כותרות TheMarker >
    cafe is going down
    ';

    כי האדם עץ השדה

    כי האדם עץ השדה / נתן זך

    כי האדם עץ השדה.
    כמו האדם גם העץ צומח
    כמו העץ האדם נגדע.
    ואני לא יודע
    איפה הייתי ואיפה אהיה.
    כמו עץ השדה.

    כי האדם עץ השדה.
    כמו העץ הוא שואף למעלה
    כמו האדם הוא נשרף באש.
    ואני לא יודע
    איפה הייתי ואיפה אהיה.
    כמו עץ השדה.

    אהבתי וגם שנאתי
    טעמתי מזה ומזה.
    קברו אותי כחלקה של עפר
    ומר לי, מר לי בפה.
    כמו עץ השדה.


    כי האדם עץ השדה.
    כמו העץ הוא צמא למים
    כמו האדם גם הוא נשאר צמא.
    ואני לא יודע
    איפה הייתי ואיפה אהיה.
    כמו עץ השדה.

    ארכיון : 8/2019

    1 תגובות   יום שלישי, 27/8/19, 11:15

     

    תוצאת תמונה עבור לקחת אחריות

     

    אז מי פה קורבן?

     

    החיים  הם תמרון בין הבחירה להיות קורבן או אדם שלוקח אחריות על חייו ופועל למענם באסרטיביות.

     

    לא פעם אנו עוברים קושי בחיינו ומיד מחפשים את האשמים במה שקורה אתנו:הסביבה,החברה,אלוקים,הגורל וכו.זה הצד הקורבני שבנו שמנסה להטיל את האשמה בגורם חיצוני ,במקום לקחת את האחריות על עצמנו למה שקורה ולדברים שאנו יכולים לעשות לשינוי המצב.

     

    ביכולתנו,להחליט להפסיק להיות קורבנות.נעצור רגע ממרוץ החיים ניקח נשימה ונתבונן מה עומד לפנינו.לא נחשוש לקבל החלטות גם אם נטעה או נכשל נבין כי זה חלק מהכלים שבידנו ומותר לנו לא להצליח לצורך המשך לימודנו בעולם הזה.

     

    ההתנהגות הקורבנית מביאה תחושות של פחדים ,כעסים,רגשי אשם וכו ,שאנו במו ידינו עזרנו ליצירתם. כעס פנימי ממגנט כעס חיצוני.כל תחושת קורבן ממגנטת סיטואציה דומה.דומה מושך דומה.

     

    אם נתבונן לתוכנו,נחווה ,נלמד להכיר את פנימיותנו ורבדינו המודחקים וננסה להאיר בתוכנו את המקומות החשוכים האלה-נגיע לסליחה עצמית ולטיפול ב"שכבות החלשות" שבתוכנו.למענינו ולמען יצירת סביבה פנימית וחיצונית חיובית לנו ולסובבים אותנו.

     

    בקלפי הטארוט נמצא קלף התלו[הקורבן],אשר יוצא פעמים רבות לרוב אלו שבאים להתייעץ בקלפים.מכאן שרובנו "נהנים" מתחושת הקורבנות ולהעביר את האחריות על חיינו למקור חיצוני במקום למקום של אחריות ושיפור עצמי.

     

    קלף זה מדבר על התעוררות משינה תודעתית, הגוררת אחריה שחרור וויתור על דפוסי חשיבה, אמונות וצורות התנהגות שאינם נחוצים או אינם מתאימים יותר.

    עם שחרורם אנו נפתחים לכניסה של חכמה חדשה, מקדמת ומפתחת המביאה עמה שינוי פנימי עמוק וצמיחה ברמה החשיבתית, הנפשית והרוחנית. זהו "תשליך עמוק" בכל הרמות. כשחוכמה אחת מפנה מקומה לחכמה אחרת חדשה ונכונה יותר- ניתן להיפתח לרמות אחרות גבוהות יותר של תודעה, המתעלה מעל לאגו הפרטי של האדם. האדם לומד שעליו לשנות את עצמו ולא את האחר ובזה מתמקד.

    בהיותו של התלוי הפוך הוא מסוגל לראות את המציאות מזווית שונה ומפרספקטיבה רחבה יותר ממה שראה עד עתה, גם מנקודת מבטו של האחר עיני האדם מופנות אל המתרחש בנפשו ,ולא רק החוצה -כפי שקורה אצל אדם שעדיין לא התעורר.

     

    חכמה דרך הקרבה עצמית, לצעוד בעקבות האמונה האישית, תקשורת עם החלקים התת-הכרתיים של האדם, שימת לב לפרטים החשובים באמת לאדם, מוח אסטרלי, ממלכת הנפש, המעמקים החבויים של הנשמה, ברית עם ישות עליונה למרות פחד ארצי.

     

    קלף המתאר קורבן או ויתור, בדרך כלל מרצון. נכונות לוותר על נכסים (בעיקר חומריים) לצורך השגת מטרות ארוכות-טווח, שהן חשובות יותר לשואל. תבונה הנקנית במחיר נטישה של הישגי העבר.

     

    חיובי: ויתור על דברים משניים כדי לשמור על העיקר. נדיבות עד כדי הקרבה עצמית, למען אדם או עניין החשובים לשואל. אפשרות לראות את כל ההיבטים של מצב מסוים, ולהתייחס אליהם בשוויון-נפש. כוח השיפוט של השואל במיטבו, משום שהוא איננו צמוד לתבניות קשיחות ולדעות-קדומות. הצלחה לטווח ארוך, משום שהשואל הסכים להיות בעמדת חולשה ולא לכפות את מהלך העניינים. אי-אלימות מנצחת. דרגה רוחנית גבוהה.

     

    שלילי: נטייה מופרזת להקרבה עצמית ומילוי תפקיד של קורבן נצחי. קשייו של השואל מדומים, משום שהוא מתעקש להיצמד אליהם ולהמשיך להתלונן במקום להחליט ולעשות משהו לפתרונם. הוא רואה את עצמו כמרכז היקום ועסוק רק בבעיותיו האישיות. חופש-פעולה מוגבל. שקיעה ברחמים-עצמיים.

     

    נאחל לעצמנו להשכיל ולהבין איך להתבונן נכון ומוך מודעות לגשת לחיים ולשנותם ממקום של כוח ויכולת התמודדות פנימית שתלויה בנו.

    דרג את התוכן:
      0 תגובות   יום שני, 26/8/19, 11:19

       

      ''

       

      לדעת לקבל את  האמת 

      אחת מהסיבות לכך שאנשים נתקעים בטעויות שלהם, נובעת מכך שהאגו שלהם גורם לכך שהם לא יהיו מסוגלים להעביר על עצמם ביקורת באובייקטיביות, מה שגורר לכך, שהם אינם מסוגלים לקבל את העובדה שאולי הם טועים, דבר הגורר לכך שאינם יודעים לקבל את האמת ,ממי שאמרה.

      הפחד לומר או לשמוע את האמת, אומר הרב ברג, הוא המחסום המכשיל הגדול ביותר שאתו אנו מתמודדים, כשאנו משתוקקים לחוות מערכות יחסים ממלאות, כנות ומלאות אהבה. כשאנחנו מסתירים דבר מה, אותו דבר מה יוצר פירוד בינינו לבין האדם האחר. אם אנחנו לא פתוחים לשמוע את מה שיש לאחרים לומר לנו מבלי להגיב או לקחת אותם באופן אישי, אנחנו מרחיקים את עצמנו מאנשים אלה.

      תמיד קל יותר לומר לאנשים את מה שהם רוצים לשמוע. לעיתים קרובות יותר נוח להסכים עם מישהו, גם אם אנחנו לא באמת מסכימים עמוק בפנים. ומכיוון שההתמודדות עם אמיתות כואבות בנוגע לעצמנו מפחידה במידה זהה, החברים ובני המשפחה שלנו יכולים להרגיש שעליהם לומר לנו רק מה שאנחנו רוצים לשמוע.

      החכם- רוצה כל הזמן להיות טוב יותר. הוא מקבל את האמת ממי שאמרה, לא כדי לתת קרדיט לאומר אותה אלא בשביל עצמו. החכם- רוצה לשפר את עצמו בשביל עצמו, הוא הראשון שמרוויח מכך. לכן החכם-ידע לוותר על הכבוד והאגו של עצמו ,וידע לקבל את האמת ממי שאמרה.

      לא לחינם נאמר "מכל מלמדי השכלתי" (תהילים) ולא לחינם נאמר "איזהו חכם, הלומד מכל האדם" (מסכת אבות). כי החכם יודע ומסוגל ללמוד מכל דבר. החכם מוצא בכל דבר את ההזדמנות להחכים. החכם שמח מכך שיש לו הזדמנות להחכים ולהשתפר.

      היום, כשעליכם לומר את האמת, אזרו את האומץ לפתוח את לבכם כמו גם את פיכם. וכאשר עליכם לשמוע את האמת, אזרו את הכוח לפתוח את אוזניכם ולסגור את פיכם.


      אמרות כנף על אמת ושקר:

      *השימוש בשקר או בהעלמת עובדות נועד לחפות על שגיאה - להגן על תדמית עצמית, על אגו, מפני חשיפתו בציבור של מי ששגה.(דיוגינס) *מדבר שקר תרחק(שמות)

      *להשיג את האמת אפשר בשעה אחת, להחזיקה - דרוש מאבק כל החיים.(הסבא מנוברדהוק)

      *בערות פחות רחוקה מהאמת מאשר דעה קדומה.(דידרו)

      *השקרים האכזריים ביותר נאמרים לעיתים קרובות בדממה.(דיוגינס)


      דרג את התוכן:
        1 תגובות   יום חמישי, 22/8/19, 11:12

         

        ''

         

        הזמנה לחשוב חכם....


        ישנם תמיד שני סיפורים:

         

        הסיפור שלך והסיפור של הזולת.

        כשתפסיק לבלבל בינהם-יבוא הקץ לסבל שלך.

         

        כשמישהו אוהב או לא אוהב אותך,

        זה הסיפור שלו.

         

        כשאתה שמח או עצוב-זה הסיפור שלך.

         

        אם נדמה לך שאתה שמח או עצוב בגלל שהוא אוהב או לא אוהב אותך-

        עשית משני סיפורים סיפור אחד מבולבל.

         

        אז בכל פעם שתהיה מתוסכל,בגלל יחסו של מישהו אחר כלפיך

        הזכר לעצמך ש...

         

        מה שהוא עושה -זה הסיפור שלו,

        מה שהוא מרגיש-זה הסיפור שלו,

        מה שהוא חושב-זה הסיפור שלו,

        מה שהוא מעדיף-זה הסיפור שלו.

         

        כשתזכור את זה,יהיה לך ברור הרבה יותר הסיפור שלך,

        ואז תזכור ש...

         

        מה שאתה עושה

        ומה שאתה מרגיש

        ומה שאתה חושב שזה הסיפור שלך,

        וזה לא בגלל אף אחד אחר.

         

        ואז תדע ,איפה המקור האמיתי-גם לשמחה וגם לעצב שלך.

         

        [פניני חוכמה מסדנת מרגלית איילון]

        דרג את התוכן:
          1 תגובות   יום ראשון, 18/8/19, 10:48

          הושבתם אותי בעת ביקורי 

           

          ושאלתם אותי קושיות

           

          על הדבקות במטרה

           

          לבוא אליכם ואל אחיכם

           

          לתת יד ולעזור

           

          ללא חשבון.

           

           

          ושאלתם למה כל בוקר

           

          אני שולחת בווצאפ

           

          את אהבתי לכולכם?

           

           

          האם זה רק סמפטום לנזקקות לאהבת ילדי?

           

          אז ככה....

           

           

          אני מזכירה אהבתי כל יום לכם יקירי

           

          כדי שלא תדאגו

           

          אם התעוררתי

           

          ליום חדש.

           

           

           

          אני מגיעה אליכם ואל נכדי

           

          כדי להיטען מחדש

           

          כדי לאתחל כל יום...

           

          מחדש.

          דרג את התוכן:
            3 תגובות   יום שבת, 17/8/19, 11:02

            כבר אין מקום לאהבה

             

            רק לאהבת ילדים

             

            ונכדים.

             

             

            הרצון להפריחה מחדש

             

            נשארת בחיק הצעירים.

             

             

            כבר אין מקום לבניה

             

            עם זר מחדש

             

            תמו עצי ההסקה

             

            להבהרת החדש.

             

             

            שקטו ימי הסער

             

            פינו עצמם לעדנה,לרכות

             

            למגע עם חלקת לחי תינוק

             

            לחבוק פליאת בריאה מחדש.

            דרג את התוכן:
              1 תגובות   יום שבת, 17/8/19, 10:55

               

               

              ''

               

              הפניית העורף לזקנים

               

               

              מעט מדי יצירות ספרותיות ישנן העוסקות במיוחד בזיקנה.

               

              -באגדות העם-הזקנה מצטיירת כמשהו שלא כדאי להתעכב עליו.האגדות נגמרות ב"ומאז הם חיים באושר ועושר עד יום מותם"-כאילו תקופת הזקנה פסחה עליהם.

              -בשירים ברובם מצויינת הזקנה כחורף בו קמלים פרחי הקיץ.ומהו החורף?משתיק ציוצי ציפורים,עוטף הנפש בטלית מתים,מקפיא שמחת חייו של הזקן.

              -בין הזקנים שהספרות העניקה להם חיי נצח:המלך לי,אבא גוריון-המצויירים כגיבורים עצובים שניתן רק לרחם עליהם.ילדיהם שוכחים מהם,נאבקים על עזובה רגשית ומול טירור רגשי,חיים חיי דלות ומחסור.

              -כל מעשיהם הם תמרור הזהרה כיצד לא להזדקן!

              -שניהם מייצגים את התפיסה הרווחת-שהזקנה הינה אסון גדול.

              הן מלמדות את הקורא מה קורה לאדם זקן שבטיפשותו מחלק נכסיו לפני מותו בטרם עת.

              -מלמדים את מחיר האשליה בדבר "אהבת ילדים".

               

              בימינו אנו עדים פעמים רבות לניצול ציני של זקנים רבים,ובמיוחד אלו המתנהגים כמו אל גיבורנו כמסופר למעלה.

               

              למרות הקידמה בארצות המכונות "מדינות סעד" הדואגות למימוש הזכויות הסוציאליות של הקשישים ולהטבות ומענקים להקלת סיבלות הזיקנה,המשפחה היא המסגרת העיקרית שבה מתקיימת ה"תמיכה הלא פורמלית בקשיש".-


              לצערינו לא ניתן לחוקק חוקים לחיבה,דאגה,לרוך.לכבוד ולמתן סעד נפשי,רגשי ורוחני לזקנים.


              ומעבר לכך,כל אדם לפני הגיעו למחצית השנייה של חייו –צריך להכין עצמו לימי זיקנותו,כדי שלפחות יוכל לחיות בביטחון כלכלי.

               

              לכן,חייב האדם הצעיר לעשות מאמצים לחסוך,לשלם לקופות גמל ולקנות זכויות בבית אבות עוד כאשר כוחו במותניו.

              דרג את התוכן:

                פרופיל

                אסתר רבקה
                1. שלח הודעה
                2. אוף ליין
                3. אוף ליין

                ארכיון

                פיד RSS