כותרות TheMarker >
    ';

    השיטה: בא נעשה שקשוקה!

    בעקבות השידרוג בקפה דה מרקר נעלמו לי תכנים בבלוג וברשומות. למרות זאת החלטתי להעלות תכנים חדשים. נראה מה יקרה.

    ארכיון

    תכנים אחרונים

    7 תגובות   יום ראשון, 24/10/10, 22:17

    צטט: אופנן 2010-10-23 22:40

    את מי מייצג ח"כ אופיר אקוניס?

     

    אקוניס

    מכתב גלוי ליו"ר ועדת הכלכלה

    לכבוד יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ אופיר אקוניס,

     

    בדיון בכנסת על תמלוגי הגז אמרת שתומכי העלאת התמלוגים הם "ארגוני שמאל פונדמנטליטסיים", ושאם יועלו התמלוגים, ישראל תהפוך ל"כלכלה סובייטית שחונקת את המשק", ו"הנפגע העיקרי יהיה האזרח". ציינת גם "איאבק בנושא עד טיפת דמי האחרונה".

     

    אבקש לשאול מספר שאלות:

    1. על יוזמי הצעת החוק להעלאת התמלוגים נמנים הח"כים שאמה (ליכוד), אורבך (הבית היהודי), וקנין (ש"ס) ואלדד (האיחוד הלאומי). האם, לטענתך, עמיתך לסיעה, כרמל שאמה, וחבר הכנסת אלדד מהאיחוד הלאומי הם "אנשי שמאל פונדמנטליסטיים"?

    2. בארה"ב, בבריטניה, בקנדה ובשאר מדינות המערב, חלקו של הציבור הרחב בהכנסות מהפקת גז גבוה ב-66% בממוצע מזה שבישראל. האם, להערכתו של יו"ר ועדת הכלכלה של הכנסת, ארה"ב ובריטניה הן "כלכלות סובייטיות שחונקות את המשק"?

    3. התמלוגים בארץ כה נמוכים, עד שחלקה של נובל אנרג'י לבדה, שהיא רק אחת השותפות בקידוחי הגז, בהכנסות, גבוה מזה של אזרחי ישראל. המס שמשלמת נובל אנרג'י בישראל נמוך יותר מזה שהיא משלמת בכל מקום אחר בעולם. האם, לטעמך, "ציונות" פירושה "להיאבק עד טיפת הדם האחרונה" על כך, שמירב הההכנסות מאוצרות הטבע של ישראל יגיעו לכיסו של תאגיד זר, במקום אל אזרחי ישראל?

    4. המדינה העלתה לאחרונה את נטל המס השולי על השכירים מהמעמד הבינוני-גבוה ל-58%. רבים משכירים אלה הם עובדי הייטק, שבניגוד לחברות האנרגיה, לא מנצלים אוצרות טבע ששייכים למדינה, אלא להפך – תורמים מכשרונם ומחריצותם לקדמה ולשגשוג במדינה. יתר על כן: בעוד שאין שום חשש, שתאגידי האנרגיה יעזבו לפתע את הקידוחים מיותמים, גם אם המס יעלה והן ירוויחו, נניח, "רק" 40 מיליארד דולר, במקום 50 מיליארד – והרי אלה הסכומים שבהם מדובר – עובדי ההייטק שבהם מדובר דווקא כן עלולים לעזוב את המדינה – ולמרבה הצער, רבים מהם אף עושים זאת.

    האם זוהי השיטה שלך לדאוג ל"אזרח" – לאלץ עובדים מהמעמד הבינוני-גבוה, שגם כך נושאים כעת בעיקר נטל המיסוי במדינה, לשאת על גבם מעתה גם הטבות מס בשווי עשרות מיליארדי דולרים לתאגידים זרים?

    5. המומחים המקצועיים שתומכים בהעלאת התמלוגים– וביניהם פרופ' ברק מדינה, ד"ר ברנדה שפר ופרופ' אדרעי – לא קיבלו שום תשלום עבור חוות דעתם.

    מאידך, כל חוות הדעת שמתנגדות להעלאת התמלוגים נכתבו תמורת תשלום מחברות האנרגיה. בישיבה שאותה ניהלת נכחו 15 לוביסטים בתשלום של תאגידי האנרגיה, המתנגדות להעלאת התמלוגים. את חברת "דלק" מייצג עו"ד רם כספי, המוכר גם כאבי "שיטת השקשוקה".

    רם כספי

    האזרח הקטן עו"ד רם כספי. התמונה - מ'דה מארקר'


    מכאן עולה התהיה - האם הלוביסטים ופרקליטי ה"שקשוקה" הם ה"אזרח" שלו אתה דואג כל כך?

     

    בכבוד רב,

    איתמר כהן ("אופנן").

     

    בקשה מהקוראים

    מכתב זה מתפרסם במקביל בעשרות בלוגים.

    תזכורת: מאבקים שפעלו בדרכים דומות הביאו לשינוי תקנות הרעש של השר ארדן, להגשת כתבי אישום נגד מפעלים מזהמים ועוד. אם מספיק אנשים יכתבו – גם הפעם ייווצר לחץ תקשורתי, שישפיע ויועיל מאוד למאבק.

     

    איך אפשר לעזור?

    1. להצטרף התקשורת מאוד אוהבת סיפורים כאלה, ואם רבים יצטרפו במהירות, תהיה לכך השפעה גדולה. הנה הקבוצה: את מי מייצג אופיר אקוניס?

    2. לשלוח מייל לח"כ אקוניס, לכתובת:

    oakunis@knesset.gov.il


    אפשר לשלוח פשוט קישור לרשימה הזו.

    חשוב לכתוב משהו אישי, שימחיש שמדובר בפניות אותנטיות של אזרחים. אם אתם תומכים או חברים בליכוד – ציינו זאת. לדוגמא: "אני דנה, מורה מירושלים..."; או "שמי יוסי כהן, חבר ליכוד..."

     

    כדי שנוכל לפנות לתקשורת, ולציין ש"נשלחו X מיילים", אנא כתבו גם אותנו למייל – לכתובת

    hon.shilton@gmail.com

     

    3. להפיץ את המסר. לבלוגרים שביניכם - אנא כתבו גם אתם על כך, ושילחו את הקישור ל: hon.shilton@gmail.com

     

    "כדי שהרוע ינצח די בכך שהטובים ישבו בשקט" (אדמונד ברק)

     

    דרג את התוכן:
      58 תגובות   יום ראשון, 19/9/10, 17:14

      לפניכם ואריציה על הפוסט "מבחן הבגרות של אריה אבנרי", של חברנו צבי "הזהרו מחיקויים". בעוד שצבי זכה ל"הגנת" קפה דה מרקר, את הפוסט שלי הם צינזרו. לכן אני טוען שהם נכשלו בבחינת הבגרות, ביחד עם אריה אבנרי, יו"ר תנועת אומ"ץ.

      מעשה שהיה כך היה.

       

      בראש השנה פרסמתי פוסט "השקשוקה של אמיצי אומ"ץ". לאחר כ-3 ימים, בתאריך 12/9/10, קיבלתי מהנהלת הקפה הודעה שבה נכתב, בין היתר:

      "אנשי עמותת אומ"ץ ועורכי דינם פנו אליי בבקשה להסיר את הפוסט האחרון שלך. טענתם היא שהטקסט שיקרי והם אף מוכנים להמציא מסמכים המאשרים את הדברים. לפני שאני מסירה את הטקסט, אשמח לדעת אם אתה עומד מאחורי כל הדברים שכתבת ותהיה מוכן להגן עליהם בבית משפט. אם כן, אותיר את הטקסט במקומו אבל כל תביעה תחול עליך בלבד. אם תעמוד מאחורי הדברים, אנא המצא לי מסמך הצהרתי בעניין ותעודת זיהוי אותנטית שלך."

      על כך הגבתי:

      "אני עומד מאחורי כל הדברים שכתבתי ואהיה מוכן להגן עליהם בבית משפט ככל שידרש. מדובר בתצהיר שחתום עליו מר אריה אבנרי. צילום התצהיר הזה נמצא בתיק עמותת אומ"ץ אצל רשם העמותות. אין לאנשי עמותת אומ"ץ ועורכי דינם כל עילה לפתוח כנגדי בכל הליך שהוא בגין הפוסט האחרון שלי ואם יעשו כן אטען ואוכיח כי מדובר בעוולת נגישה כמשמעותה לפי פקודת הנזיקין. אשר על כן, איני חייב להמציא לידיך מסמך הצהרתי בעניין ו/או תעודת זיהוי אותנטית שלי."

      על כך קבלתי תשובה מהנהלת הקפה (ציטוט חלקי):

      "אנשי אומ"ץ פנו אלינו דרך עו"ד והמציאו מסמך של בית משפט המוכיח את נקי הכפיים של העמותה באישור אותו בית משפט."

      על כך הגבתי:

      "אנא המציאי לי את המסמך שבאמצעותו אומ"ץ מוכיחה את ההיפך. התצהיר מיולי 2004 עליו חתום מר אריה אבנרי נמצא בתיק של רשם העמותות בירושלים. ראי קישור לצילום התצהיר והדרישה להמצאתו כאן. עמותת אומ"ץ בעצמה מודיעה באתרה בריש גלי שהיא מהווה גלגול של עמותת אמיתי.
      אז מה לא נכון? היכן הדיבה? אם תפעלו באופן שיתפרש אצלי כשותפות לעוולת נגישה אאלץ לנקוט גם כנגדכם בהליכים."

      אבל, חרף טענותי (הנ"ל) לא קבלתי התייחסות הולמת לטעמי ולכן המשכתי:

      "אני מסכים כי אם יש בידיך ראיה (ולו לכאורה) שטענת אומ"ץ היא האמת עליכם לפעול כפי שציינת. אבל במקרה כזה יש מקום שתספקו לי ו/או לכל הגולשים שכבר נחשפו לפוסט זה את ההוכחה הזו, בבחינת הטוען על חברו עליו הראיה.
      אני סיפקתי את הראיות לכאורה באמצעות הפוסט הזה.
      אומ"ץ ו/או אתם טרם סיפקתם את הראיות.
      רק אם תוכיחו לי שדברי אינם האמת אסיר את הפוסט. אבל אם תורידו אתם את הפוסט שלי ללא שתספקו לי הוכחה, אראה אתכם כשותפים של אומ"ץ לדבר עוולת נגישה."

      תגובת הנהלת הקפה לא אחרה לבוא:

      "כאן אתה טועה - חובת ההוכחה היא עליך ולא עלינו. אנחנו רק פלטפורמה ולא צד בעניין."

      עד כאן הכל די דומה לפרשה של צבי "הזהרו מחיקויים". במקרה ההוא הסתפקה הנהלת הקפה במסירת המייל שלו לאומ"ץ (כפי שהוא רשום בקפה) והפוסט שלו "מבחן הבגרות של אריה אבנרי" נותר על כנו כולל מידע על ההתכתבות בינו לבין הנהלת הקפה.

      אבל, במקרה הזה הפוסט "השקשוקה של אמיצי אומ"ץ" נמחק עד שאזדהה בתצהיר מלא, אם ברצוני שהפוסט יוחזר. סרבתי לדרישה זו והבהרתי את דעתי כדלקמן:

      "עם כל הכבוד לתגובותיך היועץ המשפטי שלי טוען כי את טועה (במקרה הטוב). במעשיך הפכת להיות צד לעניין שביני לבין אנשי אומ"ץ, בכך שהפליית אותי בהתייחס להתנהגותך כלפי גולש אחר בקפה, שהיה באותו מצב בדיוק.

      מדובר בצבי (הזהרו מחיקויים) שפנית אליו פניה דומה לאחר שאנשי אומ"ץ ביקשו להסיר פוסטים שלו לפני כמה חודשים. אנשי אומ"ץ טענו שהפוסטים של צבי שקריים בכל דבר ועניין (כפי שהם טוענים כעת לגבי הפוסט שלי). לאחר שצבי הגיב כי הוא עומד מאחורי הדברים שכתב, דרשת ממנו להזדהות עם פרטיו המלאים על מנת שתוכלי להעבירם לאנשי אומ"ץ. צבי סירב. הצעת לו לאשר לך להשתמש במייל שלו (כפי שרשום בקפה) כדי להעבירו לאנשי אומ"ץ. מדוע לא נהגת כך גם במקרה הנוכחי?

      זאת ועוד, בררתי עם צבי והתברר לי כי אנשי אומ"ץ מעולם לא פנו אליו. ההסבר שלי פשוט. אנשי אומ"ץ פעלו ב"שיטת מצליח". לאחר שהבינו שלא יקבלו את פרטיו של צבי הם ירדו מכל העניין. כלומר, מדובר בהליך נגישה שכל כולו נועד ל"פישינג" - לקבל מידע על צבי. כעת "למרבית הפלא" הפוסטים שלו מפורסמים ולאנשי אומ"ץ לא נגרמת עוולת לשון הרע...

      לאור כל האמור לעיל אטען כי, בהסרת הפוסט שלי באופן חד צדדי וללא אסמכתא להיותו לשון הרע את משחקת לידיהם של אנשי אומ"ץ. בנוסף את רומזת לי שאם אזדהה בפניך זיהוי מלא אפשר יהיה להעלות את הפוסט מחדש. אני מסיק מכך שהמטרה שלך היא אחת ויחידה להעביר את פרטי לאנשי אומ"ץ ולכן לא אתן יד לכך.

      לא זו אף זו, הואיל ולא יתכן שיש לאנשי אומ"ץ הוכחה כי הדברים שכתבתי בפוסט אינם האמת, אני מגיע למסקנה הבלתי נמנעת שגם את אינך דוברת אמת. לכן אני רואה אותך כשותפה להליך הנגישה של אנשי אומ"ץ.

      למותר לציין כי כל ההסברים שלך מוטב ולא היו ניתנים ואני מציע לך בזאת להחזיר לאלתר את פרסום הפוסט שהסרת, כולל התגובות לו (למעט התכתובת בינינו).

      את כמובן רשאית לתת לאנשי אומ"ץ את המייל שלי כפי שהוא רשום בקפה. אם וכאשר הם יפנו אלי אדרוש מהם הוכחה לטענתם ואם הם אכן יוכיחו לי שדברי אינם האמת (דבר המוטל בספק רב) אסיר בעצמי את הפוסט, או אתקן את כל הדרוש תיקון, על מנת שהפרסום לא יכיל דבר לשון הרע כמשמעו על פי דין.

      בכל הכבוד ושנה טובה,

      שלומי"

      לסיכום, הייתי מצפה להתהגות קצת יותר בוגרת מצד הנהלת קפה דה מרקר. אני מבין שאין להם זכות להסיר את הפוסט שלי, במידה ואני מסרב להזדהות בשמי המלא + ת.ז. ולכן אני עומד על כך זכותי לפרסם פוסט זה.


      דרג את התוכן:
        7 תגובות   יום שני, 14/9/09, 22:56

        הסרט "שיטת השקשוקה" אינו עוסק אך ורק במשפחת עופר או בהתנהלותה של מדינת ישראל, אלא בעיקר בנו, החברה הישראלית שאיבדה את דרכה. הסרט מצביע על קצה הקרחון. אנחנו כחברה דלים במעשים ורק חכמים בדיבורים. כך מצליחים הגבירים ושועי עולם לנגוס בנכסי המדינה בעוד הציבור, שהוא למעשה בעל הנכסים, נותר דומם... 

         

        קישורים נבחרים:

         

        1. שיטת השקשוקה, הבכורה

        2. שיטת השקשוקה

        3. למה אין כזה דבר שקשוקה חינם?
        4. שיטת השקשוקה - הטריילר

        5. "שיטת השקשוקה" יוקרן בכנסת

        6. שיטת השקשוקה זכה בפרס האנימציה בטקס פרסי אסיף 2009

        7. עדכון: שיטת השקשוקה - סרט חובה לכל ישראלי
            -הוקרן - 28.7.09 יום ג 20:30 בערוץ 1


        דרג את התוכן: