כותרות TheMarker >
    ';

    כי האדם עץ השדה

    כי האדם עץ השדה / נתן זך

    כי האדם עץ השדה.
    כמו האדם גם העץ צומח
    כמו העץ האדם נגדע.
    ואני לא יודע
    איפה הייתי ואיפה אהיה.
    כמו עץ השדה.

    כי האדם עץ השדה.
    כמו העץ הוא שואף למעלה
    כמו האדם הוא נשרף באש.
    ואני לא יודע
    איפה הייתי ואיפה אהיה.
    כמו עץ השדה.

    אהבתי וגם שנאתי
    טעמתי מזה ומזה.
    קברו אותי כחלקה של עפר
    ומר לי, מר לי בפה.
    כמו עץ השדה.


    כי האדם עץ השדה.
    כמו העץ הוא צמא למים
    כמו האדם גם הוא נשאר צמא.
    ואני לא יודע
    איפה הייתי ואיפה אהיה.
    כמו עץ השדה.

    ארכיון : 6/2018

    1 תגובות   יום שבת, 30/6/18, 10:32
    ''

     

    לפעמים צריך האדם להעביר ביקורת על מישהו (גם על עצמו). והשאלה היא, איך אפשר להעביר ביקורת בצורה בונה? ביקורת המתחשבת בצרכים של האדם השני, והמספקת מענה טוב יותר, לצרכים של זה שמעבירים עליו את הביקורת.ביקורת כזו הסיכוי שלה להתקבל גדול יותר, מאחר שהיא טובה יותר לשני הצדדים.

     

    רוב האנשים מוכנים לקבל ביקורת, אבל רק במידה מתונה.כדי שהביקורת תועיל, צריך לשלב בה גם מחמאות. הנטייה הטבעית היא לדחות את דברי הביקורת  ולהתעלם מהם, ולפעמים גם לתקוף את מי שאמר אותם.

     

    ספר משלי ממליץ למתוח ביקורת בזהירות ולהתאים את הביקורת לאופיו של האדם אשר מדברים איתו ובפרט, יש לקחת בחשבון את מידת ההבנה שלו: "תחת גערה במבין, מהכות כסיל מאה" [משלי יז]. כאשר גוערים באדם מבין היודע להסיק מסקנות, הדבר עלול לגרום לו נזק נפשי. הוא רגיש מאד לדברים שנאמרים לו, גערה לא זהירה עלולה להביא אותו למסקנה שהוא חסר-ערך, להשפיל אותו ולשבור אותו מבחינה נפשית יותר ממה שמאה מכות ישברו את הכסיל. הדרך הטובה ביותר להעביר ביקורת על אדם נבון היא ברמז דק, שהרי הנבון יודע להבין, מתוך רמזים דקים, מה כוונתו של הדובר. הרעיון שיש לדבר עם חכמים ברמזים נמצא כבר בדברי חז"ל: "די לחכימא – ברמיזא".

     

    כדאי להקדים לדברי-הביקורת כמה דברי-שבח ומחמאות, כך שהאדם ירגיש טוב ולא ייפגע מהביקורת. כדי להשיג תוצאה חיובית ,יש להדגיש את הצדדים החיוביים של הזולת, כך שיהיה ברור שהפגם שעליו מותחים ביקורת מתגמד לעומתם. ולהוסיף שכוונת הביקורת, להוסיף עוד יותר חיוביות לחיוביות שכבר נמצאת בו.זאת מכיוון  שכשאדם שומע דברי ביקורת, הם תמיד פוגעים בכבודו ובביטחונו העצמי .העברת ביקורת עלולה לפגוע בדימוי העצמי של הזולת ולגרום לו להרגיש פגום ופסול.

     

     

    אנשים חכמים יודעים להעביר ביקורת באופן שמשיג תוצאה הפוכה - הזולת מרגיש שהביקורת מחמיאה לו ומייפה אותו.עצם העובדה, שאדם חכם טרח למתוח עליו ביקורת מראה, שהוא ברובו טוב, שהרי אילו היה ברובו רע, לא היה "משתלם" להשקיע ולנסות לתקן אותו.

     

    אדם שכל דבריו הם תוכחות וממתיחת ביקורת על אחרים - מקשה את עורפם של השומעים, גורם להם להתעלם מדברי הביקורת שלו ואולי אף מדברי ביקורת בכלל, כי הם רואים שלביקורת שלו אין סוף - לא משנה מה יקרה, תמיד יהיה בזה משהו רע, ולכן אין טעם להתאמץ ולשפר.

     

    מעבר לנזק שהוא גורם לשומעים, איש ביקורתי גורם נזק גם לעצמו: מכיוון שהוא רואה בכל אירוע את הצד השלילי, הרגשות השליליים מצטברים בליבו, אין לו שמחת חיים, והוא יכול פתאום להישבר וליפול לדיכאון שממנו לא יוכל לצאת .

    .

    המסקנה היא :ככל שהדיבור אותו מוציא האדם מפיו ,מחובר יותר אל הדעת והמחשבה, כך הדיבור הביקורתי  עצמו הופך להיות טוב יותר.חשוב בטרם תדבר. חשוב טוב על כל התמונה המלאה. שים את עצמך במקומו של חברך. נסה להבין את הצד השני. ואל תדון את חברך עד שתגיע למקומו. רק כאשר תבין את הצד השני בדיוק כפי שאתה מבין את עצמך, רק אז באפשרותך להעביר אליו ביקורת בונה וחיובית.

    דרג את התוכן:
      1 תגובות   יום שלישי, 26/6/18, 04:20

      צטט: אסתר רבקה 2015-07-29 05:38:56

      תוצאת תמונה עבור נקודת מבט

       

      סטיב רוטר ,הדובר ומתקשר את ה"קבוצה" של משואות האור ,מציע מטאפורה פשוטה לשינוי החשיבה.


         דמיינו שאתם בחדר בו מצלמים תוכנית טלוויזיה ומסביב נמצאות שלוש מצלמות..הרי כל מה שנדרש כדי לשנות את התפיסה הוא פשוט להסתכל על החדר ממצלמה אחרת,כאשר אתה משנה את המבט ממצלמה אחת לאחרת כל תפיסת המציאות משתנה ועם שינוי זווית הראייה מיד משתנה הדרך שבה המציאות מופיעה לפניך,ולפיכך אתה משנה את המציאות שלך. 


      אנו רגילים כל כך להציב את המצלמה שלנו על החיים בכל פעם באותו מיקום ולכן קשה לנו לשנות את התפיסה ובעקבותיה את המציאות.


       

      אך אם אינך מרוצה מן המציאות שיצרת לך.. כל מה שצריך לעשות הוא לשנות את נקודת המבט לראות את הדברים אחרת ולהתחיל להזרים למוח מחשבות שונות ואף הפוכות מאילו שהזרמת עד היום.. על כל מחשבה רעה מיד הפוך אותה למחשבה טובה,וממנה קצרה הדרך לשינוי ההרגשה ,התחושה הפיזית ולשינוי המציאות לטובה. 

      דרג את התוכן:
        5 תגובות   יום שלישי, 26/6/18, 04:14

        תוצאת תמונה עבור מציאות מדומה

         

        הוירטואלי משורר את חוכמת המילים

         

        פיטפוטי המוח

         

        שאריות המזון של החיים

         

        הנערמות בפח היומיומי

         

        של החיים.

         

         

        את רואה את הגיבוב

         

        איך נשפכים אשדות הפטפוט

         

        מדף הקלידים

         

        זורמות אל מוחך

         

        ומנסות לשכנעך

         

        שזאת לא מציאות מדומה.

        דרג את התוכן:
          4 תגובות   יום שישי , 15/6/18, 19:38

          תוצאת תמונה עבור זיקנה

           

          אם לא נשורר על הזיקנה

           

          מי ישורר?

           

          אם לא נספר לדורות הבאים

           

          את האמת

           

          ונשלה אותם על העתיד

           

          האם לא יתבעו אותנו על ההכחשה.

           

           

          אז נשורר ידידי בני דורי

           

          ואף נזיל דמעה

           

          ונלמד את הבאים

           

          לנצל את הכאן ועכשו

           

          שאכן לא ישוב לעולם

          דרג את התוכן:
            0 תגובות   יום חמישי, 14/6/18, 01:32

            ''

             

            חודש אב-היכולת לראות את הנולד.


            אב הוא חודש מיוחד, בו האור מאיר בגבורה יתרה. המסורת היהודית נוהגת להוסיף שם של נחמה לחודש זה.
            בזמן עבר,נמנה חודש אב בין החודשים ה"טובים", חודש של בציר ענבים וביכורי שאר פירות הקיץ. 
            כתוצאה מאירועים קשים ,כמו חורבן שני בתי המקדש, הפך חודש אב להיות חודש של אבל ויגון.לכן, הוסיפו לו את הכינוי, "מנחם", כלומר - חודש מנחם-אב,כנחמה של בניין בית המקדש לה אנו מצפים. בנוסף, מנחם הוא שמו של המשיח, אשר על פי המסורת עתיד להיוולד בחודש זה.

            חודש אב הינו החמישי למניין החודשים במקרא אשר מונים מניסן, והאחד-עשר למניין מחודש תשרי. השם "אב", כמו שאר שמות החודשים איננו שם עברי, אלא שם אכדי.

            ע"פ הקבלה מרמז אב לספירת החכמה הנקראת 'אב', ואיזהו חכם הרואה את הנולד'. כלומר, ניתנת לנו בחודש אב יכולת מיוחדת לראות איך שכל דבר נולד ומתהווה מדבר ה', וש'אין רע יורד מלמעלה'.

            פירושים לשם החודש:
            -abu- פירושו קנים. על פי החוקרים, בחודש זה נהגו לקצור את הקנים לצרכים שונים.
            -בבבלית, פרוש השם הוא אש -על שם החום הכבד השורר בתקופה זו של השנה. 
            -במסורת היהודית, נקרא החודש "אב" כנחמה על כך שלמרות הצרות והפרעות אשר פקדו את עם ישראל בחודש זה, ירחם עלינו הקב"ה כרחם אב על בניו. 
            -בלוח גזר, נקרא החודש "ירח קיץ", על שם אסיף הפירות בתקופה זו.

            מזל החודש - אריה: 
            -רמז לעם ישראל עליו נאמר בברכת בלעם: "הן עם כלביא יקום וכארי יתנשא" - כלומר, למרות הגזרות והצרות יקום העם מן החורבן ויצעד לגאולה.
            -ב"אריה"-ישנם ראשי התיבות: אלול, ראש השנה, יום הכיפורים, הושענה רבא.
            -אריה גם אותיות ראיה. מכאן לומדים שבחודש מנחם אב יש לנו את היכולת להתבונן ולראות קדימה, לצפות למרחוק ולהתכונן לגילויים הנשגבים של החודשים אלול ותשרי. 

            ראש חודש אב הוא יום תענית צדיקים, כיוון שהוא יום פטירתו של אהרון הכהן.
            מנהג חסידים ומקובלים הוא לאחל 'כתיבה וחתימה טובה' כבר מחמישה עשר באב (ט"ו באב).


            ימים מיוחדים:

            ה' אב- יום ההילולא של האר"י הקדוש - רבי יצחק לוריא, המורה הגדול של הקבלה.ה' אב אותיות א.ה.ב המלמדות שיום זה מסוגל לאהבת ה' ואהבת הבריות מתוך התבוננות פנימית.
            ט"ו באב- בו הותרו השבטים להתחתן זה עם זה, אירוע המסמל אחדות ואהבת ישראל.


            דרג את התוכן:
              1 תגובות   יום חמישי, 14/6/18, 01:24

              תוצאת תמונה עבור הדרמה האנושית

               

              על במת העולם הזה

               

              בו נותנים מקום של כבוד

               

              לצעיר,ליפה,לחכם,לעשיר,למושלם

               

              ומרכזים הזרקור עליו

               

              נשארים הנותרים מחקים

               

              ומנסים לגעת בתהילתם.

               

               

              ואלו שבדרך

               

              או בסוף דרכם

               

              אשר התיאשו והפכו לצללי רקע

               

              מהלכים בשקט באפילץ שיגרתם

               

              מקבלים גזר הדין

               

              של הדרמה האנושית

               

              בעולם.

              דרג את התוכן:
                1 תגובות   יום שלישי, 12/6/18, 09:29

                תוצאת תמונה עבור רשע

                 

                אין סוף לעזות מצחך.

                 

                אתה שפצעת,צעקת,הרסת

                 

                אתה שזרעת חורבן.

                 

                אתה שללא מצמוץ עין

                 

                דנת ילדך לעוני.

                 

                אתה שדאגת לעצמך ללמוד 

                 

                לקחת את כל החסכונות

                 

                השקעת אמם בחובות

                 

                ובחיוך מנצח ולהט

                 

                חוללת באולמות ביתהמשפט.

                 

                חוגג להטוטי פה,

                 

                עיוותי חוק

                 

                ואגורה לא משלם

                 

                רק דואג להוכחות

                 

                שיקריות.

                 

                 

                שותפים רבים לרשע.

                 

                שמחה לאיד.

                 

                אדישות

                 

                בחינת"לי זה לא יקרה"

                 

                אז מה איכפת?

                 

                 

                גויה ועוד גויה

                 

                נרצחת ברחובות

                 

                והרוצחים בשלהם

                 

                בודאי כבריש

                 

                הבאה בתור....

                דרג את התוכן:
                  0 תגובות   יום רביעי, 6/6/18, 06:01

                  תוצאת תמונה עבור לטאטא מתחת לשטיח

                   

                  לראות שטיח בחלומך מייצג את דרך ההגנה העצמית שלך מהמציאות הקשה של חייך. לחלופין, שטיח מסמל יוקרה, נוחות או עושר. קח למשל את המצב ועיצוב השטיח ואיך זה מקביל לבסיס שיש לך בחיים. אולי החלום אומר לך שאתה מסרב להתעמת עם נושא מסוים ובמקום זה אתה גורף את זה מתחת לשטיח?

                   

                  כל כך הרבה שטיחים ראיתי בחלומי

                   

                  מעוצבים בדרכים שונות.

                   

                  והיו צעירות שהציעו דגמים יפים.

                   

                   

                  דווקא את הלכלוך

                   

                  טאטאתי באופן גלוי

                   

                   ולא מתחת לשטיח.

                   

                   

                  אשרי שהפסקתי לטאטא דברים

                   

                  מתחת לשטיחים.

                   

                  ואכן הנשים הצעירות של החום

                   

                  יכולות ללמד את הדור המזדקן

                   

                  להעמיד דברים

                   

                  על דיוקם

                   

                  ללא חשש.

                  דרג את התוכן:
                    1 תגובות   יום שלישי, 5/6/18, 21:13

                    לאורך שושלת  הדורות

                     

                    אתה מגלה מוטיבים עליהם הקארמה

                     

                    חוזרת על עצמה

                     

                    דרך הציאצאים.

                     

                     

                    אם אתה מביט מה השיעורים

                     

                    שחוות קבוצות הנשמות המשפחתית

                     

                    אתה מגלה מכנה משותף.

                     

                     

                    יש משפחות שחוויותהם סובבות

                     

                    סביב עניין האמונה

                     

                    או בעיות בזוגיות

                     

                    ועוד.

                     

                     

                    האם חלה התקדמות בסוגיות?

                     

                    איך פתרו אותם אז ועכשו.

                     

                    תובנות מעניינות.

                    דרג את התוכן:
                      3 תגובות   יום ראשון, 3/6/18, 20:44

                      כשאדם צעיר

                       

                      רענן ושמח פורץ גידולו החוצה.

                       

                       

                      בגיל עמידה,עומדת גדילתו ואיטית.

                       

                       

                      לעת זיקנה חש האדם

                       

                      יד נעלמה קוטפת אותו

                       

                      מתוכו.

                       

                      דרג את התוכן:

                        תגובות אחרונות

                        פרופיל

                        אסתר רבקה
                        1. שלח הודעה
                        2. אוף ליין
                        3. אוף ליין

                        ארכיון

                        פיד RSS