כותרות TheMarker >
    ';

    כי האדם עץ השדה

    כי האדם עץ השדה / נתן זך

    כי האדם עץ השדה.
    כמו האדם גם העץ צומח
    כמו העץ האדם נגדע.
    ואני לא יודע
    איפה הייתי ואיפה אהיה.
    כמו עץ השדה.

    כי האדם עץ השדה.
    כמו העץ הוא שואף למעלה
    כמו האדם הוא נשרף באש.
    ואני לא יודע
    איפה הייתי ואיפה אהיה.
    כמו עץ השדה.

    אהבתי וגם שנאתי
    טעמתי מזה ומזה.
    קברו אותי כחלקה של עפר
    ומר לי, מר לי בפה.
    כמו עץ השדה.


    כי האדם עץ השדה.
    כמו העץ הוא צמא למים
    כמו האדם גם הוא נשאר צמא.
    ואני לא יודע
    איפה הייתי ואיפה אהיה.
    כמו עץ השדה.

    ארכיון : 3/2011

    8 תגובות   יום חמישי, 31/3/11, 09:45

    העבר אין, העתיד עדיין, וההווה כהרף אין, דאגה מנין?

     

    בעייתנו כבני אדם היא בתפיסת מושג הזמן. בציר הנע בין עבר, הווה ועתיד- איננו מוצאים את עצמנו באף מקום. כשאנחנו תפוסים בעבר, איננו נמצאים באמת, כי העבר כבר עבר ולא ישוב עוד. כשאנחנו חושבים על העתיד אנחנו עדיין לא נמצאים באמת, כי העתיד עדיין לא בא.

     

    הסיבה להרבה מאד צער ומכאוב, נובעת משום שהאדם מתחרט על העבר או שדואג לעתיד. על ידי כך שהאדם חי בהווה, הוא חוסך מעצמו- הרבה צער מיותר. אחד הרבנים שאל פעם את תלמידו

    -          "היכן היית היום?"

    -          "בבית המדרש" ענה הבחור.

    -           "לא שאלתי היכן היה גופך", הרב ענה, "אלא שאלתי היכן הראש שלך היה כל היום" ...

     

    אדם אשר מצליח לחיות את הכאן ועכשיו, מסוגל למצות את הרגע עד תום ובכך, הוא הופך את החוויה שלו מהחיים ,להרבה יותר מלאה ומספקת. אדם זה שם את הדגש, על מטרות אשר מספקות לו את הדברים החשובים לו ביותר בכדי לחיות כרגע, ללא חשש מידיעת העבר או אי ידיעת העתיד.

     

    למעשה, עלינו להבין כיצד אנו חיים את חיינו, גופנו נמצא כאן ועכשיו אך מחשבותינו עוסקות בעבר או בעתיד,אנו מעלים, ממחזרים זיכרונות או מצפים לעתיד. דבר זה יוצר אי שקט תמידי בתוכנו. כשאנו חיים במחשבותינו בעבר או בעתיד, גופנו מייצר בהתאם למחשבה רגש המציף אותנו ואנו חיים מחדש סיטואציות שחווינו, כאב עולה שוב, פחדים אכזבות ועוד. אין אנו מצליחים להבין שמחשבות ורגשות אלו גורמים לנו לחיות באשליה של קיום, כיוון שהעבר כבר עבר ולא ניתן להשפיע עליו יותר בשום עשייה והעתיד עדיין לא הגיע ומה שאנו חושבים לגביו יכול להשתנות בכל רגע.

     

    עלינו לעכל עובדה אחת פשוטה: כל מה שקורה ומתקיים בחיינו קורה ברגע נתון אחד בכל נקודת זמן – וזהו רגע ההווה.  

     

    אם נתרכז בעתיד, יתכן שנחווה תחושה של ציפייה או חרדה מהבאות, והגוף הרגשי שאמרנו שהוא מחובר במיידי למחשבות שלנו - יחווה חיים של חרדה מתמשכת, מכיוון שהמחשבה שלנו משדרת דאגה או סכנה מהבאות, מדברים אשר אין לנו מושג אם יקרו בכלל . אם נאפשר לסיטואציות מהעבר להציף אותנו ,יתכן שנחווה כאב רגשי מנוסטלגיה עקב אכזבה כעס או פגיעה שחווינו, אך כאב זה כרגע אף הוא אשליה, כי אין זו האמת של פגיעה שאנו חווים ברגע הזה, אלא רק שחזור של העבר שממשיך לחיות בתוכנו ולהפעיל אותנו רגשית ופיזית .

     

    שתי האופציות הללו – חיים בזיכרונות העבר או חיים בציפייה לעתיד- אינן טובות עבורנו ,שכן הם לא יכולים לקדם את חיינו כעת לשום מקום. כל זה הוא רק משחק של האני האשלייתי שלנו המופעל ע"י גוף המחשבות.

     

    ר' נחמן מברסלב אמר:"העבר אין, העתיד עדיין, וההווה כהרף אין, דאגה מנין?" כמו שהזמן הוא דבר בלתי נמצא בפעל, כי העבר אינו נמצא והעתיד לא יצא עדיין אל הפועל, וההווה -אינו אלא העתה הקושר בין העבר והעתיד.

     

    ככל שהאדם חי יותר את הרגע הזה בלבד, כך הוא חי טוב יותר, כך הוא מחובר יותר לעצמו ולמציאות האמיתית וכולי. כי באמת העבר אין, והעתיד עדיין, וההווה כהרף עין וחבל לחשוב על אתמול או על מחר- אם אפשר לחשוב רק על הרגע הזה בלבד.

     

     וכמו שאמר רבי נחמן מברסלב, כי האדם צריך לשכוח כל זאת [לשכוח את העבר], ויהיה נדמה לו כאילו היום נברא, והוא יחיד בעולם... כי אין לאדם בעולמו כי אם אותו היום ואותו השעה שעומד בו, כי יום המחרת הוא עולם אחר לגמרי , כי אין לו לאדם אלא את הרגע הזה בלבד

    דרג את התוכן:
      4 תגובות   יום חמישי, 31/3/11, 08:14

      יום חמישי 31 מרץ 2011

       

      מקסם שווא

       

      מקסם המפגש מרעיד

      מיתרים מסתוריים

      מתנגנים עם רוחות וריחות

      משכרים של מלאכים.

       

      ארוס מחייך,חיצו איננו

      תקוע היטב הוא בינינו

      משמים מלאכית האהבה

      נוסכת שמן המור על ראשך.

       

      כך נראים הדברים

      בתחילת העוצמה

      עת מושכים נימים

       דקים

      החוצה

       את הריגשה.

       

      אלפי בדי משי נסתרים

      נשפכים ממרומים...

       

      האהבה האהבה..

      האשליה המתוקה.

       

      ובאחת הוריקן

       מתנפץ על ליבך..

      התמונה נסוגה

      השפל בא

      גורר אחריו

      את הגאות

      הסערה עוטפת לאות

      במלואה.

      דרג את התוכן:
        4 תגובות   יום חמישי, 31/3/11, 06:46

        יום שלישי 28 דצמבר 2010

         

        מקסם פלאים

         

        בין לבין עולה דמותך

        מעלה קושיות

        מותירה משאלות.

         

        למדתי למדר אותך

        במחלקת החלומות.

         

        זה היה ידידי.

        הדקות,השעות הימים

        מפעילות מחק קסמים

        ומה שנותר מהכול-

        מקסם פלאים.

         

        זה היה עוד סיפור

        במסעי רב השנים.

        אולי אגדה,בדיחה.

         

        הייתה בה מהבדיה

        באה וחלפה.

         

        אז היה שלום חבר

        אולי בגלגול אחר

        נטווה רקמת חיים חדשה

        לא עתה.

        שא ברכה.

        דרג את התוכן:
          6 תגובות   יום חמישי, 31/3/11, 06:43

          בכוחה של התפילה - לשנות גורל.

          כשהאדם המודרני-הרוחני, רוצה להתחבר לכוח האין סוף, הוא עושה דברים רבים:מדיטציה,קריאה בספרות רוחנית,התנתקות ונסיעה למקומות המוסיפים לו ברוחניות ועוד.
          כדאי שנראה כיהודים- דרך נוספת לאמץ אלינו גם אם איננו "דתיים"והיא -התפילה.

          התפילה הינה מדיטציה; כלי תקשורת באמצעותו אנו יכולים לכוון את מחשבותינו, ולהתאים אותה למציאות הרוחנית, מציאות ה - 99 אחוז, לתדר של האור. התפילה מאפשרת לנו להגיע לרמות בהן ניתן להשיג ראייה רחבה יותר, ולנקות את החסימות- עד שנתחבר למקור זרימת החיים. שם נוכל לקבל את השפע והטוב של הבריאה, ולהורידם מטה, אל העולם הגשמי.

          על פי חכמת הקבלה, האור - הינו כוח זמין הנמצא בכל מקום, וממתין שניתן לו אות כדי שיוכל לחדור ולמלא אותנו. על מנת לתקשר עם האור עלינו לחייג את "מספר הטלפון" הנכון. התפילה היא החיוג שבעזרתו נוכל להתחבר אל תדר זה.

          התפילה הינה אוסף של צפנים וקודים שכדי להתחבר אליה צריך את הלב.

          סיפור חסידי מספר:
          אחת מקהילות ישראל בנתה בית-כנסת מפואר שעליו הייתה תהילתה. יום אחד הגיע ר' ישראל בעל-שם-טוב (הבעש"ט) לבקר באותה קהילה, ואנשיה הובילו אותו אחר כבוד אל בית הכנסת. הם פתחו בפניו את הדלת כדי שייכנס, אולם הבעש"ט ניסה להיכנס ולא הצליח. שאלו אותו אנשי הקהילה: "מדוע רבנו, אין אתה יכול להיכנס?" ענה הבעש"ט: "בית הכנסת מלא תפילות". אנשי הקהילה התמלאו לרגע בגאווה... אך הבעש"ט הוסיף: "כל התפילות שוכבות פה בערמה ללא רוח חיים, ואי אפשר להיכנס".
          בתפילה-חשובה הכוונה...

          תפילה לבדה אינה העיקר, ואינה מספיקה לאדם כדי לעשות את השינוי הנדרש בחייו. עשיית שינוי דורשת גם הוצאה אל הפועל - דהיינו - עבודה רוחנית ושינוי ההתייחסות כלפי האנשים וכלפי הסביבה.

          שימוש נכון בתפילה יעניק לנו כוח לשנות את גורלנו. אנו עושים שימוש נכון בתדרי האנרגיה המורכבים מהאותיות העבריות וסודרו בצורת תפילות, ובכך מזרימים אלינו את אור הבורא בצורה נכונה ומועילה.
          סוד התפילה:

          נוסח התפילה חובר על-ידי האנשים הרוחניים ביותר שחיו במשך הדורות .הם חיברו צירופי מילים מהאותיות העבריות -המשמשים כצפנים המחברים אותנו לעולמות העליונים (כמו מספרי טלפון שאנו מחייגים), ובאפשרותם להשפיע על חיינו.

          ישנם 12 חלונות בשמים שדרכם נקלטים כל נוסחי התפילה הקיימים - חלון לכל אחד מ- 12 השבטים, שהיו להם נוסחים שונים. האר"י איחד במאה ה - 16 את כל 12 הגרסאות, וכתב את הגרסה ה - 13. זוהי נוסחה המשמשת כמפתח-על לכל החלונות.

          תפילת שחרית
          בבוקר מתגלה הכוח של ספירת "חסד". הערוץ המקשר אותנו לספירה זו הוא אברהם אבינו. כשאדם קם בבוקר הוא נולד לכאורה מחדש. כמו בשעת לידה, כך גם בעת ההשכמה בבוקר, הנשמה חודרת לגוף בהדרגה.תפקיד התפילה בבוקר הוא קודם כול לחבר שוב את הנשמה לגוף. בנוסף על-כך משמשת התפילה ככוח מקשר אל האנרגיה המתגלית באותו יום-אנרגיית החסד.
          תפילת מנחה
          תפילת מנחה קשורה לספירת "גבורה", והערוץ המקשר אליה הוא יצחק אבינו. זמן תפילת מנחה הוא מחצות היום ועד צאת הכוכבים. ברגע שהשמש מגיעה לחצות היום, האנרגיה מתחלפת. כשהשמש מתחילה לשקוע, האנרגיה היא של דינים,גבורה. הכוח של תפילת מנחה מאפשר לנו להתגבר על העוצמה השלילית , ומגיעה לשיאה בשעת השקיעה.

          תפילת ערבית
          התדר המקשר אותנו לאנרגיה זו הוא-יעקב אבינו. תפילה זו מחברת בין ספירת "יסוד" לבין "מלכות"."...ומשום שבערב זה נתערב הסטרא אחרא, שנחשך אורו ושולט בלילה, על כן עשו אותה רשות..." כלומר, לא לכל אחד יש כוח לתקן את השליליות של הלילה".
          קריאת שמע
          תפילת "שמע ישראל"- בנויה מ - 248 מילים כנגד רמ"ח איברים בגוף - כל מילה מכוונת לאיבר אחר בגוף ומשפיעה עליו. ב"שמע ישראל" ארבעה חלקים: חלק ראשון מתייחס לראש, חלק שני לגוף העליון - החזה והזרועות, חלק שלישי - לחלקים הפנימיים של הבטן וחלק רביעי מכוון לאיברי הרבייה והרגליים.
          בכוחה של תפילת "שמע ישראל" לחבר כל חלק בנשמה עם האור, עם כל איבר מקביל לו בגוף ועם יתר האיברים של האדם הראשון, ולהביא אותנו למודעות של ה"אחד". ככל שמתחברים חזק יותר למודעות זו, זרימת האנרגיה תהיה גדולה יותר.
          תפילה זו מושכת אור אינסוף, ומחברת אותו עם העולם הגשמי שלנו. כך באמצעות תפילה זו ביכולתנו למנוע שליליות, ולמשוך כוח של אחדות, של בריאות ושל שפע - לנו ולסובבים אותנו.
          תפילת הקדיש -עשויה כמלאכת מחשבת ארוגה של חישובי אותיות עבריות. היא משמשת כמעלית המגשרת בין עולמות ורמות מודעות שונות. אנו עושים שימוש בקדיש גם על מנת לתמוך בנשמות של אלה שנפטרו מהעולם - במסעם אל מציאות גבוהה יותר.וכן,זהו תוסף נוגד הזקנה של חכמת הקבלה - "מעיין הנעורים" שלה.

          אינך צריך להיות "דתי"כלפי חוץ,דהיינו לבוש על פי הכללים -כדי להתחבר אל האור הגדול.
          אתה מוזמן לקחת את המפתח הזמין,דהיינו-התפילה -ולהתחבר עם האור הנכון ליהודי.
          ואם יש לנו כלי זמין כל כך,אשר אין צורך לשלם עליו אלפי שקלים כדי ללמדו-אולי כדאי שנושיט יד אל הסידור -ונתפלל ונשיג "בקלות יחסית" את הרוחניות שאנו כל כך מתחברים אליה ומחפשים אותה.

          דרג את התוכן:
            8 תגובות   יום רביעי, 30/3/11, 08:57

            בנישואין מתחברים שני חצאי נשמה למציאות אחת מושלמת

            [מוקדש לחברי מקפה מארקר נאלאר,ונכתב לבקשתו]

             

            מטרת התורה הינה לייצב ולעצב את הקשר בין גברים ונשים במסגרת בריאה, אשר תאפשר להביא בה לידי ביטוי את הצד הפיזי,את היצר בצורה נכונה ומכובדת, בהסכמת שני הצדדים, כשהמטרה המשותפת הניצבת מול עינם היא: גידול הדור הבא. המחויבות גם מבטיחה שהצד הפיזי-מיני יהיה גם ביטוי לאהבה שבין שני הצדדים, וכך יתחזק ביניהם הקשר הרגשי.

             

            ההתקשרות ההדדית בין איש לאישה, נקראת בלשון הקודש בשם: נישואין. משמעות מושג היא: העלאה והתרוממות. הנישואין מקבלים תוקף על ידי מעשה הקידושין, שגם שמו מורה על התקדשות והתרוממות. הנישואין הינם הצעד האציל ביותר של האיש, והם גם מבחן האמת של האישה. במסגרת ביתם ניתנים לאיש ולאישה כאחד, יכולת ושדה פעולה -להגשמת הערכים והאידיאלים הנעלים ביותר.

             

            שלושה צמתים ישנם בחיי האדם ,אשר בהם מופיעה במלוא העוצמה מערכת היחסים המורכבת והמיוחדת בין חיי הרוח וחיי החומר שלו.

            שלוש פעמים במהלך חיי האדם  מדליקים עבורו נרות:

            -בעת לידתו בראשית חייו- כשהנשמה יורדת מן העולמות העליונים ובאה לשכון בתוך גופו. ממציאות נפרדת של גוף ונשמה הופך האדם למציאות מורכבת, ואז מדליקים הסובבים נרות.

            -בחתונתו - כאן מגיעים אנו אל מרכז החיים, אל מעמד הנישואין. קולות קמאיים של ארבעים יום קודם היצירה[ארבעים יום לפני הלידה יוצאת בת קול ומכריזה:"פלוני לפלונית"], מתערבים בקולות מציאותיים של "הרי את מקודשת לי". חיבור רוחני של נשמות נוגע בחיבור גשמי של נשמות. עוצמת היחס בין חיי הגוף וחיי הרוח מופיעה. מעשים גשמיים מקבלים משמעות רוחנית עליונה, והלהבה אחוזה היטב בפתילה הניזונה מן השמן. זהו הזמן לבניין מסודר, נכון ומאוזן, של חיים המבוססים על מעמד חומרי ומזינים התעוררות רוחנית עליונה.

             -בעת פטירתו מן העולם-באחרית חייו, כשהנשמה נפרדת מן הגוף, חוזרים ומדליקים נרות. שוב מתגלה בפנינו במלוא העוצמה החיבור המיוחד בין הנשמה לבין הגוף, חיבור הקרוי בפי העולם חיים.

            בתורת הקבלה והחסידות מוסבר שהקשר בין בעל ואישה כפול:

            -בגוף - חיי משפחה משותפים בבית אחד.

            -בנשמה - הכוחות הרוחניים של בעל ואישה מתחברים ל"נשמה אחת".

            הקשר הנשמתי שונה לחלוטין מהקשר הגופני בשל אופיו המיוחד: הקשר הגופני מחבר בין שני גופים שלמים לעשיית שותפות לבניית בית אחד. בקשר הנשמתי מחברים בין שני חצאי נשמה אחת שנפרדו, ששבים בחתונה להתאחד למציאות אחת ,כבתחילה.

            הזוהר הקדוש מגלה כי גבר ואישה הם "פלג גופא", לכל אחד מהם יש רק חצי נשמה, של אותה נשמה אחת, אלא שלפני החתונה שני חצאי הנשמה היו מחולקים ומנותקים ביניהם, חצי בזכר וחצי בנקבה, ובחתונה התחברו והתאחדו שני החצאים לאחד.

             

            במקור ובשורש הנשמות בעולם העליון, בעל ואישה הם "מציאות אחת" "הוויה רוחנית אחת" - נשמה אחת, ולפני ירידתם לעולם הזה, נשמתם נחצתה לשניים, חצי ירדה בגוף הזכר וחצי בגוף הנקבה, ובחתונה שבים שני החצאים להתחבר לאחד.לכן, חיבור הנשמתי בין בעל לאישה הוא החיבור המושלם ביותר: אין זה כמו קשר גופני, ששני גופים ומציאויות שונות מתחברות ודבקות זה בזה, אלא חיבור שני חצאים שהיו חסרים את חציים השני ובחתונה הם התחברו והתאחדו למציאות אחת מושלמת.

             

            הצלחת הנישואין והאושר בתוכו תלוי כמובן בבני הזוג הנישאים.עליהם לדבוק במטרת-על רוחנית ,למען בניה של חיי נישואין בריאים ומאושרים. עליהם לחיות למען מערכת רוחנית אשר תכוון את צעדיהם ולא ליחס חשיבות לפרטים האפרוריים הקטנים של חיי היום יום [חביתה שנשרפה,כוס שנשברה]. מערכת זו מעלה את חיי הנישואין לרמה איכותית יותר . במישור הרוחני ימצאו שני בני הזוג תחום-על משותף, מהותי ומשמעותי אשר יקרין גם על חייהם הארציים. הם ימצאו בו תכנים נשגבים המקרינים רוך וחום, נעימות ורצון להמשיך. הימצאותו של גרעין מרומם בחיי הנישואין משפיע על המערכת כולה. הוא מעניק לה ממד נצחי ומכוון אותה אל מחוזות האושר.

             

            אז שיהיה במזל טוב ועל פי ערכים נעלים לכל המתעתדים להינשא ולנשואים ממקום של הערכה מחודשת של הקשר בינם,ותשרור ברכה בביתם.

             

            ולפנינו השיר שחובר לחיי הזוגיות...

            מגרש המשחקים של אלוהים/מילים:נאלאר

             

            משחק אני במגרש המשחקים של אלוהים.

            במגרש משחקים עוד אנשים חוץ ממני,

            אך כל אחד משחק לעצמו.

            רוצה אני שכולם ישחקו ביחד, אך לא יודע איך.

            מדבר לאלוהים ואומר להם שאני מרגיש לבד

            ואני זקוק לחברה.

            אלוהים אומרים לי בקול אוהב, שזה לא מגרש המשחקים היחיד,

            יש עוד מגרש משחקים ושם אמצא שותפה למשחק.

            אבל אלוהים, אני אומר להם, איך אוכל להגיע למגרש השני

            ולמצוא את השותפה למשחק? הרי שני מגרשי המשחקים

            מופרדים זה מזה.

            אלוהים אומרים לי שזה בדיוק מה שהשותפה שלי שאלה אותם.

            נו, ומה התשובה? שאלתי בסקרנות.

            אלוהים אומרים לי ששני מגרשי המשחקים יתחברו

            ויהיו למגרש אחד גדול וחדש

            מתי זה יקרה? שואל אני את אלוהים.

            עכשיו, עונים לי אלוהים.

            לפתע אני וכל שאר האנשים שמשחקים, מוצאים את עצמנו

            במגרש משחקים אחד גדול, חדש ומדהים ביופיו.

            למגרש הזה הגיעו גם האנשים, שקודם שיחקו במגרש המשחקים

            שהיה נפרד משלנו, אנשים אותם לא ראינו מעולם.

            אני רואה למולי בחורה יפת תואר ומראה,

            אנחנו מחייכים אחד אל השני בו זמנית.

            מייד אני יודע שזאת היא שותפתי למשחק.

            רגש האהבה פורץ מליבנו.

            כל האנשים משחקים ביחד.

            דרג את התוכן:
              0 תגובות   יום רביעי, 30/3/11, 07:23

              יום רביעי 30 מרץ 2011

               

              מעשה באישה

               

              אישה נולדת כילדה

              גדלה ונפתחת כשושנה

              לוקחת על עצמה לידה

              ייסוריה מחליפה לאהבה.

               

              אישה נותנת מרצונה

              מכילה ,מחויכת ,נבוכה

              מהלכת כטווס עם ילדה

              לא מצפה לתמורה.

               

              אישה לילות כימים

              לבעלה מקדישה

              את מירב עלומיה וכוחה

              ולפתע חרב עליה עולמה.

               

              איש שולח אותה

              לחופשי מעולה

              מחפש לו עלמה

              צעירה ממנה.

               

              אישה נתנה מכוחה

              מושלכת לצידה של תעלה

              אוזרת עוז להתחיל מהתחלה

              כוחה מתעצם,בוז בעינה.

               

              עומדת באתגר,פורחת

              את בעלה לעולם לא שוכחת

              מתפללת לבורא

              ללמד זכות ולהינצל

              מהכעס המחלחל...

              דרג את התוכן:
                1 תגובות   יום רביעי, 30/3/11, 07:08

                אנחנו,יוצאי מצרים ויוצאי השואה...

                היום ערב פסח אני נזכרת בהורי אשר הקפידו לחגוג את חג הפסח למרות שאמונתם התערערה אחרי השואה.רבים, למרות חילוניותם ,יחגגו הערב את החג.וזה הזמן להיזכר באחינו ובדרך בה הצליחו למרות ואף על פי לחגוג את החג -בתנאי עבדות קשים אך שמרו על אמונתם החזקה.

                מתוך מאמר שנכתב לשימור מאורעות השואה ונערך ע"י גדעון רפאל בן מיכאל אני רוצה לשתף אותכם ערב החג,בחווית קריאת העובדות דלהלן:

                בפסח, שנת 5705 לבריאת העולם, לפי המניין היהודי, 1945, כתבה טובי טרקלטאוב הגדה ,במחנה מאונטהואזן בזמן השואה- על נייר טואלט נושן בפנקס קטן -הגדת פסח משלה,בה היא מביעה את רצונה לחגוג ועל כך שלגרמנים אין יכולת לקחת מהיהודים את זיכרונם.ורק "זיכרון זה יכול לתת תקווה לעתיד טוב ויפה יותר עליו אנו רוצים לחשוב ולא להוריד את ראשינו.ואם השם גאל את אבותינו ממצרים יציל גם אותנו מעבדותינו המרה וישיבנו לארץ אבותינו".זמן קצר לאחר כתיבת הגדה זו אכן נגאלו מהשואה ואכן הוקם הבית...

                במחנה ברגאן בלזאן ,חיבר הרב לוינסון מהולנד, תחליף רוחני להגדת פסח:ובה הוא פנה לאביו שבשמיים בהודעה שאכן רצונם של היהודים במחנה לחוג את חג הפסח באכילת מצה ובשמירה על איסור החמץ,אך השעבוד מעכב אותם והם נמצאים בסכנת נפשות,אך הם מקיימים את ההוראה "וחי בהם",ולכן שומרים על "ונשמרתם לנפשותיכם מאד" ותפילתו היא שיגאלם ויוכלו לשמור על מצוות הפסח כהלכתם.

                גולדה כ"ץ- מספרת בעדותה כיצד "שמרו" על חג הפסח באמצעות ה"דמיון היוצר". היא וחברותיה קיימו את ליל הסדר "כהלכתו" ,בזכות נערה חסידית שהביאה עמה סידור תפילה למחנה אושוויץ. את היין, המצות, מאכלי "קערת הסדר" והסעודה עצמה העלו בדמיונם היוצר. הנערה קראה את ה"הגדה" מתוך הסידור ששמרה עליו במחנה. כל אחת מהבנות הדליקה את נרות החג בדמיונה. היא קידשה על הכוס, והן ליקקו באצבע על שפתותיהן, כאילו שותות הן מיין הקידוש, ואמרו "אמן"!

                ואם אבותינו במצרים,ואבותינו בשואה המשיכו במסורת האמונה שלמרות ש"שבכל דור ודור עומדים עלינו לחלותנו והקב"ה מצילנו מידם"-הרי גם היום בהיותנו מוקפים אויבים הצמאים לכלותינו ואשר עדיין מחזיקים בחיל החטוף-האמינו שיהיה טוב ואכן היה טוב...נמשיך גם אנו להיות אופטימיים ולהאמין שמחר תזרח שמש חדשה לחלוטין על חיינו כפרט וכעם קדוש.אמן.

                דרג את התוכן:
                  8 תגובות   יום שלישי, 29/3/11, 14:24

                  ראש חודש ניסן -חודש ההשתחררות וההתעלות.


                  משמעותו של ראש החודש ,לפי דברי הרב אורי שרקי,היא התבוננות בערך החידוש. אנו יכולים לראות בעינינו כיצד הירח מתחדש בכל חודש. הירח מופיעה בצורה מוקטנת, ואז במשך כשבועיים הוא הולך וגדל עד שמגיע לשיא גודלו, ואחר כך שוב הולך וקטן עד שנעלם וחוזר חלילה. תהליך זה מעורר בנו את רעיון החידוש. לכן גם שמו של הירח במקרא הוא: חודש, כלומר שהוא מחדש את עצמו.

                  מהותו הפנימית של חודש ניסן הוא שפע של אור שניתן לנו בחודש זה בשפע.

                  בתורה מכונה חודש ניסן "החודש הראשון" וכן "ראש חדשים", כי בחודש זה יצאו בני ישראל ממצרים,חודש זה הוא הזמן להתחדשות, להשתחררות, להתעלות. חודש בו הראשוניות מתבטאת בחופשי, עצמאות, אי תלות באחרים. אין דבר לפניו שהוא תלוי בו ונמשך ממנו. הוא ראשון, הוא מוביל, יש לו תכונה של ראש. תכונותיו המיוחדות של חודש ניסן-הופכות אותו לחודש המסוגל ביותר לתהליך של גאולה שמיימית.

                  חודש ניסן הוא החודש השביעי בלוח העברי בשנה המתחילה בחודש תשרי, והחודש הראשון בשנה המתחילה בחודש ניסן לפי מניין החודשים במקרא. בחודש ניסן יש 30 ימים. ראש חודש ניסן, שימש בתקופת התנ"ך ובתקופה התלמודית, כראש השנה למלכים, ובו התחילו למנות את שנות מלכי יהודה. בחודש זה חל חג הפסח, שהוא הראשון מבין שלושת הרגלים ובזמן בית המקדש היו כל ישראל עולים בהם לירושלים.

                  שמות החודש:
                  א. השם ניסן:
                  1. בשפה האכדית פירושו:אנשי הצבא או דגלי הצבא - זהו החודש הראשון לאחר חודשי החורף הגשומים, בו יכול הצבא לצאת לדרכים ולהתכונן לקרבות.
                  2. "ניסנו"-מלשון ניצן שפריחתו באביב- בחודש זה מניצים העצים והטבע כולו עומד ופורח. זהו חודש האביב שבו הכל פורח, הכוחות הפנימיים פורצים החוצה. תקופה בה השמש - המסמלת את גילוי האור האלוקי, יוצאת מנרתיקה ומאירה וזורחת בכל עצמתה, והבריאה כולה נמצאת במצב של התחדשות, פריחה ושגשוג.

                  3. ניסן מהמילה ניסיון: על שם הניסיונות אשר עמדו בפני בני ישראל בצאתם ממצרים.

                  4.ניסן מלשון נס- משום שנעשו בו ניסים לישראל. "נס" פירושו גילוי פתאומי של הארה אלוקית הנעלית יותר מהטבע.

                  ב.שמו האחר של החודש הוא "חודש האביב": מסמל את התקופה המשמעותית בטבע תקופת האביב המסמלת פריחה והתחדשות.

                  ג.חודש ניסן נקרא גם "חודש הגאולה"-על שם אחד האירועים הבולטים בחודש זה - "יציאת מצרים" וגאולת עם ישראל מגלות מצרים.

                  חג הפסח ,על פי הקבלה,אותו אנו חוגגים בחודש ניסן, מהווה את יצירת הכלי הנדרש להכיל ולקלוט בפנימיות את כל אותם ההשפעות הניתנות לנו מלמעלה. עלינו להתנקות מהחמץ הרוחני, על מנת שנהיה זכאים ומזוככים לקבלת השפע ולאכול מצה, על מנת שנכיל ונקלוט בפנימיותנו - כמזון גשמי, את כל אותם ההשפעות. בכך נזכה לגאולה הסופית והמוחלטת, שבניגוד לגאולת מצרים בה נאלצנו לברוח מהרע בריחה לא מסודרת ,הרי שהגאולה העכשווית תתרחש כגאולה פנימית, מסודרת וסופית.

                  מזל החודש - טלה. על פי המסורת השם בא כרמז לקורבן הפסח אשר הקריבו בני ישראל במצרים, קורבן אשר בזכותו נגאלו ויצאו מעבדות לחירות. המצריים ,האלילו את הטלה והפכו אותו לאל זאת בעקבות השפע והעשירות שהטלה מסמל, ובפרט בחודש ניסן שהוא תקופת הרבייה של הטלה. לכן נצטוו בני ישראל להביא את קרבן הפסח מן הטלה דווקא, על מנת לסמל כי העם היהודי אינו מחשיב את העושר והפריון החומרי, ולהפך, מקדש אותו והופכו לעושר רוחני כאשר אנו זובחים את הטלה ומקדישים אותו להשם.

                  בחודש זה ניתנה למשה רבנו ,מצות קידוש החודש וכל מבנה לוח השנה העברי.הוא החודש בו נולד יצחק וכן החודש בו נעקד ויעקב קיבל את הברכות ונקבע שהוא העיקר, הוא הנבחר. על פי אחת הדעות בתלמוד ,נברא העולם בחודש ניסן .בו נגאלו בני ישראל ממצריים, ובו עתידים להיגאל עם ביאת המשיח. בחודש זה אירעו מאורעות כבירים בדברי ימי ישראל כגון: יציאת מצרים, הקמת אוהל מועד - המשכן, קריעת מי הירדן בדומה לקריעת ים סוף בשעה שבני ישראל עברו לארץ ישראל, כיבוש יריחו ועוד.

                  חודש טוב לכולנו.

                  דרג את התוכן:
                    6 תגובות   יום שלישי, 29/3/11, 07:37

                    טלה-מלך המטות -התלהבות, יוזמה וכריזמה

                    טלה 21 מרץ - 20 אפריל

                    מזל טלה- הוא בראש גלגל המזלות . אנוכי, דינאמי, נועז, יוזם, תחרותי, החלטי, וחם מזג - תכונות שמאפשרות לו יכולת ראיה. אינטליגנציה של ראיה מאופיינת ביעילות הסינון והעיבוד של תפיסת המרחב.

                    שולט על האיברים:ראש,פנים,עיניים. בפריסת בריאות כשמופיע מלך המטות הדבר מראה על בעיות בראש.

                    פרקי התהילים של המזל: פרקים קי"ד, צ"ב

                    מזלות מתאימים: כל מזלות האש.
                    מזלות לא מתאימים: מזלות אדמה ומים.
                    צבע: כל צבעי האש מאדום עד צהוב.
                    אבנים: אדומות, גרנט, רובי ובלדסטון.

                    יש להם יכולת הזיהוי ,או כמובן בפוטנציאל לפתח יכולת זו-זוהי בעצם היכולת הקלה ביותר של האינטליגנציה הרוחנית. יכולת הזיהוי היא היכולת להבדיל בין אמת ושקר.

                    תכונותיהם החיוביות: נועזות, הרפתקנות, נמרצות, אנרגטיות, חלוציות, אומץ לב, בטחון עצמי, דינאמיות ומהירות החלטה.

                    תכונותיהם השליליות, כאשר הן מוקצנות: אנוכיות, אובדן עשתונות, אימפולסיביות, חוסר סבלנות ופזיזות.

                    בני מזל טלה רואים עצמם כמנהיגים מושלמים. הם מאוד מוצלחים ביזמות ופיקוח על פרויקטים אך אל תצפו שהם יהיו אלה שיפשילו שרוולים ויעשו את העבודה השחורה. טלאים לא מפחדים לעסוק בחזית הטכנולוגיה ולעמוד בקו האש של פרויקט כלשהוא. טלאים האנרגטיים אוהבים את ההזדמנויות והאתגרים שכל יום חדש מביא עימו. מאוד בוטים וישירים,דבר הפוגע באנשים רגישים מסביבם ועלול לגרום להתרחקות מהם ולבידודם מבחינה חברתית. אגרסיביים וחסרי פחד ותמיד מוצאים את הכוח הפנימי להתמודד עם כמעט כל בעיה ואתגר שניצבים לפניהם. תחרותיים ולא מאבדים קשר עם מה שטוב להם ולא פוגע באינטרסים שלהם ונוטים בדרך כלל להיות אגואיסטיים ושתלטנים. מעדיפים לא לחכות שדברים יסתדרו מעצמם אלא ליטול את היוזמה לידיהם .טלאים מאוד אימפולסיביים ,לא מפחדים ליטול סיכונים או להקשיב לאינטואיציה החזקה שלהם ולחושים המחודדים שלהם. כשמאמציהם אינם נושאים פרי,הם רואים את "חצי הכוס המלאה",אופטימיים מטבעם ומרוצים מעצם העובדה שהם ניסו לעשות משהו בעניין. טלאים אוהבים להיות מאוד חדשניים והם מצפים מעצמם להיות תמיד הראשונים בכל דבר חדש. למרות שהם לא מסתדרים עם כל אדם, האומץ שלהם בשילוב עם הרצון העז שלהם ליזום דברים הופך אותם לנכס בכל צוות פרויקט.

                    טלה באהבה וזוגיות:
                    אם בני מזל טלה רוצים, הם יכולים להיות מאוד מקסימים ומושכים כלפי בני המין השני.
                    בקשר רומנטי, טלאים לוקחים על עצמם את תפקיד הממריץ ורוצים לשלוט על מהלך העניינים.
                    כל מי שנולד במזל טלאים או מושפע ממזל טלה שואף להיות הדמות המובילה בכל שיתוף פעולה או יוזמה. בגלל האנרגיה העצומה שהם משקיעים, נדמה כי טלאים מנסים להכניע את בן זוגם. טלאים הם מאהבים נלהבים והרפתקנים, הם תמיד ילחצו את בן זוגם להעלות את ההתעלסות לרמות גבוהות יותר ויותר. בני זוגם יהיו לעיתים המומים לעיתים מהגישה הנמרצת הזו למעשה האהבה. בני מזל טלה אוהבים לנסות דברים חדשים ולמצות אותם עד לקצה גבול היכולת בכל מה שקשור לסקס כך שאם אתם איתם, לא תצטרכו את ההתנזרות ממין - היות ובני מזל טלה יכולים לכתוב את הספר מחדש בעצמם.

                    טלה מתייחס לכל מה שייך לו מתוך המון מוכנות לשנות ולהחליף. הוא "משתמש וזורק", ולכן קל לו להיפטר מדברים. עבורו לקנות זה כיף, אך הוא מאבד עניין במהירות.

                    יש לו העזה ולכן הוא טוב לעבודה עצמאית ובכל פעם בנושא אחר. הוא נקשר לדברים באופן אינטנסיבי ואימפולסיבי וממשיך הלאה. יש לו דחף בלתי רגיל לחדש ולפתח כישורים חדשים, מיומנויות והתחלות חדשות.

                    מבחינת היחס לכסף, הוא ירצה להרוויח בגדול, לעשות "מכה בבת אחת", והוא גם מוכן לקחת סיכונים. הוא גם יהיה די בזבזן ובגדול משום שאינו חושב פעמיים כאשר משהו "בא לו".

                    עבור כסף הוא לא מוכן להתפשר. עבודה משעממת אינה רלוונטית עבורו, ובתור שכיר, אם בכלל, הוא תמיד יהיה חייב לחוש שהוא מתקדם ומקודם, ולכן גם יחליף עבודות ללא הרף. כסף וסטטוס קשורים יחדיו אצלו: מי שמעריך אותו, צריך שיהיה גם מוכן לשלם עבורו!

                    עדיף לו להיות עצמאי או לפחות ראש גדול. הוא טיפוס של יזם, ולכן יבוא עם רעיונות מזהירים להשקעות ולפרוייקטים חדשים, והוא ינסה להדביק אחרים בהתלהבות שלו. הוא אוהב את העיסוק עם הכסף, את ההימור, ואת העשייה הקשורה לכך, עבורו זה סם החיים. הוא גם עלול "להתנדב" לעשות שימוש בכסף של אחרים. אם יפסיד, ישתקם בקלות יחסית, כי עבורו "כסף בא וכסף הולך", והוא ממשיך הלאה.

                    יהיה עליו לשמור על רוח החלוציות שבו, אך עם יותר מעשיות ומחשבה לטווח הרחוק תוך התחשבות במציאות הקיימת.

                    אבני הקריסטל המתאימים:
                    בלדסטון
                    אבן האומץ, הויטליות וה"כוח של ברזל". מסלקת מכשלות מהדרך. מביאה יושר, הגינות ואינטגריטי ליחסים. מחדשת אהבה ומרפאה את פצעיה. מביאה את הנושא אותה חזרה ל"כאן ועכשיו". מטהר פיזי רב עוצמה. עוזרת לרפא הפרעות בדם, בראות בראיה ובלב

                    ג'ספר - יושפה
                    המטפח הנעלה. מוערך ע"י המיסטיקאים, כאבן מקודשת וחזקה להגנה ולקרקוע. מאזנת אמוציות. מסייעת באיחוד בין תת ההכרה לבין המודעות העצמית. מביאה את האנרגיה הויטאלית לחידוש נעורים ולחיזוק הגוף. עוזרת להתחדשות הרקמות.
                    אחת מאבני החושן אותו נשא הכהן הגדול.

                    כראשון במזלות הוא מייצג את הגיחה של התינוק מבטן אימו לעולם זר, לא מוכר ובמידת מה עוין. ככזה, טלה מייצג את שלב ההישרדות הראשונית של הילד שמשתמש בחושים הפרימיטיביים לצורך ההישרדות. יתירה מזאת, טלה מייצג כארכיטיפ את האגוצנטריות, את חוסר היכולת להפריד ולהבחין בינו לבין האחר , כל העולם אחד הוא. התפיסה של התינוק בשלב זה היא שהוא מרכז העולם, מלבדו לא קיים איש. צורך בסיפוקים מידיים, קושי בדחיית סיפוקים.
                    הפסיכולוגית מרגרט מהלר מגדירה מצבים אלה תחילה כשלב האוטיזם הנורמאלי שבו הרך הנולד ממוקד בעצמו ובצרכיו ולאחר זמן, כשלב הסימביוטי שבו התינוק אינו מודע לקיום של האחר כיצור נפרד ממנו. ישנם מצבים שאנשים נתקעים בשלב התפתחותי זה ומוגדרים בעיני החברה כאגואיסטים, אגוצנטריים, נרקיסיסטים, תכונות שמאפיינות את מזל טלה. אך לא כל בן מזל טלה אכן יהיה בעל תכונות אלה, מכיוון שישנם עוד פרמטרים שקובעים את מבנה האישיות והתנהגות האדם.

                    דרג את התוכן:
                      4 תגובות   יום שני, 28/3/11, 17:16

                      לא טוב היות האדם לבדו-האמנם?

                      כבר מראשית הבריאה,אומרת הדס יוספוביץ במאמרה ,מתמודדת התיאולוגיה עם שאלת היות האדם לבדו. בהמשך לסיפור בריאת העולם. ומיד אחרי ברית האדם בצלמו של האל, השתרשה התבונה והתודעה של צורך האדם לקיים זוגיות ולא להיות לבד. זוגיות זו מובילה לבניין התא המשפחתי הראשוני. כצאצאיהם של אדם וחוה, מרבית בני האדם חשים הזדקקות לבן או בת זוג בכדי להרגיש שלמים.

                      מגיל צעיר ביותר, אנו מקבלים את המסר, שחיים שלמים הם חיים עם בן זוג. כך למשל, בנות - מגיל צעיר מאוד מזינות את הפנטזיה של האביר על הסוס הלבן. הספרות, השירה, התיאטרון וכל ביטויי התרבות האחרים מרבים לדבר על אותה אהבה, על אותה התרוממות רוח וגוף, כשהאדם מוצא את האחד או האחת שנוצרו אך ורק עבורו.

                      אני מדברת על הגילאים הגבוהים.על התקופה שמתגרשים או מתאלמנים.כשכבר בנינו פעם קן וגם ילדים כבר יש.ונשאלת השאלה להיות או לא להיות לבד?ואם אהיה לבד האם אהיה "מסכן" או נהפוך הוא -אהיה סוף סוף חופשי לעשות דברים בדרכי המיוחדת,להכיר את עצמי ולהתפתח.

                      בשירו של נתן זך שרה יהודית רביץ:

                      לא טוב היות האדם לבדו/מילים: נתן זך

                      לא טוב היות האדם לבדו
                      אבל הוא לבדו בין כה וכה.
                      והוא מחכה והוא לבדו
                      והוא מתמהמה והוא לבדו.
                      והוא לבדו יודע
                      שגם אם יתמהמה
                      בוא יבוא

                      למה "לא טוב"?

                      לפי דעת התורה:
                      1. לא טוב לאדם - ה' ראה שהאדם בודד ועצוב ורצה לשמח אותו;
                      2. לא טוב למילוי תפקידו של האדם בעולם - כל דבר שנשלמה בריאתו הוגדר בתואר " טוב " (ראו טוב = ממלא את תכליתו); כאשר האדם לבדו, הוא אינו יכול לפרות ולרבות, ואינו יכול לקיים את המטרה שלשמה הוא נברא - לכבוש את הארץ ולמשול בחיות, ולכן האדם לבדו הוא " לא טוב " ( שד"ל בשם תלמידו ר' איגל)
                      3. לא טוב לעולם - כשהאדם לבדו, הוא עלול לחשוב שהוא אל, שהוא יחיד בארץ כמו שה' יחיד בשמים (רש"י) .
                      גם במקומות אחרים בתנ"ך נזכר המושג "טוב" בהקשר של נישואין ומשפחה - ראו מצא אשה מצא טוב, טוב ינחיל בני בנים;

                      ומצד שני - מתי טוב להישאר לבד?

                      קלף ה"לבדות" של אושו, הינו קלף המתאר מצב קיומי של אהבה עם כל העולם.היא יכולה להתקיים ולהעדר בזוגיות כמו בלהיות לבד. הלבדות אינה תלויה בכמה אנשים נמצאים "איתך" או "שלך" , אלא תלויה בכמה נפרד אתה מרגיש מהם.הרי בכל אחד מאיתנו ישנם לפחות שניים אם לא 2 מליון ..

                      לפי אושו,האדם שאינו בזוגיות אינו מיובש , שכן גם בזוגיות תוכל להיות בדד, וגם לבדך. אתה יכול להית בודד ועצוב או ליהנות מהחופש של ההתבודדות.

                      הלבדות היא חיובית מאוד. אתה מלא בנוכחות שלך לעצמך, ואין כל צורך כרגע באף אחד אחר.

                      כשאתה לבד , אתה אף פעם לא חסר. ממקום כזה ,לא תוכל לעולם להיות באהבה , להיעלם באהבה , שכן המחסור שנמצא בתוכך יצעק תמיד ויחפש תמיד להתמלא. דרישה כזו (להתמלא, לקבל ) תבוא תמיד מהאגו.לאהבה אתה מגיע תמיד שלם. יותר נכון- האהבה קורית כשאתה שלם.

                      וזה לא שאנחנו מוארים ולא שאין בנו חוסרים , אבל יש לנו את הכלי הגדול מכולם- והוא הרגע. ברגע אנחנו יכולים להיות כל זאת. וברגע שתעמוד מול אותו אחד , וכלום בך לא יצעק לקבל , אלא רק תרצה לשפוע מטובך עליו , ורק להעלם בנוכחותו - שם פתאום תדע שאתה באהבה. שאתה אהבה. אהבה.


                      לפי הקלף כשהוא מגיע בפריסה,כרגע עדיף לך להיות לבד וללמוד להתחבר לעצמך,מאשר להיות בזוגיות שגורמת לך בדידות ועצב.עדיף לאט ובטוח, מאשר מהר ונגמר.כמובן שבסופו של דבר הבחירה בידיים שלך.

                      דרג את התוכן:
                        6 תגובות   יום שני, 28/3/11, 06:55

                        יום שני 16 מרץ 2009

                         

                        בדידות

                         

                        תחושת בדידות החונקת את הגרון

                        נעה בין זרמי ברכיים

                        וגורמת שם פיק...

                         

                        בדידות בשלה של שנות אלפיים

                        גורל עם ,גורל אישי

                        וללכת לא ניתן עדיין

                        ואת העגלה יסחבו חיים.

                         

                        מה רבו מעשיך ,תאמר אלוקים

                        ואני בתוכם גרגר חול

                        קטנה נשאת ברוח

                        ובאה תולעת ואכלתני...

                         

                        תחושת בדידות חנקה גרון

                        שוב אין לדעת עד היכן

                        ולהיכן

                        הפנים מועדות

                         

                        בדידות...

                        דרג את התוכן:
                          2 תגובות   יום שני, 28/3/11, 06:43

                          יכולת הגוף לרפא את עצמו היא מופלאה.

                           

                          "הגוף ...יודע איך לרפא את עצמו", אומרת ירדן כרם, מנחה מוסמכת להתמקדות מהמכון האמריקני. "ריפוי קורה כשיש תשומת לב והקשבה לגוף עצמו ולמה שמפריע. ...מתחת לדפוסים שלנו, ההתנהגויות, הרגשות או המחשבות המקובעות שלנו שוכן מעיין פנימי של אינטליגנציה וחיוניות שיודע להרגיע את הלחץ ואת המתח, לרפא טראומות ולתת לגוף תחושת השלמה גם במצבים לא גמורים. המעיין הפנימי הזה הוא הגוף. "

                           

                          עם ההבנה שיש לנו השפעה ישירה על יכולת הריפוי של גופנו,וביחד עם ההסכמה לקבלת האחריות על יצירת תנאי ריפוי מתאימים - מתחיל תהליך הריפוי העצמי. כאשר אדם עושה עבודה עם עצמו ולוקח אחריות על המחלה ועל ההחלמה, הוא מתחיל לגעת באמת הפנימית - בגורם ,וכאן מתחיל תהליך ריפוי אמיתי ,וזה לא נס. זו עבודה ודרך שאותה אדם בחר לעשות -כדי לשנות את מצבו ולהביא על עצמו ריפוי שלם.

                           

                          לגוף האדם, אשר הוא מכונה תבונית משוכללת ביותר, יכולת לרפא את עצמו. כאשר אנרגיית החיים זורמת בו ללא הפרעה-היא  מאפשרת זאת. השפעה גדולה יש לכוח הכוונה ביצירת המציאות, כולל בריאת הבריאות. גדול כוחה של אמונה בכך, כמובן. כדי להביא את האדם/מטופל למצב של איזון, מצב שבו הגוף ירפא את עצמו ומקורות האנרגיה יזרמו ללא הפרעה – יש לאבחן את מצבו האנרגטי, בראש ובראשונה.

                           

                          שינוי התודעה של האדם, קפיצה קוונטית של התודעה לרמה אחרת, יביא את האדם ליצירת  שינוי ולהחלמה ממחלות. ישנם בתי חולים אשר במחלקות הלב מלמדים מדיטציה כחלק מתהליך הריפוי, חולי סרטן רבים נרפאו עם בעזרת עבודה עם אנרגיית הרייקי או דרך ענפיה הרבים של הרפואה המשלימה.

                           

                          כשאנחנו נפצעים באצבע ויש חתך, כל המערכות נרתמות ,ואחרי זמן קצר ביותר יהיה גלד על מקום הפציעה. איחוי של שבר בעצמות, במקומות שאין באפשרות הרפואה הקונבנציונלית לגבס או לקבע- כמו כתף או צלעות, הוא בלתי מוסבר מדעית והרפואה לא יכולה להעתיק אותו.

                           

                          מכיוון שלא הוכשרנו להיות רופאים, לא נחליט על דעת עצמנו להפסיק טיפולים קונבנציונליים. החלטה כזו יש לשקול ולבדוק עם הרופא המטפל. טיפולים קונבנציונלים יפתרו את הכאב או המחלה או המצב בו נמצא אותו אדם, הם לא יטפלו בגורם שהביא אותם לאותו מצב.

                           

                          לסיכום,האתגר הגדול ביותר העומד בפני האדם המעוניין להתחבר אל גופו ולרפאו,לתת לגוף להתחדש מבפנים.מכיוון שרבים התנתקו מגופם והדגש המושם היום הוא על ההגיון ,והתנתקות מהאינטואיציה ומתחושות הבטן-אין אנו מבחינים ומקשיבים לגופינו ולאותות אשר הוא משדר לנו.

                           

                          אדם אינטליגנט נחשב אינטלקטואל.שכחנו שגם לגופנו יש אינטליגנציה משלו.הקשבה לאינטליגנציה זו ,הכרה בה ופעולה לפיה היא תנאי ראשון להתחלת דרך חדשה עם גופנו  והתחברות לריפוי עצמי.

                          דרג את התוכן:

                            תגובות אחרונות

                            פרופיל

                            אסתר רבקה
                            1. שלח הודעה
                            2. אוף ליין
                            3. אוף ליין

                            ארכיון

                            פיד RSS