כותרות TheMarker >
    ';

    כי האדם עץ השדה

    כי האדם עץ השדה / נתן זך

    כי האדם עץ השדה.
    כמו האדם גם העץ צומח
    כמו העץ האדם נגדע.
    ואני לא יודע
    איפה הייתי ואיפה אהיה.
    כמו עץ השדה.

    כי האדם עץ השדה.
    כמו העץ הוא שואף למעלה
    כמו האדם הוא נשרף באש.
    ואני לא יודע
    איפה הייתי ואיפה אהיה.
    כמו עץ השדה.

    אהבתי וגם שנאתי
    טעמתי מזה ומזה.
    קברו אותי כחלקה של עפר
    ומר לי, מר לי בפה.
    כמו עץ השדה.


    כי האדם עץ השדה.
    כמו העץ הוא צמא למים
    כמו האדם גם הוא נשאר צמא.
    ואני לא יודע
    איפה הייתי ואיפה אהיה.
    כמו עץ השדה.

    ארכיון : 12/2010

    6 תגובות   יום שישי , 10/12/10, 07:37

    אחד הסודות השמורים ביותר בנוגע לתופעת הפחד היא שאנו אף פעם לא באמת מפחדים ממה שמתרחש ברגע זה אלא רק מאירועים שעשויים להתרחש בעתיד. הרגע הזה הוא ממשי מדי, מיידי מדי, על מנת שיהיה לנו זמן לפחד. אפילו במצבי אסון קיצוניים - או שאנו לוקים בשיתוק מוחלט או שאנו פועלים בקור רוח מוחלט; הפחד עצמו אינו בנמצא. העתיד, לעומת זאת, הוא תמיד רחוק מספיק על מנת לספק לנו די והותר זמן על מנת ליצור אין ספור תרחישים קודרים ואפלים.

     

    כך, אנו יכולים לדמיין חמישים דרכים שונות בהן אירוע כלשהו עשוי להשתבש, כאשר לרוב לפחות במחצית מהמקרים השיבושים יהיו באשמתנו.

     

    לרוע המזל, מסתבר שכולנו מוכשרים מאוד ביצירת תסריטים לסרטי אימה. הבעיה, יחד עם זאת, אינה טמונה באופי הסרט שאנו יוצרים. הבעיה טמונה בעצם כך שאנו מאמינים שהסרט אמיתי.  

    עיקרון רוחני ידוע מלמד אותנו, שלמרות שהם מהווים את יעדי התיור המועדפים על התודעה שלנו, העבר והעתיד אינם באמת קיימים. העבר קיים כזיכרון, והעתיד, במקרה הטוב, קיים כניחוש. כל מה שקיים הוא הרגע הזה. הפחדים שלנו, הנטועים כולם בעתיד, אינם לפיכך אלא אשליות. מכיוון שהפחדים שלנו כולם אינם אלא אשליות הדרך להתמודד איתם אינה על ידי התעמתות ישירה אלא על ידי חשיפת טבעם האשלייתי.

     

    מטרה זו מושגת באמצעות המדיטציה אשר חושפת את הטבע האשלייתי לא רק של הפחדים, אלא של תהליך המחשבה ככלל. למרות שהתמודדות עם הפחד באמצעות המדיטציה הנה תהליך המספק תוצאות איטיות באופן יחסי להתמודדות באמצעות גישת ה"להסתכל לפחד בלבן של העיניים", הרי שבטווח הארוך זה יכול להיות די מעייף "להסתכל לפחד בלבן של העיניים" כל פעם מחדש. הרבה יותר נוח לגלות שהפחד כלל לא קיים.

    דרג את התוכן:
      2 תגובות   יום שישי , 10/12/10, 07:33


      עמל ניקוי הקליפות     

       

       

       

          החלטתי להתנקות מהתכנים

       

       הלא פתורים שספגתי בחיים. 

       

       עדרתי,חפרתי העמקתי.

       

       כל פעם ,קליפה אחרת סילקתי.

       

       

       

       מתחת לכל משטח

       

       קפצו ,עלו שדים מהעבר.

       

       עמלתי,יגעתי,השקעתי

       

      ואופס...לקליפה חדשה הגעתי

       

       

      ושוב...עדרתי ,חפרתי... 

       

       

      ובבוא היום,עת אגיע

      לקליפות התחתונות יותר

      אחייך ..ו...

       

      אמשיך ללקט.

      דרג את התוכן:
        5 תגובות   יום חמישי, 9/12/10, 06:52

        דניאל איש חמודות אשר בגוב אריות הילך

         

         

        ספר דניאל ,הוא אחד מספרי התנ"ך אשר נקרא על שם האיש דניאל, "איש חמודות", אשר קורותיו וחזיונותיו הם תוכן הספר.הספר עוסק בתקופה שמגלות יכניה מלך יהודה בידי נבוכדנצר. שמונה עשרה שנים מכיבוש יהויקים לפני חורבן בית המקדש הראשון, עד לימי דריווש השני מלך פרס ומדי, כלומר תחילת ימי הבית השני.הספר נכתב רובו בארמית ומיעוטו בעברית. הוא נתחבר בתקופת שלטון פרס, ונחתם ככל הנראה, בימי מרד החשמונאים. התלמוד מייחס את חיבורו של הספר לאנשי כנסת הגדולה, כלומר בתחילת תקופת בית שני.

        בתרגום השבעים נמצאות מספר תוספות לספר דניאל שאינן נמצאות בנוסח המסורה. תוספות אלו נחשבות ביהדות כחלק מהספרים החיצוניים.

         

        דניאל [בבבלית בלטשאצר‏‏],היה מילדי האצולה היהודים אשר נלקחו מישראל בידי נבוכדנצר השני מלך בבל, אשר גידלם במלכותו במיטב החינוך הבבלי במטרה להכשירם להיות יועציו. סיבה נוספת,נבוכנאצר לקחם-כדי שלא יעשו לו מהפכות ומרידות. דניאל הצטיין במיוחד בהבנת דברים נסתרים, היה פותר חלומות בחסד עליון. חלק מפתרונותיו מתגשמים לעיני כול, וחלק הם נבואות לטווח ארוך.

        תחילת עלייתו של דניאל לגדולה הייתה כאשר הצליח לגלות למלך נבוכדנצר מהו החלום שהטריד את מנוחתו ואשר תוכנו נשכח ממנו, משימה בה נכשלו כל חכמי בבל האחרים ולכן,נבוכדנצר פקד על הוצאתם להורג. לאחר שסיפר ופתר את החלום ,מונה דניאל להיות רב החרטומים של המלך נבוכדנצר, ועל פי בקשתו ממנה נבוכדנצר גם את חנניה, מישאל ועזריה לתפקידים בכירים בממלכה.

         

        בספר דניאל שני חלקים:

        -חלק ראשון- בו מתוארים קורותיהם ומעשיהם של דניאל ושלושת חבריו - חנניה, מישאל, ועזריה .דניאל וחבריו נבחרו להתחנך בחצר המלך כדי להכשירם לתפקידי שרים. בכל תקופת הכשרתם ושירותם "לפני המלך" הם שמרו על דתם ועל מנהגיהם.

         

        נבוכדנצר העמיד צלם זהב בבקעת דורה והכריח את כל בני עמו להשתחוות לו. שדרך, מישך, ועבד נגו [ובשמם העברי - חנניה, מישאל ועזריה], מסרבים לכרוע לצלם. נבוכדנאצר משליך אותם לכבשן, אך מלאך ה' מצנן את הכבשן והנערים לא ניזוקים. בעקבות הצלתם בירך המלך את אלוקי ישראל והעלה לגדולה את השלושה.

        בסיום החלק-מופיע סיפורו של דניאל בגוב האריות: השרים בחצר המלך קינאו בהצלחתו של דניאל וביקשו להכשילו בתחום עבודת האלוהים. בעצתם ,אסר המלך במשך 30 יום להתפלל לאל כלשהו, ומי שיתפלל  - ייזרק לגוב אריות. דניאל המשיך להתפלל שלוש פעמים בכל יום, ונשלח לגוב האריות לדניאל לא ניתנת אפשרות לחזור בו ממריו; פקידי המלך, היודעים כי הוא חביבו של דריוש, עושים את הכול כדי למנוע מטרפם להימלט מידם.דניאל, יצא ללא פגע כי האמין באלוקיו . הצלתו של דניאל מגוב האריות הביאה להכרה של המלך באלוקי ישראל.

         

        הנביא חבקוק נשלח ע"י אלוקים להביא אוכל לדניאל לתוך גוב האריות. חבקוק תהה,כיצד יוכל לקחת את הארוחה אליו מכיוון שדניאל, נמצא היה במרחק של מאות ק?מ ממנו . אולם באותו רגע ,הגיע מלאך אשר תפס את חבקוק בציצית ראשו ובין רגע הוא מצא את עצמו אצל דניאל בגוב האריות... ארוחה שלווה כגוב האריות. מחזה שלא ייאמן: האריות התהלכו בגוב אנה ואנה ושני הנביאים, דניאל וחבקוק, ישבו בניחותא וסעדו את לבם מהארוחה שחבקוק הביא עמו, כשהם משבחים, מודים ומהללים לה? על הניסים שעשה להם. במהלך הסעודה סיפר דניאל לחבקוק על חייו בארמון המלוכה ועל השתלשלות העניינים שהביאה אותו לגוב האריות.

         

        -החלק השני- מתאר את חזיונות דניאל- כולל תיאורי אפוקליפסה - חזיונות בהם חיות טרף שראה דניאל ולא הבין את פשרם. מלאך הסביר לדניאל את פשר החזיונות וגילה לו סודות ורזים על עתיד המלכויות - כנראה בבל, מדי, פרס ויוון - על מהלך ההיסטוריה העולמית ומסתיים בחזון אחרית הימים.

         

        דניאל חווה וצפה בשלושה עולמות :

        א. ישראל בשלהי בית ראשון – ערב החורבן

        ב. ישראל בגלות בבל – 70 שנה.

        ג. תקופת שיבת ציון, ראשית ימי בית שני.

         

        שני עניינים חשובים ועיקריים המודגשים בספר:

         -דרכי ההשגחה בגלות. ההשגחה על כל העולם וההשגחה על עם ישראל בפרט. הקב"ה נתגלה שוב בעולם ודווקא דרך עם ישראל.

        -דפוסי ההתנהגות של עם ישראל בגולה. דניאל וחבריו משמשים מופת לדורות:

        1. התמודדותם עם  גזרות השמים לאורך הגלות

        2.שמירתם על ייחודם וזהותם בגלות

        3.אי התפשרותם עם המציאות

        4.וחוסר כניעתם לממסד הגוי בעומדם על העקרונות

        5.מוכנותם למסור נפשם למען ייחוד ה' ולמען שמירת זהותו כעם יהודי .

        דרג את התוכן:
          2 תגובות   יום רביעי, 8/12/10, 05:13

          חיים ולדר, מתוך הספר "מאחורי המסיכה":

           


          לכל אדם, פרט לאישיות, ישנה גם תדמית - הצורה בה רואים אותו בני האדם מסביב.


          מכיוון שבני אדם מתקשים לשנות לטובה את אישיותם, יש המתמקדים בדרך הקלה - בתדמיתם.

          לשפר תדמית - זה בסדר, כמו ללכת בבגדים מתאימים. אך כאשר אדם מתרכז רק בתדמית, הוא משקיע את ימיו ולילותיו בטיפוח פריט חיצוני במקום בטיפוח עצמו.


          אישיותו של בן אדם יכולה לעמוד מול קשיים, כאב, עינויים גשמיים ונפשיים, אולם תדמיתו של אדם היא כבלון נפוח. סיכה אחת והכל מצטמק. כל מה שעמל במשך שנים - יורד לטמיון.


          על האדם לזכור כל העת לטפח את אישיותו. במקרים מסוימים, מותר לו לטפח גם תדמית, אך חשוב שיזכור כל העת כי זו המסיכה ולא המקור.

          דרג את התוכן:
            2 תגובות   יום שלישי, 7/12/10, 11:34

            מסיפורי חסידים:

             


            זמן קצר לפני פטירתו, פנה ר' זושא מאניפאלי לתלמידיו ואמר:


            כאשר יקראו לי לבית-דין של מעלה, איני מתיירא מכך שמא ישאלוני: "זושא, מדוע לא הגיעו מעשיך למעשי אבותיך, אברהם, יצחק ויעקב", שכן למדרגתם הרי לא יכולתי להגיע.


            אולם מתיירא אני שמא ישאלוני: "זושא! מדוע לא היית אתה-עצמך?! והרי זושא מושלם יכולת להיות!"


            דרג את התוכן:
              12 תגובות   יום שלישי, 7/12/10, 04:19

              הנר השמיני -הוא האלוקות

              התפתחותו של האדם ושלמותו, לאחר שעבר את שמונת השלבים,בהדלקת נרות חנוכה-הנם גם שמונה שלבים של התפתחות באדם עצמו ומה שעליו לעבור עד שיגיע לאותה שלמות.

              כל אחד מהנרות ביומו הוא, מהווה התחלה חדשה והתעוררות של אותו מימד בו הוא נוגע, התדר של הראייה, שמיעה, מחשבה, דיבור, רגשות, אהבה, זיק החיים והשלמות האלוהית.

              בכל יום אנו מדליקים את הנרות ומתכוונים לתדר אנרגטי אחר בתוכנו וביום השמיני אנו יוצרים את השלם האנרגטי אשר מהווה את האלוהות עצמה.

              כאשר השלמנו את התדר האנרגטי יצרנו מגן דוד מושלם אשר מקבל ומאציל מלמעלה למטה, מקבל ומאציל מלמטה למעלה, כי כמו העליונים גם התחתונים על מנת ליצור את ההשתקפות המושלמת ואת "ההיזון" המושלם בין הרוח לחומר והחומר לרוח.

              כאשר הנר האחרון מודלק -האדם מושלם, הוא נברא בחומר וקיבל ברוח. כל אחת מהצ'קרות שלו טופלה, קבלה חיות נוספת. הוא נפתח ברמה האנרגטית ונתן מעוצמתו הפיזית ליקומים הרוחניים אשר ניזונים ממנו כפי שהוא ניזון מהם.

              מתוך כתבתו של ישעיהו בן אהרון:

              ארבעה יצאו אל הפרדס, למסע חניכה בעולמות העליונים. שלושה טעו בדרכם .רק אחד מהם עלה ויצא בשלום. הדרכים המוטעות פוגעות באיזונים הבריאים בין גוף, נפש ורוח, בהתאמה.

              1)בן עזאי "הציץ ומת", כלומר, גרם לעצמו מוות גופני כתוצאה מאי הרצון לחזור לגופו הפיזי;

              התעסקות מופרזת בענייני הרוח, התנתקות מחובות וענייני העולם הזה, והמעטת ערכם של החיים הארציים,מפירה את איזון גופנפש. חניך המשקיע את כל כוחות גופו, נפשו ורוחו בשאיפה להתעלות רוחית כדי להתנתק מהאדמה ולהתמזג ללא שיור עם הרוח, יכול באמת ובתמים להצליח בכך. לאחר שהשתחרר מגופו ועלה ברקיעים, תשוקתו הבלתי נשלטת לאלוהי-רוחי עלולה לגרום לא לבחור להישאר שם ולא לחזור ארצה. בעבור העולם הפיזי הוא נחשב אז כמת, אם פיזית-גופנית ממש, ואם מבחינת הניתוק הרוחני-נפשי בו יתנהלו חייו מעתה ואלך גם אם יחזור לגופו. בן עזאי ("הציץ ומת") משמש בתלמוד לאפיון אב הטיפוס הספיריטואליסטי הקיצוני הזה. ויש את הסיפור המקראי על בני אהרון שהגיעו לכלות הנפש ונפטרו.

              2)בן זומא "הציץ ונפגע", כלומר, הוא אמנם חזר לחיים ארציים, אבל נפשו נטרפה עליו כתוצאה מחזרה לא מאוזנת לגוף;

              דרכו של בן זומא,מושכת אנשים שאינם מבקשים ללמוד כיצד להבחין בין אמת לשקר, מציאות ואשליה, ממשות ודמיון, ונוטים לחזיונות, פנטסיות ורעיונות פורחים באוויר. שיגעון בסופו של דבר אינו אלא רק ביטוי קיצוני יותר לערבוב היוצרות, העולמות והתחומים שכל אדם מחולל בחיי היומיום ללא הרף. מה שמעורבב ומבולבל כאן בצורה מוטעית הם ההבחנות בין תחומי התודעה, הזמנים והמקומות: מה שייך לרוח ומה לחומר, מה לחיים הפנימיים ומה לחיצוניים, מתי לילה ומתי יום, מתי עת לזרוע ועת לקצור, מתי דרך איש ומתי דרך אישה... וגומר. אדם המבקש להתקדש בלי להתגבר על חולשות אלו, יקל ראש בדרישות לעצב כלי תודעה והבחנה יציבים ובריאים. אבל אז, כאשר הוא מבקש לחזור לגופו ולנפשו הארציים, נשברים הכלים ההכרתיים שלא הוכנו כיאות מגודש שפע האור שהביא עימו, והבלבול הרגיל, היומיומי, ממנו סבל כבר קודם לכן -עלול לגרום לו באמת "לצאת מדעתו": הוא אמנם חוזר לגופו הפיזי אבל אינו מצליח לחזור נכונה ל"גופו המנטאלי", למערך האיזונים הנפשיים וההכרתיים ההכרחי לחיים בעולם הזה.

              3)אלישע בן אבויה "קיצץ בנטיעות", כלומר, עם חזרתו הפך את כוחות הרוח שרכש לעצמו להיפוכם, והשתמש בהם לרעה בעולם הפיזי, במקום לטובה.

              בדרכו של אלישה בן אבויה,האדם הטועה בה אינו מת ואינו יוצא מדעתו, אלא חוזר "הפוך" לחיים הרגילים, וגורם לאחרים למות ולצאת מדעתם. אדם זה לא רק שלא "התגבר על יצרו" במהלך ההכנה לחניכה, אלא העצים את תשוקתו לעוצמה והעלה אותה לדרגת תשוקה עילאית לכוח ושלטון. במסעותיו בעולמות העליונים הוא ימצא לו צידוק והעצמה לרצונותיו האנוכיים. הוא ינצל את החכמה והעוצמה שזכה בהם ,כדי להפוך את בשורת הרוח להיפוכה. כלומר, הוא יבקש בכל מקום אחר ניצוצות הרוח , כדי להתמיר אותם לחומר ותודעה חומרנית. ההיפך מייעודו הרוחני-אנושי האמיתי של האדם, שהיא-להפוך את הקליפות חזרה לניצוצות על ידי התמרת החומר לרוח והגשמת הרוח בחומר.

              תפקידם של המתקדשים והמורים הגדולים של האנושות הוא ללמד כל אדם כיצד ללמוד להיות "הגנן המסור" המטפח ומגדל בו עצמו, ברעיו, בטבע ובאדמה את נטיעות הרוח של העתיד,דהיינו רוח וחומר מאוזנים ותומכים זה בזה.

              לסיכום, ניתן לומר כי שלוש הדרכים המוטעות הן אלו:
              -אחת גורמת להתמסרות קיצונית לרוח
              -השנייה גורמת לערבוב תחומים בין רוח לחומר
              - השלישית גורמת להיפוך תובנות הרוח הטובות -להיפוכן

              לכן יש לאמץ,תנאים רבים להתפתחות מוסרית, רוחנית ואינטלקטואלית, שמימושם הכרחי לפני שאדם ירחיק לכת במדיטציה ויצא מעצמו באמת. כמובן שזה עשוי לגרום לדיכאון מסוים אצל אדם הנחפז להארה "אינסטנט". קיצורי דרך, אלו אינם מסמנים את הדרך הרוחנית האמיתית, לא בזמנים עברו ולא היום, אלא חושפים את המחפש לאותן סכנות, בפניהם מתריע סיפור המעשה התלמודי על ארבעה שנכנסו לפרדס.

              -הרביעי, הינה דרכו של רבי עקיבא ,ש"עלה בשלום וירד בשלום".

              רבי עקיבא מציין כי הצליח לא בגלל "שאני גדול מחברי", כלומר, איני בעל חכמה, תכונות וכישורים רוחניים גדולים משלהם, "אלא מעשי גרמו לי לקיים את המשנה ששנו חכמים במשנתן: מעשיך יקרבוך ומעשיך ירחיקוך". כפי שראינו למעלה, אכן היו אלו המעשים שגרמו לשלושת רעיו לטעות בדרכם.
              אבל מהי בכלל אותה "דרך הישר", שהיא הדרך הנפתלת והקשה מכולן? - התלמוד מעיד על עקיבא שעלה בידו לזהות ולממש את דרך האמצע ולאזן בין עליונים לתחתונים,בין הרוח לחומר.

              ונאחל לעצמנו להיות מאוזנים ברוח ובנפש ולקיים את יעודנו עלי אדמות כאדם רגוע,שלו,שמח,ההולך ב"מסע חייו" וממלא את ייעודו בדרך העולה והמתעצמת למען עצמו ולמען זולתו-מתוך דבקות לאור ולא חלילה להיפך מהאור.

              דרג את התוכן:
                2 תגובות   יום שני, 6/12/10, 10:05

                יום שני 06 דצמבר 2010

                 

                קיצוניות

                 

                ולמרות הימים בהם השרפה בערה...

                 

                שמי תכולים בתוכי

                בחוץ עננים מזילים דמעות

                אדמתי זרועה שושנים

                בחוץ אדמה חרוכה

                מבקשת לשתות עוד ועוד.

                 

                בתוכי דמעות שמחה

                בחוץ דמעות משפחה

                חרוכת מעון,

                 ניגרות עד אפר.

                 

                היום שמי אופטימיים

                בכל עצמותי,דמי וישותי

                אנסה להעביר תחושתי

                לנכווים,לעצובים

                לשכולים הצפוניים

                 כמיטב יכולתי...

                דרג את התוכן:
                  6 תגובות   יום שני, 6/12/10, 04:40

                  הנר השביעי - גחלת החיים.

                  נר שביעי- זו אנרגיה של זיק החיים.משמעותו להיפתח לקבלה של אנרגיית החיים. זה בא לאחר חשבון הנפש ואנרגיית הלב כי לצורך השמחה הפנימית ובכדי לעורר את "זיק" החיים עליכם להיות נקיים, ופתוחים לקלוט את השמחה האינסופית של "הזיק" האמיתי הנמצא בבסיס של כל אחד ואחד.כאשר נפעל מהמקום הזה- ההשתקפות תהיה מושלמת, גם הדברים שיקרו לנו מסביב, יהיו השלמה של אותה אנרגיית חיים של אושר ושמחה, ובמהותם יהיו אלה דברים שמחים מלאי אהבה ותמורה אשר לא ציפינו לקבל.

                  אנרגיה על פי פירוש המילון, היא כוח, ידוע זה מכבר כי כל מה שמתקיים ביקום הוא אנרגיה, כל המתקיים בנו, בבעלי חיים, בצמחים. היקום כולו מורכב מאין סוף אנרגיות .היא תדר, גל אלקטרומגנטי שנמדד ומתקיים על פי אורכו, צפיפותו. ככל שהרטט צפוף יותר הוא הופך להיות חומר, כלומר, ככל שהתדר נמוך וצפוף, ניתן לחוש משהו בחמשת החושים שלנו. ככל שהתדר גבוה יותר ודחוס פחות הוא נעלם מחמשת החושים שלנו.

                  האדם עצמו מורכב מאנרגיות. חלקן נראות וחלקן בלתי נראות, באמצעות הגופים הנראים והבלתי נראים הוא מבטא את עצמו, לכן הוא קשור לכל האנרגיות האחרות, משפיע ומושפע מהן. כל הווייתנו היא ויברציות ברמות שונות. ויברציות, אנרגיות צפופות המתבטאות בצד הפיזי של הקיום. גם ויברציות מופשטות כגון מחשבה, מילה, חלימה, אינטואיציה, הכול קיים ומתקיים בו זמנית.


                  כל מה שקיים-נראה ובלתי נראה, הוא "אנרגיית חיים אוניברסאלית" ומקורו נצחי. מצבו הבסיסי של כל מה שקיים הוא של אנרגיה (חיים אוניברסאלית) טהורה, כל השלם הוא אנרגיה ואין שום הפרדה בינו לבין כל מה שקיים. פרוש הדבר שחומר הוא אנרגיה כל כך צפופה שניתן לעצב אותה. הגדרתה של החוויה היא היכולת של בן האדם לחיות את מהותו האין סופית (אנרגיה) גם כחומר. לכן, לבן האדם ניתנה האפשרות לחוות ולעצב אנרגיה, על צורותיו השונות גם ככוח ריפוי.


                  וזכרו!

                  השמחה היא פצצת אנרגיה טהורה.


                  בעזרת השמחה, תוכל לפרוץ את מגבלות החיים.


                  המצב הטבעי של האדם הוא שמחה, הטבע שלו הוא להתעלם מהשמחה.

                  דרג את התוכן:
                    9 תגובות   יום ראשון, 5/12/10, 06:05

                    הלב

                    הם היו זוג מאושר. הוא היה סוחר עשיר שההצלחה האירה לו פנים. עסקאות גדולות עברו תחת ידיו, והודות לקשרי מסחר מסועפים שהחזיק בהם, זכה למעמד מכובד בקהילה העסקית המקומית. הונו הלך וגדל. האיש לא שמר את כספו לעצמו, ובנדיבות לב פיזר את ממונו לאחרים, תמך בנצרכים, סייע לנזקקים והעניק כסף רב לקרנות צדקה ולמוסדות תורה. אשתו סייעה לו בכל תחום. היא היתה אשה טובה ונאמנה, וחייהם הפכו למסכת אחת של אושר.

                    השיא היה ביום הנישואין שלהם. מדי שנה בתאריך החביב כל כך, היה האיש מקדיש זמן ומחשבה, רוכש במיטב כספו מתנה יקרה ואיכותית, ובחגיגיות רבת רושם היה מעניק אותה לאשתו שהופתעה בכל שנה מחדש. והיא, השיבה לו בתודה ובמתנה משלה, מביעה רגשות שמחה ואושר על שנה טובה נוספת שחלפה במחיצתו.

                    אבל, כמו בכל סיפור טוב, גלגל הוא שחוזר בעולם, לא מה שהיה אתמול יהיה מחר. תנודות באזור מגוריו של האיש הביאו להתמוטטות כלכלית. אחר כך עסקיו קרסו כליל עד שהפך מאדם עשיר ותומך לעני ונזקק.

                    ימים חדשים הגיעו לבית. הוא ישב בבית כשמצב רוחו גרוע, עצביו רופפים. כל דפיקה על הדלת מקפיצה אותו, שמא עוד אחד מהנושים בא לגבות את חובו. מאדם שמח ורגוע הפך לאיש עצוב וחסר סבלנות.

                    הטונים בבית טיפסו לגבהים לא מוכרים. כל יום הוליד נושא חדש למריבה. הקיבה הריקה גם היא תרמה את שלה, והחיים יחד הפכו להיות מרים.

                    בסופה של כל מריבה היה הלב נחמץ. שניהם זכרו את הימים היפים, את החיים הטובים שחוו יחד. כל אחד ידע את מעלותיו של השני, והגעגועים לקשר החם והנעים, לקרבת הלב ולרגשות היפים מילאו את הלב.

                    הצצה בלוח השנה גילתה לו שיום הנישואין קרב ובא. הוא ראה בכך הזדמנות מתאימה להפיג מעט את המתיחות של השנה האחרונה, להביע קרבה ולהניח מצע חדש של תקווה.

                    היה לו שעון כיס עשוי זהב, מזכרת מימים יפים יותר. את שרשרת הזהב שחיברה את השעון לדש המקטורן מכר מזמן. בלי שתדע, הלך מכר את השעון וקנה לה מתנה - מסרק שנהב מרהיב. הוא ידע כמה תשמח במתנה זו.

                    גם היא רצתה להביע את אהבתה, להוכיח לו שנסחפה שלא מרצונה, שהיא חשה את כאבו וכואבת את מחסורו. ביקשה לומר לו שנאמנותה נותרה כמקדם, שטעמם הטוב של הימים שהיו לא פג. לא היה לה מה למכור, רק את שערות ראשה. בין כה וכה יסתיר השביס שלראשה את חסרונן, ובכסף שתקבל תמורתם תוכל לקנות לבעלה שרשרת חדשה לשעונו.

                    התאריך הגיע. כשמבט נרגש בעיניו, הוציא קופסה עטופה, הגיש לה ודמעה נשרה מעיניו, אפשר היה לחוש שהוא נותן משהו מעצמו, משהו ששווה יותר מאי פעם... והיא, הושיטה את ידה, קיבלה את המתנה והגישה את שלה. גם עיניה דמעות. השביס שלראשה מסתיר את מחלפותיה הגזוזות. עדיין אינו יודע מה הקריבה בשבילו, אבל התחושה נמצאת באוויר, הלבבות חשים זה את זו.

                    האריזות נפתחו, והעיניים דמעו... הוא קיבל שרשרת לשעון שאיננו. היא קיבלה מסרק לשערות שנגזזו.

                     

                    והנמשל...

                    דרג את התוכן:
                      2 תגובות   יום ראשון, 5/12/10, 05:12

                      הנר השישי -הוא הלב.

                      כל מה שעל האדם לעשות הוא לבקש מהיקום - אהבה רוחנית בשבילו.ופעולה שנייה, לדמיין את עצמו מוקף באור.ככל שיבקש אהבה רוחנית ואור, ירגיש כיצד "הבקבוק",בהשאלה- הגוף, המציאות, שלו מתחיל להתמלא שוב, והוא מתחיל לעלות מהשלב הנמוך בסולם לשלב גבוה יותר.אהבה רוחנית ואור הן אנרגיות גבוהות שיוצרות שינוי.

                      בשלב השביעי של התודעה, קיימת אהבה אין סופית וללא תנאי. אהבה רוחנית, אהבה גופנית, אהבת חופשית מגבולות וסייגים שמתאפשרת מתוך התודעה של שמחה ואור פנימי, אשר מתאחדים עם האור החיצוני. התודעה של השלב השביעי היא תודעה מוחלטת של אהבה, נתינה וקבלה, זרימה אין סופית של אנרגיה. אהבה, שיש בה רוח וחומר, נשמה וגוף, חמלה ותשוקה, התמסרות שלמה ועצמיות מלאה.

                      כדי להתעלות לרוחניות, עלינו לאהוב את הזולת בדיוק באותה המידה שאנו אוהבים את עצמנו. אבל איך נדע מהי המידה ומהי הצורה שבה אנו צריכים לאהוב את האחר?

                      נבראנו עם טבע של אהבה עצמית כדי שנלמד עד כמה אנו אוהבים את עצמנו, ומתוך כך נדע לאהוב את הזולת באותה המידה.

                      אהבה רוחנית - כך נקראת היכולת להרגיש את רצונות הזולת ולהעדיף את מילויים, על פני מילוי הרצונות העצמיים שלך. ברוחניות אדם מכונה "אוהב" במידה שיכול להרגיש רצון של מישהו אחר, ולהקנות לו כזאת חשיבות- עד שיעדיף למלא אותו בכל מרצו, ממש כאילו היה זה רצונו שלו.


                      קיום האהבה הרוחנית אפשרית רק אם כל הצדדים, בהדדיות, מתעלים מעל לאגו, ומתאחדים ל"כלי" בו שורה הבורא,האור. ההרגשה המשותפת של הבורא בכלי שנוצר בין הנאהבים הללו, היא התחושה הנקראת אהבה.

                      כדי להשיג את האהבה הרוחנית זקוק האדם לעזרה. עזרה זו הוא מקבל מאנשים כמוהו, המשתוקקים לרוחניות, ויחדיו הם יוצרים "קבוצה". הקבוצה משמשת עבור האדם ככלי להשגת השלמות והנצחיות שבאהבה הרוחנית. קשרי האהבה בין חברי הקבוצה הם הכלי בו שוכן הבורא - בקשרים בין הנשמות ולא בתוך כל אחד בפני עצמו.

                      לחבר ליקום"- מירי דבי קרייצלר"

                      אהבו!
                      כי מהו האדם
                      באשר הוא -
                      על האדמה?!

                      בריה של איש או אשה,
                      הלדת בן או בת.
                      כאן ואי שם -
                      בתבל.

                      קרימה של עור ועצמות,
                      מחשבות רקומות.
                      צעיר או זקן,
                      כאחד.

                      בעלי גוף עשויים לבלי חת,
                      חילונים או דתיים.
                      אוחזים
                      במזבח אלהים.

                      ידים מושטות ליגע,
                      רש או עשיר.
                      מבקשות לגעת,
                      לחבר ליקום.

                      נפשות משוטטות
                      כמהות לבראשית, ליפי ההדור.
                      שחור או לבן
                      בעולם הרחב.

                      לבות מצפים,
                      מיחלים לרגיעה
                      על הארץ -
                      טרם ישכנו לעולמי עד.

                      על כן אהבו
                      באשר הנכם,
                      בני אנוש -
                      כי כזה הוא האדם!

                      דרג את התוכן:
                        2 תגובות   יום שבת, 4/12/10, 15:03

                        קשת-נסיך המטות-מרחבים, יציאה לדרך חדשה, חו"ל

                        קשת 21נובמבר - 21 דצמבר
                        חודש כסלו מזל קשת פרקים ס"ז, צ"ג
                        בפריסת בריאות משויכים לאגן הירכיים.
                        הצבע המתאים למזל קשת - סגול.
                        מזלות מתאימים - טלה ואריה

                        מזל קשת- מייצג את החופש, מרחבים, אופטימיות, פתיחות, והרפתקנות. רגיש באזור הירכיים ומקושר בתכונותיו לחוש הבטן. בני מזל קשת כוכבם הוא צדק ויסודו אש, אנשים אלה אוהבים לדבר ולצחוק עם הסובבים אותם,במהלך חייהם צפוי להם אירוע משמעותי ומרכזי אחד,אסון,התעשרות,מעבר מגורים או ארץ,הם בעלי נטייה לנדודים ונסיעות,בני מזל קשת נחשבים לנאמנים לעקרונות ולסובבים.
                        יכולת הזיהוי -או בפוטנציאל היכולת לפתח יכולת זו-זוהי בעצם היכולת הקלה ביותר של האינטליגנציה הרוחנית. מהי אם כן יכולת הזיהוי?יכולת הזיהוי היא היכולת להבדיל בין אמת ושקר.
                        תכונותיהם החיוביות: אופטימיות, עליזות ושמחת חיים, חוש הומור מפותח, כנות, מסירות.
                        תכונות שליליות כאשר הן מוקצנות: אופטימיות חסרת תקנה גם במצבים אבודים, חוסר זהירות, חוסר אחריות, שטחיות, חוסר טקט ונטילת סיכונים מיותרים.
                        חברותיים, רחבי אופקים, שובבים וישרים. אתם אוהבים טיולים, מסיבות ויציאות שנעשות ברגע האחרון. חסרי טקט ושתלטנים. אתם כל כך מאריכים במחשבה, עד שלוקח לכם לספר סיפור פשוט כפליים מהזמן שלוקח לאחרים.
                        הקשתים מזוהים בעיקר עם תכונתם הבולטת שמשפיעה על כל חייהם והיא - ה ח ו פ ש. הם אוהבים לשוטט, הן פיזית בטיולי טבע והן נפשית ורוחנית במסעות לגילוי עצמי ומדיטציה רוחנית. הם אינם אוהבים להיות קשורים למקום או לאדם ספציפי.
                        הם נודדים בעקבות האמת וימשיכו לנדוד ולשאול את כל מי שיענה על שאלותיהם.
                        הידע והחוכמה הם הדלק המספק להם את האנרגיה להמשיך בחיפושיהם ומאפשר את גישתם הליברלית והסובלנית לחיים.
                        קשתים נמשכים לרוחניות ולפילוסופיה על מנת לספק את תשוקתם הבוערת לקבלת תשובות על הבעיות שלהם. כאנשי הרוח של גלגל המזלות הם הוגי דעות המעריכים את כל מי שמגיע לאותם המסקנות שהם הגיעו אליהם.
                        לעיתים הם כל כך בטוחים במסקנותיהם עד שהם מתווכחים עם כל מי שחולק עליהם ואינם מוכנים לקבל דעה שונה.
                        למרות זאת, קשתים אוהבים ללמוד דברים חדשים ולצבור יידע בכל נושא שמעניין אותם ואם הם מרגישים כי מונעים מהם זאת, הם הופכים לחסרי מנוחה ולעצבניים.
                        לעומת זאת, כשהם מקבלים את החופש שהם זקוקים לו כל כך, הם מאוד נחמדים, אופטימיים, ברי מזל ולא פוחדים לקחת סיכון מידי פעם.
                        הקשתים, ברגע שקיבלו את החופש הם מחזירים חיבה ואהבה ונחשבים למקסימים ונעימים בחברה.

                        קשת באהבה וזוגיות:
                        באהבה וביחסי הזוגיות שלהם הקשתים אוהבים לנסות דברים חדשים באהבה שמגרים ומסעירים אותם.
                        למרות שהם סובלניים ומשתוקקים להשביע רצון, הישירות והכנות שלהם עלולה לפגוע בכל מי שמעדיף פחות כנות ויותר מסתוריות בקשר הרומנטי.
                        קשתים מסתדרים היטב עם בעלי אופי יציב וחזק שמוכנים להבין את הצורך שלהם לחופש אישי ואת חוסר המנוחה שלהם.
                        קשתים לא אוהבים להיות קשורים למישהו או למקום כלשהוא אך מוכנים לנסות קשרים רומנטיים מכל הסוגים והגוונים היות והם מאוד פתוחים וליברליים.
                        כל עוד ייתן הפרטנר שלהם לקשתים את מרחב המחיה הפרטי שלהם וישמור על ההתעניינות שלהם בקשר עימו, מובטחת הצלחת הקשר לאורך זמן ארוך.

                        איש העולם הגדול, בעל חוש צדק, אוהב לרכוש ידע ולהתנסות בתרבויות שונות. הוא קומוניסט באופי שלו, ומאוד לא רכושני. קונה דברים, אך בקלות נותן ומחלק לאחרים, שום דבר לא שייך לו ומאידך "כל העולם שלו". כל מה שיפה לא חייב להיות דווקא אצלו בבית, ואם הוא אדם אמיד וקנה תמונה יפה, יעדיף לתרום אותה למוזיאון שכולם יהנו. המוטו שלו הינו שהשפע זורם דרכו בכל עת, והעיקר שלא יחוש מחסור. הוא שונא את השיעבוד לכסף, זה מלחיץ אותו ואז חייו אינם חיים! מוכן לשלם כל החיים שכר דירה, העיקר לא לחוש מחוייב למשכנתא!

                        יוציא כסף על חוויות מרחיבות דעת, נסיעות לחו"ל, ספרות יפה, אומנות. מחלק בקלות ידע, רעיונות וכו', לחלוטין לא שומר סודות בבטן.

                        קל ראש עם כסף ועלול לא להעריך נכון את משאביו. ואוברדרפטים וצ'קים ללא כיסוי עלולים להיות חלק מחייו, כי הוא חי את הרגע ורק בסוף החודש רואה את "הברוך". בנוסף הוא עלול להיות מהמר, ומחפש כספים שבאים בקלות.

                        מה מוכן לעשות עבור כסף- כאן יש פרדוכס. לא מוכן לעבוד קשה מצד אחד, ומצד שני אוהב לבזבז. יעדיף בן זוג עשיר או לקבל מן ההורים. ירצה להנות, לא יפחד לעזוב מקומות עבודה, כי לא יחשוב פעמיים. מצד שני יהיה לו קשה להיות עצמאי כי הוא לא מספיק מחושב. לכן עדיף לו להיות חצי עצמאי וחצי שכיר ושיעבוד בזמן ובקצב שלו. הוא מצליח מאוד כאשר הוא חש שהוא פועל מתוך חופש ולא מתוך אילוצים.

                        קשת הוא אדם פתוח ובעל מחשבה אוניברסלית שלא עושה עניין מכסף, ולחלוטין לא חומרי, אם ישים לב יותר ליכולתו ומשאביו, ויהיה יותר זהיר יוכל לחיות חיים מלאי סיפוק כי דרישותיו החומריות אינן גדולות

                        אבני הקריסטל המתאימים למזל:

                        טורקיז - שוהם
                        השמיים מתעוררים לחיים על-פני האדמה. מתאימה את הגשמי לממלכות העליונות. מסדרת את כל הצאקרות, כשהיא יוצרת ערוץ נקי יותר להזנה. מגבירה את הצורך בהגשמה עצמית ומעניקה בטחון עצמי. מעמיקה תהליכי חשיבה. האנרגיה היצירתית של האבן המקודשת הזו מגינה (הגנה מפני "עין רעה") ומברכת את הנושא אותה. מחזקת ומרגיעה את המוח והגוף ונותנת שקט נפשי.
                        אחת מאבני החושן אותו נשא הכהן הגדול.


                        לפיס לזולי
                        מקילה על הנפש. נמצאה בשימוש במצרים העתיקה ע"י החכמים להשגת ידע קדוש. מנקה את השכל, הגוף והנשמה מאנרגיות שליליות. מילות המפתח הן: רצון, שלמות מודעות. מעודדת אינטגריטי ביחסים. מעניקה כוח. מגבירה יכולת הבעה וחיבור לאני עליון ולמדריך הרוחני. מונעת חרדות ומתח. מפיגה ביישנות ומופנמות. מחזקת את המערכת החיסונית.



                        אזורית
                        פנס באפילה. מאירה את הפינות האפלות של תת ההכרה. מנקה, מחדשת את המודעות ויוצרת "חשיבה שמיימית" על-פני האדמה. התקדשות. כוח רצון. עוזרת לרפא את הגרון, מרה שחורה ואת עמוד השדרה.


                        שלב זה בהתפתחות האנושית הוא המשך טבעי של קודמו, עקרב. כאשר האדם מצליח לעשות טרנספורמציה אמיתית ולהשיל מעל עצמו מגננות ומנגנונים חוסמים המונעים את התפתחותו האמיתית והלא מותנית. הוא מתחיל לחפש את האני מאמין שלו. זה שלב בחיים , שבו האדם מחפש משמעות לחיים (ויקטור פרנקל - לוגותרפיה). האדם מתעמת עם שאלות מהותיות על משמעות החיים, הצד הפילוסופי- רוחני מתעורר. האדם נאחז במערכות אמונה שהן יצירות של תרבויות שונות, יש שאיפה להרחבת אופקים, להיכרות עם אמיתות שונות. הצורך באמונה הולך וגובר וכעת הזמן לבסס את מערכות האמונה האישיות אך בו זמנית הם גם הקולקטיביות, כמו אמונה בדת או בחירה בתפיסה פילוסופית כלשהי. זה גם שלב של רצון בחופש, חירות אישית, השתחררות מכבלים ודוגמות של החברה והתרבות בה האדם גדל, פועל וחי. יש צורך פנימי בהרחבת המעגל החברתי. בעוד שהשלב הקודם, שלב העקרב התאפיין ברגשות ותחושות מאוד עזים, התעמתות עם תשוקות מיניות ודחפים, בשלב הנוכחי של קשת יש מאפיינים מנטליים שכלתניים מאוד ברורים, שנועדו להעניק לאדם תחושת שחרור ומרחב כמעט אינסופיים שה"מיינד" יכול לייצר. העקרב מייצג מצולות בעוד שהקשת מייצג גבהים.

                        דרג את התוכן:
                          4 תגובות   יום שבת, 4/12/10, 10:13

                          גדי-מלך המטבעות -איש קריירה והשפעה - בעל המאה הוא בעל הדעה

                          גדי: 22 דצמבר - 19 ינואר
                          בפריסת בריאות המזל ממונה על-שיער,עור,עצמות,שיניים
                          חודש טבת .בתהילים:פרק נ"ט
                          הם בעלי יסוד עפר או מטבעות לפי הטארוט.
                          הצבע השייך למזל גדי - חום.
                          מזלות מתאימים - שור ובתולה.

                          יכולת הזיהוי ,או בפוטנציאל לפתח יכולת זו. זוהי היכולת להבדיל בין אמת ושקר.

                          בני מזל גדי -אנשים אלה שבדרך כלל יתעשרו בשלב כל שהוא בחייהם,הם למדנים גדולים וניחנו בחוכמה רבה.המזל מאיר להם פנים,ויש להם נטייה להיות אהודים על הסובבים אותם,אהבתם לנשים ומשחקי חיזור גדולה מאוד.
                          מהימנים, רחבי לב, מקצועיים ושאפתנים. כולם יודעים שהם יכולים לסמוך עליכם, כי מילה בשבילכם היא מילה. פסימיים וסנובים. יש לכם שם של אנשים קשים בגלל שאתם נוטים להתלונן על קיצורי הדרך של אחרים.
                          תכונות חיוביות: מעשיות, זהירות, שאפתנות, משמעת, סבלנות, בעלי חוש הומור ומאופקים.
                          תכונות שליליות כאשר הן מוקצנות: פסימיות, פטאליסטיים-אמונה עיוורת בגורל קבוע מראש, קמצנות, נטירת טינה, חוסר גמישות ונקמנות.
                          בני מזל גדי מתאפיינים בשאפתנות, אוהבים לעבוד קשה ותמיד ממוקדים במטרה שהציבו לעצמם.
                          גדיים בעלי הגישה המעשית של -צעד אחר צעד- אינם מגרים ואינם יוצרים תשוקה מיידית אצל בני זוגם אך הם בדרך כלל מגיעים לתוצאות שהם רצו.
                          גדיים בדרך כלל גאוותנים, שתלטנים וירמסו את כל מי שמנסה לעצור אותם בדרך למטרתם. כאשר יעירו להם על כך הם בדרך כלל יסבירו זאת בכך שאלו הן תכונות של מנהיג מלידה.
                          בעלי מזל גדי, מאוד שקדנים ושמים לב לפרטים, גם לקטנים ביותר. הם אינם מוכנים לקחת סיכונים ומוכנים לחכות עד שההצלחה תיקרא בדרכם. הגדיים מאוד מאוד ריאליסטיים ולעולם לא מתפרצים ברגשנות. הם יכולים להיות תאבי בצע אך נאמנותם לעבודתם ולמשפחתם עוצרת אותם.
                          הגדיים מאוד שמרניים ונראים לעיתים אפילו נוקשים. הם לא הטיפוסים שינדדו הרחק מהבית או ירדפו אחרי החלומות.
                          למרות שנראה ששאפתנותם היא חסרת מעצורים, הגדיים נמנעים מלשקר או לעשות מניפולציות על אחרים כדי להתקדם מבחינה מקצועית.
                          כשההצלחה מגיעה לבסוף, הגדיים מרגישים סיפוק רב היות והם הגשימו את מטרתם.
                          גדי באהבה וזוגיות:
                          באהבה גדיים נוטים להתחלה איטית ומהוססת אך מוכיחים כי כעבור זמן הם סוחפים את בני זוגם, נשארים לאורך זמן ומאוד נאמנים. לוקח להם זמן להתרגל לקשר אך ברגע שהם מתגברים על עכבותיהם, הם מאוד נעימים, חברותיים והופכים להרי געש הפולטים לבה רותחת מלאת תשוקה וחושניות.
                          מבחינה מינית, לאחר שגירו אותם, גדיים הופכים לנלהבים והרפתקנים בכל מה שקשור למעשה האהבה, סכנה קיימת כאשר הם הופכים לרכושנים וקנאים אם ירגישו מאוימים על ידי צד שלישי.
                          בני זוגם של הגדיים, נדהמים עיתים מהחושניות הסוחפת שלהם. בזוגיות ובנישואין, הגדיים מאוד נאמנים, מפרנסים טובים ושואפים לחזק כל העת את האווירה המשפחתית בבית.
                          בני מזל גדי שואפים כל העת לכסות על פגיעותם ורגישותם על ידי ביטחון עצמי מופרז והצלחה חומרית.
                          ברגע שהם ירגישו בטוחים בקשר, הגדיים נהנים להתענג יחד עם בני או בנות זוגם במעשי אהבה סוערים ומתמשכים.

                          בעל יכולת לסמכות, בדומה לזקן הכפר, איש שמעריכים אותו בגיל מבוגר בגלל החכמה, הניסיון והידע שלו. מחייחס לכל מה שיש לו בכבוד במיוחד על מה שהתאמץ עבורו. לכן הוא שונא מתנות, ומעדיף להגיע בעצמו לדברים.

                          מאוד חשוב לו לדאוג לעצמו בגיל מאוחר, ולכן ישקיע בתוכניות חיסכון, בקופות גמל, בהשתלמויות, גם עבור עצמו אבל במיוחד עבור בני משפחתו. בשל הצורך בביטחון כלכלי לעתיד הוא לא יוציא כסף בקלות במיוחד לא על הנאות השעה.

                          עבור כסף הוא מוכן להתאמץ- הוא רגיל לעבוד קשה, לא מוכן לאבד את מה שצבר, חושב על העתיד, חסכן, וכל הזמן יחשוב על הפרישה לגימלאות גם אם זה עוד שנים רבות. לכן גם ידבק בעקשנות במקומות עבודה, גם אם חש שהוא קופא על שמריו.

                          מאוד אחראי, ומאוד משקיע בקריירה, בלימודים ומוכן לסמוך רק על עצמו, לכן גם לא מוכן להיות תלוי באף אחד. כן עדיף עבורו להיות שכיר אבל בעל תפקיד בכיר ואחראי, וגם קרוב להתעסקות בכספים.

                          ביחסו לכסף הוא עלול להיות אובססיבי בכל מה שקשור לניהול ענייניו הכספיים. הוא מעדיף לקנות בתשלומים, צריך אתגרים כלכליים ומאוד יהיה לו קשה לספוג אכזבות, ולכן גם לא יודה בכשלונות.

                          חייב להיות יותר גמיש עם כסף, ולנסות להתחבר לשפע ולהנאה שבו, ולא לראות אותו רק מנקודת מבט של עול וקשיים.

                          אבני הקריסטל המתאימים למזל:

                          אוניקס - שוהם
                          מאפשרת קבלת חזון והדרכה דרך מדיטציה וחלום. מאזנת אנרגיות גבריות ונשיות. מגלה את הדואליות שבאדם. טובה נגד פחד, אפאטיות ודיכאון. מעניקה הגנה נגד אנרגיות שליליות. מגבירה איזון הורמונאלי ושליטה עצמית.



                          המטייט
                          אבן השליטה השכלית. בעלת זיכרון צילומי. מאזנת ומרגיעה את השכל. ממיסה שליליות ומשנה אותה לאהבה. תומכת באדם ביצירת יחסים שלווים ואוהבים.
                          מגבירה מגנטיות אישית, אופטימיות, רצון אומץ. מגבירה הערכה עצמית. עוזרת בקרקוע, מרכוז, הגברת הכרת הערך העצמי. טובה לטיפול במצבי חרדה ועמידה בלחצים.

                          סוג'ילייט
                          "אבן האהבה הגבוהה". מרפא חזק ומורה לריפוי ולגילוי עצמי. מזכירה לאדם הנושא אותה לזכור "מי הוא". מפעילה את העין השלישית. מגלה לאדם את המתנות הרוחניות הפנימיות ומסייעת בהבעתן. מבהירה לאדם את הקשר בין "נפש בריאה לגוף בריא". מעניקה סליחה עצמית, סילוק עוינות ונותנת לאדם תחושת חירות.


                          שלב זה בהתפתחות האנושית מייצג את היכולת להגיע להחלטות ארוכות טווח בתחום האישי, מקצועי והחברתי. זה שלב בוגר הדורש מהאדם רצינות, אחריות, מחויבות והרבה שליטה עצמית. הוא משול לטיפוס על הר גבוה. זהו שלב קשה הדורש התעמתות עם החוץ, מאבקים עם רשויות, מוסדות, סמכויות, כלומר, כל גורם חיצוני המנסה לכפות את מרותו או את תפיסתו. הגדי שורד על ידי כך שהוא מוכן להיות חלק מהחברה , חלק מהמבנה החברתי הקיים, מבלי לשאוף לשינוי. המהות היסודית של שלב זה, עוסקת ביכולת של האדם לקחת אחריות אישית, חברתית וציבורית, במידה משמעותית. זה שלב מאוד בוגר בחייו של האדם, בו הוא מיישם הלכה למעשה את התפיסות הפילוסופיות והאני מאמין שהוא רכש בשלב הקודם, שלב הקשת. בעוד שבמהלך הקודם הייתה בחירה חופשית, כל אחד יכול להאמין במה שהוא רוצה. בשלב הנוכחי יש בחינה מעשית של מערכת האמונות של האדם, האם הן רלבנטיות , האם ניתן להשתמש בהן וליישם אותן. שלב הגדי הוא השלב של הבגרות ושיא החיים, ההישגיות והשאיפה למעמד והשפעה חזקים. כאן נעשות החלטות ארוכות טווח שמושפעות בו זמנית הן ממערכות האמונה של שלב הקשת והן מתת ההכרה האישית שנוצרה בשלב הסרטן. מעטים הם האנשים המסוגלים לשרוד לאורך זמן בצמרת, למעטים יש את התכונות והיכולות למאמץ כזה. מעל לכל, שלב זה דורש מהאדם לגלות אחריות כלפי אנשים הנמצאים תחת חסותו הן ברמה האישית, הן ברמה החברתית וכמובן ברמות הפוליטיות והמדיניות.

                          דרג את התוכן:

                            פרופיל

                            אסתר רבקה
                            1. שלח הודעה
                            2. אוף ליין
                            3. אוף ליין

                            ארכיון

                            פיד RSS