הטרמילר

טירמלתי*
    טיילתי עם תרמיל.

לצאת כמוני לטירמול בגיל 53 פירושו לצאת ללא אגו ותבנית, לפי תוכנית כללית המגדירה נקודות יציאה וחזרה במפה ובזמן, אם בכלל.

עזבתי כל מה שידעתי. פשוט קמתי, טירמלתי וחזרתי וכמו נולדתי מחדש. צאו לטרמל בעולם תרבותי אחר ומצאתם שלווה גדולה.

המונח 'טרמילר' חדש. עניינו לכידת האגו וקשירתו באופן שלא יפריע. לא יבלוט בתנועה קדימה, הלאה.

פיתוח עברי למונח "מוצ'ילר", מהמילה הספרדית "מוצ'ילה", בעברית תרמיל.

מכאן, מוצ'ילר פירושו 'תרמילאי' ומעתה, גם 'טרמילר'. המונח בכל הטייה הומצא על ידי והזכויות שמורות לי.

לתפיסתי, הנווד עם תרמיל ומקל, או המוצ'ילר, כפי שהוכר עד מחצית המאה הקודמת שינה דמותו ואינו עוד.

במקומו, קיים תרמילאי מודרני שהתפתח ב-70 שנה לדמות אחרת במהות.

סביבתו השתנתה. לינה במערות ואבוסים, ופונדקי דרכים וכנסיות נעלמה מעולמו החדש.

כיום, טרמילרים מטרמלים כטיילים מצויידים היטב לטראק בשטח, אך לנים בהוסטלים ברמת מלונות סבירים ובמחירים, שעדיין מתאימים למטייל צעיר שאמצעיו דלים, המטייל בתקציב נמוך.

טרמילר או טרמילרית, בוגרים כבני 45 ומעלה, המטיילים עם תרמיל לאורך זמן, כשיכולים כלכלית גם אחרת. הם יוצאים למסע ונעים בו כבודד/ה בלתי תלוי/ה.

כל היתר נוצר...

ארכיון : 10/2010

עוצמה בשתיקה

יום שבת, 30/10/10, 09:51

חוויתי תחושה של 'עוצמה בשתיקה' מצילום 'עבודת איפור' מיוחדת אותו יצרה ליצנית רפואית שאינה נמנית עם מכריי ובכל זאת, הגעתי אליה בסיור בוקר שבת והתרשמתי מאד. בצעירותי למדתי פנטומימה בין יתר הכלים למשחק תיאטרון ואני מעריץ גד...

קרא עוד | 68 תגובות | 1472 צפיות

סופ"ש שליו

יום שלישי, 26/10/10, 13:36

פתאום בא לי להזמין את כווווולם לסופ"ש רגוע על שפת הים. הזמנתי חודשיים מראש ויצאנו בבוקר יום שישי האחרון אל 'המרכז הימי קיסריה' בקיבוץ שדות ים. היה נהדר, עם נופ פה ושם. זמן יחד בכייף. שנינו וחמשת הילדים עם חמשת בני/ות זוג...

קרא עוד | 66 תגובות | 246 צפיות

האמת שלי

יום ראשון, 24/10/10, 09:30

כפי שאמרתי, עזובה בקפה. זו אינה הרגשה אישית כפי שחלק מחברי סוברים. זו אמת עובדתית. כן, נותרו כאן יוצרים המגישים יצירות איכותיות ואפילו בחן רב. ישנם חברים ששווה להכיר כאן ובחיים זה ברור. אבל יצא מכאן הטמפו. המקצב המרגש חס...

קרא עוד | 37 תגובות | 178 צפיות

עזובה

יום חמישי, 21/10/10, 11:01

מזה כמה חודשים שהתחושה שלי בקפה כבעזובה. לא שייך לסתיו המתעכב או לשידרוג המזדחל או למגפת הפייסבוק המסתאב. פשוט מרגיש לי כאן שממון. זה לא בגללך.   מצוקי דרגות. צילמתי בNIKON D80 בספטמבר 2010   הפעם לא אשלח קישור.

קרא עוד | 38 תגובות | 154 צפיות

לא חשוב

יום שני, 18/10/10, 09:04

עו"ד אילנית דוד אישה, אמא, חברה, עו"ד, מגשרת ונוטריון מודעה יח"צ זו נראית היום במלבן "כדאי להציץ" שבשער הכניסה לקפה דה מרקר. לידה משמאל, עוד עורכת דין עם כמה תיאורי תפקיד... כלומר כאילו אמרו לי: "לאלה?! אל תכנס". אבל זה...

קרא עוד | 79 תגובות | 242 צפיות

אומץ לב

יום רביעי, 13/10/10, 23:12

אמרו אמיץ לב. אך בדרכי, גיליתי נשלי אומץ רבים שהפכו אותיות לעת מץוא. נשמות חיפשו אומץ לב, ולבבות חיפשו מבלי למצוא. בחיי ראיתי את מותי ובמותי את חיי. מי שלא הילך אחרי ליבו, הלך וליבו מלא. לא. רק אדם חי. בחיי. *נשל נחש צי...

קרא עוד | 59 תגובות | 337 צפיות

תוואי התהלוכה

יום שלישי, 12/10/10, 08:13

תהלוכה של תושבי כפר קטן באזור ההונגרי של הקרפטים הרומנים. לרגל 'חג קציר' או תנובה כ'שבועות'. כולם משתתפים, מי במצעד ובשירה ומי בקהל. אנחנו בדיוק הגענו מהסיבוב וזה מה שנגלה לעיננו. עצרנו לכמה רגעי הנאה מהמראה החיוכים והש...

קרא עוד | 76 תגובות | 1393 צפיות

א ב בזוגיות

יום שבת, 9/10/10, 12:52

אילו הייתי מבקש מכם סיפור קצר על חוסר התחשבות בין בני זוג והעדפותיהם, בוודאי היה לכם סיפור טוב. אספר לכם סיפור קצר. זוג רומנים בבוקרשט יצאו לרחוב מתוך אירוע חתונה במסעדה טובה ותפסו את עיניי. שפת הגוף משכה את שימת ליבי. ...

קרא עוד | 81 תגובות | 304 צפיות

לא מעניין

יום רביעי, 6/10/10, 07:48

אני שואל את עצמי, איך זה שפוסטים הנוגעים לאיכות חיינו מקבלים יחסית מעט יחס, בעוד שמיץ חברתי מקבל כפול ובירוקים. פלא שאנו מתפלשים במיץ זבל ?! מגיע לנו. צולם ע"י בהרי הקרפטים הרומנים. חבריי רוכבי הג'יפים בהפסקה אחת מרבות,...

קרא עוד | 78 תגובות | 1529 צפיות

חשיפה

יום ראשון, 3/10/10, 23:26

לפניך קטע מסיפרי 'מסע חיי', בו מסופר על מפגש אקראי עם שאינם מכירים את נושא ישראל וזכות קיומה כמדינה. לדאבוני, מטעמים של שידרוג, קיצצה הנהלת האתר את כמות הטקסט כך, שרק חלק מפוסט 37 מונח לפניכם כאן, ובסופו ניתן יהיה להיכנ...