כותרות TheMarker >
    ';

    כי האדם עץ השדה

    כי האדם עץ השדה / נתן זך

    כי האדם עץ השדה.
    כמו האדם גם העץ צומח
    כמו העץ האדם נגדע.
    ואני לא יודע
    איפה הייתי ואיפה אהיה.
    כמו עץ השדה.

    כי האדם עץ השדה.
    כמו העץ הוא שואף למעלה
    כמו האדם הוא נשרף באש.
    ואני לא יודע
    איפה הייתי ואיפה אהיה.
    כמו עץ השדה.

    אהבתי וגם שנאתי
    טעמתי מזה ומזה.
    קברו אותי כחלקה של עפר
    ומר לי, מר לי בפה.
    כמו עץ השדה.


    כי האדם עץ השדה.
    כמו העץ הוא צמא למים
    כמו האדם גם הוא נשאר צמא.
    ואני לא יודע
    איפה הייתי ואיפה אהיה.
    כמו עץ השדה.

    ארכיון : 7/2018

    2 תגובות   יום חמישי, 26/7/18, 10:26

    יומנו של לב:

     

    לקחתי את היוזמה לכתב לפי זוית ראייתי את מה שעובר על  בעלת  הבלוג...

     

    אני ליבה של אסתי מזה 68 שנה.עדכה זרמתי איתה ונתתי לה לנהל אותי.

     

    מודה שמיום שני אחרי מסיבת יום ההולדת שלה החלטתי לעשות מעשה דרסטי ויזמתי התקף לב...

     

    ירידה לצורך עליה.

     

    כרגע היא  מאושפזת ברמבם מחכה לניתוח לב פתוח.איתי...

     

    כותב שורות אלה.

     

    ולכן אנהל אתכם דו שיח מידי יום ביומו על התנהלתינו.שלי ושלה.

    דרג את התוכן:
      1 תגובות   יום שבת, 21/7/18, 17:44

       

      ''

       

      בראיה לאחור

       

      הדרך לרוחניות הינה מפותלת ומלאה בפיתויי אגו.

       

      אתה חייב לשים לב היכן מדברת האמת המתחברת לכל רמ"ח אבריך וש"ס גידך ואיזו אמת היא אמת להמון כדי לשכנעו לפתוח את ארנקו ולהזרים כסף לגורואים ומסטרים המעריצים את יכולותיהם הגבוהות וממרום מושבם מסתכלים על הנוהים אחריהם כעדר בור הזקוק לכל מילה פלצנית הנזרקת כעצם לעברם.

       

      בתחילת הדרך אתה שומע,מתפעל ורואה מחזות אמת או מקסמי דמיון ומתפעל מיכולות הזולת ומיכולותך.

      ככל שאתה מתחבר לדופק האמת הפנימית שלך אתה מתרחק מקלישאות ומחכה לסימני אמת להארה פרטית.

       

      ככל שהדרך ארוכה יותר בנתיב האמת שלך אתה מגלה את הפשטות של ההארה ומתרחק מההמון הסואן המפיץ תקשורים ואמיתות שנזרקו אליהם מעולמותיהם העליונים.

       

      להיות רוחני זה לחיות בפשטות וכל צעד מוכיח את האמת לאמיתה שלך שהתחברת אליה ולא האמת בה מנסים להאכילך רבים ו"רוחניים".

      דרג את התוכן:
        1 תגובות   יום ראשון, 15/7/18, 05:58

        תוצאת תמונה עבור טיפוס בסולם

         

         

        כשאדם מגיע 

         

        אל סף יום הולדתו

         

        הוא מבין שהזמן

         

        נושף בעורפו

         

        ומעביר אותו

         

        שלב נוסף

         

        בסולם חייו.

         

         

        ראשו כבר נוגע בעננים

         

        פסיעתו כבדה

         

        חריצים בפניו

         

        וכובד מזוודת עברו

         

        נשרך אחריו.

         

         

        כך עולה שלב אחרי שלב

         

        עד הענן

         

        שיספוג חלומותיו

         

        יניח בחיקו ערמות תולדותיו

         

        ישק בטיפת חיות גשמיו

         

        לעיניים

         

        שנעצמו

         

        לעד.

        דרג את התוכן:
          0 תגובות   יום ראשון, 15/7/18, 01:53

           

          ''

           

          הרפיה היא פתיחות וביטחון ביקום שכל מחסורנו ימולא

           

          התקשרות והיאחזות מקורן בתודעה של עוני וחוסר, התנתקות והרפיה מקורן בתודעה של עושר ושפע. כשאנו מרפים ומתנתקים מהישן, אנו מאפשרים לחומרי דישון והזנה חדשים להיכנס ליישותנו ובעזרתם מתאפשרת צמיחה חדשה נוספת.

           

          כשאנו מרפים מאחיזתנו ומשחררים דבר מה ישן, אנו מחקים את דרכו של הטבע. כשגרגר חול מתגלגל – מגיע אחר במקומו. כשענן נע ממקומו – יתפוס אחר את מקומו, כשטיפת מים זורמת במורד הנחל – תבוא במקומה חדשה וכן הלאה. כשאנו מרפים או מתרוקנים יגיע בהכרח דבר מה חדש. זו דרכו של הטבע – זרימה וארעיות.

           

          לפי גישתו של טולקו תונדופ, חכם בודהיסטי של מסדר הנינגמה שבבודהיזם הטיבטי, מחוברים הגוף, התודעה והרוח לבלי הפרד.ככל שתגדל יכולתנו להרפות את עוצמת האחיזה, כלומר, ככל שנאמן את עצמנו להיפטר מהטרדות, קטנות כגדולות, המגבילות את ראייתנו, ובמקום זאת -להתרגע בתוך תפישה רחבה יותר של העולם ומקומנו בו - כך תגדל יכולתנו לתמרן את כוח הריפוי של התודעה ולהפיק מסגולותיה לטובתנו.

           

          אחד האתגרים הגדולים הוא להצליח במצבים אלה "לשחרר אחיזה".אחד המשפטים המסייעים לשחרר אחיזה לקוח מספרו של דיפאק צו'פרה," כוחם של צירופי מקרים":"דברים לא מתנהלים כפי שאני רוצה .

          מוטב שארפה מן האשליה שאני יודע איך הם אמורים להתנהל".

           

          שחרור אחיזה היא לרצות ולפעול להשגת המטרה, ממקום של בחירה ורצייה -כשאנו נשארים פתוחים ופנויים למגוון האפשרויות שמזמן לנו ההווה .

           

          שחרור האחיזה מפנה מקום, יוצר חלל [ווקום], המאפשר לדברים נוספים להיכנס , חלל המתמלא בכאן ועכשיו. כשאנו נמצאים במירוץ להשגת המטרה שהצבנו לעצמנו, וכל כולנו מגויסים וממוקדים במטרה [מתוך עיוורון למגוון ההזדמנויות הקיימות בהווה] ,לא נותר מקום למתרחש בכאן ועכשיו.

           

          בכל פעם שאנו מוצאים עצמנו "נאחזים" בדבר מה האתגר הגדול הוא להחליט להניח , להרפות, לשחרר אחיזה , להיות מוכנים לוותר על החלום ותוך כך למצוא את האיזון בין להיות בכאן ועכשיו במלוא העוצמה ולהישאר מכוונים מטרה. למצוא את האיזון בין הצבת מטרה והרצון להשיגה לבין המוכנות והערנות למתרחש בהווה.

           

          הרפיה היא פתיחות, ביטחון ביקום שכל מחסורנו ימולא. לאחר שביצענו פעולות לצורך יצירת המציאות שבה אנו חפצים, נאפשר לאינטליגנציה של הטבע להביע את עצמה, בדרכה שלה, ובדרך כלל יהיה זה בשונה ממה שאנו חושבים שייעשה. מתוך הכרה מלאה בטובתנו העליונה היא מביאה את עצמה לידי ביטוי.

          דרג את התוכן:
            1 תגובות   יום שישי , 13/7/18, 23:02

             

            ''

             

            לך אל נמלה עצל ראה דרכיה וחכם

             

            שלמה המלך, החכם מכל אדם, אומר בספר משלי : "לך אל נמלה עצל ראה דרכיה וחכם ,אשר אין לה קצין שוטר ומושל תכין בקיץ לחמה אגרה בקציר מאכלה".

             

            פרוש: אדם עצל צריך ללכת אל הנמלה החרוצה, כדי ללמוד את דרך חייה ולהחכים.

             

            הנמלה חיה לא יותר מממוצע של ששה חודשים. בתקופה קצרה זו אין היא מסוגלת לאכול יותר מגרגיר או גרגיר וחצי של תבואה. אולם היא אוספת כה הרבה שהיה מספיק לה למשך שנים ארוכות לו זכתה והייתה חיה כל כך הרבה.

             

            הנמלה, יצור קטן ומעניין זה, חושבת: אולי יאריך השם יתברך בורא כל העולם את ימי ושנותיי? אאסוף איפוא מאכל לרוב, שיהיה לי מה לאכול במקרה ואקבל "ארכה" מן השמים... תקווה תמימה זו מדרבנת את הנמלה לעבודה מתמדת. אין היא יושבת "בחיבוק ידיים" ואין היא נלאית מלעבוד ולאסוף מזון לימים יבואו.

             

            ולזה התכוון שלמה המלך כאשר יעץ ללמוד ממעשיה של הנמלה. "לך אל נמלה עצל" - לך ואסוף מצוות ומעשים טובים כל זמן שאתה יכול, כל זמן שאתה חי ויש לך כוח.

             

            המסר הוא:כי יהודי צריך תמיד לחפש אחר מצוות ומעשים טובים. לעולם אין זה מספיק, ולעולם אין לאמור די. כמו הנמלה האוספת גרגיר לגרגיר, צריך היהודי לעשות מצווה ועוד מצווה כל ימי חייו

            ומהו ראה דרכיה וחכם? רבנן אמרו: ראה דרך ארץ שיש בה -שבורחת מן הגזל.

             

            ועוד נאמר במשלי:"אשר אין לה קצין שטר ומשל" - אחריות אישית. ממה שידוע לנו היום, במושבות של נמלים יש נמלה אחת או יותר הנחשבת ל"מלכה", אך למעשה אינה עוסקת בניהול, אלא רק יושבת בקן, אוכלת ומטילה ביצים. הנמלים הפועלות מסתובבות בחוץ בלי אף קצין, שוטר או מושל שמשגיח עליהן, ובכל-זאת עובדות ומביאות אוכל לקן. העצל המתבונן בנמלה אמור ללמוד ממנה לעשות את מלאכתו גם כשאף אחד לא משגיח עליו. גם האזרח המתבונן בנמלה אמור ללמוד ממנה לפתור את בעיותיו ולא לחכות שהממשלה תעשה זאת.

             

            "תכין בקיץ לחמה, אגרה בקציר מאכלה" - תכנון וחיסכון. מינים רבים של נמלים, ובפרט של נמלת הקציר הנפוצה בארץ ישראל, חיים על אוכל הנפוץ בעיקר בקיץ, כגון: גרעיני תבואה. כל מושבה של נמלים בונה קן גדול עם תאים מבודדים מפני מים, דבר שהיה ידוע כבר בימי קדם: "הנמלה הזו, שלשה בתים יש לה, ואינה כונסת בעליון מפני הדלף, ולא בתחתון מפני הטינה, אלא באמצעי" [דברים רבה].כל מושבה אוגרת כמה קילוגרמים של תבואה בעונת הקיץ, כך שיהיה להן אוכל בעונת החורף. העצל המתבונן בנמלה אמור ללמוד ממנה לחשוב על העתיד, גם אם הכסף שהוא מרוויח עכשיו מספיק לפרנסתו - שיעבוד קצת יותר כדי שיוכל גם לחסוך לתקופות של מחסור, "וממנה למוד להכין הכול בעוד לאל ידך" (מצודת דוד).

             

            אמר ר' שמעון בן חלפתא: מעשה בנמלה אחת שהפילה חיטה אחת והיו כולם באות ומריחות בה ולא הייתה אחת מהן נוטלת אותה. באה אותה שהייתה שלה ונטלה אותה.

             

            ראה חכמה שיש בה וכל השבח הזה שיש בה שלא למדה מבריה, ולא שופט ולא שוטר יש לה, שנאמר:"אשר אין לה קצין שוטר ומושל, אתם שמניתי לכם שופטים ושוטרים, על אחת כמה וכמה שתשמעו להן! הוי, שופטים ושוטרים תיתן לך בכל שעריך".

             

            רבי ברוך ממזבוז אמר:זהירים הם בני אדם שלא לבלוע נמלה חיה ואין הם זהירים שלא לבלוע אדם חי.

            דרג את התוכן:
              3 תגובות   יום שלישי, 3/7/18, 07:38

              ''

               

              קארמה היא חוק הסיבה והתוצאה

               

              לכל נשמה יש נתיב חיים ותכנית לימודים ייחודית משלה.הלמידה היא הסיבה להיותנו בעולם.הקארמה שלנו היא  שיעורי החיים שלנו,הדברים אשר עלינו ללמוד,לרפא ,להשיג בחיים אלה [בגלגול זה]ומהווים הזדמנות לצמיחה. כל היאחזות בחיים יוצרת קארמה ומובילה ללידה מחדש. את הקארמה אפשר לפתור רק בהיותנו בגוף.

               

              קארמה היא:"חוק הסיבה והתוצאה". קארמה הינה חוק טבע מרכזי, עם כל מה שמשתמע מזה. כשם שאנו יכולים לנוע בבטחה בעולם הפיזי ביודענו את חוקיו, כך נוכל לנוע בבטחה בעולמות המנטאליים והמוסריים כשנלמד את חוקיהם. בדתות בהן קיימת אמונה בגלגול נשמות - חלים יחסי הסיבתיות לאורך כל הגלגולים (בעבר, בהווה ובעתיד).

               

               קארמה [ [karma, היא מילה ששאל העולם מהודו. קארמה איננה גורל.בשפת הסנסקריט פירושה: "פעולה" או "מעשה" -הנו מושג פילוסופי המתאר מחזור מלא של יחסי סיבה-תוצאה. זהו סך כל מעשיו של האדם - בעבר בהווה ובעתיד. השפעתם המצטברת של המעשים משפיעה באופן ישיר על המציאות - ומכך משתמעת אחריותו האישית של כל אחד על חייו.

               

              הקארמה אינה עונש אלא תהליך למידה שמטרתו להביא לצמיחה רוחנית ולהתפתחות הנשמה.כשאנו לומדים מהי חמלה ,פעולה נכונה ,מחשבה טהורה ,עבודה בשירות האנושות ואי התקשרות אנו משתחררים מהצורך להיוולד מחדש ולסבול.אנו אחראים לנסיבות חיינו ,לכאב ולשמחה,להזדמנויות ולמגבלות שלנו.כל המחשבות,המניעים והרגשות שחווינו בעבר מרכיבים את מי שאנחנו היום.

               

              הקארמה מכילה בתוכה  רגשות או אירועים מכאיבים אשר אצורים בהילה ולא נרפאו לפני מותו של האדם.תשוקה והתקשרות ,יביאו ללידה מחדש.הקארמה הוא המנגנון אשר מביא לכך.הקארמה הוא פעולת התודעה.לכל פעולה יש תגובה "מה שאנו שולחים הוא שחוזר אלינו" חיים שיש בהם מעשים רעים דורשים תיקון,והנשמה תיוולד מחדש.

               

              הקארמה מחולקת לשני סוגים: קארמה מסוג סיבה ומסובב וקארמה מתגלגלת.

               קארמה מסוג סיבה ומסובב מציינת תופעה אשר שורשיה בגלגול אחר ומלווה אותנו היום. קארמה כזאת היא למעשה פתיחת מעגל של נסיבות אשר עד שלא נשלים ונסגור את המעגל לא נוכל להשתחרר מהתופעות הנגרמות על ידי קארמה זו, גם אם יימשך הדבר לאורך מספר גלגולים. והיה וסגרנו את המעגל, למעשה סלקנו את הקארמה מחיינו ולא נסבול ממנה שוב. קארמה כזו ,היא בדרך כלל קארמה בעלת תופעות שליליות.

              ישנם שני דרכים להשתחרר מקארמה שלילית:

              -בקשת חסד אלוקי שזה פשוט לבקש שחרור מהקארמה, דבר שלא בהכרח אכן יקרה.

              - על ידי טיפולים המכוונים פתירת הקארמה[שחזור גלגולים לדוגמא].

               

              לפי ההינדואיזם והבודהיזם, כל פעולה רצונית שאנו עושים, חיצונית או פנימית, מותירה בנו חותם או רשמים. הרשמים הללו משפיעים על הגלגול הזה והבא שלנו. חוק הקארמה איננו צדק מוסרי או מערכת של שכר ועונש. חוק הקארמה הוא כאמור, עיקרון של סיבה ותוצאה, של פעולה ותגובה, של עשייה ופירותיה.

               לפי השקפה זו:אם עשינו מעשים טובים- צברנו קארמה טובה. הקארמה הזאת תשפיע לטובה על הגלגול הבא שלנו. לפי הבודהיזם, הטוב שגוררת פעולה טובה איננו שכר שניתן לנו בידי אל, אלא תולדה טבעית של מעשה טוב.

               

              בכל מעשיו של האדם הוא  יוצר קארמה "שלילית"[שהיא סיבה נוספת למחלות בגלל טעויות ופחדים מגלגולים קודמים]  או "חיובית". לכל מעשה ישנה  השפעות ,תוצאות והשלכות - קרובות ומרחיקות לכת. לרוב האדם אינו מודע לתוצאות והשלכות מעשיו ברובד העמוק והרחב. כשירכוש האדם הבנה לגבי הקארמה, יוכל לשנות את טבעו כדי שיהיה מחר שונה ממה שהוא היום. הוא אינו לכוד בידי גורל שנכפה עליו מבחוץ ללא מנוס. הוא נמצא בעולם של חוק, עולם מלא בכוחות טבע, שביכולתו להשתמש בהם על מנת להגשים את רצונותיו. מה שנחוץ לו הם ידע ורצון. עליו להבין שקארמה אינה כוח הרסני, אלא היא שורה של תנאים המביאים לתוצאות מסוימות וקבועות.

               

              התודעה יכולה לבחור ליצור מציאות חדשה אשר מרפאה את הקארמה ומאפשרת להשתחרר מפחדים ישנים,לשנות דפוסים שאבד עליהם הכלח,לפתור קונפליקטים ויחסים בעייתיים ולהחזיר את האיזון החיובי,שימנע את היווצרותה של "קארמה שלילית" .הדרך היחידה לנטרול קארמה שלילית היא לעשות קארמה טובה.חשוב לתת צדקה,לעשות מעשים טובים ולטפח מחשבות חיוביות מידי יום.[כדי לבטל מחשבות שליליות אצלנו עלינו לומר שלוש פעמים:"בטל,בטל,בטל"].כל הצלחה ראויה להערכה ,אך אין מקום להאשמה.

               

              הגלגול הנוכחי של האדם אינו מושפע רק מהקארמה שלו בגלגולו האחרון, אלא שמעשים ופעולות בלידות קודמות המשפיעות עליו. מי שעושה פעולות רעות, צובר קארמה שלילית וכך הוא משפיע לרעה על גלגולו הבא.

               

              היות וקארמה הינה תוצאה של מעשים, בחיים אלו ואחרים - "גלגולים", הרי כל אדם שאנו פוגשים וחווינו עימו קשר כלשהו - באופן טבעי ומתבקש - נוצרת, או משתחררת קארמה בינינו. מובן מאליו כי עם בני זוג וחברים קרובים יש לכם קשרים קארמתיים. עם כל אחד ואחד שיש לנו קשר חיובי או שלילי במיוחד - הרי שיש בינינו קארמה משמעותית במיוחד.

               

              קשרים קארמתיים נחווים בגלגולי חיים שונים באופנים שונים. מערכות יחסים שצריכות להיפתר היות ואינן תקינות, מתחלפות ונחוות בצורות ובאופנים שונים, בדרמות החיים. לעתים, אם לאישה בן זוג שהקשר ביניהם בעייתי במיוחד, ולא בא לידי פתרונו במערכת יחסים טובה ותקינה - הרי שהאישה ובן זוגה יתגלגלו פעם נוספת ויחליפו תפקידים ביניהם, או, ישחזרו בדיוק את אותו קשר טעון שיפור ביניהם.

               

              ברגע שאנחנו הולכים נגד הזרימה הטבעית של החיים אנחנו ולא עפ"י יעודנו האמיתי ,ככל שאנחנו רחוקים מהנשמה שלנו ולא מחוברים אל עצמינו- כוח המשיכה של הקארמה פועל עלינו יותר חזק ומנסה בכוח להחזיר אותנו "הביתה" לנשמה. ככל שיש בנו יותר פחדים שמוציאים אותנו מהאיזון בחיים כך כוח משיכה - הקארמה, חזק יותר. ככל שאנחנו מתקרבים לנשמה ונמצאים באיזון, אנחנו חיים יותר בשלווה ויש פחות סבל בחיים. האיזון בין הגוף לנשמה.

               

              ישנה קארמה של עם,פלנטה,מדינה,מין,גזע, וישנה קארמת יחיד שפירושה תוכנית לימודים אישית.הדברים מעוצבים לפי היחיד עפ"י צרכיו והתיקונים שבחר לתקן לפני שהתגלם בגוף.חלקם משמחים וחלקם קשים.האדם זוכה למתנות חיוביות כמו היכולת לצייר, אך מאידך מתנסה בדברים לא נעימים .כל אדם מגיע לעולם עם יעוד ותכנית לימודים שהיא פועל יוצא מהקארמה.בני משפחה ואוהבים מתגלגלים גלגול אחר גלגול.

               

              עוד בהיותנו נשמה אנו מתייעצים עם אדוני הקארמה ,שהם ישויות אשר עוזרות לנו להחליט מהם השיעורים אשר נלמד בגלגול זה,לפני התגלמותנו בגוף. הם אלו המתעדים את התיעוד של  הספרייה האקשית,שומרים עליו ואחראים לקארמה האישית והקיבוצית.הם מכונים גם "ליפיקה"[מילה בהינדית]שפירושה "מלאכי התיעוד".הם האחראים על הקארמה האישית.הם עוקבים אחר פעולותינו,קולטים בהתמדה כל מידע חדש שנוסף לחומר המתועד המאוחסן בזיכרונם.

              דרג את התוכן:
                1 תגובות   יום שלישי, 3/7/18, 07:36

                אתה יוצר לך חיים שלמים

                 

                כדי שבערוב יומך

                 

                תוכל להשתמש בהם כחומר

                 

                לעיבוד חוויות שנים.

                 

                להסיק מהם מסקנות.

                 

                למרק את המראה

                 

                שניבטה זוהרת כל כך בצעירותך.

                 

                להסיר את אבק החיים ממנה

                 

                ולראות ניכוחה את הטעויות

                 

                את החוויות

                 

                את תלמוד השנים

                 

                כהוויתם.

                 

                דרג את התוכן:

                  תגובות אחרונות

                  פרופיל

                  אסתר רבקה
                  1. שלח הודעה
                  2. אוף ליין
                  3. אוף ליין

                  ארכיון

                  פיד RSS