כותרות TheMarker >
    ';

    כי האדם עץ השדה

    כי האדם עץ השדה / נתן זך

    כי האדם עץ השדה.
    כמו האדם גם העץ צומח
    כמו העץ האדם נגדע.
    ואני לא יודע
    איפה הייתי ואיפה אהיה.
    כמו עץ השדה.

    כי האדם עץ השדה.
    כמו העץ הוא שואף למעלה
    כמו האדם הוא נשרף באש.
    ואני לא יודע
    איפה הייתי ואיפה אהיה.
    כמו עץ השדה.

    אהבתי וגם שנאתי
    טעמתי מזה ומזה.
    קברו אותי כחלקה של עפר
    ומר לי, מר לי בפה.
    כמו עץ השדה.


    כי האדם עץ השדה.
    כמו העץ הוא צמא למים
    כמו האדם גם הוא נשאר צמא.
    ואני לא יודע
    איפה הייתי ואיפה אהיה.
    כמו עץ השדה.

    ארכיון : 5/2013

    4 תגובות   יום שבת, 18/5/13, 08:34

    18/05/2013

     

    ''

     

    מוט ברזל חום

     

     

    מוט ברזל חום

    בא אלי בחלומי

    ויאמר לי:

     

    "אין כל בושה

    להודות בפני

    כי את זקוקה לתמיכה

    חזקה ומוצקה.

     

    יכולת שנים להלך

    ובתוכך הייתי

    אני, מוט הברזל

    תומך בך ומעצימך

    למען

    דבר לא ישברך.

     

    אך כעת

    משאפירו שערותיך

    ודמעת זקנה מתגלגלת

    על מורדות לחייך,

    ותרי על הגבורה,

    התחברי אל הבקשה,

    השעני עלי כמטה נחוץ

    המוגש מבחוץ

    ע"י אלוני ענפייך-

    בדממה בטוחה

    ומבטיחה".

    דרג את התוכן:
      0 תגובות   יום שבת, 18/5/13, 08:15

      ''

       

      הרגל המילה המדוברת-לחיים מוארים

      מנטרה -בסנסקריט המילה `מן` פירושה תודעה והמילה `טרה` פירושה שחרור - זהו אוסף מלים שמחוברת זו לזו באופן שנועד ליצור השפעה חיובית, או במלים אחרות זוהי מילה או משפט שנועדו לשחרר את התודעה .כלומר, מנטרה בסנסקריט פירושה הוא "משפט" או "היגד"; במובן המורחב הפירוש הוא "הגנה על התודעה".

      מנטרה היא חזרה על מילה או משפט, אשמר מדקלמים אותו פעם אחר פעם. ההיגד לא חיב להיות בעל משמעות או הגיוני מבחינה דקדוקית, היות שמטרת המנטרה אינה דו-שיח אלא השפעה על התודעה.

      מילים הן תבניות רבות עוצמה, נאמר כבר- כי העולם ניברא במאמרות, ואף חציית ים -סוף נעשתה ע"י צירופים שונים .

      אמירת המנטרה היא כמו קריאה בשם (של אלוהות או של אדם). אפשר להמשיל זאת לילד הקורא לאביו; כאשר האב מגיע, הילד מרגיש את נוכחותו בעוצמה רבה. כך, אמירת המנטרה מזמנת אנרגיה שניתן לחוש. את המנטרה יש להגיד כהזמנה, בענווה, בכבוד, אחרת הנוכחות לא תורגש.

      מומלץ לחזור הרבה פעמים על מנטרה כגון:"אני חזק,בעל יכולת ושלו","אני מלא השראה,משמעת ואנרגיה"-המילים שאתה אומר לעצמך,משפיעות על הדימוי העצמי שלך.הדימוי העצמי הוא סוג של נבואה המגשימה את עצמה. מנטרה יכולה להיות גם הבעת משאלה, "אני אצליח", "התכוננתי טוב למבחן ואני בטוח שאקבל ציון גבוה". אבל אין לסמוך על המנטרה בלבד, ויש להבין כי הגד כזה גורם לתודעה להבין שעל האדם עצמו מוטלת חובה לבצע פעילות שתעזור למימוש המשאלה. לכן מנטרות של בקשת תרופה למחלה לרוב לא עוזרות, כי אין פעילות מעשית משלימה.



      בסוגי מדיטציה של אנרגיה, אם אומרים מנטרה תוך הבנת משמעותה, ההשפעה האנרגטית תהיה גבוהה, (לעומת השפעה נמוכה באמירת המנטרה ללא כוונה או ללא הבנה), ובכך המנטרה מטהרת ומאזנת את התודעה. התודעה יוצרת מחשבות חיוביות וגורמת לאומר המנטרה להיות ממוקד, ובכך הוא יכול להתגבר על מצב קשה.

      הצעה להיגד מנטרה ברוח היהדות:
      לקחת פסוק מן התנ"ך,שישמש כמנטרה, ולהפכו לנושא למדיטציה. אפשר למצוא פסוקים בצורה עיוורת או לחפש במיוחד את אלה שמתאימים לך. פסוק זה יכול גם לשמש כבסיס לשיחתך עם אלהים. הדרך הפשוטה ביותר לעשות זאת היא לקרוא תחילה את הפסוק, אולי אפילו ללמוד אותו בע"פ ,ואז להשתמש בו כנקודת מוצא למדיטציה בלתי מובנית. במהלך המדיטציה יגיע המודט מן הפסוק המקורי למקומות רחוקים בהרבה. הפסוק משמש רק כנקודה לריכוז ראשוני.

      דרג את התוכן:
        6 תגובות   יום שישי , 17/5/13, 06:09
        29/8/10

        ''

         

        אין רע יורד מלמעלה

         

        שקיעות וזריחות רבות

        חוויתי כל שנות חיי.

        על הכול התגברתי

        צמחתי,חייכתי

        גם כשעליתי על הרי ייסורי

        הבלגתי ,חרקתי.

         

        בוודאי עכשיו משהחכמתי

        ושנות לימודי חיי עיבדתי

        המשך מסעי יקל לי

        ישמן  אירועי הבאים

        ותפילתי תינשא למרחקים:

         

        תודה על הטוב והרע אלוקים.

        כי אין רע אמיתי יורד ממרומים

        רק עיני בשר טחו מלראות ולשמוע.

         

        בטוחתני כי ידיך נושאות אותי

        כמו בילדותי

        מעל המהמורות והקשיים

        שהם מעל לכוחי.

        ועל כל אלה...תודה לך בוראי.

        דרג את התוכן:
          6 תגובות   יום חמישי, 16/5/13, 20:21

          ''

           

          סיפוק מול ייאוש

           

                      תאוריית השלבים של אריקסון

           

          אדם המגיע לגיל זקנה יכול להיות במקרים רבים מאושר.

           

          למרות הקשיים הפיזיים והבריאותיים, יכול האדם למצוא לעצמו תחומי עיסוק מעניינים ופוריים, לשמור על רשת חברתית תומכת, ולמצות את השלבים של סיפוק והשלמה חיובית עם שלב זה בחייו.

           

          אריק אריקסון, הוגה תאוריית השלבים הפסיכו-חברתית, היה בין הראשונים בתחום הפסיכולוגיה ההתפתחותית שהתייחס לזקנה כאל שלב התפתחותי נוסף בחיי האדם. הוא מכנה את שלב זה בחיי האדם כשלב ה"שלמות לעומת ייאוש"


          לפי אריקסון, בשלב האחרון בחייו של האדם הזקן הוא מוצא עצמו מול משבר התפתחותי המבטא את סיכום חייו.

           

          בשלב זה, לאחר התרחקות מסוימת של הצאצאים והצטמצמות הקן המשפחתי, ולאחר פרישה מהעבודה וצימצום בסטטוס התעסוקתי והחברתי, יגיע האדם הזקן להרהור מסכם של חייו ותפקידיו.

           

          בשלב זה הוא יכול לראות את עצמו בסיפוק ובהשלמה, ולעתים גם לחוות אכזבות וכישלונות שהתרחשו עליו בימי חייו. שלמות, לפי אריקסון, היא היכולת לראות את רצף החיים מתחילתו ועד סופו ולקבל פרספקטיבה חיובית על שלמותו של מעגל החיים. ראיית הרצף במעגל החיים יכולה להקנות לאדם קבלה עצמית וראיית הישגיו בסיפוק.

           

          יתרה מכך, אריקסון מתייחס לשלב השלמות כאל היכולת של האדם לראות עצמו כחלק מהקולקטיב האנושי, אף מעבר למעגל החיים האישי. בראיה זו כלולה גם היכולת לראות את הבאים אחרינו כחוליה חדשה בשרשרת, חוליה שהאדם הזקן היה שותף פעיל ביצירתה.


          ניגודה של השלמות, לפי אריקסון, הוא בראיית החיים הפסימית - בתחושה של קיפאון ואיבוד משמעות לחיים. החוויה העומדת במרכזם של הייאוש ושל העדר המשמעות זו ההרגשה שהחיים לא נחוו במלואם, שההזדמנויות פוספסו, ושהבחירות שנעשו היו מוטעות או שקריות. כל אלה הן שהפכו למכתיבי קצב החיים ויצרו חלל ריק ונעדר תוחלת, שסופו במוות המאיים‏ 

          דרג את התוכן:
            6 תגובות   יום חמישי, 16/5/13, 08:19

            16/05/2013

             

            ''

             

             

            משחק החיים

             

            כל פרק זמן בחיינו

            אנו מונחים אל חוף אחר

            אל "מדינת השיעור החדש"

            עם מורים חדשים,

            שותפים למשחק חיים

            בתוספת תמלוגים ועונשים.

             

            כל תקופה מסויימת

            מסדר לנו "ריבוננו"

            תפאורה ללימוד הבא

            שלב עליה חדשה

            לא לפני ירידה

            לצורך עליה

            לבמה החדשה.

             

            והצופים בנו בלשונם

            מפרשנים את הנגלה

            והנסתר

            כראות עינם והבנתם,

            נותנים לה כותרות

            לפעמים בעיתונים

            ואנו חשים לרגע

            כאילו זה אמיתי

            ולא-משחק החיים הזמני...

            דרג את התוכן:
              4 תגובות   יום חמישי, 16/5/13, 01:22

              ''

               

              חוסר ביטחון ואמונה עצמית-מתוך תורת האיזון

              בעיה נפוצה בקרב אנשים - היא חוסר ביטחון עצמי. אנשים מרגישים שהם אינם שווים מספיק .שהם נחותים לעומת אחרים. פסיכולוג בשם קולי טוען ,שהאדם אינו מי שחושב שהוא והוא גם אינו מי שאחרים חושבים שהוא, האדם הוא מי שהוא חושב שאחרים חושבים שהוא. במילים אחרות האדם הוא איך שנראה לו שאחרים רואים אותו. לפי תיאוריה זו תחושת העצמי שלנו תלויה ב"איך שאנחנו חושבים שאחרים רואים אותנו". וזאת הטעות הראשונה - עלינו להיות מי שמתאים לנו להיות ללא לחץ מהסביבה. 
              לכן,ביטחון עצמי הוא-כמה נפח אני תופס, העוצמה האנרגטית, היכולת לסנן השפעות הסביבה, היכולת להנהיג, להוביל, להראות, להישמע, לקבל תשומת לב. תחושת עוצמה פנימית, תחושת הגנה. היכולת לקבוע את כללי המשחק, להשפיע ולהוות דוגמא לאחרים לעומת להיות מושפע.

              אומרת אריאל מוזדן במאמרה: לגבי אמונה עצמית - יש פתגם שאומר שאם הרבה אנשים אומרים לך שאתה שיכור, אז לך לישון... אז אני מבקשת ממך על תעשה זאת... תאמין בעצמך, תאמין במה שאתה עושה ותאמין שאתה יכול להיות ולעשות כל דבר שתרצה, גם אם אחרים חושבים אחרת

              בחן את האמונה עצמית שלך:
              האם אני מסוגל להצליח?
              האם אני יכול להשפיע? 
              מהי מידת הפחד מכישלון או הפחד מהצלחה? 
              עד כמה אני מאמין שיהיה לי טוב? 

              דרגות בחסימה:
              1. קשה - תחושת אפסות / קטנות
              2. בינוני - הרבה סיטואציות של חוסר ביטחון עצמי או חוסר אמונה לגבי היכולת להצליח או "להיות מוצלח". רגישות גבוהה ללחצים, וביקורת, השפעה חזקה של הסביבה.
              3. קל - מידי פעם תחושה של חוסר ביטחון עצמי או של חוסר אמונה בעצמי וביכולתי.
              כשתחליט שאתה מקשיב לקול הפנימי שלך ומתחבר לאמון בעצמך,הדברים יראו אחרת.

              אם אתה רוצה לשפר את חייך ולחיות עם מה שאתה ראוי לו -אתה צריך ללכת בדרך משלך.

              לא משנה מה אחרים אומרים עליך.חשוב רק מה אתה אומר לעצמך.אל תהיה מוטרד מהאופן בו הם שופטים אותך.כל עוד אתה יודע שאתה בסדר-אתה יכול לעשות מה שאתה רוצה.כל עוד המצפון שלך והלב שלך אומרים לך- שעשית את הדבר הנכון.לעולם אל תתבייש, שעשית את הדבר הנכון.החלט בעצמך מה הטוב- והיה נאמן להחלטתך.ובשם אלוקים,לעולם אל תאמץ את ההרגל הקטנוני, למדוד את הערך העצמי שלך עפ"י ערכם המשוער של אחרים.(מתוך "הנזיר שמכר את הפאררי")

              דרג את התוכן:
                8 תגובות   יום רביעי, 15/5/13, 06:51

                14/05/2013

                 

                ''

                 

                משנים תפקידים

                 

                משנים תפקידים.

                 

                נאמר שבגיל מסויים

                אנחנו לא רוצים למלא תפקיד

                שהחברה סידרה לנו על פי ערכיה.

                 

                נאמר שילדים מחליטים

                שאינם רוצים את תפקידם

                כשהוריהם מזדקנים

                וצריכים אותם.

                 

                האם זה פשע

                או פשוט

                אי הסכמה

                לשחק את המוסכמה

                להיות לילדי זיקניהם

                בשלב מאוחר בחייהם?

                דרג את התוכן:
                  14 תגובות   יום שלישי, 14/5/13, 14:44

                  ''

                   

                  נהנה ממאכלי החלב

                   

                  ''

                   

                  נפתח שולחן בשמחה

                   

                   

                   

                  נהנה מתנובת האדמה

                   

                  ''

                   

                  נקבל מחדש את התורה.

                   

                   

                  חג שמח לכל שותי הקפה באשר הם.

                   

                  אור ואהבה

                   

                  אסתי

                  דרג את התוכן:
                    0 תגובות   יום שלישי, 14/5/13, 14:36

                    ''

                     

                    מסעות בני ישראל במדבר

                    ספור התורה על מסעות של בני ישראל במדבר, לא נכתב לצורך תיאור היסטורי בלבד, אלא יש לו משמעות לדורות.

                    אמרו חז"ל: "אתה מוצא שלוש מתנות טובות שנתן הקב"ה לישראל, וכולם לא נתנם להם אלא על ידי ייסורין, התורה, וארץ ישראל, וחיי עולם הבא...

                    הליכת ישראל במדבר הייתה הכנה לכניסתם לארץ, ועל זה נאמר, שאין ארץ ישראל ניקנת אלא ע"י ייסורין, ואלו ייסורי המדבר. ולכאורה המציאות בארץ הייתה שונה בתכלית מהמציאות במדבר. במדבר הייתה הנהגה ניסית "על פי ה' ייסעו ועל פי ה' יחנו", ובארץ הייתה הנהגה בדרך הטבע.

                    הגאון ר' חיים שמואלביץ' זצ"ל הסביר זאת במשל, לתינוק הנישא על ידי אמו, והיא הולכת עמו ממקום למקום, אם ישאלו את הקטן הזה היכן הוא נמצא, בודאי יענה שהוא נמצא בידי אמו... כי זהו מקומו, ולא משנה לאן אמו הלכה. וכך ישראל במדבר, שקב"ה נשא אותם כעל כנפי נשרים, והשרה שכינתו בתוכם, ולכן למרות שהם נעו ממקום למקום, נחשב בעיניהם כאילו הם באותו מקום כל הזמן, היכן שהשכינה שם הם, ומכאן נגזרה ההלכה "כסותר על מנת לבנות במקומו דמי".

                    מיד עם כניסתם למדבר סיני, מתלוננים בני ישראל על חוסר במים. האל עושה להם נס ופותר את הבעיה. 

                    אחר כך מוריד להם אלוקים, אוכל פלאי בשם מן, שניתן להם בכל בוקר. העם מתלונן ביחס למן שהיה רע בעיניהם ביחס למה שאכלו במצרים.השם כועס. בעקבות תלונה זו, מתייאש משה מהעם, מבקש למות וה' מצרף אליו 70 זקנים שיעזרו לו להנהיג את העם.

                    כשמגיעים בני ישראל לרפידים, שוב העם צמא ומשה מצטווה לדבר אל הסלע כדי להוציא מים והוא מכה בו.


                    בהמשך הנדודים, תוקף את עם ישראל שבט נוודים ששמו עמלק, אולם ישראל מביסים אותו. 

                    בני ישראל מגיעים להר סיני ושם מקבלים את התורה - מערכת המצוות - במעמד מיוחד בו האל עצמו אומר להם את עשרת הדיברות, תמצית של אוסף המצוות.

                    משה שולח על פי ה' 12 נציגים (אחד מכל שבט), כולם ממנהיגי העם, לרגל את הארץ. המרגלים עוברים בכל הארץ, רואים את עריה ולוקחים מפירות הארץ. בשובם, אומרים עשרה מהמרגלים שאמנם, הארץ טובה מאוד אך העם היושב בה חזק ובעל מבצרים. כלב בן יפונה ויהושע בן נון מנסים לשכנע את העם לעלות בכל זאת, אך העם לא משתכנע ורוצה לחזור למצרים. בעקבות החטא נגזר שכל העם הגדול מ-20 שנה לא ייכנס לארץ אלא ימות במהלך 38 השנים הבאות. כשהעם שומע זאת, עמדותיו מתהפכות וחלקו מנסה להיכנס לארץ בניגוד לדברי ה' אך מובס על ידי תושבי הארץ.

                    קורח ו-250 נכבדים ערערו על הנהגתם של משה ואהרן. משה מציע שאנשי קורח וכן אהרן יקטירו קטורת וה' יראה במי הוא בוחר. בעת ההקטרה פונה משה לכל העם, קורא להם להתרחק מקורח ועדתו ומכריז שאם הוא אכן המנהיג הראוי בעיני ה', קורח ועדתו ימותו עכשיו באופן לא טבעי. לאחר שמשה אומר את דבריו, אש אוכלת את מקטירי הקטורת של קורח וכל אנשי קורח נבלעים באדמה. ה' גורם למגפה בעם שנעצרת רק לאחר שאהרן רץ עם הקטורת שלו אל הנפגעים. 

                    משה מניח במשכן 12 מטות, של 12 נשיאי השבטים, כדי לברר באופן מוחלט מי ראוי להיות הכהן הגדול, ומטהו של אהרן מוציא פרחים. ה' מודיע ששבט לוי ורק הוא יכהן במשכן ובני אהרן ככוהנים.
                    העדר עם רועו -הרועה הוא הקב"ה והשה הוא האדם./ספר תהילים

                    מזמור לדוד
                    א) ה' רעי לא אחסר:
                    ב) בנאות דשא ירביצני על מי מנחות ינהלני:
                    ג) נפשי ישובב ינחני במעגלי צדק למען שמו:
                    ד) גם כי אלך בגיא צלמות
                    ה) לא אירא רע כי אתה עמדי
                    ו) שבטך ומשענתך המה ינחמני:
                    ז) תערוך לפני שלחן נגד צררי
                    ח) דשנת בשמן ראשי כוסי רוויה:
                    ט) אך טוב וחסד ירדפוני כל ימי חיי
                    י) ושבתי בבית ה' לאורך ימים
                    דרג את התוכן:
                      2 תגובות   יום שלישי, 14/5/13, 04:23

                      ''

                       

                      מעמד הר סיני

                      לפני 3300 שנים אירע הדבר...

                      מתן תורה נחשב לאחד האירועים החשובים בדת היהודית, ביחד עם יציאת מצרים. המפגש בין האלוקים לעם היהודי בהר סיני היה מאורע מיוחד במינו, שאין דומה לו בכל ההיסטוריה האנושית. מעמד הר סיני הוא המעמד הדתי נבואי שבו התגלה אלוהים לעם ישראל, וניתנה התורה לישראל בהר סיני במדבר סיני. מתן תורה נקרא גם - מעמד הר סיני, כדי לציין את עצם המעמד הנבואי שהיה, גם אם לא הייתה ניתנת תורה. מעמד סיני למעשה הוא מעין כריתת ברית בין העם לאלוהים, שנעשה בהסכמת שני הצדדים, ועל כך הלוחות עליהם כתובות הדיברות מכונות גם לוחות הברית. 

                      מעמד הר סיני חל "בחודש השלישי לצאת בני ישראל מארץ מצרים". יציאת מצרים חלה בחודש ניסן, מכאן שמועד מתן תורה הוא חודש סיוון. במעמד זה הפכנו לעם מיוחד במינו, ל'עם-סגולה'. הוטל עלינו התפקיד להיות 'אור- לגויים' ולהפיץ את דבר-ה' בכל העולם כולו. הנדודים הרבים של עם ישראל בכל ארצות-תבל לא היו רק עינוי וטורח. באמצעות נדודים אלה הגשים העם היהודי את השליחות האלוקית שהוטלה עליו, והביא את אור הקדושה לכל העולם כולו.

                      תיאור מעמד הר סיני ,נפתח עם פניית אלוהים לעם ישראל באמצעות משה, בשאלת נכונות העם לחסות תחת שלטונו. התשובה החיובית היתה מיידית: "ויאמרו כל אשר דבר ה' נעשה" .בתגובה מורה האל לעם להכין עצמו לשעת קבלת התורה - להתנקות, להחליף בגדים, להימנע מקיום יחסי אישות, ולהמתין יומיים בקדושתם. סביב ההר קבע משה גבול ברור, ועל העם נאסר לחצותו. בבוקרו של היום השלישי החלו אירועי השיא של המעמד. האירוע לפי חז"ל ,מתואר באופן מופלג כאירוע מפחיד ומעורר אימה שבעקבותיו ישראל נסוגו לאחור מרחק רב מאוד, וישראל לא יכלו להכיל את הקול האלוהי ונפשם יצאה בדברו, והיה צריך להחיות אותם.

                      מדובר באירוע בו העניק האל לבני ישראל, באמצעות משה, את עשרת הדיברות. במובנו השני, מדובר בסדרת האירועים שראשיתה בכינוס בני ישראל למרגלות הר סיני, דרך קבלת הלוחות ושבירתן בעקבות חטא העגל, וסופה בעלייה השנייה של משה אל ההר וקבלת הלוחות השניים.

                      התגלותו של אלוהים על ראש הר סיני היתה לפי התיאור התנ"ך היתה:בענן כבד, ברקים, קולות, קול שופר, אש ועשן המתואר כ"עשן הכבשן" והשמעת עשרת הדברות בדיבור אלוהי: "משה ידבר והאלהים יעננו בקול:" .

                      מטרתו של המעמד הייתה לרומם ולגדל את שם ישראל בעולם ,ולהביא אותם ליראת שמים ואמונה חוויתית באל, ללמד את עם ישראל אמונה, ולצוות לו את עשרת הדיברות בהתגלותו של אלוקים, מלווה באזהרה לא לשכוח את המעמד.

                      על פי חז"ל מתן תורה מכונה "תפארת", מפני שהתורה נתפסת ככזו. האירוע נחשב לחתונתו של הקב"ה עם האומה הישראלית. האירוע אינו נתפס כאירוע מקומי אלא כאירוע קוסמולוגי "שקולו הולך מסוף העולם ועד סופו", ונוגע לכל האנושות, אף שזו סירבה לקבל את התורה . ולא רק לבני אדם אלא גם לבעלי החיים.

                      מעמד הר סיני היה מאורע מיוחד במינו, שאין לו אח ורע בכל ההיסטוריה האנושית, כשהעם היהודי כולו, תינוקות וזקנים ,נשמות בגופים ולא בגופים,כולם זכו לפגוש את האלוקים. התורה עצמה מצהירה-שאירוע כזה לא התרחש מעולם בשום מקום אחר וניתן לאמת זאת על ידי בדיקה בכל ספרי ההיסטוריה הכלליים - באף אחד מהם לא מתואר מעמד דומה, של ישות רוחנית המתגלה לעם שלם.

                      כל הטענות האחרות על התגלות אלוקית בהיסטוריה האנושית מבוססות על עדותו של אדם אחד או לכל היותר על עדותה של קבוצה קטנה של אנשים. סוג כזה של טענה לא ניתן לבדות. אדם יכול לטעון שהיה לו חזיון בלילה ואלוקים התגלה בפניו, ואם הוא ניחן בכושר שכנוע סביר והמאזין פתי דיו, הוא עשוי אולי לשכנע שהוא נביא. אבל אדם לא יכול לשכנע את השני שראה משהו שהוא יודע שלא ראה.

                      עם ישראל שמר על התורה משך אלפי שנים, לא בגלל הנסים או איזו תופעה על טבעית אחרת בהיסטוריה היהודית, אלא מפני שבאמת כולנו היינו שם, למרגלות הר סיני וכולנו שמענו את אלוקים מדבר, ומאז, דור אחר דור, העברנו הלאה מאב לבן את פרטי המאורע הזה.

                      הסיפור המופלא של הישרדות העם היהודי במהלך כל הדורות, עתיד להיות במידה רבה, התיאור של מה שקרוי בפינו: "שלשלת הקבלה" - תהליך מסירת התורה מדור לדור, עד לימינו אנו.

                      אברהם פריד מתאר בשירו את השתלשלות העניינים בבחירת עם ישראל לקבל את התורה לעומת שאר העמים שהשתמשו בתירוצים שונים למה לא לקבלה:

                      התורה והאומות - אברהם פריד

                      בעזרת ה' נפתח בשיחה,
                      ונספר על ימי השמחה.
                      השמחה שורה על פני כולם,
                      התורה מגיעה לעולם.

                      בורא העולם הגיבור והנורא,
                      מחפש חתן לבתו - התורה.
                      השמחה שורה על פני כולם,
                      התורה מגיעה לעולם.

                      אל אומות העולם הוא פונה בשאלה -
                      מי רוצה את התורה ככלה?
                      האומות שואלות מה והיכן?
                      איי, אף אחד אינו מוכן.
                      ומה היה לבסוף עם התורה?
                      הבה נספר מה שקרה.


                      ירד המלאך עם התורה ובא,
                      הישר לרוסיה, למוסקבה.
                      לרוסים הוא הראה את התורה,
                      אולי יאהבו לשמרה.

                      אומרים הם לו: חרשו,
                      אמור רק ...
                      אומר להם המלאך: "אנכי ה'",
                      מאחרים אין להתרשם.

                      אומרים הם לו: לא, תודה,
                      כנראה, חבר, שאינך מודע,
                      שאותנו המסורת לימדה
                      שלא כך מנהג העדה.

                      לא-לא-לא, לא, תודה,
                      אצלנו לא זו העמדה.
                      אולי בגרמניה - לך תדע,
                      יקבלו אותך באהדה.


                      טס המלאך וחוצה את פולין,
                      ומגיע לברלין.
                      לגרמנים הוא מראה את התורה,
                      אולי יאהבו לשמרה.

                      אומרים הם לו: בסדר, גרייט,
                      רק אמור ...
                      אומר להם המלאך: לא תרצח,
                      רצח הוא דבר מופרך.

                      עונים הם לו: לא, תודה,
                      כנראה מיין הר, שאינך מודע,
                      שאותנו המסורת לימדה
                      לרצוח בלי גבול ומידה.

                      לא-לא-לא, לא, תודה,
                      אצלנו לא זו העמדה.
                      אולי בצרפת - לך תדע,
                      יקבלו אותך באהדה.


                      טס המלאך במעוף זריז,
                      ומגיע לפריז.
                      לצרפתים הוא מראה את התורה,
                      אולי יאהבו לשמרה.

                      אומרים הם לו: סילבופלה,
                      רק דבר אחד גלה.
                      אומר להם המלאך דברים ברורים:
                      שמרו חיי משפחה טהורים.

                      עונים הם לו: לא, תודה,
                      כנראה, מיסייה, שאינך מודע,
                      שאותנו המסורת לימדה
                      שלא כך מנהג העדה.

                      לא-לא-לא, לא, תודה,
                      אצלנו לא זו העמדה.
                      אולי באנגליה - לך תדע,
                      יקבלו אותך באהדה.


                      טס המלאך לכיוון הנידון,
                      ומגיע ללונדון.
                      לאנגלים הוא מראה את התורה,
                      אולי יאהבו לשמרה.

                      אומרים הם לו: Thank you, Sir,
                      רק עוד קצת הסבר חסר.
                      אומר להם המלאך: "לא תחמוד"
                      זה דבר שחשוב ללמוד.

                      עונים הם לו: לא, תודה,
                      כנראה, מיסטר, שאינך מודע,
                      שאותנו המסורת לימדה
                      לחמוד בלי גבול ומידה.

                      לא-לא-לא, לא, לא, תודה,
                      אצלנו לא זו העמדה.
                      אולי באמריקה - לך תדע,
                      יקבלו אותך באהדה.


                      ממשיך המלאך בטיסת המרתון,
                      ומגיע לוושינגטון.
                      לאמריקאים הוא מראה את התורה,
                      אולי יאהבו לשמרה.

                      אומרים הם לו: Thank you, fine,
                      מה כאן הביזנס, באיזה ליין?
                      אומר להם המלאך בקול רועם:
                      קיימו כיבוד אב ואם.

                      עונים הם לו: לא, תודה,
                      אומתנו תמיד צעירים כיבדה
                      מבוגרים נועדו אך ורק כדי
                      לחגוג את Mother's Day.

                      לא-לא-לא, לא, תודה,
                      אצלנו לא זו העמדה.
                      אולי הערבים - לך תדע,
                      יקבלו אותך באהדה.


                      טס המלאך במעוף מהיר,
                      ומגיע לקהיר.
                      לערבים הוא מראה את התורה,
                      אולי יאהבו לשמרה.

                      אומרים הם לו: טוב, מבסוט,
                      רק צריך לדעת, זה לא פשוט.
                      אומר להם המלאך: "לא תגנוב",
                      לגנוב זה דבר לא טוב.

                      עונים הם לו: לא, תודה,
                      כנראה, חוואג'ה, שאינך מודע,
                      שאותנו המסורת לימדה
                      לחמוד בלי גבול ומידה.

                      לא-לא-לא, לא, תודה,
                      אצלנו לא זו העמדה.
                      אולי אל-יהודים - לך תדע,
                      יקבלו אותך באהדה.

                      באמצע הדרך עומד המלאך,
                      והנה הוא רואה יהודי משולח.
                      טלית קטן לו ארוכה ורחבה,
                      התמלא לבו בחדווה.

                      ליהודי הוא מסר את התורה,
                      והוא הודה לו וקרא:
                      רק המתן נא שעה קלה,
                      אתן לך קבלה.

                      אין לי זוג יותר מוצלח,
                      כך חושב לו המלאך.
                      גם התורה וגם היהודים,
                      בעולם הם מנודים.

                      יהודים מאמינים הם בתורה,
                      ואינם יכולים לעשות כל רע.
                      על השבת הקדושה שומרים,
                      ומכבדים את ההורים.

                      מששמע את זאת המלאך,
                      חזר למקום שמשם נשלח.
                      את התורה זיווג, הותיר בעולם,
                      במקום הטוב מכולם!

                      דרג את התוכן:
                        0 תגובות   יום שלישי, 14/5/13, 04:16

                        ''

                         

                        היום ארבעים ותשעה ימים לעומר-מלכות שבמלכות 
                          


                        שאלות לבחינה עצמית:


                         -אם שליטתי נובעת מביטחון פנימי שמושרש עמוק בתוכי?

                        -אולי היא רק מסווה של חוסר בטחוני?

                        -אם כך הדבר,האם שליטתי מוגזמת?

                        -האם אני מכיר בייחודי כאדם?

                        -האם אני מכיר בתרומתי לאנושות?


                        האתגר היומי: 


                        עצור רגע והתרכז בעצמך,באמת הפרטית שלך ולא על הצגתך החיצונית כלפי אחרים.

                        היה נינוח ורגוע ביודעך שאלוקים ברא אדם מאד מיוחד..וזה

                         

                        אתה!

                        דרג את התוכן:
                          13 תגובות   יום שני, 13/5/13, 06:35
                           יום שני, 31/5/10

                           

                           

                          ''

                           

                           

                          לקום בבוקר

                           

                           

                           

                            קמתי 

                           

                           ומעבר למציאות

                           

                           מעבר להגיון

                           

                           התנגנה לה מנגינה

                           

                           עליזה ושובבה. 

                           

                           

                           

                           "בוקר טוב עולם

                           

                           אני מצפה לחיות

                           

                           בוקר טוב עולם

                           

                           אסיר המסכות..." 

                           

                           

                           

                           התעוררתי אל העולם

                           

                           פרשתי כנפי העיפות

                           

                           נסקתי באוויר החופשי

                           

                           אברותי רפויות... 

                           

                           

                           

                           "בוקר טוב עולם

                           

                           אני צמאה לחוות

                          בוקר טוב עולם

                          זמן לי חוויות..."

                          דרג את התוכן:

                            פרופיל

                            אסתר רבקה
                            1. שלח הודעה
                            2. אוף ליין
                            3. אוף ליין

                            ארכיון

                            פיד RSS