כותרות TheMarker >
    ';

    כי האדם עץ השדה

    כי האדם עץ השדה / נתן זך

    כי האדם עץ השדה.
    כמו האדם גם העץ צומח
    כמו העץ האדם נגדע.
    ואני לא יודע
    איפה הייתי ואיפה אהיה.
    כמו עץ השדה.

    כי האדם עץ השדה.
    כמו העץ הוא שואף למעלה
    כמו האדם הוא נשרף באש.
    ואני לא יודע
    איפה הייתי ואיפה אהיה.
    כמו עץ השדה.

    אהבתי וגם שנאתי
    טעמתי מזה ומזה.
    קברו אותי כחלקה של עפר
    ומר לי, מר לי בפה.
    כמו עץ השדה.


    כי האדם עץ השדה.
    כמו העץ הוא צמא למים
    כמו האדם גם הוא נשאר צמא.
    ואני לא יודע
    איפה הייתי ואיפה אהיה.
    כמו עץ השדה.

    ארכיון : 9/2017

    2 תגובות   יום שני, 25/9/17, 05:47

    תוצאת תמונה עבור מטוטלת

     

    צטט: אסתר רבקה 2011-09-15 09:56:19

    המטוטלת אשר אינה אוהבת אגו במשתמש בה

     

    המטוטלת מוכרת לנו,מזה דורות רבים.הידע על צורת השימוש בה כיום מתרחב ועובר מנחלת מעטים לכלל ציבור המתעניינים.

     

    המטוטלת נקראה בזמן קדום בשמות ,כגון:מטה מפוצל, מוט אנטנה, ענף, פנדלום או פנדל. ציורים קדומים מתארים שימוש בה נתגלו במערה במדבר סהרה וצוירו 6000 שנה לפנה"ס.

     

    השימושים העיקריים במטוטלת הם: אבחון, טיפול, קבלה ומסירה של מידע מטפיסי, העברה של אנרגיה מטפיסית,  ותקשור.

     

    המטוטלת אינה עובדת לבד, היא חלק מן האדם אשר משתמש בה.על האדם העובד איתה להקפיד לא להניע אותה, אלא לתת למטוטלת לנוע לבד. אדם המעוניין להשתמש במטוטלת, צריך לעבור הכשרה בהפעלתה.עליו להיות בעל ידע רב בעולם הרוחני: צנוע, ללא אגו, מומחה בתחום עיסוקו, כדי שהמטוטלת תהיה כלי עזרה לצד הידע וההכשרה.

    כאמור,המשתמש במטוטלת,צריך לעבוד עם הכלי ללא האגו וללא השפעה כל שהיא על הכלי מחד ומאידך הכלי יפעל ללא השפעת המטפל עליו. לאגו של המשתמש יש אפשרות להטות את פעולת הכלי. התשובות שהמטוטלת תיתן, בדרך כלל תגענה בצורה של כן או לא, לעיתים המטוטלת לא תגיב והתשובה לכן לא תהיה ברורה למשתמש, כאן חשובה מיומנותו וכושרו האישי.

     

    התנאים בהם יוכל אדם להפעיל מטוטלת:

    -רגישות לקוסמוס בו הוא חי.

    -פתיחות מחשבתית.

    -שקט פנימי.

    -איזון בגוף ובנפש.

    -יכולת להגיע לריקון התודעה בדומה להרפיה עמוקה].

     

    המטוטלת הינה כלי עבודה למטפלים רוחניים אלטרנטיביים. בעזרתה, ניתן לקבל תשובות בנושאים שונים אשר ההכרה של האדם האנושי אינה יכולה להם. ניתן בעזרת המטוטלת לקבל מסרים מורכבים כמו: מילים ומשפטים, אבל ידע רב נידרש כדי להבין מסרים אילו.משתמשים במטוטלת כדי לשאול שאלות. היא כלי נוח לקבלת תשובות של "כן" ו"לא". ניתן גם להשתמש במטוטלת ככלי טיפולי. המטוטלת היא אישית ויש לתכנת אותה לצורכי המטפל עימה.

     

    מה ניתן לעשות בעזרת מטוטלת? אפשר לבדוק ויטמינים, מינרלים, התאמת מזון ותוספי מזון, תרופות, תמציות פרחי באך, תמרוקים, שמנים ומשחות לטיפולים בעור, בדיקות תפקוד וסוגי טיפולים שונים, בחירת כלים שבעזרתם ניתן לטפל, בדיקות התאמה בין אנשים לזוגיות לשותפות ועוד. כל אחד יכול ללמוד, להיעזר ולעבוד עם המטוטלת!טיפול בעזרת או באמצעות מטוטלת דומה בדרכים רבות לטיפול הילינג, וניתן להוסיפה ככלי נוסף לשילוב עם טיפול רייקי והילינג ,למשל. למטוטלת רצונות משל עצמה.

     

    המטוטלת מתמקדת באזורים חסומים אנרגטית (כאבים נקודתיים, חסימות רגשיות- ספציפיות וכדו') ולמעשה, בהסתובבות שלה, היא פותחת את החסימה.המטוטלת עובדת באופן נקודתי ועמוק. היא מנקה ומטעינה מחדש את האיבר או החסימה שבה מטפלים. יש לה ידע, אנרגיה ורצון משלה, ופעמים רבות היא מפתיעה בזמן הטיפול, בכך שהיא מטפלת או מוליכה לטפל במקומות שלא בהכרח המטפל חשב שיש צורך לטפל בהם.

     

    המטוטלת צריכה להיות קשה [לא חומר רך].רצוי שתהיה עשויה כתכשיט ומקושטת,  שתהיה עשויה עם חוד בקצה האחד שלה ובקצה השני שלה חיבור לשרשרת או חוט. כשהמטוטלת עשויה מקריסטל ,הוא מוסיף את עוצמותיו ותכונותיו הטיפוליות לטיפול. יחד עם זאת כל שרשרת עם תליון יכולה להוות מטוטלת, וגם כל שרוך שבקצהו יש תליון כלשהו (מחזיק מפתחות וכדו'). מומלץ להתחבר היטב אל המטוטלת אתה עובדים ולחוש שהיא שלוחה של העצמי הגבוה.

     

    מומלץ לטהר היטב כל מטוטלת חדשה אשר עומדים לעבוד איתה. מומלץ לאחר כל תקשור או הילינג, לשטוף אותה ולאפשר לה לנוח באדמה או בעציץ למשך 24 שעות. אחר כך הכניסו אותה חזרה הביתה או למקומה.

     

    דרג את התוכן:
      3 תגובות   יום שני, 25/9/17, 02:13

      תוצאת תמונה עבור כאב לב

       

      מהי מנת הכאב

       

      המזומנת לאדם

       

      משך חייו?

       

       

      מדוע הוא נדון 

       

      לתקופות בהם הלב כורע

       

      מבקש להתבקע

       

      מגודל המועקה.

       

       

      אחרי צהלות שמחה

       

      אחרי תקופה רגועה

       

      שוב מדמם הפועם

       

      מדבר בשתיקה:

       

      עד מתי?

      דרג את התוכן:
        3 תגובות   יום שבת, 23/9/17, 02:52

        תוצאת תמונה עבור לשחרר

         

        לשחרר...

         

         

        את האתמול

         

        את העתיד

         

        ואפילו בהווה לעמוד ולזרוק

         

        את החביות מן האוניה

         

        ההולכת וטובעת

         

        ממשקעי העבר.

         

         

        לשחרר את הילדים

         

        הגדלים והולכים

         

        עשרות שנים סופרים

         

        ילדים מביאים

         

        גם הם כבר מדשדשים

         

        בשבילים ארוכים.

         

         

        לשחרר כי זה מאוורר

         

        את פתחי הלב.

         

        לשחרר כי הריאות

         

        מתמלאות באוויר רענן.

         

         

        לשחרר כי זאת העבודה

         

        להקל במשא

         

        הלאה.

        דרג את התוכן:
          0 תגובות   יום שישי , 22/9/17, 02:19

          צטט: אסתר רבקה 2012-09-25 07:03:00

          ''

           

           

          יונה הנביא למד כי אין בידי אדם להתחמק משליחות שניתנת משמים

           

          ספר יונה הוא אחד מספרי תרי עשר.גיבור הספר הוא הנביא יונה בן אמתי אשר מקורו בגת חפר.הוא  מופיע בספר כנביא בימי המלך ירבעם בן יואש[ירובעם השני] במאה השמינית לפני הספירה.לפי המדרש, יונה משח את יהוא למלך.

           

          ספר יונה נקרא כהפטרה ליום הכיפורים, בשל גילויי החזרה בתשובה של ציבור שלם כפי שמסופר על התשובה שעשתה עיר שלמה.

           

          קורותיו של יונה בלב ים לימדו אותו ואותנו-כי אין בידי אדם להתחמק משליחות שניתנת משמים.

          יונה נשלח ע"י הקב"ה לנינוה בירתה של אשור, להודיעם כי אם לא יעשו תשובה וישפרו את דרכיהם הרעות נידונה העיר לכליה. הנביא מסרב לבצע את השליחות משני טעמים:

          א) הוא יודע כי עתידה ממלכת אשור לעלות על ישראל ולפגוע בה, ולכן העדיף לראות בכיליונם.  חז"ל אומרים כי יונה לא הסכים למסור נבואה לנינווה מתוך מחשבה תחילה והעדיף למות ולא לתת לנינווה את האפשרות לחזור בתשובה ולהינצל, ובעתיד להילחם בישראל. יונה פעל מתוך מסירות נפש למען עם ישראל.

          ב) כיון שגם ישראל חוטאים הוא מפחד שמידת הדין תקטרג עם ישראל במידה ואנשי נינווה יעשו תשובה     וישראל לא יעשו. לכן בחר יונה לעזוב את ארץ ישראל משום שמחוצה לה כי להשקפתו לא קיימת נבואה וה' לא יתגלה בפניו ויורה לו להתנבא.

           

           על פי פשט , נחשב הנביא יונה לכובש נבואתו מכיוון שנצטווה ללכת לנינווה ולהתנבא על ידי ה' על נינווה בירת אשור- נבואת פורענות, ולבשר לתושביה כי  עשו את הרע בעיני האלוקים. יונה מסרב לציווי ומנסה לברוח מה' על ידי בריחה תרשישה. יש אומרים, שיונה ברח לתרשיש מחשש, שמא יחשבוהו לנביא שקר.

           הפרשנים טוענים כי מעשהו של יונה אינו סותר את ההלכה בעניין כובש נבואתו ולא הייתה כאן עבירה שעונשה מיתה בידי שמיים, מאחר ובריחת יונה לא הייתה בריחה מאת ה', אלא מהשראת השכינה.

           

          הוא מחליט לנוס מחוץ לגבולות ישראל .יונה ברח לתרשיש [ככל הנראה טרסוס שבאסיה הקטנה ,אך ישנן דעות שמדובר על עיר בשם דומה בחצי האי האיברי]. הנביא מנסה להתחמק משליחותו ובורח לכיוון ההפוך, לים, הוא שוכר אוניה שלמה על מנת שתיקח אותו .הגמרא במסכת נדרים מספרת כי הנביא שילם סכום עצום של 4,000 דינרי זהב. שכר רב מאוד, ולבסוף הוא לומד בדרך הקשה שאין להתחמק משליחות אלוקית.

           

          מרגע שהאוניה מפליגה ,פורצת בים סערה עזה. הייתה זו סערה פלאית שהתחוללה רק סביב האוניה שלהם, הם ראו מסביבם אוניות אחרות שטות על ים שקט .המלחים מטילים גורל כדי לראות מי הוא זה שבגללו הקב"ה מנסה להטביע את האוניה. הפור נופל על יונה - הוא מגלה להם את זהותו ואומר להם שרק אם יטילו אותו לים הסערה תירגע וחייהם ינצלו.המלחים חסו על חייו של יונה ובתחילה רק הורידו אותו לים עד ברכיו והים שקט, הם העלו אותו חזרה ושוב זעף הים. לכן הורידו אותו ליד עד טבורו ושוב נרגע הים. והם העלו אותו חזרה לאוניה והסערה חזרה. בפעם השלישית הורידו אותו עד צווארו ושוב שקט הים ואז העלו אותו והים שב לסעור - "הטילוהו כלו ומיד עמד הים מזעפו" [פרקי דרבי אליעזר] .

           

          במים נבלע יונה על ידי דג ושהה בקרבו שלושה ימים ולילות. אותו דג שבלע את הנביא נברא בששת ימי בראשית, המדרש מספר על המסע המופלא שעשה יונה עם הדג: "והראו נהר גדול של מימי אוקיינוס.. והראו ים סוף שעברו בתוכו ישראל. והראהו מקום משברי ים ולגיו יוצאים ממנו.. והראהו עמודי ארץ ומכוניה.. והראהו גיהינום.. והראהו שאול תחתית.. והראהו היכל השם.. הראהו אבן שתייה קבועה בתהומות תחת היכל ה' ובני קרח עומדים ומתפללין עליה.." [פרקי דרבי אליעזר].

          רש"י מסביר שהיה זה דג כל כך גדול עד שיונה עמד בתוכו ושהותו שם הייתה נוחה ועל כן לא התפלל לקב"ה להצילו. מיד הורה הקב"ה לדג לפלוט את יונה ואז בלעה אותו דגה מעוברת שהיו בתוכה עוברים רבים ויונה סבל בתוכה והתפלל אל הקב"ה להצילו. "ויתפלל יונה, אל-יהוה אלהיו, ממעי, הדגה" "ויאמר יהוה, לדג; ויקא את-יונה, אל-היבשה" [יונה].

           

           

          אלוקים ביקשו שילך לנינווה וינבא עליה. יונה מסר לתושבי העיר שמקץ ארבעים ימים תהפך העיר. תושבי העיר ובראשם המלך שבו בתשובה. הם חדלו מלחטוא, צמו והתפללו לאל, ואכן ה' מחל להם.

          [נינווה אינה עיר אגדית, היא עיר עתיקת יומין המוזכרת כבר בתורה, אשר נבנתה ע"י אשור בן שם וכשם שהעיר אינה אגדית כך יונה הנביא וסיפורו אינם אגדתיים. הסיפור מתייחס לנינוה, העיר ההיסטורית, ונבואתו של יונה, על חורבנה, נתקיימה 40 שנה מאוחר יותר]. הירושלמי מגנה את חזרתם בתשובה, וטוען שהייתה זו תשובה של רמאים ואחיזת עיניים. המשנה במסכת תענית אומרת שהייתה זאת תשובת אמת. והקב"ה סלח לאנשי נינווה לאחר שראה את מעשיהם.

           

          יונה שראה את התשובה שעשו בני נינווה והמחילה שבעקבותיה, נפגע מאוד .הוא טען לפני הקב"ה, כי עכשיו הוא ייתפס בעיני אומות העולם כנביא שקר וכי בעתיד יפגעו האשורים בבני ישראל. 

           

          הנביא עוזב את העיר ויוצא למדבר ומקים לו סוכה וצופה על העיר לראות אולי בכל זאת תתגלה אחיזת העיניים שלהם והם ישובו לסורם. באורח ניסי מצמיח הקב"ה עץ קיקיון שפורש את עליו מעל יונה ומצל עליו מהשמש היוקדת. יונה שמח שמחה גדולה. באותו לילה שלח הקב"ה תולעת לתוך העץ, שאכלה אותו מבפנים והוא מת. בבוקר כשהתעורר יונה קפחה על ראשו שמש עזה ורוח קדים חמה מאוד החלה לנשוב. יונה לא עמד בחום הלוהט וביקש את נפשו למות.

           בעקבות זאת, מוכיח הקב"ה את יונה ומלמדו על מידת הרחמים, העומדת מעל מידת הדין. כאן עומד הנביא בפני פרדוקס טראגי – שכאשר הוא מצליח בנבואתו וגורם לתיקון המידות – הרי שנבואתו אינה מתקיימת והוא מוצג כבדאי.

           

          לסיכום:מוסר השכל מספר "יונה" הוא :אדם צריך לשמוע בקול יוצרו וחייב לעשות תשובה. שמירת החוקים, שהבריאה מתנהלת על פיהם, יכולה להביא לאדם ולחברה האנושית אושר מלא, וסטייה מהם מביאה לעבריינים עונש טבעי. חוקים אלו הם יסוד האמונה, ומי שעובר עליהם צריך לחזור בתשובה . נקודה חשובה אחרת היא: האמונה בהבטחת ה'- כאשר ה' מבטיח באמצעות נבואה כי המצב יהיה טוב- יש חובה להאמין בכך.

          דרג את התוכן:
            2 תגובות   יום רביעי, 20/9/17, 09:46

            תוצאת תמונה עבור מחשב

             

            כוחינו אינו אלא

             

            בפינו ובאצבענו

             

            בפייסבוק ובווירטואלי.

             

             

            פעם אנשים צעקו על אחרים

             

            היום יש המעיזים לצעוק

             

            על גבי צג מחשב.

             

             

            יושבים ושופכים כעסינו

             

            עושים שיימינג לעיתים

             

            וכל כוחנו בשתיקה הזועמת

             

            מול מסך פלאפון

             

            מחשב וכו...

             

             

            אין כוחינו אלא באנרגיות הוירטואליות

             

            המפוזר לריק העולם....

            דרג את התוכן:
              1 תגובות   יום שלישי, 19/9/17, 17:09

              תוצאת תמונה עבור שנה חדשה

               

              אני לא יודעת איך אתם.

               

              אני יודעת איך אני.

               

               

              לצד רוממות מעמד

               

              קבלת פני השנה החדשה

               

              נשרכות השנים הקודמות

               

              ומבקשות גם יחס.

               

               

              המשקל של זאת הצעירה 

               

              לעומת מצבור הקודמות

               

              מעלה את החשש

               

              שהמרובה יעלה על המעט...

               

               

              מה זה רק אצלי??????

              דרג את התוכן:
                4 תגובות   יום שלישי, 19/9/17, 04:16

                צטט: אסתר רבקה 2016-09-17 04:50:26

                ''

                 

                לדעת לקבל את  האמת 

                אחת מהסיבות לכך שאנשים נתקעים בטעויות שלהם, נובעת מכך שהאגו שלהם גורם לכך שהם לא יהיו מסוגלים להעביר על עצמם ביקורת באובייקטיביות, מה שגורר לכך, שהם אינם מסוגלים לקבל את העובדה שאולי הם טועים, דבר הגורר לכך שאינם יודעים לקבל את האמת ,ממי שאמרה.

                הפחד לומר או לשמוע את האמת, אומר הרב ברג, הוא המחסום המכשיל הגדול ביותר שאתו אנו מתמודדים, כשאנו משתוקקים לחוות מערכות יחסים ממלאות, כנות ומלאות אהבה. כשאנחנו מסתירים דבר מה, אותו דבר מה יוצר פירוד בינינו לבין האדם האחר. אם אנחנו לא פתוחים לשמוע את מה שיש לאחרים לומר לנו מבלי להגיב או לקחת אותם באופן אישי, אנחנו מרחיקים את עצמנו מאנשים אלה.

                תמיד קל יותר לומר לאנשים את מה שהם רוצים לשמוע. לעיתים קרובות יותר נוח להסכים עם מישהו, גם אם אנחנו לא באמת מסכימים עמוק בפנים. ומכיוון שההתמודדות עם אמיתות כואבות בנוגע לעצמנו מפחידה במידה זהה, החברים ובני המשפחה שלנו יכולים להרגיש שעליהם לומר לנו רק מה שאנחנו רוצים לשמוע.

                החכם- רוצה כל הזמן להיות טוב יותר. הוא מקבל את האמת ממי שאמרה, לא כדי לתת קרדיט לאומר אותה אלא בשביל עצמו. החכם- רוצה לשפר את עצמו בשביל עצמו, הוא הראשון שמרוויח מכך. לכן החכם-ידע לוותר על הכבוד והאגו של עצמו ,וידע לקבל את האמת ממי שאמרה.

                לא לחינם נאמר "מכל מלמדי השכלתי" (תהילים) ולא לחינם נאמר "איזהו חכם, הלומד מכל האדם" (מסכת אבות). כי החכם יודע ומסוגל ללמוד מכל דבר. החכם מוצא בכל דבר את ההזדמנות להחכים. החכם שמח מכך שיש לו הזדמנות להחכים ולהשתפר.

                היום, כשעליכם לומר את האמת, אזרו את האומץ לפתוח את לבכם כמו גם את פיכם. וכאשר עליכם לשמוע את האמת, אזרו את הכוח לפתוח את אוזניכם ולסגור את פיכם.


                אמרות כנף על אמת ושקר:

                *השימוש בשקר או בהעלמת עובדות נועד לחפות על שגיאה - להגן על תדמית עצמית, על אגו, מפני חשיפתו בציבור של מי ששגה.(דיוגינס) *מדבר שקר תרחק(שמות)

                *להשיג את האמת אפשר בשעה אחת, להחזיקה - דרוש מאבק כל החיים.(הסבא מנוברדהוק)

                *בערות פחות רחוקה מהאמת מאשר דעה קדומה.(דידרו)

                *השקרים האכזריים ביותר נאמרים לעיתים קרובות בדממה.(דיוגינס)


                דרג את התוכן:
                  1 תגובות   יום שישי , 15/9/17, 12:27

                  תוצאת תמונה עבור דרך לא זרועה

                   

                  בסערת זרימת החיים

                   

                  משך עשרות השנים

                   

                  הכחול העמוק בילדות

                   

                  החליף גווניו מעת לעת.

                   

                   

                  בסערות חיי

                   

                  עצים בצידי הדרך

                   

                  השירו והשיבו

                   

                  צבעי אלוותם

                   

                  וזמרת ציפורי חיי נשמעה

                   

                  ברמה או בלחש.

                   

                   

                  בניגוני ליבי ההולך ומתמלה תובנות

                   

                  ההולך ומשקיט נגינות תמימותו

                   

                  המלודיה השתבחה

                   

                  שקטה סמוקה....

                   

                   

                  וכל זה קרה

                   

                  הנס שבחוויה

                   

                  בדרך סלולה

                   

                  או לא זרועה...

                  דרג את התוכן:
                    1 תגובות   יום שישי , 15/9/17, 12:11

                    תוצאת תמונה עבור אצבע

                     

                    בימינו

                     

                    האצבע היא המוליך

                     

                    הרושם את רישומי הלב

                     

                    על מסך המחשב.

                     

                     

                    חוטי משי מושך

                     

                    מהלב אליו.

                     

                    מהמוח הקודח

                     

                    בפה סגור

                     

                    ובזרם המחשבה

                     

                    טומן הרהוריו

                     

                    רגשותיו

                     

                    בסערה מושתקת

                     

                    בדממת

                     

                    האינטרנט.

                    דרג את התוכן:
                      3 תגובות   יום שישי , 15/9/17, 02:22

                      צטט: אסתר רבקה 2012-09-10 07:44:03

                      צטט: אסתר רבקה 2010-08-29 12:05:17

                      ''

                      חודש תשרי-חידוש חיות העולמות

                      חודש תשרי הוא חודש בו נברא האדם הראשון, אשר נברא ביום השישי למעשה בראשית. כפי שהראש מנהיג את כל הגוף, כך גם ביום זה נשפעת חיות אלוקית לבריאה, הכוללת ומנהיגה את חיות כל השנה כולה.
                      בחג ראש השנה,בו מתחיל החודש, העולם חוזר לנקודת ההתחלה שלו. בשנה אחת אפשר לעשות את כל התיקון של האדם. אם לא תיקן צריך עוד שנה, וכך מראש השנה עד ראש השנה, כל פעם מתחיל התיקון מחדש.
                      -בערב תשרי ההשגחה מסתלקת מהעולם .האור מסתלק מהכלים, הכלים ריקים. לפי העבודה שלנו שאיתה הגענו בראש השנה.
                      -מתחיל להימשך לנו אור שפע חדש. אדם שהגיע לדרגת מודעות גבוהה יכול לקבל חיים חדשים.
                      -כל מזונותיו של האדם קצובים לו מראש השנה ועד ראש השנה. האדם מקבל חותמת לשנה הבאה.

                      שמו של חודש תשרי הגיע אלינו מבבל, מהשפה הארמית.
                      *המילה תשרי באה מן המילה הארמית "תשריתו" שפירושה בעברית - התחלה. ואכן חודש זה מציין את התחלת השנה.
                      *בלוח החקלאי העברי הקדום - אשר נמצא בחפירות גזר נקרא תשרי "ירח האסיף". זאת מכיוון שחודש תשרי, מציין את סוף השנה החקלאית (אסיף) ואת ההתחלה של שנה חקלאית חדשה.
                      *בתורה נקרא תשרי "החודש השביעי", שכן הוא שביעי למניין החודשים ליציאת מצרים - מניסן, והראשון לחודשי
                      *בנביאים נקרא תשרי "ירח האיתנים".
                      *תשרי גם מכונה "מלך החודשים" מפני שחלים בו חגים רבים, ומהיותו חודש מלא של שלושים יום.
                      *בספרות הרבנית לעתים נקרא כל חודש בשם המזל שלו, וכך זכה תשרי לכינוי - ירח מאזניים.

                      על-פי המסורת היהודית, ראש השנה,החל בחודש תשרי, שלא כמו חגי ישראל האחרים, איננו חג של עם ישראל בלבד אלא חג אוניברסאלי, כלל אנושי, הנוגע לכל העולם ולכל בני האדם.

                      מדוע נבחר דווקא ראש השנה כיום הדין לכל העולם? מכיוון שהעולם נברא בחודש תשרי, ולכן ראש השנה מציין לא רק את תחילת השנה - אלא גם את תחילת האנושות.
                      על-פי המסורת, כל אדם נידון בראש השנה על מעשיו בשנה שחלפה. בתפילות ראש השנה מתואר יום הדין, שבו כל בני האדם עוברים לפני אלוהים, כמו צאן לפני הרועה או כמו חיילים במסדר, ואלוקים שופט כל אחד ואחד מהם על מעשיו. אך לא רק בני אדם כיחידים נידונים בראש השנה - אלא גם עמים ומדינות.

                      מזל החודש הוא מאזניים:
                      בשפות רבות מזלו של פרק הזמן של תשרי הוא מאזניים, כי זו הצורה של קבוצת כוכבים העוברת בתקופה זו מאחורי השמש. אמנם מזל מאזניים לא נולד בלוח העברי, אבל הוא מתאים בתוכנו לימי חשבון הנפש של שקילת עוונות כנגד זכויות בימי הדין והמחילה.
                      -סמל למאזני צדק בהם נשקלים עוונות ומעשים טובים של כל ברואי עולם ביום הדין, והם נידונים לזכות או לחובה.

                      -סמל לכך שהאדם שוקל את מעשיו ועורך מאזן שנתי.
                      -סמל המאזניים הוא אולי האיזון שמסמלים המאזניים בין היום לבין הלילה החל בתקופה זו .

                      מזמור התהילים של חודש תשרי:
                      תהלים מזמור כ"ז
                      א לדוד: יהוה, אורי וישעי ממי אירא; יהוה מעוז-חיי, ממי אפחד.
                      ב בקרב עלי, מרעים לאכל את-בשרי: צרי ואיבי לי; המה כשלו ונפלו.
                      ג אם-תחנה עלי, מחנה לא-יירא לבי: אם-תקום עלי, מלחמה בזאת, אני בוטח.
                      ד אחת, שאלתי מאת-יהוה אותה אבקש: שבתי בבית-יהוה, כל-ימי חיי; לחזות בנעם-יהוה, ולבקר בהיכלו.
                      ה כי יצפנני, בסכה ביום רעה: יסתרני, בסתר אהלו; בצור, ירוממני.
                      ו ועתה ירום ראשי, על איבי סביבותי, ואזבחה באהלו, זבחי תרועה; אשירה ואזמרה, ליהוה.
                      ז שמע-יהוה קולי אקרא; וחנני וענני.
                      ח לך, אמר לבי בקשו פני; את-פניך יהוה אבקש.
                      ט אל-תסתר פניך, ממני אל תט-באף, עבדך: עזרתי היית; אל-תטשני ואל-תעזבני, אלהי ישעי
                      י כי-אבי ואמי עזבוני; ויהוה יאספני.
                      יא הורני יהוה, דרכך: ונחני, בארח מישור--למען, שוררי.
                      יב אל-תתנני, בנפש צרי: כי קמו-בי עדי-שקר, ויפח חמס.
                      יג לולא--האמנתי, לראות בטוב-יהוה: בארץ חיים.
                      יד קוה, אל-יהוה: חזק, ויאמץ לבך; וקוה, אל-יהוה

                       

                      דרג את התוכן:
                        8 תגובות   יום שלישי, 12/9/17, 06:59

                        תוצאת תמונה עבור תודה

                         

                        תודה.

                         

                        לכל מי שהגיע אל חיי

                         

                        ואתגר אותי בשיעור נוסף.

                         

                         

                        תודה .

                         

                        לכל מי שהביא שיעור אל פתחי

                         

                        לטוב או לרע[כפי שהיה נדמה לי אז}

                         

                         

                        תודה.

                         

                        למי שנשאר לצידי לאורך המסע

                         

                        ומקשט דרכי בנוכחותו.

                         

                         

                        תודה למי שנטש חברתי

                         

                        אך השאיר לי מתנת ליקחו

                         

                        להעשרת תובנות ליבי.

                         

                         

                        תודה לכולם.

                        דרג את התוכן:
                          2 תגובות   יום שני, 11/9/17, 08:21

                          צטט: אסתר רבקה 2010-10-30 10:40:34

                          שלמות ואיזון בגוף בנפש וברוח-מביאות לבריאות האדם.

                          מחלה היא אי נוחות זמנית.גופנו מצויד במלאי תרופות,וקיימים בנו מנגנוני שיקום ואיזון טבעיים.לדוגמא:כשגופנו קודח מחום-ישנו ניסיון לפלטו באמצעות זיעה.או אחרי פציעה-ישנה התחדשות תאים.

                          די במעט חוסר הרמוניה ואיזון בגוף,בנפש או במחשבה(ברוח)-כדי לדרדר את האדם למחלה.כל תא בגוף רוטט רטט מסוים ומיוחד הנשלט ע"י המוח.מחלה נגרמת בגלל שינוי הגלים החשמליים-המגנטיים של הגוף,הגורם לשינוי בזרימה התקינה של האנרגיה.בכך משתנה קצב או רטט התאים והאיברים עד כדי סטייה מהאיזון.אם מצב זה נמשך באופן כרוני,יביא הדבר למחלה.

                          אדם בעל מודעות ,המפתח הקשבה פנימית לאיתותים מוקדמים,רגיש לרגע שבו הוא נחלש,ביכולתו לעצור את המחלה בטרם תידרדר.

                          בריאות מוגדרת כשלמות ואיזון בגוף,ברוח ובנפש:

                          א.בריאות בגוף הפיזי-מותנית בתזונה(מינרלים,ויטמינים)המתאימה לנו במדויק.וכן-במנוחה ,בשתייה,בספורט,בנשימת אוויר נקי,באקולוגיה,והיא תלויה בתורשה ובסביבה.ככל שנקשיב לאיתותים מוקדמים ביחס לבריאות הפיזית-כן ייטב.

                          ב.הגוף הרגשי הבריא-אם אין אנו חסומים ע"י כעסים,פחדים,שנאה,טינה,עצב,קנאה וכו.או לכודים ע"י רגשות כאלה שלא שחררנו.כאמור-רגשות משנים את התגובה הביוכימיות אינזימטיות בגוף,ועלולים לפגוע במערכת החיסונית,כפי שכל מצב מתח עושה.רצוי למנוע זאת באמצעות טיפולים כמו:רייקי,פרחי באך,נשימה,יוגה,מדיטציה והרפיות,טיפולי העלאה במודעות וכו.

                          ג.הגוף הרוחי-מנטאלי-החלק החושב-משפיע באמצעות מערכת העצבים המרכזית(המוחית)על שאר המערכות.כל מחשבה היא צורת אנרגיה בעלת תבנית או שדה כוח חשמלי מגנטי,אשר ביכולתה להשפיע על מחלה או על בריאות.כך גם זיכרונות שנחוו בעבר ונאגרים במוחנו-מקרינים את השפעתם.מחשבות כמו דיכאון,דאגה,אשמה ואחרות ישנו את המצב הביוכימי במוחנו וישפיעו פיזיולוגית.

                          ברצוני לשתף אתכם, בניסיונה של אישה שאני מכירה אישית ,אשר הוכרה כחולה במחלה המוכרת ככרונית -שלא ניתן לרפאה, והיא רק הולכת ומחריפה עם השנים.
                          היא קיבלת זריקות להתמודדות עם המחלה אשר גרמו לה מחצית מימות השבוע לשכב במיטה חסרת אונים.
                          פעם בשנה אושפזה לקבלת סטרואידים וימי האשפוז רק נוספו.
                          יום אחד הבינה, שאין היא מעוניינת לחיות באיכות חיים כזו את חייה- והחליטה להפסיק עם כל הטיפולים ולהיות הרופאה של עצמה....
                          הצהרתה הייתה:מוטב איכות חיים מאריכות ימים....
                          היא שינתה את מקום מגוריה,סלחה לעצמה על דברים שלא יכלה למחול עד כה.סלחה לכל מי שחשבה שהרס את חייה.ולאחר מכן החלה ללמוד רייקי ולטפל בעצמה.היא קראה ולמדה בשקיקה ספרים ,אשר דיברו על ריפוי מחלות -בעזרת אמונה ביכולת ריפוי עצמי ע"י חשיבה חיובית, ואמונה בבריאותה וביכולתה - להיות בריאה לאורך זמן .
                          היא לוקחת היום, כשש שנים מאז ההחלטה -מלחי שוסלר לבניית התאים ולעזרה לשמירה על מערכת החיסון וכן פרחי באך כל פעם שהיא חשה כאב ,כדי להרגיע את סערות הנפש -הפוקדות כל אדם בגלל משברי החיים וקשייהם.מטפלת בעצמה ברייקי ובאחרים...
                          זה לא סיפור ששמעתי.זאת אמת שחוויתי דרכה.

                          לא,אינני מעודדת אתכם לזרוק את הכדורים שהרופא רשם לכם- כמוה.זאת הייתה החלטה שלה.אני רק מעודדת אתכם לחפש דרכים נוספות -לשמר את בריאותכם.אל תפחדו להתחבר אל עצמיכם ולהאמין ,שרק אתם הם הרופאים הטובים ביותר של עצמכם.הקשיבו לאינטואיציה ולקולות העולים מתוככם.לכו למטפלים,קונבנציונאלים או אלטרנטיביים, אשר אתם נותנים בהם אמון ,כדי שתוכלו להיעזר בהם -לקידום בריאותכם.

                          חזקו את הנפש,את הרוח- ויחד איתה תחזקו את בריאותכם הגופנית.
                          נפש בריאה בגוף בריא!
                          בהצלחה!

                          דרג את התוכן:

                            תגובות אחרונות

                            פרופיל

                            אסתר רבקה
                            1. שלח הודעה
                            2. אוף ליין
                            3. אוף ליין

                            ארכיון

                            פיד RSS