כותרות TheMarker >
    ';

    כי האדם עץ השדה

    כי האדם עץ השדה / נתן זך

    כי האדם עץ השדה.
    כמו האדם גם העץ צומח
    כמו העץ האדם נגדע.
    ואני לא יודע
    איפה הייתי ואיפה אהיה.
    כמו עץ השדה.

    כי האדם עץ השדה.
    כמו העץ הוא שואף למעלה
    כמו האדם הוא נשרף באש.
    ואני לא יודע
    איפה הייתי ואיפה אהיה.
    כמו עץ השדה.

    אהבתי וגם שנאתי
    טעמתי מזה ומזה.
    קברו אותי כחלקה של עפר
    ומר לי, מר לי בפה.
    כמו עץ השדה.


    כי האדם עץ השדה.
    כמו העץ הוא צמא למים
    כמו האדם גם הוא נשאר צמא.
    ואני לא יודע
    איפה הייתי ואיפה אהיה.
    כמו עץ השדה.

    ארכיון : 9/2015

    0 תגובות   יום רביעי, 30/9/15, 08:49

    ''

     

    האגו והביטול

    לפי פרויד, הנפש הינה מבנה מורכב המחולק לשלוש רשויות, והן:

    - סתמי - איד (id): החלק המאגד את היצרים הטבעיים 
    -אני - אגו (ego): החלק המהווה את עיקר המודע של האדם 
    -אני עליון - סופר אגו (super-ego): החלק המאגד את המוסר וצורכי החברה

    במונחים פרוידיאניים ,האגו משלב בין דרישות האיד (היצרים, האינסטינקטים), הסופר-אגו (האני העליון המוסרי) והמציאות. אגו "בריא" הוא כזה שמצליח לשמור על האיזון בין האיד לסופר אגו. האגו הוא גם מה שמעורר את תחושת העצמי באדם.

    האגו, כחלק ממנגנוני הפעולה ההישרדותיים לכאורה, נוטה בדרך כלל להתנגדות. מנגנונים אלו הם דפוס שסיגלנו לעצמנו כחלק מבניית הזהות האישית לצורך שימור תחושת האני.

    תחושה זו כבודה במקומה מונח, אבל היא גם יוצרת בנו תחושת נפרדות עקשנית. לכן, אם נאפשר לעצמנו לנוע לעבר הקבלה, נתקדם לרובד עמוק יותר של נשמתנו ונרפה את ההתנגדות הפנימית המעייפת-שכאשר אנו מתחילים בדרך הרוחנית שלנו, 'האגו' או תחושת הנפרדות, חש שעצם קיומו מאוים ויוצר לנו 'מכשולים' שמגיעים לעתים כהשתקפות דרך זולתנו או דרך הסביבה.

    המדד העיקרי המבואר בחסידות, לרמות ההתפתחות הפנימית של האדם הינו המעבר בין הרגשת ישות לביטול. ככל שהאדם מרגיש יותר את מציאותו החיצונית הנקראת ישות, הרי הוא מנתק את עצמו מפנימיותו וחוסם את עצמו מהתפתחות פנימית, וככל שהוא יותר בביטול הרי הוא מממש בצורה אמיתית את מעלותיו כאדם ומתחבר יותר לחיים אמיתיים.

    ההסבר לכך הוא, שהמשמעות העמוקה של ביטול אינה חוסר הערכה עצמית, דהיינו תחושה של שפלות ונמיכות הרוח, אלא ההכרה שכל מעלותיו וכישרונותיו ניתנים לו מלמעלה. לא הוא עשה את עצמו, וממילא כל מהותו היא מה שניתן לו מהבורא.

    לכן על-ידי תחושת הביטול נפתחת תודעת האדם להכיר את מעלותיו וערכו העצמי האמיתי, דהיינו, לא מה שהשיג, אלא מה שהוא מצד עצמו כמו שהבורא ברא אותו.


    אני לא אלוהים/אלמוני

    אני לא אלוהים , 

    אני בסך הכול בן אדם . 

    אני לא אלוהים , 

    אני טועה ונופל כמו כולם. 

    יטענו אחרים כי גם הוא טועה, 

    אני לעימות שכזה לא נכנס. 

    שלא אזרק לגיהנום ועוד אקבל קנס. 


    נפש צעירה עם אגו זקן , 

    צוחק תמיד על כמה שהוא מסכן . 

    אני מקבל בראש, הוא תמיד ייפגע , 

    האגו הזקן שלי חושב שתמיד מאנים לו רע. 

    הוא צודק באיזשהו מקום - אחרי הכול הוא האגו. 

    מלוטף שמצליחים , נפגע שנכשלים. 


    מי עיוור יותר , אני או האגו שלי , זה תלוי בזמן ובמקום. 

    מתישהו צריך לומר כאן : "עד הלום" . 

    אם הכישלון נועד מראש , מה הטעם להילחם 

    לבזבז אנרגיות מיותרות , סתם להתלהם. 

    עדיף שאסתום את הפה ואמשיך ללכת , 

    כי האמת היא - שהזמן לא עומד לכת. 


    אז אני עומד מול המראה שאיננה תלויה על הקיר, 

    זו שאותי יום אחד בקול תרועה תעיר. 

    היא מראה לי את עצמי , בערום מלא חשוף לעיניים בוחנות. 

    לא חוסכת ממני שום פרט בחיי , שלא אתחמק ושלא יהיו לי טענות. 

    "זה מי שאתה, תתמודד ואל תתבייש להיות ישר ובוטה , 

    כדי שלא ידרכו עליך ותישאר מאחור , עם נפש פגועה ואגו בוכה. " 


    אני לא אלוהים , 

    אני בסך הכול בן אדם . 

    אני לא אלוהים , 

    אני טועה ונופל כמו כולם. 

    כדאי אבל לקום . ועכשיו.

    דרג את התוכן:
      0 תגובות   יום רביעי, 30/9/15, 05:43

      תוצאת תמונה עבור חלום

       

      מתגנב אלי לחלום.

       

      וזו לא הפעם הראשונה.

       

      ואני אומרת:די!

       

      לא עוד!

       

      בחשאי.

       

       

      יש דרך לאוהבים

      לתקשר בארציות.

       

       

      אז אם יש לך

      מה לומר.

      מה לחדש.

      פשוט קח אוטובוס

      ונדבר...

      דרג את התוכן:
        0 תגובות   יום שלישי, 29/9/15, 07:16

        תוצאת תמונה עבור ניקוי רעלים

         

        ניקוי רעלים

         

        בתאריך 11/10-יום ראשון מתחילים ניקוי רעלים נוח,זול וחינמי.הרוצים להצטרף אלי לחודש ניקוי הרעלים מתבקשים לשלוח אלי בפרטי הודעה לקבלת רשימת המצרכים לעשרת הימים הקרובים.
        אז בוא ונתנקה לקראת החורף הקרב.

         

        תהליך הניקוי קורה באופן טבעי בגופנו בכל יום ויום על ידי מערכות ההפרשה: הגוף יודע לפנות החוצה מהמערכת רעלנים וחומרים שאינם נחוצים לו.

         

        ניקוי הגוף מרעלים מקובל היום בכל העולם בקרב שוחרי הבריאות שהחלו להכיר בערך הבריאותי של ניקוי פנימי מסוג זה על ידי שינוי תזונתי וצמחי המרפא והחליטות.

        ניקוי וטיהור הגוף מרעלים מומלץ אחת לכמה חודשים גם לאלו שאינם סובלים מבעיה מסויימת וגם לסובלים מבעיות בריאות. גם אם אנו שומרים על אורח חיים בריא, תזונה נכונה ופעילות גופנית אנו עדיין חשופים לרעלנים ונאלצים להתמודד עימם. הרעלנים מגיעים ממקורות פנימיים אותם הגוף מייצר וממקורות חיצוניים.

         

        העומס האדיר של רעלנים הקיימים כיום בכל מקום, מכביד על הגוף ועל מערכות ההפרשה שלא מצליחות להשתלט על סילוקם ולעמוד בקצב. רמת הרעלנים בגוף עולה, הם מצטברים, מפריעים לספיגת ויטמינים ומינרלים מהמזון, מהווים מצע נהדר להתפתחות פטריות וחיידקים וגורמים להופעת בעיות ומחלות שונות.

        בנוסף, עם ההזדקנות הגוף מאבד מיעילותו ומכושרו להרחיק רעלנים וחומרים מזיקים

        .

        בזמן ניקוי עלולים לצוף גם רגשות ותחושות, דברים עולים לפני השטח ולעיתים בשלבים הראשונים עלולים להופיע חוסר שקט ועצבנות, לכן אל תשכחו בזמן ניקוי לטפל גם בצד הנפשי, לכו לשבת או לטייל בטבע, בים, בהרים.

         

        למה כדאי לעשות ניקוי רעלים?

        -בשביל להרגיש טוב יותר! -בשביל שיהיה קל יותר להוריד משקל עודף - קשה להוריד במשקל כשהגוף עמוס ברעלנים ופסולת, ומערכת העיכול אינה פועלת באופן סדיר ובריא.

        -בשביל לסייע לגוף לטפל במחלות שונות, פטריות, דלקות, כאבי מפרקים, אלרגיות ועוד.

        -בשביל לפתוח דף נקי וחדש במערכת היחסים שלנו עם גופינו ובריאותינו.

         

        אם סובלים מ:

        עודף משקל, אלרגיות, עייפות, תשישות, מתח, עצבנות, ירידה בריכוז, בעיות עור, לחץ דם גבוה, נפיחות וגזים, עצירות, צרבות, בעיות עיכול, פטריות, קנדידה, ירידה ברמות האנרגיה, פגיעה בשינה, רגישות יתר למחלות, כאבי ראש ומגרנות, כאבי מחזור, כאבי שרירים, דלקות מפרקים, קשיי לימוד אצל ילדים, דיכאון, בעיות על העור, פריחות ואף הזדקנות מוקדמת - זקוקים לניקוי!!!

         

        ככל שרמת הרעילות גוברת, כך חומרת הסימפטומים גדלה.

         

        רמת האנרגיה עולה פלאים לאחר תהליך ניקוי הרעלים. פחות עייפים, קמים טוב יותר בבוקר, הגוף כולו מתפקד טוב יותר, ישנה תחושה פנימית נקייה ושלווה, קלילות, ירידה במשקל, מערכת עיכול מעכלת ומפרקת טוב יותר מזון ושומנים והיציאות מתאזנות.

        ממליצה בחום!

        דרג את התוכן:
          1 תגובות   יום שני, 28/9/15, 07:50

          תוצאת תמונה עבור לעזוב את העולם הזה

           

          כשנעזוב את העולם הזה

           

          נשאיר פה את בגדינו

           

          את מברשת השיניים שלנו

           

          את המכונית,

           

          הבית,

           

          את התמונות,

           

          הפלאפון...

           

           

          כשנעזוב מאחורינו את גופנו

           

          נשאיר את ספרינו

           

          מאכלנו,

           

          תכשיטנו

           

          את כל מה ששירת

           

          את נוחיות עולמנו.

           

           

           

          מישהו יגע בהם

           

          מישהו יאמוד אותם

           

          ולא נהיה כאן לצעוק:

           

          חדלו!

           

           

          פשוט נעלה לחלל

           

          ורק נשמתנו

           

          היא שתהיה שללנו

           

          מכל מה שאגרנו

           

          ולא עמד לנו כוחנו

           

          ועוצם ידנו

           

          לשאתם עמנו

           

          למשכננו החדש...

          דרג את התוכן:
            1 תגובות   יום ראשון, 27/9/15, 05:04

            ''

             

            נשים בחברה הישראלית מתמודדות עדיין עם חוסר שוויון מהותי

             

            המודעות הגוברת של נשים למעמדן החברתי והחיפוש אחר דרכים לשינוי הביאו נשים רבות למסקנה כי חייב  להיות שינוי עמוק בסדר היום הלאומי-חברתי. הן הבינו כי שיפור מעמדן אינו קשור רק בהן אלא בשינוי החברה כולה.

             

            אין ספק כי תרומתן של נשים בישראל לפוליטיקה, לכלכלה ולחברה היא משמעותית. עם זאת, נשים בחברה הישראלית מתמודדות עדיין עם חוסר שוויון מהותי בתחומי חיים רבים. מוסדות, נורמות חברתיות, מסורת וחוקים דתיים ממשיכים להחליש נשים ונערות בבתי-הספר, בעבודה, ובבתי הדין הרבניים, וממשיכים להנציח אי-שוויון בין המינים.

             

            תמונת מצב הנשים כיום בארץ:

            -לנשים ישנה שליטה גבוהה יותר על הילודה.

            -ניכר שינוי מסוים בנורמות החברתיות שהיו מושרשות בעבר.

            -הלחץ החברתי המופעל על נשים להינשא הוקל במעט במשך השנים.

            -מלאכת הטיפול במשק הבית קלה כיום בהשוואה לעבר ודורשת פחות זמן, בזכות המודרניזציה ושילוב המכשור האוטומטי בעבודות הבית.

            - הדחף של הנשים לצאת לעבודה גדל גם לנוכח העובדה שמעטים הזוגות המסוגלים לקיים משפחה על בסיס משכורת אחת בלבד.

            - בצה"ל באה לידי ביטוי רוח השינוי. בג"צ אליס מילר פתח בפני נשים את קורס הטיס היוקרתי, וכיום מצטרפות לשורות חיל האוויר גם נשים טייסות.

            -כיום מכהנות יותר ויותר נשים בתפקידים בכירים בישראל.

            -הפער בגובה השכר בין נשים לגברים עדיין קיים, ומגיע כיום ל-30%-35%. אחוז הנשים המובטלות עדיין גבוה יותר מאחוז הגברים.

            -ייצוג הנשים במערכת השלטונית לא השתפר.

             

            נשים מסתכלות על בעיית אי השיוויון בצורה שונה. נשים העובדות בצבא או סטודנטיות במחלקות שרובן גברים, מודעות לאי השיוויון בין המינים ולאפליה ורגישות לנושאים אלו ורואות בהם בעיות חברתיות חמורות, יותר מאשר סטודנטיות מחוגי לימוד שבהם לומדות בעיקר נשים או אחיות העוסקות במקצוע נשי מובהק. מכאן, שיש השפעות של מין, גיל, מוצא עדתי, רמת דתיות, רמת השכלה וסוג מסגרת תעסוקתית, על תפיסת מעמד האישה כבעיה חברתית.

            עוד ארוכה הדרך לפני הנשים להגיע לשוויון למרות המנהיגות החדשות שעלו לראשות המפלגות.עוד ארוכה היא דרכן.

             

            ולפנינו שיר על יחסים אישה-גבר:

            אני רואה לך בעיניים /מילים ולחן : אתי אנקרי

             

            אני רואה לך בעיניים

            אני רואה את הכול

            היית עוטף אותי בבית וחום

            אני רואה לך בעיניים,

            אני רואה את הכול

            היית סוגר אותי, אם היית יכול

            אני רואה לך בעיניים

            שכלום לא חשוב

            רק אתה, אני ואתה שוב ושוב

            אני רואה לך בעיניים

            שיותר מהכול -

            היית סוגר אותי,

            אם היית יכול

            היית בונה לי קירות

            היית מתקין מנורות

            שיהיה לי אור

            אני רואה לך בעיניים,

            זה כתוב בגדול

            היית מרשה לי, מוחל על הכול

            אני רואה לך בעיניים,

            רואה את הכול

            היית אוהב אותי כמו שאיש לא יכול

            הייתי משוטטת בין הקירות

            הייתי עושה בם צורות -

            שיהיו לי שמיים

            אני רואה לך בעיניים

            אני רואה את הכול

            היית עוטף אותי בבית וחום

            אני רואה לך בעיניים

            אני רואה את הכול -

            רק אותי לא רואה בתוך הכחול

            הלכתי לפני שעות

            וטוב לי מחוץ לקירות

            להתגעגע לבית

            דרג את התוכן:
              6 תגובות   יום שבת, 26/9/15, 23:28

              תוצאת תמונה עבור ילדים זה שמחה

               

              למה ללדת הרבה ילדים?

               

              זאת המתנה שהעניקו לי החיים!

               

              מהתקופה בה הייתי "צדיקה"

               

              שליתי את הטוב שברעיון.

               

              והיום שמחה רודפת שמחה.

               

              חתונות,לידות.

               

              זאת ליבת החיים.

               

              נכון-יש מחיר נוחות

               

              אך יש פרס ענק

               

              ומבורך.

               

              דרג את התוכן:
                0 תגובות   יום שישי , 25/9/15, 08:52

                ''

                 

                שבעת האושפיזין הבאים לבקרנו בסוכה

                 

                מנהג נפוץ בקהילות ישראל בחג הסוכות, שבכל יום מימי החג מזמינים את אחד האושפזין[ בארמית – אורחים] ועמו את שאר ששת האושפזין. אושפיזין  על פי המסורת היהודית, הם אורחים רוחניים אשר באים לבקר בסוכה במהלך שבעת ימי חג הסוכות. מקורו של מנהג הזמנת האושפיזין לסוכה הוא ככל הנראה בתורת הקבלה ובספר הזוהר. כל האושפיזין הם דמויות תנ"כיות מן ההיסטוריה היהודית.

                 

                לפי בעלי הקבלה[מהזוהר לקוח]: באים בימי חג הסוכות לבקר כל איש חסיד וצדיק בסוכתו, כל אחד ביום אחד מימי סוכות. וכדי לזכות לראות בהוד זיו אושפיזין הרוחניים, מצווה להזמין שבעה אורחים (אושפיזין) גשמיים, והם עניים מהוגנים בני תורה, לסמוך על שלחנו איש אחד בכל יום מימי החג.

                 

                כשישראל יוצאים מבתיהם ונכנסים לסוכה, מתוך כוונה לשם- שמים, הם זוכים לקבל שם את פני השכינה, וכל שבעה הרועים הנאמנים יורדים מגן-העדן ובאים לסוכה, ונעשים להם אושפיזין:אברהם, יצחק, יעקב, משה, אהרון, יוסף, דוד. הסדר הוא על-פי פסק האר"י ז"ל, אם כי ישנה דעה שהסדר הוא לפי סדר הדורות, כלומר - יוסף לפני משה ואהרן. ויש דעה שיוסף לא נמנה על האושפיזין, ושלמה המלך נמנה עליהם [אחרי דוד].

                 

                לכל אחד מהאושפיזין מיוחסת מידה - דהיינו ספירה מן הקבלה. שלושת הספירות העליונות אינן משויכות לאף אחד מהאושפיזין כיוון שהן מוגדרות כספירות 'מוחין', והן קודמות ליישום המעשי. אצל חסידי חב"ד מקובל כי באים גם האושיפיזין החסידיים.

                 

                לפי האמור:

                 

                 ביום הראשון - יושב אברהם אבינו –ספירת חסד [ורבי ישראל בעל שם טוב]בראש כולם

                ביום השני - יצחק אבינו -ספירת גבורה [ורבי דובער 'המגיד'] 

                ביום השלישי - יעקב אבינו –ספירת תפארת [ורבי שניאור זלמן - אדמו"ר הזקן]

                ביום הרביעי – משה-ספירת נצח [ורבי דובער - אדמו"ר האמצעי]

                ביום החמישי - יוסף  -ספירת הוד [ורבי מנחם מענדל - אדמו"ר הצמח-צדק]

                ביום השישי – אהרון-ספירת יסוד [ורבי שמואל - אדמו"ר מהר"ש]

                וביום השביעי - דוד –ספירת מלכות [ורבי שלום דובער - אדמו"ר הרש"ב]

                [ובשמיני עצרת - רבי יוסף יצחק - אדמו"ר הריי"צ, והרבי מנחם מענדל - אדמו"ר נשיא דורנו].

                 

                כלומר, בכל יום באים כל האושפיזין, אך בכל יום יושב בראשם אחד הרועים, על פי הסדר המפורט. וכתוב, שהאושפיזין אוהבים לראות אורחים בסוכה, ואז הם מברכים את כל היושבים בה בשפע של ברכות.

                 

                במדרש מהמאה ה-16 של המקובל ר' מנחם עזריה מפאנו נאמר כי ישנה מקבילה נשית לספירות הקיימות בקבלה. מכאן, הדרך לדרוש שיש אופציה נשית לביקור האושפיזות קצרה במיוחד. הוא מונה שבע נשים אותן הוא רואה כנביאות ומראה כיצד הן מגלמות את אותן שבע איכויות קבליות המצויות אצל הגברים המבקרים. ביום הראשון אברהם ושרה המייצגים את מידת החסד. ביום השני יצחק ומרים (אחות משה) המייצגים את מידת הגבורה. ביום השלישי יעקב ודבורה הנביאה - מידת תפארת. ביום הרביעי משה וחנה (אמו של שמואל) - מידת נצח. ביום החמישי אהרון ואביגיל (אשתו השנייה של דוד המלך) - מידת הוד. ביום השישי יוסף וחולדה הנביאה - מידת יסוד. ואחרונים חביבים, ביום השביעי, דוד ואסתר המלכה המביאים איתם, איך לא, מלכות.

                 

                ונסיים בפיוט יפייפה :סוכה ולולב

                 

                סכה ולולב לעם סגלה / יחד ירונו ישאו תהלה

                 

                 

                 

                אל ממצרים גאלנו / דברות קדשו השמיענו

                 

                ענני כבוד הקיפנו / לארבע רוחות מטה ומעלה

                 

                 

                 

                נועם דרכיו לנו הודיע / מזיו הדרו לנו הופיע

                 

                דעת יום ליום אומר יביע / דעת יחוה לילה ללילה

                 

                 

                 

                ישמח ישראל בצל סכתו / יסתופף יחסה תחת אברתו

                 

                השם ככתבו וכקריאתו / כמספר סוכה מספרו עלה

                 

                 

                 

                מה עצמו רזי לולב ומיניו / ולי מה יקרו מאד עניניו

                 

                אשרי טהור לב השם רעיוניו / לסוד מצותו המעולה

                 

                 

                 

                שם בן ארבע בלולב חונה / במלוי ההי"ן לפרטיו תמנה

                 

                נוכח הלולב לשדרה תפנה / סביביו מיניו גרן עגלה

                 

                 

                 

                ההדס רומז לשלושה אבות / משה אהרן בדי ערבות

                 

                יוסף ללולב חמדת לבבות / דוד לאתרוג כלה כלולה

                 

                 

                 

                חותם תעודה תתיר לבנך / זבד טוב תזבד לעם לך

                 

                קורא ומיחל לישועתך  / יתקדש שמך בפינו סלה

                דרג את התוכן:
                  1 תגובות   יום שישי , 25/9/15, 05:36

                  תוצאת תמונה עבור נשמה

                   

                  הנשמה שבי

                  רוצה להמריא.לחולל בעולם

                  להבקיע שערי שמים.

                   

                  הנשמה שבי היא עלמה צעירה

                  מאוהבת ביופי,באהבה

                  ובחיובי.

                   

                  הנשמה שבי מסרבת להזדקן.

                  התגלגלה ,התגלגלה

                  העניקה לי שילוב שלה עם הגוף המוביל.

                   

                  הנשמה שבי לא רוצה להזדקן.

                  בחן ובנועם ובצער 

                  היא רואה את עטיפת גופה

                  מצטמקת,מתקמטת.

                  יום אחד יושלח לאדמה

                  והיא תגביה עוף רעננה 

                  ישר אל האור 

                  אל תכלת שמי רום

                  מחכה.

                  דרג את התוכן:
                    0 תגובות   יום חמישי, 24/9/15, 14:36
                     

                    ''

                     

                    ארבעת המינים בסוכות במאוחד הם עם ישראל לגווניו

                     

                    מצות ארבעת המינים  מזכירה את הקשר של חג הסוכות לטבע ואת היותו חג האסיף - הקשור המחזור החקלאי של השנה. לקיחת ארבעת המינים במחובר, באגודה אחת ,מסמלת את הצורך בחיבור כל חלקי עם ישראל. הקב"ה אינו מותר על שום חלק מבניו, אלא אוגדם יחדיו, כי רק כך הם גוף שלם.

                     

                    בספר ויקרא כתוב:" ולקחתם לכם ביום הראשון פרי עץ הדר, כפת תמרים, וענף עץ עבת, וערבי נחל ושמחתם לפני ה' אלוהיכם שבעת ימים". פרי עץ הדר זהו האתרוג, כפת תמרים זהו הלולב, ענף עץ עבות הוא ההדס וערבי נחל זוהי הערבה. על מנת לקיים את המצווה, על ארבעת המינים להיות כשרים ולעמוד במספר תנאים.

                    חז"ל למדו מהפסוק הנ"ל כי יש ליטול את ארבעת המינים בכל מקום רק ביום הראשון ואילו במקדש בלבד התורה מצווה לקחתם כל שבעת ימי החג . לאחר חורבן בית המקדש השני, הרחיבו חז"ל את המצווה ותיקנו שיש ליטול גם מחוץ למקדש כל שבעת הימים, זכר למקדש. לפיכך קיום המצווה כיום בשאר ימי החג, מוגדר כמצווה מדברי סופרים .

                    בנוסף לכך גזרו חז"ל שארבעת המינים לא יינטלו בשבת [כמו שגזרו על שופר ועל קריאת מגילה בשבת], מחשש שיעבירו אותם ארבע אמות ברשות הרבים [שזהו אחד מאיסורי שבת].

                     

                    בחג הסוכות ,מאגדים את כל ארבעת המינים יחד. שתי ערבות מצד שמאל, כף-תמרים אחת באמצע ושלושה ענפי הדס מצד ימין. אוחזים בצרור ביד ימין ואז מרימים אותו עם האתרוג ומנענעים אותם יחד, שלוש פעמים לכל כיוון: קדימה, ימינה, אחורה, שמאלה, למעלה ולמטה. [אצל הספרדים והחסידים הסדר שונה]. את המצווה יש לקיים במשך שעות היום, בכל יום משבעת ימי החג [חוץ מבשבת].

                     לפני שמנענעים את ארבעת המינים, מברכים את הברכה הבאה:

                    "ברוך אתה ה', אלוקינו מלך העולם, אשר קדשנו במצוותיו וציוונו על נטילת לולב".

                    שמא תאמר: רוצה אני רק את בעלי התורה ובעלי המעשים הטובים; אין רצוני במי שאין בו תורה או מעשים טובים, ובוודאי איני רוצה שום קשר עם מי שאין לו לא תורה ולא מעשים טובים.

                     

                    אומרת לך התורה: באתרוג בלבד אינך יכול לקיים את המצווה; אף לא בצירוף הלולב וההדס. עליך לקחת איתך גם את הערבה, זו שאין בה לא טעם ולא ריח, ולהצמידה אל הלולב וההדס והאתרוג. רק כאשר כל הסוגים הללו יהיו חבוקים ומאוחדים _ תוכל לגשת אל הבורא ולקיים את המצווה. אין יהודי שהוא 'מחוץ למחנה'!

                     

                    אתרוג-"ולקחתם לכם ביום הראשון פרי עץ הדר..."מלשון דירה, שדר באילן משנה לשנה, כלומר אין עונה לאתרוג ובכל השנה הוא מצוי על העץ, טעם אחר הדר - מלשון הדור ויופי, האתרוג מצטיין במבנה מיוחד האומר כבוד וחשיבות. האתרוג מסמל את תלמידי החכמים שהם יודעי התורה (ריח) ומקיימי המצוות (טעם). הבורא מחבר את כולם ואוגדם לאגודה אחת, ונמצא זה מכפר על זה וזה משלים את זה. כך מלמדת היהדות על היחסים שבין האדם לחברו.

                     

                    כפות תמרים - למרות שנכתב בלשון רבים - כפות. מסורת ביד חכמים כי הכוונה לאותו ענף בראש הדקל טרם שנפרדו העלים. התמר הוא מלך באילנות. המילה לו-לב מתחלקת, לתמר יש לב אחד. בעוד שאר האילנות יש בהם לבבות רבים [מקום פיצול וגדילת הענפים] כך לנו יש לב אחד לאבינו שבשמים. הלולב מסמל את אלה שלא למדו די תורה ואינם ידענים ומעמיקים, אך מעשיהם נאים ובעלי טעם.

                     

                    ענף עץ עבות - הכוונה להדס שהוא מעובה בעלים, כלומר שהעלים שלו רצופים ומכסים את הקנה -אלו ההדסים המשולשים. ההדס: סמל ההצלחה ונצחיות החיים. "הרואה הדס בחלום נכסיו מצליחין לו. ואם אין לו נכסים- ירושה נופלת לו ממקום אחר" [ברכות ]. ההדס מסמל את הדורשים יפה אך אינם מקיימים.

                     

                    ערבי נחל -ערבות הגדלות בד"כ על שפת הנחל, אך גם אלו הגדלות בחצרות הבתים ראויות למצווה. תנו רבנן:  "ערבי נחל איזוהי ערבה ואיזוהי צפצפה?- ערבה קנה שלה אדום ועלה שלה משוך ופיה חלק. צפצפה: קנה שלה לבן ועלה שלה עגול ופיה דומה למגל. [סוכה]. הערבה מסמלת את אלה שלא למדו תורה ושאינם מקיימים את המצוות.

                    ארבעת המינים כנגד איברי האדם. הם דומים לאיברי האדם:

                    -האתרוג: דומה ללב שהוא משכן השכל, לרמוז שיעבוד את בוראו בשכלו.

                    -הלולב דומה לעמוד השדרה שהיא העיקר שבאדם, לרמוז שיישיר כל גופו לעבודתו ברוך הוא.

                     -ההדס דומה לעיניים, לרמז שלא יתור אחר עיניו ביום שמחת לבו.

                    -הערבה דומה לשפתיים, שבהן יגמור האדם כל מעשהו בדבור, לרמוז שישים רסן בפיו ויכוון דבריו, ויירא מהשם אף בעת השמחה.

                    דרג את התוכן:
                      2 תגובות   יום שלישי, 22/9/15, 03:32

                      תוצאת תמונה עבור כיפורים

                       

                      שישים וחמישה ימי כיפור...

                       

                      מה למדתי מהם?

                       

                      הכל דיבורים....

                       

                      מעין תחושה נאצלת של מחילה,ניקיון פנימי

                       

                      קבלה לא לפגוע.

                       

                      לתת לעצמך להיות מהנעלבין ושאינם עולבין?

                       

                      לא בשכונתנו.

                       

                      העולם הולך ומתקרב לצד המנצח

                       

                      המנגח,המתלהם.

                       

                      שישים וחמישה ימי כיפור

                       

                      ותשובות-

                       

                      אין...

                      דרג את התוכן:
                        2 תגובות   יום שני, 21/9/15, 16:04

                        ''

                         

                        אימון לחשיבה חיובית-קבל ותן מחמאות לעצמך

                        אין זה משנה מה אתה חושב או מרגיש- חפש תמיד את העובדות. את הנתונים. את המידע.


                        ‎התחל להקשיב למחמאות. רק למחמאות. שנן אותן מידי יום. אמור לעצמך מידי בוקר את אותן מחמאות, עד ששניכם, גם אתה וגם עצמך ת א מ י נ ו.


                        הענקת מחמאה עצמית היא גרסה אחרת של שיחה עצמית חיובית.זהו הרגל מצוין ומבורך התורם לשיפור הביטחון העצמי. אם מתאמנים בעקביות, הדבר הופך לחלק מהשיחות העצמיות היום יומיות ,ונקלט בתת מודע שלנו .


                        אתה מוצא את אשר אתה מחפש ? אם תחפש יופי בתוכך ובאנשים מסביבך- תמצא אותו. אם תחפש כישלונות .... ובכן- תמצא גם אותם.


                        מהי מחמאה?
                        מחמאה אמיתית היא כנה ובאה מתוך הלב. היא יכולה לבוא בצורת מילים או מחווה, כמו טפיחה על השכם.אפשר לקבל מחמאה ממישהו או לתת אותה בעצמך. המחמאה פשוט מודיעה לאדם האחר שיש בו משהו שאתם אוהבים ומעריכים.


                        ישנם שני סוגים של מחמאות :

                        -האחד הוא לגבי דבר שמישהו אחר עשה, על עבודה טובה למשל.

                        -השני הוא פחות ברור, ומדבר על דרך התנהגות או משהו פחות מוחשי, למשל על כך שמישהו התנהג בצורה מתחשבת ותומכת, או מחמאה מן הסוג "אני מעריך את חוש ההומור שלך" שני הסוגים חשובים.

                        מה קורה כאשר מישהו מעניק לכם מחמאה? האם אתם מקבלים אותה ופשוט מודים . האם אתם נינוחים או לא? יתכן שאתם מסמיקים או מתוחים מעט, אבל זכרו,

                         

                        מחמאה היא מתנה מילולית . אם מישהו נותן לכם מתנה יפה ועטופה בהידור, לא תחזירו אותה ותאמרו "מצטער, אינני יכול לקבל זאת". זה מה שקורה כאשר מישהו אומר לכם "אתה נראה נהדר", ואתם אומרים, "לא נכון עליתי במשקל".


                        קבלו ותנו מחמאות.העולם יהיה צבוע בצבעים ורודים יותר ואנשים יהיו מאושרים יותר.

                        דרג את התוכן:
                          0 תגובות   יום ראשון, 20/9/15, 03:57

                          תוצאת תמונה עבור בדידות

                           

                          בבדידות יש ״נוראות הוד״.

                           

                          מדובר על ״זאב נוגה ובודד״.

                           

                          זאת מציאות נבנית.

                           

                          אפשר סתם להקל

                           

                          לרכך את האווירה .ולומר:

                           

                          הוא בודד מלא חיות.

                           

                          הוא בודד מבחירה,

                           

                          הוא לוגם אוויר פסגות

                           

                          בחירות מופלאה.

                           

                          והיה אם תרצה

                           

                          חיכוך עם בדידותו

                           

                          בזהירות

                           

                          הזמן אותו

                           

                          לשמוע רחש גלים

                           

                          ואדוות נושנות.

                           

                          להחזיר ללא מילים

                           

                          בדידות מאוחדת.

                           

                          לחמם את הלבבות

                           

                          בתמימות

                           

                          ללא מנירות,

                           

                          ספקולציות

                           

                          ופחדים.

                           

                           

                          הייתי מסכמת במילים:

                           

                          חדות,ישירות ואומץ.

                          דרג את התוכן:

                            תגובות אחרונות

                            פרופיל

                            אסתר רבקה
                            1. שלח הודעה
                            2. אוף ליין
                            3. אוף ליין

                            ארכיון

                            פיד RSS