כותרות TheMarker >
    ';

    כי האדם עץ השדה

    כי האדם עץ השדה / נתן זך

    כי האדם עץ השדה.
    כמו האדם גם העץ צומח
    כמו העץ האדם נגדע.
    ואני לא יודע
    איפה הייתי ואיפה אהיה.
    כמו עץ השדה.

    כי האדם עץ השדה.
    כמו העץ הוא שואף למעלה
    כמו האדם הוא נשרף באש.
    ואני לא יודע
    איפה הייתי ואיפה אהיה.
    כמו עץ השדה.

    אהבתי וגם שנאתי
    טעמתי מזה ומזה.
    קברו אותי כחלקה של עפר
    ומר לי, מר לי בפה.
    כמו עץ השדה.


    כי האדם עץ השדה.
    כמו העץ הוא צמא למים
    כמו האדם גם הוא נשאר צמא.
    ואני לא יודע
    איפה הייתי ואיפה אהיה.
    כמו עץ השדה.

    ארכיון : 11/2011

    8 תגובות   יום רביעי, 30/11/11, 12:35

    צטט: ayala35 2011-11-30 12:33:52

    כולנו מזדעזעים מהחדשה הלא כל כך חדשה שמדברת על ביטחון תזונתי, אגב, סחתיין על הביטוי 

     

     

     

    ''

    מי שלא הספיק להלן הכתבה

     

    אחרי הקיץ הבנו רובנו שרובנו באותו מצב, כולנו יחד, עכשיו הרבה יותר קל להתסכל לידיעה הזאת בלבן של העין ולהזדעזע, לכאוב.

    אנחנו לראשונה מבינים שזה לא רק בעיה שלהם, רחוק מאיתנו, הילדים הרעבים, זאת ילדות?

    שמעתי על הילד הזה שאומר שרק בשבת הוא אוכל פולקה של עוף, איך זה לא שובר את הלב לכולם- כולל מי שאחראי על המצב הזה?!

     

    כל עוד אלה שם למעלה (לא כל כך למעלה, לא אלוהים אלא הממשלה) לא מוכנים להודות בנזק מה אנחנו יכולים לעשות? איך תורמים? איך יוצרים קהילה בריאה יותר?

     

     

     

    דרג את התוכן:
      4 תגובות   יום רביעי, 30/11/11, 11:24

      27/11/2011

       

      במעוף הציפור''

       

       

      ובמעוף התעופפתי

      אל הרי שלג צחורים.

       

      מצאתי עצמי יושבת

      מתבוננת .

       

      מחזות עלו וצפו

      עתידות גאו ובאו

      אווירת תום ובוהק.

       

      החום היה נעים

      הרוגע מסביר פנים.

       

      פעם חלמתי כציפור לעוף

      אל הרי גובה לשאוף ולדאות,

      ובאחת מחשבתי

      הוליכתני והגשימה

      מאוויי

      בחזיוני.

      דרג את התוכן:
        4 תגובות   יום רביעי, 30/11/11, 08:21

        צטט: ashorer 2010-02-12 06:35:57

        אָדָם עוֹלָם קָטָן   

        בְּלִיל מַיִם וְעָפָר, פֶּסֶל  נֶחְצַב מֵאֲדָמָה. וְיִפַּח בּוֹ רוּחַ וְאֵשׁ תִּבְעַר בְּעַצְמוֹתָיו, יְהִי נֶפֶשׁ מְמַלְלָא.
        יֵדַע לְהַבְחִין בֵּין  טוֹב לְרַע. יֶהְגֶה דֵּעוֹת וּמַחְשָׁבוֹת.
         

        בְּתוֹכוֹ יִפָּעֵם לֵב, כְּאָב קָטָן יָזִין    וִיכַלְכֵּל מִקְצֵה אֶצְבַּעוֹתָיו עַד קְצֵה קַרְקַפְתּוֹ.
        וּשְׁתֵּי עֲלִיּוֹת עַל    חֲדָרָיו, בְּכֹל עֲלִיָּה תָּדוּר אֶבֶן בֹּחַן. הָרִאשׁוֹנָה נְטִילָה וְהַשְּׁנִיָּה נְתִינָה.
        הֵן יְאַזְּנוּ לִבּוֹ. 
         

        רִאשׁוֹנָה תִּשְׁאַף וְהָאַחֶרֶת תִּנְשֹׁב, הָאַחַת תַּכְנִיס  וַחֲבֶרְתָּהּ  תּוֹצִיא.
        וְכָךְ יַעַמְדוּ שָׁוִים, מֹאזְנֵי הַחַיִּים.
         

        יֵשׁ לְבָבוֹת  שֶׁאַבְנָם תַּכְנִיס וּתְמַעֵט לְפַזֵּר, כַּמָּה שֶׁתִּרְחַק אֶבֶן הַנְּתִינָה מֵהַנְּטִילָה,

        יִמָּסֵךְ קֹר מִלִּבּוֹ לִשְׁאָר אֵיבָרָיו.
        וְיֵשׁ לֵבָב שְׁנָתוֹן  יִתֵּן, כֹּל שֶׁיֶּאֱגֹר יְחַלֵּק וְלֹא יִצְבֹר וְגַם כְּשֶׁתִּרְחַק הַנְּטִילָה מֵאֶבֶן הַנְּתִינָה 
        חֹם יִתְפַשֵּׁט לִקְצֵה נִימָיו עַד שֶׁעֵינָיו
         יַבְרִיקוּ וּמִצְחוֹ  יִזְהַר. 

        וְאִם יַעֲלֶה עַל דַּעְתְּכֶם כִּי הָאַחֲרוֹן לֹא  יְאֻזַּן, תִּשְׁגֶה דַּעְתְּכֶם,

        שֶׁאַף שֶׁתִּתֵּן  וְתוֹצִיא,  עֲשֶׂרֶת מוֹנִים תָּבִיא.

        תרגום מכתב רש"י:  

        אָדָם עוֹלָם קָטָן   בְּלִיל מַיִם וְעָפָר, פֶּסֶל  נֶחְצַב מֵאֲדָמָה. וְיִפַּח בּוֹ רוּחַ וְאֵשׁ תִּבְעַר בְּעַצְמוֹתָיו,
        יְהִי נֶפֶשׁ מְמַלְלָא. יֵדַע לְהַבְחִין בֵּין  טוֹב לְרַע. יֶהְגֶה דֵּעוֹת וּמַחְשָׁבוֹת. 

        בְּתוֹכוֹ יִפָּעֵם לֵב, כְּאָב קָטָן יָזִין  וִיכַלְכֵּל מִקְצֵה אֶצְבַּעוֹתָיו עַד קְצֵה קַרְקַפְתּוֹ.
        וּשְׁתֵּי עֲלִיּוֹת עַל  חֲדָרָיו, בְּכֹל עֲלִיָּה תָּדוּר אֶבֶן בֹּחַן. הָרִאשׁוֹנָה נְטִילָה וְהַשְּׁנִיָּה נְתִינָה.
        הֵן יְאַזְּנוּ לִבּוֹ. 
         

        רִאשׁוֹנָה תִּשְׁאַף וְהָאַחֶרֶת תִּנְשֹׁב, הָאַחַת תַּכְנִיס  וַחֲבֶרְתָּהּ  תּוֹצִיא.
        וְכָךְ יַעַמְדוּ שָׁוִים, מֹאזְנֵי הַחַיִּים.
         

        יֵשׁ לְבָבוֹת  שֶׁאַבְנָם תַּכְנִיס וּתְמַעֵט לְפַזֵּר, כַּמָּה שֶׁתִּרְחַק אֶבֶן הַנְּתִינָה מֵהַנְּטִילָה,
        יִמָּסֵךְ קֹר מִלִּבּוֹ
        לִשְׁאָר אֵיבָרָיו.
        וְיֵשׁ לֵבָב שְׁנָתוֹן  יִתֵּן, כֹּל שֶׁיֶּאֱגֹר יְחַלֵּק וְלֹא יִצְבֹר וְגַם כְּשֶׁתִּרְחַק הַנְּטִילָה מֵאֶבֶן הַנְּתִינָה  חֹם יִתְפַשֵּׁט
        לִקְצֵה נִימָיו עַד שֶׁעֵינָיו
         יַבְרִיקוּ וּמִצְחוֹ  יִזְהַר.
         

        וְאִם יַעֲלֶה עַל דַּעְתְּכֶם כִּי הָאַחֲרוֹן לֹא  יְאֻזַּן, תִּשְׁגֶה דַּעְתְּכֶם,
        שֶׁאַף שֶׁתִּתֵּן  וְתוֹצִיא,  עֲשֶׂרֶת מוֹנִים תָּבִיא.  

         

          

         

        דרג את התוכן:
          12 תגובות   יום רביעי, 30/11/11, 04:50

          נתינת יתר -תורת האיזון''

          אין פרופורציה בין מה שאני נותן ומה שמקבל, לא באמת בוחר לתת. תחושה שלא מקבל מספיק, מנוצל, נסחף.


          מה הגורמים לנתינת יתר?ציפיות גבוהות בין התגובה להרגשה שלנו אחרי,הרצון שיאהבו אותנו,"להיות בסדר",לרצות,להוכיח שאנו הכי טובים בעולם,שאין עלינו.התחושה הקטנה והרגעית במחמאה, מביאה אותנו למצב של להיות נחמדים מעבר לכוחות היכולת הנכונים שלנו. ואח"כ מגיעה תחושה של: תסכול, רגש נמוך ואגו.

          כיצד מתקנים?
          לפי הצעתה של חיותה אפשטיין,בכתבתה: 

          *קודם כל במודעות גבוהה. ובהבנה שנפילות הן חלק אחיד בחיים והן מגיעות לצורך תיקון. 

          -כאשר תחושת הלמה? חוזרת שוב ושוב עקב "חוסר הודאות" של סיבת הנפילה. "לא יודע איך זה קרה לי שוב?. כל פעם אני מגיע למקום הזה ונופל שוב ושוב ולא מבין מדוע". 

          -כאן זה המקום לשאול את עצמנו : "האם בעשיה שלי יצרתי נתינת היתר?". שאלו עצמכם שאלה מדוייקת, ותקבלו תשובה. כאשר הגוף נמצא באיזון ומחפש תשובות. הנשמה נותנת. 

          -להבין, לעשות את חשבון הנפש של היכולת הפנימית והרצון הפנימי לעשיה נכונה ואחרת שתבוא לחיים. 

          הצפיה של החברה ,לנתינת יתר מצד האישה,בעיקר האישה הצעירה- גורמת ללא מעט נשים להיות במקום הזה- ולאחר מכן פשוט "ליפול מהרגליים".היא רוצה לרצות את בעלה,את חמותה,את המטפלות והגננות שיאמרו מחמאה על יכולותיה כאמא-להוכיח לעולם שהיא "מושלמת".

          אח"כ מגיעה החולשה,נפילת האנרגיה וההבנה שאי אפשר לעמוד בצפיה כל כך גבוהה.היא צריכה גם להיטען ולקבל ולתת לעצמה- כדי שיהיה לה מאיפה לתת שוב.

          קשה לא להשאב למקום הזה, כשהבעל "עובד קשה" ועבודתה היא לצורך "עזרה" בבית...והכל נופל על כתיפיה...
          נתינת יתר מגיעה,כאשר איננו מציבים גבולות בחיי היום יום בכל מיני נושאים. נתינת היתר היא המראה שלנו. היא חוסר הצבת גבולות לעצמנו. ויצירת חוסר איזון בין נתינה לקבלה.היא פער בין הרצוי למצוי. הכוונה בין מה שאנו צריכים לבין מה שרוצים.פער בין היכולת הנשמתית והגופנית ליכולת נפשית. בנתינת יתר אנו משתמשים בכוחות על ,(מה שאנו קוראים "סופר וומן"-לנשים ואמהות הלוקות בתסמונת זו),מעבר לכוחות שהגוף או הנשמה מוכנים לספק או ליצור.

          וכאשר הפער קיים והצפיות גבוהות, באה הנפילה,כתוצאה מנתינת היתר.נפילה כתוצאה ממצב שבו ישנו פער בין הצריך והרוצה. ישנם רגשות מעורבים, היוצרים את תחושת הרווח וההפסד,נפילה היא הפער בין הרצוי למצוי-ויכולה להביא לחסימה ולחולשה.

          כדאי ורצוי לשים גבולות ולשוחח עם הבעל,החמות ,האם וכל מי שיכול לתרום -ולשקף בכנות את היכולות וחוסר היכולות ,ולא לנסות להציג את עצמך בעמדה הבלתי אפשרית "אשה ואם מושלמת"-כי תמיד תהיה מישהי שתחלוק על זה...אין דבר כזה מושלם וחבל לשלם על כך מחיר כבד של נפילה...

          דרג את התוכן:
            10 תגובות   יום שלישי, 29/11/11, 20:19

            ימי שלישי עם מורי/ מיץ' אלבום''

            לא כל יום נופל לידך ספר שמלווה אותך כל חייך...


            כבר בתחילת דרכי ה"רוחנית"-גילו לי את סוד קיומו של ספר אשר לימד אותי רבות על החיים והדרך להתייחס אליהם.אשמח מאד לשתף אתכם בכמה מהחוכמות והתובנות שקיבלתי מהספר.


            ימי שלישי עם מורי הו ספר של מיץ' אלבום שהיה גם סרט טלוויזיה זוכה פרס האמי, בכיכובו של ג'ק למון ובהפקתה של אופרה וינפרי .


            זהו סיפור של מיץ' אלבום .הוא כתב ספורט פופולארי מדטרויט, מישיגן, העסוק מעל הראש. הוא כותב טור יומי בעיתון, מנחה בטלוויזיה וברדיו ומזניח את חייו האישיים. חייו סובבים סביב מטוסים ובתי מלון יחד עם המחשב האישי שלו והטלפון הסלולארי.


            ערב אחד, בעת זפזופ בערוצי הטלוויזיה מבחין מיץ' בפנים מוכרות: היה זה מורי שוורץ ,המרצה האהוב שלו מהאוניברסיטה, 16 שנים קודם לכן, שהתראיין וסיפר על כך שהוא גוסס ממחלת ה- ALS. בעצת חברתו מחליט לנסוע לבקר את מורי בביתו שבבוסטון, ההופך להיות ביקור שבועי, בימי שלישי, בו מעביר מוריי את הקורס האחרון שלו, שנושאו - משמעות החיים. מערכת היחסים הנרקמת בין השניים מאלצת את מיץ' להתעמת עם כל מה שניסה להדחיק בעבר, ובכך משנה את דרך חשיבתו ואת חייו.

            מיץ' אלבום זכה בהזדמנות שנייה. הוא גילה מחדש את מורי, בחודשי חייו האחרונים של האיש הזקן. מורי, שידע שהוא עומד למות, נפגש עם מיץ' בחדר העבודה שלו בכל יום שלישי, ממש כפי שנהגו בזמן הלימודים במכללה. יחסיהם שניצתו מחדש נהפכו לשיעורים אחרונים ב"קורס של החיים": שיעורים בהם לומדים כיצד לחיות. 


            אולי גם אתם, כמו מיץ', איבדתם את הקשר עם המורה הרוחני שלכם במשך הזמן, התובנות שהעניק לכם היטשטשו והעולם נראה קר יותר. האם לא הייתם רוצים לפגוש שוב באדם הזה, לשאול אותו את השאלות הגדולות שעדיין רודפות אתכם, לשאוב ממנו חוכמה לארגון חייכם העסוקים היום כפי שקיבלתם ממנו פעם, כשהייתם צעירים? 


            "ימי שלישי עם מורי" הוא תיעוד קסום של הזמן שבילו יחד, ובאמצעותו חולק מיץ' עם הקוראים את מתנתו האלמותית של מורי. 
            והרי לפניכם כמה תובנות מהספר:
            *האהבה היא הפעולה ההגיונית היחידה.
            *המפתח למציאת משמעות בחיים הוא-להפסיק להוציא את הזבל.
            *אולי המוות הוא נקודת השוויון הסופית,הדבר הגדול הזה שמסוגל לגרום לזרים גמורים- להזיל דמעות זה על זה.
            *הדבר החשוב ביותר בחיים-הוא ללמוד כיצד לתת אהבה וכיצד לאפשר לה להיכנס.
            *השפעת השקט על יחסים בין בני אדם.מדוע השקט גורם לנו מבוכה?איזה נחמה אנחנו מוצאים בכל הרעש הזה?
            *רחמים-ומדוע בחברה שלנו יש מחסור כל כך גדול בהם?
            *אני מרשה לעצמי בכייה טובה אם אני זקוק לה.אבל אז אני מתרכז בכל אותם דברים טובים שעדיין יש לי בחיי.בסיפורים שאני עומד לשמוע.
            *אינני מרשה לעצמי יותר רחמים עצמיים מקצת בכל בוקר,כמה דמעות-וזה הכול.
            *חשבתי על אותם אנשים שבילו חלק גדול משעות הערנות שלהם ברחמים עצמיים.רק כמה רגעים של דמעות,ואז אפשר להמשיך.ואם מורי יכול לעשות זאת,עם מחלה נוראית שכזו...
            *המחלה נוראית-רק אם מתייחסים אליה כך.
            *מורה משפיע על הנצח.הוא לעולם לא יכול לדעת עד היכן מגיעה השפעתו.
            *עצימת עיניים-זה עושה את כל ההבדל.לפעמים אי אפשר להאמין למה שרואים-ואז צריך להאמין למה שמרגישים.ואם אתם רוצים שאחרים יבטחו בכם,אתם חייבים להרגיש שגם אתם בוטחים בהם-גם כשאתם נמצאים בחושך.גם כשאתם נופלים.

            זוהי טיפה בים התובנות של הספר-קראו הסכיתו ולמדו...

            דרג את התוכן:
              0 תגובות   יום שלישי, 29/11/11, 15:32

               

               

              יום רביעי 02 מרץ 2011''

               

              צעיף חיים נמוג

               

              בתוך צעיף חיים נמוג

              צועדת את פסיעותיה

              תמהה על שהיה

              צופה על שיהיה

              תקועה בין הכאן לעכשיו

              בתדהמה.

               

              וגם אם נראה

              כי נעליה התבלו

              אבק הדרכים בלע

               גאון צעדה

              האשליה כאן מדברת

              לא האמת לאמיתה.

               

              אכן,יש ותלך שחוח

              בוחנת כל עלה נידף ברוח

              רגב עייף ילטף מבטה

              אך השלווה שבהליכה

              לא תיעזב מתוכה.

              דרג את התוכן:
                8 תגובות   יום שלישי, 29/11/11, 04:00

                הנשמה הפיזית הנה רק רסיס של נשמה גלובלית יותר''

                 

                הנחת היסוד במאמר זה היא ,שישנו עולם של נשמות, אשר בו הנשמה הפיזית הנה רק רסיס של נשמה גלובלית יותר ,אשר נמצאת ביקום הנשמות. הנשמה היא אנרגיה אשר באה מלמעלה ומניעה את האדם למימוש ייעודו בחיים. מה שמחבר את הנשמה לגוף- הוא הגוף האסטרלי אשר חווה את החיים בצורה רגשית.

                 

                אנשים רוחניים בהווה או באישיותם, חווים מסע אסטראלי שבו הנשמה הפיזית מתחברת לנשמה הגלובלית,או במהלך השינה נשמתם  עולה לרובד אחר, שאינו בעולם הפיזי, מעין יקום אחר המתקיים ביחד עם היקום הפיזי שלנו. ביקום זה שוכנת הנשמה הגבוהה של כל אחד מאיתנו ,ואליה מתחברת הנשמה הפיזית -על מנת לקבל מידעים המחלחלים לגופנו ובאים לידי ביטוי בחיי היום יום שלנו. קבלת המידעים משתקפת כמסרים בתודעה כחלום עם תמונות וצבע ואנו רוצים להבינם ואף דורשים זאת .

                 

                הנשמה הפיזית קיימת בתוך גוף פיזי גשמי .ההחלטות שלה כנשמה- מתבצעות למעלה כנשמה. רק לאחר שהנשמה עלתה וקיבלה עזרה מהנשמה הגלובלית שלה -הדברים מתבצעים ברמה הפיזית. לבחירה בחיינו, קודם תהליך של הבנות ולמידה של הנשמה בעולם הנשמות.

                 

                הנשמה בגוף הפיזי מחוברת לאורך כל חייה בגוף לנשמה הגלובלית. הנשמה הגלובלית מהווה מקום  איסוף ,אשר אליו מגיעות ונאספות כל אותן רסיסי נשמות מהעבר. לאותו בית נאספים במאגר התובנות כל "המסקנות" שהסיקו רסיסי הנשמות בצורות החיים שלהם כבני אדם ובין הגלגולים [בתהליך שלאחר המוות שבו הנשמה חווה ולומדת].

                 

                מטרת הנשמה בגוף הפיזי הנה לתקן את כל "הצלקות הנשימתיות" אשר נותרו פתוחות ולא מובנות. האישור לסיום התיקון ,מתקבל משליחיו של הקדוש ברוך הוא, הנמצאים בעולם הנשמות כמדריכים. האישור מתקבל רק לאחר המוות שבו הנשמה לא שוכנת בגוף.

                ונסיים בשיר שמילותיו מובאים מספר הזוהר פרשת "ויחי"

                 

                קול גלגל המתגלגל ממטה למעלה.

                מרכבות סתומות הולכות ומתגלגלות.

                 

                קול נעימות עולה, ויורד,

                הולך ומשוטט בעולם.

                 

                קול שופר נמשך בעומקי המדרגות,

                ומסבב הגלגל סביב.

                 

                דרג את התוכן:
                  2 תגובות   יום שני, 28/11/11, 09:20

                   

                   

                  יום רביעי 12 ינואר 2011

                   

                  לעמוד בניסיון

                   

                  לדעת לעמוד בניסיון

                  לשחרר את שלא ניתן

                  לאחוז

                  ללכת

                  לפני שמאוחר

                  לעזוב מדרגה

                  גם אם

                  יש חשש

                   לנפילה.

                   

                  לדעת להיפרד

                   בשמחה

                  גם אם התאווה

                  גדולה

                  והכבוד והיקר.

                   

                  ולהאמין בזריחה

                  כי בוא תבוא

                  כבר מחר!

                   

                   

                   

                  ''

                  דרג את התוכן:
                    4 תגובות   יום ראשון, 27/11/11, 20:42

                    חוק הקארמה או הסיבה והתוצאה : ''

                    כל דבר הוא בחירה שלנו, וברגע שנקבל על עצמנו את האחריות לבחירה ונפסיק להאשים אחרים,נוכל להפיק תועלת מכל מה שקורה - גם אם ברגע הראשון הוא נראה כבעיה.


                    המילה קארמה מקורה בסנסקריט ופירושה: פעולה/עשייה. הקארמה היא הגילום בעולם הפיזי. רק מהתנסויות דרך החוויה הלימודית בגוף הארצי ניתן 'לשלם' מחד, ומאידך לצמוח. הניצוץ/הנשמה בוחרת את התנאים לצמיחה. 


                    הקארמה היא תוצאה של פעולה קודמת ומכאן עקרון הרצף ומרחבי הקארמה נותנים מענה, כאשר מה שמנחה את הבחירות הגבוהות של הנשמה הוא הבנת הסדר הגבוה, החוקיות הגבוהה ביקום כדי לצור איזון וצמיחה. 


                    כל מה שאדם חווה במהלך גלגוליו נטמע בתודעה ומהווה חלק מנקודות הזכות העומדות לאדם.


                    כל דבר שאתה מפזר בעולם חוזר אליך . כגודל הסיבות כך התוצאות . לעולם אל תחשוש לתוצאה שתקבל , התרכז במה שאתה יכול לתת . התייחס לכל אדם בהערכה מלאה . הכול עובר ושב . אתה סוחט תפוז אתה מקבל מיץ תפוזים . בהתאמה סיבות יוצרות תוצאות .

                    ומכאן נגיע לקלף של אושו-קלף ההשלכות''


                    בקלף אנו רואים -איש ואישה, הפונים זה אל זו ואינם רואים בבהירות אחד את השני.שניהם מסתכלים איש על רעותו ,מתוך תדמית שהם בנו בשכלם-ואינם רואים את האמת כפי שהיא במציאות.
                    כמו באולם קולנוע -אתה מסתכל על המסך ולא על מקרין הסרט-כך גם השכל שלך הוא המקרין והמסך הוא חברך,או האדם עליו אתה מסתכל.
                    כשמאוהבים-האדם נראה יפה ומושלם,כששונאים אותו אדם הוא נראה מכוער יותר ועם הרבה חסרונות-איך זה יתכן?
                    ובכן ,מה עלינו לעשות?
                    עלינו לנטרל את השכל.פעולת השכל היא בעייתית-מכיוון שהוא יכול ליצור רק חלומות...כשאתה מרוגש החלום נראה כמציאות.כשאתה מתרגש,שיכור-אתה רואה רק את ההשלכות שלך...
                    כולנו חוטאים בהשלכת סרטים מעשה שכלנו-על אנשים הנמצאים בחיינו.זה יכול להיות במצב של חוסר מודעות לגבי ציפיותינו ,רצונותינו ושיפוטנו.


                    במקום שניקח אחריות על דברים ונודה בחלקנו בהם-אנו מייחסים את הדברים לאחרים.
                    ההשלכה היא כמו ענן -והיא מונעת בעדינו לראות את המציאות האמיתית.עלינו להכיר במשחק.
                    כאשר אתה שופט אחר-סובב אותו חזרה אליך:האם התכונה שראית אצלו היא בעצם התכונה שבך?האם אינך רואה בו את החלקים שלך למעשה?האם אתה רואה בעצם את מה שאתה רוצה לראות בזולתך?
                    זה מבקש ממך להיות מודע כן ואמיתי עם עצמך-וזאת עבודה לאורך כל מסע חייך,ומביא אותך ליחסים אמיתיים עם עצמך,עם זולתך ועם המציאות האמיתית הסובבת אותך.

                    דרג את התוכן:
                      6 תגובות   יום ראשון, 27/11/11, 08:01

                      בקרים שכאלה''

                       

                      ויש את הבקרים האלה

                      בהם אתה פשוט נמצא אתי.

                      עומד לצידי מחוייך

                      וכל  שפע התמונות יחדו

                      רגעים מתוקים

                      שעות מלאות אהבה

                      נכרכים סביבנו

                      כבחגיגה.

                       

                      וישנם בקרים

                      בהם הגעגועים

                      עוברים מעל שברי

                      הזמן בלעדיך,

                      מנערים את הסדינים

                      ומעירים את החושים הנמים

                      בזיכרון מתוק

                      אתך.

                      דרג את התוכן:
                        4 תגובות   יום ראשון, 27/11/11, 07:08

                        חוק הכוונה והתשוקה : ''

                        כל מה שצריך הוא, למקד את תשומת הלב ,במה שאנחנו רוצים -ואחר כך לשכוח מזה, לא להתקע על זה, לא לבדוק כל רגע אם זה נוצר.


                        הרבי מלובביץ אמר כי "יש להשקיע ברך הנולד כל זמן גדילתו.הזרעים האלה שזרעת בו -אין אתה יודע מתי יצמחו ויהיו לעץ בעל פרי טעים."


                        אני מכירה ילד קטן שהיה כפעוט בגן דתי וגדל כחילוני ,ובגיל עשר חש תשוקה עזה לשים כיפה ולשוב אל תורות אבותיו.
                        למרות שהוריו עדיין לא חזרו בתשובה ,הוא הלך בגאווה לבית ספרו "מעוז חילוני",עם כיפה גדולה לראשו-ולא שם לב להערות מורתו ולכעסה ,כי "לא תתן לו להופיע בחנוכה עם כיפה לראשו"...ונשאה בגאווה....ולבסוף לא קיימה איומה- ונתנה לו להופיע...


                        אני מכירה ילד כזה ,שראה פעם רב בעיר קטנה בצפון אומר פסוקים עם ילדים ,הפנים- וכעבור שנים חזר מרצונו בתשובה...כשתמונת הרב מול עיניו-הזרע שזרע.


                        אין אנו יודעים כמחנכים מה יקרה לזרע ומתי ינבוט...אך עלינו בזהירות לטעת את הזרעים המשובחים ביותר, ולא לבדוק מה עלה בגורלם...הם יצמחו בנפש חניכנו וינבטו לאילן תפארת.

                        ולגבי הזרעים שאתם זורעים בתוככם:

                        1."היו זהירים מאוד במאוויי ליבכם,משום שכל מה שאתם רוצים,אין ספק שתקבלו"


                        2."בכל פעם שאתה רוצה משהו או מתאווה לו,אתה זורע זרע. התשוקה הינה נתיב לאלוקים-מה שאתם מייעדים לעצמכם מגדיר את מה שתקבלו.לכן הכרחי שיהיה חזון לעתיד.
                        אינטליגנציה של זרע.


                        3.היכולת לשים מניע וכוונה מאחורי כל עשייה -היא הזרע שממנו צומח כל עץ.כמו גם "היכולת לכוון ממניע טוב ומנתינה ללא תנאי".

                        כל מה שצריך הוא למקד את תשומת הלב במה שאנחנו רוצים,ואחר כך לשכוח מזה,לא להיתקע על זה,לא לבדוק כל רגע אם זה נוצר,בדיוק כפי שאחרי שזרעתם בגינה אתם לא חופרים כל רגע כדי לראות אם הזרעים כבר הכו שורש. 

                        זרעתם? שבו בשקט. 

                        זה כבר יצמח.

                        דרג את התוכן:
                          0 תגובות   יום שבת, 26/11/11, 17:19

                          יום שלישי 25 ינואר 2011

                           

                          הצעדה אל האור''

                           

                          הצעדה הזו

                          אל האור

                          בתוך האור

                          ומחוצה לו-

                          היא צעדת החיים

                          של הנשמה הברה

                          אשר שואפת להתאחד

                          מחדש עם בוראה.

                           

                          צועדת כבחלום

                          על כנף הדמיון

                          ידך מושטת אלי

                          נרחף יחדו לאי שם.

                           

                          כרובים חביבים

                           בפתח שער עומדים

                          מוחאים שמחים

                          לשובנו אל תחילת

                          חיינו

                          המוארים.

                          דרג את התוכן:

                            תגובות אחרונות

                            פרופיל

                            אסתר רבקה
                            1. שלח הודעה
                            2. אוף ליין
                            3. אוף ליין

                            ארכיון

                            פיד RSS