כותרות TheMarker >
    ';

    כי האדם עץ השדה

    כי האדם עץ השדה / נתן זך

    כי האדם עץ השדה.
    כמו האדם גם העץ צומח
    כמו העץ האדם נגדע.
    ואני לא יודע
    איפה הייתי ואיפה אהיה.
    כמו עץ השדה.

    כי האדם עץ השדה.
    כמו העץ הוא שואף למעלה
    כמו האדם הוא נשרף באש.
    ואני לא יודע
    איפה הייתי ואיפה אהיה.
    כמו עץ השדה.

    אהבתי וגם שנאתי
    טעמתי מזה ומזה.
    קברו אותי כחלקה של עפר
    ומר לי, מר לי בפה.
    כמו עץ השדה.


    כי האדם עץ השדה.
    כמו העץ הוא צמא למים
    כמו האדם גם הוא נשאר צמא.
    ואני לא יודע
    איפה הייתי ואיפה אהיה.
    כמו עץ השדה.

    ארכיון : 8/2014

    1 תגובות   יום שישי , 29/8/14, 06:12

    ''

     

    כל הנחלים הולכים לים 


    קוהלת,פסוק ז' - "כל הנחלים הולכים אל הים, והים איננו מלא, אל מקום שהנחלים הולכים - שם הם שבים ללכת." 
    כל הנחלים שופכים את מימיהם אל הים, כדי למלאות אותו על כל גדותיו עד שהוא גם יכסה את הארץ, אך בסופו של דבר הים איננו מלא והנחלים לא משיגים את מטרתם, והסיבה לכך שזה קורה היא כי אל מקום שהנחלים הולכים -שזה הים ? משם הם שבים ללכת.


    "שם הם שבים ללכת" - מה הכוונה? ובכן, מסביר רש"י את התמונה - מי הנחלים מגיעים לים ומשם לקרקעית הים, ומשם הם זורמים מתחת לפני הארץ במחילות עד שהם נובעים שוב מהנחלים.


    המסקנה מחוקי הטבע: השמש והנחלים אינם מסוגלים לשנות את יעדם, והם תמיד ינועו באותו גלגל.


    קהלת אמר כי: כל הנחלים הולכים לים, והים אינו מלא. אמרתו של קהלת באה לתת דרש לתופעת הטבע- שפני הים תמיד יהיו בגובה אחיד בכל מקום. כלומר, למרות שכל הנחלים זורמים לים גובה פני הים אינו משתנה. מכאן, תופעה זו ממחישה את עוצמתו של אלוהים שמעכב, לכאורה, את התמלאות הים.

    עמוס קינן כתב את שיר הסתיו ובו הוא מתחיל עם מאמרו של קוהלת:"כל הנחלים הולכים לים"
    והריהו לפניכם: 
    כל הנחלים הולכים לים/אריק לביא


    כל הנחלים הולכים לים
    ולי כבר אין לאן ללכת
    אני עכשיו מצב קיים
    ואת היסטוריה מתמשכת
    כל העצים לבשו ירוק
    אני לבשתי ג'ינס וכובע
    עכשיו הכול נראה רחוק
    רוצה לדעת למה כובע

    השושנים פרחו אתמול
    אך האתמול פרח לפתע
    היום התחיל ברגל שמאל
    וגם האהבה כבר מתה
    כל הכבוד לנחלים
    כי הם יודעים לאן ללכת
    והעצים והעלים
    הם יודעים מתי תהיה שלכת

    שלום, שלום אהובתי
    מדוע זה ברחת ממני
    אני חוזר לי אל ביתי
    אם ישאלו אני אינני
    כל העצים לבשו ירוק
    אני לבשתי ג'ינס וכובע
    עכשיו הכול נראה רחוק
    רוצה לדעת למה כובע


    בניגוד לחוקי הטבע קינן הולך "נגד הזרם" הטבעי של הטבע ומתעלם מחוקיו בהם הוא מכיר אך לא מוכן לזרום כמוהם.הוא אינו זורם עם החיים ונשאר מאחור...


    תמיד יש לנו את הבחירה להישאר בעבר או לחיות את הכאן ועכשיו ולאפשר לזרימה ולהתחדשות להיכנס אל חיינו.
    שיהיו לנו תמיד הבחירות הנכונות-מתוך חשיבה חיובית וזרימה...

    דרג את התוכן:
      2 תגובות   יום חמישי, 28/8/14, 04:10

      ''

       

      השיעורים בחיינו

       

      אוסף החוויות אותם אנו עוברים משך מסע חיינו,אותם התנסויות טובות,קשות,מכעיסות,מפתיעות וכו-הם למעשה שיעורים הנשלחים אלינו ולשמם הגענו לכאן,אל החיים בגלגול הזה.

       

      אדם נכנס לחיינו ומחולל בהם סערה.לאחר זמן מה עוזב אותם,ומותיר אותנו עם אנרגיות מעשינו המשותפים.אנו מתבוננים תוהים,על חוויותינו עימו.ניתנת לנו  אפשרות לכעוס עליו ועל "מזלנו" - אם החוויה נושאת טעם רע ,או להיפך-לאתגר את עצמינו ולבדוק מהו  השיעור שהוא בא ללמדינו.

       

      כל מפגש בחיינו מכיל בתוכו לימוד על עצמנו. ישנם מקרים עוצמתיים -בהם אותו מפגש יכול להשפיע עלינו למשך כל חיינו וישנם רגעים, במפגש אחר שילמדו אותנו על כך שעברנו כברת דרך אמיתית, השתנינו, התקדמנו. לעיתים אנשים באים להראות לנו את ה"אני הקודם" שלנו, את המקום בו היינו לפני כן, המקום ללא עבודה עצמית והתקדמות מודעת. לעיתים מראים לנו את עתיד נתיבנו. את המקום אליו אנו רוצים ושואפים להגיע.

       

      לא פעם אנו יוצאים מתוסכלים,כואבים ומתרעמים על השיעור שחווינו.האגו הפגוע שלנו רוצה את ההסבר כאן ועכשיו על מה שקרה .אך מכיוון שעיננו עיני בשר ודם,לא תמיד תגיע התשובה המיידית לתודעתנו על הסיבה והמטרה של השיעור שזה מקרוב עברנו.

       

      חוויות השיעור הזה והשיעורים שיגיעו כמובן אחריו, אלו הן המעצבות את אשיותינו ואת תפיסת עולמינו.תודעתנו צורבת אותם ברמות שונות של מודעות והן שקובעות ,במידה רבה,את הדרך בה נעצב את דרכינו להבא.

       

       הבחירה שלנו איך להתמודד עם החוויה ,היא שתקבע את הבגרות והבשלות שלנו ללמוד ולהפיק לקחים ולהמשיך הלאה.במידה ולא נעשה עבודת מודעות על החוויה איתו נמגנט שיעור דומה עד שנשנה את אורח חיינו או מעשינו אותם בא האדם ללמדנו ,ולא השכלנו,ללמוד את שיעורו.

       

      עצם הידיעה וההכרה שלנו ,שאין דבר קורה במקרה ,והכול הוא שיעור אחד גדול שעלינו לעבור, או שהוא כבר מאחורינו או לזה שאנו  מצפים אחריו.כמו גלים ,נשלחות אלינו חוויות הלימוד,וכל החוכמה היא לגלוש ולחוות את הגל ,ללמוד את ליקחו.לא לחמוק ממנו והאמת היא,שגם לא ניתן.

       

      במקום זאת אנו יכולים:

      -לבחור ולהסתכל מעבר לקושי ולתסכול העכשווי.

      -להביט על האתגר שבשיעור ולא על הקושי בו. חשוב שנדע שאף אחד לא מקבל קושי ,אם הוא לא מקבל במקביל גם את הכוחות להתמודד איתו.

      -לראות בניסיון הטוב או הרע –שיעור מאתגר ולא עונש. את הקשיים ניתן לראות כמתנה שקיבלנו שמטרתה לעזור לנו להתעורר אל מה שבאמת חשוב ונכון ולא כעונש ומטרד.

      -לראות אל השיעור כהזדמנות מצוינת לצמיחה רוחנית ולשינוי.

       

      אם נלך בדרך החיובית ונלמד את אוסף השיעורים הרוחניים ,שנשמתנו בחרה לעבור לטובתנו,למען המטרות שלשמם הגענו לכאן,גבולות תודעתנו יתרחבו ונפנה מקום לאור שיכנס לתוכנו במקום לאפלת חוסר הבנת תכלית השיעורים.נקבל בשלווה את פני השיעורים וכך נרגיש שאנו מגשימים את עצמנו.

      דרג את התוכן:
        0 תגובות   יום שלישי, 26/8/14, 03:40
         

        ''

         

        קארמה היא חוק הסיבה והתוצאה

         

        לכל נשמה יש נתיב חיים ותכנית לימודים ייחודית משלה.הלמידה היא הסיבה להיותנו בעולם.הקארמה שלנו היא  שיעורי החיים שלנו,הדברים אשר עלינו ללמוד,לרפא ,להשיג בחיים אלה [בגלגול זה]ומהווים הזדמנות לצמיחה. כל היאחזות בחיים יוצרת קארמה ומובילה ללידה מחדש. את הקארמה אפשר לפתור רק בהיותנו בגוף.

         

        קארמה היא:"חוק הסיבה והתוצאה". קארמה הינה חוק טבע מרכזי, עם כל מה שמשתמע מזה. כשם שאנו יכולים לנוע בבטחה בעולם הפיזי ביודענו את חוקיו, כך נוכל לנוע בבטחה בעולמות המנטאליים והמוסריים כשנלמד את חוקיהם. בדתות בהן קיימת אמונה בגלגול נשמות - חלים יחסי הסיבתיות לאורך כל הגלגולים (בעבר, בהווה ובעתיד).

         

         קארמה [ [karma, היא מילה ששאל העולם מהודו. קארמה איננה גורל.בשפת הסנסקריט פירושה: "פעולה" או "מעשה" -הנו מושג פילוסופי המתאר מחזור מלא של יחסי סיבה-תוצאה. זהו סך כל מעשיו של האדם - בעבר בהווה ובעתיד. השפעתם המצטברת של המעשים משפיעה באופן ישיר על המציאות - ומכך משתמעת אחריותו האישית של כל אחד על חייו.

         

        הקארמה אינה עונש אלא תהליך למידה שמטרתו להביא לצמיחה רוחנית ולהתפתחות הנשמה.כשאנו לומדים מהי חמלה ,פעולה נכונה ,מחשבה טהורה ,עבודה בשירות האנושות ואי התקשרות אנו משתחררים מהצורך להיוולד מחדש ולסבול.אנו אחראים לנסיבות חיינו ,לכאב ולשמחה,להזדמנויות ולמגבלות שלנו.כל המחשבות,המניעים והרגשות שחווינו בעבר מרכיבים את מי שאנחנו היום.

         

        הקארמה מכילה בתוכה  רגשות או אירועים מכאיבים אשר אצורים בהילה ולא נרפאו לפני מותו של האדם.תשוקה והתקשרות ,יביאו ללידה מחדש.הקארמה הוא המנגנון אשר מביא לכך.הקארמה הוא פעולת התודעה.לכל פעולה יש תגובה "מה שאנו שולחים הוא שחוזר אלינו" חיים שיש בהם מעשים רעים דורשים תיקון,והנשמה תיוולד מחדש.

         

        הקארמה מחולקת לשני סוגים: קארמה מסוג סיבה ומסובב וקארמה מתגלגלת.

         קארמה מסוג סיבה ומסובב מציינת תופעה אשר שורשיה בגלגול אחר ומלווה אותנו היום. קארמה כזאת היא למעשה פתיחת מעגל של נסיבות אשר עד שלא נשלים ונסגור את המעגל לא נוכל להשתחרר מהתופעות הנגרמות על ידי קארמה זו, גם אם יימשך הדבר לאורך מספר גלגולים. והיה וסגרנו את המעגל, למעשה סלקנו את הקארמה מחיינו ולא נסבול ממנה שוב. קארמה כזו ,היא בדרך כלל קארמה בעלת תופעות שליליות.

        ישנם שני דרכים להשתחרר מקארמה שלילית:

        -בקשת חסד אלוקי שזה פשוט לבקש שחרור מהקארמה, דבר שלא בהכרח אכן יקרה.

        - על ידי טיפולים המכוונים פתירת הקארמה[שחזור גלגולים לדוגמא].

         

        לפי ההינדואיזם והבודהיזם, כל פעולה רצונית שאנו עושים, חיצונית או פנימית, מותירה בנו חותם או רשמים. הרשמים הללו משפיעים על הגלגול הזה והבא שלנו. חוק הקארמה איננו צדק מוסרי או מערכת של שכר ועונש. חוק הקארמה הוא כאמור, עיקרון של סיבה ותוצאה, של פעולה ותגובה, של עשייה ופירותיה.

         לפי השקפה זו:אם עשינו מעשים טובים- צברנו קארמה טובה. הקארמה הזאת תשפיע לטובה על הגלגול הבא שלנו. לפי הבודהיזם, הטוב שגוררת פעולה טובה איננו שכר שניתן לנו בידי אל, אלא תולדה טבעית של מעשה טוב.

         

        בכל מעשיו של האדם הוא  יוצר קארמה "שלילית"[שהיא סיבה נוספת למחלות בגלל טעויות ופחדים מגלגולים קודמים]  או "חיובית". לכל מעשה ישנה  השפעות ,תוצאות והשלכות - קרובות ומרחיקות לכת. לרוב האדם אינו מודע לתוצאות והשלכות מעשיו ברובד העמוק והרחב. כשירכוש האדם הבנה לגבי הקארמה, יוכל לשנות את טבעו כדי שיהיה מחר שונה ממה שהוא היום. הוא אינו לכוד בידי גורל שנכפה עליו מבחוץ ללא מנוס. הוא נמצא בעולם של חוק, עולם מלא בכוחות טבע, שביכולתו להשתמש בהם על מנת להגשים את רצונותיו. מה שנחוץ לו הם ידע ורצון. עליו להבין שקארמה אינה כוח הרסני, אלא היא שורה של תנאים המביאים לתוצאות מסוימות וקבועות.

         

        התודעה יכולה לבחור ליצור מציאות חדשה אשר מרפאה את הקארמה ומאפשרת להשתחרר מפחדים ישנים,לשנות דפוסים שאבד עליהם הכלח,לפתור קונפליקטים ויחסים בעייתיים ולהחזיר את האיזון החיובי,שימנע את היווצרותה של "קארמה שלילית" .הדרך היחידה לנטרול קארמה שלילית היא לעשות קארמה טובה.חשוב לתת צדקה,לעשות מעשים טובים ולטפח מחשבות חיוביות מידי יום.[כדי לבטל מחשבות שליליות אצלנו עלינו לומר שלוש פעמים:"בטל,בטל,בטל"].כל הצלחה ראויה להערכה ,אך אין מקום להאשמה.

         

        הגלגול הנוכחי של האדם אינו מושפע רק מהקארמה שלו בגלגולו האחרון, אלא שמעשים ופעולות בלידות קודמות המשפיעות עליו. מי שעושה פעולות רעות, צובר קארמה שלילית וכך הוא משפיע לרעה על גלגולו הבא.

         

        היות וקארמה הינה תוצאה של מעשים, בחיים אלו ואחרים - "גלגולים", הרי כל אדם שאנו פוגשים וחווינו עימו קשר כלשהו - באופן טבעי ומתבקש - נוצרת, או משתחררת קארמה בינינו. מובן מאליו כי עם בני זוג וחברים קרובים יש לכם קשרים קארמתיים. עם כל אחד ואחד שיש לנו קשר חיובי או שלילי במיוחד - הרי שיש בינינו קארמה משמעותית במיוחד.

         

        קשרים קארמתיים נחווים בגלגולי חיים שונים באופנים שונים. מערכות יחסים שצריכות להיפתר היות ואינן תקינות, מתחלפות ונחוות בצורות ובאופנים שונים, בדרמות החיים. לעתים, אם לאישה בן זוג שהקשר ביניהם בעייתי במיוחד, ולא בא לידי פתרונו במערכת יחסים טובה ותקינה - הרי שהאישה ובן זוגה יתגלגלו פעם נוספת ויחליפו תפקידים ביניהם, או, ישחזרו בדיוק את אותו קשר טעון שיפור ביניהם.

         

        ברגע שאנחנו הולכים נגד הזרימה הטבעית של החיים אנחנו ולא עפ"י יעודנו האמיתי ,ככל שאנחנו רחוקים מהנשמה שלנו ולא מחוברים אל עצמינו- כוח המשיכה של הקארמה פועל עלינו יותר חזק ומנסה בכוח להחזיר אותנו "הביתה" לנשמה. ככל שיש בנו יותר פחדים שמוציאים אותנו מהאיזון בחיים כך כוח משיכה - הקארמה, חזק יותר. ככל שאנחנו מתקרבים לנשמה ונמצאים באיזון, אנחנו חיים יותר בשלווה ויש פחות סבל בחיים. האיזון בין הגוף לנשמה.

         

        ישנה קארמה של עם,פלנטה,מדינה,מין,גזע, וישנה קארמת יחיד שפירושה תוכנית לימודים אישית.הדברים מעוצבים לפי היחיד עפ"י צרכיו והתיקונים שבחר לתקן לפני שהתגלם בגוף.חלקם משמחים וחלקם קשים.האדם זוכה למתנות חיוביות כמו היכולת לצייר, אך מאידך מתנסה בדברים לא נעימים .כל אדם מגיע לעולם עם יעוד ותכנית לימודים שהיא פועל יוצא מהקארמה.בני משפחה ואוהבים מתגלגלים גלגול אחר גלגול.

         

        עוד בהיותנו נשמה אנו מתייעצים עם אדוני הקארמה ,שהם ישויות אשר עוזרות לנו להחליט מהם השיעורים אשר נלמד בגלגול זה,לפני התגלמותנו בגוף. הם אלו המתעדים את התיעוד של  הספרייה האקשית,שומרים עליו ואחראים לקארמה האישית והקיבוצית.הם מכונים גם "ליפיקה"[מילה בהינדית]שפירושה "מלאכי התיעוד".הם האחראים על הקארמה האישית.הם עוקבים אחר פעולותינו,קולטים בהתמדה כל מידע חדש שנוסף לחומר המתועד המאוחסן בזיכרונם.

        דרג את התוכן:
          2 תגובות   יום ראשון, 24/8/14, 05:21


          ''

           

          כוחה של הסליחה



          לא בכדי, ישנו דגש כל כך גדול בכיפור- על עניין הסליחה בין אדם לחברו.עבודת חייו של כל אדם היא הידיעה שהסליחה, היא קודם כל סליחה לעצמך ,ורק לאחר מכן, סליחה לאדם שפגע בך באמת ,או שנדמה לך שפגע בך בזדון.

          אלוקים,לפי מקורותנו, סולח לנו בקלות ומנקה את מחברתנו מכל הנקודות הרעות-ואנו פותחים דף חדש וספר חדש לשנה החדשה.

          ביום כיפור אלוקים לוחץ עלינו לבקש סליחה מאלו שפגענו בהם .הם אמורים לסלוח לנו ואם לא העוון "על ראשם".וגם אתה אמור לסלוח להם על פי בקשתם.

          כשאנחנו שומרים טינה אנו פוגעים בראש וראשונה בעצמנו.הכעס מחלחל בתוכנו ומביא עלינו מחלות ולעיתים קשות כמו סרטן(הסר טינה).

          אז מה הרצפט להתגבר על הקושי הגדול הזה לבקש סליחה או למחול למי שמבקש סליחה מאתנו?או לא מבקש ולמרות הכל נשחרר ונמחל לו(למשל אם נפטר)?

          ניר דונלד וולש מחבר "שיחות עם אלוקים",כתב ספר מרתק על הסליחה, ואלו הם עקרונותיו ונקודות למחשבה עבורנו-כדי שנוכל להגיע למצב בו נבקש סליחה קודם כל עבור עצמנו ורק אח"כ עבור הזולת, אותם כדאי שנשנן:

          1.לסלוח-זה מתכון לשמחה.לא לסלוח ,זהו המתכון לסבל.
          2.האם יתכן שכל כאב בלי קשר לסיבתו כולל בתוכו מרכיב של חוסר סובלנות?
          3.היאחזות במחשבות נקמה ,הימנעות מהענקת האהבה והחמלה שלנו,חייבים בודאי לפגוע בבריאותנו ובמערכת החיסונית שלנו.
          4.היאחזות במה שנקרא "כעס מוצדק"-חוסמת בעדנו את האפשרות לחוות "שלוות האלוקים"
          5.לסלוח אין פירושו -לקבל את מה שנעשה.אין כאן קבלה של התנהגות חסרת אחריות.
          6.סליחה פירושה- להפסיק לחיות בעבר המבהיל.
          7.סליחה פירושה -להפסיק לגרד את הפצעים כדי שימשיכו לדמם.
          8.סליחה פירושה-לחיות ולאהוב לגמרי בהווה בלי צללי העבר.
          9.סליחה פירושה- חופש מכעס וממחשבות תוקפניות.
          10.סליחה פירושה -וויתור על תקווה לעבר טוב יותר.
          11.סליחה פירושה -לא למנוע אהבתנו מאיש.
          12.סליחה פירושה-ריפוי הבור הפעור בליבנו שנוצר בעקבות מחשבות בלתי סלחניות.
          13.סליחה פירושה- לראות את האור האלוקי בכל אדם בלי קשר לאופן התנהגותו.
          14.הסליחה לא נועדה רק לאדם אחר אלא גם לעצמנו ,לטעויות שעשינו ,לאשמה ולבושה שאנחנו מחזיקים בתוכנו.
          15.הסליחה במובנה העמוק ביותר היא סליחה לעצמנו על כי הפרדנו את עצמנו מאלוקים האוהב.
          16.סליחה פירושה-לסלוח לאלוקים ולמחשבות המוטעות שלנו שאלוקים אי פעם נטש אותנו ועזב אותנו לנפשנו.

          לא שזה קל אבל זה בריא.
          לבריאות!

          דרג את התוכן:
            2 תגובות   יום שבת, 23/8/14, 22:18

            ''

             

            לך אל נמלה עצל ראה דרכיה וחכם

             

            שלמה המלך, החכם מכל אדם, אומר בספר משלי : "לך אל נמלה עצל ראה דרכיה וחכם ,אשר אין לה קצין שוטר ומושל תכין בקיץ לחמה אגרה בקציר מאכלה".

             

            פרוש: אדם עצל צריך ללכת אל הנמלה החרוצה, כדי ללמוד את דרך חייה ולהחכים.

             

            הנמלה חיה לא יותר מממוצע של ששה חודשים. בתקופה קצרה זו אין היא מסוגלת לאכול יותר מגרגיר או גרגיר וחצי של תבואה. אולם היא אוספת כה הרבה שהיה מספיק לה למשך שנים ארוכות לו זכתה והייתה חיה כל כך הרבה.

             

            הנמלה, יצור קטן ומעניין זה, חושבת: אולי יאריך השם יתברך בורא כל העולם את ימי ושנותיי? אאסוף איפוא מאכל לרוב, שיהיה לי מה לאכול במקרה ואקבל "ארכה" מן השמים... תקווה תמימה זו מדרבנת את הנמלה לעבודה מתמדת. אין היא יושבת "בחיבוק ידיים" ואין היא נלאית מלעבוד ולאסוף מזון לימים יבואו.

             

            ולזה התכוון שלמה המלך כאשר יעץ ללמוד ממעשיה של הנמלה. "לך אל נמלה עצל" - לך ואסוף מצוות ומעשים טובים כל זמן שאתה יכול, כל זמן שאתה חי ויש לך כוח.

             

            המסר הוא:כי יהודי צריך תמיד לחפש אחר מצוות ומעשים טובים. לעולם אין זה מספיק, ולעולם אין לאמור די. כמו הנמלה האוספת גרגיר לגרגיר, צריך היהודי לעשות מצווה ועוד מצווה כל ימי חייו

            ומהו ראה דרכיה וחכם? רבנן אמרו: ראה דרך ארץ שיש בה -שבורחת מן הגזל.

             

            ועוד נאמר במשלי:"אשר אין לה קצין שטר ומשל" - אחריות אישית. ממה שידוע לנו היום, במושבות של נמלים יש נמלה אחת או יותר הנחשבת ל"מלכה", אך למעשה אינה עוסקת בניהול, אלא רק יושבת בקן, אוכלת ומטילה ביצים. הנמלים הפועלות מסתובבות בחוץ בלי אף קצין, שוטר או מושל שמשגיח עליהן, ובכל-זאת עובדות ומביאות אוכל לקן. העצל המתבונן בנמלה אמור ללמוד ממנה לעשות את מלאכתו גם כשאף אחד לא משגיח עליו. גם האזרח המתבונן בנמלה אמור ללמוד ממנה לפתור את בעיותיו ולא לחכות שהממשלה תעשה זאת.

             

            "תכין בקיץ לחמה, אגרה בקציר מאכלה" - תכנון וחיסכון. מינים רבים של נמלים, ובפרט של נמלת הקציר הנפוצה בארץ ישראל, חיים על אוכל הנפוץ בעיקר בקיץ, כגון: גרעיני תבואה. כל מושבה של נמלים בונה קן גדול עם תאים מבודדים מפני מים, דבר שהיה ידוע כבר בימי קדם: "הנמלה הזו, שלשה בתים יש לה, ואינה כונסת בעליון מפני הדלף, ולא בתחתון מפני הטינה, אלא באמצעי" [דברים רבה].כל מושבה אוגרת כמה קילוגרמים של תבואה בעונת הקיץ, כך שיהיה להן אוכל בעונת החורף. העצל המתבונן בנמלה אמור ללמוד ממנה לחשוב על העתיד, גם אם הכסף שהוא מרוויח עכשיו מספיק לפרנסתו - שיעבוד קצת יותר כדי שיוכל גם לחסוך לתקופות של מחסור, "וממנה למוד להכין הכול בעוד לאל ידך" (מצודת דוד).

             

            אמר ר' שמעון בן חלפתא: מעשה בנמלה אחת שהפילה חיטה אחת והיו כולם באות ומריחות בה ולא הייתה אחת מהן נוטלת אותה. באה אותה שהייתה שלה ונטלה אותה.

             

            ראה חכמה שיש בה וכל השבח הזה שיש בה שלא למדה מבריה, ולא שופט ולא שוטר יש לה, שנאמר:"אשר אין לה קצין שוטר ומושל, אתם שמניתי לכם שופטים ושוטרים, על אחת כמה וכמה שתשמעו להן! הוי, שופטים ושוטרים תיתן לך בכל שעריך".

             

            רבי ברוך ממזבוז אמר:זהירים הם בני אדם שלא לבלוע נמלה חיה ואין הם זהירים שלא לבלוע אדם חי.

            דרג את התוכן:
              4 תגובות   יום שישי , 22/8/14, 08:07

              ''

               

              אך פגישה ,אך פגישה שכזו

               

              אמרתי בליבי :

              לכי לפגישה

              ראי במה מדובר

              נערי קורי העבר

              וצאי להרפתקה.

               

              פגשתי אותו מקריח מעט

              שיער לבן

              סיפורי ילדים ונכדים.

              שתי נשים ,

              חברות הרבה,

              עכשו- באתנחתא.

               

              מחפש חברה לחיים.

              אפילו חתונה.

              ילדים לא בעדיפות ראשונה.

              הזוגיות בהשקעה.

               

              סיפורי רהב על כיבושים

              קפה ללא עוגיה מזמין

              [מרגיש חבל על הכסף

              משאיר בארנק לפגישה אחרת].

               

              אוף!

              [ אומרת בליבי

              ביני לביני],

              אז כך מחפשים

              חבר לבילויים

              לתיאטרון ולסרט.

              עימו עלי לאחד כוחות

              לסיום סאגת חיים?

              [מהרהרת].

               

              טוב ברור שהסוף

              מבלי שקיבל את מבוקשו

              היה ניתוק קשר

              ואללי,מתי אאסוף שוב כוחות

              למשחק החיפוש המיגע

              ושאלת השאלות:

              האם באמת שווה להשקיע?

              דרג את התוכן:
                0 תגובות   יום שישי , 22/8/14, 02:58

                ''

                 

                שלוש עשרה מידות הרחמים הן מידותיו של אלוקים

                 

                בימי חודש אלול בהם אנו מרבים באמירת סליחות ומזכירים מספר פעמים רב את י"ג מידות הרחמים, שעפ"י דברי האריז"ל מאירים תיקונים אלו בחודש אלול -כדי להוסיף רחמנות על עם ישראל, מכיוון שבחודש זה אנו מתחילים את עבודת התשובה השנתית [אמנם תשובה צריכה להיות בכל יום, אבל כידוע, ימים אלו מסוגלים במיוחד].

                 

                שלש עשרה מידות הרחמים, הידועות בכינוי י"ג מידות, הינן, לפי היהדות, "מידותיו" של אלוקים. מידות אלו - שְׁלשָׁה עָשָׂר מִדַּיָא - מוזכרות בפיוט אחד מי יודע. לי"ג המידות כוח על טבעי, מאגי: כשאנו אומרים י"ג מידות - ה' מוחל לנו.

                 

                מרכז הסליחות ועיקרן הן :שלוש עשרה מידות הרחמים. בימי הסליחות אנו נוקטים בתפילה שלימד הקב"ה את משה רבנו, ואומרים לפניו את שלוש עשרה המידות שעליהן נאמר "יעשו לפני כסדר הזה ואני מוחל להם". מקורן של י"ג מידות הינו בחומש שמות ונאמרו על ידי משה רבנו לאחר חטא העגל, בבקשתו שאלקים יסלח לעם ישראל על החטא:

                "וַיַּעֲבֹר ה' עַל פָּנָיו וַיִּקְרָא

                ה' ה' אֵל רַחוּם וְחַנּוּן אֶרֶךְ אַפַּיִם וְרַב חֶסֶד וֶאֱמֶת:

                נֹצֵר חֶסֶד לָאֲלָפִים נֹשֵׂא עָוֹן וָפֶשַׁע וְחַטָּאָה

                וְנַקֵּה לֹא יְנַקֶּה - פֹּקֵד עֲוֹן אָבוֹת עַל בָּנִים וְעַל בְּנֵי בָנִים

                עַל שִׁלֵּשִׁים וְעַל רִבֵּעִים".

                 

                שלש עשרה מידות שהתורה נדרשת,הם  13 דרכי הגיון בהם ניתן ללמוד הלכות שלא נאמרו בתורה מפורשות אך ניתן להסיק אותן מתוך אלו המצויות באמצעות השימוש במידות אלו. אלו הם  שלש עשרה מידות הרחמים - מידות הבורא אשר בהם מנהיג הוא את עולמו. הן משמשות כתפילה בעת צרה ותשובה, "חזקה על י"ג מידות שאינן שבות ריקם...".

                 

                אומרים את המידות בפתיחת הארון ביו"ט, אך לא כשחל בשבת, לפי שהוא בקשה של רחמים ותחנונים.בתפילות ראש השנה ויוה"כ וסליחות לפני ר"ה ועשרת ימי תשובה, המתחילות 'אל מלך יושב' ופזמון "מדת הרחמים".

                 

                חשיבותן של שלוש עשרה המידות בבקשת סליחה בתפילה בציבור [בבית הכנסת],מודגשת במדרש אגדה: "מלמד שנתעטף הקדוש ברוך הוא [בטלית] כשליח ציבור, והראה לו למשה סדר תפילה. אמר לו: כל זמן שישראל חוטאין - יעשו לפני כסדר הזה [=יאמרו שלוש עשרה מידות], ואני מוחל להם." 

                חשיבותם הנוספת היא בשחזור המסר של מעמד המערה בחורב: הקב"ה הודיע למשה את מידותיו ו"התחפש" לירא שמיים, כדי ללמדנו מהן המידות שאנו צריכים לסגל לעצמנו. משמעות אמירת י"ג המידות אינה אמירה גרידא, אלא ניסיון להידמות למידותיו של הקב"ה. הקב"ה גילה למשה את מידות הרחמים, כדי שאנו נידמה לו ונרכוש לעצמנו את אותן מידות:

                "ומצווין אנו ללכת בדרכים... הטובים והישרים, שנאמר 'והלכת בדרכיו'. כך למדו בפירוש מצווה זו: מה הוא נקרא חנון - אף אתה היה חנון; מה הוא נקרא רחום - אף אתה היה רחום; מה הוא נקרא קדוש - אף אתה היה קדוש. ועל דרך זו קראו הנביאים לא-ל בכל אותן הכנויין: ארך אפים ורב חסד, צדיק וישר, תמים, גבור וחזק וכיוצא בהן - להודיע שהן דרכים טובים וישרים, וחייב אדם להנהיג עצמו בהן ולהדמות אליו כפי כוחו. וכיצד ירגיל אדם עצמו בדעות אלו עד שיקבעו בו? יעשה וישנה וישלש במעשים שעושה... ויחזור בהם תמיד - עד שיהיו מעשיהם קלים עליו, ולא יהיה בהם טורח עליו, ויקבעו הדעות בנפשו" [הל' דעות ].

                 

                ולפנינו הפיוט:

                אל מלך יושב על כסא רחמים / ע"פ מדרש חז"ל על פסוקים משמות 

                 

                אֵל מֶלֶךְ יוֹשֵׁב עַל כִּסֵּא רַחֲמִים 

                וּמִתְנַהֵג בַּחֲסִידוּת 

                מוֹחֵל עֲווֹנוֹת עַמּוֹ 

                מַעֲבִיר רִאשׁוֹן רִאשׁוֹן 

                מַרְבֶּה מְחִילָה לַחַטָּאִים 

                וּסְלִיחָה לַפּוֹשְׁעִים 

                עוֹשֵׂה צְדָקוֹת עִם כָּל בָּשָׂר וָרוּחַ 

                לֹא כְרָעָתָם לָהֶם גּוֹמֵל 

                אֵל הוֹרֵתָנוּ לוֹמַר מִדּוֹת שְׁלֹשׁ עֶשְׂרֵה 

                זְכֹר לָנוּ הַיּוֹם בְּרִית שְׁלֹשׁ עֶשְׂרֵה 

                כְּמוֹ שֶׁהוֹדַעְתָ לֶעָנָו מִקֶּדֶם 

                וְכֵן כָּתוּב בְּתוֹרָתָךְ 

                וַיֵּרֶד ה' בֶּעָנָן וַיִּתְיַצֵּב עִמּוֹ שָׁם וַיִּקְרָא בְשֵׁם ה' 

                וְשָׁם נֶאֱמַר 

                וַיַּעֲבֹר ה' עַל פָּנָיו וַיִּקְרָא 

                ה' 

                ה' 

                אֵל 

                רַחוּם 

                וְחַנּוּן 

                אֶרֶךְ אַפַּיִם 

                וְרַב חֶסֶד 

                וֶאֱמֶת 

                נֹצֵר חֶסֶד לָאֲלָפִים 

                נֹשֵׂא עָוֹן 

                וָפֶשַׁע 

                וְחַטָּאָה 

                וְנַקֵּה 

                 

                דרג את התוכן:
                  0 תגובות   יום חמישי, 21/8/14, 17:13

                  ''

                   

                  ראש חודש אלול-חודש ההתבוננות והתשובה

                  ראש חודש הוא היום הראשון של החודש בלוח העברי והוא תמיד עוקב אחר מולך הירח. כשם שהזרע מכיל בתוכו את הדנ"א של העץ כולו, כך היום הראשון של החודש מכיל את הכוחות השונים שיתגלו באותו חודש. באותו היום יש לכולנו הזדמנות למשוך אנרגיה וכוח מכל ההיבטים החי וביים של החודש. 

                  'אלול' בלשון תרגום הוא: חיפוש, כלומר שבחודש זה מתבוננים ומחפשים בכל מעשינו בשנה שעברה כדי למצוא פשעים ולשוב עליהם בתשובה.

                  אלול הוא החודש השנים עשר, המסיים את השנה בלוח העברי. ולכן במסורת היהודית הוא נחשב לחודש של חשבון נפש על השנה שעברה והכנה לקראת השנה החדשה והימים הנוראים הפותחים אותה. ומכאן המנהג להתחיל באמירת סליחות . 

                  זהו החודש שבו הקב"ה יורד את שבעת הרקיעים לפני יום הדין הגדול- ראש השנה , ומחכה לשמוע את החזרה בתשובה.

                  בחודש זה ניתנת לכולנו ההזדמנות להתנקות מכל השליליות שצברנו במהלך השנה החולפת, או כפי שהרב ברג מסביר, ההזדמנות לחזור בזמן, ולבטל מהשורש כל פעולה שלילית שעשינו במהלך השנה. 

                  פרוש השם אלול:
                  -יש הסבורים כי מקור השם הוא בשפה האכדית "elulu" ופירושו טהרה וכפרה. 
                  -יש הסבורים ששם החודש נגזר מהמילה קציר, דבר המעיד על סוף תקופת הקציר החלה בחודש זה. --פירוש נוסף קושר את שם החודש לבכי וסליחה. המילה אללי פרושה זעקה ובכייה. בחודש זה מרבים בתחינות ובכיות ובבקשת סליחות.
                  -אלול" --- ראשי תיבות: אני לדודי ודודי לי ". פסוק זה ממשיל את היחס של עם ישראל ואלוקים ליחס של אישה לאהובה. זו האווירה של פיוס השורה בימים אלו של בקשת סליחה מהזולת ומאלוקים.
                  -'אני לדודי ודודי לי' (שיר השירים) ראשי תיבות אלול. לפי שבחודש זה ישראל מתחזקים בתשובה ומתקרבים לדודם שהוא הקב''ה, והקב''ה פושט ידו לקבל שבים.
                  - 'אני לדודי ודודי לי'- סופי תיבות 4 פעמים י' שהם ארבעים, רמז לארבעים יום מראש חודש אלול עד יום הכיפורים.
                  - '(ומל ה') את לבבך ואת לבב זרעך'- ראשי תיבות אלול. רמז על הסיוע מן השמים לתשובה בחודש זה.
                  - 'ומשלוח מנות איש לרעהו ומתנות לאביונים'- ראשי תיבות אלול. שבחודש זה מרבים בנתינת צדקה. שצדקה תשובה ותפילה מעבירים את רוע הגזירה.

                  במסורת היהודית, חודש אלול חותם את השנה כולה. זהו זמן של מאזנים וחשבון נפש. העובדה כי חודש זה הוא מעין הקדמה לימים הנוראים תורמת לאווירה ולמנהגים של בקשות סליחות וחזרה בתשובה.

                  שבט גד מתייחס לחודש זה (לפי האריז"ל).

                  בחודש זה המזל השולט הוא מזל בתולה - שהמאפיין הניכר ביותר שלו הוא היכולת לזהות פרטים. ניתן להיעזר באנרגיה של מזל בתולה כדי לזהות את השליליות שיצרנו ושעדיין בתוכנו, ולהתנקות ממנה.

                  תכונות הנולד בחודש זה: דקדקן. בעל אבחנה חודרת. יש בו יעילות ועשייה יצירתית ומועילה (יסוד אדמה). מבקש להשליט סדר בעולם. משתדל ליעל ולשפר כל דבר שמבטיח את קיומי וגופו. 
                  בודק כל דבר ומפרקו לחלקים. ביקורתי. שומר על בריאותו. רואה עצמו מחויב להעניק מהידע שלו ויכולותיו לאחרים. התיאור ששגור בפי אנשים: "אדם על הקרקע" יתאים לנולדים בחודש זה . קריר לדברים קטנים.לכן עלול בנקל ליפול לקטנוניות ודאגה וחוסר ביטחון. 
                  אם ינצל את תכונותיו לטובה, יצליח באופן מעשי וישכיל תמיד להתחדש לטובה ולעזור גם לאחרים בזה (בריאת העולם היתה בחודש אלול). התנאי היסודי שלו להצליח תלוי בהתקשרותו למקור נשמתו .
                  הנולד בחודש זה יצליח כשיקבל על עצמו לא לדקדק יותר מידיי ולא להתעקש יותר מידיי,על שום דבר שבעולם. זה תנאי הכרחי ,כדי שיהיה שמח באורח חייו. בפרט מול כישלונותיו וירידותיו (בכל המובנים) אם ישכיל לעשות התחלה חדשה, ולא להסתכל לאחוריו . אזי ישכיל מאוד לעצמו ואף יועיל לאחרים. 

                  בספרות הקבלה והחסידות מובא משל נפלא על סגולתו של חודש אלול, משל 'המלך בשדה'. 
                  המשל מסביר שבעוד שמשך כל השנה נמצא המלך בהיכלו, במקום פנימי ונסתר, שמעטים הם אלו הזוכים להגיע לשם, הרי שבחודש אלול נמצא המלך 'בשדה'. כאשר המלך בשדה, יכול ורשאי כל אחד לגשת אליו, ליהנות מזיו פניו ולהתקרב אליו. המלך מצידו, מקבל כל אחד בסבר פנים יפות ומראה פנים שוחקות לכולם. 
                  הנמשל הוא :בחודש אלול ניתנת האפשרות לכל אחד להתקרב יותר אל זיו פניו ופנימיותו של ניצוץ הבורא, הנמצא עמוק בנפש אצל כולנו. לכל אחד ניתנים כוחות מיוחדים לתור ולחפש בתוך נפשו, למצוא את האוצרות היפים של נשמתו ולהוציאם אל פני השטח.

                  מסיבה זו נהוג גם לתקוע בשופר בחודש אלול. תקיעת השופר מעוררת את התודעה הפנימית של הנשמה ומזכירה לה את מקורה הקדום ביצירת האדם.

                  דרג את התוכן:
                    2 תגובות   יום חמישי, 21/8/14, 07:14

                    ''

                     

                    בראיה לאחור

                     

                    הדרך לרוחניות הינה מפותלת ומלאה בפיתויי אגו.

                     

                    אתה חייב לשים לב היכן מדברת האמת המתחברת לכל רמ"ח אבריך וש"ס גידך ואיזו אמת היא אמת להמון כדי לשכנעו לפתוח את ארנקו ולהזרים כסף לגורואים ומסטרים המעריצים את יכולותיהם הגבוהות וממרום מושבם מסתכלים על הנוהים אחריהם כעדר בור הזקוק לכל מילה פלצנית הנזרקת כעצם לעברם.

                     

                    בתחילת הדרך אתה שומע,מתפעל ורואה מחזות אמת או מקסמי דמיון ומתפעל מיכולות הזולת ומיכולותך.

                    ככל שאתה מתחבר לדופק האמת הפנימית שלך אתה מתרחק מקלישאות ומחכה לסימני אמת להארה פרטית.

                     

                    ככל שהדרך ארוכה יותר בנתיב האמת שלך אתה מגלה את הפשטות של ההארה ומתרחק מההמון הסואן המפיץ תקשורים ואמיתות שנזרקו אליהם מעולמותיהם העליונים.

                     

                    להיות רוחני זה לחיות בפשטות וכל צעד מוכיח את האמת לאמיתה שלך שהתחברת אליה ולא האמת בה מנסים להאכילך רבים ו"רוחניים".

                    דרג את התוכן:
                      0 תגובות   יום חמישי, 21/8/14, 04:58


                      ''

                       

                      הרגל ההתבודדות.

                      תרגיל ראשון לזכות לחיים מוארים

                      הבחירה, ברוב השעות, נספגת בנוף היומיומי העוטף אותנו. אנחנו לא מרגישים שאנחנו בוחרים, אנחנו פשוט פועלים מתוך הרגל, מעשה אחר מעשה, פעולה אחר פעולה . ההתבודדות מקלפת את המעטפת הקהויה ,ומזכירה את מעלת היותי אדם בוחר. 

                      כשהתבודדות נכנסת לחיים, אדם מתחיל לממש את המעלה הגדולה ביותר שלו, והיא היכולת לבחור.

                      הרגל התבודדות לפרק זמן קצר , מרבע שעה עד כ-50 דק` . שבו אתה מתעמק בכוח הריפוי של השקט ולומד מי אתה באמת ! חשוב על הרגל ההתבודדות כתחנת עצירה לנפש. המטרה הינה התחדשות עצמית, וניתנת להשגה בתנאי שהינך נמצא לבדך, עטוף במעטה השקט היפיפה. "מראות יפים משקיטים נפש מוטרדת".

                      רבי נחמן מברסלב אומר:" ההתבודדות הוא מעלה עליונה וגדולה מן הכל. דהינו לקבע לו על - כל - פנים שעה או יותר להתבודד לבדו באיזה חדר או בשדה, ולפרש שיחתו בינו לבין קונו בטענות ואמתלאות בדברי חן ורצוי ופיוס, לבקש ולהתחנן מלפניו יתברך, שיקרבו אליו לעבודתו באמת. ותפלה".

                      תהליך ההתבודדות ,הינו תהליך מאד חשוב בהתפתחות האישית שלנו ובעלית דרגתנו הרוחנית. 

                      התהליך אינו קל ,אך הכרחי לאדם שרוצה בכל הכנות שבתוכו להתקדם ולהבין כיצד לשנות את דרכו בעולמנו המבולבל.

                      מוצע תהליך שאורך בין 5 עד 10 דקות בכל יום.

                      שלבי ההתבודדות:

                      א)הכרת תודה- לאלוקים,ליקום ולכל מה שיש לנו עלי אדמות.
                      ב) ווידוי אישי - אנו מתוודים על טעויותינו מתוך כוונה לשנות ולהתעלות.
                      ג) בקשת סליחה - לבקש סליחה ומחילה על הטעויות שעשינו במשך היום ובכלל.
                      ד) "חזרה בתשובה" -אנו מחליטים על הדרך לתקן, אנו יכולים לבחור בדרך של השתדלות או לנדור נדר שלא נשוב על הטעויות או המעשים שעשינו.
                      ה) בקשה - לבקש מאלוקים,מהיקום לתת לנו את כל צרכינו.לבקש עבור החיילים,עבור עמינו וכו.

                      התהליך הזה יעבוד ,אם נתמיד בו.זה יביא לעליה עצומה במדרגת הרוחניות, זה מתכון לשינוי החיים לטובה ולתיקון המידות שלנו.

                      דרג את התוכן:
                        2 תגובות   יום רביעי, 20/8/14, 09:41

                        ''

                         

                        מדיטציה טיפולית

                         

                        מדיטציה היא שיטת טיפול אופיינית לרובד הרוחני. דרך מדיטציה ניתן לאמן ולתרגל את היכולת להגדיר את הרצון ואת כיוונו .

                        המדיטציה הטיפולית מתאימה לכל אדם, המחליט לוותר על הסבל -ומחפש שקט פנימי ושלווה.

                        המדיטציה נותנת לו להניח למחשבות אקראיות ומפריעות ,שליטה ברגשות העולים בו,בתחושות של כעס, רוגז, תסכול ואשמה.

                        המדיטציה -היא השער לחופש. היא מספקת מודעות עצמית,שחרור מסבל, ריפוי הגוף ומעל הכול, שלום פנימי ואושר.

                        מדיטציה- הנה תרגול ורכישת מיומנות של ריכוז ההכרה והמודעות. מדיטציה היא תרגול המביא להשקטת ההכרה והבאתה תחת שליטה והרצון המודע שלנו.

                         

                        מטרת המדיטציה היא -התפתחות רוחנית וגופנית ורכישת מצבי תודעה גבוהים, ידיעה עצמית והארה רוחנית. לעשות לנו היכרות עם האני האמיתי שלנו, ולהתחבר אליו מתוך הדממה .במדיטציה אנו לומדים מהו שקט אמיתי, אושר אמיתי, ריפוי ושחרור מסבל.

                         

                        המדיטציה מפתחת אצל המתרגל אותה- ריכוז ומודעות. מתוך ריכוז כזה מתפתחת הוויה שאינה מושפעת ונגררת בנקל אחרי גירויים שונים. המדיטציה 'מאלפת' את ההכרה, לנוע להיכן שאנו רוצים, במקום שאנו נגרר אחריה ללא שליטה.

                        עם מיומנות התרגול והתפתחות הריכוז שלנו- צומחת בנו הידיעה העצמית לגבי המהות שלנו - המקור שלנו.

                        סגולות המדיטציה:

                        - שיפור תפקוד המוח

                        - שיפור מצב הרוח

                        - פיתוח היצירתיות

                        - פתיחות רגשית ושכלית

                        - שיפור זיכרון לטווח קצר

                        - תפקוד משופר בחיים

                        - בריאות מנטאלית וגופנית .

                         

                        אלו הן הסגולות הבסיסיות ביותר של המדיטציה בנוסף לשלבים גבוהים יותר של פיתוח עצמי וכוחות רוחניים נשגבים.

                         

                        רופאים ממליצים על מדיטציה כדרך למנוע, להאט או לפחות לשלוט על כאבים של מחלות כרוניות, כמו בעיות לב, איידס, סרטן ועקרות. היא גם משמשת להגברת האיזון במצבים של הפרעות פסיכיאטריות כמו דיכאון, היפראקטיביות ובעיות חוסר ריכוז, בשילוב שבין מיסטיקה מזרחית ומדע מערבי.

                         

                        ריפוי עצמי מתחיל במדיטציה.זוהי הדרך הטובה ביותר להעלות את הגוף הפיזי ,הרגשי והמנטאלי-לרמה רוחנית והתחברות לרוחניות. אנדורפין -חומר המופרש מהגוף בשעת המדיטציה כשהגוף נמצא בגלי אלפא ודומה בהרכבו למורפיום משכך כאבים במידה וקיימים פיזית,אך בהחלט גם כאבים נפשיים.

                        ברמה רוחנית זו כל השליליות(כאב בכל הרמות)מתח,התנגדות ופחד מורחקים והעצמי מתמלא שלווה,ביטחון,אהבה,קבלה,אחדות וריפוי.זהו איחוד מחדש עם העצמי הרוחני.עם האדמה וכל החיים.אל אחדות זו מגיעים בעזרת המדיטציה.

                         

                        היא יוצרת תהליך של צמיחה,שחשיבותו גדולה יותר ממטרה או מתוצאה כלשהיא.

                         

                        תרגול המדיטציה מכוון להשגת מצב שבו לא קיימת שום הפרדה בין 'אני' 'לאחר' או בין 'המתבונן' ל-'מושא ההתבוננות' .הוא המצב אליו האדם הרוחני שואף - התמזגות עם כל מה שקיים ועם מקור הבריאה. .

                         

                        מדיטציה / מילים: שמוליק קלוסקי

                         

                        שקע בן אדם תשקע

                        שקע בשינה עמוקה

                        בעוד דקה תנוח

                        ותעיף כל מועקה

                        כל כך הרבה רעש

                        מבוכות ושינויים

                        בעוד דקה הכול

                        ימחק מן הפנים

                        הרבה רעש

                        בעוד דקה הכול

                        ימחק מן הפנים

                         

                        עצום עיניים

                        תנשום עמוק

                        וספור עד עשר

                        תגיע רחוק

                        עצום עיניים

                        נשימה עמוקה

                        וספור עד שבע

                        הגעת רחוק?

                        אה?!

                        Meditation

                         

                        כמה קשה לגעת

                        דרג את התוכן:
                          2 תגובות   יום רביעי, 20/8/14, 06:58


                          ''

                           

                          המקום שבו אנו צודקים/יהודה עמיחי

                          מן המקום שבו אנו צודקים
                          לא יצמחו לעולם
                          פרחים באביב.

                          המקום שבו אנו צודקים
                          הוא קשה ורמוס
                          כמו חצר.

                          אבל ספקות ואהבות עושים
                          את העולם לתחוח
                          כמו חפרפרת,כמו חריש.

                          ולחישה תשמע במקום
                          שבו היה הבית
                          אשר נחרב.

                          אל תהיה צודק-תהיה חכם.כמה נכון.

                           
                          כשאנחנו ממהרים להתגרש ללא מחשבה שנייה מסיבות לכאורה מוצדקות:הוא בגד בי,היא לא מנקה מספיק את הבית וסיבות יותר רציניות- אנחנו צריכים לחשוב פעמיים.

                           
                          להחריב בית שבו יש זוגיות וילדים, זה לא רק המעשה של הפרידה .מה שאנחנו מתחילים כגירוש יש לו השלכות לחיינו ולחיי ילדינו ונכדנו .

                           
                          הרצון להוכיח עד כמה אנחנו צודקים יותר מהבן זוג שאנו עוזבים כה גדול,עד כי רובנו חוטאים בהוצאת כל הזבל כדי להוכיח בצורה הכי כואבת למה התחתנו עם "זבל"

                           
                          פעם שמעתי רב אומר לבעל שדיבר רעות על אשתו שרצה לגרשה :אתה קיבלת אישה לפי מה שמגיע לך ולפי ערכך.נדם הבעל והבין...

                           
                          אבל כמובן לא הפסיק.

                           
                          כמה קל להיות צודק ולהרוס. כל המרירות הזו.כל הרעל נשפך והילדים באמצע סופגים,בוכים והמומים...הם יזכרו לנו את זה אח"כ ויעשו לנו את המוות...נרוץ אתם לפסיכולוגים ,הם יהפכו לאלימים,הם יפסיקו ללמוד...

                           
                          כשאנחנו הורסים בית כדאי לעשות זאת ברוך.לפחות לסיים יפה.להיות פחות צודק...אבל בונה יותר...

                           
                          מה לעשות שפרץ של רגשות לא מוכרים,טינה,כעסים מציפים את הבית כסופת טורנדו עזה...

                           
                          הלחישה שתעלה תגיע בתום הקרב...כאילו- כי הוא לא ייתם...בהפוגות של בין לבין...כשמתחת לשכבות הצדק עולה הספק...ואולי היינו יכולים לפעול אחרת...ואולי היינו יכולים להלחם בצורה יותר הוגנת...ואולי...


                          הרי פעם אהבנו...


                          זכרו להרוס זה קל.להיות צודק זה מרגיש לנו חזק...אבל בשורה התחתונה כולנו יוצאים מפסידים ובגדול.

                          דרג את התוכן:

                            תגובות אחרונות

                            פרופיל

                            אסתר רבקה
                            1. שלח הודעה
                            2. אוף ליין
                            3. אוף ליין

                            ארכיון

                            פיד RSS