כותרות TheMarker >
    ';

    כי האדם עץ השדה

    כי האדם עץ השדה / נתן זך

    כי האדם עץ השדה.
    כמו האדם גם העץ צומח
    כמו העץ האדם נגדע.
    ואני לא יודע
    איפה הייתי ואיפה אהיה.
    כמו עץ השדה.

    כי האדם עץ השדה.
    כמו העץ הוא שואף למעלה
    כמו האדם הוא נשרף באש.
    ואני לא יודע
    איפה הייתי ואיפה אהיה.
    כמו עץ השדה.

    אהבתי וגם שנאתי
    טעמתי מזה ומזה.
    קברו אותי כחלקה של עפר
    ומר לי, מר לי בפה.
    כמו עץ השדה.


    כי האדם עץ השדה.
    כמו העץ הוא צמא למים
    כמו האדם גם הוא נשאר צמא.
    ואני לא יודע
    איפה הייתי ואיפה אהיה.
    כמו עץ השדה.

    ארכיון : 11/2013

    4 תגובות   יום שבת, 30/11/13, 06:32

     

    ''

     

    שאלת משמעותו של הקיום האנושי היא עתיקת יומין,ורבים הפילוסופים שהתייחסו אליה עוד משחר התרבות הכתובה.

     

    שאלה זו מקבלת חשיבות גדולה במחצית השניה של החיים,כאש האדם מודע אל סופו הקרב ומשתדל להבין:

     

    -האם  לקיומו ישנה משמעות?

    -כיצד יראו חייו בעיני הדורות הבאים?


    הבעיה היא

    שמעטים האנשים המסוגלים לחבר :

    -ערכים עם התלהבות

    -מסירות

    -שמחת חיים

    ובאמצעותם להתגבר על הייאוש.

     

    החלק הארי של האנושות,ושל הזקנים בפרט-חי את חייו ברמה רוחנית נמוכה.מאפשר לגלגלי הזמן לשאת אותו-בלי לשאול את עצמו מדוע.

     

    הלוגותרפיה ,נלחמת בצורת חיים זו.

    היא פונה אל המרכיבים הבריאים של קיומנו.

    היא נותנת כלים לעמוד מול הסבל והאובדנים בחיים.

     

    תורת הלוגותרפיה נבנתה ע"י פראנקל כשהיא שאובה מפילוסופיית החיים של גדולי הפילוסופים שחיו בעבר.

     

     

    ניטשה והלוגותרפיה

     

    בעיקרון השלושה עשרה שעליו דיברנו בפרקים הקודמים נאמר:

     

    משמעות חייו של האדם אינה יכולה לבוא מבחוץ,אלא היא תמיד פרי של מסע החיפוש האישי.

     

    רעיון זה לקוח למעשה,מגישתו של ניטשה להתנהגות האדם.

     

    הפילוסוף פרידריך ניטשה היה מגדולי הפילוסופים של העת החדשה.הוא התייחס אל הפילוסופים שקדמו לו כאל "ראשי כרובים",מכיוון שסברו כי חיים משמעותיים וחכמים יכולים להביא להפחתת הסבל ,החרדה,הכעס,הביזוי העצמי וכאב הלב.הוא בז לגישה זו לחיי האדם.

     

    הוא ידע כי קשיים רבים מחכים לאדם לאורך חייו,ועל כן עליו לקדמם בברכה-אם הוא רוצה להגיע למימוש עצמו.

     

    לפי גישתו:


    אי אפשר ליצור יצירה אומנותית גדולה ללא נסיון.

    אי אפשר להפוך למאהב גדול בהתנסות הראשונה

     

    בהפסקה בין הכישלון הראשון להצלחות אחריו,בפער בין מה שאנו חפצים להיות יום אחד ללא נסיון ומה שאנו היום-

    חייבים לבוא כאב,חרדה,קנאה והשפלה.


     

    לדבריו,בני אדם יכולים להשיג חיים בריאים-רק כאשר הם מוכנים לוותר על האמונה שלהם במושגים מיושנים.

     

    ניטשה טען,שבגלל דבקות האדם בערכים המקודשים והמיושנים-האנושות עדיין לא למדה לצחוק על עצמה.

     

    האדם הבריא ניכר לפי תורתו בכך:


    - שהוא משפיע על חושנו בנעימות הופעתו והליכותיו.

    -הוא קשה ואצילי[כאילו גולף מעץ נאה]

    -הוא מוצא תרופה לכל בעיה,הופך כל מכשול לטובתו ולתועלתו-כי מה שלא הורג אותו,מחשל אותו

    -איננו מאמין בחטא

    -אינו מאמין באומללות

    -יודע להסתדר עם עצמו ועם אחרים

    -יודע לשכוח

    חזק דיו כדי שהכל ישרת את טובתו

     

    מכאן אנו יכולים לשער מה היה אומר ניטשה על המאבק הכרוך במציאת משמעות במחצית השניה של החיים ובזיקנה.

    דרג את התוכן:
      0 תגובות   יום שבת, 30/11/13, 02:31

       

      ''

       

      בפרק הקודם אמרנו כי ,במידה ובן זוגנו מעוניין כמונו שמערכת הזוגית שלנו תעלה על הנתיב הרוחני –מה טוב. או אז,נוכל לבטא את מחשבותינו ורגשותינו זו באוזני זה עם הופעתם,או ברגע שהתגובה מופיעה-כדי לא לתת זמן או לתלונות שלא ביטאנו,או שלא הכרנו בהם-לצמוח..

       

      בוא נלמד לתת ביטוי להרגשתנו מבלי להאשים.

       

      בוא נקשיב לבן זוגנו בצורה פתוחה ולא מתגוננת.

       

      בוא ניתן לבן זוגנו מרחב לבטא את עצמו.

       

      בוא נהיה נוכחים.

       

      נזכור כי האשמה,התגוננות,התקפה-הם דפוסים שנועדו לחזק את האגו,להגן על צרכיו ועליו.

       

      בוא נהפוך אותם למיותרים.

       

      מרחב לאחרים ולעצמנו –הכרחי.

      האהבה אינה יכולה לפרוח בלעדיו.

       

      אם נסיר את שני המרכיבים ההרסניים ביותר במערכות יחסים:


      -להתמיר את גוף הכאב שלנו

      -לא נהיה מזוהים עם המוח האנוכי ועם עמדותיו.

       

      אם גם בן זוגנו יעשה אותו דבר...

       

      נחווה את החסד של מערכת יחסים פורחת.

       

      במקום:

      -לשקף אחד לשני את הכאב

      -את חוסר המודעות

      -לספק את צורכי האגו הכפייתיים ההדדיים שלו

       

      נשקף אחד לשני את האהבה שאנו חשים במעמקינו-הנובעת מההכרה באחדותנו עם כל מה שיש.

       

      זוהי האהבה שאין לה הפך.

       

      אם בן זוגנו מזדהה עדיין עם המוח האנוכי ועם גוף הכאב שלו-בעוד אנו משוחררים-

       

      זה יציב אתגר ממשי בפני בן זוגנו!

       

      אין זה קל לחיות עם אדם מואר מכיוון שהאגו שלו ייראה בזה איום ממשי!!!!

       

      זכרו!


      האגו זקוק ל:


      -בעיות

      -קונפליקטים

      -"אוייבים"

      כדי לחזק את תחושת ההפרדה שעליה מבוססת עצמיותו.


      תחושת העצמיות של האדם תחווה תסכול עמוק-משום שעמדותיו הקבועות אינן נתקלות יותר בהתנגדויות,כך שהן מתערערות ונחלשות וישנה סכנת התמוטטות טוטלית,דבר שיביא לאבדון ה"אני השקרי".

       

      גוף הכאב דורש תגובה ואינו מקבל אותה.

       

      הצורך בוויכוח,דרמה וקונפליקט –אינו מתמלא....

      דרג את התוכן:
        2 תגובות   יום שבת, 30/11/13, 02:20

        ''

         

        הנר הרביעי-כוחם של המילים

        הנר הרביעי הוא הדיבור, המילים היוצאות מפינו.

         
        לדיבור כוח גדול. ולכן חשוב מאוד לדעת איך לדבר בצורה נכונה. הדיבור מפעיל את המחשבה שלך וגם את המחשבה של זה ששומע אותך. צורת הדיבור שלך משפיעה על עצמך ועל זה ששומע אותך. צורת הדיבור שלך ,בחירת המילים ,קצב הדיבור , האינטונציה של הדיבור שלך-משפיעה עליך, על מצב רוחך, על זה ששומע אותך, על הנכונות שלו להקשיב לך, על האפקטיביות של הדברים שלך וכולי. כשם שחשוב מה שאתה אומר חשובה גם הצורה שבה אתה אומר.

        בכוחה של הלשון לבנות את חייו של האדם, ובכוחה להורסם, כמו שנאמר במשלי "מוות וחיים ביד לשון". האדם יכול להחיות את נפשו על שמירת הלשון, וחלילה להמיתו בזניחתן. נתייחד האדם משאר בעלי החיים שניתנה בו בינה יתרה, הבאה לידי ביטוי בכוח הדיבור שבו.

        החפץ חיים בספרו "שמירת הלשון" אומר כי "כוח הדיבור היא מתנה נפלאה שהעניק הקב"ה לאדם. לדיבור עוצמה מדהימה הטמונה באדם, איברים רבים משתתפים בפעולתה כדי לבטאה.. שפתיים... חיך.. גרון...לשון... הפעולה עצמה אומנם פשוטה אך זקוקה היא לריכוז ומחשבה. שהרי, יש צורך במאמץ לחבר אותיות למילים, מילים למשפטים, ומשפטים להבעת רעיון. מתנה זו שהוענקה לנו צריך להשתמש בה כראוי ולהיזהר לדבר לשון הרע למשל, רכילות ושקרים.
        אדם- בפיו יכול להפיק מרגליות ולהשכיל, אך הדיבור הרע מסוכן, לכן הזהיר הקב"ה על הלשון יותר מכל איבר אחר. שהרי הפתגם הידוע: המוות והחיים ביד הלשון תקף כל הזמן. 

         
        ''

        חז"ל מתארים את חשיבות הדיבור ככינור. הצליל הנעים של הכינור לא בא מהמיתרים בלבד , אלא הוא נובע גם מהתהודה של העץ - עליו נמתחים המיתרים, צליל הדיבור אינו בא מהמילים בלבד אלא הוא משולב ברוח , בחכמה .
        כוח הדיבור משמש כמכשיר היעיל והחשוב המקשר בין אנשים."

         
        יש שתי דעות ביחס לכוחו של הדיבור :
        - לפי דעה אחת המילים משפיעות באופן מאגי, כמו קסם, גם אם מי שאמר אותן לא התכוון לכך.
        - ולפי דעה שנייה, המילים הן כמו תפילה, והן משפיעות (אם בכלל) רק לפי כוונתו של האומר, ולפי רצון ה'.

        כמה כוח יש לדיבור? האם יכול להיות שלדיבור יש השפעה על המציאות מעבר למה שנראה לנו? מסתבר שכן...
        חוקר יפני אחד בשם ד"ר אמוטו מסרו, חקר את השפעת הדיבור על המים. הוא מצא כי המים מושפעים היטב מהדיבור- פעולה שנראית חסרת כל השפעה על המציאות.
        הוא בדק זאת כלקח צלוחיות קטנות עם מים, וטפטף כמה טיפות מים בכל צלוחית, ליד כל צלוחית הוא דיבר מילים שונות, בחלק מהצלוחיות הוא דיבר מילים חיוביות כמו: "אהבה, שלום, תודה", ובחלק מילים שליליות כמו: "מכוער, אתה מגעיל אותי" וכו`. הוא הקפיא את הצלוחיות במקפיאים של מינוס 25 מעלות. לאחר מספר שעות הוא הוציא את הצלוחיות, בעין רגילה רואים גוש קרח רגיל לחלוטין, איך כאשר מתקרבים עם המיקרוסקופ, מגלים דברים שונים לחלוטין.
        הוא קירב את המיקרוסקופ לקרחון שנוצר בצלוחית וראה שיש הבדל בין כל מולקולה.

        ולפנינו שירו של אברהם פריד על דיבור חיובי על חבירנו...

        אדרבה/אברהם פריד/מילים: מתוך אגרת הרמב"ן 

        אדרבה,
        תן בלבנו שנראה כל אחד מעלות חברינו ולא חסרונם
        ושנדבר כל אחד את חברו בדרך הישר והרצוי לפניך,
        ואל יעלה שום שנאה מאחד על חברו חלילה...
        ותחזק אותנו באהבה אליך
        כאשר גלוי וידוע לפניך שיהא הכול נחת רוח אליך...
        אמן כן יהי רצון.

        דרג את התוכן:
          6 תגובות   יום חמישי, 28/11/13, 17:49

          ''

           

          הנר השלישי- תחשוב טוב - יהיה טוב!

          המוטו פשוט: תחשוב שיהיה טוב - ויהיה טוב!

          "אתה נמצא במקום 
          בו נמצאות מחשבותיך.
          ודא שמחשבותיך נמצאות
          במקום בו אתה רוצה להיות"
          רבי נחמן מברסלב

          חשיבה חיובית אמיתית -כוללת חשיבה המבינה, כי יש רע בעולם ויש טוב -וכי חלק מן הטוב הינו גם הרע ,שאנו מרגישים עכשיו.

           
          חשיבה חיובית אמיתית -כוללת גם מבט בפרופורציה וראיית עצמך כנתון כרגע במצב של רע אולם יחד עם זאת אתה מרגיש שהרע יחלוף.

           
          חשיבה חיובית אמיתית - אינה כוללת הסטת המבט באופן מלאכותי מן הרע. ישנה הבנה עמוקה למשל, שלעומת הרע הזה אחר כך יגיע הטוב ויתרה מזאת, שההרגשה הטובה שתבוא אחר כך,שתחליף את הרע העכשווי -תהיה כל כך טובה שהיא תפצה על הרע העכשווי.

           
          חשיבה חיובית- רואה את הרע ואת הטוב כמדגישים ומשלימים זה את זה והיא כורכת אותם יחדיו במעגלי החיים. שני אלו אינם קיימים זה ללא זה.

          דפוסי חשיבה נכונים הם בעצם "שפה". ללמוד לחשוב נכון, לשפר את הביטחון העצמי, שמחת החיים, חשיבה חיובית, אהבה עצמית וכולי, כל הדברים האלו הם בעצם "שפה של התנהגות". יש את השפה שבה אתה מדבר, ויש את השפה שבה אתה חושב ומתנהג. כל מה שנכון לגבי לימוד של שפה חדשה, נכון גם לגבי לימוד של דפוסי חשיבה והתנהגות נכונים.

          "אילו היית מבין את הכוח הטמון במילים ובמחשבות שלך, היית נזהר בדבריך ובמחשבותיך. היית מדבר וחושב כל הזמן בהצהרות חיוביות. היקום תמיד אומר "כן" לכל מה שאתה אומר, ואין זה משנה במה אתה בוחר להאמין. אם בחרת להאמין שאינך שווה הרבה, שהחיים לא יהיו טובים וכי לעולם לא תשיג את מה שאתה רוצה, אזי היקום יגיב, וזה בדיוק מה שתקבל. ברגע שבו תתחיל להשתנות, ברגע שתהיה מוכן להכניס טוב לחייך, אזי היקום יגיב בהתאם.( לואיז היי "הרהורים שבלב")

          דרג את התוכן:
            0 תגובות   יום חמישי, 28/11/13, 06:47

            כן,בספארי שלנו האריות עולים על העץ ומשתובבים.תופעה יחודית ומעוררת גאווה ...

             

            הייתי וראיתי וראו תמונות:

             

            ''

            ''

            ''

            ''

            ''

            ''

            לא מעט תיירים משתהים בימים האחרונים למראה קבוצת אריות מגושמים וכבדי משקל המטפסים על עצים ומשקיפים למרחקים.
             בספארי האריות היו במשך שנים, כמו כל האריות. עצים עניינו אותם לעיתים רחוקות מאוד, כאשר מישהו מהם הרגיש שהוא צריך למצוא לעצמו מפלט ולהתרחק מאריה מטריד או לביאה מרגיזה.
            המטפלים ניסו למנוע את התופעה ועטפו את גזעי העצים ברשתות. אבל האריות המשיכו בשלהם, במיוחד אלו שחיפשו דרך להתרחק מהקבוצה.
            אט לאט התופעה הפכה להיות משמעותית הרבה יותר, האריות מרבים לעלות ולא רק אלו שחוששים מאחרים.
             בגן החיות חושבים שהסיבה לכך היא שהאריות הראשונים שהחלו לטפס סיפרו לאריות האחרים ש"דברים שרואים מכאן לא רואים משם"
            ככל הנראה בטיפוסיהם האקראיים הם גילו לפתע שבמרחק לא גדול נמצאים בעלי חיים צמחוניים. 
            המטפלים החליטו להניח לנושא הרשתות מתוך הבנה שהצפייה בצמחונים מעוררת התרגשות ויוצרת העשרה.
            בספארי כמו בגני חיות רבים ברחבי העולם, משקיעים רבות במציאת דרכי העשרה לאריות, אבל אין כמו העשרה טבעית שנמצאת בשטח ומייצרת התלהבות גדולה מבלי שצריך לעשות זאת בדרכים מלאכותיות.
            יש ימים שהשהיה על העצים נמשכת זמן רב ויש כאלו שמסרבים לרדת.
            למטפלים בספארי, חשוב מאוד שהאריות ירדו בכל יום מהעצים וייכנסו לבתי הלילה, משום שרק שם אפשר לבחון מקרוב אם יש להם איזושהי בעיה רפואית וכן משום שאנחנו לא רוצים להשאיר בשטח בעלי חיים מסוכנים ללא השגחה.
            לפני שבוע קרה מקרה בו, לביאה בשם סמבורו בת ה-4 עלתה על עץ וגם כשכולם נכנסו היא סרבה לרדת. המטפלים ידעו שאף אחד לא איים עליה באותו יום והסיבה שהיא נמצאת שם קשורה פשוט בעובדה שהיא צופה במה שקורה בשטח ונהנית מכך. לבסוף שלחו אליה את סוואנה אחותה שתוריד אותה מהעץ וזה אכן הצליח.
             בימים האחרונים נצפו ג'ירפות המתקרבות לעבר שטח האריות,  ואז האריות נשארים זמן ממושך על העץ.
            הם כנראה העבירו את המסר אחד לשני והפכו להיות כמו אחיהם הנדירים בשתי השמורות שבאפריקה.

             

            מאת:קובי פינקלר, פרסום ראשון: י"ח בכסלו תשע"ד,

            דרג את התוכן:
              0 תגובות   יום רביעי, 27/11/13, 22:03

              ''

               

               

              הנר השני-הקול הפנימי 

              הוא השמיעה הפנימית, הקול הפנימי שלנו.
              הקול הפנימי הוא בעל תפקיד מרכזי ,על מנת לחיות את החיים הנכונים עבורנו. 
              באמצעותו, אנו שואלים את השאלות הפנימיות, ומקבלים את התשובות המספקות הבנה על מקומנו האמיתי בחיים, ביחס לשיעורים השונים עמם אנו מתמודדים.

              אדם יכול להסתובב במשך שנים בעולם, לחיות את החיים מבלי להקשיב לקול הפנימי שבתוכו. הוא מקשיב להוריו, מוריו, חבריו, התרבות אליה הוא שייך. הוא מקשיב לפחדיו, לזיכרונות הכאובים שהוא נושא משחר ילדותו. 

              הקול הפנימי- לדברי,איתי אלטשולר, הוא הקול שלנו ושל היקום כולו, זה הקול של היסוד החי שבתוכנו. הקול הפנימי הזה מגלה את קיומו לא במלים, בדרך כלל, אלא בתחושות גופניות שנמצאות באזורים שונים של הגוף: מחושים, נימולים, חום קור, כאבים. לעיתים הוא מתבטא אך ורק בהעלאת רמת מודעות לאזור מסוים בגוף. 

              הקול הפנימי הזה הוא למעשה הדרך שלנו להתקשר, לקבל תשובות ברמה מודעת מהיסוד החי. לשמוע את דברו של היסוד החיי פותחת דרך אל הנשגב הרחב והכולל, משהו גדול מאתנו, חיצוני לנו. הקשבה לקול הפנימי מאפשר לנו להכיר, לגעת ולחוש בחוקי הטבע והיקום שנמצא סביבנו. 

              היכולת לשמוע את הקול הזה, להבין את פישרו היא לא מתת של אנשים מיוחדים, היא לא מתת של כישרון יוצא דופן אלא הוא פרי של תרגול.

              דיבור הפנימי הוא השיח הבלתי פוסק שאנחנו מדברים אל עצמנו ועם עצמנו, מרצוננו או שלא מרצוננו. הוא חלק מהצורה שלנו לקיים את המודעות והתודעה, לאשר את הקיום העצמי שלנו .הדיבור הפנימי הוא כלי ראשון במעלה ביכולת שלנו לתקשר עם סביבתנו ועם עצמנו ברמת התודעה, עם זולתנו ברמה של קריאה, של דיון, של פיתוח רעיונות.

              החיסרון של הדיבור הפנימי מהווה גם רעש, רעש כמעט בלתי פוסק, הרעש הצמוד ביותר הנוכח ביותר בעולמנו. הרעש הצמוד הזה גורם לנו לחיות בסביבה רועשת; סביבה היוצרת חוסר שקט בעולמנו האישי .רעש המורכב ממילים מילים ועוד מילים רעש שאנו לעיתים שוכחים איך להוריד לו את העוצמה או איך להפסיקו לרגעים קלים.

              תהליך המודעות וההתפתחות האישית מתרחש ע"י כך, שהאדם מפסיק להסתמך על מידע המגיע אליו מבחוץ אלא הוא לקבל מידע מהקול הפנימי והייחודי לו - מתוך עצמיותו. במקום להקשיב לחוץ, האדם מאזין לקולות הבאים מתוכו. 

              ראשיתו של תהליך זה, הוא בכך שהאדם מתחיל לשאול את עצמו שאלות שאין לו תשובה עליהן ואז, מתחיל לתרגל הקשבה לעצמו. הקשבה לקול הפנימי. כאשר אנו שואלים את עצמנו שאלות, תשובות מתחילות להגיע באופן ספונטאני. תכנים חדשים מגיעים מהמורה הפנימי המצוי בכל אחד מאיתנו. 

              כל הידע הדרוש לאדם, מצוי ברשותו. ניתן לקבל את המידע הזה, באמצעות הקשבה למורה הפנימי המצוי ושוכן בתוך כל אחד ואחת מאיתנו. מה שעל האדם לעשות לשם כך, הוא לדעת זאת ולמעשה להיזכר. להיזכר שעליו לחבור בעצמו, ללא מתווכים, לאנרגיית החיים המרפאת, התבונית, הממלאת. 


              הדרך היחידה להתחבר אל הקול הפנימי, לשמוע ולפעול לפיו, היא לגעת בנקודה שבלב. לבחור באהבה ולא בפחד. באחדות ולא בפירוד. וזו בחירה שניתנת לאדם בכל רגע נתון. 


              הקול הפנימי מכיל בתוכו חכמה המבוססת הן על אינטואיציה גבוהה וכן, על ראיית עמוקה ורחבה של הדברים. 

              דרג את התוכן:
                4 תגובות   יום רביעי, 27/11/13, 06:39

                ''

                 

                 

                הנר הראשון-העין השלישית

                הוא התדר של הראיה הפנימית, העין השלישית.

                איזור זה גם נחשב רגיש לאור, ועל פי הגישה המיסטית, כאשר הוא מתפתח אזי הוא מסוגל להבחין באור הבא מממד הרוח או הנשמה.

                העין השלישית הינה איזור דמיוני בראש הנמצא במרכז המצח בערך כס"מ מעל האמצע של גבות העיניים. היא מזוהה עם המרכז האנרגטי השישי - "הצ'קרה השישית". האזור הזה הוא המקור ליכולת הראייה העל-חושית, ולהתפתחות הרוחנית, ופיזית הוא מצוי היכן שמצויה בלוטת ה-PINAL, באזור של בלוטת האצטרובל.

                בסנסקריט נקראת העין השלישית אג'נה (ajna), שזה בעברית מילולית "צ'אקרת מרכז הפיקוד"; ואכן, בדיוק כפי שהמוח מנהל את כל תפקודי הגוף, כך גם הצ'אקרה הזו מנהלת את כל שאר הרמות של ההוויה.

                האדם נולד עם העין השלישית . אי השימוש בעין השלישית גרם לסגירתה. הסגירות נובעת מהתנוונות. צ'אקרה זו היא העין החכמה המתבוננת מבפנים ורואה את האמת. 

                הצ'אקרה אחראית על תפקודי המוח והחשיבה. אנשים שזכו לפתוח את הצ'אקרה הזו הם בעלי כושר ריכוז וזיכרון יוצאי דופן, כמו גם יכולות על-טבעיות. כושר מנהיגות, יכולת קבלת הדרכה, חוסר הצמדות לדברים חומריים, חוסר פחד מפני המוות, איחוד נכון בין גבר לאישה, התעוררות רוחנית, אופטימיות, קבלת החלטות נכונה., תקשור וחיבור עם האני העליון. זהו המרכז המאפשר לנו להתנסות בטלפתיה, מסעות אסטרליים וחיים קודמים, תת מודע, אינטואיציה, זיכרון.


                חסימה של הצ'אקרה הזאת מתבטאת בעצבנות, בציניות, בטיפשות או באינטליגנציה אנוכית. מתבטא בחוסר תקיפות, חוסר משמעת, רגישות יתר לרגשות של אחרים, פחד מהצלחה. מגרנות, בעיות שינה, חלומות, סיוטים, אמונות טפלות, עייפות, תשישות, עיוורון, אי יכולת הבעה עצמית.

                במקביל לעין השלישית על פי עץ החיים והקבלה, נמצאות שני הספירות "חכמה" ו"בינה":
                חכמה-אנרגיית התבונה. הנקודה בה המחשבה האלוהית נקשרת למחשבה האנושית.
                בינה-אנרגיית האם האלוהית המסמלת את ההבנה והאינטליגנציה האלוהית.
                הן הצ'אקרות והן השכינות מדברות על החיפוש אחר האמת, קבלת החלטות שטובות לנו ולאנשים סביבנו. היכולת לקבלת הדרכה אלוהית, להאמין שמאחורי כל אירוע, גם אם הוא כואב, ישנה סיבה גדולה יותר. 

                ביהדות, הנחת התפילין על הראש מסמלת בין היתר את העליונות של הראש על הלב. היא מאפשרת את הריכוז בתפילה, במדיטציה ובלימוד כתבי הקודש 

                קפאין, מריחואנה, סוכר לבן וצפייה מתמשכת בטלוויזיה סוגרים את העין השלישית. הצמחים מנטה, בזיליקום וגינקו-בילובה מחזקים ומאזנים את העין השלישית.

                ''

                 

                כשהעין השלישית נפתחת, החיפוש אחר האושר לא מוגבל יותר לחיפוש בסביבה החיצונית אלא מתפשט גם אל העולם הפנימי. האדם מוצא האדם אושר שאינו תלוי בדבר. הוא מגלה בהדרגה כי כל מה שחיפש אי פעם נמצא בו זה מכבר. התודעה שעד עכשיו יצאה למצוא את האושר בחוץ מגלה שהיא בעצמה האוקיינוס ושיש בה אינסוף מזון רוחני לנפש. 

                הפתיחה של העין השלישית משנה גם בצורה מהותית את כל המבנה של מערכות היחסים. האדם חש חמלה אמיתית שמכילה את הסבל של האחר, מרפאת אותו ומעניקה לו כלים לרפא את עצמו. 

                 

                מדיטציה אחת לפתיחת העין השלישית:

                תרגילים לפתיחת העין השלישית 

                 

                מדיטציה על להבת נר:

                *הדלק נר ושים אותו במרחק של כמטר מקום הישיבה שלך,נמוך מגובה העיניים כך שתוכל להתבונן בו בנוחיות,בלי שתצטרכו להשפיל את המבט יותר מדי.

                *שב בנוח ועצום עיניך.

                *הרפה את גופך והתחל לנשום נשימות איטיות.עקוב אחרי הנשימה,עד שתרגיש רגוע לחלוטין.

                *פקח את העיניים והתבונן בלהבת הנר כדקה,בלי לאמץ את העיניים.

                *עצום העיניים והמשך להתרכז בתמונת הלהבה שניצבת מול עינך העצומות.

                *כשמראה הלהבה נעלם,פקח שוב את העיניים והתבונן כדקה בלהבת הנר.

                *עצום שוב את עינך והתרכז בלהבת הנר המופיע מול עינך העצומות.

                *חזור על התרגיל פעם נוספת ,אך הפעם כשעינך עצומות קח שאיפה עמוקה ודמה לעצמך שאתה שואף את הלהבה פנימה אל תוך הראש ,אל מאחורי העין השלישית ,שנמצאת בין הגבות מעל גשר האף.

                *עכשיו שב בשקט ועקוב אחרי הרשמים :הופעת צבעים,צורות,קולות,תחושות גופניות,רגשות,ריחות,תמונות או מראות מתחלפים.שים לב אפילו לפרטים שנראים לך סתמיים.

                רשום הכול כאן:----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------.


                דרג את התוכן:
                  6 תגובות   יום שני, 25/11/13, 05:47

                  ''

                   

                  אימון לחשיבה חיובית-קבל ותן מחמאות לעצמך

                  אין זה משנה מה אתה חושב או מרגיש- חפש תמיד את העובדות. את הנתונים. את המידע.


                  ‎התחל להקשיב למחמאות. רק למחמאות. שנן אותן מידי יום. אמור לעצמך מידי בוקר את אותן מחמאות, עד ששניכם, גם אתה וגם עצמך ת א מ י נ ו.


                  הענקת מחמאה עצמית היא גרסה אחרת של שיחה עצמית חיובית.זהו הרגל מצוין ומבורך התורם לשיפור הביטחון העצמי. אם מתאמנים בעקביות, הדבר הופך לחלק מהשיחות העצמיות היום יומיות ,ונקלט בתת מודע שלנו .


                  אתה מוצא את אשר אתה מחפש ? אם תחפש יופי בתוכך ובאנשים מסביבך- תמצא אותו. אם תחפש כישלונות .... ובכן- תמצא גם אותם.


                  מהי מחמאה?
                  מחמאה אמיתית היא כנה ובאה מתוך הלב. היא יכולה לבוא בצורת מילים או מחווה, כמו טפיחה על השכם.אפשר לקבל מחמאה ממישהו או לתת אותה בעצמך. המחמאה פשוט מודיעה לאדם האחר שיש בו משהו שאתם אוהבים ומעריכים.


                  ישנם שני סוגים של מחמאות :

                  -האחד הוא לגבי דבר שמישהו אחר עשה, על עבודה טובה למשל.

                  -השני הוא פחות ברור, ומדבר על דרך התנהגות או משהו פחות מוחשי, למשל על כך שמישהו התנהג בצורה מתחשבת ותומכת, או מחמאה מן הסוג "אני מעריך את חוש ההומור שלך" שני הסוגים חשובים.

                  מה קורה כאשר מישהו מעניק לכם מחמאה? האם אתם מקבלים אותה ופשוט מודים . האם אתם נינוחים או לא? יתכן שאתם מסמיקים או מתוחים מעט, אבל זכרו,

                   

                  מחמאה היא מתנה מילולית . אם מישהו נותן לכם מתנה יפה ועטופה בהידור, לא תחזירו אותה ותאמרו "מצטער, אינני יכול לקבל זאת". זה מה שקורה כאשר מישהו אומר לכם "אתה נראה נהדר", ואתם אומרים, "לא נכון עליתי במשקל".


                  קבלו ותנו מחמאות.העולם יהיה צבוע בצבעים ורודים יותר ואנשים יהיו מאושרים יותר.

                  דרג את התוכן:
                    4 תגובות   יום ראשון, 24/11/13, 17:06

                     

                    ''

                     

                     

                    כאשר בן זוגנו פועל בצורה לא מודעת-נוותר על כל שיפוט!

                     

                    -שיפוט גורם לנו להתבלבל בין התנהגותו הבלתי נודעת של האחד לבין מי שהוא באמת.

                    או-

                    -להשליך את חוסר מודעותנו על האחר ולחשוב שזה הוא...

                     

                    ויתור על שיפוט פירושו:

                    כשאנו מזהים חוסר תפקוד וחוסר מודעות, כאשר אנו פוגשים אותו.

                    -אנחנו נוקטים במצב של "ידיעה" במקום להיות במצב של "תגובה" ושיפוט.

                     

                    או אז-

                     

                    -או שנהיה משוחררים לגמרי מהתגובה

                    -או שנגיב ובכל זאת נהיה במצב של "הידיעה"-שהיא המרחב בו מתרחשת התבוננות בתגובה ומאפשרת לה להיות.

                     

                    במקום להלחם בחשיכה-אנחנו מביאים את האור!

                     

                    במקום להגיב לאשליה-אנחנו רואים את האשליה ובו זמנית-אנחנו גם רואים דרכה!

                     

                    כאשר אנו מצליחים להיות ה"ידיעה"-נוצר מרחב נקי של נוכחות אוהבת אשר מאפשרת לכל הדברים ולכל בני האדם להיות מי שהם.

                     

                    אין מאיץ רב עוצמה מזה-לשינוי עמוק.

                     

                    אם נתאמן על זה-בן זוגנו לא יוכל להמשיך להיות אתנו ולהישאר לא מודע.

                     

                    במידה ובן זוגנו מעוניין כמונו שמערכת הזוגית שלנו תעלה על הנתיב הרוחני –מה טוב.

                     

                    או אז,נוכל לבטא את מחשבותינו ורגשותינו זו באוזני זה עם הופעתם,או ברגע שהתגובה מופיעה-כדי לא לתת זמן או לתלונות שלא ביטאנו,או שלא הכרנו בהם-לצמוח..

                    דרג את התוכן:
                      4 תגובות   יום ראשון, 24/11/13, 03:45

                       

                      ''

                       

                       

                      בפרקים הקודמים דיברנו על העקרונות מנחים לחיים משמעותיים ואמרנו כי:

                       

                       העיקרון הראשון הוא -שעל האדם להאמין כי לחיים יש משמעות בכל תנאי

                      העיקרון השני הוא- כוח ההתרסה של הרוח האנושית .

                       עיקרון שלישי הוא-שלושה ממדים לאדם.

                       העיקרון הרביעי הוא-הרוח האנושית היא הגרעין הבריא בכל חולה

                      העיקרון החמישי הוא-האדם מסוגל להתעלות מעל ומעבר לעצמו

                      העיקרון השישי הוא-התעלות והתרחקות-ביכולתנו כבני אדם לראות את עצמנו כאילו ממרחק מסויים.

                      העיקרון השביעי הוא-לחיות בהווה ולהביט קדימה

                      העיקרון השמיני הוא-כל אדם הוא יחיד ומיוחד ולא ניתן להחליפו.

                       העיקרון התשיעי הוא-המשמעות היא סובייקטיבית ומשתנה

                      העיקרון העשירי הוא-משמעות הרגע

                      העיקרון האחד עשר הוא-אנו אחראים למעשינו ולמחדלינו

                      העיקרון השנים עשר הוא-מתח רוחני.

                       העיקרון השלוש עשרה הוא-גילוי משמעות בחיים אינו מתנה אלא הישג.

                       

                      העיקרון הארבע עשר:התייחסות חיובית לחיים


                      התפתחות רוחנית היא תוצאה של שינוי .

                      שינוי הוא אימוץ התייחסות חיובית ובונה למה שקורה לנו.

                      פסיכותרפיה נחוצה רק במקרים שבהם השינוי אינו מלווה בהתפתחות.

                       

                       

                      העיקרון האחרון,העיקרון החמש עשרה:האושר הוא תוצר של משמעות.


                      החיים אינם חייבים לנו :


                      -תענוג

                      -שררה

                      -עושר

                      -שאר הטובות

                      החיים חייבים אך ורק משמעות ,שעלינו להתאמץ כדי לגלותה.


                      אושר,מימוש עצמי ותענוג אליו אנו מייחלים יגיע כתוצר לוואי למשמעות שנגלה.

                      דרג את התוכן:
                        4 תגובות   יום שבת, 23/11/13, 07:10

                        ''

                         

                        מזמן לא סיפרתי לכם על "מסע" הדיאטה שלי ,מספרו של ד"ר דוקאן.

                        מגיע לו ולי מחיאות כפיים.ירדתי את קו השמונים בכמה קילוגרמים,אני בחיות אחרת,מכון כושר,הליכות,בגדים שדורשים החלפה למידות קטנות ותחושה גדולה של הישג.

                        עדין ב"שלב השיוט"- כי מטרתי היא לראות את הספרה העשרונית 6 לפני שאחשוב לעבור לשלב השלישי בו מעלים בקודש עם המצרכים וקצת "מתפרעים" בפירות ואפילו פחמימות כלשהן.......

                        יקירי!

                        אנשים סביבי מתפעלים אך מוצאים תירוצים מתירוצים שונים-למה לא...

                        ואני מחייכת ומבינה כי גם אני החזקתי במאגר תירוצים שנים רבות...

                        ובכל זאת -

                        אם מישהו רוצה תמיכה וזרז ללכת בדרך המלך של הרזיה נכונה ללא קבוצות תמיכה,הוצאת הון לצורך ההרזיה-אלא,

                        להסתמך על עצמך,להאמין בעצמך,להפנים את העיקרון ולהתחיל ממקום מבין-

                        אני פה מוכנה לנדב מידע,תמיכה ועצה של זאת מפי זאת אשר לקחה על עצמה להבריא את מצב מערך השומנים שבגופה.

                        שלכם

                        מלאה אדרנלין,

                        אסתי

                        דרג את התוכן:
                          4 תגובות   יום שבת, 23/11/13, 06:28

                          ‏23/11/2013

                           

                          ''

                           

                          אמא בהזמנה

                           

                          אני רוצה אמא אחרת

                          לא אמא חברה

                          אמא כמו שיש לכולם

                          אמא שתמצא חן בעיני

                          אמא לפי הספרים

                          אמא כזאת...

                           

                          או קיי בתי.

                           

                          בוא נכתוב מכתב לאלוקים

                          עם בקשות מתאימות.

                          נשאל את פיו

                          למה ברא לך

                          דווקא אמא

                          לא לפי המידות

                          הרצויות........

                          דרג את התוכן:

                            תגובות אחרונות

                            פרופיל

                            אסתר רבקה
                            1. שלח הודעה
                            2. אוף ליין
                            3. אוף ליין

                            ארכיון

                            פיד RSS