כותרות TheMarker >
    ';

    ארכיון : 12/2012

    7 תגובות   יום שני, 31/12/12, 14:48

    רשת חברתית היא מקום שבו אידיוט אחד מתלונן באוזני אידיוטים אחרים, על כך שכולם, (חוץ מאיתנו), הם אידיוטים...

     

    להיות פופולארי ברשת חברתית, זה כמו לשבת במקום הכי נחשב בקפטריה של בית חולים פסיכיאטרי...

     

    חברים ברשת חברתית מעניקים לך את מה שאתה הכי פחות זקוק לו: שקרים שנשמעים נפלא...

     

    רשת חברתית היא מוסד ללא כוונות רווח, וללא יומרות להביא בשורה חדשה לעולם (אלא אם כן אתה מאמין בבורא עולם ומעוניין להרחיב את המעגל החברתי שלך...) 

     

    רשת חברתית מאפשרת לכל אחת שעושה מעט רוח, להציג את עצמה כ"מאמנת להעצמה רוחנית". (ולהיות משוכנעת בכל ליבה שלוקחים אותה ברצינות...) 

     

    תמיד רציתי לנחש את מחשבותיהם של אנשים אחרים. מאז שיש פייסבוק, הרצון הזה עבר לי...

     

    הרשתות החברתיות הוכיחו כי אנשים יקבלו רעיון מגוחך בהתלהבות עצומה, אם תייחס אותו לאדם מפורסם...

     

    אנשים אשר יצרו את מילון המונחים העילג הנהוג ברשתות החברתיות, הם מן האנשים החזקים בעולם. הם אלה שקובעים את גבולות השיח המילולי באותן רשתות... 

     

     

    הרשתות החברתיות הן פולחן של חובבנות ומגרש לקידום תרבות נרקסיסטית המאפשרת ליותר מדי קולות להישמע. קשה ללמוד על העולם מפי טיפשים וכאן יש עודף ביטוי אישי.

     

    ל-99 אחוזים מהכותבים ברשתות החברתיות אין מה לומר אבל זה לא עוצר אותם. בגללם העולם הופך למקום בלתי נסבל. מבחינתם השתלבות הטכנולוגית היא כתיבה מנייריסטית המבטאת "סגנון"

     

    הרשתות החברתיות פרצו ושברו את כל הגבולות והכבוד שהיה בעבר למילה הכתובה.  פתאום יש לשקר רגליים, והוא מתפשט כאש בשדה קוצים. הן מבצעות אונס קבוצתי בעובדות, נתונים, ציטוטים, דיווחים. מישהו זורק "תיאוריה" והמניפולציה משווקת בתור קונצנזוס

     

     

    ברשתות החברתיות עילגות היא נכס כמו תיאטרליות, עממיות, אותנטיות.  לאמת שלהן  יש קיצורי דרך. אפשר לעטוף כל דמגוגיה במעטפת אידיאולוגית. 

    דרג את התוכן:
      7 תגובות   יום שני, 24/12/12, 21:21

      התאריך האפוקליפטי רווי המשמעויות הבא מתוכנן בעוד כחודשיים: 

      1.3.13 - (י"א באדר) 93 שנים לאחר הפיגוע בתל-חי, טרומפלדור חוזר לגליל לעשות סדר!


      בהמשך:

      1.4.14 - אחד באפריל האחרון. קץ עידן האידיוטים. 

      1.5.15 - אחד במאי 2015: נודניקי כל העולם, התאחדו ! 

      1.6.16 - קץ שלטונה של שושלת נֶהֱנתניהוּ הראשונה.

      1.7.17 - יום החופש לבחור שלא יוצאים לחופש.

       8.8.18 - יום האורגזמה האחרונה. אורגזמות עולות ויורדות.

      1.9.19 - "יום הלימודים הראשון" האחרון. אין יותר בתי ספר. לומדים מהבית.

      2.1.21 - השנה החדשה שלא תתחיל...

      מיד אחריו, בעוד למעלה מתשע שנים:

      2.2.22 - ילדות בנות שנתיים, שיחגגו אז בת מצווה, כבר סגרו אולמות שמחה ל"חורף הכי קשה במאה השנים האחרונות". סקי בשרון, מבול והצפות בנגב, הגליל מכוסה קרח. גלשנים במטולה. הפולניות מרגישות כמו בבית: "נו מה אמרתי לכם? בבקשה..."

      3.3.33 - בריטניה שבה ומקבלת מנדט מחודש על ארץ ישראל.

      1.2.34 - בשל האיום הדמוגרפי המוסלמי אירופה הופכת למדינה נוצרית מאוחדת במלאת מאה שנה ל"נאום התביעות" של היטלר.

      4.4.44 - נבחרת ישראל בכדורגל עולה לאליפות אירופה לאחר תיקו בחוץ מול.... 

      2.3.45  - במלאת מאה שנה לסיום מלחמת העולם השנייה, הסינית הופכת  לשפה הבינלאומית הרשמית בכל אירופה ואסיה.

       

      ''

       

      דרג את התוכן:
        4 תגובות   יום חמישי, 20/12/12, 20:38

        ''

         

         

         

         

        דרג את התוכן:
          9 תגובות   יום שני, 10/12/12, 13:56

          קבוצת התמיכה של נפגעי

          חנוכה במִפגשם השנתי


          חנוכייה: "פעם בשנה מישהו מנסה להדליק אותי..."


          לביבה: "כל חורף מחדש, מתחילים לספור לי קלוריות..."


          סביבון: "נמאס... סביב התחת של עצמי, תקוע בג'וב בלי קידום..."


          שמן-זית: "אצלם הייתי סמל יהודי. היום, משהו שקונים בשטחים..."  

           

          חשמונאי: "נלחמנו בקיץ. למה לחגוג בימים הקצרים של חודש כסלו"?  

           

          מודיעין: "הלו ! זה הכפר של המכבים... לא 144..."


          נר: "חצי שעה בשנה אור - ואז רק בתחת... יש למישהו אש"?


          מַכַּבִּים: "שווארצעס מקליפורניה וניו יורק גנבו לנו את המותג..."


          אנטיוכוס: "לפי השם חושבים שאני שם גנרי של תרופה נגד צרבת..."


          סופגנייה: "אני סופגת ומכילה הכל. רק בוטוקס עדיין לא הזריקו לי..."


          לפיד: "מה נשאר ממני? מהמיתוס? מפלגת מרכז בינונית..."   

          דרג את התוכן:
            4 תגובות   יום שישי , 7/12/12, 02:34

            לבסוף העורב והחפרפרת החליטו לשלב ידיים

            שהציבור ישפוט, מה לא תקין, ומיהו המושחת,

            העורב המריא לו אל-על, השקיף מן השמיים

            כי מן הגבהים, נפרשת כל התמונה בבת אחת,

            והחפרפרת חפרה היטב באדמה עד לעומקים,

            עד שורש העניין, עד סוד הדברים הצודקים. 

             

            חברו השניים, העורב צפה, והחפרפרת טרחה

            הוא במלוא מוטת כנפיו, והיא עד כלות כוחה.

            זה ריחף וחיפש, וזו חפרה, זה השקיף, וזו עבדה

            כדי להביא לטובת הציבור את האמת היחידה.

            ומה הסוף? זה שריחף לא זיהה דבר ממעוף הטיל

            וזו שחפרה, מצאה המון, אך שום דבר חשוב ומועיל

             

            מסקנה: אל תאמינו להבטחות על פוליטיקה אחרת,

            אל תאמינו לזה שמרחף, וגם לא לזאת שחופרת... 

            דרג את התוכן:
              7 תגובות   יום חמישי, 6/12/12, 11:38

              עתה כאשר "עמוד הענן" התפוגג, נדמו יללות הסירנה בדרום, ועמיר פרץ משדרות חָבַר לצפונית מרמת החייל, אפשר לומר משהו בראש שקול על אויבינו  בעזה ואיך ייתכן שארגון שמסב רק נזק לנתיניו, עלה לשלטון בבחירות כשרות.

              ברנרד לואיס בהקדמה לספרו "משבר האיסלם" (2006) אומר כי מדינות וארגונים מוסלמיים מעוצבים באמצעות העבר שלהם, אך בניגוד לאחרים, "הם באמת מגלים מודעות עמוקה להיסטוריה ותודעתם מתחילה בראשית ימי האיסלאם, עם התייחסויות מזעריות לאירועים טרום-איסלאמיים, העשויים להסביר רמיזות היסטוריות המופיעות בקוראן, בהלכה האיסלאמית - חַדית´ - הקדומה ובחיבורים על ראשית האיסלאם". להיסטוריה של האיסלאם יש משמעות דתית ומשפטית בעיניהם, מאחר והיא משקפת את יחסו של האל למי שקיבלו את תורת האיסלאם וחיים על פי מצוותיה.

               המונח חַ´ליפה (או ח´ליף) הוא שילוב פירושים של "מחליף" ו"ממלא מקום". ראש הקהילה המוסלמית היה, במקורו, "הח´ליפה של שליח האלוהים". כמה שליטים השתמשו בתואר "ח´ליפה של אלוהים". תואר זה העצים את הסמכות הרוחנית של השליט, אך גרם למחלוקות רבות, עד שהוחלט לוותר עליו. עליית האימפריאליסטים הזרים השפיעו על העולם המוסלמי. היו  ניסיונות של מלכים ומנהיגים מוסלמים לייחס לעצמם תואר ח'ליפות אך ללא תמיכה רבה. חסיין, מלך החִיג´אז, מלך המצרי פואד, אשר ל-עזיז איבן סעוד, המלך המצרי פארוק והמֻפְתִי של ירושלים, חאג´ אמין אל-חֻסיני.שליטים מוסלמים אחרים כינו את עצמם "צל אלוהים עלי אדמות". במשך מרבית שנות קיומה של הח´ליפות, הסתפקו הח´ליפים בתואר צנוע יותר, כגון אמיר אל-מֻאְמִנִין, המתורגם בדרך כלל כ"מפקדם של המאמינים". 

              במקום לפצל ולפלג את העם והאומה, לקבוצות-משנה דתיות, מנהיגי מדינות האיסלאם מחלקים את הדת לתת-קבוצות של אומות. רוב מדינות-הלאום במזרח התיכון המודרני, הן חדשות יחסית, תוצאות האימפריאליזם האנגלו-צרפתי, שבעקבות נפילת האימפריה העות´מאנית. חלוקת הטריטוריה מנציחה את תוואי הגבולות שיצרו הכובשים. 

              במאות הראשונות לאיסלם, היתה הקהילה המוסלמית מרוכזת ביחידה מדינית אחת, ועליה משל שליט אחד. גם לאחר שיחידה זו התפצלה למדינות רבות, נותר בנשמת האיסלם האידיאל של אומה איסלאמית בת חורין על אדמה. המדינות היו כמעט כולן מונרכיות-שושלתיות בגבולות משתנים. מבחינת המוסלמים, החִג´אז, ושתי עריו הקדושות - מכה, שבה נולד הנביא, ומדינה, שבה כונן את המדינה המוסלמית הראשונה, בחבל הארץ שאנשיה היו הראשונים להצטרף אל האמונה החדשה. בעיני המוסלמים, חל איסור לוותר על כל פיסת אדמה שנכללה אי-פעם בתחומי האיסלאם, אך אין שטח או ארץ שחשיבותם זהה לחצי האי ערב ולעיראק. מתוך השתיים, ערב חשובה הרבה יותר.  

              הסדר העולמי אינו מושתת על השלטון המקומי אלא רק על אלוהים, שהוא הריבון היחיד ומקור-חוק בלבדי. מוחמד היה נביאו, ובשעתו הדריך ושלט רק כשליח, עבד האלוהים. עם מותו של מוחמד בשנת 632 לספירה, הושלמה שליחותו שעיקרה הענקת ספר האלוהים לאנושות. אחריו נותר הציווי להפיץ ברבים את דבר האל, עד שלבסוף יאמץ אותו העולם. להשגת מטרה זו, היה צורך לבחור מחליף או ממלא מקום למוחמד.  תחת שלטון הח´ליפים גדלה קהילת העיר-מדינה, והפכה בתוך פחות ממאה שנים לאימפריה, והאיסלאם נעשה דת שבה האמת הדתית והשלטון המדיני אוחדו בקשר קדוש:הדת מקדשת את השלטון, והשלטון תומך בדת. השֵריעה, 

              מאז ימי הנביא, פיתחה החברה האיסלמית כפל אופי.  מצד אחד מסגרת שבטית שגדלה למדינה ואחר כל לאימפריה - ובמקביל קהילה דתית שנשלטת על ידי ממלאי המקום של הנביא. השקפת האיסלאם באשר לדת ומדינה התחזקה לאחר מות הנביא. המוסלמים שכבשו את המזרח התיכון ואת אפריקה הצפונית, השליטו שם דת, כתבי קודש ושפה, סדרי שלטון המבוססים על קוד חוקים חדש, ומבנה מדיני שבו הח´ליף משמש המפקד העליון.

              גם היום במדינות איסלאמיות רבות הדת היא גורם פוליטי חשוב בנושאים פנימיים יותר מאשר בנושאים בינלאומיים או אזוריים. ברוב הארצות המוסלמיות, כולל אלו הרואות עצמן חילוניות ודמוקרטיות, הרעיון הדתי נהנה מחסינות בפני ביקורת. אל האיסלאם יש לבטא זהות ונאמנות העומדות מעל לכל.

              סגנון הנביא מוחמד, מהווה מודל חיקוי ונחלק לשתי תקופות: אופוזיציה ושלטון: בשנים שהיה הנביא בעיר הולדתו, מכה (570-622), פעל נגד השליטים  הפאגאנים, ובשנייה, לאחר שעבר ממכה למֶדינה (622-632), כיהן כראש מְדינה. גם בקוראן מצווים המאמינים לציית לשליח האלוהים, אך גם להמרות את פיו של שליט הרשע והכפירה. (אלא שלא תמיד היה קל להבחין מיהו שליח האל ומיהו הרשע).

              יותר ויותר מוסלמים קושרים את האיסלם עם הפעלת עוצמה פוליטית וצבאית. בתקופה של מתחים גוברים, אידיאולוגיות לא ברורות, נאמנויות פגיעות ומוסדות מתמוטטים, היו לאידיאולוגיה האיסלאמית יתרונות: בסיס לזהות קבוצתית, סולידריות וייחודיות, לגיטימיות וסמכות, עקרונות קליטים לניתוח ופיענוח בעיות ההווה. באמצעות היתרונות הללו מסוגל האיסלאם להעלות את המוטיבציה להתגייסות למען המשטר או לחתור נגדו.

              האיסלאם מעניק כבוד ומשמעות לחיים אפורים. מקור השראה לתרבות מפוארת, שבמסגרתה חיו גם בני אמונה אחרים  ותרמו בהישגיהם למדינה. אלוהים הוא הריבון העליון של המדינה האיסלאמית, ומפקד הצבא.  צבאו של האל.

              לכן גם האויב, הוא אויבו של האל...

              דרג את התוכן:
                4 תגובות   יום שלישי, 4/12/12, 02:34

                אבל אז הכפר החל לגדול ולהתרחב.

                אנשים חדשים השתקעו בו.

                במצב כזה החלה תחרות בין כמה שוטים, ששאפו למלא את תפקיד שוטה הכפר.

                למרבה המזל לא חסרו מועמדים, ובכולם בערה אותה אש עזה: השתוקקותם לעשות צחוק מעצמם.

                וככה זה נמשך.


                (נמצא רשום על קיר בצריף מגורים של אנשי מילואים, 1996, סמוך למועד הבחירות).

                 

                דרג את התוכן:

                  פרופיל

                  רפי הג'ירפי
                  1. שלח הודעה
                  2. אוף ליין
                  3. אוף ליין

                  ארכיון