כותרות TheMarker >
    ';

    כי האדם עץ השדה

    כי האדם עץ השדה / נתן זך

    כי האדם עץ השדה.
    כמו האדם גם העץ צומח
    כמו העץ האדם נגדע.
    ואני לא יודע
    איפה הייתי ואיפה אהיה.
    כמו עץ השדה.

    כי האדם עץ השדה.
    כמו העץ הוא שואף למעלה
    כמו האדם הוא נשרף באש.
    ואני לא יודע
    איפה הייתי ואיפה אהיה.
    כמו עץ השדה.

    אהבתי וגם שנאתי
    טעמתי מזה ומזה.
    קברו אותי כחלקה של עפר
    ומר לי, מר לי בפה.
    כמו עץ השדה.


    כי האדם עץ השדה.
    כמו העץ הוא צמא למים
    כמו האדם גם הוא נשאר צמא.
    ואני לא יודע
    איפה הייתי ואיפה אהיה.
    כמו עץ השדה.

    ארכיון : 6/2010

    3 תגובות   יום שבת, 12/6/10, 08:10

    טיפולים בעזרת פרחי באך פרחי באך ,מבוססים על גישתו של ממציא השיטה-ד"ר באך -אשר אומר  כי במידה ונטפל ברוח וברגשות האדם,דהיינו בגופים הרוחניים- קודם הופעת המחלה -קרוב לוודאי שהאדם לא יחלה, או שהמחלה אשר תתקוף אותו תבוא בקנה מידה קטן יותר.

     פרחי באך נלקחים מתחת ללשון, בעזרת טפטוף 4 טיפות בכל פעם, ומקובל בקר עם היקיצה,צהריים,ערב ולפני השינה. לפי שיטה אחרת,ניתן לקחת בכל עת שירגיש המטופל צורך רק 4 טיפות ואם שכח לא קרה כל נזק-כנראה שלא היה צריך.גישה בה המטופל לוקח אחריות למודעות לגבי הצורך בנטילתם.

     ישנם כמה גישות לטיפול בעזרת פרחי באך,חלקם יובאו כאן מניסיוני וכתוספת ללימודי הקונבנציונאליים=שהגיעו בעקבות עשרות טיפולים:

     1.הטיפול הקונבנציונאלי בפרי באך- ע"י תשאול הפונה ומציאת התמציות העונות למצוקתו.המטפל מרכיב את התמצית בתוך בקבוק יחד עם מים מינרלים ויש המוסיפים גם אלכוהול.

    2.טיפול נוסף יהיה עם קלפי פרחי באך.לאחר שבחר המטופל בפרח ,או בחרנו עבורו בפריסה או בעזרת מטוטלת-אנו יושבים עם המטופל ומשוחחים על הטיפוס המאפיין שהפרח מציג ונותנים לו עצות כיצד לעזור לעצמו כדי להיות מודע לשינוי.הקלף יכול לעזור למטפל לפני טיפול להיכרות עם המטופל.

    3.ניתן גם להיעזר בפריסת היכרות בעזרת קלפים(טארוט אושו או כל קלף המעלה את חרדותיו ואישיותו של המטופל)-ולאחר השיחה עמו להרכיב לו פרחי באך בבקבוק.

    4.ניתן לבחור בעזרת המטוטלת את הפרחים הרצויים לטיפול תוך כדי כך שמסבירים למטופל את התמציות ומרכיבים לו בקבוק.מומלץ מניסיון אם יש טיפול אחר אחרי האבחון והרכבת הבקבוק שייקח מיד את ה4 טיפות הראשונות.

    5.ניתן לבחור בעזרת המטוטלת את התמציות הטובות לצאקרות ולמרוח על הצאקרה טיפת פרחי באך לפני טיפול כמו רייקי ,למשל.הטיפול ילווה בהסבר התמציות והשפעתם .אפקט הטיפול ומודעות המטופל יעלו.ניתן לתת לו חומר למחשבה בעת הטיפול.

     לסיכום-פרחי באך הינם כלי עם אפשרויות רבות לטיפול ומומלצות השיטות שמניתי למטפל בכל סוגי כלי הטיפול המקובלים. ניתן לבקש מהמטופל חלומות שהן תוצר מלקיחת התמציות ולחיבורו למודעות עצמית גבוהה יותר ולהצמחתו. כמו כן מומלצת מאד דרך הטיפול בתמציות למטפלים במקצועות השונים לצמיחה,העצמה ומודעות

    דרג את התוכן:
      2 תגובות   יום שישי , 11/6/10, 17:27


      ספר החיים 

       

       

      עוד דף נפתח 

      בימי חיי

      בחלד.

      כל שנייה,דקה,שעה

      מבחינה בעט נעלם

      רושם את קורותיי

      כאן ועכשיו. 

      לא,לא תמיד מודעת

      לעיתות הזמן

      אינני מתבוננת

      בתוכן שנרשם

      אינני מבחינה כיצד

      מתמעטים הגווילים

      בצידו האחד

      וגובהת הערימה

      בצידו השני. 

       

       

      אולי כשאגיע לשישים

      אראה בעין אחרת

      את היד הרושמת

      אינה מרחמת

      אינה פוסחת על דבר

      בפקודתו של זה

      אשר עינו בוחנת

      כליותיי

      בדיקתו קפדנית

      רושם הוא בספרי

      עובדות,דיבורים ומעשים... 

       

       

      יש לי ספר

      יש שם דיו נצחי

      לעט כוחות פלאים 

      בו מונצחים עמל

       או עצלות יומי

      דרג את התוכן:
        0 תגובות   יום שישי , 11/6/10, 17:22

        ההתמודדות עם הבדידות

         

         

        בדידות נובעת, מתחושת חוסר שייכות של האדם, למקום ולמצב שבהם הוא נמצא. באפשרותו של האדם, או לבחור ללכת למקום אחר שבו הוא לא ירגיש בודד, או למצוא משהו טוב להתחבר אליו באותו המקום שבו הוא נמצא, ולא להרגיש בודד.

         

        אך עליו לדעת:

         

        בדידות הינה מצב פנימי.בדידות היא סוג של שעמום רגשי.היא נוצרת כשלאדם נדמה, שאם יקיף את עצמו באנשים יהיה פחות בודד וירגיש עם עצמו טוב יותר. אדם יכול להיות על אי בודד ולא לחוש בדידות או להיפך,להיות מוקף באנשים ולחוש בודד.

         

        כאשר אדם נמצא בקשר זוגי ומרגיש בודד ,מרגיש לא מחובר לקשר ,משמע כי הרגש שלו אינו מרגיש סיפוק ואושר מהמצב כפי שהוא.עליו להיכנס פנימה לתוך עצמו ולמצוא את הטוב שיש בכל רגע בתוך עצמו.לא לחפש בחוץ.

         

        בהסתכלות זו בתוכו,ינסה האדם להכיר את עצמו יותר טוב[כמו במדיטציה].עצם ההתבוננות הזאת תביא אותו ליצירת מצב של אושר ושמחה.

         

         לתחושת הבדידות בתוך האדם ישנה מטרה המשקפת רצון פנימי אשר נמצא בנפשו.עליו לגלות רצון זה.מכיוון שהינו מחובר בשלמות עם כל מה שנמצא במציאות בכל רגע ובכל מקום.תודעתו משתוקקת להרגיש את החיבור הזה למציאות כולה כדי לחוש שלמות אושר וכו.

         

        בכל מקום בו יהיה האדם ,תמיד יהיה שם מישהו לצידו. משהו טוב אליו יוכל להתחבר ולהעסיק את עצמו על ידי התבוננות פנימית בתוכו. ומיהו אותו מישהו?הוא בעצמו!

         

        אין זה משנה היכן נמצא האדם ,תמיד יהיה מחובר כל כולו למציאות כולה.המציאות מהווה את התודעה שלו.תחושת הבדידות מגיעה כאשר האדם אינו חש את החיבור למציאות.כאשר יתחבר אל עצמו ,יתחבר אל המציאות ולא יחוש בדידות-מכיוון שבכל מקרה הוא מחובר במהותו לכל דבר.

         

        לאחר חיבור לעצמו ולמציאותו,יוכל האדם לבחור: להישאר במקום הימצאו,וכדי להתגבר על תחושת הבדידות למצוא את החיוב במקום בו הוא נמצא כיום ולהתחבר אליו כדי לקבל אנרגיות חיוביות ותחושה טובה של חיבור ושייכות. או לקחת את יכולת הבחירה החופשית שברשותו ולבחור לקום וללכת למקום בו יחוש טוב יותר.

        לסיכום:תחושת הבדידות היא קטליזאטור לשינוי חיובי ולהתחברות אמיתית.

        דרג את התוכן:
          2 תגובות   יום שישי , 11/6/10, 10:18

          קנאה ,כבוד וענווה בפרשת קורח

           

          פרשת קורח מהווה הזדמנות להתבוננות במידות הנפש, בטובות ובגרועות, באלו שיש לאמצן ובאלו שיש להרחיקן. חיים המלווים במידות טהורות – חיים מאושרים הם, ללא מחלוקות, ללא סיכונים וללא אדמה הפוצה את פיה כדי לבלוע את בעלי המחלוקת.

           

          בפרשת השבוע מסופר על "קורח ועדתו",בסוגיה: מי ראוי להנהיג ומי הם הנבחרים: האם הבחירה של אלוקים במנהיג מטעמו מקובלת גם על בני האדם? כיצד ניתן לשכנע קבוצה לקבל עליה מנהיג? מה קורה כאשר מתחילים למחות בקול על מנהיגותו של המנהיג?

           

          קורח, שהיה מהחשובים שבבני לוי, אדם עשיר וחכם, מקנא במשה רבנו, ויוצא נגדו במרד. קורח מצרף אליו בכורים שהרגישו שהתפקיד שלהם נלקח מהם וניתן ללויים שלא בצדק, קורח מצרף גם את דתן ואבירם הרשעים. הם קוראים תיגר על מנהיגותם של משה רבנו ואהרן הכהן. הם קובעים כי "כל העדה כולם קדושים, ובתוכם ה'; ומדוע תתנשאו על קהל ה'?".גם הם רוצים להשתתף בכהונה ובתפקידים של שבט לוי במשכן. מדוע רק אהרון ובניו יזכו בתפקיד?

           

          מה ראה קורח שפיקח היה לעשות שטות זאת? קורח ראה שלשלת גדולה היוצאת מחלציו ובסופה שמואל הנביא השקול כמשה ואהרן, אמר לעצמו כזה צדיק יוצא ממני ומשה גדול ממני? מיד החל באש המרד. קורח הוא גלגולו של קין.ולמעשה קורח קיבל את הרוח של קין בעוד משה הוא גלגול של הבל, ולכן צריך להבין את כל המחלוקת מהשורש הזה של מחלוקת קין והבל. כך אנו רואים כי הפרשה נוגעת גם ,בתחום הכבוד. כמה מתבזים עבורו בני האדם? כמה אנשים מאבדים את ערכם בעיני הבריות ברדפם אחריו? זאת, נוסף לעובדה שלא ישיגוהו, כי הרודף אחר הכבוד, הכבוד בורח ממנו...

           

          אך גם באישיותו של קורח ישנו  צד חיובי. השאיפה שלו הייתה חיובית וקדושה. הוא רצה להיות בעצמו כוהן גדול. זה תפקיד מחייב, שדורש עמידה בסטנדרטים גבוהים של קדושה. כן, קורח פשוט רצה להיות קרוב יותר אל ה'. בכך שיצר מחלוקת וערער על סמכותו של אהרון הכוהן. בכך חטא קורח, ולכן נענש.

          הרמב"ם מלמד כי כל אחד יכול להתקדש כמו הכוהנים והלווים. לא מדובר בעבודה מעשית במקדש, אלא בהתקדשות רוחנית. בדבקות מוחלטת בה', כמו אצל הכוהנים והלויים.

           

          משה נופל על פניו ומוסר, שה' יודיע במי הוא בחר לשרתו. למחרת פוצה הארץ את פיה, וקורח, דתן ואבירם נבלעים באדמה, ואחר כך יוצאת אש ובולעת את מאתיים וחמישים האנשים. כך הראה ה' שהוא בחר בשבט לוי ובאהרון לשרתו. לאחר המקרה חששו בני ישראל להתקרב למשכן מפחד שגם הם ימותו. בעקבות כך מבהיר ה', שהאחריות לכל פגיעה בקדושת המשכן תהיה מוטלת על הכוהנים ועל הלוויים.

           

          חז"ל שואלים: "קורח, שפיקח היה, מה ראה לשטות זו?" כלום לא ידע שמשה רבינו שליח ה' הוא? מדוע יצא למלחמה שסופה האבוד ידוע מראש? התשובה היא, שאין שואלים שאלות על לוגיקה של מקנא! אכול הוא ברגשי קנאתו, עד שמוכן הוא להפסיד הכול, ובלבד שייפרע מזולתו.

           

           מפורסם הוא המשל אודות שניים שהלכו יחדיו, חמדן וקנאי. פגע בהם מלך ואמר להם:

          -"יבקש אחד מכם דבר מה – ואתן לרעהו כפליים! מי מכם מוכן לבקש?" חשב החמדן:

          -אם אבקש אני, אקבל רק חלק אחד. יבקש הוא – ואקבל כפליים! נמנע, ולא ביקש דבר. הקנאי חשב:

          - אם אבקש אני, יקבל הוא כפליים! קינא מראש בחלקו העודף של חברו, ולא ביקש דבר...

           המלך שצפה זאת מראש, חייך וביקש להמשיך בדרכו. ראה זאת הקנאי וקרא ברגע האחרון:

          -"אדוני המלך, יש לי בקשה!" עצר המלך, והיטה את אוזנו. אמר הקנאי:

          -"אדוני המלך, צווה נא לנקר לי עין אחת!"...

           זו היא דרכו של קנאי. מסכים הוא שינקרו את עינו האחת, ובלבד שינקרו לרעהו שתיים!

           

          נאמר:"ויחר למשה מאד, ויאמר אל ה': אל תפן אל מנחתם, לא חמור אחד מהם נשאתי ולא הרעותי את אחד מהם." (במדבר ט"ז, ט"ו).

           

          ענווה הייתה אחת מתכונותיו הבולטות של משה. למעשה, התורה מצהירה, ש"האיש משה ענו מאד מכל האדם אשר על פני האדמה" .אולם, כאשר בן דוד הלמדן, קורח, מערער על מנהיגותו, תגובתו של משה חריפה ביותר, ונראית בלתי אופייני לענוותנותו של משה.

           

          משה הכיר בכך שה' העניק לו תכונות מנהיגות מצוינות, ולכן הוא התנגד באופן מוחלט לרעיון של ויתור על עמדתו לכל אדם אחר. כאשר קורח חיפש לסכל את הגשמתה של ההסמכה האלוקית שה' נתן למשה – לרעות את צאן מרעיתו, העם היהודי – הגיב משה במלוא הקיטור. משה מונע על ידי תשוקה להוציא לפועל את התוכנית האלוקית.

           

          לסיכום הפרשה:אנו למדים מכך על המצב גם בחברה האנושית. אין שוויון תפקידים. לכל אחד תפקיד משלו בעבודת ה', ובהתאם לתפקיד זה הוענקו לכל אחד כישורים משלו ואפשרויות משלו.

          דרג את התוכן:
            2 תגובות   יום שישי , 11/6/10, 08:04


             חלום ומציאות

             

             

             ובחלומי הגעת

            אוהב,חזק

            בטוח,קיים

            שאלת שאלות

            קיבלת תשובות. 

             

             

            התעוררתי

            שלחתי לך איגרת:

            "למה תשאלני אהובי

            בעודי חולמת

            הנה עיני

             פקוחות לפניך

            שאל כעת

            גל  האמת".

            דרג את התוכן:
              4 תגובות   יום שישי , 11/6/10, 02:16

              אז איך מתייחסים בזוגיות טובה לנושא השוויון בין המינים?

               

              העולם עבר תמורות רבות בעשורים האחרונים ועימו גם חלו שינויים רבים בערכים, בציפיות וברצונות בני זוג בעת כניסתם לקשר זוגי. בני זוג המתחילים קשר זוגי מצפים מהזוגיות שהם יוצרים שתהיה בה אינטימיות רגשית ומינית גבוהה, שוויון בין בני הזוג, סובלנות גבוהה וקבלת השוני בין בני הזוג.ולמרות הכל העלייה בשיעור הגירושין מעידה שלרוב הכוונות הטובות בהתחלה מתבדות.

               

              בעשורים האחרונים תהליכים חברתיים הובילו שינויים מרחיקי לכת בשוויון בין המינים ובפתיחת תחומים חדשים בפני הנשים. שינויים אלו פתחו את האפשרות לחופש ולהגשמה עצמית של בני שני המינים אולם במקביל הובילו גם למצבים של בלבול, מבוכה ותסכול.

               

               יציאת שני בני הזוג לעבודה אמורה להיות מלווה במקביל לכך, בחלוקה שוויונית בין שני בני הזוג באחריות על תפקוד הבית וחינוך הילדים. מצב זה ,שונה משמעותית מחלוקת התפקידים המסורתית בין המינים ועלול להוביל למתח ולבעיות בקשר הזוגי בין שני בני הזוג. קונפליקט זה עלול להחריף אצל בני זוג אשר שניהם מצליחים ולשניהם יש אפשרות ורצון להתקדם ולהצליח בקריירה. בחלק מהמקרים, נוסף קונפליקט בין התרבות, הדת והחינוך אותו קיבלו שאינו מתקדם ומודרני לבין הצרכים בשינויי תפקידים מסורתיים בין בני הזוג.

               

              הזוגיות של היום מתמודדת בראש ובראשונה עם סוגיית השוויון וכל מה שנגזר ממנה. הזוגיות מצויה עכשיו אי שם באמצע הדרך, בין אי-שוויון בין המינים לשוויון. שוויון בין גברים לנשים, על פי ההשקפה של זכויות אדם נקבע  בראש ובראשונה על פי תרגומם לחיי המעשה ולא לפי תיאוריות שונות ומגוונות.

               

              הזוגיות בעידן שלנו,במצב אופטימלי,אמורה להיות מבוססת על שיתוף פעולה בין הגבר לאישה כבעלי עוצמות וכוחות שווים. צמיחת גבר ואישה חדשים – עוצמתיים, שוויוניים ומאוזנים יותר אחד עם השני. הזוגיות מכילה  נוחיות, שגשוג, סיפוק ורווחה כלכלית לעומת המודל הזוגי הישן.

               

              בעבר עליונות הגבר וזכויות היתר שלו והנחיתות של האישה והיעדר הזכויות שלה, היו מובנים מאליהם. היו פערים והבדלים מהותיים וברורים  בין גברים לנשים שיצרו אפליה ביניהם וגרמו לתסכולים ולמאבקים פנימיים בתוך התא הזוגי. מרבית הנשים חשו חלשות, מנוצלות, נאנסות וחסרות אונים מול הגברים. ואילו מרבית הגברים חשו אחראיים מדי, מותשים, בודדים ומנוכרים מול נשותיהם.

               

              מאז שנות החמישים חלו שינויים במעמד האישה ובדפוסי הנישואים, אך עדיין חלקן של הנשים בעבודות הבית ובגידול הילדים גדול בהרבה מזה של הגברים .למרות השינויים שחלו במעמד האישה בתחום הפוליטי והתעסוקתי, נראה כי התחום של חיי משפחה ונישואים מפגר מאחור, מבחינת ההישגים.

               

              אחד הנושאים הגורם למתחים רבים בין בני הזוג ,הינו מצב בו שניהם עסוקים בקריירה שלהם אולם בכל הנוגע לניהול הבית, גידול וחינוך הילדים, לגבר ברור ומובן מאילו כי זהו תפקידה של האישה והוא אינו נוקף אצבע בעוד על בת הזוג לתפקד כ"סופר וומן" המשלבת בהצלחה וללא תלונות קריירה משגשגת, ניהול משק הבית וגידול ילדים.

               

              בני זוג צריכים להתמודד לפעמים עם השוני הגדול בין הצרכים שלהם:יש אנשים שזקוקים ליותר מרחב מאחרים. ישנם הזקוקים ליותר קרבה מאחרים. אם בני זוג יוכלו להתחיל למלא את הצרכים השונים האלה בלי לחוש דחויים, או שצפוף להם מדי, הם יוכלו להתחיל לנהל מערכת יחסים שוויונית יותר. הבנויה על קבלת השוני, לא על ציפייה מהזולת להיות כמוך. לכן סתם חלוקה של מטלות הבית חצי-חצי אינה הסוד לנישואים מאושרים. מילוי צרכיו של הזולת הוא הסוד, ויכול להוביל לתחושת שוויון אמיתית, המבוססת על הכרה בכך שהבדלי אישיות יוצרים צרכים שונים.

               

              האושר אינו מובטח ע"י שוויון במטלות הבית.הדגש צריך להיות על  תקשורת נכונה  בין בני הזוג ולקיחת אחריות משותפת עליה, כך שני בני הזוג יהיו מאושרים יותר. שוויון בתקשורת הוא התחום היחידי שבו בני שני המינים יכולים למצוא מכנה משותף. שוויון בתקשורת הוא אחריות שווה בהעלאת נושאים, בהבעת רגשות, במציאת פתרונות ובהוצאתם לפועל. אם אחד מבני הזוג משתלט בתקשורת ביניהם, התוצאה היא שבן הזוג השני עובד קשה יותר. זה לא הוגן ולא שוויוני. מעטים יהיו מאושרים במצב של תקשורת לא שוויונית. שני בני הזוג  לוקחים אחריות משותפת "לדאוג" לאקלים של מערכת היחסים.

               

              המגמה  היא כי בסופה של הדרך הזאת יהיה השוויון המלא בין בני הזוג מובן מאליו ממקום של הבנה עמוקה וכבוד הדדי,עם מגמה כי  מוסד הנישואים יכיל אהבה, חברות ,תמיכה, פרגון ושיתוף פעולה.אולי זה מה שיפחית את מגמת הגירושין ההולכת וגדלה בימינו. הנשים הרבה יותר עוצמתיות ובעלות כוח לבטא את עצמן ולהוביל ואילו הגברים יחלו לשתף, להתחלק ולהוריד מעצמם חלק מנטל ההובלה ומעודף האחריות שהוטל על כתפיהם.

              דרג את התוכן:
                4 תגובות   יום חמישי, 10/6/10, 10:10


                געגוע 

                הגעגוע מגיע

                מושך בקוריו

                תחושת כאב

                של אין

                צורך למלא קנקן עתיק

                רצון לחוש ריחו

                פושט רטט רגש

                סוחף

                ידיעה

                על היותך אתי

                במרוץ עם זמן

                ההולך לאי שם

                נסתר,חסר שליטה

                דרג את התוכן:
                  6 תגובות   יום חמישי, 10/6/10, 02:28

                  האם אפשרי לחיות ללא ידידנו יצר הרע

                   

                  שני יצרים נתן הקב"ה בלב האדם: יצר טוב ויצר רע, והרשות בידו לבחור באיזו דרך לילך בידיעה כי בהתאם למעשיו הוא עתיד לקבל את גמולו. ההתמודדות עם שני יצרים אלה,מגיעה מאפשרות הבחירה שניתנה לנו. הבחירה בין טוב לרע מלווה אותנו בכל רגע בחיים, ללא כל קשר למצב הרוחני בו אנו נמצאים. לכל אחד בחירות שונות ומצבים שונים להתמודד איתם המתאימים לדרגתו הרוחנית.

                   

                  סוגיה להתחבטות:האם אנחנו רעים מטבענו? הפירוש להלכה אומר שכל בני האדם נבראו טובים. אין בהם שום דבר שלילי. לצד כל אחד מאיתנו מהלך צל. צל שנקרא "יצר הרע". הוא נברא כדי להוליך אותנו שולל להכשיל אותנו במבחנים פשוטים ומורכבים כאחד. האם יש יצר טוב? כנראה שלא, מאותה הנחה שכולנו טובים ואין צורך ביצר הטוב.הוא כבר טבוע בנו מיום היוולדנו.

                   

                  לפי היהדות:בתוך כל אדם שוכנים שני יצרים: היצר הטוב והיצר הרע. היצר הרע מכונה בשם "מלך זקן וכסיל" מכיוון שעל פי חז"ל ,הוא נכנס אל האדם כבר בלידתו. במקורות היהדות לעתים מכונה היצר הרע בשם שטן. היצר הטוב לעומת זאת מכונה בשם "ילד מסכן וחכם", שכן הוא נכנס אל האדם שלוש עשרה שנים לאחר לידתו של היצר הרע, בזמן בר המצווה.

                   

                  היצר הטוב של האדם, הוא הכוח שבאדם שיוצר טוב. היצר הרע של האדם, הוא הכוח שבו שיוצר רע.

                  היצר הרע נקרא נפש בהמית, לא מפני שהוא בהמה דווקא , כי לפעמים הוא שועל פיקח שבחיות , וצריכים לחכמה מרובה להבין תחבולותיו , ולפעמים הוא מתלבש בלבוש צדיק תמים ענו ובעל מידות טובות . וכל מניעה שיש לאדם בקדושה הוא רק מתחבולותיה של הנפש הבהמית . אומר הרבי הרש"ב : עד אז לא ידעתי שהנפש הבהמית יכולה להתחפש לצדיק וחסיד .

                   

                  'היצר הרע' הינו בריאה של האל. הוא שותף חיוני בקיומו של העולם ואפשר שחשיבותו רבה יותר מזו של היצר הטוב, משום שהוא הכוח המניע את המין האנושי. אילולי יצר הרע לא בנה האדם בית, ולא נשא אישה ולא הוליד בנים ולא נשא ונתן. יצר הרע הוא המניע את העולם. ואם נוריד המלה רע, נשאר עם יצר. יצר הקיום ויצרים סוערים אחרים[מפי אחד האמוראים].

                   

                  דן לחמן כותב במאמרו:"יצר הרע נולד עם הדת. רק דתיים מכירים אותו, סובלים ממנו ונלחמים בו מרות. לחילוניים יש גבולות. מה הם יעשו ומה לא, כמה יראה בעיניהם מקובל ומתי מעשה הופך ליותר מדי. אם לא חטאו בעיני החוק, לא יסבלו ממנו. אין שכר ואין עונש בתוך גבולות מקובלים. יש להם מוסר פנימי וערכים עליהם נבנית אישיותם".

                   

                  בספר התניא של האדמו"ר הזקן ,כתוב כי  היצר הטוב הוא בעיקר במוח, וכמו כן בלב - בחלל הימני, ואילו היצר הרע מקומו בלב בחלל השמאלי. היצר הטוב מבוסס בעיקרו על המחשבה והמוח, ואילו היצר הרע מבטא את האמוציות והרגשות הספונטניים שעמם האדם נולד, שעיקרם תאוות גשמיות וגופניות. לכן,ה"מוח צריך להיות השליט על הלב", כלומר - לשלוט על הרגשות באמצעות המחשבה.

                   

                   אחת מדרכי התמודדות עם היצר הרע היא: "רבי ישמעאל אומר: אם פגע בך מנוול זה - משכהו לבית המדרש".

                   

                  ולאלו שמתקשים להתגבר על יצרם, יש נחמה:בספר יחזקאל נאמר: "ונתתי לכם לב חדש ורוח חדשה אתן בקרבכם, והסירותי את לב האבן מבשרכם ונתתי לכם לב בשר", זהו ששנו רבותינו "לעתיד לבוא מביאו הקב"ה ליצר הרע ושוחטו" .

                   

                  ישנו שיר שמושר לילדים בגנים החרדים על המאבק בין שני היצרים:

                  בבוקר באים אל ליבי הקטן ,באים אל ליבי הקטן.

                  שניים אורחים ואותי מבקשים: "הכניסי אותנו לכאן"

                  ובין שני האורחים שלי אין כלל שלום

                  ושני האורחים רק רבים כל היום.

                  אחד הוא אדון היצר הרע,השני אדון יצר הטוב הוא נקרא.

                  ניגשתי אל אימא שאלתי אותה:" למי את הדלת אפתח"?

                  אז אימא אמרה שמאד לי כדאי להכניס את הטוב רק אלי.

                  וכך עשיתי ראו הפתעה!פתאום נהייתי ילדה נפלאה!

                  ורק אם יבוא היצר הטוב –אפתח את דלתי לקראתו.

                  ורק אם יבוא היצר הרע-אסגור את דלתי מלפניו.

                  דרג את התוכן:
                    2 תגובות   יום חמישי, 10/6/10, 02:14

                    חוויה ושמה "פתיחה בקלפים"

                     

                    ביום רביעי זה ובשבוע הקודם היו כינוסי העצמה לנשים בפלמחים והוזמנתי לפתוח בקלפים ל"טעימה"אצל נשים כחלק מחוויה שהעניק להם מקום העבודה.

                    כפותחת בקלפים "ותיקה",מתוך עקרון של "להצמיח ולהביא מודעות" לאדם המגיע,נהניתי לתת 7 דקות מקסימום "טעימה" בפריסת היכרות "פשוטה"...כי הרי מגמת הפתיחה בקלפים היא להעביר את הפונה תהליך טיפולי "מאלף" שהוא מגיע לעיתים לארבע שעות!.זה כאילו לקרא בספר של האדם שמולך.

                    ביותר אני אוהבת את אלו שאינני מכירה כלל.זה כמו לקרא בספר חדש.אני סקרנית,מביטה על הנשמה שמולי ושואלת גם את עצמי למה הזדמנה דווקא אלי ומה היא באה ללמד אותי.

                    ואז פריסה אחר פריסה ,דף אחרי דף בסיפור חיי הפונה אנו מתחילים לדפדף ולקבל תמונה אמיתית ולא פעם כואבת ומזילה דמעות כאב.לעיתים אתה רואה איך האסימונים מתחילים ליפול.

                    לכאורה...כולה קלפים...אך המסרים המגיעים לעיתים ברחמים רבים ובעדינות ולעיתים כמכת הברק.התובנות הנאספות מלוא חופניים.


                    אני רואה את האדם שמולי,נשמה ששואלת,נאבקת,מחייכת,דומעת,מתעמתת ולבסוף..התהליך נגמר והבן אדם אומר:למדתי ולא מבין עד כמה כי הפתיחה תלווה אותו חודשים לפעמים שנים ועוד ירים טלפון ויגיד לי...את יודעת רק עכשו הבנתי...עכשו זה קרה לי...

                     

                    פתיחה בקלפים היא עלעול בדפי ספרים חיים של נשמות המחפשות תשובה...

                     

                    ומה רציתי לומר?בשבע דקות עם ,לא אגזים ,מעל למאה נשים,אני רואה ספרים מגיעים אלי ומקשיבים ומקבלים מסרים ואני הכלי מעבירה להם ביראת קודש ובצניעות את הדברים.וכל פריסה קולעת,נוגעת,עוטפת,מתחנחנת לפני הבאה ודוחקת בבאה להכנס ולגלות עוד ועוד צפונות.

                    רק רציתי לשתף בחוויה שכל פעם מעוררת בי אהבה ל"קלפים"התמימים לכאורה...אך לכלי הטיפולי היקר שניתנה לי הזכות להעזר בו לעזור...

                    דרג את התוכן:
                      12 תגובות   יום רביעי, 9/6/10, 03:59

                      אי יכולת לשנות - תורת האיזון

                      קושי לשנות בכל מצב, גם אם המצב רע-כל רצון לשנות מלווה בפחד.

                      אנשים שעושים שינויים משמעותיים בחייהם מתמלאים בחדוות חיים, בשמחה ובאנרגיה. אנשים שנמנעים משינויים שוקעים לא פעם בדיכאונות, מרירות ומחלות.

                      מעצם היותנו בני אדם, אנו יצורים של הרגל. אנו נכנסים למצבים בהם הכל מוכר, ידוע וצפוי וחיים מתוך כוח האינרציה. מתוך מצב זה- אנחנו בונים, מתפקדים ומגיבים.
                      הטבע בנוי על בסיס אנרגטי זה. באופן טבעי איננו בנויים לשינויים. הפחד משינוי מותיר אותנו חסרי אונים, מאחר והשינוי מאיים על ההישרדות, ומה יכול להיות יותר קיומי מפחד זה.ויחד עם זה, אנו יודעים, כי ללא שינוי אין אבולוציה, ללא שבירת דפוסים קבועים, אין קידמה.

                      שרה ארבל בכתבתה אומרת:"כשאנחנו מעניקים לפחד שליטה על חיינו, איננו מעיזים לעבור דרכו. פחד, הוא כמו דלת הננעלת עלינו, כאשר אנחנו נמצאים בתוך תא סגור הרמטית עם איזו אשליה של מוגנות כשהחיים נמצאים מעבר לדלת זו.
                      אם נמשיך לשבת באותו תא בידוד מתוך תחושה, אמונה או אשליה, שבסופו של דבר יקרה משהו אשר יוציא אותנו מתא זה - אנחנו בעצם נשחזר את אותן הטעויות , שגרמו לנו להינעל בתא זה, מלכתחילה. ככל שנשהה בתא זה, כך נשחזר ונצדיק טעויות אלו, בכדי לא להיראות כושלים בעיני עצמנו. אז נאמר לעצמנו משפטים כמו: 'עדיף שלא אעזוב את מקום העבודה, כי יש לי ותק ועוד מספר שנים אקבל את הפנסיה' או 'הגעתי עד לכאן עם מערכות היחסים שלי, עם המעמד שצברתי ואת הבוס שלי אני כבר מכיר. כאן אני יודע להתמודד עם החסרונות ואין טעם להתחיל משהו חדש'.
                      הדבר היחיד שיוציא אותנו מהתבצרות זו בעמדתנו הוא האמון שאנו ניתן בעצמנו וביכולת שלנו לפרוץ את מחסום הפחד. אין כוח יותר חזק מכוחו של חלום ואין אמונה יותר חזקה מהאמונה שלנו בעצמנו. גודל ההצלחה שלנו יהיה כגודל האמון שניתן בעצמנו."

                      אני מכירה אנשים שנולדו בעיר מסוימת,חיו בה כל חייהם באותה שכונה,אותם חברים,אותם דמויות.התחתנו במקום ושם נשארו כל חייהם, מגדלים ילדיהם .מחוץ לשירותם הצבאי דבר לא הזיזם ממקומם.
                      אני מכירה אנשים שעברו תהפוכות בחיים,עברו מקומות והעזו לחלום ולשנות דברים.
                      אני מכירה נשים שחיו במצוקות נוראיות בחיי נישואיהן ונשארו שם-כי הפחד מהשינוי,האתגר שיתק אותם למקום המוכר,לרע הידוע.
                      אני מכירה גם נשים, שהתגברו על הפחד וקמו ועשו מעשה,ושינו חייהם ופרצו לעולם חדש.

                      ההצמדות למוכר ולבטוח מקבעת את האדם ואינה מרשה לחזון חדש להזרים חיים חדשים בחיי האדם.

                      והנה לפנינו תפילה :

                      תפילה
                      "קלי היקר, למדני להתחיל מחדש -
                      לחדש עצמי יחד עם הבריאה,
                      כפי שבורא אתה כל יום מחדש.
                      הראיני כיצד להשתחרר מאילוצי הרגליי,
                      מכבלי חוסר בטחוני, ומאזיקי חרדותיי המופרכות.

                      למדני, אלי היקר, להתחיל מחדש -
                      לשבור את דפוסי האתמול;
                      לא לומר איני יכול - כשיכול אני;
                      לא לומר אינני - כאשר הנני;
                      לא לומר שתקוע אנוכי - בשעה שחופשי אני לחלוטין."

                      מספר "הנשק העדין" - מבוסס על תורתו של רבי נחמן מברסלב
                      דרג את התוכן:
                        2 תגובות   יום רביעי, 9/6/10, 01:18


                        מזל אריה-מלכת המטות

                         

                         

                        בבוקר ניצב אלוקים לפני 12 ילדיו ושתל לכל אחד מהם את זרע החיים האנושיים. אחד אחרי השני התיצבו הילדים לקבל את מתנתו:"ולך האריה אני נותן את התפקיד של להראות לעולם את יצירתי, בכל עושרה ויופיה אבל להזהר מגאווה, ותמיד לזכור שזה שלי ולא שלך. יש הרבה שמחה בתפקידך אם תעשה אותו טוב. מתנתי לך היא הכבוד. "


                        23יולי - 22 אוגוסט
                        חודש אב מזל אריה פרק קל"ז
                        הם בעלי יסוד האש
                        מזלות מתאימים - תאומים, מאזניים.
                        מופקד על האיברים:לב,גב,עמוד השדרה


                        מזל אריה- מייצג נהנתנות ורוחב לב, כבוד, מנהיגות, יושר, אצילות, נדיבות. רגיש בגב ובלב מקושר ליכולות של אינטליגנציה של טעם. חוש הטעם (כמו כליה ימין) מבחין בין טוב ורע, מוציא פסולת דרך השתן מקפיד על טעם טוב בדיבור, בלבוש ובמעשה ונהנה מטעם החיים. בני מזל אריה כוכבם הוא חמה ויסודו אש, אנשים אלה אוהבים את השררה והכוח,בעלי יכולת הצלחה מחמת העקשנות.נוטים לקחת סיכונים שלא לצורך,בני מזל אריה חומריים מאוד,אך יהיו מוכנים להשקיע מאמץ רב כדי להצליח.


                        תכונות חיוביות: נדבנות, לבביות, יצירתיות, התלהבות, אינטליגנטיות, פתיחות, מנהיגות ונאמנות.


                        תכונות שליליות כאשר הן מוקצנות: יהירות, התנשאות, שתלטנות, חוסר סובלנות, אנוכיות, מניפולטיביות.


                        קיימת בהם-יכולת השינוי- היא היכולת המעידה בוודאות גמורה ,על רמה גבוהה ביותר של איטיליגנציה רוחנית .כאשר מדברים על יכולת השינוי הכוונה ,היא לטרנספורמציה של ממש.במילים שונות אפשר לכנות אותה יכולת ההמרה .והכוונה היא ליכולת לשנות מצב נתון או להופכו למצב נתון .בלשון המקורות ,זוהי בדיוק אותה יכולת לשנות את רוע הגזרה


                        יכולת הבקשה - זוהי יכולת שדורשת משמעת רוחנית רצינית ביותר.הכוונה כמובן ליכולת של בני מזל מסוים לבקש למען הזולת . יכולת זו נחשבת ליקרת המציאות גם היא , וידועה בפילוסופיה המיסטית בשם:יכולת הברכה או יכולת האמירה.


                        האריות קיבלו הרבה כריזמה ויכולת מולדת להנהיג ולהוליך אנשים אחריהם. תכונה זו מבטיחה כי בדרך כלל נמצא אותם במרכז העניינים, באור הזרקורים, היכן שמלכים אמיתיים אוהבים להיות.

                        אריות הם יצורים המלאים בחום ואופטימיות ולרוב נהנים להיות בחברתם.
                        אריות הם חסרי פחד, מאוד חזקים, כשיזמתים ומלאי הדר ואם נאחד תכונות אלו, נקבל מנהיגים נהדרים. לעיתים, הם שתלטנים ואף נראים כרודנים, אך הם תמיד שואפים שנתיניהם יחיו באושר.


                        העוצמה באישיות של האריות מבטיחה כי כל משימה שהם ייקחו על עצמם הם ייבצעו ולרוב גם יצליחו. הם מלאי ביטחון עצמי, יצירתיים, אידיאליסטיים ובעלי תשוקה בלתי נלאית לחיים.
                        אריות לוקחים על עצמם את המנהיגות בשמחה וללא חששות מכישלון ותמיד ידאגו שהמשימה תבוצע כמו שצריך ובזמן. כמנהיגים טובים, אריות יודעים להפיק את המיטב מהסובבים אותם.
                        אריות מאוד אוהבים לכייף ואוהבים שגם הסובבים אותם ייהנו עימם. הם מוכנים גם לקחת סיכונים לפעמים וסומכים על כישוריהם שבעזרתם הם יצליחו במה שלקחו על עצמם.
                        לסיכום, אין הרבה אנשים שלא יסתדרו עם האריות בעל האופי המושך והביטחון העצמי הרב.


                        באהבה וזוגיות:


                        ביחסי הזוגיות, האריות המלכותיים הם מאהבים רומנטיקנים חסרי תקנה, האוהבים גם לכייף וליהנות מהחיים. הם נאמנים ומלאי תאווה ורומנטיקה כאשר האש בוערת בהם ברוב שעות היום ובעיקר בלילה...
                        האריות אינם אוהבים לנסות דברים חדשים ו/או פוזיציות חדשות ביחסי המין אך ניתן לשכנע אותם בזהירות לנסות דברים חדשים במשך הזמן.
                        לעיתים אריות נאחזים בקשר רומנטי גרוע היות והם אופטימיים מלידה והאגו המנופח שלהם לא נותן להם להודות שעשו טעות בבחירת בן או בת הזוג.
                        האריות הם נדיבים, חמים ובאמת ובתמים רוצים את הטוב עבור כולם. רגש הנאמנות ואחריות שלהם ימנע מהם מלבגוד ובני זוגם יכולים להיות רגועים לחלוטין.


                        לסיכום, אריות מוכחים כמאהבים מושלמים והאהבה שלהם לילדים הופכת אותם גם להורים טובים הדואגים למשפחתם.
                        מזל ראוותני ובזבזן במיוחד עבור הנאות.

                        יחסו לכסף מוזר- יחסוך הרבה מצד אחד, אך יוציא על דברים יקרי ערך. הוא מחפש סטייל ולפאר את עצמו בעיני אחרים, למשל חתונה מפוארת לילדים.

                        כסף עבורו, לא בכל מחיר, ובטח לא להשתעמם בעבודה. ירצה להיות עצמאי ובוס לעצמו! ירצה ליצור בעזרת כסף: שיהיה לו עסק, במיוחד שבנה לעצמו אימפריה כלכלית והוא המנהל, ואז הוא נהנה מזה שהוא מספק עבודה לאחרים. אריה זה דמות הגביר הנדיב, שבהחלט מוציא כסף על כבוד ולהאדיר את שמו הטוב, אך בהחלט גם נוטה לעזור לאחרים.

                        המוטו שלו זה להנות מכספו כמה שיותר. בראש וראשונה הוא ראוותן, ולכן ישקיע הרבה בחיצוניות- כמו בגדים, איפור, ניתוחים פלסטיים, מכוני כושר... מזל שור משקיע ברכוש, מזל אריה ישקיע בעצמו. יותר מכך חשובים יצירתיות והנאות: חוגי יצירה, בילויים, נופשים, נסיעות.

                        הכסף חשוב לו כמקור לחיים ולהנאות, אך הוא אינו אוהב להשקיע מאמץ רב. הוא היה מעדיף לעבוד כמה שפחות, ולהרוויח כמה שיותר, ולכן כדאי לו לעסוק בעיסוק ייחודי.

                        אבני הקריסטל המתאימים למזל:טורמלין
                        מביאה כוח של ריפוי לנושא אותה . מצוינת לאיזון מוח ימין עם מוח שמאל ואיזון הצ'אקרות. נותנת לאדם הבחנה וראיה נכונה של מצב נתון. מספקת הגנה, השראה יצירתיות ויצירתיות. נותנת השראה ומעוררת ומסגלת את עצמה לכל הצאקרות בהתאם לצבע האבן:
                        ירוק - מפתחת רגשות אהבה.
                        ורוד - מחזקת יכולת הסתכלות וקבלה, חכמה וכוח רצון
                        אבטיח - עוזרת בשחרור פחדים ישנים.
                        שחור - מגינה מפני אנרגיות שליליות.
                        כחול - מפתחת תקשורת.
                        סיטרין
                        עין הנמר (טייגר - אי)

                         

                        בשלב זה של ההתפתחות האנושית הילד מתחיל לפתח אישיות עצמאית. היצירתיות שלו מתחילה להתבטא ברצון ובצורך לצייר, לשיר ולרקוד. ישנם גם גילויי מיניות במובן של סקרנות והתעניינות בעצמו ובבני המין השני. זהו שלב שהילד מקבל בו משוב רב מהסובבים אותו לגבי הופעתו החיצונית, לגבי כישוריו. זה שלב שאין בו חובות, אין בו עדיין אג'נדה, הילד הוא מלך העולם. הוא חווה את עצמו כמרכז וכל הבמה שייכת לו, הוא מתחיל להבין שכל העולם הוא במה אך הוא חושב עדיין שהוא השחקן המרכזי על במה זו. הוא לומד טכניקות להשגה של צרכים ומאוויים והקשר עם דמות האב מתחיל לקבל חשיבות רבה. פרויד הגדיר שלב זה כשלב האדיפאלי שבו מתמקדת אנרגיה ליבידינאלית רבה בקשר עם האב, יחד עם משיכה רבה לדמותו כמייצגת כוח, סמכות, מציאותיות, ויכולת לזכות בתשומת לב והערכה מצד הסובבים אותו.
                        זהו שלב יאנגי במהותו שבו הילד פועל על פי שילוב של דחפים ורגשות המעורבים גם בחשיבה טקטית של כאן ועכשיו כשהשיקול המרכזי הוא להיות במרכז כדי לקבל תשומת לב, אהבה ואהדה מהסובבים. לשם כך מפתח הילד יצירתיות שמזכה אותו על פי תפיסתו בתשומת הלב הראויה. מתפתחים שירה, ריקוד וציור ורצון לזכות במחמאות . כאן מתחילים הניצנים של תחושת עלבון במידה והילד לא זוכה למידת תשומת הלב שהוא זקוק לה. בנוסף לכך, ילדים שלא התפתחו בצורה נכונה מפתחים בשלבים אלה דרמטיזציה, עושים סצנות של חוסר שליטה, דרמות, וכו'.

                        דרג את התוכן:
                          0 תגובות   יום שלישי, 8/6/10, 22:47

                          בא לי

                           

                           

                           

                          היום בא לי

                           

                           לעלוז לקרוע

                           

                           את המסך

                           

                          לראות את שמאחוריו

                           

                          להניח לאתמולים .

                           

                           להפסיק לטוות

                           

                          שטיחי מרגניות פורחות

                           

                          לעתיד.

                           

                           

                           

                          פשוט לרוץ מכאן

                           

                          עד עכשיו

                           

                          ולסמן תוויות

                           

                           ניגון בשבילי

                           

                          חוויות רעננות,

                           

                          מטוללות טל חדש.

                          דרג את התוכן:

                            פרופיל

                            אסתר רבקה
                            1. שלח הודעה
                            2. אוף ליין
                            3. אוף ליין

                            ארכיון

                            פיד RSS