כותרות TheMarker >
    ';

    כי האדם עץ השדה

    כי האדם עץ השדה / נתן זך

    כי האדם עץ השדה.
    כמו האדם גם העץ צומח
    כמו העץ האדם נגדע.
    ואני לא יודע
    איפה הייתי ואיפה אהיה.
    כמו עץ השדה.

    כי האדם עץ השדה.
    כמו העץ הוא שואף למעלה
    כמו האדם הוא נשרף באש.
    ואני לא יודע
    איפה הייתי ואיפה אהיה.
    כמו עץ השדה.

    אהבתי וגם שנאתי
    טעמתי מזה ומזה.
    קברו אותי כחלקה של עפר
    ומר לי, מר לי בפה.
    כמו עץ השדה.


    כי האדם עץ השדה.
    כמו העץ הוא צמא למים
    כמו האדם גם הוא נשאר צמא.
    ואני לא יודע
    איפה הייתי ואיפה אהיה.
    כמו עץ השדה.

    ארכיון : 3/2012

    4 תגובות   יום רביעי, 21/3/12, 04:13

    המחובר לאני האמיתי שלו מפתח את ייחודו האישי''

     

     

    הפסיכואנליטיקאי ורופא הילדים,דונלד וויניקוט [1896-1071], טבע את מונח העצמי האמיתי בהתייחסו לאדם המפתח זהות סובייקטיבית ואותנטית, העומדת בבסיס היצירתיות וההנאה מהחיים.

     

    האישיות הראשונה הקיימת בתוך כל אחד היא ה"אני האמיתי". "אני" שהוא מלא חיות, ספונטאניות ורגשות. עם הזמן האדם מפתח זהות שנייה: "אני מזויף". "אני" זה הוא זהות שאולה, אשר תפקידה לעזור לאדם לתפקד בעולם ובחברה - להיות מתורבת, מנומס, למצוא חן בעיני חבריו, להתקדם בסולם החברתי וכדומה. בכל אדם מתקיימים שתי זהויות אלו - וטוב שכך. על האדם להיות מחובר לחיוניות הפנימית והתוססת שלו, אך גם למצוא לעצמו מקום מועיל ומתאים במסגרת החברה.

     

    הבעיות עלולות להתעורר בעקבות חוסר איזון בין צדדים אלו. הבעיה העיקרית היא להתמודד אם האדם חי רק את ה"אני המזויף" שלו.

     

    ישנן השלכות מזיקות רבות לכך, שאדם לא מחובר אל עצמיותו האמיתי. חסר לו כוח חיים, חסרה לו השמחה, ובעיקר - חסרים לו החיים שלו עצמם. אדם כזה עלול למצוא את עצמו יום בהיר אחד,על צומת דרכים, מנסה לחשוב לעצמו מה הוא רוצה בחיים. הוא התרגל תמיד לעשות את מה שמקובל, מה שראוי, מה שנכון - מה שאנשים ונסיבות דחפו אותו לעשות. כשהוא נעשה מודע לכך-הוא עלול לחוש פתאום- שאין לו רצון.

     

    ה"אני האמיתי" מתעצב בשנות החיים הראשונות, כאשר התינוק ,במידה והוא זוכה לסביבה מחזיקה מספקת: סביבה בה האם מותאמת לצורכי התינוק במרבית המקרים [למשל, מיניקה אותו כאשר הוא רעב ומפסיקה להיניקו כאשר הוא שבע].

     

    פיתוח "עצמי אמיתי" הוא התנאי הבסיסי להנאה וליצירתיות בחיים. לעומת זאת, אדם אשר סובל מבעיה של עצמי כוזב הוא זה אשר מתאים את רצונותיו, תשוקותיו ואישיותו לדרישות הסביבה, מבלי להסתכל פנימה כדי לדעת מי הוא באמת.

     

    הרבי מפיאסצ'נה* שואל ועונה:

    כיצד בונים אישיות המחוברת ל"אני האמיתי" והרי כולנו - במידה זו או אחרת - מוצאים את עצמנו משועבדים יתר על המידה לציפיות ולמוסכמות חברתיות?

    1.השלב הראשון והבסיסי- להשתחרר מכבלי המוסכמות ומהגרירות אחר כולם:

    -להיות מסוגל לומר "לא" כשכולם מתנהגים באופן שאינו ערכי בעיניך.

     -להיות מסוגל להתרומם וליזום דברים שלא מקובלים.

    -להיות מסוגל לחשוב אחרת ולהביע את דעתך.

     אם אתה מוצא את עצמך דוגל בדיוק באותם דעות כמו כולם ,יש סבירות רבה שאתה לא בודק מעבר לקליפה החיצונית של אישיותך האם גם ה"אני האמיתי" שלך שנמצא עמוק בפנים מרגיש שזה אמיתי. 2.השלב השני-הוא בפיתוח ייחודך האישי. לכל אדם יש אישיות קצת שונה וסגנון קצת שונה, כדברי חז"ל "כשם שפרצופיהם משונים זה מזה כך דעותיהם משונות זו מזו". הקב"ה מבקש שכל אחד יעבוד אותו כמו שהוא - עם הסגנון המיוחד שלו והדגשים המיוחדים לו, תוך שמירה על מסגרת המעניקה בסיס משותף ומסודר לחיי תורה. זה לא דורש מאמץ מיוחד או שינויים מפליגים - רק להיות עצמך.

     

    עלינו לנסות להבין את הדברים בדרך שלנו כדי שנוכל לחיות את הדברים בצורה אמיתית. לפעמים זה אומר רק שינוי קטן בניסוח, בשפה או בדגש, ולפעמים יהיה לנו חידוש גדול בתורה או בעבודה, חידוש שיצמח מנקודת מבטינו הייחודית - העיקר הוא שנהיה כנים ונאמנים לרחשי ליבנו ומחשבתנו.

    דרג את התוכן:
      10 תגובות   יום שלישי, 20/3/12, 09:32

      20/03/2012

       

      התעוררי אישה''

       

      ואני חשה..

       

      גלי עדנה

      מערבלים ריגשותי

      מניעים מיתרי

      מלטפים  לחיי

      לוחשים בי ערגה:

       

      "האביב קרב ובא

      התעוררי אישה"!

      דרג את התוכן:
        2 תגובות   יום שלישי, 20/3/12, 08:37

        הנשמות מגיעות לעצים דוקא עכשו ''

        רבי שמעון בר יוחאי כותב בספרו הזוהר הקדוש (בפרשת בלק) כי בתקופת ניסן משוטטות להן הנשמות ויושבות על חומת גן העדן. הנשמות, כך לדברי הזוהר הקדוש, נראות כמו ציפורים המצפצפות ומשוררות להקב"ה, ומתפללות למען בני האדם היושבים בעולם הזה. זאת מפני שבימים אלו עסוקים בני האדם במצוות החג ובמעשים טובים. לאור דברי הזוהר הללו ביאר הגאון רבי נתן גשטטנער שליט"א, רב קרית אגו"י בבני ברק, כי משום כך אנו יוצאים בחודש ניסן לגינות ולפרדסים ומשבחים לאלוקינו על הבריות הטובות, הן הנשמות המתפללות על בני האדם, כשעל ידי ברכותיהם של ישראל מתעלות להם הנשמות וזוכות ליכנס לגן העדן. 

        חכמי הקבלה מסבירים כי אותם אלו המגולגלים בצומח יכולים לעלות ולהתגלגל מן הצומח אל החי דווקא בחדשי ניסן ואייר, סיון ותמוז (כאשר נשמה המגולגלת בדומם, עולה אל הדרגה הבאה, הצומח, בחדשים אב ואלול, תשרי וחשוון, ונשמה המגולגלת בחי מתגלגלת באדם בחדשי כסליו, טבת, שבט ואדר). כך שהראש לחודשי עליית הצומח הוא חודש ניסן, ולכן, כך כתבו חכמי הסוד, מברכים את ברכת האילנות דווקא בחודש ניסן, כדי לסייע לבירורו של הצומח המתחיל בחודש זה, כשעל ידי ברכת האילנות וסודה יצליחו המברכים להעלות את הנשמות המגולגלות בשתי דרגות בזה אחר זה, כשהנשמות המגולגלות מהצומח יעלו היישר להתגלגל בבן אדם, מבלי צורך להתגלגל בבעל חי. 

        מסיבה זו, מסביר ה"בן איש חי", נוהגים חסידים ואנשי מעשה לברך ברכה זו במניין של עשרה יהודים, כדי שלאחר הברכה יוסיפו פסוקי תורה ויאמרו קדיש, כדי שלימוד התורה והקדיש יוסיפו בעלייתם של הנשמות ובירורם, מן הצומח ולמעלה למעלה. 

         

         

        מתוך :ברכת האילנות - הרב ש. ב. גנוט שליט"א

        דרג את התוכן:
          6 תגובות   יום שלישי, 20/3/12, 04:08

          מה מוציא את האדם מן העולם?''

           

          ב,יד  [יא] רבי יהושוע אומר, עין רעה ויצר הרע ושנאת הבריות, מוציאין את האדם מן העולם.

           

          ישנם מספר דברים שיכולים "לעורר" את מידת הדין. אחד מהגורמים להפעלת מידת הדין הוא מקרה של "עין הרע". מידת הדין תתחזק אז ותתגבר על מידת הרחמים, והעונשים התלויים על האדם על העבירות שביצע ולא התחרט עליהם עדיין, יופעלו. בכל מקרה, לא "עין הרע" היא סיבת העונש, אלא העבירה עצמה. חשוב לציין שכל עוד האדם מנהל אורח חיים צנוע, בלי לנקר את עיני האנשים האחרים, אין לו מה לדאוג מ"עין הרע", מאחר ובסופו של דבר רבש"ע מנהל את העולם ולא "מוסר את המושכות" לאנשים בעלי קנאה.

           

          על פי הקבלה העיניים מייצגות את ספירת החכמה. העין יכולה לשמש מכשיר ריפוי רב עצמה, כפי שהיא יכולה להיות גם מכשיר הרסני .כתוצאה מכך, אנרגיה אדירה יכולה להיות מועברת באמצעות העין לאדם אחר או לעצם - לטוב או לרע. אם האנרגיה, המשודרת על-ידי מבטים או מחשבות, היא בעלת אופי שלילי והאדם הקולט אותה אינו מוגן, החצים "הוירטואליים" של ה"רעל" חודרים לתוך חורים במערכת ההגנות של האדם, ופוגעים בו, בגשמית וברוחנית.

           

          עין הרע - כמו עין רעה. שאינו מסתפק במה שיש לו ומחזר אחר דברים אחרים.

           ויש מפרשים עין הרע-שמכניס עין הרע בממון חבירו או בבניו ומזיק לו.

           

          רוב מקרי המחלות, האסונות או התאונות נובעים לפי הקבלה,נוצרים  כתוצאה מעין הרע, מלשון הרע, משנאת חינם ומאנרגיות שליליות שאנו חשופים אליהם. תפקיד אנרגיות אלה להרוס כל אשר נקרה בדרכן, על כל אדם לנהוג זהירות כדי לא להיחשף לכוחות אלו.

           

           אנרגיה שלילית עלולה לגרום לבעיות ולעיכובים שונים. ייתכן מצב שבו מישהו אינו מתכוון לגרום נזק במזיד, אך בשל חסר כלשהו שקיים אצלו, הוא יקרין זאת עלינו ויפגע בנו.

           

          עין הרע הוא מושג מיסטי, לפיו גורלו של אדם מושפע מרגשי הזולת כלפיו, ובפרט מרגשי קנאה. בתרבויות שונות, וגם ביהדות, מקובלים אמצעים שונים להגנה מפני עין הרע, ובהם קמעות, טקסים פולחניים ותפילות.

           

          בלשון המקרא, המושג "רע עין" מציין אנשים שאינם רוצים לתת . המילה "עין" מציינת את המבט הרע בעיניים - מבט של צער וסבל שנמצא בעיניהם של אנשים מסוימים כאשר הם מסתכלים על הזולת ורואים אותם נהנים מהרכוש שלהם. ו"עין טובה" היא ההיפך - מבט של שמחה שנמצא בעיניהם של אנשים "טובי עין" כאשר הם רואים שהצליחו לעזור לזולת.

           

          ההשגחה העליונה משפיעה על מצבו של האדם בהתאם למעשיו ומעמדו המוסרי. לרוב כף הדין מוטה לצד החסד ודנים את האדם לכף זכות . כאשר אדם מקנא באדם אחר הוא כביכול מערער על החלטת ההשגחה לגבי אדם זה כאומר "מדוע מגיע לו לזכות ביופי עושר חכמה וכדומה" וכך על ידי ביצוע של משפט חוזר עלול האדם הנשפט להיפגע.

           

          יצר הרע- רוב התאווה[ברטנורא].

           

          ושנאת הבריות - שנאת חנם. ורמב"ם פירש, שמואס חברת הבריות ואוהב לישב יחידי.ואני שמעתי, אדם קשה שמביא עליו שנאת הבריות וגורם שהכול שונאים אותו .

           

          רוע הנפש והוא חולי המרה השחורה שיביא האדם למאוס ראות עיניו וישנאהו, וייטב לו חברת החיות, והתבודד במדברות וביערות, ויבחר לו מקום שאינו מיושב, זה אצלם לא מצד פרישות רק לרוע תאוותם וקנאתם בזולתם. אלו ימיתו האדם בלי ספק כי יחלה גופו וימות טרם עתו[ברטנורא]

          תפילה נגד עין הרע/מתוך: תפילות למוצאי שבת

           

          נגע צרעת, כי תהיה באדם; והובא, אל-הכהן.

          נחנו נעבר חלוצים לפני יהוה, ארץ כנען; ואתנו אחזת נחלתנו, מעבר לירדן.

          נביא מקרבך מאחיך כמני, יקים לך יהוה אלהיך:  אליו, תשמעון.

          נהר פלגיו, ישמחו עיר-אלהים;  קדש, משכני עליון.

          נחית כצאן עמך  ביד משה ואהרן.

          נגד אבותם, עשה פלא;  בארץ מצרים שדה-צען.

          נפתי משכבי  מר אהלים, וקנמון.

          נר יהוה, נשמת אדם;  חפש, כל-חדרי-בטן.

          נפת תטפנה שפתותיך, כלה; דבש וחלב תחת לשונך, וריח שלמתיך כריח לבנון.                                       

            נדו מתוך בבל, ומארץ כשדים יצאו (צאו); והיו, כעתודים לפני-צאן.

          נשקי קשת, מימינים ומשמאלים באבנים, ובחצים, בקשת מאחי שאול, מבנימן.

          רבונו של עולם , הצל את עמך בית ישראל מכל מיני כשפים ומכל מיני עין הרע. וכשם שפרשת כנפיך על אבותינו שבמדבר, שלא שלטה עליהם עינא בישא דבלעם, כן תפרוש עלינו ברחמיך הרבים להיותנו מכוסים ( במכסה ובהנהגה) בשמותיך הקדושים מכל עינא בישא.

          דרג את התוכן:
            4 תגובות   יום שני, 19/3/12, 13:55

            העבר אין, העתיד עדיין, וההווה כהרף אין, דאגה מנין?''

             

            בעייתנו כבני אדם היא בתפיסת מושג הזמן. בציר הנע בין עבר, הווה ועתיד- איננו מוצאים את עצמנו באף מקום. כשאנחנו תפוסים בעבר, איננו נמצאים באמת, כי העבר כבר עבר ולא ישוב עוד. כשאנחנו חושבים על העתיד אנחנו עדיין לא נמצאים באמת, כי העתיד עדיין לא בא.

             

            הסיבה להרבה מאד צער ומכאוב, נובעת משום שהאדם מתחרט על העבר או שדואג לעתיד. על ידי כך שהאדם חי בהווה, הוא חוסך מעצמו- הרבה צער מיותר. אחד הרבנים שאל פעם את תלמידו

            -          "היכן היית היום?"

            -          "בבית המדרש" ענה הבחור.

            -           "לא שאלתי היכן היה גופך", הרב ענה, "אלא שאלתי היכן הראש שלך היה כל היום" ...

             

            אדם אשר מצליח לחיות את הכאן ועכשיו, מסוגל למצות את הרגע עד תום ובכך, הוא הופך את החוויה שלו מהחיים ,להרבה יותר מלאה ומספקת. אדם זה שם את הדגש, על מטרות אשר מספקות לו את הדברים החשובים לו ביותר בכדי לחיות כרגע, ללא חשש מידיעת העבר או אי ידיעת העתיד.

             

            למעשה, עלינו להבין כיצד אנו חיים את חיינו, גופנו נמצא כאן ועכשיו אך מחשבותינו עוסקות בעבר או בעתיד,אנו מעלים, ממחזרים זיכרונות או מצפים לעתיד. דבר זה יוצר אי שקט תמידי בתוכנו. כשאנו חיים במחשבותינו בעבר או בעתיד, גופנו מייצר בהתאם למחשבה רגש המציף אותנו ואנו חיים מחדש סיטואציות שחווינו, כאב עולה שוב, פחדים אכזבות ועוד. אין אנו מצליחים להבין שמחשבות ורגשות אלו גורמים לנו לחיות באשליה של קיום, כיוון שהעבר כבר עבר ולא ניתן להשפיע עליו יותר בשום עשייה והעתיד עדיין לא הגיע ומה שאנו חושבים לגביו יכול להשתנות בכל רגע.

             

            עלינו לעכל עובדה אחת פשוטה: כל מה שקורה ומתקיים בחיינו קורה ברגע נתון אחד בכל נקודת זמן – וזהו רגע ההווה.  

             

            אם נתרכז בעתיד, יתכן שנחווה תחושה של ציפייה או חרדה מהבאות, והגוף הרגשי שאמרנו שהוא מחובר במיידי למחשבות שלנו - יחווה חיים של חרדה מתמשכת, מכיוון שהמחשבה שלנו משדרת דאגה או סכנה מהבאות, מדברים אשר אין לנו מושג אם יקרו בכלל . אם נאפשר לסיטואציות מהעבר להציף אותנו ,יתכן שנחווה כאב רגשי מנוסטלגיה עקב אכזבה כעס או פגיעה שחווינו, אך כאב זה כרגע אף הוא אשליה, כי אין זו האמת של פגיעה שאנו חווים ברגע הזה, אלא רק שחזור של העבר שממשיך לחיות בתוכנו ולהפעיל אותנו רגשית ופיזית .

             

            שתי האופציות הללו – חיים בזיכרונות העבר או חיים בציפייה לעתיד- אינן טובות עבורנו ,שכן הם לא יכולים לקדם את חיינו כעת לשום מקום. כל זה הוא רק משחק של האני האשלייתי שלנו המופעל ע"י גוף המחשבות.

             

            ר' נחמן מברסלב אמר:"העבר אין, העתיד עדיין, וההווה כהרף אין, דאגה מנין?" כמו שהזמן הוא דבר בלתי נמצא בפעל, כי העבר אינו נמצא והעתיד לא יצא עדיין אל הפועל, וההווה -אינו אלא העתה הקושר בין העבר והעתיד.

             

            ככל שהאדם חי יותר את הרגע הזה בלבד, כך הוא חי טוב יותר, כך הוא מחובר יותר לעצמו ולמציאות האמיתית וכולי. כי באמת העבר אין, והעתיד עדיין, וההווה כהרף עין וחבל לחשוב על אתמול או על מחר- אם אפשר לחשוב רק על הרגע הזה בלבד.

             

             וכמו שאמר רבי נחמן מברסלב, כי האדם צריך לשכוח כל זאת [לשכוח את העבר], ויהיה נדמה לו כאילו היום נברא, והוא יחיד בעולם... כי אין לאדם בעולמו כי אם אותו היום ואותו השעה שעומד בו, כי יום המחרת הוא עולם אחר לגמרי , כי אין לו לאדם אלא את הרגע הזה בלבד.

            דרג את התוכן:
              6 תגובות   יום שני, 19/3/12, 06:49

              תהליך קבלת החלטות''

               

               

              תהליך קבלת החלטות הוא האופן שבו אנשים שוקלים את החלופות ומקבלים את החלטותיהם. תהליך זה הוא הליך של שינוי בחיים האישיים או במקום העבודה. רוב ההחלטות בחיינו הן החלטות המגיעות מהמקום הכי עמוק של הרגש.

               

              החלטות נדרשות לעתים על עניינים פעוטים ולעתים מדובר בהחלטות גורליות .החלטות יכולות להיות של של היחיד, המתקבלות בינו לבין עצמו, וכלה בהחלטות כלל עולמיות, המתקבלות במוסדות האו"ם. ובינהם נמצאות החלטות המתקבלות בחיק המשפחה, ועד הבית, השכונה, העיר, המדינה וכדומה.

               

              ד"ר יחיאל שרמן אומר :"קבלת החלטות הוא תהליך הכרוך במאמץ רב בעל משמעות עמוקה וחשובה לכיבוש כל יעד. הגדירו זאת כתפקיד הקשה ביותר בעולם. מעייף, מורט עצבים, הוא יכול להביא להצלחה, לאושר, לשמחה, אך גם לאבל ולמוות.

               המחליט- אינו חושש מכשלון, אינו נחפז, שוקל כל הסיכונים, לעיתים הוא סופג ביקורת ואי פופולריות, אך רק בגלל אנשים כאלה זורם העולם וממריא לאיכויות גבוהות".

               

              סוגי ההחלטות:

              -החלטות פשוטות שאין להן השפעה מהותית על חייו של מקבל ההחלטה [איזה בגד ללבוש היום].

              -החלטות בעלות השפעה גורלית על החיים, שבהן יש לבחור מתוך מספר מצומצם של חלופות[להנשא או לא]

              -החלטות גורליות שבהן יש מספר רב של חלופות [היכן לגור].

               

              תהליך קבלת החלטות

              הגדרת המטרה:אנו צריכים להגדיר את המטרה כדי לבצע משימה באופן יעיל. הגדרה נכונה של המטרה מסייעת בפתרון.

              -איסוף נתונים - איסוף הנתונים המשמשים בסיס לקבלת ההחלטה. .לאחר איסוף המידע וארגונו ניתן להגדיר מחדש את המטרה ולנסח מטרות משנה. איסוף נתונים, תוך שאילת השאלות: מה יש לי לצורך

              הגשמת המטרה? מה חסר לי?

              -תכנון שלבי העבודה-מה אעשה קודם? מה אעשה אחר כך?

              -גיבוש חלופות - הצגה שיטתית של החלופות העומדות על הפרק

              -שקילת החלופות השונות - השוואה בין האפשרויות, באמצעות בדיקת יתרונות וחסרונות של כל אחת מהן. שקילת החלופות היא לעתים פעולה אינטואיטיבית, ולעתים נעשית בצורה שיטתית ומורכבת.יש להגיע לתכנית אפשרית לפתרון, מתוך מספר אפשרויות. יש לחשוב על היתרונות והחסרונות של כל אפשרות ולדמות את הביצוע בדרכים שונות.

              -בחירת חלופה – קבלת ההחלטה.

              -ביצוע ובקרה- ביצוע מעשי לאפשרות שנבחרה,תוך כדי בקרה. לעיתים, כאשר מתגלה קושי במהלך הביצוע, יש לחזור ולשנות את התכנון לפי המשך העבודה.

              -הערכה ובקרה מה היה יעיל ונכון בביצוע? מה נבצע בצורה שונה בפעם הבאה? מהם השינויים שיעשו? מסקנות- המנוסחות בצורה כללית ,לקחים- המנוסחים בצורה אופרטיבית.

               

              השפעתה של ההחלטה בחיינו :

               

              כאשר יכולת ההחלטה מצויה בנו אנו חשים אנרגיה מתפרצת של יצירה, צמיחה, עשייה, התפתחות ולמידה. חוסר החלטיות הוא גורם ישיר לבזבוז אנרגטי היוצר בלבול, חוסר מנוחה ועייפות.

               

              על מנת לפתור חוסר החלטיות יש לבקש מהקול הפנימי שלנו לשוחח עמנו ולומר לנו מהי הבחירה הטובה ביותר עבורנו. ההחלטה היא בעלת חשיבות גדולה מאחר והיא עוזרת לנו ביצירה ובהתחדשות ועל כן היא שינוי נקודת פתיחה...|

               

              דרג את התוכן:
                0 תגובות   יום ראשון, 18/3/12, 05:16

                18/03/2012

                 

                מנהיג העולם''

                 

                החרדה לתוצאות מעשי ילדך

                גדולה יותר מאשר לתוצאות

                מעשיך.

                 

                אתה תופס חסות עליו

                גם לא מרצונך

                רוצה לעטפו במגן

                חיק אימהי.

                 

                אך ...

                 

                צופה בחוסר אונים

                לפריכות החיים.

                לחוסר יכולת השליטה

                והקונטרול

                על הפרי.

                 

                אתה מגלה מה קטן אתה

                כשילדך עובר מסכת חייו.

                 

                או אז אתה מבין

                מי באמת שולט

                ומנהיג את העולם..

                 

                בורא העולם!

                דרג את התוכן:
                  8 תגובות   יום שבת, 17/3/12, 22:27

                  חוק הדהרמה או הייעוד : 

                  לכל אחד מאתנו יש ייעוד בחיים,כשרון ייחודי לעשיית משהו שהוא עושה הכי טוב מכולם,וזו התרומה שלו לאנושות,מי שמצא את הייעוד הזה וממלא אותו,יכול לשכוח מדאגות. כל השפע והאושר בעולם יזרמו לכיוונו.
                  היעוד- הינו המשימה הגבוהה ביותר של האדם . השירות אותו בא לעשות בגלגול הנוכחי. כשאדם מוצא את ייעודו הוא חי חיי הגשמה המונעים בכוח האהבה לעולם.
                  הוא אינו ממוקד באינטרסים האישיים שלו ובסיפוק צרכיו, אלא בהקשבה לעולם ובחיפוש אחר נתיב המיועד להעניק לאחר. 
                  אם האדם יתבונן בחייו המקצועיים לאורך השנים יוכל לראות שקיים חוט שני העובר בכל העבודות שעשה עד היום שתפקידם היה פיתוח הכוחות המקצועיים הדרושים לו עבור ייעודו האמיתי.
                  כשאדם נמצא בנתיב היעוד הנכון והמתאים לו הוא מסופק ומאושר בחייו ומרגיש שהוא מגשים עצמו ונאמן לצרכיו מחד ( מסומל בקלף בדמות העירומה) ומעניק לעולם מחוכמתו ומקצועיותו מאידך (מזיגת המים מהפנים לחוץ).
                  כשאדם בוחר "בנתיב עם לב" הנכון ומתאים עבורו ומשרת בו את העולם, העולם מצידו שולח סימנים ברורים לאישור הדרך שבחר. העולם מזהה את העשייה הלא אנוכית והכנה והאדם עצמו מואר ומוזן בכוחות גבוהים מלמעלה המנחים ועוזרים לו למלא ייעודו.

                  פאולו קואלו בספרו האלכימאי ציין כי אדם מוצא את יעודו -אם הוא הולך לפי האותות שאלוקים שולח אליו כל הזמן... 
                  אין מקריות לכל דבר יש משמעות עמוקה. ועלינו הנמצאים בחיפוש הדרך ליעוד, להגשמה האישית להתבונן, להיות קשובים, רגישים ולקלוט את המסרים המועברים.
                  צירופי המקרים הינם סוג של מסר. אם נשים לב לצירופי המקרים בחיינו, נוכל להבין ולקלוט את המסר שהם מנסים להעביר לנו. ככל שנפנה יותר תשומת לב לצירופי המקרים -כך נמשוך אלינו יותר צירופי מקרים. ככל שנרבה לשאול , מהי המשמעות של אותם צירופי מקרים משמעותם תהיה לנו יותר ויותר ברורה. ברגע שנבין את משמעותם, יתגלה לנו, נתיב ההגשמה שלנו, ומכאן -כאשר אנחנו בנתיב המדויק של חיינו וממלאים הגשמת יעוד, היקום מסייע בהגשמת העשייה. הדברים "כאילו" מסתדרים להם, מתמזל מזלנו.

                  קלף הכוכב - בקלפיי טארוט "ריידר"''
                  מדבר על- הגשמת יעוד, חזון, הצלחה, הקשבה לצרכי העולם, שירות, ענווה.

                  מדבר על הגשמת היעוד, היענות האדם למהות הנשמתית שלו, כלומר: מציאת המשמעות בחיים, למען מי ולמען מה אני פועל בעולם. האדם מתחבר לצרכיו הפנימיים העמוקים ביותר ושואל עצמו - "מי אני באמת, עד כמה אני מזהה את האני האמיתי שלי במה שאני ובדרך שאני מתנהל בחיי?". 

                  כשנפתח למתייעץ אתנו נבין שכבר זמן רב הוא נמצא בנתיב יעודו או שעדיין הוא מחפש את יעודו וננסה להבין ולעזור לו למצאו.

                  דרג את התוכן:
                    4 תגובות   יום שבת, 17/3/12, 07:01

                    טלה-מלך המטות -התלהבות, יוזמה וכריזמה''

                    טלה 21 מרץ - 20 אפריל

                    מזל טלה- הוא בראש גלגל המזלות . אנוכי, דינאמי, נועז, יוזם, תחרותי, החלטי, וחם מזג - תכונות שמאפשרות לו יכולת ראיה. אינטליגנציה של ראיה מאופיינת ביעילות הסינון והעיבוד של תפיסת המרחב. 

                    שולט על האיברים:ראש,פנים,עיניים. בפריסת בריאות כשמופיע מלך המטות הדבר מראה על בעיות בראש.

                    פרקי התהילים של המזל: פרקים קי"ד, צ"ב 

                    מזלות מתאימים: כל מזלות האש.
                    מזלות לא מתאימים: מזלות אדמה ומים.
                    צבע: כל צבעי האש מאדום עד צהוב.
                    אבנים: אדומות, גרנט, רובי ובלדסטון.

                    יש להם יכולת הזיהוי ,או כמובן בפוטנציאל לפתח יכולת זו-זוהי בעצם היכולת הקלה ביותר של האינטליגנציה הרוחנית. יכולת הזיהוי היא היכולת להבדיל בין אמת ושקר. 

                    תכונותיהם החיוביות: נועזות, הרפתקנות, נמרצות, אנרגטיות, חלוציות, אומץ לב, בטחון עצמי, דינאמיות ומהירות החלטה.

                    תכונותיהם השליליות, כאשר הן מוקצנות: אנוכיות, אובדן עשתונות, אימפולסיביות, חוסר סבלנות ופזיזות.

                    בני מזל טלה רואים עצמם כמנהיגים מושלמים. הם מאוד מוצלחים ביזמות ופיקוח על פרויקטים אך אל תצפו שהם יהיו אלה שיפשילו שרוולים ויעשו את העבודה השחורה. טלאים לא מפחדים לעסוק בחזית הטכנולוגיה ולעמוד בקו האש של פרויקט כלשהוא. טלאים האנרגטיים אוהבים את ההזדמנויות והאתגרים שכל יום חדש מביא עימו. מאוד בוטים וישירים,דבר הפוגע באנשים רגישים מסביבם ועלול לגרום להתרחקות מהם ולבידודם מבחינה חברתית. אגרסיביים וחסרי פחד ותמיד מוצאים את הכוח הפנימי להתמודד עם כמעט כל בעיה ואתגר שניצבים לפניהם. תחרותיים ולא מאבדים קשר עם מה שטוב להם ולא פוגע באינטרסים שלהם ונוטים בדרך כלל להיות אגואיסטיים ושתלטנים. מעדיפים לא לחכות שדברים יסתדרו מעצמם אלא ליטול את היוזמה לידיהם .טלאים מאוד אימפולסיביים ,לא מפחדים ליטול סיכונים או להקשיב לאינטואיציה החזקה שלהם ולחושים המחודדים שלהם. כשמאמציהם אינם נושאים פרי,הם רואים את "חצי הכוס המלאה",אופטימיים מטבעם ומרוצים מעצם העובדה שהם ניסו לעשות משהו בעניין. טלאים אוהבים להיות מאוד חדשניים והם מצפים מעצמם להיות תמיד הראשונים בכל דבר חדש. למרות שהם לא מסתדרים עם כל אדם, האומץ שלהם בשילוב עם הרצון העז שלהם ליזום דברים הופך אותם לנכס בכל צוות פרויקט. 

                    טלה באהבה וזוגיות: 
                    אם בני מזל טלה רוצים, הם יכולים להיות מאוד מקסימים ומושכים כלפי בני המין השני. 
                    בקשר רומנטי, טלאים לוקחים על עצמם את תפקיד הממריץ ורוצים לשלוט על מהלך העניינים. 
                    כל מי שנולד במזל טלאים או מושפע ממזל טלה שואף להיות הדמות המובילה בכל שיתוף פעולה או יוזמה. בגלל האנרגיה העצומה שהם משקיעים, נדמה כי טלאים מנסים להכניע את בן זוגם. טלאים הם מאהבים נלהבים והרפתקנים, הם תמיד ילחצו את בן זוגם להעלות את ההתעלסות לרמות גבוהות יותר ויותר. בני זוגם יהיו לעיתים המומים לעיתים מהגישה הנמרצת הזו למעשה האהבה. בני מזל טלה אוהבים לנסות דברים חדשים ולמצות אותם עד לקצה גבול היכולת בכל מה שקשור לסקס כך שאם אתם איתם, לא תצטרכו את ההתנזרות ממין - היות ובני מזל טלה יכולים לכתוב את הספר מחדש בעצמם. 

                    טלה מתייחס לכל מה שייך לו מתוך המון מוכנות לשנות ולהחליף. הוא "משתמש וזורק", ולכן קל לו להיפטר מדברים. עבורו לקנות זה כיף, אך הוא מאבד עניין במהירות.

                    יש לו העזה ולכן הוא טוב לעבודה עצמאית ובכל פעם בנושא אחר. הוא נקשר לדברים באופן אינטנסיבי ואימפולסיבי וממשיך הלאה. יש לו דחף בלתי רגיל לחדש ולפתח כישורים חדשים, מיומנויות והתחלות חדשות.

                    מבחינת היחס לכסף, הוא ירצה להרוויח בגדול, לעשות "מכה בבת אחת", והוא גם מוכן לקחת סיכונים. הוא גם יהיה די בזבזן ובגדול משום שאינו חושב פעמיים כאשר משהו "בא לו".

                    עבור כסף הוא לא מוכן להתפשר. עבודה משעממת אינה רלוונטית עבורו, ובתור שכיר, אם בכלל, הוא תמיד יהיה חייב לחוש שהוא מתקדם ומקודם, ולכן גם יחליף עבודות ללא הרף. כסף וסטטוס קשורים יחדיו אצלו: מי שמעריך אותו, צריך שיהיה גם מוכן לשלם עבורו! 

                    עדיף לו להיות עצמאי או לפחות ראש גדול. הוא טיפוס של יזם, ולכן יבוא עם רעיונות מזהירים להשקעות ולפרוייקטים חדשים, והוא ינסה להדביק אחרים בהתלהבות שלו. הוא אוהב את העיסוק עם הכסף, את ההימור, ואת העשייה הקשורה לכך, עבורו זה סם החיים. הוא גם עלול "להתנדב" לעשות שימוש בכסף של אחרים. אם יפסיד, ישתקם בקלות יחסית, כי עבורו "כסף בא וכסף הולך", והוא ממשיך הלאה.

                    יהיה עליו לשמור על רוח החלוציות שבו, אך עם יותר מעשיות ומחשבה לטווח הרחוק תוך התחשבות במציאות הקיימת.

                    אבני הקריסטל המתאימים:
                    בלדסטון 
                    אבן האומץ, הויטליות וה"כוח של ברזל". מסלקת מכשלות מהדרך. מביאה יושר, הגינות ואינטגריטי ליחסים. מחדשת אהבה ומרפאה את פצעיה. מביאה את הנושא אותה חזרה ל"כאן ועכשיו". מטהר פיזי רב עוצמה. עוזרת לרפא הפרעות בדם, בראות בראיה ובלב

                    ג'ספר - יושפה 
                    המטפח הנעלה. מוערך ע"י המיסטיקאים, כאבן מקודשת וחזקה להגנה ולקרקוע. מאזנת אמוציות. מסייעת באיחוד בין תת ההכרה לבין המודעות העצמית. מביאה את האנרגיה הויטאלית לחידוש נעורים ולחיזוק הגוף. עוזרת להתחדשות הרקמות. 
                    אחת מאבני החושן אותו נשא הכהן הגדול.

                    כראשון במזלות הוא מייצג את הגיחה של התינוק מבטן אימו לעולם זר, לא מוכר ובמידת מה עוין. ככזה, טלה מייצג את שלב ההישרדות הראשונית של הילד שמשתמש בחושים הפרימיטיביים לצורך ההישרדות. יתירה מזאת, טלה מייצג כארכיטיפ את האגוצנטריות, את חוסר היכולת להפריד ולהבחין בינו לבין האחר , כל העולם אחד הוא. התפיסה של התינוק בשלב זה היא שהוא מרכז העולם, מלבדו לא קיים איש. צורך בסיפוקים מידיים, קושי בדחיית סיפוקים.
                    הפסיכולוגית מרגרט מהלר מגדירה מצבים אלה תחילה כשלב האוטיזם הנורמאלי שבו הרך הנולד ממוקד בעצמו ובצרכיו ולאחר זמן, כשלב הסימביוטי שבו התינוק אינו מודע לקיום של האחר כיצור נפרד ממנו. ישנם מצבים שאנשים נתקעים בשלב התפתחותי זה ומוגדרים בעיני החברה כאגואיסטים, אגוצנטריים, נרקיסיסטים, תכונות שמאפיינות את מזל טלה. אך לא כל בן מזל טלה אכן יהיה בעל תכונות אלה, מכיוון שישנם עוד פרמטרים שקובעים את מבנה האישיות והתנהגות האדם.

                    דרג את התוכן:
                      8 תגובות   יום שבת, 17/3/12, 03:07

                      כל צבע בטבע מייצג שורש רוחני שונה''

                       [נכתב לבקשת חברי מקפה מארקר-נאלאר]

                       

                       

                      צבע הוא תכונה של עצם הנקלטת בחוש הראייה. תחושת הצבע נוצרת במוח בעת צפייה בעצמים אשר מגיע מהם אור אל העין, בהתאם לאורך הגל של האור וליכולת ראיית הצבעים של הצופה.

                       

                      תורת הסוד ביהדות מלמדת שכל צבע בטבע אינו אלא מייצג של שורש רוחני שונה, שורש שאותו צבע משתלשל ממנו ומסמל אותו. כך ניתן על פי צבעו של פרט בטבע, להכיר את שורשו הרוחני ולדעת את מהותו ותכונתו של אותו פרט.

                       

                      עשר הספירות מיוצגות בעשר צבעים, כל אחת לפי מהותה. כל קרן אור של כל צבע מכילה בעיקרה את כל הצבעים, אלא שהצבע השולט בה הוא החוזר ומתגלה מביניהם.

                       

                      הצבעים הם דרך להסביר את פעולתם של הספרות:

                      1.ספירת הכתר- הצבע הוא לבן מסנוור, לא נראה-הצבע הלבן, הוא שילוב של כל הצבעים כולם. כל צבע אשר קיים, הוא אחד מהגוונים הנמצאים בתוך הצבע הלבן. מהותו האמיתית של הצבע הלבן, היא השילוב של כל הצבעים בבת אחת.

                      צבע שחור = עוצמה חלשה של כל הצבעים אשר יש בצבע הלבן. יוצא מכאן שצבע שחור מוחלט אינו קיים במציאות (= אין רע מוחלט]. צבע שחור מוחלט ,אין אפשרות לראותו -והוא אינו קיים במציאות כלל,זאת משום שאין אפשרות ששום צבע יהיה קיים מבלי שיהיה בו גוון כלשהו של הלבן, גם אם הוא בעוצמה חלשה מאוד. אין שחור שאין בו לבן כלשהו.

                       

                       צבע לבן רומז על שפע רחמים ואור. הוא נמצא בשורשם הרוחני של הצבעים בעולם הספירות, הצבע הלבן הוא הגבוה מכולם, ומייצג את החסד והנתינה המושלמת. לפיכך, בהתגשמותו בעולם הטבע, הצבע הלבן מקרין בחזרה ושולח לאחרים את כל קרני האור הבאים אליו. ואילו הצבע השחור מייצג את הכוח שכולו לקיחה לעצמו ואינו נותן כלום לאחרים. לפיכך בעולם הטבע בולע הוא את כל קרני האור המגיעים אליו, ואינו מחזיר דבר.

                       

                      2. ספירת הבינה –צבעה צהוב וירוק.הצבע הירוק-נחשב לצבע משלב, יוצר קשר, ולכן שויך לעיתים לספירת הבינה. הזוהר מדבר על "קו ירוק מחדש חדשים, חדשים" המקיף את העולם וממנו נברא העולם. הירוק של ספירת הבינה היה ירוק בהיר. "בינה אור ירוק ככרתי והוא קו ירוק המקיף את כל העולם". 

                      התכלת נחשב לעיתים גם כצבע ספירת הבינה, מכיוון שאורו של היום מופיע לראשונה במעין תכלת חיוור על פני האופק, נגזר משחור.

                       

                      3.ספירת החסד –צבעה סגול, כחול וירוק.צבעים אלה נוצרים בטבע מגלים בעלי תדירות גבוהה. חסד תכלת מלובן ככסף שהיא רחמים.

                       

                      4ספירת הגבורה –צבע אדום ,זהב כתום וצהוב-צבעים אלה נוצרים מגלים בעלי תדירות נמוכה. גבורה אור אדום כזהב שהוא דין-"ומפעולותיה שלל הגבורה כל הדברים שהם בסוד האדמימות והחום כאש, וכוח האבנים שבהם גוון אדום, וסגולתם להטיל אימה על הבריות" [אור נערב] .

                      אם אדם רוצה להשיג משהוא דרך ספירת הגבורה, עליו ללבוש בגדים אדומים ולחשוב על הספרות באותיות אדומות.

                       

                      5.ספירת התפארת-צבעיה: צהוב וסגול .ירוק כהה שייך גם  לספירת התפארת, שהינה ספירה משלבת. הצהוב נחשב להופעה הנמוכה של הירוק ולפעמים מסמל את ספירת התפארת. תפארת "גוון חיוור וסומק ר"ל דין ורחמים".

                       

                      6.ספירת הנצח –צבע וורוד בהיר .בספירה זו  האדום נוטה יותר ללובן שבו גוברת מדת הרחמים על מדת הדין.

                       

                      7.ספירת ההוד –צבעה וורוד כהה.  הוד אור לבן נוטה לאודם שבו גובר יותר הדין.

                       

                       8.ספירת היסוד- צבעה כתום. יסוד או כלול מלובן ואודם במזג דין ורחמים.

                       

                      9.ספירת המלכות –צבעה אדום. עליה נאמר “רגליה ירדות מות".כלומר, אף על פי שהיא קדושה כשאר הספירות, השלב שלמטה ממנה שונה לחלוטין. משום שתחתיה הוא מקום כל כוחות הסטרא אחרא המנסים לינוק ולקבל חיות מן הקדושה. הם כוחות הרוע והחושך של היצר הרע ומלאך המוות, בסוד הכתוב “תשת חשך ויהי לילה", אשר הצבע השחור שמייצג אותם, נמצא מתחת לאדום.

                      התכלת: נחשב לצבע נשי ולצבע של ספירת המלכות: "והנה ידוע שנקודה של הנוקבא הוא לעולם בחינת מלכות שבה. והיינו סוד נפש של הנוקבא סוד גוון תכלת שהוא במלכות. אבל בעת שנבנית בסוד פרצוף, אז מאירים בה גם ג' גוונין והם אודם ירוק לבן [הרב יצחק איזיק, ספר פתחי שערים].

                       

                      10.ספירת חכמה - צבעה כחול-תכלת בוהק [כאבן ספיר]. חכמה גוון ספיריי שהוא גוון המקבל כל הגוונים "כמו שהחכמה מקור כל תושיה". 

                       

                      כותב הרמ'ק: "כי מהגוונים הנראים לעיניים או המצטיירים בשכל, בגופנים , יתפעל הרוחני, והנפש תעורר לרוח, והרוח לנשמה, והנשמה ממציאות למציאות, עד שתתעלה אל מקום יניקתה, ויתעו ויתעורר לפי מציאות ציורה...".

                       הרמ"ק טוען שמטרת הקבלה היא לאפשר לאדם לטפס במעלה הספירות, ולכן הם נוצרו. 10 הספירות מופיעות בשם המפורש, ב10 נקודות התנועות.

                       אדם יכול למדוט על השם המפורש עם 10 נקודות התנועות, אך מדיטציה יותר טובה היא זאת הצובעת את אותם נקודות בצבעים. על ידי המדיטציה האדם מתחבר לספירה הרצויה. כל שם צריך להיות צבוע בצבע המתאים לספירה שלו. הצבעים הם רק אלגוריה לספירות, נובעים מהשורש שלהם, אי אפשר לתאר בצבעים פיזיים משהו רוחני. וגם הספירות לא נבדלות, אלא בעזרת תיאור הצבעים אנחנו מבינים יותר את פעולתם.

                       

                      לפי הזהר, הלבוש השחור שלובשים החרדים הוא לבוש של גלות. אך המקובלים מסוגלים להחליף את הלבוש הזה בלבוש אחר[לבן למשל].

                      ממשיך הזהר ואומר: "אם יש צדיק שזכיותיו ומעשיו הם להאיר את המלכות ולהפשיט ממנה לבושי השחרות של פשט בלי סוד, ולקשט אותה בלבושים של צבעים המאירים את סודות התורה, מה כתוב בו, וראיתיה לזכור ברית עולם, וראיתיה, היינו בסודות המאירים של התורה, כי אור נקרא רז, כלומר, אור בגימטרייה רז, וע"כ אור רומז על רזי התורה."

                       

                      ושיר בעניין הצבעים:

                      חנה גולדברג מספרת איך כתבה את השיר "חברים בכל מיני צבעים":  "יום אחד טלפן אלי במאי הפסטיגל, וביקש:

                         'חנה, אולי תכתבי שיר על צבעים?'

                         'מה דעתך שבמקום שיר על צבעים, אכתוב שיר אנטי-גזעני?' - אמרתי.

                         'זה לא מסובך מדי לילדים?', הוא פקפק.

                         'ילדים מסוגלים לקלוט מסרים מורכבים ועמוקים', התעקשתי.

                      באותו לילה כתבתי את חברים בכל מיני צבעים.

                       

                      חברים בכל מיני צבעים/מילים: חנה גולדברג

                       

                      יש לי חבר חום כמו שוקולד

                      כשאני עצובה

                      הוא תמיד כזה נחמד

                      נכון שהוא ממני לגמרי אחר

                      אך על כזה חבר

                       

                      איך אפשר לוותר?

                       

                      יש לי חברה עם עיניים כחולות

                      שלה אני מספרת את כל הסודות

                      נכון שהיא ממני לגמרי אחרת

                      אבל היא חברה כזאת נהדרת

                       

                      איזה כיף שיש המון חברים

                      המון חברים בכל מיני צבעים

                      חומים, כתומים, שחורים ולבנים

                      איזה כיף שיש כאלה חברים

                       

                      יש לי חבר ג'ינג'י עם נמשים

                      אתו הכי כיף לעשות חיים

                      נכון שהוא ממני לגמרי אחר

                      אך על כזה חבר

                       

                      איך אפשר לוותר?

                       

                      יש לי חברה שחורה עם תלתלים

                      שתינו מגדלות גור חתולים

                      נכון שהיא ממני לגמרי שונה

                      אבל היא חברה כזאת נפלאה

                       

                      איזה כיף שיש המון חברים...

                      דרג את התוכן:
                        0 תגובות   יום שישי , 16/3/12, 13:55

                        16/03/2012

                         

                        וילון השקר''

                         

                        למה לא מקשיבים

                        הצעירים

                        לקול הזקנים?

                        למה אינם רוצים להביט

                        לקמטים בפנים?

                         

                        זה הטבע הצעיר

                        נרתע מלדעת

                        הוא נותן לוילון השקר

                        להעבירו מדעת...

                         

                        דעת האמת על התכלית

                        דעת הסוף לכל המאמצים

                        קבלת האסימון שיפול אחרי עשרות שנים

                        תיתן לו מכת נוקאאוט מלהסכים לתנאים.

                         

                        לכן ברא אלוקים

                        את המחיצה בין הצועדים

                        סינוור עיני הצעירים

                        לבל יחכימו מוותיקי הצועדים...

                        דרג את התוכן:
                          6 תגובות   יום שישי , 16/3/12, 13:35

                          16/03/2012

                           

                          הכשרה לזקנה''

                           

                           

                          "תשמע.."

                          אמרה לו,

                          לאחר ששטח את כאבי זקנתו

                          "ואני חשה שכל החיים הם החץ

                          המוביל למטרה לשמה הוכשרנו

                          משך שנות חיינו:

                          התמודדות בכבוד,בגבורה

                          בדמעות הזקנה המנוולה..." 

                          דרג את התוכן:

                            פרופיל

                            אסתר רבקה
                            1. שלח הודעה
                            2. אוף ליין
                            3. אוף ליין

                            ארכיון

                            פיד RSS