כותרות TheMarker >
    ';

    כי האדם עץ השדה

    כי האדם עץ השדה / נתן זך

    כי האדם עץ השדה.
    כמו האדם גם העץ צומח
    כמו העץ האדם נגדע.
    ואני לא יודע
    איפה הייתי ואיפה אהיה.
    כמו עץ השדה.

    כי האדם עץ השדה.
    כמו העץ הוא שואף למעלה
    כמו האדם הוא נשרף באש.
    ואני לא יודע
    איפה הייתי ואיפה אהיה.
    כמו עץ השדה.

    אהבתי וגם שנאתי
    טעמתי מזה ומזה.
    קברו אותי כחלקה של עפר
    ומר לי, מר לי בפה.
    כמו עץ השדה.


    כי האדם עץ השדה.
    כמו העץ הוא צמא למים
    כמו האדם גם הוא נשאר צמא.
    ואני לא יודע
    איפה הייתי ואיפה אהיה.
    כמו עץ השדה.

    ארכיון : 9/2011

    6 תגובות   יום שישי , 30/9/11, 23:09

    ‏יום שישי 30 ספטמבר 2011

     

    אתה במארג יומי

     

    ובתוך כל מארג יום חדש

    אתה נשזר בחוטי זהב דקיקים

    עם זיכרונות וגעגועים

    פניני רגש נשכחים וצפים.

     

    ולא יועילו דיבורים

    בריחות ,תירוצים

    דמותך שבה ללטף ימי

    לענג בצלילי נבל דקיקים.''

     

    ולך -פיניתי מקום לצידי

    ללוות אותי במהלכי יומי

    לא,יותר איני נאבקת בעצמי

    השאר ,קרן אור מיוחדת ,עימי.

    דרג את התוכן:
      0 תגובות   יום שישי , 30/9/11, 22:55

      מלחי שוסלר-לעזרת המערכת החיסונית שלנו

      ברצוני לחלוק עמכם את סוד בריאותי.


      לפני כתשע שנים  החלטתי לקחת את בריאותי בידי לאחר תקופה של הזדקקות מאסיבית לתרופות למינהם.


      יום אחד נחה עלי הרוח ,יש מאין,והחלטתי לא עוד תרופות.אקח את בריאותי לידי.עד אז,נעזרתי ונתתי כבוד רב לרופאי -והתמדתי לקחת את כל מה שציוו עלי..וציוו עלי...


      ומרגע שחשבתי על שינוי הדרך לדאגה לבריאותי-החלטתי ש"אם אין אני לי מי לי"-
      לא רציתי יותר להיות בריאה, לכאורה.ויצאתי באמרה ,שהיתה המוטו שלי,מכאן ואילך: "מוטב איכות חיים - מאריכות ימים".


      התחלתי לקרא ספרי מיסטיקה למינהם ,וספרי אנשים אשר ריפאו עצמם.
      בד בבד, רכשתי כלי טיפולי יקר ערך-רייקי -והגעתי אתו עד המאסטר.במקום לקחת שלוש פעמים משככי כאב ביום-עשיתי דמיון מודרך,הנחתי ידי על המקומות הכואבים וטיפלתי באחרים-וכך קיבלתי גם אני טיפול(כי כשאתה מטפל אתה צינור שדרכו עוברת אנרגיית האור-הרייקי,כך שגם אתה מטופל).


      לאחר זמן ,הלכתי ללמוד טיפול בעזרת פרחי באך.שם גיליתי כלי יקר ,אשר עוזר למנוע מצבי חולי עוד בהיותם בגופים הרוחניים.
      גם היום ,בכל פעם שאני חשה כאב- אני מבינה שמשהו ברגשותי ממגנט אלי בעיה רפואית, ועדיף "להקדים תרופה למכה"-ומכינה לעצמי בקבוק פרחי באך מתאימים, ומקבלת תובנות על המצב הרגשי שלי- ומטפלת בו.
      לשמחתי,לאחר סיום לימודי, הביאה המדריכה שלנו לידיעתנו, את דבר מציאותם של מלחי שוסלר. כך מצאתי, שילוב מנצח לבעיית המערכת החיסונית שלי- שלא היתה במיטבה.


      במקום לקחת את הזריקה נגד שפעת,אני מתמידה לקחת מידי יום את המלחים.רבים המקוררים הצעירים והבוגרים המסתובבים סביבי,ואני עומדת מולם בהצלחה מבלי להדבק,שלא כבעבר.

      ובכן,מה הם מלחי שוסלר אלו?

      ''ד"ר וילהלם היינריך שוסלר נולד ב-1821 בגרמניה באולדנבורג (צפון גרמניה). הוא היה רופא קונבנציונלי ,ולאחר מכן הומאופת וטיפל בהומאופתיה. הוא לא היה מרוצה מתוצאות הטיפולים ,וטען שיש צורך למצוא שיטת טיפול שתמנע את המחלות ולא לטפל במחלות (בדומה לד"ר באך).


      ד"ר שוסלר החל לחפש רעיונות ושיטות טיפול נוספות. כך הגיע למינרלים. הוא חקר וגילה שבתוך התאים נמצאים מינרלים הכרחיים וכאשר יש חוסרים של אחד מהם או כמה מהם, סביר להניח שהגוף יפתח סימפטומים שיובילו למחלה וחוסר איזון המערכות. 


      לפי מחקריו נמצא -שמקורן של מחלות רבות הוא בחוסר האיזון של מינרלים חיוניים בתאי גופנו. 
      הוא גילה 12 מינרלים בסיסיים ולאחר מותו המשיכו תלמידיו בדרכו וגילו שנים עשר מינרלים נוספים הנקראים מינרלים משלימים.

      אני מדברת על המלחים הבסיסיים :

      סידן פלואורידי - מסייע לטיפול בפגיעות בעצם, בעיות שיניים, דלקת חניכיים, כיבים, טחורים, דלקות כרוניות, רפיון רקמות וצניחת אברים.

      סידן זרחתי - מסייע להתאחות שברים ובניית עצמות. בעיות בשיניים. סוגים של חוסר דם. הצטננות. 
      התכווצויות. פוליפים. כאבים בתפר העצם ומחלות עור.

      סידן גופרתי - משתמשים בו להרחקת תאי הדם המתים ממחזור הדם. לטיפול בפצעים, פרונקלים, דלקות שקדים ואזניים, ובעיות עור.

      ברזל זרחתי - חומר מחזק במקרה של אנמיה, עצבנות, כאבי שרירים ונקעים. 

      אשלגן כלורי - טוב לטיפול בזירוז חילוף החמרים וספיגת פחמימות ועודף משקל. מחסור בו גורם 
      לדלקות וכאבי גרון, אסטמה לחיה ודלקת כרונית של הקיבה והמעיים.

      אשלגן זרחתי - מרכיב חיוני בחור האפור של המוח, חוט השדרה והעצבים. מחסור בו גורם לעייפות 
      נפשית וגופנית, דכאון, חוסר שינה, ותסמונת הקיבה העצבנית.

      אשלגן גפרתי - מגן על בריאות העור. מחסור בו גורם לאקנה, אקזמות, הפרעות עיכול וכיבים 
      ולאנמיה.

      מגנזיום זרחתי - טוב לטיפול בבעיות לב ולחץ דם, למקרים של התכווצויות של האברים הפנימיים. 
      מסייע בהתקפי שיהוק ושיעול.

      נתרן כלורי - לטיפול בכאבי ראש ומיגרנות כרוניים, נזלת וברונכיטים, פעילות יתר של בלוטת התריס. שינה לא מרעננת ואבדן חוש הטעם והריח. 

      נתרן זרחתי - מזרז חילוף חמרים וסותר חומצה. משתמשבים בו במקרים של צרבת, כיב קיבה. תולעים 
      ואי נוחות לאחר אכילת שומנים, אבני מרה הזעה חמוצה ובעיות ראומטיות.

      נתרן גפרתי - לטיפול בדלקת במעי, בעיות כבד, מרה ולבלב. מגרה תהליכי הפרשה במיוחד של המרה. 
      מסייע לדלקות פרקים וראומטיזם.

      צורן דו חמצני - מסייע במקרים של חולשה במערכת השלד, ניוון שרירים, תהליכים מוגלתיים כרוניים, 
      מורסות פריחות והזעת יתר.

      כשמטפלים באדם ,אפשר לתת לו מינרלים בודדים או תשלובת של מינרלים, בהתאם לבעיה ממנה הוא סובל ולסימפטומים. ניתן ליטול את המינרלים בכל גיל - מינקות ועד זקנה.
      אין כל סכנה בלקיחת המינרלים של שוסלר. הגוף לוקח את הדרוש לו, ואת העודפים הוא מפריש החוצה.

      צירוף שנים עשר המלחים ,נותן את ה"ביו-פלאסמה".מידי יום לקיחת 10 טיפות מהם,מבטיחה לכם מערכת חיסונית חזקה ויציבה יותר-כפי שאני, מתמידה בהם כבר כשלוש שנים.
      בוא נאמר שאם לא מוסיף-בטח לא גורע...לאלו המפקפקים...,מנסיוני רק הולך ומוסיף...

      כמובן, שיחד עם המלחים יש להוסיף חשיבה חיובית,טיפולי איזון ומודעות...

      מובן מאליו,ואני חוזרת ומדגישה - כי אינני מטיפה חלילה, לא לקחת תרופות קונבנציונאליות או להמנע מללכת לקופ"ח.אפשר לשלב זה עם זה-אין זה מתנגש.

      אז שיהיה לנו לבריאות.

      דרג את התוכן:
        14 תגובות   יום שישי , 30/9/11, 12:18

         

        בשקט הזה

         

        השקט הזה סביב

        מלחש לי רזים.

        בתוכו גועשים

        חיים ממשיים.

         

        בשקט לוחש לי השקט:''

        "היי שקטה

        היי רגועה

        התחברי אלי

        והקשיבי

        אלפי תנודות בי

        רגשות נעים נדים

        ללא מילים

        ברעשים דוממים".

         

        בשקט הזה

        אני רועשת מציאות

        מחליפה תמונות באמיתות.

        דרג את התוכן:
          0 תגובות   יום שישי , 30/9/11, 09:43

          ‏יום שישי 30 ספטמבר 2011

           

          המנצח''

           

          גם למילים

          מנצח אלמוני

          כשהמחרז יושב לרשמם

          הוא בידיו מנופף.

          מראה לו את העומק

          בשרביט ניצוחו

          ובדמעות מיחד

          את ליבת ניגונו.

           

          גם למעשים

          מנצח משלהם

          בשרביטו יגונן,ילטף

          יעודד לזרז או להאט.

           

          רק היה קשוב

          לניצוח הבורא

          ומנגינת פלאים

          מיד לך תתנגן...

          דרג את התוכן:
            4 תגובות   יום שישי , 30/9/11, 08:36

             

            יום רביעי 30 ספטמבר 2009

             

            איזשהו נס...''

             

            אולי זה הלילה

            השקט מסביב

            אולי זו הדממה העוטפת

            אותי.

             

            משהו נעור בי

            צליל ומנגינה

            בשורות חדשות

            דוהרות בדממה.

             

            נס עומד להתרחש

            אירוע מתחיל להתגבש.

            אולי בתוכי

            אולי מסביבי

            ליבי יוכל אותו להכיל.

             

            אולי זה האור

            שיבקע אי משם

            זרקור יפצע

            יראני איים.

             

            דרך חדשה בתולית

            עידן חדש לא נוגן

            לחן מופלא

             אשר לא הושמע.

             

            אולי זה הלילה

            אולי זה האור

            את שניהם אל חיקי

            אמהר לאסוף.

            דרג את התוכן:
              0 תגובות   יום שישי , 30/9/11, 08:23

              "ברוך אתה ה' אלוקינו מלך העולם, אוזר ישראל בגבורה". ''


              קטע ממאמר מ"מאור החסידות":
              בגמרא במסכת ברכות, קשורה ברכה זו עם חגירת החגורה על הגוף. בימי קדם הייתה החגורה חשובה במיוחד ללוחמים. כיון שהייתה אמצעי לנשיאת נשק אישי, כגון: אקדח, סכין, חרב וכו'. ועל כן החגורה הייתה מזוהה עם גילוי גבורה. 


              היהודים מיחסים לחגורה עניין רוחני. האבודרהם רואה בחגורה סמל להתקשרות חזקה, כיון שהיא מהודקת אל הגוף, באופן זה מוסברת הזיקה בין ישראל לבורא העולם, שהוא מקור הכוח והגבורה של עם ישראל. בזמנים טובים ובזמנים רעים. לעולם לא ינתק הקשר בין עם הסגולה לקב"ה שבחר בו. ישראל תמיד נשאר נאמן לתורה ונותן התורה. במשך אלפי שנים של גלות ויסורי גלות, היותה התורה מקור וכוח להישרדות, להתגבר על כל הקשיים ולשמור על הזהות היהודית המיוחדת גם בעת שהיינו שקועים בין אומות העולם.


              ע"פ ההלכה יש לחגור אבנט בזמן תפילה, על מנת להפריד בין החלק התחתון לחלק העליון של הגוף. 


              הפרדה זו נחוצה על מנת להשיג רמה גבוהה של טוהר המחשבה וכוונת הלב בעת התפילה. כי במערכות העליונות של הגוף- נמצאות התכונות הרוחניות של האדם: מחשבה, רגש ודיבור. במערכות התחתונות של הגוף נמצאים התפקודים הגשמיים הנחותים יותר. חגירת האבנט יוצרת את ההפרדה בין החלקים ומחזקת את טוהר המחשבה והלב. 
              מהנ"ל ניתן להבין את תוכנה הרוחני של הברכה: "אוזר ישראל בגבורה" - גבורה רוחנית, גבורת הרוח על הגשם, להתחזק בעניינים הרוחניים למרות משיכת הגוף לעניינים הגשמיים. זוהי הגבורה האמיתית. כמו שאמרו חז"ל בפרקי אבות: "איזהו גיבור הכובש את יצרו". 

              בתפילה כמו במדיטציה אנו נמצאים בעולמות רחוקים ומתנתקים מהמציאות הגשמית.
              ולמרות הכול,כוונת בואנו לעולם הזה היא ליצור קשר בין החומר לרוח.


              אתה בהחלט צריך לחיות על האדמה לאכל,לשתות,לדאוג לצורכי ביתך,לעבוד וליהנות.
              אך "מותר האדם מן הבהמה"-אל תשכח להתעלות ולתרום לעולמך הרוחני.


              לפעמים אתה צריך להיות שקוע בעולם הזה-כי באת אליו כדי לתקן את הטעון תיקון מגלגולים קודמים-אך התיקון צריך להתבצע גם ברובד החומרי וגם ברובד הרוחני.


              יש הטועים לחשב כי אם יתנתקו מעולם החומר ימצאו את עצמם...כל החוכמה היא לחיות נכון ובחיבור עם שני העולמות...


              וזוהי מטרת בואנו לכאן...

              דרג את התוכן:
                6 תגובות   יום חמישי, 29/9/11, 19:18

                כל הנחלים הולכים לים ''


                קוהלת,פסוק ז' - "כל הנחלים הולכים אל הים, והים איננו מלא, אל מקום שהנחלים הולכים - שם הם שבים ללכת." 
                כל הנחלים שופכים את מימיהם אל הים, כדי למלאות אותו על כל גדותיו עד שהוא גם יכסה את הארץ, אך בסופו של דבר הים איננו מלא והנחלים לא משיגים את מטרתם, והסיבה לכך שזה קורה היא כי אל מקום שהנחלים הולכים -שזה הים ? משם הם שבים ללכת.


                "שם הם שבים ללכת" - מה הכוונה? ובכן, מסביר רש"י את התמונה - מי הנחלים מגיעים לים ומשם לקרקעית הים, ומשם הם זורמים מתחת לפני הארץ במחילות עד שהם נובעים שוב מהנחלים.


                המסקנה מחוקי הטבע: השמש והנחלים אינם מסוגלים לשנות את יעדם, והם תמיד ינועו באותו גלגל.


                קהלת אמר כי: כל הנחלים הולכים לים, והים אינו מלא. אמרתו של קהלת באה לתת דרש לתופעת הטבע- שפני הים תמיד יהיו בגובה אחיד בכל מקום. כלומר, למרות שכל הנחלים זורמים לים גובה פני הים אינו משתנה. מכאן, תופעה זו ממחישה את עוצמתו של אלוהים שמעכב, לכאורה, את התמלאות הים.

                עמוס קינן כתב את שיר הסתיו ובו הוא מתחיל עם מאמרו של קוהלת:"כל הנחלים הולכים לים"
                והריהו לפניכם: 
                כל הנחלים הולכים לים/אריק לביא


                כל הנחלים הולכים לים
                ולי כבר אין לאן ללכת
                אני עכשיו מצב קיים
                ואת היסטוריה מתמשכת
                כל העצים לבשו ירוק
                אני לבשתי ג'ינס וכובע
                עכשיו הכול נראה רחוק
                רוצה לדעת למה כובע

                השושנים פרחו אתמול
                אך האתמול פרח לפתע
                היום התחיל ברגל שמאל
                וגם האהבה כבר מתה
                כל הכבוד לנחלים
                כי הם יודעים לאן ללכת
                והעצים והעלים
                הם יודעים מתי תהיה שלכת

                שלום, שלום אהובתי
                מדוע זה ברחת ממני
                אני חוזר לי אל ביתי
                אם ישאלו אני אינני
                כל העצים לבשו ירוק
                אני לבשתי ג'ינס וכובע
                עכשיו הכול נראה רחוק
                רוצה לדעת למה כובע


                בניגוד לחוקי הטבע קינן הולך "נגד הזרם" הטבעי של הטבע ומתעלם מחוקיו בהם הוא מכיר אך לא מוכן לזרום כמוהם.הוא אינו זורם עם החיים ונשאר מאחור...


                תמיד יש לנו את הבחירה להישאר בעבר או לחיות את הכאן ועכשיו ולאפשר לזרימה ולהתחדשות להיכנס אל חיינו.
                שיהיו לנו תמיד הבחירות הנכונות-מתוך חשיבה חיובית וזרימה...

                 

                דרג את התוכן:
                  4 תגובות   יום חמישי, 29/9/11, 09:47

                  עוף החול מאגד בתוכו את חוכמת העבר ויכולות ריפוי''

                   

                  אי שם קיימת ציפור מדהימה הממחזרת את חייה ,צומחת פורחת ובעלת יכולות ריפוי. כאשר היא מגיעה לשיא התפתחותה, היא שורפת את עצמה באש קדושה. למעשה ,זה לא הסוף אלה התחלה חדשה. היא קמה מן העפר אל החיים חזקה ובריאה יותר, חכמה ויצירתית יותר, אם אפשרות לצמיחה פריחה וריפוי אין סופיים...

                  עוף החול מאגד בתוכו את חוכמת העבר והיכולת האין סופית להמשיך ללמוד ולצמוח אל עבר העתיד.

                   

                   במיתולוגיה היוונית ובמיתולוגיות אחרות האמינו שעוף החול [ביוונית: פויניקס] הינו ציפור האש הקדושה. העוף הקטן בצבע החול שצבעיו כצבע הנגב המדברי שבו נמצא המרכז , זכה לברכה "שלא ימות לעולם" .הוא מסמל במיתולוגיות שונות סמל לצמיחה והתפתחות מחודשת ויציאה ממשבר.

                  הוא מופיע במיתולוגיות רבות תחת מספר שמות ביניהם : ציפור האש, פניקס, עוף החול, ציפור השמש ועוד.

                   

                  לפי המיתולוגיה המצרית, עוף החול חי במדבר במשך 500 או 1461 שנים, לפני שכילה עצמו באש וקם מחדש לתחייה מן האפר. עוף החול הינו תמיד ממין זכר, והוא אינו מתרבה. לקראת סיום חייו הוא בונה לעצמו קן העשוי ענפי קינמון, ומצית את עצמו. מן האפר נוצר עוף החול החדש, אשר לוקח את האפר של עוף החול הישן, עוטף אותו בקליפה עשויה מור, ומניח אותו בהליופוליס שבמצרים.

                   

                  עוף החול מתואר לרוב כמו אנפה ולעתים כנחליאלי צהוב או כעיט עם נוצות אדומות וזהובות. הוא מקושר לאל השמש רע, הנולד כל יום מחדש, לאחר מותו בערב הקודם.

                   

                   המצרים קישרו את עוף החול גם למילה "בנו" - היינו גרעין דקל, הצומח מתוך חולות המדבר. זהו גם מקור השם היווני "פויניקס" שמשמעו ביוונית "צבע חום-אדום".

                   

                   קבוצת הכוכבים הנקראת "עוף החול"- נמצאת בשמי הדרום והיא מייצגת את עוף החול המיתולוגי - יצור אגדי שנשרף וקם לתחייה מאפרו. בשל מיקומה הדרומי של ישראל לא ניתן לצפות ממנה בקבוצה זו.

                   

                  לפי היהדות:

                  ביהדות ישנן אגדות המקבילות לאגדות הפניקס, המיוחסות לנשרים [הנשרפים בכל עשר שנים וצומחים מחדש במשך עשרה מחזורים עד שמתים בגיל מאה], ולציפור בשם "גרופית" [לה מיוחסות תכונות מחזוריות הקשורות לגלגולי חיים ומוות].

                   

                  עוף זה נקרא חול."כחול ארבה ימים" כהתייחסות לעוף החול - "עוף ושמו חול ולא נקנסה [=נגזרה] עליו מיתה, שלא טעם מעץ הדעת ולבסוף אלף שנה מתחדש וחוזר לנערותו"[מדרש בראשית רבה] ששמו של העוף "אורשינא - עוף ושמו חול בלשון המקרא, ואינו מת לעולם" [רש"י].

                   

                  ולפנינו שיר על עוף החול:

                  עוף החול /מילים :חיים צינוביץ' 

                  בים הזמן אני טיפה

                  עולה על גל עולה יורדת

                  ממרחבי הזמן האמונה

                  ממלחמות הלהב והחרב

                  אני מגדל אני חומה

                  נפשי נצרבה בלהבה

                  ממחנות שאין מהן מוצא

                  מתוך כל זה עוף החול יבקע

                   

                  אש תעבור מעלי

                  אמרתי אש לא תמחה עקבותי

                  אם היית איתי, אם הייתי איתך

                  היינו חלק מן האגדה

                   

                  בתוך הכל אני אחד

                  ואלוהים באצבעו נגע בי

                  אמר לי פרוס כנפיים עוף מוזר

                  הרי אותך יותר מכל אהבתי

                  אז אל תפחד לא אל תירא

                  גם אם ללהבה נפלת

                  בתוך האש אתה כמו נכחד

                  תדע מתוך האש אתה גם באת

                   

                  אש תעבור מעלי...

                   

                  ואם תרגיש שהאש חזקה

                  אם תרגיש שהיא שורפת אותך

                  תקרא לי

                  אז בעיניים עצומות

                  נפרוס כנפיים ונעוף למעלה

                  עוף החול, אני ואתה!

                   

                  אש תעבור מעלי...

                  דרג את התוכן:
                    8 תגובות   יום חמישי, 29/9/11, 09:30

                    ‏יום חמישי 29 ספטמבר 2011

                     

                    הבוקר אשורר

                     ''

                    הבוקר אשורר

                    ויהי מה.

                    ההרגשה- לכי לצד!

                     

                    אינך רואה ?

                    שמש במרום זורחת

                    בצלילי כינור מנגינה פוצחת

                    אנשים מסירים קורי שינה

                    נחפזים להעלם בחיק

                    היום שלקראתם בא.

                     

                    הבוקר אחייך ויהי מה!

                    ולא חשוב מה הסיבה

                    למעט מועקה.

                     

                    את הדרך מכסים חלומות

                    בשמים חגים תקוות

                    אני מקפצת אל בין שורות

                    שיר נכתב

                    ובתוכו אפזר מיד

                    אלומות זהובות...

                    פז זהב..

                     

                    בוקר טוב ישראל''

                    דרג את התוכן:
                      4 תגובות   יום רביעי, 28/9/11, 22:32

                      חזרה בתשובה לצורך יצירת קשר ישיר ואישי עם בורא

                       

                      עולם הוגי דעות ופסיכולוגיים טוענים כי מושג ה"חזרה בתשובה",בא כמענה לשאלה, תשובה לכל הספקות, הלבטים והתהיות של האדם המודרני בעולמנו.

                      ביהדות, תשובה היא תהליך של תיקון פנימי של האדם, עילוי מוסרי והטבתו, בכל מדרגה בה הוא נמצא, צדיק כרשע. על פי הרמב"ם, התשובה והוידוי הכרוך בה היא מצוות עשה. על פי הראי"ה קוק, התשובה היא אידאה קוסמולוגית של שיפור, השתכללות ותיקון, שבגינה עובר העולם כולו תהליך של השתכללות ועילוי, ושבירה של כבלים ומגבלות[ויקפדיה].

                       

                      לדעת היהדות,הדרך היחידה האמיתית להתקשר לבורא עולם היא אחת: "קיום מצוות בלבד. אין דרך אחרת, ואחת המצוות הגדולות זה תלמוד תורה. היא עומדת נגד כולן. כל הדרכים האחרות זה הווי יהודי".

                       

                      חוזרים בתשובה, הם אנשים המחליטים לקבל על עצמם את האמונה הדתית. הדגש בחזרה בתשובה בימינו בא דרך  לימוד טקסטואלי ו/או קרבה לאלוהות דרך חוויות רוחניות.

                       

                      הסיבות לחזרה בתשובה:

                      -ריקנות וחיפוש תכלית לחיים- רבים הם האנשים אשר מרגישים תחושת ריקנות בחייהם וזאת למרות "הצלחתם" בחיים, מבחינת משפחה, קריירה ורכוש. כל אדם חש בליבו,שהחיים אינם מסתיימים במות הגוף. ומכאן נובע החיפוש אחר תכלית, מכיוון שהאדם שואל את עצמו: "אם יש לי קיום נצחי מעבר לחיים הללו, מהי המטרה שלשמה אני נמצא בעולם הזמני והחומרי הזה?" או להיפך-אם אין תכלית ומטרה בחיים למה עלי לחיות את כל הקשיים עד המוות.

                       

                      -פחד- ישנה אזהרה לאלו שלא יחזרו בתשובה ויעבדו את ה' ,שהם "יאבדו דרך", כלומר ילכו לאבדון (גיהינום) במקום ללכת בדרך המובילה לנוכחות אלוהים בגן עדן. אדם שכבר חזר בתשובה אמיתית אינו צריך לפחד מאלוקים, משום שאלוקים הוא אבא אוהב שאינו עושה רע לילדיו.

                       

                      -חיפוש אחר האמת-זה יכול להגיע מתוך ייסורי נפש גדולים וחיפוש אחר משמעות החיים. מי אני ומה אני מחפש בעולם. האדם בוחן את ה"אמת" אשר לימדו אותו ומחפש אחר האמת הנכונה. אדם אשר נולד למשפחה אשר בה חינכו אותו שאלוהים לא קיים, מגיע לגיל בו הוא בוחן אם מה שלימדו אותו זו האמת. אדם המחפש את האמת לא יוכל להתכחש לעובדה שיש בורא לעולם .האמת על אלוקים ידועה לבני האדם, אך האדם החוזר בתשובה מוכן לקבל אמת זו ולהיכנע לרצון אלוהים.האדם שמחפש בכל ליבו אחר האמת ימצא אותה ויחזור בתשובה אמיתית וכנה לאלוהים אביו.

                       

                      -אהבה- ישנם אנשים שחוזרים בתשובה משום שהם רואים כמה אלוקים אוהב אותם ולכן הם גם אוהבים אותו, והחזרה בתשובה שלהם היא מתוך אהבה. אדם שרואה כמה טוב אלוהים אליו, שאלוהים דואג לצרכיו, שומר עליו .

                       

                      -חיים קשים- הרבה פעמים אנחנו שומעים שנאמר על מישהו שחזר בתשובה: "הוא חזר בתשובה רק משום שהיה לו קשה בחיים, אם המצב שלו היה טוב הוא לא היה חוזר בתשובה." זה נכון שמבחינת האדם, עליו לחזור בתשובה ללא קשר למצבו בחיים, אך אלוקים משתמש במצבו הקשה של האדם, על מנת להראות לו שהוא לא אדון לעצמו ושהוא אינו מסוגל לשלוט בגורלו.

                      כל עוד שלאדם טוב, הוא חושב שהוא שולט במה שמתרחש בחייו ולכן הוא חושב שהוא אינו זקוק לאלוקים. האדם צריך לעיתים,שאלוהים "ישפיל אותו", על מנת שיבין שהוא צריך לחזור לאביו שבשמים.

                       ניתן לבחון אם אדם חזר בתשובה אמיתית כאשר מצבו בחיים משתפר. האם לאחר שמצבו משתפר הוא יעזוב את אלוקים או ימשיך לדבוק באלוהים ולאהוב אותו.

                       

                      בשנים קודמות אנשים באמת רצו הוכחות לקיומו של בורא עולם, והכניסה ליהדות הייתה יותר דרך השכל. השבר של מלחמת יום כיפור הביא רבים לחפש משמעות וזהות שונה נוספת,מזו הציונית או הישראלית. הצדדים הציבו את ערכיהם בשדה הקרב: מדינה מול אומה, דמוקרטיה מול דין תורה, סוציאליזם והומניזם מול "נעשה ונשמע".מי שבחר באחרונים עשה זאת אחרי שיקול ערכי.

                       

                      כיום, יש רצון לבנות איזשהו קשר ישיר ואישי יותר עם בורא עולם, ואחת הדרכים לכך היא התבוננות, התבודדות והסתכלות בפלאי הטבע. מי שחוזר בתשובה עושה זאת בדרך כלל מתוך ניסיון למילוי של ריק ערכי בחוויה.

                       

                      בעידן "ההיגיון הניו-אייג'י" העכשווי- חיפוש הדת מתאפיין בכך שהתשובה היא יותר פרטית, ויותר פנימית. האם יש אלוקים בכלל, ומה מהותו האמיתית של היהודי זוהי השאלה שנשאלה בעבר ע"י החוזר בשאלה, העידן שלנו הוא כבר פחות עולה על הפרק.זה כבר מובן מאליו. היום בעיקר מחפשים להתחבר, לחוות חוויות רוחניות. אין שאלות תיאולוגיות קשות מדי.החיפוש הוא בעיקר אחרי חוויות רוחניות.

                      דרג את התוכן:
                        10 תגובות   יום רביעי, 28/9/11, 09:25

                        ‏יום רביעי 28 ספטמבר 2011

                         

                        רזי המפתח''

                         

                        רק בידך

                        המפתח

                        אל שערי ליבי.

                         

                        רבים תוהים

                        ומחפשים הנעלם .

                         

                        ואני בשתיקתי

                        ובדמעה שהסתתרה,

                        מבינה שהעלמת

                        אי שם-

                        את הדרך

                        לאחרים

                        אלי.

                         

                        ולא שלא ניסיתי

                        ולא שלא חפצתי

                        להסיר המנעול,

                        אך רזי המפתח

                        נעלמים גם ממני

                        ולשוא אנסה..

                         

                        זה אבוד.

                        דרג את התוכן:
                          6 תגובות   יום רביעי, 28/9/11, 08:13

                          יום שבת 25 דצמבר 2010

                           

                          מחרוזת חיים''

                           

                          כשאני בוחנת את ימי,

                          יושבת כשעל חוטמי משקפי ,

                          מדקדקת בבחינת הפרטים

                          יורדת לעומקם של התכנים.

                           

                          אני מגלה בהפתעה

                          כי מדובר על שרשרת.

                           

                          חרוז מושך חרוז

                          למחרוזת חיים נהדרת.

                          ולמעשה קורות  חיי

                          הם סאגה אמיתית

                          מכוונת מכוח עליון

                          בצירוף כוח הרצון

                          לסיפור מופלא של הליכה

                          לאורך המסע.

                          דרג את התוכן:

                            תגובות אחרונות

                            פרופיל

                            אסתר רבקה
                            1. שלח הודעה
                            2. אוף ליין
                            3. אוף ליין

                            ארכיון

                            פיד RSS