כותרות TheMarker >
    ';

    כי האדם עץ השדה

    כי האדם עץ השדה / נתן זך

    כי האדם עץ השדה.
    כמו האדם גם העץ צומח
    כמו העץ האדם נגדע.
    ואני לא יודע
    איפה הייתי ואיפה אהיה.
    כמו עץ השדה.

    כי האדם עץ השדה.
    כמו העץ הוא שואף למעלה
    כמו האדם הוא נשרף באש.
    ואני לא יודע
    איפה הייתי ואיפה אהיה.
    כמו עץ השדה.

    אהבתי וגם שנאתי
    טעמתי מזה ומזה.
    קברו אותי כחלקה של עפר
    ומר לי, מר לי בפה.
    כמו עץ השדה.


    כי האדם עץ השדה.
    כמו העץ הוא צמא למים
    כמו האדם גם הוא נשאר צמא.
    ואני לא יודע
    איפה הייתי ואיפה אהיה.
    כמו עץ השדה.

    ארכיון : 3/2020

    2 תגובות   יום רביעי, 25/3/20, 11:07

    תמונה מוגדלת ופרטים נוספים

     

    תפקיד ההורים לשתול בנו זרעים רגשיים ונפשיים הגדלים יחד איתנו.

     

    חלק מהמשפחות זורעים בחינוכם זרעי אהבה,כבוד ועצמאות.

     

    חלק מהמשפחות זורעות פחד,חובה או אשמה.

     

    ההבדל בין שני סוגי משפחות אלה היא מידת החופש הניתנת לבני המשפחה כדי לבטא את עצמם כפרטים.

     

    משפחות בריאות מעודדות ייחודיות,אחריות אישית ועצמאות.כך הם מחזקות את תחושת הערך העצמי והכבוד העצמי של ילדיהם.

     

    משפחות לאבריאותאינם מעודדים התבטאות אישית.הכל חייבים למחשבות ולמעשים של ההורים המרעילים.הם יוצרים זהות מטושטשת ובלתי מובחנת של בני המשפחה,כאילו כולם ישות אחת.

     

    בשביל ההורים המרעילים עצמאות ילדיהם היא כמו איבוד איבר עבורם.ככל שהילד מתבגר ,חשוב להם יותר חשוב להם למשוך את חוטי החיים שלו ולשמור על התלות שלו.

     

    כל עוד ההורים המרעילים מסוגלים להמשיך לגרום לילדיהם להרגיש כמו ילד,הם מסוגלים לשמור לעצמם את השליטה עליהם.כל זה באמצעים של פחד והאשמה.

     

    כשיגדל וינשא ינהג כך בבן זוגו.ייצור עמו קשרים רגשיים,חומריים,כלכליים ונפשיים כדי לגרום לו להיות תלוי בו וכך למנוע  ממנו ללכת\מתוך בן הזוג הטורף

     

     

     

     

    דרג את התוכן:
      2 תגובות   יום רביעי, 25/3/20, 04:07

      תוצאת תמונה עבור איש מכובד פוגעני

       

      קשה לזהות אנשים פוגעניים אלה שהם בני הזוג הטורפים.הם מיטיבים להיטמע בחברה ולרוב מייצרים לעצמם תדמית חיצונית חיובית.חלקם בעלי משרות בכירות,כך שאין מזהים את הסכנה הגלומה בהם.

       

      נתקלתי באנשים אלה מידי יום.הנזק אינו מתבטא רק בגירושין.הם מסבים לסביבתם נזק רב.לכן כל כך חשוב לזהותם כדי להתגונן מפניהם.

       

      לצערינו,מערכת המשפט  לא השכילה להתמודד אתם

       

      המפגש אתם כרוך בסבל רב והתפכחות.

       

      גם אני חוויתי וחווה אחד מהטיפוסים האלה.הדבקות שלו להרע לא תאמן...

       

      ספר חובה שאני חשה שקיבלתי אותו במתנה ועוזרת לי לכתוב את הביוגרפיה האישית שלי כשלצערי הוא הסיבה להארת הנושא שהפך למציאות חיי.

       

      תודה למחברת הספר.

      דרג את התוכן:
        0 תגובות   יום שלישי, 24/3/20, 09:06

        תוצאת תמונה עבור קורבן

         

        בהמשך מספרת המחברת של הספר שמצאה את עצמה במקצועה כורכת דין קורבנות חסרי אונים שאף אחד לא הבין

         

        אותם,לא הסביבה הקרובה ולא אנשי המקצוע.הם האלצו להתמודד לבד עם התהליך השטני שכפה עליהם בן זוגם

         

        הפוגעני,והיו בעיצומו של מאבק נואש להצלת חייהם וחיי ילדיהם

         

        התסכול הזה שאתה עומד מול חוסר הבנת המצב של הסביבה ולעיתים קרובות גם משפחתך וקרובך,חשוף כל הזמן

         

        לרדיפה ולחשש,מתיש מאד וגורם לתחושת בדידות וחוסר אמון לסביבתך ולאנשי המקצוע שאינם מבינים את מצבך או

         

        מעדיפים לא להתמודדד עם מורכבות המקרה שלקחו על עצמם לטפל בו.

        דרג את התוכן:
          1 תגובות   יום שני, 23/3/20, 18:17

          תוצאת תמונה עבור בן זוג תוקפני

           

          ככל שבן הזוג מניפולטיבי יותר,מיטיב לשקר ומיטיב להעמיד פני קורבן יהיה הוא זה שיצא וידו על העליונה.

           

          חשבתישרק אני עוברת עשרות שנות רדיפה כאלה והמקרה יוצא דופן.

           

          אב לא!

           

          אומרת שמחברת שמדבריה מתברר שבעצמה חוותה גם בן זוג כזה,שזה אינו מקרה יוצא דופן שאחד מבני הזוג גבר או אישה,עושה הכל כדי להרוס את בן זוגו המנסה לעזוב אותו.רובם התאפיינו בהתנהגויות דומות:

           

          טפילות,יחס פתולוגי לכסף,הריסת זהותו של האחר באמצעות שימוש בטירור נפשי או פיזי או שניהם,ניצול בן הזוג לאורך כל חייהם המשותפים והמשך ניצולו אחרי הגירושין.

           

          למותר לציין שאותו בן זוג תוקפן לא היסס מעולם לנצל גם את ילדיו כדי להשיג את מבוקשו.

          דרג את התוכן:
            0 תגובות   יום שני, 23/3/20, 12:53

            ''

            דווקא עכשו בימי הקורונה המכריחה אותנו להיות צמודים לבית ולבן הזוג ספרה של עו"ד סופי כהן מתאים לאלו אשר נמצאים עם בני זוגשמתחת  למראית העין הקוסמת שלהם נמצא טורף של ממש כדברי הכותבת.אדם חסר רגשות אנושיים או ערכי מוסר.

            לצערי אנו נתקלים בהם במערכת הזוגיות שלנו,שבה הם משעבדים ומנצלים את בן.בת זוגם לכל אורך המערכת הזוגית שלהם.

             

            אנו נתקלים בהם בסכסוכי גירושים קשים שבהם אינם מהססים לנקוט בכל אמצעי אפשרי כדי להרוס את בן זוגם לשעבר ברגע שהם מנסים לצאת משליטתם.

             

            הםלא מהססים להפעיל מניפולציה על הסביבה ואנשי המקצוע.תלונות,הכפשותהפעלת מניפולציה פסיכולוגית על ילדיהם המשותפים עד כדי ניתוק הקשר או הסתרת האמת בתהליך יחסיהם עם בן הזוג.

             

            בספר מענין ופוקח עיניים זה מנסה הכותבת מנסיונה הרב לגלות פרצופם לאלו מהצד המתבוננים,השופטים או האדישים לקורא לזולתם

             

            :-איך ניתן ללמוד לזהות אנשים אלהה לפני שנופלים ברשתם?

             

            -מדוע הופכים אנשים אלה לטורפים חסרי רחמים?

             

            -מה כלי נשקם ומה חולשותיהם?

             

            -מה המחיר אותו נדרשים לשלם קורבנותיהם תמורת חירותם?

             

            -מהם הפתרונות האפשריים?

             

            בוא נעשה מסע משותף עם הכותבת והספר כדי לנסותלהבין תהליך זה שמי שחווה.חוותה אולי בזכות זה תגיע לו.לה שלוות הנפש שאיבדה...

            דרג את התוכן:
              2 תגובות   יום שישי , 20/3/20, 16:48

              יום שישי לקורונה

               

              טוב עכשו כבר כולנו בהסגר על פי החוק מלבד העובדים הנחוצים.

               

              מצאנו תוכנת zoom-העוזרת לתקשר אחד עם השני כל המשפחה.אפשר לראות את הנכדים והילדים בפעילות שהם עושים בחופשה הכפויה עליהם.כולם אופטימים ומחייכים.מקווה שכך ימשך משך כל תקופת הקורונה.

               

              בני השליח באוקראינה הודה אתמול בפני שגם שם הכירו במחלה סוף סוף וההסגרמתחיל.

               

              החדשות משקפות את המצב בעולם ולנו אומרים שמצבנו יחסים לעולם טוב יותר למרות שעדין לא פרצה המגפה במלוא אונה.

               

              היום,יום שישי כבר יש שתי קשישות במצב אנוש וגם בן 40.אז המחלה הזו אין כללים בדוקים...

               

              מה שנותר זה להעסיק את עצמי והיות אופטימית .טוב שיש את האינטרנט וקשר נגיש לעולם החברתי הוירטואלי.

               

              קצת מדאיגה הממשלה והמריבה אם ביבי מנסה לגנוב את השליטה מידי גנץ.אנשים עומדים על המשמר ומפגינים.נעצרים חלקם.שומרי הדמוקרטיה האלה.

               

              אני במעמד צופה ומקוה שלמשפחתי ולעמי יהיה טוב ונצלח את התקופה.

               

              וליבי עם המובטלים הרבים שלא בטוחים שיוכלו להתקיים ובטח לא לשלם התחייבויות כמשכנתא חשמל ועוד.

               

              באמת כמעט ולא נותר הרבה חוץ מלהתפלל...ןבןא שלא אשכח לומר שמנהיגי הדתיים דואגים לאלו שתחת מרותם להקשיה לחוקים...וזה לא קל להם...

              דרג את התוכן:
                2 תגובות   יום חמישי, 19/3/20, 08:42

                יום חמישי לקורונה.ההסגר מתחזק.יש נבואות לנספים רבים בעתיד ויש המקלים יותר.נחשו על מי יהיו אלה שילכו מאיתנו?קרוב לודאי זקני העם...

                 

                רוצים להתנחם?להשאר אופטימים?

                 

                קיבלתי במייל ואני רוצה לשתף אתכם:

                 

                🔴מצמרר!!!🔴
                שימו לב לקטע המדהים הבא:

                בישעיהו כ''ו מופיע הפסוק
                לֵךְ עַמִּי בֹּא בַחֲדָרֶיךָ וּסְגֹר דְּלָתְךָ בַּעֲדֶךָ חֲבִי כִמְעַט רֶגַע עַד יַעֲבָר זָעַם.

                שימו לב לפירוש הרלב''ד על הפסוק לפני 1400 שנה


                "בעקבתא דמשיחא בערב הפסח אין מלך בישראל (באמת אין ממשלה) ויוצא הנגע מארץ אשכנז (הנגיף התחיל בסין) והוא מספירת כתר (קורונה זה כתר בלועזית!) ויוצא ומכה בצריהן של ישראל ומלכי פרס ומדי נופלים תחתיהן (פורסם בתקשורת שהרבה מהממשלה האיראנית מתו מקורונה) ויד ה' מכה את המינים (בגלל הצנזורה לא כתבו הנוצרים. הכוונה לותיקן שנמצא באיטליה) וישראל יושבים בבתיהם.

                אז עם ישראל תהיו חזקים ושמחים ותאחזו בבורא עולם האבא שלנו הוא שומר עלינו מכל רע, רק באמונה ננצח אין עוד מלבדו.

                 



                להפיץ לכלל ישראל.

                 

                אז אני מפיצה את הבשורה.מי שמאמין ומתחבר -יתחבר ןמי שלא-רק מידעת אותו .

                אני אישית מרגישה נוח ועם חשיבה חיובית בהסגר הפרטי שלי.רק בתי ושבעת ילדיה מבכים על כך שאינם יכולים להגיע אלי ושלא אגיע לליל הסדר...האמת,גם לי צר...אבל תמיד אוכל לשתות יחד עם אליהו הנביא את ארבעת הכוסות...לחיים...

                דרג את התוכן:
                  2 תגובות   יום רביעי, 18/3/20, 17:13

                  השנה ימלאו לי שבעים שנה.

                   

                  חשבתי שאין הרבה מה לחדש לותיקה שכמוני.

                   

                  חשבתי עוד שנה די שגרתית תעבור עלי בדרך לאור.

                   

                  חשבתי שהזקנה תרד אלי לאיטה כדרכה ותסמן כך נקודות דעיכה.

                   

                  אבל שתבוא קורונה לא מוכרת ותקבע לי ולכל באי העולם דרך חדשה להתמודדות...

                   

                  זאת בהחלט הפתעה גדולה.

                   

                   

                  דבר ראשון,סומנו ע"י המומחים אני וחברי הקשישים כמטרה נוחה לקורונה לסיים במהירות את שהותנו על פני כדור הארץ,

                   

                  לכן:קברניטנו ביקשו לשמור עלינו מפניה בעזרת כל באי העולם.

                   

                  אתם רוצים אנפלציה של קשישים בעקבות הקידמה והרפואה המודרנית

                   

                  שימו את הזקנים בבידוד בביתם

                   

                  ושמרו כך על בריאותם....

                   

                  אין נכדים שיגיעו וישמחו את הלב כי הם נשאי המחלה בפוטנציה.

                   

                  גם הילדים אותם ילדנו עלולים לקרב את מותנו אם יביאו אל סף דלתנו את הוירוס הקטלן.

                   

                  לא נותר אלא לשמור על עצמנו בבדידות מזהרת

                   

                  ולקבל אותה בברכה כמצילת חיים

                   

                  ולא כמעציבה ומקצרת אותם....

                  דרג את התוכן:
                    4 תגובות   יום שלישי, 17/3/20, 05:59

                    בכל עשרות שנות חיי

                    לא היה כדבר הזה.

                    מגפה למדנו עליה בהיסטוריה

                    ונראה היה שבנו לא תפגע

                    במאה המודרנית הזו

                    בה הכל יש

                    וגם רפואה מתקדמת...

                     

                    ופתאם כמו בימי הביניים החשוכים

                    מגפה פרצה בכל העולם

                    ובחוצפתה היא משבשת את החיים הנוחים

                    שחשבנו שהגענו אליהם.

                     

                    נוסעים לחול,מצויידים במכונות לכל פעולה ביתית

                    נוסעים במכוניות

                    הרבה מאיתנו לא מכירים בסמכות האלוקית.

                     

                    ובאה הקורונה וסטרה על פנינו

                    השביתה אותנו

                    ערערה את בטחוננו

                    בעצמנו באחת.

                    לעגה למשבתנו.

                     

                    הרבה יש לנו ללמוד ממנה.

                    הסגר אולי יעזור לנו להבין

                    שאיננו אלא יצורים

                    הרצים לקנות נייר טואלט

                    לצרכים הכי בסיסיים....

                    דרג את התוכן:
                      2 תגובות   יום שני, 9/3/20, 16:15

                       

                      ''

                       

                      ושתי כמנהיגת מרד פמיניסטי נגד שלטון הגבר

                       

                      ושתי במגילת אסתר, איננה רק דמות שסולקה מתפקידה, כביכול כדי לפנות מקום "לרעותה הטובה ממנה". למעשה היא ניהלה את  המרד הפמיניסטי הראשון שדוכא באיבו.ושתי הייתה  מנהיגת מרד, ותכונותיה היוו גורם מאיים על שלטונו הבלתי מעורער של הגבר במשפחה. המסר שהופץ כצו בכל המדינות  ,לאחר מרידתה בבעלה היה: "להיות כל איש שורר בביתו" [מגילת אסתר],דהיינו: שלטון הגבר בביתו הוא שלטון אבסולוטי וכל מרד ידוכא ביד חזקה.

                       

                      ושתי הינה דמות מקראית המופיעה במגילת אסתר כאשתו של אחשורוש, אשר נהוג לזהותו עם כסרכסס הראשון. המדרש מציין ,כי ושתי הייתה נכדתו של נבוכדנצר השני מלך בבל ,ואילו אחשורוש היה שומר הסוסים של נבוכדנצאר.יוצא מכאן ,כי וושתי הייתה בת המלך ואחשורוש נהיה מלך רק מפני שהוא התחתן עם ושתי.  [על פי מקורות היסטוריים, לכסרכסס הייתה רק אישה אחת בשם "אמסטריס" אולם ייתכן שהכוונה היא לאסתר].

                       

                      יש המזהים את ושתי עם פריסאטיס, ששמה הפרסי היה "פרושתית". בהשמטת שתי אותיות ראשונות ואחרונות, מתקבל השם "ושתי". פלוטארכוס מתאר אותה כמרשעת, יהירה, תאבת שילטון ואכזרית. תכונותיה תואמות את תיאורה באגדות.

                      השם ושתי, הקרוי בפרסית קדומה "והשתי", מובנו 'המהודרת' [ר' אהרן מרכוס ב"קדמוניות"] יש טוענים, כי המובן של השם "ושתי" הוא בניאופרסית 'יופי' .יש הסבורים שמקור השם "ושתי" הוא בהודית ומובנו "הרצויה".משמעות השם ושתי בעילמית :"חוט" .

                       

                      סיפור מגילת אסתר  נפתח בתיאור המשתה המפואר שערך אחשוורוש במלאת שלוש שנים למלכותו. ביום השביעי למשתה החליט המלך,ככל הנראה תחת השפעת אלכוהול ,לזמן את ושתי ולהציג את יופייה בפני בכירי הממלכה המשתתפים בהילולה כדי להראות העמים והשרים את יופייה .ושתי, אשר ערכה במקביל משתה נשים משלה, לא נענתה לקריאה, ובכך עוררה את חמתו.

                       

                      בעקבות המעשה, כינס אחשוורוש את שרי הממלכה ודן עימם בתגובה הראויה לסירובה של ושתי. ממוכן, טען כי ושתי פגעה לא רק בכבודו של המלך, אלא בכלל הגברים ברחבי האימפריה.לנוכח האופן בו נהגה ושתי עם המלך, יבוזו מעתה כל נשות פרס לבעליהן. ממוכן התריע כי רק ענישה בדמות הסרת תואר המלוכה מושתי תביא לתיקון הנזק. אחשוורוש קיבל את העצה, ושתי הודחה, והחיפוש אחר מלכה חדשה החל. החיפוש הסתיים בבחירתה של הדסה, היא אסתר, בת דודו של מרדכי היהודי.

                       

                      ושתי הינה דמות משנית בסיפור המגילה, שתפקידה מסתכם בתיאור הרקע לסיפור פועלה של אסתר. חוקרים שונים טוענים כי ברובד הסמוי מוענקת לושתי משמעות חיובית, כדמות המכשירה את הקרקע לפעילותם של מרדכי ואסתר.

                       

                      חז"ל נוטים להציג את ושתי באורח שלילי למדי. בספרות התלמוד והמדרש נטען כי הזימון מצד אחשוורוש נועד להצגתה עירומה בפני אורחיו. נטען כי ושתי לקתה בצרעת, או לחילופין סבלה מזנב שצמח לגופה, וסירובה לזימונו של המלך נבע מן החשש לדימויה כיפת תואר [תלמוד בבלי].

                       

                      במקומות שונים מכונה ושתי פרוצה ורשעה.כך למשל בדברים הבאים: "שהייתה ושתי הרשעה מביאה בנות ישראל ומפשיטן ערומות ועושה בהן מלאכה בשבת" [מגילה].האמירה מלמדת כי ושתי חייבה את בנות ישראל לעבוד בשבת, ומרמזת על ענייני פריצות מינית שאופיה אינו ברור. במקום אחר נטען כי ושתי היא נצר לנבוכדנצר מלך בבל, מחריבו של בית המקדש: "זה מרדכי שנקרא ראש לכל הבשמים... תחת הסרפד תחת ושתי הרשעה בת בנו של נבוכדנצר הרשע ששרף רפידת בית ה'" [מגילה] .

                       

                      לא ברור מדוע בחרו חז"ל להציג את ושתי באורח שלילי. הסבר אפשרי הוא ניסיונם של חכמים להעצים את גדולתה של אסתר הצדיקה והצנועה על רקע האישה שקדמה לה בכס המלכות. הסבר אפשרי אחר רואה בדברים מתן פשר לסיפור הסתום הפותח את המגילה. לפי הסבר זה, חז"ל לא הסתפקו בהבנת הקטע כרקע לסיפור המרכזי של מרדכי ואסתר,והציעו פרשנות חלופית של גמול אלוקי.

                       

                      בשל סירובה של ושתי לגחמות בעלה האחשוורוש,היא מצוינת כאישה פמיניסטית על ידי תנועות מודרניות לשחרור האישה. ושתי הוצבה כאידיאל לדמות האישה ,הנאבקת על זכויותיה ועל מעמדה. ושתי היא האישה היחידה במקרא המסרבת באופן מפורש להוראה של גבר. עוצמתו של מעשה הסירוב מתגלמת בכך שזהו סירוב כפול – הן לגבר הבעל, והן לגבר המלך. זאת הסיבה שיועציו הגברים של אחשוורוש מציגים את מעשיה כאיום על שלטון הגברים בנשותיהם. ושתי, לשיטת הפרשנות הפמיניסטית ולשיטת גיבורי הסיפור גם יחד, היא האתגר המסכן את השלטון הפטריארכאלי.

                       

                      על תכונותיה של ושתי כמנהיגה ניתן ללמוד משתי פעולות יחידות שלה, עליהן מספר לנו הסופר:

                       -היא עשתה משתה נשים בבית המלכות .

                       -היא סירבה להישמע לפקודת המלך .

                       שני הפעלים הנקשרים בשמה הם פעלים אקטיביים, וזה מה שמאפיין את דמותה כדמות אקטיבית. מעשה זה שלה הוא המקרה היחיד במקרא בו מתוארת לנו פעילות של התארגנות נשים כלשהי, שאיננה תפקיד של מחוללות, או משוררות לעת ניצחון, או להבדיל של מקוננות בימי אבל ושכול.

                       

                      סירובה של ושתי היה לרודנותו של הבעל ולדרך ההתייחסות  אליה כאישה. רצונו של אחשוורוש להציגה בפני אורחיו -מקביל לאופן שבו הציג קודם לכן את עושרו. כפי שהחפצים המוזהבים מלמדים על העושר, כך גם היא נתפסה בעיני המלך כאובייקט המעיד על עושר, וככזה, ניתן להציגו לראווה. בשני המקרים, מדובר בחפץ שנועד ללמד על גדולתו של הבעלים.

                      ושתי בסירובה מצהירה כי בפני המלך עומד סובייקט בעל אישיות, בעל רצון, ובעל עמדה. המרידה כוננה את המעבר מהיותה חפץ להיותה סובייקט. במובן זה, ושתי מממשת את המטרה הפמיניסטית הבסיסית, של מעבר מתפיסת האישה כאוביקט, כלי שרת של השלטון הגברי, לסובייקט בעל אישיות.

                      דרג את התוכן:
                        2 תגובות   יום ראשון, 8/3/20, 12:27

                         

                        רחל אשת רבי עקיבא-מודל חיובי או שלילי?

                        רחל ,אשת רבי עקיבא בת כלבא שבוע הייתה אשתו של התנא רבי עקיבא. לפי סיפורי חז"ל, חיה בסוף תקופת בית שני. היא מהווה מודל חיובי, בעיני חז"ל, לרעייה המקריבה את עצמה ואת חייה על מנת לקדם את בעלה.
                        לעומת הראייה הפמיניסטית המתייחסת לעתים לסיפור הזה, כאל דוגמה לקיפוח, וליחסי הניצול והמרות שבין גבר לאישה.
                        אחרים משבחים אותה, ורואים בסיפורה מודל להקרבה, הנובעת מאהבת אמת.

                        הבה נשמע את סיפורה:
                        היא שלחה מיוזמתה את בעלה לבית המדרש, למשך תקופה ארוכה של עשרים וארבע שנים, הסכימה לריחוק פיזי מבעלה ,נשאה לבדה בעול הבית,רק כדי שבעלה ילמד תורה.

                        ר' עקיבא,רועה הצאן העני התארס עם רחל,בתו של כלבא שבוע. שמע אביה ונישל אותה מכל נכסיו. למרות הכל -התחתנה איתו. בחורף הם לנו במתבן, וכל בוקר ר' עקיבא היה מוציא את הקש משערותיה. אמר לה: אם היה לי כסף הייתי קונה לך סיכת 'ירושלים של זהב'.

                        בא אליהו הנביא כעני, וביקש מהם מעט תבן לאשתו שילדה ואין לה על מה לשכב. ניחם ר' עקיבא את רחל: תראי, לעני זה אין אפילו תבן!.

                        אמרה רחל לר' עקיבא :לך תלמד תורה,והוא הלך ללמוד שתים עשרה שנים בבית מדרשם של ר' אליעזר ור' יהושע. לאחר שתים עשרה שנים חזר לביתו ושמע מאחורי הדלת רשע אחד שאומר לרחל, שאביה, כלבא שבוע, צדק - "ר' עקיבא עזב אותך". ענתה רחל: "אם הוא היה שומע בקולי הוא היה הולך לעוד שתים עשרה שנה!", וכך ר' עקיבא עשה,מבלי לראות את אשתו,חזר ללמוד.

                        לאחר עשרים וארבע שנים חזר ר' עקיבא כרב מפורסם שעשרים וארבעה אלף תלמידים מלווים אותו, וכל בני העיר באים לקדם את פניו.

                        אמר אותו רשע לרחל: "אין לך מה לצאת" והיא ענתה לו: "יודע צדיק נפש בהמתו". כאשר באה לפני רבי עקיבא ,דחפו אותה התלמידים ור' עקיבא אמר להם: "שלי ושלכם - שלה הוא".

                        שמע כלבא שבוע וביקש מר' עקיבא שיתיר לו את הנדר, והתיר לו".

                        ומספר התלמוד,מעשה בר' עקיבא שעשה לאשתו עיר של זהב. ראתה אותה אשתו של רבן גמליאל וקינאה בה. אמר לה רבן גמליאל בעלה: "את לא עשית עבורי כמו מה שהיא עשתה למענו, שהיא הייתה מוכרת את שיער ראשה על מנת שהוא ילמד תורה."

                        האם יש היום נשים כדוגמתה?
                        אומרת עו"ד שרה כץ: "מילא, שבנות ונשים חרדיות גדלות על ברכי הסיפור ומוכנות להיות גם המפרנסות וגם עקרות הבית, כדי שהבעלים ילמדו תורה, כי הן מאמינות שבזכות לימוד התורה של הבעל, השכר על לימוד התורה של הבעל שייך גם להן. שבעולם הבא הן יקבלו שכר על פועלן.
                        אבל, מה עם נשים חילוניות, שלא מאמינות בעולם הבא?
                        מה קורה כשלבעל יש ציפיות כאלו במודע או בתת מודע, שמצדיק סידור כזה, והאישה היא לא בדיוק רחל בתו של כלבא שבוע, אלא חיה בימינו אנו, אפילו פמיניסטית. פמיניסטית במובן זה, שאינה מצפה שבן זוגה יפרנס אותה ואת הילדים. היא רואה בעצמה אחראית שווה לפרנסת הבית והילדים. אבל לא כאחראית על פרנסת הבעל ולא כמפרנסת בלעדית של הילדים. במקרים כאלה, המשבר יהיה בלתי נמנע".

                        כל אישה תענה את תשובתה לפי דרכה והשקפתה....

                        דרג את התוכן:

                          תגובות אחרונות

                          פרופיל

                          אסתר רבקה
                          1. שלח הודעה
                          2. אוף ליין
                          3. אוף ליין

                          ארכיון

                          פיד RSS