כותרות TheMarker >
    ';

    כי האדם עץ השדה

    כי האדם עץ השדה / נתן זך

    כי האדם עץ השדה.
    כמו האדם גם העץ צומח
    כמו העץ האדם נגדע.
    ואני לא יודע
    איפה הייתי ואיפה אהיה.
    כמו עץ השדה.

    כי האדם עץ השדה.
    כמו העץ הוא שואף למעלה
    כמו האדם הוא נשרף באש.
    ואני לא יודע
    איפה הייתי ואיפה אהיה.
    כמו עץ השדה.

    אהבתי וגם שנאתי
    טעמתי מזה ומזה.
    קברו אותי כחלקה של עפר
    ומר לי, מר לי בפה.
    כמו עץ השדה.


    כי האדם עץ השדה.
    כמו העץ הוא צמא למים
    כמו האדם גם הוא נשאר צמא.
    ואני לא יודע
    איפה הייתי ואיפה אהיה.
    כמו עץ השדה.

    ארכיון : 5/2012

    6 תגובות   יום חמישי, 31/5/12, 21:54

    מהותנו הפנימית היא העצמי הגבוה שלנו''

     

    צמיחה רוחנית מעניקה לנו כלים, אשר יגרמו לחיי היום יום שלנו להצליח.היא מביאה לחיינו  סדר, הרמוניה, מיקוד, אהבה וחיבור. ככל שאנו צומחים רוחנית, אנו עוברים  מסע מופלא של גילוי עצמי. אנו חוברים אל העצמי הגבוה שלנו. אנו מתחברים  אל המהות הפנימית של עצמנו . כך,למעשה אנו מחוברים לנשמה שלנו- ומאידך, גם לאלוקים. כאשר אנו מחוברים  למהותנו הפנימית שהיא ה"עצמי הגבוה" שלנו ולנשמתנו, אזי אנו גם מחוברים לאלוקים, כי האלוקים נמצא כבר בתוכנו.

     

    ככל שנחזק את הקשר עם העצמי הגבוה, כך נחווה תובנות, התגלויות ומודעות נרחבת יותר ויותר.

    רבים מאיתנו אינם מודעים ל"עצמי הגבוה" שלהם או לנשמה. אינם מודעים למה שקורה להם ברבדים אחרים ,גבוהים יותר. כל ימי חיינו החלקים הרוחניים שבנו מנסים ליצור קשר עמנו,כולל ה"עצמי הגבוה" .

     

    אנו מקבלים מעצמנו ומתוכנו הדרכה פנימית , מהחלק הפנימי שלנו הנקרא :"העצמי הגבוה". לכולנו יש הדרכה פנימית, כולנו "שומעים" אותה יום יום, פעמים רבות אנו מתעלמים ממנה כי איננו מזהים אותה. ההדרכה הפנימית פעילה בדברים קטנים כגדולים, תמיד מחפשת את טובתנו הגבוהה ביותר. ההדרכה הפנימית הינה ידע פנימי אותה כולנו חווים.

     

    העצמי הגבוה הינו  התודעה הגבוהה והאינטליגנטית שלנו, המכילה בתוכה את כל מהותנו, את כל התוכנית שלנו לגלגול הזה ואת כל הידע שצברנו בגלגולים קודמים.תודעה זו יכולה לראות את המציאות שלנו מזווית ראיה אחרת,גבוהה יותר.זוהי ההוויה שלנו.  תקשור עם העצמי הגבוה מאפשר לנו לקבל החלטות נכונות יותר- מתוך ראית העבר והעתיד בצורה שונה ,מאשר אנו יכולים לראות בעזרת המודע או התת מודע .

     

     

    העצמי הגבוה מסייע לנו לפתח בטחון עצמי, אהבה עצמית, הערכה עצמית, בהירות, שלווה, שמחה. יכולת להיות ממוקדים בעשייה היומיומית -תוך שירות בעולם במקביל להתמקדות כלפי מעלה – היא המימוש של החיבור לעצמי הגבוה.

     

    העצמי הגבוה מופיע פעמים רבות בחלומות או במדיטציות.  כאשר אנו מתחילים  להיות יותר ערניים למצב האנרגטי והרוחני שלנו, אנו מתחילים  ליצור קשר איתו ולהתחבר אליו. אך,איננו חייבים להתנתק ולבלות זמננו במדיטציה לשם כך, העבודה והעשייה היומיומית תוך התמקדות – היא המדיטציה. העצמי הגבוה הוא המורה החכם שלנו. הוא התמצית שלנו ומכיל את הידע שהצטבר בכל תקופות חיינו. הוא יכול לרפא ולפתח אותנו. הוא מדבר אלינו בדרך כלל באמצעות האינטואיציה, התחושות, צירופי מקרים מוזרים – אנשים, עיתונים, ספרים, טלוויזיה או כלדבר שיכול להעביר לנו מסר.

     

    עלינו להיות קשובים להדרכה הפנימית המדברת אלינו, דרך המחשבות והרגשות שלנו -מכיוון שנשמתנו דוברת אלינו דרכם .עלינו ללמוד לזהות את קול ההדרכה הפנימית ,עלינו ללמוד להכיר את המחשבות והרגשות הרגילים שלנו.

     

     ברגע שהמחשבות שלנו והרגשות הינם יוצאי דופן -זהו מסר מההדרכה הפנימית. ההדרכה הפנימית יכולה להיות תחושה שלילית, אזהרה מפני פעולה אותה אנו רוצים לבצע, זה יכול לבוא כתחושה לא נוחה, ביטוי פיזי באזור הבטן. אם אתם לא שלמים עם החלטה מסוימת שביצעתם והנושא מציק יותר מהרגיל-זוהי כנראה אזהרה מההדרכה הפנימית.

    עם זאת, הדרכה הפנימית יכולה להיות תחושה חיובית המאשרת פעולה שעשינו, או תחושה העוזרת לנו להיות במקום הנכון בזמן הנכון. תחושות ודחפים היוצרים בנו הנאה או שמחה מקורם בדרך כלל בהדרכה הפנימית.

    דרג את התוכן:
      4 תגובות   יום חמישי, 31/5/12, 16:07

      31/05/2012

       

      תמונת מצב''

       

      הקמה טרם בשלה

      לקציר החיטים, בליבי.

      הירח מצויר כסהר צר

      תקוע במסלולו החודשי.

       

      הניגון מקרטע בחליל

      הבגד חציו תפור

      המילים כלואות בתוכי

      הבכי מרבדיו,  במעמקים.

       

      האוכל תפל .לא מבושל דיו.

      העונה לא קיץ .לא סתו.

      השמש נעצרה בגבעון

      עומדת -כך סתם במרום...

       

      התמונה עדיין לא מצויירת

      ואני ממהרת,נחפזת

      להבין במראת הקסם

      את פשר הדברים.

      דרג את התוכן:
        6 תגובות   יום חמישי, 31/5/12, 06:48

        31/05/2012

         

        עבודת נקיון הקליפה''

         

        בוקר של תהיות

        בטן מדברת על תהפוכות

        השלווה יוצאת לשוטט

        והנבירה מהתלת בלי חן.

         

        ככה זה ביום שלמחרת

        כשמחליטה

        לעבוד על קליפה

        נוספת

         העוטפת

        נשמה

        מעוטפת.

         

        מחר יעופו תובנות

        כל ציבור העלוקות

        אשר צברו כוחות

        בשאיבת הכוחות

        כדי לטרפד

        כדי לשבר-

        יזרקו לחור שחור

        והנקיון

        צחור

        מתנועע כוילון

        מסמל שחרור

        נוסף

        ממועקות

        כעסים

        קובלנות.

         

        ולאחריו מחדש יפציע

         

        בוקר של תהיות

        בטן מדברת על תהפוכות

        השלווה יוצאת לשוטט

        והנבירה מהתלת בלי חן.

        דרג את התוכן:
          10 תגובות   יום חמישי, 31/5/12, 05:20

          מה המשותף בין פיטר פן לפוחדים מהתקדמות  במסע חייהם?''

           

          כולנו מכירים את סיפורו של פיטר פן, הילד שמסרב לגדול ולהתבגר. הוא חי בארץ "לעולם לא" ומבלה את ימיו בקרבות נגד פיראטים ונגד אינדיאנים בעזרת חבורת הילדים האבודים שלו. 

           

            על שמו נוצר המונח "תסמונת פיטר פן" בידי ד"ר דן קולי לתיאור "אנשים שאינם מוכנים ואינם מסוגלים לקחת על עצמם מחויבות רגשית. הלכודים בין בתהום שבין הגבר שהם אינם רוצים להיות והילד שהם כבר אינם מסוגלים לחזור להיות ואולי יש בכך סמל מתאים מעין כמוהו לחברה המודרנית עם הערצת בן העשרה שלה. 

           

           הרצון ש"המציאות הקודרת" של התבגרות וההתפוררות, של הזקנה- יחסכו,והסיכוי להגיע לחיי אלמוות.

           

           אך כמו שאנו יודעים הדרך של כולנו ביחד ולחוד הולכת לכיוון אחד:"בעל כורחך אתה נולד,בעד כורחך אתה חי ובעל כורחך אתה מת"-אלו הם חיינו. 

           

           ככל שאתה פוקח עיניים ואינך טומן ראשך בחול ואתה מבין ,שבכל גיל ישנם תובנות,מסר ויופי משלו,והנך ממלא את יומך במקום במחשבות פחד מהבאות-בפעילויות רוחניות,פיזיות ואהובות עליך,כך הדרך נעשית קלה יותר ומהירה יותר.אתה מגלה שישנם הפתעות רבות בדרך,הנאות ולמידה אין קץ .אמונתי היא שגם למות היא למידה.

           

          כלומר עד הרגע האחרון אנחנו כולנו "ילדים[תלמידים] של החיים". אז נתחיל בהחלטה להקל על המסע ולאסוף לתרמילנו דברים נעימים שלא יכביד על דרכינו...  

          דרג את התוכן:
            6 תגובות   יום רביעי, 30/5/12, 19:49

            לדעת לקבל את  האמת ''

            אחת מהסיבות לכך שאנשים נתקעים בטעויות שלהם, נובעת מכך שהאגו שלהם גורם לכך שהם לא יהיו מסוגלים להעביר על עצמם ביקורת באובייקטיביות, מה שגורר לכך, שהם אינם מסוגלים לקבל את העובדה שאולי הם טועים, דבר הגורר לכך שאינם יודעים לקבל את האמת ,ממי שאמרה.

            הפחד לומר או לשמוע את האמת, אומר הרב ברג, הוא המחסום המכשיל הגדול ביותר שאתו אנו מתמודדים, כשאנו משתוקקים לחוות מערכות יחסים ממלאות, כנות ומלאות אהבה. כשאנחנו מסתירים דבר מה, אותו דבר מה יוצר פירוד בינינו לבין האדם האחר. אם אנחנו לא פתוחים לשמוע את מה שיש לאחרים לומר לנו מבלי להגיב או לקחת אותם באופן אישי, אנחנו מרחיקים את עצמנו מאנשים אלה.

            תמיד קל יותר לומר לאנשים את מה שהם רוצים לשמוע. לעיתים קרובות יותר נוח להסכים עם מישהו, גם אם אנחנו לא באמת מסכימים עמוק בפנים. ומכיוון שההתמודדות עם אמיתות כואבות בנוגע לעצמנו מפחידה במידה זהה, החברים ובני המשפחה שלנו יכולים להרגיש שעליהם לומר לנו רק מה שאנחנו רוצים לשמוע.

            החכם- רוצה כל הזמן להיות טוב יותר. הוא מקבל את האמת ממי שאמרה, לא כדי לתת קרדיט לאומר אותה אלא בשביל עצמו. החכם- רוצה לשפר את עצמו בשביל עצמו, הוא הראשון שמרוויח מכך. לכן החכם-ידע לוותר על הכבוד והאגו של עצמו ,וידע לקבל את האמת ממי שאמרה.

            לא לחינם נאמר "מכל מלמדי השכלתי" (תהילים) ולא לחינם נאמר "איזהו חכם, הלומד מכל האדם" (מסכת אבות). כי החכם יודע ומסוגל ללמוד מכל דבר. החכם מוצא בכל דבר את ההזדמנות להחכים. החכם שמח מכך שיש לו הזדמנות להחכים ולהשתפר.

            היום, כשעליכם לומר את האמת, אזרו את האומץ לפתוח את לבכם כמו גם את פיכם. וכאשר עליכם לשמוע את האמת, אזרו את הכוח לפתוח את אוזניכם ולסגור את פיכם.


            אמרות כנף על אמת ושקר:

            *השימוש בשקר או בהעלמת עובדות נועד לחפות על שגיאה - להגן על תדמית עצמית, על אגו, מפני חשיפתו בציבור של מי ששגה.(דיוגינס) *מדבר שקר תרחק(שמות)

            *להשיג את האמת אפשר בשעה אחת, להחזיקה - דרוש מאבק כל החיים.(הסבא מנוברדהוק)

            *בערות פחות רחוקה מהאמת מאשר דעה קדומה.(דידרו)

            *השקרים האכזריים ביותר נאמרים לעיתים קרובות בדממה.(דיוגינס)

            דרג את התוכן:
              2 תגובות   יום רביעי, 30/5/12, 07:17

              30/05/2012

               

              גורל מסע הנשמה''

               

              בכל פרידה

              פוקע מיתר

              בכינורו המופלא

              של הקשר

              בין נשמה לנשמה.

               

              וזה המפקיע

              נדחף בידי גורל

              בהחלטה ובעיקשות

              יגזור הנימה.

               

              בכל מפגש

              יש משהו מפתיע

              הרה גורל

              עוצמה

              הבטחה.

               

              וזה הנפגש

              ידי פעמי ההחלטה

              הגבוהה

              במסע הנשמה

              מבצע..

               

              לרוב כסוי עיניים

              פעום רגש

              ללא ידיעת

              הפעולה

              ומשמעותה

              לחייו

              ולחיי

               המופגש.

               

              בכל פרידה

              פוקע מיתר

              בכינורו המופלא

              של הקשר

              בין נשמה לנשמה.

              דרג את התוכן:
                8 תגובות   יום רביעי, 30/5/12, 06:03

                למה צריך תקווה בחיינו?''

                 

                האגדה מספרת שזאוס, מלך האלים, לא אהב את הכיוון אליו מתפתחת האנושות. כדי לנקום בבני האדם, הוא ברא את האישה הראשונה - פנדורה, שהייתה יפה ומלאת כישורים ויכולות. פרומתאוס התאהב בה מיד, הכניס אותה לביתו וחלק איתה את חייו. רק בקשה אחת הייתה לו, לאחיו אפימתאוס הייתה תיבה בקומת המרתף והוא ביקש ממנה לא לגעת בה. אך פנדורה הייתה סקרנית וחקרנית. היא לא התאפקה ובניגוד להוראות פתחה את התיבה שהאלים הפקידו בידה.


                מן התיבה פרצו ויצאו כל הפורענויות : העמל המפרך, הסבל, המחלות והתלאות. מבוהלת בקשה פנדורה לסגור את המכסה, אולם איחרה את המועד. רק דבר טוב אחד לבני אדם היה בתיבה : התקווה. היא נותרה לחזק את לב האנשים.

                התחלת המפלה של האדם נובעת מכך, שהוא מתייאש מלרצות. כאשר האדם מאבד תקווה ומפסיק לרצות את הטוב, משם הרי לא תצמח הישועה, אלא רק להפך. כאשר אדם מתייאש מלרצות הוא מאבד את כל המערכה כולה. לעומת זאת, אם ימשיך לחזק את עצמו ולרצות את החיובי ולא משנה מה יקרה ולא משנה מה המצב, הרי שאז במו ידיו ייצור מציאות חיובית לעצמו .התקווה היא שתעזור לו בסופו של דבר למצוא פתרונות לכל דבר.

                דרג את התוכן:
                  4 תגובות   יום רביעי, 30/5/12, 05:56

                  30/05/2012

                   

                  משוט בקפה''

                   

                  כשאני חוזרת

                  משוט בעולמות בקפה

                  חשה אנרגיות שונות

                  המכות בי גלים גלים

                  המלטפות נשמתי

                  היורקות לכל עבר

                  המנגנות על מיתרים...

                   

                  מחברת

                   מנגינת פלאים

                  מתחושות ומסרים.

                  עונה ופורטת חזרה

                  על נימים

                  מתחברים

                  ממגנטים

                   

                  מאירה חשוכים,

                  נסתרים.

                   

                  מחבקת ענוגים בנשמתי.

                  ולבסוף-

                  מפזרת כוכבים

                  ירוקים

                  מבריאים

                  מבטיחים

                  לעיתים

                  מתגמלים.

                  דרג את התוכן:
                    4 תגובות   יום שלישי, 29/5/12, 19:59

                    יום שלישי 20 יולי 2010

                     

                    שיר ערש''

                     

                    והליל עטה

                    גלימת כוכביו

                    ליהג עם הירח

                    טייל עם הדובה

                    הגדולה והקטנה.

                     

                    הציץ תחתיו

                    בהומור,בעין טובה:

                     

                    "ילדי,יקירי

                    רק אהבה.

                    חושו את רסיסי

                    אבק כוכבי

                    על כריות חלומותיכם..

                    ליל מנוחה

                    ותנומה

                    נעימה.

                     

                    ליל מנוחה...

                     

                    והכול עטוף בצלופן

                    ארגמן...

                    דרג את התוכן:
                      10 תגובות   יום שלישי, 29/5/12, 06:22

                      רבי מאיר בעל הנס ומנהיר עיני החכמים''

                       

                      רבי מאיר [שמו המקורי היה נהוראי שהיה "מנהיר עיני חכמים בהלכה", או מישא ] . הוא נקרא מאיר היות ש'האיר עיני חכמים בהלכה'. רבי מאיר מכונה גם בעל הנס, שפירושו "עושה נסים" ומקורו בסיפור התלמודי המספר כיצד הציל את גיסתו מידי הרומאים באמצעות שילוב של תחבולה והשמעת התפילה היחידה "אלוהי מאיר - ענני".

                       

                      רבי מאיר היה גר מצאצאיו של נירון קיסר[ על פי מקור אגדי במסכת גיטין]. מגדולי התנאים בדור הרביעי, ממנהיגי התקופה שאחרי מרד בר כוכבא. כאמור,הוא חי לאחר חורבן בית שני, בתקופה קשה מאד לעם היהודי. הרומאים ניסו בכל כוחם לנצח את העקשנות היהודית, להישאר כעם מיוחד ולא להתבולל. הם ניסו לחנך אותם ל"קדמה", ולעזוב את עקרונות הדת שנראו בעיניהם מיושנים. שמירת שבת, כשרות, ולימוד התורה- נאסרו באיום לעונש מות.

                       

                      רבו העיקרי היה רבי עקיבא והוא מוזכר בין חמשת התלמידים שנותרו לרבי עקיבא אחרי מות 24,000תלמידיו.מוריו הנוספים היו: רבי ישמעאל, בר הפלוגתא הגדול של רבי עקיבא וכן אלישע בן אבויה (המכונה "אחר"), התנא שיצא לתרבות רעה. על כך אומרת הגמרא [מסכת חגיגה ]:"רבי מאיר - רימון מצא, תוכו אכל, קליפתו זרק". כלומר, למד ממנו רק את הדברים הטובים. תלמידיו: ר' שמעון בן אלעזר וסומכוס.

                       

                      אמר רבי אחא בר חנינא :גלוי וידוע לפני מי שאמר והיה העולם שאין בדורו של רבי מאיר כמותו, ומפני מה לא קבעו הלכה כמותו שלא יכלו חבריו לעמוד על סוף דעתו. שהוא אומר על טמא טהור ומראה לו פנים, על טהור טמא ומראה לו פנים [עירובין ].

                       

                      רבי מאיר נטל חלק חשוב בסידור המשנה. הוא היה בעל זיכרון טוב וגילה בקיאות בכל ספרי הקודש. מסופר כי פעם נקלע למקום ללא ספרי קודש וכתב את כל מגילת אסתר מזיכרון בלבד. ר' יוחנן אמר כי היו לר' מאיר 300 משלי שועלים.

                       

                      רבי מאיר הוסמך לרב במסירות נפשו של רבי יהודה בן בבא בתנאים מחתרתיים באזור שבין אושא לשפרעם.

                       

                      אשתו ברוריה, בתו של רבי חנינא בן תרדיון שהיה מעשרה הרוגי מלכות, נחשבת לאישה חכמה ונזכרת בתלמוד כבקיאה בתורה .

                      אשתו ברוריה, בתו של רבי חנינא בן תרדיון שהיה מעשרה הרוגי מלכות, ונחשבת לאישה חכמה ונזכרת בתלמוד כבקיאה בתורה .היו לו שכנים רעים שגרמו לו צער רב ור' מאיר התפלל שימותו אך אשתו אמרה לו שדוד המלך באומרו"יתמו חטאים מן הארץ" התפלל שיסורו החטאים - שהיצר הרע יתבטל מהעולם וכך לא יהיו רשעים וצריך להתפלל שהשכנים ישובו בתשובה שהרי יכול לצאת מהם צדיק.

                       

                      רבי מאיר התפרנס מלבלרות. הוא כתב ספרי תורה ומגילות. כדי לשפר את כתיבתו ולהעניק לה יופי וחן עירבב סוגים שונים של דיו סממנים (צמחים).

                       

                      בכל שנה, ביום י"ד באייר (יום פטירתו), עולים עשרות אלפים לקברו שבטבריה. יהודים עולים לקברו של רבי מאיר מאז המאה ה-13 לפחות, ועם השנים נעשה הקבר למקום שמתפללים בו לריפוי מחלות ולהתערבויות אלוהיות אחרות. במשך כל ימות השנה אפשר למצוא כאן אנשים מתפללים או חוגגים - את אירוע התספורת הראשונה לבני שלוש או אירועים משמחים אחרים.

                       

                      בקופות צדקה רבות, כתוב "לזכות רבי מאיר בעל הנס". כמעט בכל בית יהודי בגולה,עמדה אז, "קופת רבי מאיר בעל הנס". רבי יוסף קארו [מחבר ה"שולחן ערוך"]ורבי משה אלשיך- בראותם את המצב הקשה בארץ, החליטו לייסד מגבית מיוחדת מיהודי חו"ל לטובת פרנסת תושבי ארץ ישראל המגבית הוכרזה כתרומה, לזכות ר' מאיר בעל הנס. בדרך כלל ההלכה אומרת, שחובתו של אדם לדאוג קודם כל לעניי עירו.אמנם בנוגע לעניי ארץ ישראל, הרי היא העיר של כולנו. כל יהודי הוא קודם כל, תושב ארץ ישראל. לפיכך חובה על אלו שמנועים עדיין מלעלות, לסייע בפרנסת תושבי הארץ.

                      מובא בשם הבעש"ט בספר כתר תורה: "אם אדם בסכנה וצריך לנס אזי ייתן ח"י גדולים לנרות בשביל נשמת רמבה"ן, ויאמר בפה מלא: אני מנדר אותן ח"י גדולים לנרות בשביל נשמת רמבה"ן "אלהא דמאיר ענני" שלוש פעמים, ובכן יהי רצון מלפניך ה' או"א, כשם ששמעת את תפילת עבדך מאיר ועשית לו נסים ונפלאות, כן תעשה עמדי ועם כל ישראל הצריכים לנסים נסתרות וגלוים אמן כי"ר",

                       

                      סגולות היום כנתינת צדקה, הדלקת נר שמן ועוד הנהגות אשר הוטבעו לזכותו של רבי מאיר, מוזכרות ומונהגות מידי שנה, ומראות על ניסים ונפלאות הנעשים בכוח זכות הצדיק הקדוש המשפיע ישועה לרבבות יהודים מאמינים במשך הדורות.

                       

                      הסגולה למצוא אבדה נוסדה על שם התנא רבי מאיר, מפני שגם הוא מצא את אחות אשתו ע"י אמירת "אלהא דמאיר ענני", ואח"כ נשתלשלה הסגולה לכל סכנה. מקורה במעשה המובא בגמרא שכאשר גזרה מלכות רומי הרשעה על בתו של רבי חנינא בן תרדיון שהייתה אחותה של ברוריה אשת רבי מאיר, שתשב בין הנשים הפרוצות. אמרה ברוריה לבעלה הצדיק:

                      -          גנאי הוא לי, שתשב אחותי בקובה של זונות.

                       נטל תרקב של דינרים והלך לשם ואמר:

                      -אם לא נעשתה בה עברה יעשה לה נס, ואם עשתה עברה - לא יעשה לה נס.

                       הלך ועשה עצמו כפרש, ואמר לה:

                      -          הישמעי לי. אמרה לו:

                      -          דרך נשים לי.

                       אמר לה: אמתין לך. אמרה לו:

                      -הרי יש הרבה נאות ממני. אמר:

                      -מכלל, שלא עשתה עברה, וכל מי שבא אומרת לו כך.

                       הלך אצל השומר. אמר לו:

                      -תנה לי. אמר לו:

                      -מתיירא אני מפני המלכות. אמר לו:

                      -טול תרקב של דינרים, חציו תן שוחד וחציו יהא לך. אמר לו:

                      -וכשיכלו הדינרים מה אעשה? אמר לו:

                      -תאמר "אלוהי מאיר, ענני" - ותנצל. אמר לו:

                      -ומי יאמר שכך הוא? אמר לו:

                      -עכשיו תראה. היו שם כלבים שהיו אוכלים בני אדם. נטל ר' מאיר צרור וזרק בהם. באו עליו לאכלו. אמר:

                      -"אלוהי מאיר ענני" - הניחוהו. ראה השומר כך ונתן אותה לר' מאיר. מאז ועד היום נושעו רבים בזכות אמונתם ותליית זכותם ברבי מאיר בעל הנס באמרם "אלהא דרבי מאיר ענני".

                      דרג את התוכן:
                        9 תגובות   יום שלישי, 29/5/12, 05:46

                        לחיות את החיים''


                        אם אתה רוצה לשפר את החיים שלך ולחיות עם כל מה שאתה ראוי לו -אתה צריך ללכת בדרך משלך.

                         

                        לא משנה מה אחרים אומרים עליך.חשוב רק על מה שאתה אומר לעצמך.

                         

                        אל תהיה מוטרד מהאופן שאחרים שופטים אותך-כל עוד אתה יודע שאתה בסדר,אתה יכול לעשות מה שאתה רוצה .כל עוד המצפון שלך והלב אומרים לך שעשית את הדבר הנכון.

                         

                        לעולם אל תתבייש שעשית את הדבר הנכון.החלט בעצמך מה הוא הטוב-והיה נאמן להחלטה שלך.


                        ובשם אלוקים,לעולם אל תאמץ את ההרגל הקטנוני,למדוד את הערך העצמי שלך עפ"י ערכם המשוער של האחרים.


                        כל שנייה שאתה עסוק בחשיבה על חלומו של אדם אחר-אתה גוזל זמן מהחלום של עצמך.[ימי שלישי עם מורי]

                        דרג את התוכן:
                          2 תגובות   יום שני, 28/5/12, 08:29

                          להרחיב התודעה משמעו לפתוח פתח לכניסת האור למקומות חשוכים בחיינו''

                           

                          לכל אחד מאיתנו מגיעים חיים מלאי חסד, אושר ואהבה. אנו זכאים לסיפוק, לרוגע, לשפע, לשלווה. אך,

                          רבים מאתנו יוצרים את מציאות חייהם בהתאם לאגו. האגו "מסנן" את ראיית עולמם,לפי תועלתו ולא מאפשר להם לראותה, דרך עיני התודעה. הוא כולא, מכווץ אותה, סוגר עליה ורק לעיתים רחוקות הם יזכו לרגעים של חסד ,בהם ירגישו את אותה "התעלות נפש".

                           

                          עלינו לפתח את "שרירי" הנפש שלנו. את יכולתנו לחשוב אחרת, את כישורי ההסתכלות על העולם מעבר למשקפי האגו. ההישג הגדול שלנו יהיה חיבור אמיתי ל"אני האמיתי" שלנו.

                           

                           לפי תפיסת היהדות ,הנשמה הינה ביטוי לחלק של תודעת האדם, אשר מבטא את יכולתו להתבונן בעצמו ובעולם ולהיות במצב של מודעות סביבתית, בניגוד לחלקים בתודעה אשר מהותם להגיב כלפיו. במקרה זה, מזוהה הנשמה עם מושג הנפש, כביטוי לפן הרגשי והחוויתי, המעיד על כך –כי ישות מסוימת היא יצור חי, השונה מבחינה פילוסופית ממנגנון פיזיקאלי מורכב אחר.

                          על פי תפיסה זו, נשמה היא הגורם המבדיל בין אדם למכונה מורכבת, ומציבה אותו כגורם סובייקטיבי, בעל ערכים אותם הוא מסוגל להשליך על המציאות החיצונית[ויקפדיה].

                           

                          כאשר נרחיב את התודעה, נוכל להיות מודעים יותר לעצמנו, לערכנו,ליכולותינו, ליחסינו עם הסביבה, לתרומתנו ולייעודנו. נוכל ליצור מציאות מיטיבה עבורנו ועבור יקירנו. כך נפתח את הפתח לכניסת האור לכל אותם מקומות חשוכים בחיינו. זה המקום הטבעי שלנו. זה המקום בו אנו בוחרים לחיות- יחד באור.

                           

                          תודעה ערה ,היא מצב קרוב יותר למה שאנו מכנים שינה, מאשר למה שאנו מכנים ערות:  כשאדם רק מתחיל להתעורר בבקר, התודעה שלו מצויה בשיאה בכל שלושת הממדים.

                           ברגע שהוא פוקח עיניו, הוא בדרך כלל מאפשר לעצמו להיכנס מיד נכנס למצב של מאמץ ולחץ וזה הרגע בו התודעה נרדמת. במצב של מאמץ או לחץ נפשי, כשהרגשות מצויים במצב של מהומה והיצרים עובדים על גירוי יתר, התודעה נעשית צרה, נמוכה, שטוחה ועכורה. היא נכנסת לבית סוהר, ממנו המציאות רק נשקפת מבעד לצוהר חסום בסורגים.

                           

                           מבחינת גלי המוח, מצב המהומה הפנימית אותו אני מכנים ערות, הוא הוא מצב שנקרא: גלי ביתא. ואילו המצב שבין השינה המלאה של הלילה, ובין ההתעוררות המלאה של יציאה אל היום ההומה, היא מצב של גלי אלפא. מצב האלפא, שבו שלושת הממדים מצויים במצב פעיל,  הולך לאיבוד ברגע שמהומת היום מצליחה להיכנס פנימה ולעשות בפנים בלאגן.

                           

                          *גבריאל רעם בכתבתו אומר כי התודעה של רוב בני האדם נוטה להיסטריה -ברגע שיש ביטוי רגשי.הדבר אשר גורם לתגובות ולתנודות חזקות במיוחד, הם הרגשות השליליים ...

                          מטרת האדם השואף להגיע לרמת תודעה והתפתחות רוחנית גבוהה יותר - היא לגרום לתודעתו להיות כמה שיותר שקטה, כמה שיותר פאסיבית. אדם בעל תודעה גבוהה הוא בעל תודעה שקטה, אבל הוא גם בעל עצמה חזקה העוברת דרך התודעה הצלולה שלו".

                          אדם בעל תודעה רחבה, מתייחס לתודעה שלו כמו אל חומר נפץ. שומר מכל משמר שלא לטלטל אותה, ולכן הוא נראה לסביבה שקט ואנמי, אבל השקט הזה הוא כיסוי למידת הזהירות שבה אותו אדם מתייחס לתודעה שלו, ולחשש שלו לפגום באיזשהו אופן בצלילות תודעתו.

                           

                           

                           

                           

                          http://www.idan-**גבריאל רעם

                          דרג את התוכן:

                            תגובות אחרונות

                            פרופיל

                            אסתר רבקה
                            1. שלח הודעה
                            2. אוף ליין
                            3. אוף ליין

                            ארכיון

                            פיד RSS