כותרות TheMarker >
    ';

    כי האדם עץ השדה

    כי האדם עץ השדה / נתן זך

    כי האדם עץ השדה.
    כמו האדם גם העץ צומח
    כמו העץ האדם נגדע.
    ואני לא יודע
    איפה הייתי ואיפה אהיה.
    כמו עץ השדה.

    כי האדם עץ השדה.
    כמו העץ הוא שואף למעלה
    כמו האדם הוא נשרף באש.
    ואני לא יודע
    איפה הייתי ואיפה אהיה.
    כמו עץ השדה.

    אהבתי וגם שנאתי
    טעמתי מזה ומזה.
    קברו אותי כחלקה של עפר
    ומר לי, מר לי בפה.
    כמו עץ השדה.


    כי האדם עץ השדה.
    כמו העץ הוא צמא למים
    כמו האדם גם הוא נשאר צמא.
    ואני לא יודע
    איפה הייתי ואיפה אהיה.
    כמו עץ השדה.

    ארכיון : 1/2012

    18 תגובות   יום ראשון, 29/1/12, 00:42

    הלילה שלי משנה גווניו

    במקום שאינו מקומי.

    החלומות יוצאים מעוקלים

    הדמדומים מערפלים מוחי.

     

    הלילה שבו מיטתי רחוקה

    חפצי אי שם במעוני

    נפשי משוטטת

    משם לכאן

    מבקשת את הכרית האישית.

     

    ואפילו אתה שמבקר לעיתים

    במחוזות י בערפילים זכים

    לא מצליח להביע עצמך

    הזרות מגמגמת נוכחותך.

     

    הלילה שלי משנה גווניו

    במקום שאינו מקומי.

    החלומות יוצאים מעוקלים

    הדמדומים מערפלים מוחי.

     

     

     

    דרג את התוכן:
      16 תגובות   יום שישי , 27/1/12, 03:35

       

       

      אוהו הצפון...

      גם קר גם מטר עז של גשמים.

      זאת קבלת פנים קרה

      אך חמה מבפנים.

       

      רעש הגשם המטפטף מנגן באוזני

      מבריק ברק וקורע העולם.

      רעם תמים מרעים קולו,

      מלווה במחשבות צפוניות

      מביס את הדרום שבי

      וממלאו בירוק חינני.

       

       

       

      דרג את התוכן:
        4 תגובות   יום רביעי, 25/1/12, 15:44

        נפתחת סדנא לרייקי 1 ו2

        בשילוב הילינג אנרגטי[לפי שיטת מרגלית איילון] ותקשור

         

        ''

         

        רייקי הינה שיטת ריפוי בעלת עוצמה רבה, המתבצעת ע"י הנחת הידיים על הגוף לחיזוק המערכת החיסונית, הורדת מתחים, רוגע פנימי, איזון וריפוי הגוף והנפש.

        כל אחד יכול להתחבר לתדר של הרייקי ולרפא את עצמו ממחלות וכאבים.

        סדנה חווייתית זו מתאימה לכל אחד שמעוניין להתחבר לאנרגיית היקום המאפשרת טיפול עצמי וטיפול באחרים ברובד הפיזי, הנפשי והרוחני. 

         

         

        בתאריך 29/2/2012 תפתח הסדנא בבאר שבע בין השעות:17:00-20:00

         

        [לפני הקורס תינתן חניכה ראשונה אישית לכל משתתף.יש לקבוע מראש ].

         

         

        הסדנא תכלול 10 שיעורים.

         

        מחיר הסדנא:1800 ₪[בהרשמה תשולם מקדמה של 100 ₪].

         

         

        הסדנא תועבר ע"י אסתי שפר מאסטר רייקי,מוסמכת להילינג אנרגטי עפ"י שיטת מרגלית איילון,מטפלת ומדריכה לפרחי באך ומלחי שוסלר,מתקשרת ,הצמחה ומודעות  בעזרת קלפי טארוט ואושו[וקלפים נוספים].

        נא לפנות לפרטים ולרישום אל מנהלת המרכז ענת ריבלין.פלאפון:0528748647 

         


        דרג את התוכן:
          4 תגובות   יום רביעי, 25/1/12, 14:35

          ערב היכרות חינם עם המדיטציה הטיפולית

          עפ"י שיטתה של המיסטיקאית מרגלית איילון.

           

           ''

          ולאחר מכן הרצאה בנושא קלפי הטארוט:"מסע השוטה".

           

           

          *מדיטציה טיפולית מיועדת למטפלים ולמטופלים.היא משתמשת בדמיון מודרך כדי לעבוד על טראומות וכך לנקות את ה"חושך" בתוכנו ולהכניס "אור" מבריא לחיינו.

           

          *מסע השוטה הוא תיאור דרכו של האדם במעגלי חייו דרך הקלפים.

           

           

          הערב יערך בתאריך 14/2 משעה 17:00-19:00 בבאר שבע.

           

           

          המעוניינים מתבקשים לפנות למנהלת המרכז ענת ריבלין:0528748647

           

           

          להשתמע..

          דרג את התוכן:
            0 תגובות   יום רביעי, 25/1/12, 13:45

            נפתחת סדנא לקלפי טארוט ואושו-מתחילים בבאר שבע

            ''
             

             

            הפתיחה בתאריכים:

             

            יום שלישי 21/2 משעה 17:45-20:00

            וביום שישי 24/2,משעה 10:00-13:00.

             

            הקורס יכלול 9 שיעורים אשר ישלבו את לימוד קלפי הטארוט יחד עם קלפי אושו כשיטה לקריאת קלפים המשלבת את החוכמה יחד עם הבינה,אבחון לשם הצמחה ומודעות יחד עם עצות מעשיות לכאן ועכשיו.

            קלפי טארוט מסמלים את החיים מהלידה ועד המוות.קורס קלפי טארוט עוזר לנו להבין את מרכיבי האישיות והפוטנציאל הטמון בנו ובאלה הפונים אלינו .

            מטרת הקורס:

            *הצמחה ומודעות[לא חיזוי עתידות!]

            *לימוד אמנות הקריאה בקלפי טארוט.

            * שימוש בקלפי טארוט כאמצעי חיזוי והבנה, ואיך הקלפים מתייחסים לאפשרויות הצפויות לאדם בחייו, וליכולות שלו להפיק מהן את המיטב.

            *נקבל כלים לחיזוי פוטנציאל העתיד[לא לצורך הגדת עתידות] ולהסתכלות פנימה אל הנפש.

            קלפי אושו באים כדי ליעץ מה לעשות עם המידע שקיבלנו מהטארות ב"כאן ועכשו"-בנוסף לקבלת מידע מעשי לגבי פתירת בעיות וקבלת מצבו של המטופל .

            *למטפלים-מתאים גם ככלי להיכרות לפני טיפולים שונים.

             


            להרשמה ולפרטים נוספים נא לפנות אל:ענת ריבלין-0528748647

            דרג את התוכן:
              2 תגובות   יום רביעי, 25/1/12, 07:27

              25/01/2012

               

              במרחב האין סופי''

               

              במרחב האינסופי הזה

              הפרוס לפני

              חדור חידלון אדם-

              חוסר עיבוד מוחלט

              אדם יחיד מהלך לו

              לרוב מעוור עצמו

              עם חמדות תאווה,

              כך לא יראה את האורב לו

              בסוף תמונת המצב.

              דרג את התוכן:
                1 תגובות   יום רביעי, 25/1/12, 04:16

                התמודדות עם כעס''

                 

                 

                הכעס הינו רגש עז אשר יכול להביא לתוקפנות ולאלימות מילולית ופיזית, הוא נקרא אף בשם "חימה" מכיוון שהינו מתולדות האש.על כך אמרו חז"ל :"כל הכועס כל מיני גהנם שולטין בו".

                 

                 

                המחשבה הרווחת היא שהכעס הוא תגובה טבעית למאורעות שאינם עולים בקנה אחד עם צפיותינו, נדמה לנו , כי הכעס הוא חלק מאיתנו. חברתית מקובל לחשוב שכעס הוא הכרחי כדי  להשיג את רצוננו. כעס נותן תחושה מדומה של עוצמה וכוח.  הוא מזוהה כהתפרצויות או התלקחויות בין אם הן חיצוניות או פנימיות ,כעס חם מתפרץ או כעס קר – ביטויים כמו  ציניות, סארקזם, סלידה, דחייה, ביטול, שיפוט, האשמה, אשמה, תסכול, וכיו"ב. יש כעס חם מתפרץ וכעס קר או מופנם (טינה, מחשבות נקם, דחיה, שנאה) ושניהם הוכחו מדעית כהרסניים לבריאותנו.

                 

                בשעת כעס ישנה פעילות מואצת של הלב והריאות, התרחבות פתאומית של כלי הדם, שחרור חומרים כימיים המעלים את רמת הסוכר,לחץ הדם עולה, שחרור מופרז של אדרנלין ונוראדרנלין ועוד. חומרים אלו נשארים בגוף גם בחלוף הכעס, בכמויות גבוהות בהרבה מהנדרש ובטווח הארוך ומקשרים אותם למחלות כרוניות (דלקות, סרטן, כאבים, וכו") .

                אנחנו מרגישים מרוקנים, מותשים, לא מובנים ומבודדים .כשכועסים על משהו או מישהו כועסים על כל העולם – ונדמה שכל העולם נגדנו.

                 

                האמת היא, שהכעס הוא רגש משני לרגש אחר עמוק יותר.הבעיה נמצאת במהותה בעצם ההרגשה שדברים חייבים להיות כפי הציפייה שיהיו.הרגשה זו יסודה במידת הגאווה ,המבטא את עליונותו של האחד כלפי האחר, ובשימת האדם את עצמו לפחות בתת מודע כמשקל "שווה" עם כוח עליון בהנהגת הדברים וסידור מקריותם בעולם.

                 

                מסיבה זו,היהדות סולדת סלידה טוטאלית מהגאוותן, עד שהבורא מצהיר עליו "אין אני והוא יכולים לדור בכפיפה אחת". הלקוי במידה זו אינו סובל תקרית שאינה לפי תוכניתו, תגובתו תהיה בהתקפת זעם, לכן נמצא שורש כל כעס גאווה, וכגודל הגאווה עומק הכעס כתגובה.

                 

                האדם הכועס מתנתק מעצמו ומסביבתו, מאבד שליטה על ערכיו ועקרונותיו, התנהגותו נעשית לא ראציונלית ואף הרסנית- עד שפעמים מגיע בשל כך גם לשפיכות דמים.על פחות מזה קבעו חכמים כי "המשבר כלים בחמתו יהיה בעינך כעובד עבודת כוכבים" .זאת משום שהאדם הכועס מאבד את כוח שליטתו על מעשיו ודרכו פתוחה לשליטה חיצונית שתוכל להביאו גם לכפירה ולחוסר אמונה.

                 

                איך מתמודדים עם כעס?

                 

                בשנות ה-60 היו תיאוריות, שעברו לפסיכולוגיה הפופולארית, שאומרות: תבטא את הכעס שלך, זה טוב.

                 

                היום אנחנו יודעים שביטוי כעס מוגזם פוגע בנו ובזולת. אמפתיה, כלומר הבנת האדם השני ו"כניסה לנעליו", עוזרת מאוד להתגבר על הכעס. חשוב להביע כעס, אבל במקום, בזמן ובדרך הנכונה. מחשבות אוטומטיות, לא רציונאליות, מוגזמות עולות בנו בשעת כעס. אחרי כמה זמן אנחנו נרגעים, וחושבים אחרת, בצורה ראציונלית ונכונה יותר.

                 

                עצת היהדות להסרת הכעס ,היא התמודדות עם הרגשת הגאווה, אפשרות מיעוטם הוא ע"י חשיבה אנושית בעת הרצון להגיב, חשיבה שלפחות הינך שווה בין שווים, זוהי חשיבה העומדת בגבול שבין הגאווה לענווה, ככל שתלמד עצמך ענווה, שלמותך האישית תפרח ותשגשג יותר, דחיית הכעס הוא בחינת "סור מרע" ממידת הגאווה, הקודם ל"עשה טוב" של מידת הענווה

                 

                מה עושים כשכועסים :

                1. מגיבים תגובה קצרה ומאופקת, מונעים מה שדחוף -ומתרחקים.

                2. מדברים על מה שמפריע במצב רגוע יחסית – כאשר יש זמן,במקום נעים, אפשר במקום ציבורי שלא מאפשר צעקות , כמו בית-קפה או שפת-הים.

                3. פותחים השיחה נעימה.לתת אפשרות לשני לבטא את נקודת מבטו על הבעיה.משתדלים להיות אמפאתיים ולהבין את השני. משתדלים לוודא שגם השני הבין אותנו.  בסופו של דבר,מנסים להגיע לפשרה מעשית, שמתחשבת בשני הצדדים. פשרה זמנית, שניתן לפתוח אותה מחדש כעבור זמן מה.

                 

                הרמב"ן באיגרתו מגלה לבנו סוד גדול "תתנהג תמיד לדבר כל דבריך בנחת לכל אדם ובכל עת" הדיבור בנחת עם כל אדם ואפילו השונא לך ביותר, ולא זו בלבד אלא אף בכל עת ואפילו בשעה שמבטא את שנאתו כלפיך, היא אצילות הנפש הגבוהה, וניצחון מוחץ של ה"אני" האמיתי על ה"אני" המדומה.

                 

                עצה נוספת:השתמש בחכמתך על מנת לזהות את מיקומם של  מוקדי הכעס הבאים, במקום להפעיל את ראשך בתוך המלחמה, הפעילו שעה קודם, כך תדע כיצד ליצור מצב בו לא תצטרך להתמודד עם יכולות האיפוק.לעתים מצב של אי חיבור לאדם או לסיטואציה, היא החכמה הגדולה ביותר של ההתגברות על רגש הכעס.

                 

                ועצה אחרונה:כעסים באים מצפיות שלא התגשמו לבסוף, פעמים רבות אנו "סומכים בעיניים עצומות" על כל האנשים הקרובים אלינו "כל עוד לא הוכח אחרת" .אם תלך מראש עם הבנה ברורה שבשר ודם הוא בסך הכול בשר ודם, ונסיבותיו יכולות להשתנות מרגע לרגע ופעמים שאין רגע זה אחראי למשנהו, לא תפתח צפיות גבוהות ומיותרות שסופם עלול להביאך בין היתר אף לכעס - הפחת את רמת הצפיות שלך מאחרים! 

                 

                דרג את התוכן:
                  2 תגובות   יום שלישי, 24/1/12, 12:29

                  מפגש שני עם הפיה תיאס:''

                   

                  זה קרה בלילה עם יריות הפדאיון ברקע.כמה שעות לפני כן,אמי התחננה לפני אבי לא ללכת לשמירה במושב .היתה לה תחושת בטן שיקרה משהו.ראיתי את התחינה שלה אליו ולפתע טיאס הפיה בשמלתה שסגלגלה ושרביטה ריחפה מעליהם.אולי היא זו שריככה את ליבו של אבי וגרמה לו לבקש שמירה ביום אחר,עקב מצבה של אשתו-היא אימי.

                   

                  באותו לילה שמענו יריות.הייתי כבת ארבע.התחבאתי מתחת למיטה כמו כולם.תיאס ליטפה את פני והרגיעה הלמות ליבי.היא לחשה באוזני שיהיה בסדר.האמנתי לה וכבשתי את דמעותי.

                  ואז הגיע השקט.דממה שקטה ומאיימת.

                   

                  בבוקר ,יחד עם ילדי הגן והגננת רכבנו על עגלה עם סוסה ושרנו את שיר הילדים המוכר:"עגלה עם סוסה..."''

                  עצרנו על יד סוסה מתה במרכז המושב.זאת הסוסה שנרצחה על ידי הפדיון יחד עם השומר שהחליף את אבי...

                  תיאס הפיה ,ריחפה סביבה וחזרה להרגיעה אותי.זיכרון הויכוח לא נמוג יחד עם תמונת עקשנות אמי,אשר הצילה את אבי ממוות בטוח.

                   

                  באותו יום בגן שאלתי את הפיה שלי:

                  -"למה קורים דברים כאלה בעולם?למה ישנם רעים וטובים?למה רוצים אנשים להרוג אחרים?"

                  בעיניים עצבות הביטה אלי:

                  -להתראות יקרה.התשובות עם השנים יגיעו אלייך טיפין טיפין...אם ניתן אותן להסביר.

                  דרג את התוכן:
                    8 תגובות   יום שלישי, 24/1/12, 08:15

                    24/01/2012

                    יום לח בנשמה''

                     

                    יום לח בנשמה

                    מטפטף לב

                    דרך דמעות כבדות.

                    מבכה עבר הווה

                    מחפש תשובות לנעלמות

                    מרטיט מיתרי כינור נעלם

                    מזעזע בדי אילן קטן.

                     

                    יום מוצף בזכרונות

                    מדפדף דפי יומן

                    יום של אלף שאלות

                    ללא תשובות,

                    אכזב.

                     

                    יום של קח

                    לא,אל תתן

                    רק מרחב לנשמה

                    אל תחנוק עם משאלות

                    רק הרפה

                    את הרעש

                    בכאן ועכשו.

                    דרג את התוכן:
                      6 תגובות   יום שלישי, 24/1/12, 05:52

                      24/01/2012

                       

                      בין "אז לעכשו"''

                       

                      כשאת פוגשת את ההסטוריה שלך

                      מביטה מעיניים מוכרות-רחוקות

                      מביאות את רוח הזמן שחלף

                      ומעוררות סערות בין ה"אז" ל"עכשו".

                       

                      את מביעה צער וחמלה

                      על הניסיון הנואש

                      לחבר עבר עתיק

                      להווה צעיר.

                       

                      מה שהיה גם אם לא נשכח

                      כוסה באבק דרכים כבד

                      מטעני הדרך טשטשו דברים

                      בפירושי נסיון יגעים.

                       

                      כל זה קורה...

                       

                      כשאת פוגשת את ההסטוריה שלך

                      מביטה מעיניים מוכרות-רחוקות

                      מביאות את רוח הזמן שחלף

                      ומעוררות סערות בין ה"אז" ל"עכשו".

                      דרג את התוכן:
                        2 תגובות   יום שלישי, 24/1/12, 05:29


                        הרגל הידע הנרחב-לחיים מוארים''

                        הרעיון הוא לחיות חיים שיש בהם לימוד מתמשך והרחבת ידע מתמדת לטובתך ולטובת הסובבים אותך. הרעיון הישן `ידע הוא כוח ` . 
                        להיות תלמיד של החיים - להשתמש במה שלמדנו בכיתת החיים.

                        קרא באופן קבוע. קריאה במשך 30 דק` ביום תחולל פלאים בחייך. 
                        לא לקרוא סתם דברים! לשים לב למה שאתה שותל בגן הפורה של התודעה שלך. חומר קריאה צריך להיות מעשיר ומפרה. 
                        קרא דברים שיקדמו אותך וישפרו את איכות החיים שלך!

                        אנשים שקוראים כל יום, חיים יותר טוב ומתים פחות", אומר הגריאטר ד"ר ג'רמי ג'ייקובס מהדסה. 
                        ככל שאתה משתמש במוח יותר אתה משפר את זרימת הדם ושומר אותו יותר. כנראה שבקריאה יש משהו חיוני ופעיל. בן אדם מפעיל את המוח וממשיך להיות פעיל בעולם. יכול להיות שזה משפיע גם על ההערכה העצמית - אנשים שקוראים מרגישים שהם יותר חיוניים". 

                        לעומת זאת, לדברי ג'ייקובס, לא כל פעילות היא בריאה. לצפייה בטלוויזיה, למשל, אין תרומה לאורך החיים. "מי שקורא עושה פעולה אקטיווית, לעומת צפייה בטלוויזיה שהיא פאסיווית, לכן קריאה שומרת יותר מפני הידרדרות". 

                        ידוע שאנו נקראים "עם הספר"-מדוע אם כך, שלא נחזור למקורותינו ולכישורנו כקוראי ספרים? 
                        ישנם כל כך הרבה ספרים שנכתבו ,ויש לנו כל כך הרבה זמן פנוי[אם נחפש-נמצא].
                        נחפש את הספרים המעלים את התדרים שלנו ברוחניות,הנוגעים ללב,המנחים אותנו לחשיבה חיובית ועוד.

                        דרג את התוכן:
                          6 תגובות   יום שני, 23/1/12, 18:07

                          אין לך יפה מן הצניעות''

                          [מוקדש למרגלית איילון-מורה רוחנית צנועה ושופעת אור]

                           

                          למושג צניעות חשיבות רבה לאנשים רבים, והוא עורר תהיות לגביו בימים עברו וגם בימינו.

                           את הצניעות האמיתית והפנימית כינו חז"ל בתואר ´דבר יפה´, באומרם: "אין לך יפה מן הצניעות" [תנחומא]. חז"ל  הוסיפו ואמרו: "צדיקים אומרים מעט ועושים הרבה"- ישנה אבחנה עמוקה בכוחות הנפש של האדם. אנשי מעלה נזהרים מכל דיבור מיותר. הם היו מעדיפים להימנע לגמרי מהצהרות. מגמת פני אנשים אלו היא אל העשייה המועילה.

                           

                          הצניעות הפנימית מתבטאת במלוא עוצמתה, כאשר די לו לאדם באישור האור הפנימי שבו[דהיינו,הקב"ה ]למעשיו ואין לו כל צורך להתבלט לפני בשר ודם ולקבל ממנו אישור על ערכו [האמיתי או המדומה]. צניעות פנימית זו תיתכן רק אם יש לו לאדם עולם פנימי, והוא עובד ומשנה את עולמו הפנימי תדיר. כי אם רק באופן חיצוני הוא חי או מראה את רוחניותו וערכיו- יקשה עליו להסתפק באישור פנימי/אלוקי לערכו וכמעט בעל כורחו ייגרר החוצה, אל מבטם של בני-אדם, אל אישוריהם ואל כבודם המדומה.

                           

                           מעשיו של האדם מודרכים ע"י מניעים החבויים בעמקי נפשו. לכן,הצניעות בהליכות היא ביטוי חיצוני לתכונות החבויות בנפש פנימה. צניעות במשמעה הרחב מייצגת אופן התנהגות מוסרית, בזיקה לענווה. אדם הנוהג בצניעות נמנע מהתנהגות מוחצנת האמורה להעיד על עצמו. צניעות כוללת סדרה של ערכים קבועים, תרבותיים או דתיים, הקשורים להצגת העצמי בפני אחרים.

                           

                          הצנוע באמת אינו מסתיר את עצמו ואת מעלותיו מעיני בני אדם במאמצים קשים ובהסתרה העולה לו בקושי. הוא פשוט אינו זקוק לדעת הסביבה , בהיותו מקבל את האישור לערכו בתוך עולמו הפנימי. הוא חי חיי חרות גמורה ,ודי לו בהכרה שהוא בעל ערך מעצם היותו קשור ומחובר אל עצמו ואל האור.

                           

                          צניעות כוללת:

                           *מתינות בפעולותיו של אדם או בהופעתו החיצונית, כאשר הוא לא רוצה למשוך תשומת לב מופרזת.

                          *הכרת האדם בערך עצמו, ללא גאווה והתנשאות על האחר (ענווה).

                          *צניעות שקרית או מזויפת, צורה של התרברבות דרך השמצה עצמית מוגזמת.

                          *צניעות בקשר למיניות ולהצגה של הגוף, ניתן לציין במיוחד טאבו כנגד עירום בתרבויות רבות.

                          המושג צניעות מתייחס לכל סוגי ההתנהגות. משמעות הצניעות היא לא לעשות דברים שיגרמו

                          לאנשים להסתכל עליך. צניעות מתבטאת לא רק במעשים, גם דיבורים עשויים להיות בלתי צנועים. גם סגנון צעקני וטון דיבור שחצני, שנועדו לתת לדברים פרסומת ופומביות, מידת הצניעות סולדת מהם.

                          האדם שסגולת נפשו היא הצניעות, ניכר כלפי חוץ בתכונה מעולה זו, כשם שגם אדם שחצן ויהיר, לא יוכל להסתיר תכונה זו, והיא תופיע בכל מעשיו ואורחותיו, בדיבורו ובהופעתו החיצונית. מידת הצניעות קוראת לאדם להתרחק מאור זרקורים.

                           

                          ולסיום:

                          בספר "באר מים חיים" כתוב:"ושורש העניין הוא בסוד מאמרם ז"ל "אין לך יפה מן הצניעות", כי כל דבר ודבר, כל עוד שהוא בסוד נעלם, אין רשות לחיצונים להיאחז בו, כי דבר הסוד הוא בבחינת רשות היחיד, אשר אין רשות להקליפות להכניס מרשות הרבים שלהם שהם נקראים עלמא דפירודא (עולם הפירוד), לרשות היחיד, יחידו של עולם (הוא הקב"ה)".

                           

                          הצניעות היא הגנה על האדם ועל כל חייו. שכן מה שמוצנע ועומד ברשות היחיד, נמצא תחת החסות של "יחידו של עולם" , ומה שניגלה לרבים - ניתנת רשות חלילה ל"חיצוניים" (ששמם מעיד עליהם כי מקומות שליטתם בחוץ דווקא) שהם כוחות הרע, לשלוט, לקטרג ולפגוע בו.

                          ולהגנה - הלא כולנו מייחלים ומצפים...

                           

                          מכאן שהפתרון הפנימי והאיכותי לבעיית הצניעות: חינוך לעבודה פנימית, להיכרות פנימית ואישית יותר עם עצמנו ומקורנו ובוראנו..

                          דרג את התוכן:

                            תגובות אחרונות

                            פרופיל

                            אסתר רבקה
                            1. שלח הודעה
                            2. אוף ליין
                            3. אוף ליין

                            ארכיון

                            פיד RSS