כותרות TheMarker >
    ';

    כי האדם עץ השדה

    כי האדם עץ השדה / נתן זך

    כי האדם עץ השדה.
    כמו האדם גם העץ צומח
    כמו העץ האדם נגדע.
    ואני לא יודע
    איפה הייתי ואיפה אהיה.
    כמו עץ השדה.

    כי האדם עץ השדה.
    כמו העץ הוא שואף למעלה
    כמו האדם הוא נשרף באש.
    ואני לא יודע
    איפה הייתי ואיפה אהיה.
    כמו עץ השדה.

    אהבתי וגם שנאתי
    טעמתי מזה ומזה.
    קברו אותי כחלקה של עפר
    ומר לי, מר לי בפה.
    כמו עץ השדה.


    כי האדם עץ השדה.
    כמו העץ הוא צמא למים
    כמו האדם גם הוא נשאר צמא.
    ואני לא יודע
    איפה הייתי ואיפה אהיה.
    כמו עץ השדה.

    ארכיון : 6/2012

    2 תגובות   יום שבת, 30/6/12, 17:03

    צטט: בוא נהיה אוטודידקטים 2012-06-30 16:54:35

    ''

     

    בפרק הקודם אמרנו כי הדעת מפרידה אותנו מאחרים ומעל לכל מעצמנו,ומעבר לכל זה חוסמת את חיבורנו להוויה האמיתית הרוחנית.לכן,אנו חשים נפרדות מהשלם שאנו מהווים כאנושות בתוך ההוויה  הקוסמית.

     

    תחילת החירות היא בכך שאנו מבינים כי איננו ה"חושב".ידיעה זו נותנת לנו לצפות ב"ישות" הזו.ברגע שאנו מתחילים לצפות בה –רמה גבוהה יותר של תודעה נכנסת לחיינו לפעולה.

     

    אנו מתחילים להבין כי מעבר למחשבה ישנו מרחב עצום של תבונה, כשהמחשבה הינה רק היבט זעיר של תבונה זו.או אז אנו מתחילים להבין שכל הדברים החשובים שאנו כה משתוקקים אליהם:יופי,אהבה,יצירתיות,שמחה,שלווה פנימית-נובעים ממה שנמצא מעבר למחשבה.


    ואז חלה אצלנו התעוררות.

     

    דרג את התוכן:
      0 תגובות   יום שבת, 30/6/12, 13:43

      צטט: בוא נהיה אוטודידקטים 2012-06-30 13:37:55

      ''

       

      ישנם דרכים מוגבלות בהם נוכל לתקשר עם התודעה והן מהוות את סוגי המדיטציה השונים.המדיטציה היהודית להבדיל כוללת חוויות מעודנות שאינן מוכרות למודטים שאינם לומדים סוג זה של מדיטציה.

       

      הגדרנו בפרקים הקודמים את המדיטציה כ"חשיבה מבוקרת".

       

      ברמה הפשוטה נוכל להחליט לשבת במשך כמחצית השעה ולחשוב על נושא מסויים.כמו למשל על שינוי סדר הרהיטים שבחדר.בעיני רוחנו נוכל לדמיין איך יראה הסידור החדש ואפילו לתכנן את הדרך בה נעביר את הרהיטים הכבדים יותר.כך יוצא שבמהלך מחצית שעה זו אנו עושים "מדיטציית סידור רהיטים.

       

      כך בפשטות ללא כל צורך במיסתורין במדיטציה.אין צורך בסביבה מותאמת ואפילו לא בתנוחה מסויימת.אפשרי לעשותה גם בהליכה ברחוב ,בישיבה רגועה בכיסא נוח או בזמן האמבט.

       

      עצם העובדה שבמשך זמן זה התמקדנו רק בנושא זה מבלי לתת למחשבות ל"שוטט"-הפכנו חוויה זו לחווית מדיטציה.

      אך גם כאן ניאלץ לנקוט בטכניקה כלשהי כדי שמחשבותינו לא יוסטו למחשבות לא רצויות ומתמקדות בנושא עליו החלטנו.

       

      עצם הנסיון וההצלחה בזה הינה למעשה נטיעת יסודות על ידינו לתחילת דרכינו כ"מודטים".

       

      דרג את התוכן:
        12 תגובות   יום שבת, 30/6/12, 09:22

        30/06/2012

         

        וזה יקרה''

         

        וזה קורה

        במעלה

        הזרוע פרחי בר.

         

        שמש מפזזת

        תכול שמים

        ניקיון בכל

        בנשמה,באוויר,בסביבה.

         

        וזה קורה לעיתים.

        האופק נראה קרוב

        העתיד מונח צחור

        בין כנפי יונה ענוגה.

        הכל שלו,רגוע,מתוק.

         

        ובתוך כל ניגוני המרחב

        אשב מבודרת שמלה

        ואראה

        את הצופן

        עין בעין

        חובק,מפתיע

        ומלטף.

        דרג את התוכן:
          2 תגובות   יום שבת, 30/6/12, 08:04

          צטט: בוא נהיה אוטודידקטים 2012-06-30 07:58:40

          ''

           

          לימוד מתוך הספר:עצמה אישית דרך מודעות/סאניה רומן:

           

           

          בפרק הראשון סיכמנו כי אל לנו להאשים את האדם אשר מכאיב לנו ולחפש היכן הוא אשם והיכן אנחנו צודקים.אל לנו  לחפש סיבות שכליות.ובטח לא צדק ומי צודק יותר.הוויכוח מי הטוב ומי הרע בסיפור שהביא לכעס אינו מועיל אלא רק מציב אותנו במאבקי כוח ומנתק אותנו מהקשר עם ליבנו.

           

           

          הכאב עצמו ,הוא תחום שהנשמה עוד לא החדירה בו מספיק אור אשר יאפשר ללב החומל והעדין להאיר.כאב הוא תחום המחכה לאהבה.

           

          כאשר אנו כואבים יש לנו נטיה להאשים אחרים,רצון לסגת,להסתלק.לסגור את ליבנו לפוגע לכאורה.זאת במקום וכדבר ראשון -הסתכל פנימה.האחר יכול לעורר בנו את הכאב רק כשהוא ישנו בנו.לו לא היה בפנים האחר לא היה מוציאו.לכן, אפשרי רק לחוש כלפי אותו אדם חמלה וצער ולא כעס או איום.

           

          כאשר אנשים חשים פגועים הם מתפרצים על האדם בו הם רואים את הסיבה לכאבם .אך אם לא היה אצלם מלכתחילה הכאב,האחר לא היה יכול לעוררו.האחר הוא רק זרז למשוך ולהוציא את הכאב החוצה.לכן הוא לא המכאיב אלא הפצע הכואב שבתוכם.

           

          זה לא מקרה שדווקא אותו אדם היה הטריגר להוצאת הכאב.אנו ממגנטים אל חיינו את אותם אהובים וחברים היודעים ללחוץ על כפתורי כאב אלו,וזאת במטרה להצמיח אותנו וללמדנו שיעור בנושא הכואב.

           

          כאשר אנו חשים כועסים ופגועים אנו רוצים מאותו אדם שיתנצל !

          במקום זאת:בוא ניכנס רגע לשקט שלנו לפני שאנו  הולכים  לתקוף בזעם.קל להרגיש צודק אך צדקנות זו עלולה להפריד אותנו  מאלה האהובים שאנו חפצים בקרבתם.

           

          ככל שאנו עולה בסולם הרוחניות והמודעות-אחד משיעורינו הוא :ללמוד לא להצדיק ולא להאשים אלא להיות ממקום הלב ולחוש חמלה.זה יוכל לקרות כשנראה את נקודת מבטו של הפוגע בנו מבלי לחוש שעלינו להוכיח דבר כלשהו.

           

          דרג את התוכן:
            8 תגובות   יום שישי , 29/6/12, 16:29

            צטט: בוא נהיה אוטודידקטים 2012-06-29 16:23:55

            ''

             

            הלימוד הוא מהספר "כוחו של הרגע הזה מדריך מעשי" של אקהרט טול:

             

             

            הדעת היא כלי מופלא אם נשתמש בה נכון.ולא- היא מהווה הפרעה .שימוש שגוי בה היא לא הבעיה האמיתית, כמו אי השימוש בה כלל.הדעת למעשה -משתמשת בנו.היא מחלה.הדעת השתלטה על האדם.האשליה שלנו היא שאנחנו הדעת-ולא כך היא.

            הקושי הגדול ביותר להתחבר אל עצמנו ולמדוט, היא ההזדהות שלנו כאנשים עם הדעת שלנו,אשר הופכת את החשיבה ואת המחשבות שלנו לכפייתיות.לא פעם אני שומעת מאנשים שניסו מדיטציות ומטפלים על כך שהם אינם מצליחים לצאת ממעגל החשיבה והדבר גורם להם להיכשל בצמיחתם.

            רוב האנשים סובלים מכך, ולכן זה נראה נורמלי לחלוטין שהמחשבות מתרוצצות בראשנו וגורמות ל"רעש נפשי" בלתי פוסק המונע מאיתנו למצא שקט נפשי,שהוא חלק מההויה,החלק שבלעדיו לא נצליח למדוט ולהגיע להקשבה מעבר ל"פטפוט" בתוכנו.

            רעש נפשי זה ,הוא פרי "עץ הדעת" אשר מטיל עלינו האנשים את הפחד והסבל.

            ההזדהות עם הדעת גורמת לנו ל:

            -מסך אטום של מושגים,תוויות,דימויים,מילים

            -שיפוטיות והגדרות

            -חסימה במערכות היחסים שלנו.

            מסך זה מפריד אותנו מאחרים ומעל לכל מעצמנו,ומעבר לכל זה להוויה האמיתית הרוחנית.ואז אנו חשים נפרדות מהשלם שאנו מהווים כאנושות בתוךההוויה  הקוסמית.

             

            דרג את התוכן:
              0 תגובות   יום שישי , 29/6/12, 12:45

              ''

               

              בפרק הקודם ראינו כי באמצעות המדיטציה נוכל להסיר את מסך האגו שלנו ולראות עצמנו ביתר אובייקטיביות-כאילו שאנחנו מתבוננים במישהו אחר.כך נוכל להכיר בחסרונותינו וביתרונותינו ולהתגבר או להוסיף תכונות טובות.

              כך נוכל להתבונן ביחסנו עם אחרים וללמוד כיצד לשפרם.

               

              יתרון נוסף של המדיטציה היא:הבנה והתקרבות אל עניינים שברוח.המחשבות הנוצרות ע"י השכל נוטות לעמעם את התחושות הרוחניות –אך עם נשקיט אותם נוכל "להתכוונן" לרוחניות.

               

              תהליך זה של התכווננות מכונה "חוויה מיסטית".לכן,המדיטציה הינה הטכניקה החשובה ביותר של המיסטיקנים בכל העולם.

               

              בשלב הגבוה של המדיטציה יתאפשר לנו לחוות את אלוקים.וזוהי אכן החוויה הרוחנית העליונה.על ידי שחרור הנפש במדיטציה איננו מאנישים את דמות האל ופותחים את עצמנו לגמרי אליו.

              במסורות דתיות רבות והיהדות בכללן,זוהי המטרה המדיטטיבית העליונה.

               

              · תרגול מדיטציה:

               

              1)       שירה בניגון "שמע ישראל השם אלקינו השם אחד" כמה דקות.

               

              2)       לומר אחד לאט, ולמשוך את ה "ח" ואת ה "ד".

               

              3)       להתבונן בשם בן ד' אותיות.

               

              4)       להתפלל לפני כן שע"י זה אור פני ד' יתברך נזכה לטהר מחשבותינו ולתקן אורחותינו.

               

              5)       לנשום פנימה ולהחזיק כ - 10 שניות, ולכווין שהאור יגיע ללב, לשאוף כ 20% מן האויר החוצה, ושוב לנשום ולהחזיק הנשימה כ - 10 שניות ולכוין שהאור יגיע לכשתי אצבעות מתחת לטבור (מרכז אנרגית הגוף).

              דרג את התוכן:
                0 תגובות   יום שישי , 29/6/12, 10:00

                צטט: בוא נהיה אוטודידקטים 2012-06-29 09:55:08

                ''

                 

                הנושא שנטפל בו הוא "לטפל בכאב מתוך בחירה לצמוח" והוא  מתוך הספר "עצמה אישית דרך מודעות –מדריך לאנשים רגישים/סאנאיה רומן מתקשרת את אורין.

                 

                ''

                 

                שיעור ראשון:


                בקטע זה אנו לומדים ,כי ניתן לצמוח רק במידה ואין אנו חוששים מלטפל בכאב העולה בעיקר אצל אדם שעולה ברמות המודעות שלו.אנחנו גם מבינים שלא קל לצמוח רוחנית.ככל שאתה מודע יותר אתה נחשף לחומרים עמוקים יותר בתוכך המבקשים עיבוד שיכול להביא לכאב פיזי ממש.

                 

                הכאב הפיזי [או מחלה]מצידו הוא גם מורה נבוכים עבורנו.לפי תורת הגופנפש,לכל איבר יש הוראות עבורנו לגבי הסיבות שהוא במצב זה.

                לדוגמא:

                -גידול בשד-שאיפות שלא התממשו לאהבה וליצירת בית.

                כאב בשוק הרגל-חשש מפעולה

                שלשול-עלול להיווצר מזיהום בקטריאלי או וירלי בשל לחץ ופחד.

                 

                מה שאנו מבינים הוא שאדם שרוצה לצמוח,דהיינו להתנקות ולהיות כלי נקי בשביל עצמו או גם כדי לטפל באחרים יפגוש בדרכו העולה את הכעס והכאב שחבויים בתוכו.

                זהו חלק מתהליך התפתחות הנשמה בדרך לאור[לצמיחה].ובתוך תהליך זה עלינו ללמוד להשאר מאוזנים,למרות ואף על פי...

                 

                כשאנו חשים פגועים מאדם מסויים על שגרם לנו כאב-הגיע הזמן שנשאל את עצמנו מה הוא בא ללמד אותנו בדרך לצמיחה עבורנו.למה זימנו אותו אל חיינו ומה הוא בא לתרום לנו בשיעורים שהוא מביא עמו.

                 

                ההצעה היא לא להאשים את האדם שמכאיב לנו ולחפש איפה הוא אשם ואנחנו צודקים.לא לחפש סיבות שכליות.ובטח לא צדק ומי צודק יותר.הוויכוח מי הטוב ומי הרע בסיפור לא מועיל .הוא רק מציב אותנו במאבקי כוח ומנתק אותנו מהקשר עם ליבנו.

                 

                 

                דרג את התוכן:
                  0 תגובות   יום שישי , 29/6/12, 06:21

                  הַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא חָצַב אֶת הַנְּשָׁמָה שֶׁלָּנוּ מִתַּחַת כִּסֵּא הַכָּבוֹד, כְּמוֹ שֶׁחוֹצְבִים יַהֲלוֹמִים מִסְּלָעִים! הוּא לֹא לָקַח אוֹתָהּ מֵהָרָקִיעַ הָרִאשׁוֹן, גַּם לֹא מֵהָרָקִיעַ הַשֵּׁנִי, וַאֲפִלּוּ לֹא מֵהָרָקִיעַ הַשְּׁבִיעִי... הוּא חָצַב אוֹתָהּ מִתַּחַת כִּסֵּא הַכָּבוֹד!

                   

                  ‏01/01/2012

                   

                  מתחת לכיסא הכבוד''

                   

                  מתחת לכיסא הכבוד

                  של הנורא מכל

                  יש אוצרות רבות.

                   

                  מחצבה אלוקית שם שוכנת

                  ואת נשמותינו כיהלומים

                  אוסף אלוקים

                  ממעמקים.

                   

                  מעל לכל הרקיעים

                  מהראשון ועד השביעי

                  עומד נישא ורם

                  כיסא פלאים.

                  שם משכן בורא עולם

                  ומתחתיו

                  מחצב יקר

                  האנושות כולה

                  דרג את התוכן:
                    7 תגובות   יום שישי , 29/6/12, 03:26

                    השפעת שם האדם''



                    האר"י הקדוש מגדיר את קריאת שמו של התינוק ע"י ההורים כ"נבואה קטנה". ההשראה הנבואית הבלתי מודעת, היא זו המכוונת את ההורים למציאת וקריאת השם המדויק עבור בנם.

                    לפי הקבלה ,לפני שנוצר העולם נוצרו האותיות, והעולם עצמו נוצר על ידי ביטוי המילים שכן בספר בראשית נאמר " ויאמר אלוהים ......." וכך נוצרה הבריאה. מכאן אנו יודעים על הכוח היוצר של האותיות והמילים. ובהתאם השפעת שם האדם - המורכב מאותיות, על חייו. 

                    שמו של האדם הוא שורש נשמתו. במילה "נשמה " נמצא כבר האותיות "שם" ,לכל אדם יש שם איתו הוא יורד לעולם, בהתאם לצורך תפקודו בעולם הזה.

                    בשם האדם טמונות האנרגיות הפועלות בו. על פי הקבלה אותיות השם מהוות צינורות שפע רוחניים לאדם. חכמי ישראל בהרבה מקומות, למדו אותנו -ששם האדם (וכן שם של כל דבר) מבטא את מהותו.

                    השם שניתן ליילוד לאחר היוולדן, מייצג את אופיו הבסיס של האדם הגלום בו.

                    שם המשפחה מוערך לחוד,במיוחד אצל הנשים המחליפות שמות המשפחה עם נשואיהן. אצל הבנות-שם המשפחה הקודם שלה לפני נישואיה מהווה את התורשה שירשה בגורלה,או האומץ, חולשה .ביחד עם השפעת השם החדש שהיא מקבלת אנחנו יודעים מה מצפה להם , אם עושים את החשבון מגלים את מספר ההתפתחות חשוב מאוד להתייחס בכובד ראש לגילויים אלו.

                    לעיתים האדם צומח רוחנית ומגלה שהשם כבר קטן עליו , חוסם אותו- כאן בא הצורך להוסיף, או לשנות.בדרך כלל האדם אומר" השם שההורים שלי נתנו לי לא מתאים לי".ואז שינוי וויבראציות מביאה אותו להזדמנויות שונות.

                    שמות שמצטרפים עקב נישואין או אימוץ הם "מלאכים של ההתפתחות" הווה אומר, וויברציות חדשות.


                    *עיקר ההשפעה של שם האדם היא כפי שקוראים לו - במידה ויש לו כמה שמות,הכינוי בו מכנים אותו קובע בנפשו יותר משאר השמות.אם קוראים לו בשני שמות אזי שני השמות פועלים בו וכמובן שהשם הראשון משפיע יותר מן השני.

                    *רבי שמואל מניקלשבורג גילה לתלמידיו כי מי שקוראים לו בכינוי ולא בשמו המלא
                    - זוהי הסיבה לקיצור חייו.

                    *שם עם אות ה' גורם להולדה. לכן איש ואישה שלא זכו לזרע קימא יתנו דעתם בזה אם אפשר לשנות שמם עם אות ה'.ובזוהר מפליג בחשיבות אות ה' שממנה כל הברכות נשפעין.

                    *הלימוד העקרי בענין שם האדם יתבטא בעיקר באותיות שם האדם,ודע שאות הראשונה קובעת ביותר מכל האותיות. וכן סדר האותיות מורה ביותר על משמעות השם.ואילו צרופי אותיות או גימטריות או כל מיני לימודים אחרים משמעותם אינה חזקה כמו הנ"ל (והם כפרפראות לחכמה). גם הניקוד של שם האדם יורה על משמעות רבה. למשל ניקוד חיריק (בעיקר בתחילת השם) יורה על גבורה ודין. ניקוד קמץ יורה על חסד וחכמה, וכו'.

                    *אמר רבי נחמן מברסלב זצ"ל: שם האדם הוא נפשו וחיותו.וכתב תלמידו נתן שכל מה שעובר (ויעבור) על האדם משך חייו נמצא בשמו, כל פעולותיו והנהגותיו ומידותיו הכל נמצא בשמו.

                    *כל אדם צדיק או רשע, שמו מרומז בתורה. (רמב"ן).

                    *האדם לפי שמו יכול לידע תפקיד נשמתו הקדושה (רבנו נחמן מברסלב).

                    *אם ראית אדם שאין בניו מתקימין דע כי השם גורם להם. (ספר חסידים)

                    *לא טוב לשני בני אדם ששמותיהן שוין שיגורו בדירה אחת. (רבנו נחמן מברסלב).

                    *מסופר בזוהר הקדוש שפגש רבי שמעון בצדיק אחד ודיבר עימו בדברי תורה.
                    שאלו רבי שמעון לשמו וענה: "נהוראי".ואומר הזוהר הקדוש שמאותו צדיק למדנו, שלא יאמר אדם את שמו אלא כשישאלו אותו.

                    *מצינו שרבי יהושוע וכן רבי מאיר היו בודקים את האדם לפי שמו ולפי זה קבעו דברים והתנהגו.

                    דרג את התוכן:
                      6 תגובות   יום חמישי, 28/6/12, 06:39

                      28/06/2012

                       

                      ''

                       

                      בוקר חדש

                       

                      קוראת את פעימת הלבבות

                      דרך המסך הוירטואלי.

                      אט אט נארגים חוטי זהב

                      לא נראים,חבויים ועדינים

                      מנגנים בעת פריטתם

                      על מיתרים רגישים

                      של בני אנוש נעורים

                      לאור בוקר חדש,נעלם.

                      דרג את התוכן:
                        12 תגובות   יום חמישי, 28/6/12, 05:38

                        ''

                         

                        הזמנה לחשוב חכם

                         

                         

                        כשאתה מתפלל -הפסק לבקש מאלוקים ,מה שנדמה לך שחסר לך,כי כך אתה מצהיר על מה שאין לך ומתרכז בו.

                         

                         

                        במקום זה הודה לאלוקים על כל מה שהוא נתן לך ,ועל כל מה שייתן לך-כי בכך אתה מתרכז במה שיש לך.

                         

                         

                        ואם תתבונן עמוק בשאלה מה דרוש לך,לא רק בחפצים ובחומרים,אלא גם בפוטנציאל מחשבתי ורוחני,

                         

                         

                        תגלה שיש לך כל מה שאתה צריך,ושאלוקים נתן לך כל מה שדרוש לך.


                        [מפניני החוכמה בקורס מרגלית איילון]

                        דרג את התוכן:
                          4 תגובות   יום רביעי, 27/6/12, 22:57

                          27/06/2012

                           

                          מאז שיצאת מהדלת''

                           

                           

                          מאז שיצאת מהדלת

                          חרישית נשבה הרוח

                          עד ששככו שריקותיה

                          נדמו הקולות

                          שקט השתרר

                          הלב מחה דמעה אחרונה

                          מפנה את שייריך

                          מזכך את ניגוניו

                          לאוהב הבא.

                          דרג את התוכן:

                            תגובות אחרונות

                            פרופיל

                            אסתר רבקה
                            1. שלח הודעה
                            2. אוף ליין
                            3. אוף ליין

                            ארכיון

                            פיד RSS