כותרות TheMarker >
    ';

    כי האדם עץ השדה

    כי האדם עץ השדה / נתן זך

    כי האדם עץ השדה.
    כמו האדם גם העץ צומח
    כמו העץ האדם נגדע.
    ואני לא יודע
    איפה הייתי ואיפה אהיה.
    כמו עץ השדה.

    כי האדם עץ השדה.
    כמו העץ הוא שואף למעלה
    כמו האדם הוא נשרף באש.
    ואני לא יודע
    איפה הייתי ואיפה אהיה.
    כמו עץ השדה.

    אהבתי וגם שנאתי
    טעמתי מזה ומזה.
    קברו אותי כחלקה של עפר
    ומר לי, מר לי בפה.
    כמו עץ השדה.


    כי האדם עץ השדה.
    כמו העץ הוא צמא למים
    כמו האדם גם הוא נשאר צמא.
    ואני לא יודע
    איפה הייתי ואיפה אהיה.
    כמו עץ השדה.

    ארכיון : 6/2010

    0 תגובות   יום שלישי, 29/6/10, 22:53

     

    בנות צלפחד היו הפמיניסטיות של תקופת המקרא

     

    בניגוד למקובל לחשוב, הפמיניזם אינו נחלת העולם המודרני. כבר בימי קדם נלחמו נשים על זכויותיהן, על מעמדן האישי, החברתי, הכלכלי, המדיני. במאבקן של בנות צלפחד, התקיים בנוסף להיבט האישי - מאבק פמיניסטי תקדימי, שהביא לשינוי בפסיקה ולתקדים בעל השלכות ציבוריות וחברתיות.

     

    עו''ד אביעד הכהן אומר:"פרשת הירושה של בנות צלפחד היא, אולי, העדות הראשונה בתורה למעין מאבק "פמיניסטי" מובהק... ולמרות התביעה הנחרצת והחדשנית, אולי אפילו מהפכנית, הקב"ה ומשה אינם רואים בתביעת הזכויות של הנשים חוצפה או הפרה חמורה של הסדר החברתי".

     

    חמש בנות צלפחד שלפי רש"י היו חכמניות ,דרשניות וצדקניות -יצרו תקדים הלכתי לפיו בנות יורשות את רכוש אביהן כאשר אין בנים זכרים.

     

    בשנה האחרונה לנדודי בני ישראל במדבר, באו חמשת בנות צלפחד: מחלה, נעה, חגלה, מלכה ותרצה{עצם ציון שמותיהן מצביע על חשיבותן}, המוזכרות במקרא בעיקר בספר במדבר. הן מגיעות אל משה בתקופה אשר באה לאחר תקופת יתרו, בה נעשו סיווגים ותתי סיווגים לגבי הטיפול בתלונות העם.

     

    בדרישה עצמה יש תעוזה רבה: על סף הכניסה לארץ, חלוקת הנחלות בעיצומה ודי ברור שבתקופה ההיא יש לארץ, לקרקע, חשיבות כלכלית חקלאית ממדרגה ראשונה .האדמה כאחוזה נועדה לפרנס את המשפחה והשבט, וברור שהמפרנס באותם ימים הוא הגבר, הבעל.בקשתן של  בנות צלפחד נראית חדשנית ואולי על פניה אף קנטרנית (מעין דרישה פמיניסטית שוויונית מוגזמת). גם צורת הבקשה נראית בעייתית, מהפסוקים עולה כי בנות צלפחד עומדות "לפני משה - ולפני אלעזר הכהן –ולפני הנשיאים וכל העדה פתח אוהל מועד", כלומר זהו מעין דיון פנימי, שכאשר משה לא ידע או לא ענה להם, עברו לאלעזר משם לנשיאים ולבסוף הן עומדות בפומבי מול כל העדה - ומעלות את בקשתן המחודשת והמתמיהה - נחלה בתוך קהל עם ישראל.

    הנושא שלהם תקדימי:

    אביהן,צלפחד בן חפר בן גלעד בן מכיר בן מנשה מת במדבר בצאת ישראל ממצרים. אלמלא מת צלפחד בחטאו, הרי שהיה נוחל בארץ, כראש בית צלפחד, ובנוסף כיורש של חפר.אחיו. לטענתן, עליהן לקבל חלק ונחלה בארץ ישראל, אף על פי שהחוק המקראי מתיר רק לבן לרשת את אביו זאת  מכיוון שאביהן מת ללא בנים לכן,על בנותיו להתחלק בירושה.

    הן נימקו את דבריהן בכך שאביהן מת בחטא פרטי שלו [חטאו של צלפחד לפי  דעה אחת, היה מקושש עצים בשבת ונענש על כך בסקילה. לדעה שנייה, היה מן המעפילים שניסו לעלות לארץ למרות שמשה אמר כי הזמן אינו כשיר לכך],ומשום כך אין לשלול את זכותו לנחלה בארץ ישראל, ולכן יש להעביר את נחלתו לבנותיו.

    בנות צלפחד, גם לו לא היו מוגנות, לא היו רעבות ללחם ועתידן הכלכלי היה מובטח אף ללא הירושה, כי בהינשאן לאחרים ממילא רכוש בעליהן היה בשימושן כפי שקרה לכלל בנות ישראל. דאגתן הייתה לכך ששם אביהם ונחלתו יוותרו בחוג המשפחה. מטרה זאת הייתה בבסיס תביעתן.

     

    משה פנה אל האלוקים, שהורה לו לקבל את טענת בנות צלפחד ולהעניק להן חלק בארץ.

     

    בנות צלפחד נטלו שלושה חלקים בנחלת א"י:

    -חלק אביהן;

    -חלקו עם אחיו של צלפחד בנכסי חפר אבי אביהן, ששניהם צלפחד וחפר היו מיוצאי מצרים ולהם נחלקה א"י;

    -חלק בכורתו.

     

    תקדים זה מיוחד במינו, בכך שהוא מהווה התפתחות תוך-הלכתית שמתוארת במקרא עצמו. בני משפחתן משבט מנשה העלו בעיה שנוצרה עם החוק החדש הקובע ,שנשים יכולות לרשת את אביהן במקרה ונפטר ללא בנים:הזהות השבטית נקבעת על פי שייכותו השבטית של האב. אם יינשאו בנות צלפחד לאנשים משבט אחר, בבוא היום תעבור נחלתן אל ילדיהן, שלא יהיו משבט מנשה וכך תיגרע נחלתו של שבט מנשה.

    ההסדר שנמצא לבסוף הוא שבנות צלפחד יחויבו להנשא לאנשים משבט מנשה  הלכה זו חלה רק עד לאחר שבני-ישראל נכנסו לארץ, כבשוה וחילקו אותה. מכיוון  שבנות צלפחד לא באו לקנטר או ללחום את "מלחמת השוויון" - פמיניזם בכל מחיר. מאחורי דרישתם עמדה כמיהה אמיתית לנחול בארץ ישראל, לכן מבקשות הן ככל משפחה אחרת, חלק ונחלה בארץ מחד, ומאידך ברגע שיש חשש שעניין זה עלול לפגוע בשבט כולו, הן מסכימות להינשא באותו מטה.

     

    טל רבינוביץ' בכתבתו מציין שתי נקודות לציון:

    • "משה לא פסק לחומרה, הוא לא נקט במיצוי הדין על הצד המחמיר, למרות שיכל לעשות כן. בלי להעמיס קושי ולסבך חיים הוא פתר את הבעיה!
    • משה לא ניסה להסתתר מאחורי מנגנונים בירוקרטים שהיו קיימים כבר אז, כאמור, לאחר פרשת יתרו - הוא לא שלח את בנות צלפחד לשופטים שמתחתיו, אלא פתר את הבעיה שניצבה בפניו באופן ישיר ומיידי".

    מכאן,אם יש מי שאומר שאין שוויוניות בתורה,יש בפרשה זו לסתור טענה זאת

    דרג את התוכן:
      4 תגובות   יום שלישי, 29/6/10, 14:38

      מעשיה הלא חינוכיים של בילבי בת גרב

       

      "בילבי בת גרב" ,היא אחת מדמויות המופת של ספרות הילדים,ועבור דורות של קוראים היא סמל לעצמאות ,לשובבות ולאהבת הרפתקאות של גיל הילדות.כשהייתי ילדה קראתי ספרים רבים ואחד מהם היה כמובן סיפורה הנערץ של הילדה המיוחדת,אותו גמעתי בשקיקה והזדהיתי עם הדמות העצמאית שלה ואולי גם לה הייתה השפעה ניכרת את עצמאותי כנערה בוגרת ואומץ ליבי לעשות לבד את דרכי מגיל צעיר.

       

      הספר, יצא לאור ב-1945, דהיינו,בתקופת מלחמת העולם השנייה ויצא מיד אחריה.ייתכן שהמלחמה נתנה דחיפה לפירוק המסגרות הקיימות, כי היא הראתה שחברת המבוגרים והאידיאולוגיות שלה אינן אות ומופת לאנושות .הספר , היה רב מכר בשבדיה וברחבי העולם, לרבות בישראל ותורגם לשפות רבות. הספר הראשון מבין שלושת ספרי בילבי התפרסם ב-45', וב-56' תורגם לעברית על ידי אביבה חיים תחת השם "גילגי".

       

      סיפוריה של בילבי משקפים גישות חינוכיות חדשות שהחלו להתפתח בשנות ה-30 של המאה הקודמת. בעקבות רעיונות של פרויד וממשיכי דרכו, בעיקר אדלר, התפתח החינוך הפיידוצנטרי, שמעמיד את צורכי הילד ואת תפיסת עולמו במרכז.

       

      בילבי בת-גרב היא גיבורת ספר הילדים "מי מכיר את בילבי בת-גרב?" הופעתה של בילבי מותאמת לאופייה ולסגנון חייה - ילדה בת תשע . חזקה במיוחד, בשלנית מצוינת, בלגניסטית וחפשנית (אחת שיודעת לחפש ולמצוא דברים). בילבי היא ילדה שובבה .שמלתה מטולאת, גורבת שני גרביים שונים זה מזה, ושערה הג'ינג'י קלוע בשתי צמות המזדקפות לצידי ראשה.[ בזכות לבוש ייחודי זה דמותה מקובלת כתחפושת בפורים]. אימא שלה מתה מזמן [אך היא לא יתומה בוכייה], ואבא שלה נעלם בים ולכן היא מתגוררת "לבדה לבדה" בווילה המכונה "וילה מצחיקולה. בילבי היא ילדה בלתי-חינוכית בעליל.היא  עושה כל מה שמתחשק לה היא מגדלת סוס במרפסת (כי במטבח הוא רק יפריע ובסלון לא נוח לו) וקוף קטן שעונה לשם אדון נילסון. היא חכמה (גם בלי ללכת לבית ספר...) ואמיצה ונאמנה ומצחיקה. לכל דבר יש לה תשובה וכשאין - היא פשוט ממציאה. והדמיון שלה עובד שעות נוספות. היא לא מגיעה לבית הספר, לפני עשר בבוקר, ומגיעה על הסוס, וכשהמורה מציעה לה תרגילי חשבון, היא משיבה בצורה תוקפנית: 'אם את לא יודעת בעצמך, את חושבת שאני אגיד לך?'

       

      בילבי היא ילדה מדהימה הנלחמת במאובנות מחשבתית, בכל מה שמזויף ומרובע. היא מממשת את החופש שלה כדי לקלף את קליפת הנימוסים הריקים. בדמות בלבי יש דמיון, הומור שופע, פריצת מסגרות, שפה קריאה, יכולת להזדהות עם הדמויות. הנון-קונפורמיזם משגע, וכך גם הפגיעה בפרות קדושות כמו בית הספר והמשטרה .

       

      הספר מהפכני. פעם ראשונה שמישהו כתב ספר ילדים לא  "פוליטיקלי קורקט".הוא  חושף את הצביעות של עולם המבוגרים. בילבי, מאפשרת את החופש לחשוב. היא מרכז העולם, דמות הכיסופים של הילדים, שמסתכלים עליה בהערצה כשהם עדיין בתוך מסגרות כובלות. הספר אומר שיש אמנם מסגרות, אבל שאני יכול לתת לעצמי את הזכות הנפשית לפרוץ אותן גם בלי שזה ישאיר עולם פרוץ. העולם נשאר בריאליה הקיימת, אבל בילבי מספקת לו פתחים".

       

      "בילבי מציגה דגם אנטי-קפיטליסטי.מביאה נקודת מבט שחותרת תחת ערכים בורגניים. היא מחפשת חפצים ישנים ולא קונה חדשים. יש לה המון כסף, אבל היא לא מבינה למה צריך לשלם בכניסה. כשטומי ואניקה (חבריה) מציעים לה ללכת לקרקס היא לא מבינה למה צריך לשלם כדי להתבונן, ממתי מבטים עולים כסף. היא מציעה הסתכלות רעננה גם על צרכנות.

       

      דמותה של בילבי היא פרי דמיונה של הסופרת השוודית אסטריד לינדגרן שהיתה סופרת ילדים פורייה, וגם פעילה פוליטית בעלת מודעות חברתית מפותחת, בעיקר במאבק למען זכויות ילדים ובעלי חיים. היא נולדה בדרום שוודיה ב-1907 להורים איכרים. אחרי שסיימה את התיכון עבדה כעיתונאית בעיתון מקומי, ובגיל 18 הרתה לעורך הראשי. זו הייתה שוודיה הכפרית של ראשית המאה, לא בדיוק סביבה תומכת להריונות מחוץ לנישואים, ובכל זאת אריקסון סירבה להתחתן עם אבי הילד, שנמסר למשפחה אומנת בקופנהאגן עד שמלאו לו ארבע שנים. היא עברה לשטוקהולם, למדה קצרנות ועבדה כמזכירה. ב-31' התחתנה עם הבוס שלה, שטורה לינדגרן, ושלוש שנים אחר כך נולדה בתם המשותפת קארין.

       

      אסטריד לינדגרן כתבה את בילבי או בשמה המקורי - פיפי (שם שכמובן לא עבר בישראל של שנות השבעים...) עבור בתה הקטנה קארין. זה היה בשנת 1945 והדמות של בילבי הייתה מבוססת על ילדותה המאושרת של לינדגרן בכפר קטן בדרום שוודיה.

       

      ב-41' לקתה קארין בת השבע בדלקת ריאות ורותקה למיטתה. כדי שלא תשתעמם המציאה עבורה לינדגרן את מעלליה של בילבי .הילדה ביקשה מאמה שתמציא לה סיפורים. השלב הראשון במאבק של הילדה במחלה ובבדידות שנגזרה עליה היה ליצור עולם שאיתו היא יכולה להתמודד בלי לזוז מהמיטה.

       

      הסיפורים היו מבוססים על הזיכרונות האישיים של לינדגרן, שלקחה באמצעותם את קארין לכפר שחיה בו ולעולם שהתמודדה איתו כילדה. כאן נוצרת אינטימיות בין האם לבת שהיתה שותפתה לתהליכים של בניית הדמות והעלילות.

       

      מעלליה הלא חינוכיים של בילבי התקבלו בתדהמה מוחלטת ע"י הורים מזועזעים שהיו מאוד לא מאושרים מהילדה הזאת שעשתה מה שבראש שלה, בלי לבקש רשות מאף אחד, אבל הילדים חשבו אחרת והפכו אותה לאחת הדמויות הספרותיות האהובות על ילדים מכל העולם. "התוקפנות שלה והיותה יתומה עליזה עוררו התנגדות גדולה בארץ". אבל למרות ההתנגדות, היו גם מבוגרים שנהנו מהמסרים הפמיניסטיים, מהחתרנות החברתית ומהעומק הפילוסופי של בילבי.

       

      בילבי היתה פמיניסטית מאוד לזמנה .היא אסרטיווית, עומדת על שלה, יוצאת להרפתקאות שבספרות הילדים נתנו בדרך כלל רק לבנים. בנות, אם יצאו להרפתקה, זה היה בשליחות של מישהו, כמו כיפה אדומה בשליחות האימא, או כי נאלצו לברוח, כמו שלגייה. בילבי יוצאת להרפתקה מתוך מטרה שגיבשה לעצמה. בספרות, ובתרבות בכלל, הדמות הנשית גם נדרשת באופן מסורתי להיות חלק ממסגרת משפחתית ולא יצור עצמאי. בילבי לעומת זאת מתוארת כילדה עצמאית ממשפחה, וזה חידוש גדול. היתמות היא תחבולה ספרותית נוחה פה, כי בהעדר הורים אין סמכות, אבל להבדיל מיתומות שהיו מועברות למשפחת דודים וכו', ושבסוף התחתנו או התאהבו במישהו כמו פוליאנה או אן מהאסופית, בילבי נשארת היא עצמה, בלי מגבלות חיצוניות".

       

      בילבי שבתה את לבם של ילדים בזכות עצמאותה והרפתקנותה. היא ממשיכה בכך מסורת של ספרי ילדים המציגים דמות חיובית של יתום עצמאי, מוטיב ספרותי המאפשר לסופר כתיבת עלילה בה הילד משוחרר ממגבלות עולם המבוגרים ומהמציאות הרגילה.

      דרג את התוכן:
        0 תגובות   יום שלישי, 29/6/10, 05:43

        אוזניים-שומרות על תחושת האיזון שלנו-בזכותם אנו יכולים להיות במצב של שיווי משקל מאוזן.שמיעת האמת.לא מרוצים ממה ששומעים.

        בטיפול ברייקי:שייך לצאקראת העין השלישית.אוזניים+צאקרת הלב+צאקרת הבסיס+עמוד השדרה+ברכיים+צאקרת הבטן.

        קריסטלים מתאימים:פלוריט כחול שמנים:אשכולית, לבנדר, קמומיל, קג'פוט.

         בעיות באוזניים-קשורות ישירות ליכולתנו להתגבר על הדברים שאנו שומעים.איננו יכולים לסגור את אוזנינו לקולות לא נעימים כפי שאנו יכולים לעשות בעיננו -לעצמם ולהמנע ממראות לא נעימים.המפלט היחידי הוא להיות כבדי שמיעה או חרשים לחלוטין.  

        דלקת באוזן-מצביע על כך שדבר מה ששמענו השפיע עלינו עד לנקודה שבה הוא גרם לנו לזיהום או לתגובה בוערת.מה שמעת שגרם לך לכעוס כל כך?או שמא אתה כועס כי איש לא מקשיב לך? מה איננו רוצים לשמוע, מפחדים לשמוע או מפחדים לדעת. שימו לב כי ילדים רבים מפתחים דלקות אוזניים בגילאים צעירים. זוהי תגובה אוטומטית לרצון להתעלם מהנאמר להם או מבעיות בבית (ריבים בין ההורים) שאינם מעוניינים להיות חלק מהם.

         

        דלקות אוזניים חוזרות- הצטברות נוזלים גורמת לדלקות החוזרות. יש להקפיד על תזונה ללא מוצרי חלב, בוטנים, בננה. כמו כן מומלץ לתת לילד פרוביוטיקה, יש בשוק בשוקולד חרובים, וכן טיפות על בסיס צמחי מרפא סיניים.

        כאבים באוזן או דלקות-כמו כאב נפשי או כאב לב,דבר מה ששמענו גורם לנו לעוגמה פנימית או לבלבול.ילדים נוטים במיוחד לסבול מכאבים באוזניים,משום שאינם יודעים כיצד לבטא את רגשותיהם ובמיוחד פחד וכעס.הרגשות מצטברים מבפנים וגורמים להם לאטום את אוזניהם,לעצור את כניסת הצלילים.כאבים באוזן עלולים להתפתח,אם הקשבנו יותר מדי לאחרים,אולם חשנו שלא הקשיבו לנו בתמורה כראוי.אוזננו כואבות מכל האסונות ששמענו עליהם,אולם אנו מלאים בענייננו שלנו ,וצריכים למצוא אוזן קשבת.אולי סירבנו להקשיב למישהו ועכשיו אנחנו חשים אשמים על שסגרנו עצמנו בפניו.

         נוזלים באוזן-חוסמים את הצליל.מצביעים על הצטברות רגשית
        דרג את התוכן:
          2 תגובות   יום שלישי, 29/6/10, 04:52


          מסר הפנימיאלים ליום העשרים ואחת לפני יום הולדת אמצע החיים:

           

          אין טעם להתחבא אהובה

          ולנסות להיות דומה לסביבה

          את רק מאמללת את עצמך

          ומחטיאה את המטרה.את כל כך שונה

          ויחודית בנקודת ההשקפה.

          יש לך כישרונות מופלאים

          שרוצים לקבל ביטוי מלא

          במימד החומר החיצוני.

          הרשי לעצמך להיות

          מי שאת באמת.חריגה.

          את מקבלת ממני תמיכה מלאה.

          באהבה.הנשמה.

           

          המסר הזה מוכר לי כל כך.כל פעם שאני שואלת את עצמי למה אני לא כמו כל הנשים או סליחה רובן,הקלף מופיע ומשקף לי את התשובה.לא בנויה לרכילות,לישיבה על כוס קפה ושיחות על בדים ובישולים...לא תמיד זה נוח להיות לא קונבנציונאלית..אך זה מה יש..הולכת לפי עצת הנשמה...ומי שקרא את המסר יבדוק גם אצלו וכמובן אצלה למה כוונת המסר לגביו.

           

          קלף הטארוט מביא את קלף השמש של הארקנה הגדולה.כבר זמן לא מועט ההצלחה נמצאת בחיינו.השמש זורחת בכל הדרה,רעיונות חדשים נולדים.פרחים זוהרים בחיינו.ואם צריך עזרה ,לא להתבייש לבקש אותה מחוצה לנו...

           

          באושו יצא לנו הקלף של אי הגשמיות.לכאורה קלף שכוולו שחור ובכן מה הכוונה?לפני האור החושך מוחלט יותר.אך אין להבהל.כי כשהחושך גובר ברור שאוטוטו יזרח האור.גם לחושך יש תפקיד..להבליט את האור שעומד להפצע בחיינו מיד...

           

          וזהו.עוד יום מקדם אותי לתחילת המחצית הבאה של חיי בדרך העולה...

          דרג את התוכן:
            2 תגובות   יום שני, 28/6/10, 22:36


            קשר נשמות 

             

             

            קשר נשמות

            חוט משי ענוג

            משתעשע ביופיו

            אלפי זהרורי קמתו. 

             

             

            קשר נשמות

            לחן יפה מתחרז

            לפוף, מחבק

            ביני לבינו .

             

             

             גם אם ירחק

            גם אם לא ישוב

            קורים ענוגים יקראונו

            חבוק שוב ושוב.

            דרג את התוכן:
              6 תגובות   יום שני, 28/6/10, 22:08

              חוסר ביטחון ואמונה עצמית-מתוך תורת האיזון

              בעיה נפוצה בקרב אנשים - היא חוסר ביטחון עצמי. אנשים מרגישים שהם אינם שווים מספיק .שהם נחותים לעומת אחרים. פסיכולוג בשם קולי טוען ,שהאדם אינו מי שחושב שהוא והוא גם אינו מי שאחרים חושבים שהוא, האדם הוא מי שהוא חושב שאחרים חושבים שהוא. במילים אחרות האדם הוא איך שנראה לו שאחרים רואים אותו. לפי תיאוריה זו תחושת העצמי שלנו תלויה ב"איך שאנחנו חושבים שאחרים רואים אותנו". וזאת הטעות הראשונה - עלינו להיות מי שמתאים לנו להיות ללא לחץ מהסביבה.
              לכן,ביטחון עצמי הוא-כמה נפח אני תופס, העוצמה האנרגטית, היכולת לסנן השפעות הסביבה, היכולת להנהיג, להוביל, להראות, להישמע, לקבל תשומת לב. תחושת עוצמה פנימית, תחושת הגנה. היכולת לקבוע את כללי המשחק, להשפיע ולהוות דוגמא לאחרים לעומת להיות מושפע.

              אומרת אריאל מוזדן במאמרה: לגבי אמונה עצמית - יש פתגם שאומר שאם הרבה אנשים אומרים לך שאתה שיכור, אז לך לישון... אז אני מבקשת ממך על תעשה זאת... תאמין בעצמך, תאמין במה שאתה עושה ותאמין שאתה יכול להיות ולעשות כל דבר שתרצה, גם אם אחרים חושבים אחרת

              בחן את האמונה עצמית שלך:
              האם אני מסוגל להצליח?
              האם אני יכול להשפיע?
              מהי מידת הפחד מכישלון או הפחד מהצלחה?
              עד כמה אני מאמין שיהיה לי טוב?

              דרגות בחסימה:
              1. קשה - תחושת אפסות / קטנות
              2. בינוני - הרבה סיטואציות של חוסר ביטחון עצמי או חוסר אמונה לגבי היכולת להצליח או "להיות מוצלח". רגישות גבוהה ללחצים, וביקורת, השפעה חזקה של הסביבה.
              3. קל - מידי פעם תחושה של חוסר ביטחון עצמי או של חוסר אמונה בעצמי וביכולתי.
              כשתחליט שאתה מקשיב לקול הפנימי שלך ומתחבר לאמון בעצמך,הדברים יראו אחרת.

              אם אתה רוצה לשפר את חייך ולחיות עם מה שאתה ראוי לו -אתה צריך ללכת בדרך משלך.

              לא משנה מה אחרים אומרים עליך.חשוב רק מה אתה אומר לעצמך.אל תהיה מוטרד מהאופן בו הם שופטים אותך.כל עוד אתה יודע שאתה בסדר-אתה יכול לעשות מה שאתה רוצה.כל עוד המצפון שלך והלב שלך אומרים לך- שעשית את הדבר הנכון.לעולם אל תתבייש, שעשית את הדבר הנכון.החלט בעצמך מה הטוב- והיה נאמן להחלטתך.ובשם אלוקים,לעולם אל תאמץ את ההרגל הקטנוני, למדוד את הערך העצמי שלך עפ"י ערכם המשוער של אחרים.(מתוך "הנזיר שמכר את הפאררי")
              דרג את התוכן:
                2 תגובות   יום שני, 28/6/10, 06:52

                גופנפש...עיניים מה הם אומרות?


                 

                עיניים וראיהאיסוף נתונים, סקרנות, מיקוד, אינטואיציה.

                בעיות: כעס, ראייה מעוותת, ביקורתיות.

                 

                העיניים מבטאות חלונות לנפש האדם ולפיכך מלמדות על יציבות , כושר עמידה, יכולות חשיבה, ביקורתיות ותשוקה.

                העיניים, בניגוד גמור לפה המסוגל לתאר את האווירה הפנימית השוררת בלב האדם בהיפוך גמור מן האמת , מתארות מצב מדוייק של תחושות, רגשות, רצונות ופחדים.

                עיניים- בעיות בעיניים באות לאותת לנו על " מה אנחנו לא רוצים לראות". מה אנו לא מוכנים לראות, או מה אנו פוחדים לראות.

                 

                לראיה טובה ונכונה מומלצים אבני קריסטל אלה:

                אגת (הודו), איולייט, אמבר (כתבים עתיקים), בלאדסטון (הודו), טורמלין כחול, טנזנייט, יולקסייט, לאפיס, סודליית, ספיר כחול, סרפנטיין (הודו), עין החתול (ראיית לילה).
                דרג את התוכן:
                  2 תגובות   יום שני, 28/6/10, 05:02

                  קלף השינוי של אושו

                  הסמל בקלף זה הוא -גלגל עצום המייצג זמן,גורל,קארמה,גלקסיות המסתובבות סביבו.הגלגל נע ללא הפסק.

                  פעמים רבות נאמר, שהכול משתנה בעולם- מלבד השינוי עצמו.החיים משתנים ללא הפסקה.אנחנו מתפתחים,מתים ונולדים.כל הניגודים לוקחים חלק בתבנית מעגלית זו.
                  העצה היא לא לאחוז בקצה הגלגל בעת שקורה השינוי ,אלא להיכנס אל תוך תהליך השינוי.לנוע לעבר מרכז הציקלון- ולנוח שם, מתוך ידיעה שגם השינוי הזה יעבור.
                  החיים חוזרים על עצמם ,ועלינו לשים לב לכך ולהיות עירנים,כדי שלא נחזור על אותם שגיאות שוב ושוב- אלא נשכיל לעשות שינויים בהנהגות שלנו ובדפוסי התגובה שלנו עם בוא השינוי.

                  הבודהיסטים קוראים לחיים-גלגל החיים והמוות-גלגל הזמן.
                  החיים נעים כמו גלגל:לאחר הלידה בא המוות,אחרי אהבה מגיעה השנאה,לאחר ההצלחה מגיע הכישלון ולאחריו שוב ההצלחה.
                  רק התבונן והיה מודע אל החיים.אל סיבוב הגלגל.
                  בוקר אחד זורחת השמש ולמחרת יורד הגשם,יום אחד אתה קם בתחושה מנצחת ולמחרת הרגשתך כבדה...וזה נמשך כך -בתבנית ...ברגע שאתה רואה תבנית זו ומודע אליה...אתה יכול לצאת מזה בקלות...

                  אנשים רבים נאבקים זמן רב מלבצע שינויים בחייהם- למרות ששינויים אלו נדרשים מסיבות רבות. אנרגיה רבה מתבזבזת בהתנגדות לשינוי, במקום בזרימה עימו. החיים הם שינוי בלתי פוסק. החיים הם זרימה ותנועה מתמדת.אם רק נפתח להכיר את טבענו האמיתי, כחלק מהותי בזרימת החיים- נכיר בזרימה הטבעית שלנו- ונקדם שינויים המתרחשים ,ונסכים לראות את האמת אודות התנסויות אלו- יפתח בפנינו ידע ואנרגיה רבה.
                  אנשים רבים מעידים על כך, כי לפני השינוי שהתרחש בחייהם- הם היו המומים, פגועים וחשו כמו קורבנות- אך לאחר ההתנסות הם יצאו מחוזקים יותר. החיים מציעים לנו לא רק לצאת מחוזקים יותר אלא להבין את השיעור.

                  התת-מודע יוצר עבורנו התנסויות ,המתבססות על חוויות מעברנו ומשכפל אותם בכל פעם עם שחקנים שונים .כל עוד לא נבין את המקור ולא נסיר את המסכה, נסתובב במעגלים רבים- עד שנהיה מודעים לכך שאנו האחראים על חיינו.

                  כל שינוי בחיים הינו מנוף לגדילה והרחבת המודעות שלנו אודות עצמנו והחיים סביבנו, עד שמגיע שלב שבו שינויים מתקבלים בברכה, ויוצרים אותם באופן מודע לגמרי.

                  כשאנו חיים, חיים מודעים -הרבה מאוד דברים משתנים .אנו מוכנים לעשות כל שינוי בחיינו ללא חשש.

                  כשיוצא קלף השינוי לפונה אלינו נוכל לשקף לו את המסר ולראות מדוע יצא קלף זה עבורו ?ולהפכו למודע לנקודה זו בחייו היום-כאן ועכשיו.
                  דרג את התוכן:
                    2 תגובות   יום שני, 28/6/10, 04:42

                    ובכן בבוקר חדש שבו נותרו עשרים ושניים יום לפני יום הולדת מחצית החיים:

                    מה אומרים הפנימיאלים?


                    היום אני בורחת בהנאה

                    ממחלקת הביקורת המציקה

                    שצובעת את ההנאות הקסומות

                    בהגיון וחוסר אמונה.

                    היום אחרי כל מחשבה מציקה

                    אני יוצרת מחשבה בהירה

                    שמרימה אותי למעלה

                    ומחברת אותי למקום מופלא.

                    שם אני אוהבת את עצמי

                    ללא שום הגבלה.

                    עכשו אני בבית.תודה.

                    חתום האהבה.אישה מרוצה.

                    כמו תמיד אני מבינה וגם אתם תתבוננו איפה זה נוגע בכם[גברים זה מדבר גם אליכם].

                    קלפי הטארוט מביאים את מזל אריה.האמת ,של פי היהדות ,מזלי הוא אריה ולא סרטן.ובכן היום נחזק את האריה שבנו.נהיה  אסרטיביים יותר.נראה בחיים מצב מוצלח שניתן להנות ממנו.נרגיש שליטה בחיינו.נהיה מבחינת אש ואנרגטיים .נאמין בכוחינו וביכולתינו.היום הוא יום שמזלינו שולט בנו.

                    בקלפי אושו יצא קלף הקמצן:היום לא נקמץ בדבר.לא נקמץ בנתינת מחמאות,בנתינה מעצמנו לאחרים וקודם כל לעצמנו.נפרגן.לא נשמור לעצמנו את אהבתנו.ניתן אותה לעצמנו ולקרובים וגם לרחוקים מאיתנו בשפע.ניתן באותה מידה שנקבל.

                    יום מוצלח לנו ונשתמע מחר!

                    דרג את התוכן:
                      2 תגובות   יום ראשון, 27/6/10, 20:10


                       עכשיו כשרחקת 

                       

                       

                      עכשיו ,כשרחקת

                      הבנתי

                      דברים שרואים מכאן

                      לא רואים משם. 

                       

                       

                      עכשיו ,כשנעלת את השער

                      העצב כוילון

                      מתנופף עדינות

                      נוגות. 

                       

                       

                      עכשיו ,משרחקו פעמיך

                      שלחתי ליטוף מרחוק

                      כינסתי חיבוק

                      ארוך,אחרון.  

                       

                       

                      עכשיו ,כשהחלון נסגר

                      ומלאכית וקופידון

                      מרקו זכוכית  בדמעה

                      שלחתי עדינות בכף ידי

                      אליך ממני נשיקת פרידה.

                      דרג את התוכן:
                        2 תגובות   יום ראשון, 27/6/10, 19:58


                        היה היה


                        אנו חווים חוויות ,רגעי אהבה קסומים.

                         


                        אנחנו מבטיחים זה לזו עולם ומלואו ובטוחים בנצחיותם של ריגשותנו.

                         


                        ואז מגיע היום אחרי שנה, אחרי עשר שנים, אחרי עשרים וחמש שנה-שבו אנו מגלים שאין שם את מה שהיה.

                         


                        שהאהבה הזו נושקת לעבר.שפעם באמת היה שם הביחד והקסם המשכר של האהבה.

                         


                        ואז את רואה את האדם שחי אתך שנים וגידל יחד אתך ילדים,ובכה על כתפייך בימים נוגים.

                         


                        אדם שחלמתם יחד חלומות וחלקם כלל לא הוגשמו.

                         


                        אדם שהבטחתם זה לזה הבטחות -והם לא הוגשמו בחלקם הגדול.

                         


                        אדם שגילה את סודותייך הכמוסים ביותר והשתתף בדברים הפשוטים ביותר-כמו ארוחה משותפת במטבח לאחר השכבת הילדים...

                         


                        זה היה...יש לשחרר ולשמוח על כך שחווית חוויות עם נפש קרובה.

                         


                        מה שהיה כבר נסגר ונותר טעם העבר לטוב ולרע.

                         


                        והנה השיר המספר איך הטוב ביותר נגמר ויש להמשיך לטוב ביותר עם הנשמה החדשה שתגיע וגם אתה נאמין שזה יהיה לנצח..



                        היה היה/ מילים: דני שושן

                        ימים יפים ידענו ואל האור הגענו
                        ובאביב נגענו, היה היה
                        בתום לבב אהבנו וחלומות רקמנו
                        וזה לזו הקשבנו, היה היה

                        מה זה קרה לנו כשני זרים אנו
                        איך זה קרה


                        לילות שלווים ידענו ולזריחות השכמנו
                        וזה לזו נשקנו, היה היה
                        פינה חמה בנינו את פרי אהבתנו
                        ורק לטוב קיווינו, היה היה

                        מה זה קרה לנו כשני זרים אנו
                        איך זה קרה


                        לילות של משי הפכו אפור אפור
                        וחום הלב הפך קשה מכפור

                        דרג את התוכן:
                          8 תגובות   יום ראשון, 27/6/10, 07:09


                          בקר טוב

                           

                           

                           פכפוך המים התכולים

                          משמיע באוזני מנגינת קסמים

                          מבטיח לליבי זרימת פלאים

                           של נהרות גן העדן

                          ללא הפרעה

                          ללא מכאוב

                          מזור לעצמי

                          קבל והעבר

                          לכל צמא.

                           

                           

                           גם הבוקר אודה

                          ללא כרכי סידור

                          ללא סדר הגיוני

                          מעמקי ליבי

                          שפע מילים אכביר

                          לך בוראי. 

                           

                           

                          תודה על בוקר קסום

                          תודה על פרחי צוף

                          תודה על מראות חדשים

                          מחיה אתה אותם

                          באלו הרגעים

                          ובבאים

                           בתוכי

                          בליבי

                          בכל מאודי.

                          דרג את התוכן:

                            תגובות אחרונות

                            פרופיל

                            אסתר רבקה
                            1. שלח הודעה
                            2. אוף ליין
                            3. אוף ליין

                            ארכיון

                            פיד RSS