:56

                    אבישג השונמית ומאבקי המלוכה

                     

                     

                    פרשת אבישג מתארת את הרקע למאבק על ירושת כיסא המלוכה בסוף ימי דוד .

                     

                    "והמלך דוד זקן בא בימים, ויכסהו בבגדים ולא יחם לו" . דוד המלך בא וכל ימיו אתו, שלם לחלוטין, ללא שום פגם וללא שום רבב.הוא היה קרוב לגיל 70 שנה, ובימי זקנתו נחלש ונפל למיטה. מטבעו של אדם לכשיזדקן, חום גופו הטבעי הולך ומתמעט, לכן גופו של דוד המלך הצטנן עד כדי כך שלא יכל להתחמם, למרות כל הבגדים בהם כיסוהו. במסכת ברכות נאמר כי "כל המבזה את הבגדים לבסוף אינו נהנה מהם. ולפי שכרת דוד את כנף המעיל אשר לשאול, לא נהנה מהבגדים לעת זקנתו".

                     

                    חולשת דויד באה לו, מפני המלחמות אשר נלחם במשך כל ימיו והצרות הרבות, הצער, הקרבות והמלחמות, נדודי השינה, הנדודים והרדיפות, התעניות הרבות, התלאות, הייסורים הרבים וייסורי תשובה קשים ועוד.

                    בהלתו הגדולה ביותר הייתה מחיזיון חרבו של המלאך המשחית העומד בין הארץ לשמים, בידו חרב שלופה ונטויה על ירושלים להשחית, ומקנח את חרבו בטליתו של דוד המלך, עד אשר דמו הצטנן כל כך שכל הבגדים לא הועילו לו לחממו ולשמור על חום גופו. וזו גם אחת הסיבות החשובות לכך שעבדיו יעצו לו: שיבקשו עבורו נערה בתולה שתעמוד לפני המלך ותהיה לו סוכנת, כדי שיחם לו וכדי להסיח את דעתו מהמראה הנורא של המלאך המשחית.

                     

                    דוד המלך הסכים עם עבדיו. הוא הבין שהבאת אבישג לארמונו, נחוצה  לו לריפויו. וכך,הביאו לפניו את אבישג השונמית, [על שם מקום מגוריה בשונם שבנחלת שבט יששכר], כדי לפתור את בעיית הצינה אשר אחזה בעקבות הבעיות שהזכרנו. השם אבישג אינו ברור, שכן לא מוכר היסוד השני שבו – שג. אלא אם הכוונה לשגגה [אך הסבר כזה הוא בספק], או לשורש שגא, שמשמעו גדל, צמח, כלומר: אבי הוא גדול ורם.

                     

                    אבישג השונמית נבחרה לתפקיד בשל יופייה יוצא הדופן.היא הייתה מאז הגיעה - המשרתת האישית של דוד המלך בסוף ימיו. היא ביקשה מדוד שיתחתן איתה, אך דוד סירב מכיוון שכבר היו לו 18 נשים. אבישג התלוננה שזהו רק תירוץ בטענה שדוד כבר זקן ולא מסוגל להיות עם אישה. בתגובה, דוד קרא לבת-שבע ובא עליה 13 ביאות.

                     

                    לאחר מותו של דוד ולאחר סכסוך הירושה בין שלמה לאדוניהו שהוכרע בניצחונו של שלמה, הייתה אבישג העילה להריגתו של אדוניהו .אחרי מות דוד, כשעלה שלמה לשלטון, רצה אחיו אדוניהו לקחת את אבישג לאישה, וביקש את עזרת בת שבע, הגבירה, אם המלך [מלכים ] בת שבע הגיבה בתמימות, אולם שלמה ראה בבקשה זו תביעה של השלטון, והרג את אדוניהו יריבו.

                     

                    הכתוב מביא בפרוטרוט את עצת עבדי דוד המלך, אשר הייתה יכולה להכשילו עם אבישג היפהפייה כפי שקרה בעבר עם בת שבע, ומראה לנו כי דוד עמד בניסיון -ולא נכשל. חולשתו של דוד, מסבירים פרשנים רבים, היא חלק מתוצאת חטאו עם בת שבע.

                     

                    הפירוט בא כדי למדינו מוסר השכל: חטא שחוטא האדם יכול להשפיע על נפשו לאורך שנים רבות. עמידת דוד בניסיון מהווה תיקון מסוים לחטא, ובכך גם תורמת ליכולתו להתחזק נפשית ולהכריע כנדרש בעניין שלמה. גם בכך טמון מוסר השכל לדורות: התחזקותו של דוד מעידה על הקשר בין טוהר נפשנו לבין יכולותינו, אך בעיקר מעידה היא על יכולתו של כל אדם להוציא אל הפועל את כוחות הנפש הטמונים בתוכו פנימה.

                    דרג את התוכן:
                      5 תגובות   יום רביעי, 15/12/10, 07:34

                      יום חמישי, 15/4/10,


                      צלילי עבר

                       

                       

                       

                          אלה צלילי העבר

                       

                      המרחיקים את הראות

                       

                        אלו צלילי הפחד

                       

                       המרעידים מיתרי חרדה

                       

                        אלו מנגינות נשכחות

                       

                       הפורטות על מיתרים רגישים. 

                       

                       

                       

                        בוא אלי לאחר רדת הלילה

                       

                       להאיר שבילי זיכרונות מאובקים

                       

                        בוא נלבן את הצער

                       

                       נחטאם בדמעות

                       

                      כבדות,אפלות.

                      דרג את התוכן:
                        6 תגובות   יום רביעי, 15/12/10, 07:29

                        מודעות יוצרת

                        מודעות זאת משמשת את מי שרוצה להיות שותף ביצירת החיים.אדם שהגיע לרמה כזו של מודעות -מודע כבר לאותו חלק מהאחדות השלמה.הוא יודע שהשתייכות לאחדות מתקיימת על סמך מה שהוא נותן ולא ע"י מה שהוא מקבל,והוא מחפש תפקיד מתאים שיאפשר לו להאציל מעצמו מה שיש לו לתת.אדם כזה מממש את עצמו באמצעות עשייה יצירתית כלשהי שמסייעת לדינאמיקת החיים(מרגלית איילון)

                        הנתינה היא גלגל. אי אפשר לקבל אם לא ניתן, ואי אפשר לתת אם לא נקבל. כל אחד מאיתנו משול לכלי קיבול. האם ניתן למלא כלי מלא מים במים חיים וטריים אם לא נשפוך מעט מים מהמים שבכלי? ברור שלא.
                        המודעות היוצרת דוחפת אותנו ליצור ולעשות דברים כדי להביאם אל האדם האחר ,או לקבוצות שלמות -מתוך רצון שגם הם יהיו מודעים .לתת את הכלים שהוא כבר מודע אליהם בדרך יצירתית, גם לאחרים.
                        כל מה שהאדם משיג ויודע- הוא מעוניין להעביר לאחרים ,לא על מנת לטפח את האגו שלו-אלא אותו רצון פנימי, לחלק את האוצר שמצא, ולשתף בו כמה שיותר אנשים לטובתם ,וכמובן שגם הם יעבירו הלאה את מה שקיבלו.

                        ציטוטים על נתינה:
                        -שמחה באה ממילוי החיסרון, על כן כערך השאיפה כן ערך השמחה במילואה. כוח הנתינה איננו שורה כי אם על השמח בחלקו. הנותן הוא יראה בכל דבר גדול, וגם בקטן, את חסדי ה' יתברך ואת טובותיו אשר אין קץ להן. ויהיה בראותו כי כן, הלוא ישמח במתנות האלה שמחה רבה ויהיו חייו מאושרים תמיד. מן השמחה והאושר האלו נובעות הנתינה והאהבה. (הרב אליהו דסלר)

                        -הטוב מוליד טוב, הרע מוליד רע. וגם אם הטוב שאתה נותן נתקל ברע, אין לך ברירה אלא להמשיך ולתת יותר ממה שאתה מקבל. אחרת - בשביל מה לטרוח ולהמשיך לחיות? -( פול אוסטר)

                        -אדם חייב לעשות למען האחרים ולא להעלים עין; אם הוא רואה שריפה, עליו לנסות ולכבות אותה; אם אין ברשותו דלי מים, הוא יכול להשתמש בכוס; אם אין לו כוס, יש לו כף, ואם אין לו כף - אז יש לו כפית. - (עמוס עוז)

                        -הרצון לתרום בדרך כלל מתחיל בבית, ובדרך כלל נגמר איפה שהוא מתחיל. - (הוראס סמית)

                        -יש לך - תן. קשה? אני יודע. אבל תן בכל זאת. ללא תרעומת, מכל הלב. זה חשוב. ניסיון - ומי יודע? אולי בשורת הימים שיגיעו (לא כ"כ מהר), כאשר ישתנה האדם (חייבים להאמין), והוא ייהנה יותר לתת מאשר לאגור. פשוט לא יהיה מסוגל לנהוג אחרת. בינתיים תעניק משלך באורך רוח, עד אשר (חייבים להאמין) יחלוק האדם בשמחה את מה שיש לו. - יאנוש קורצ'אק

                        דרג את התוכן:
                          8 תגובות   יום שלישי, 14/12/10, 07:57

                          יום ראשון, 27/6/10,


                          בקר טוב

                           

                           

                           

                            פכפוך המים התכולים

                           

                           משמיע באוזני מנגינת קסמים

                           

                           מבטיח לליבי זרימת פלאים

                           

                           של נהרות גן העדן

                           

                           ללא הפרעה

                           

                           ללא מכאוב

                           

                           מזור לעצמי

                           

                           קבל והעבר

                           

                           לכל צמא.

                           

                           

                           

                            גם הבוקר אודה

                           

                           ללא כרכי סידור

                           

                           ללא סדר הגיוני

                           

                           מעמקי ליבי

                           

                           שפע מילים אכביר

                           

                           לך בוראי. 

                           

                           

                           

                           תודה על בוקר קסום

                           

                           תודה על פרחי צוף

                           

                           תודה על מראות חדשים

                           

                           מחיה אתה אותם

                           

                          באלו הרגעים

                          ובבאים

                           בתוכי

                          בליבי

                          בכל מאודי.

                          דרג את התוכן:

                            פרופיל

                            אסתר רבקה
                            1. שלח הודעה
                            2. אוף ליין
                            3. אוף ליין

                            ארכיון

                            פיד RSS