כותרות TheMarker >
    ';

    נתי פטישי, לימודי סאונד, בית ספר לסאונד טולס,

    הכל על סאונד ולימודי סאונד. הבלוג של נתי פטישי, מנהל בית ספר לסאנד והפקה טולס.

    תכנים אחרונים

    0 תגובות   יום שישי , 27/9/13, 02:37

    ''

     

    האוזניים הם כלי העבודה שלך.

    כמו שיהיה מצער מאוד במידה והמוניטורים האהובים והיוקרתיים שלך ינזקו,

    יהיה לך הרבה יותר "כואב" במידה והאוזניים שלך ינזקו.

    במקרה הראשון זאת רק הוצאה כספית ואי נעימות, ובמקרה השני, 

    הנזק יכול להיות בלתי הפיך, ושום פיצוי לא יעזור פה. 

     

    בהרבה מקרים נדמה כי טכנאי סאונד, מיקס והקלטה, אכן דואגים לשמירה על הציוד, אך שוכחים

    מהשמירה על השמיעה. הנה כמה נקודות על איך לשמור על השמיעה במהלך העבודה

     

    המשך לקרוא

     

    כתבות סאונד נוספות

     

    ''

    דרג את התוכן:
      0 תגובות   יום שבת, 21/9/13, 23:49

      ''

       

      המוזיקה לה אתה מקשיב, היא מורה הדרך שלך והגורו שלך לעיצוב הסאונד אם תרצה או לא. 

      באופן פסיכולוגי ה"סטייל" של הסאונד, נטבע בך ואתה מושפע עקב התרגלות

      האוזן לאופי של הסאונד בזאנר מסויים.

      לדוגמא : אם אתה מקשיב רק למוזיקה קלאסית, סביר להניח שתתקשה להבין

      איך בייס דראם של מתופף, ביחד עם גיטרה חשמלית, וגיטרה בס אמורים ל"הרגיש"

      כמו במוזיקת רוק למשל.

      כל זאנר במוזיקה שונה, בדרך כלל באופי שהוא מנוגן ע"י הנגנים, שמייצר אנרגייה שונה

      שמייצרת סאונד אחר לגמרי מזאנר לזאנר.

      אותה אנרגייה שנוצרת, מכתיבה את אופי הסאונד, ואת היופי שבשוני ביניהם.

      לדוגמא : מוזיקה קלאסית מייצרת אנרגייה ברמות של מהשקט ביותר ועד העוצמתי ביותר,

      כלומר מנעד רחב מאוד של עוצמות, שמספק יופי אדיר למוזיקה, דרמה, ואופי של גדול

      או רחוק/עמוק, ובדרך כלל מוקלטת עם מיקרופונים מרוחקים ממקור הסאונד,

      וכוללת גם המון מהסאונד של האולם ( החדר )

       

      המשך לקרוא

       

      כתבות סאונד נוספות

       

      ''

      דרג את התוכן:
        3 תגובות   יום חמישי, 31/3/11, 01:30

        אז מה זה קומפרסור ולמה צריך אותו ?

         

        אתחיל ואומר שדינמיקה היא דבר נפלא בתוך מוסיקה ותורמת לרגש ולעוצמת היצירה. למשל במוסיקה קלאסית היופי האדיר הוא הדינמיקה של העוצמות והיא מרגשת כל פעם שאנו חווים אותה. גם במוסיקת ג'אז הדינמיקה גדולה וחלק בלתי נפרד מהחוויה של המאזין. במוסיקת פופ ורוק הדברים קצת אחרת. כאשר הדינמיקה גדולה מידיי היצירה מאבדת מכוחה ויציבותה. במוסיקה קלאסית ובג'אז נשתדל שלא להפעיל את הקומפרסורים.

        ''

         

        קומפרסור הוא ממשפחת האפקטים הדינמיים ותפקידו לעזור לנו לשלוט בדינמיקה של סיגנל ע"י צמצום הטווח הדינמי.

        טווח דינמי = המרחק בין העוצמה הכי חלשה לבין העוצמה הכי חזקה בסיגנל.

        ניקח לשם הדוגמה סיגנל של זמרת או זמר. ההבדל בעוצמות הקול האנושי במהלך הקלטת שירה הוא עצום....מחלש לחזק ושוב ירידה לעוצמה חלשה, ואז שוב התפרצות של עוצמה. כאשר יש הבדלי עוצמות מאוד משמעותיים נרגיש כי הזמר או הזמרת באים לקראתנו בעוצמות החזקות ואז נעלמים לפעמים כמעט לגמרי בעוצמות החלשות. ישנה חוסר יציבות וקושי למקם את הסיגנל בתוך המוסיקה באופן שישמע אחיד ונעים לאורך השיר. במאבק הזה עוזר לנו הקומפרסור.

        הקומפרסור עוזר לנו לצמצם את הטווח הדינמי ולהקטין את ההבדל בין העוצמות.

        כאשר סיגנל יכנס אל הקומפרסור, נוכל לקבוע שמעוצמה מסויימת יתחיל הקומפרסור את עבודתו ויקטין את הטווח

        הדינמי, לפרמטר הזה רואים THRESHOLD.....כלומר : סף. המקום בו יתחיל הקומפרסור את מלאכתו.

         ה THRESHOLD ניתן לכיוון ונוכל לקבוע את תחילת סף העבודה בכל עוצמה שנרצה.

         

        אבל איך ידע הקומפרסור בכמה לצמצם את הטווח?

         כאן נכנס פרמטר נוסף לתמונה והוא נקרא RATIO...יחס.

        אם קבענו לדוגמה את ה THRESHOLD במינוס 10db- והסיגנל הגיע במקור אל עוצמה 2db- נוכל לומר ש 8db

        חצו את סף הקומפרסור. אם נקבע יחס (RATIO) של 1:1 לא תתבצע שום פעולת צמצום. מה שנכנס זה מה שיוצא.

        אך אם נקבע את היחס ל 2:1 אז נוכל לאמר שעל כל 2db שעברו את הסף, אחד יעבור ואחד לא. אם סה"כ עברו 8 db במקור את ה TRHESHOLD , אז עכשיו יעברו רק ארבעה..צימצמנו את הטווח הדינמי ב

        GAIN REDUCTION)  4db). 

        חשוב לציין שהקומפרסור בעבודתו רק מנחית עוצמה ואינו מעלה עוצמה...ע"י הנחתת החזק אנו קירבנו בין העוצמות ועכשיו יש לנו הבדל קטן יותר בין העוצמה החזקה בסיגנל לבין העוצמה החלשה..צמצמנו את הטווח או קירבנו בין העוצמות. כתוצאה מפעולה זו שביצענו ירדה העוצמה הכללית. עכשיו נפצה בכך שנרים את עוצמת היציאה של המכשיר והסיגנל יחזור לעוצמת שמיעה מתאימה בתוך הפלייבק המוסיקלי וגם העוצמות החלשות ישמעו אף הם כאילו הוגברו.

        כפתור זה נקרא MAKE UP GAIN.

         

        פעולה אגרסיבית מידיי עם קומפרסור תגרום לסאונד להשמע קטן וחנוק... הזהרו מקומפרסיית יתר...

        מוסיקה עם דינמיקה מרגשת יותר ונשמעת גדולה יותר. מצאו את מקום הנכון לTRHESHOLD ועבדו ביחס דחיסה נמוך כדי לשמור על סיגנל בשליטה אך עדיין עם דינמיקה שתורמת לגודל ולסאונד הפתוח. אם שומעים את עבודתו של הקומפרסור כנראה שהוא עובד חזק מידיי ומכוון לא נכון....אלא אם זה ה סאונד שאתם מחפשים.

         

        ה THRESHOLD וה RATIO הם הפרמטרים העיקריים במכשיר הקומפרסור...ישנם עוד כמה שנדון עליהם בפעם הבאה.

         

        לימודי סאונד, בית הספר לסאונד והפקה tools

        דרג את התוכן:
          2 תגובות   יום שבת, 26/2/11, 12:35

          הסאונד האנלוגי בעולם הדיגיטלי

           

          בעשור האחרון קמו יותר ויותר אולפנים ביתיים, המעבר לדיגיטל הוזיל את העלויות ולכל אחד יש בבית אולפן !

          אמנם תוכנות ההקלטה השונות, פרוטולס, קיובייס, לוג'יק ואחרות נותנות תחליף מצויין למכונות ההקלטה האנלוגיות

          שהיו יקרות בטרוף, מוגבלות ערוצים, ומלאות ברעש עבודה, אבל מה עם הסאונד?????

          בפרוטולס אתה יכול לחתוך, להעתיק ולהדביק, לתקן זיופים ולקמפרס עם מבחר ענק של פלאגינים כמו  WAVES המצויינים או McDsp . כולם מנסים לחקות את הסאונד האנלוגי. זה די קרוב אבל עדיין זה חיקוי של הדבר האמיתי.

          http://cafe.themarker.com/image/1529182/

           

          שרשרת הקלטה אנלוגית איכותית היא הכרח כדי שסיגנל יוקלט אל תוך מערכת ההקלטה שלכם ברמה גבוהה. 

          פראמפ איכותי חיצוני כמו NEVE או TELEFUNKEN יגביר את הסיגנל  באיכות  שאף כרטיס קול עם פרהאמפים מובנים לא מסוגל לעמוד מולו. אני לא אומר שכרטיסים שכאלו הם לא טובים...אבל הם נחותים בהרבה מקונסולה מיקצועית או פרהאמפים איכותיים. עניין של מחיר כמובן....... אז תוציאו את הקומפרסורים והאיקיו, המיקרופונים והפדלים של הדיסטורשיין מהמחסן ותקשיבו להבדלים....יש להם סאונד ויש שם חשמל.....תוספת נחמדה ולא יקרה היא קופסת

          סיכום אנלוגית שתחמם לכם את הצליל ותחליף קונסולה יקרה בזמן מיקס. שילוב נכון של היתרונות במערכת דיגיטלית

          ותוספת חמה ואנלוגית יקחו את הסאונד שלכם כמה רמות למעלה......

          וכמובן שלא נשכח שהדבר החשוב ביותר היא המוסיקה.... שיר טוב הוא שיר טוב.. אם אפשר גם סאונד טוב אז מה טוב.

           

          בית הספר לסאונד והפקה tools

          דרג את התוכן:
            0 תגובות   יום שני, 7/2/11, 00:02

            אוטומציה במיקס | Level Riding

             

            אתה יושב כבר 3 שעות על המיקס הזה, בודק את הבאלאנס, הפאנינג, הקומפרסייה והאיקיו.

            נשמע טוב אבל משהו חסר שם.....  דינמיקה. ולא... זה לא הדינמיקה של הסיגנל עצמו

            אלא הדינמיקה בין סיגנל אחד לאחרים בתוך הבאלאנס הקיים.

            הזמרת יושבת במיקס מצויין בבית הראשון אך בפזמון היא נשמעת קצת אחרת....

            הגיטרה עושה ליין מדליק וגרובי בפזמון אך בבית השני היא דומיננטית מדיי...

            הפרקשיין מקפיץ את הקצב אבל כשנכנסים התופים הוא הולך קצת לאיבוד(עיבוד)

            אתה יכול לשבת שעות ולבזבז את הזמן בלשנות את האיקיו כל פעם מחדש אבל או לשנות פרמטרים

            בקומפרסור אך התשובה לא נמצאת שם.

            המיקס המתואר פה הוא מיקס סטטי ( באלאנס ע"י פיידרים, קומפרסורים ואיקיו )

            מה שבאמת יכול ובדרך כלל מציל את המצב הוא מיקס לא סטטי...כלומר מיקס עם שינויי דינמיקה

            בעצם הזמרת לא נשמעת  אחרת אלא הגיטרה דומיננטית מדיי בפזמון...אולי כדאי להנמיך אותה

            בקטע הספציפי ואז יהיה לשירה את המקום הטבעי שלה...

            המון פעולות מהסוג של להגביר או להנמיך כלים מסויימים בקטעים ספציפיים קורות במהלכו של מיקס

            והם אלו שיקחו את המיקס למקום קסום יותר . בלעדיהן המיקס סטטי ושום הפתעה לא מגיעה אל המאזין

            פעולות אלה נקראות אוטומציה. בעצם אתה יכול לרשום כל סיגנל בכל זמן נתון בווליום הרצוי, או בפאנינג

            (צידוד) הרצוי. המחשב שלך יזכור עבורך היכן לבצע כל פעולה ובאיזה ערוץ.

            הדינמיקה הזאת שאתה יוצר פנימה משפיעה על התוצאה והופכת מיקס סטטי למיקס דינמי.

            כמובן שזאת רק ההתחלה של הנושא, אפשר לבצא פעולות אוטומציה ממש על כל פרמטר ולרדת לפרטים

            בדקויות מטורפות. צריך לציין שלפני עידן המחשבים הייתה נעשית אוטומציה בדיוק באותה צורה אלא

            שטכנאי הסאונד היה דואג לזה בזמן אמת ו"עושה" אוטומציה בלייב ולפעמים קורא לעוד שניים או שלושה

            חברים מהלהקה לעזור.

            אז תזכרו ... מיקס עם דינמיקה ישמע קסום יותר למאזין מאשר מיקס סטטי...אז אל תתעצלו....תנו עבודה

             

             tools בית oפר לסאונד והפקה - לימודי סאונד תוך כדי פרקטיקה 

             

            קורס מיקס ומאסטרינג

            קורס סאונד, הקלטה והפקה

            קורס פרוטולס

            קורס מאסטר - הקורס המקיף ללימודי סאונד

             

            http://cafe.themarker.com/image/1821666/

            דרג את התוכן:
              2 תגובות   יום חמישי, 9/9/10, 13:15

              המון טכנאי סאונד שאני מכיר עובדים בצורה מאוד מסויימת בזמן שהם מחפשים את האיקיו הנכון עבור הערוץ עליו הם עובדים. הם מעוניינים להגביר תדר מסויים אך אינם סגורים איזה תדר בדיוק. הם מדגישים 15 דיבי עוצמה ומתחילים לסובב עד שהתדר הנכון יקפוץ החוצה בהגזמה ואז הם מרככים את עוצמת הגברתו.הבעיה היא שבדרך למציאת התדר הנכון שרוצים להגביר שומעים עשרת אלפים אחרים שלא רצינו להגביר והאוזן מתבלבלת. האוזן האנושית טובה בהשוואות בין א ל ב יותר מאשר סריקת אלפי התדרים לאורך ולרוחב.הכניסו איקיו לערוץ בו אתם רוצים לטפל, בשלב הראשוני ליחצו על כפתור הבייפאס, אותו כפתור שמנתק את  פעולת האיקיו על הסיגנל. הסאונד עובר דרך האיקיו אך אינכם שומעים את תוצאת הגברת או הנחתת התדרים שעיצבתם בו.עכשיו נחשו את התדרים אותם אתם רוצים להגביר או להנמיך, ברגע שסיימתם לנחש, בהנחה שאתם מכירים ושולטים בתחום התדרים כמובן הוציאו את האיקייו מבייפאס והקשיבו לתוצאה. אם לא קיבלתם  את שרציתם תשמעו זאת בבירור תוך מספר שניות, במקרה שכזה נתקו מייד את האיקיו והחזירו אותו למצב בייפאס, וחזרו על פעולת הניחוש שוב עד שתקבלו את שדמיינתם בראשכם. זכרו כי האוזן האנושית מתרגלת מהר לכל דבר ומתבלבלת לכן אם תסובבו תדרים ללא הפסק פשוט תתבלבלו  או תחליטו משהו שגוי. אם תפעלו בשיטת ההשוואה בין א ל ב תוכלו להבחין מייד בתוצאה ולקבל החלטות נכונות יותר. כמובן שעליכם להכיר את כלי הנגינה ואת התדירויות בכלל כדי לבצע פעולה שכזאת אך תאמינו לי זה משתלם.

               

              רוצה להעשיר את עצמך עוד?

               

              ''

              דרג את התוכן:
                4 תגובות   יום שני, 26/7/10, 02:14
                דיליי הוא אחד האפקטים המוכרים והטובים שמוסיפים  עומק וגרוב לסיגנל המוקלט ,בעיקר לשירות   וגיטרות אך אפשר להוסיף תבלין זה כמעט לכל סיגנל כדי לתת לו נפח ולהוסיף לו קצת חיים
                אך צריך להזהר לא להשתמש בו יתר על המידה כדי לא לערפל את הסיגנל 
                אם תקחו למשל ערוץ שירה ותשלחו אותו אל הדיליי תצטרכו לדאוג שהדיליי יהיה ב"טיים" הנכון ויתאים לקצב של השיר,דיליי יכול לעזור לנו לתת הרגשה של "בדיוק בקצב" או הרגשה של קצב ש"נשען לאחור" או קצב שרץ קצת "קדימה", רוב הטכנאים בוחרים דיליי שחוזר בדיוק ב"טיים של השיר" . ויש עוד סטייל של דיליי..זה שנותן לך גרוב...
                במקום לחשב את זמן הדיליי בחלקים של תיבות לדוגמת: רבע,שמינית שש עשרית וכדומה
                נסו לשחק עם זמן ההשהייה עד שתרגישו את השירה "רוקדת" בתוך השיר ממש בגרוב 
                זה בדרך כלל קרוב לדיליי של חלקי תיבה טיפה מהיר או איטי יותר
                ככה הדיליי לא "נופל" בדיוק עם הסנר ועם הבייס דראם והוא נשמע ברור יותר בתוך המיקס ונותן לשירה 
                אופי מיוחד יותר וגרוב משלה
                טיפ לדיליי "נקי" לשירה:
                כדי שהשירה תהיה ברורה לאורך כל השיר והדיליי לא יערפל אותה, אני בעצם מעוניין לשמוע את החזרות של הדיליי בעוצמות שונות לאורך השירה. כשיש שירה אני מעוניין בפחות עוצמה של החזרות
                ושהשירה נעלמת ארצה לשמוע את העוצמה של הדיליי יותר כאילו היא ממשיכה את סיום השירה
                אפשרות מספר אחת היא לבצע אוטומציה על ערוץ החזרה של הדיליי
                אפשרות מספר שתיים שיותר אומנותית לדעתי יותר אפקטיבית היא לגרום לשירה לבצע עבורנו את האוטומציה אל הדיליי...איך נעשה זאת? הנה התשובה
                נשלח את השירה אל תוך מכשיר הדיליי
                בערוץ של מכשיר הדיליי לאחריו נוסיף בטור קומפרסור
                נגדיר לקומפרסור  שהוא נשלט  דרך ה"סיידציין" ע"י השירה
                ונכוון את סף הקמפרוס ברמה כזאת שכאשר השירה מגיעה אל הדיליי הקומפרסור
                ימחץ את העוצמה של החזרות של הדיליי למטה, וכשהשירה נפסקת ישתחרר הקומפרסור
                ויתן לדיליי לחזור לעוצמה החזקה יותר. ככה יהיה לי דיליי קטן בזמן השירה, וכשהשירה תצא מהתמונה יהיה לי זנב יפה של דיליי בעוצמה חזקה יותר
                זהו טריק נחמד מאוד שתורם לסאונד של השירה להשמע גם עם דיליי מיקצועי, וגם נקיה ללא ערפול 
                מיותר של האפקט
                עוד טיפ נחמד: תעשו אותו דבר עם הריוורב שלכם על השירה ותראו  שהשירה "נרטבת" מתי שצריך ולא סתם מלאה באפקט לאורך כל השיר, ככה תרוויחו שירה נקייה אך מצוחצחת ומיקצועית
                רוצים להעשיר את עצמכם עוד?
                http://www.toolsschool.com
                בית הספר לסאונד והפקה Tools
                   <Photo 
                1>
                <Photo 1>
                דיליי הוא אחד האפקטים המוכרים והטובים שמוסיפים  עומק וגרוב לסיגנל המוקלט ,בעיקר לשירות   וגיטרות אך אפשר להוסיף תבלין זה כמעט לכל סיגנל כדי לתת לו נפח ולהוסיף לו קצת חיים
                אך צריך להזהר לא להשתמש בו יתר על המידה כדי לא לערפל את הסיגנל 
                אם תקחו למשל ערוץ שירה ותשלחו אותו אל הדיליי תצטרכו לדאוג שהדיליי יהיה ב"טיים" הנכון ויתאים לקצב של השיר,דיליי יכול לעזור לנו לתת הרגשה של "בדיוק בקצב" או הרגשה של קצב ש"נשען לאחור" או קצב שרץ קצת "קדימה", רוב הטכנאים בוחרים דיליי שחוזר בדיוק ב"טיים של השיר" . ויש עוד סטייל של דיליי..זה שנותן לך גרוב...
                במקום לחשב את זמן הדיליי בחלקים של תיבות לדוגמת: רבע,שמינית שש עשרית וכדומה
                נסו לשחק עם זמן ההשהייה עד שתרגישו את השירה "רוקדת" בתוך השיר ממש בגרוב 
                זה בדרך כלל קרוב לדיליי של חלקי תיבה טיפה מהיר או איטי יותר
                ככה הדיליי לא "נופל" בדיוק עם הסנר ועם הבייס דראם והוא נשמע ברור יותר בתוך המיקס ונותן לשירה 
                אופי מיוחד יותר וגרוב משלה
                טיפ לדיליי "נקי" לשירה:
                כדי שהשירה תהיה ברורה לאורך כל השיר והדיליי לא יערפל אותה, אני בעצם מעוניין לשמוע את החזרות של הדיליי בעוצמות שונות לאורך השירה. כשיש שירה אני מעוניין בפחות עוצמה של החזרות
                ושהשירה נעלמת ארצה לשמוע את העוצמה של הדיליי יותר כאילו היא ממשיכה את סיום השירה
                אפשרות מספר אחת היא לבצע אוטומציה על ערוץ החזרה של הדיליי
                אפשרות מספר שתיים שיותר אומנותית לדעתי יותר אפקטיבית היא לגרום לשירה לבצע עבורנו את האוטומציה אל הדיליי...איך נעשה זאת? הנה התשובה
                נשלח את השירה אל תוך מכשיר הדיליי
                בערוץ של מכשיר הדיליי לאחריו נוסיף בטור קומפרסור
                נגדיר לקומפרסור  שהוא נשלט  דרך ה"סיידציין" ע"י השירה
                ונכוון את סף הקמפרוס ברמה כזאת שכאשר השירה מגיעה אל הדיליי הקומפרסור
                ימחץ את העוצמה של החזרות של הדיליי למטה, וכשהשירה נפסקת ישתחרר הקומפרסור
                ויתן לדיליי לחזור לעוצמה החזקה יותר. ככה יהיה לי דיליי קטן בזמן השירה, וכשהשירה תצא מהתמונה יהיה לי זנב יפה של דיליי בעוצמה חזקה יותר
                זהו טריק נחמד מאוד שתורם לסאונד של השירה להשמע גם עם דיליי מיקצועי, וגם נקיה ללא ערפול 
                מיותר של האפקט
                עוד טיפ נחמד: תעשו אותו דבר עם הריוורב שלכם על השירה ותראו  שהשירה "נרטבת" מתי שצריך ולא סתם מלאה באפקט לאורך כל השיר, ככה תרוויחו שירה נקייה אך מצוחצחת ומיקצועית
                רוצים להעשיר את עצמכם עוד?
                http://www.toolsschool.com
                בית הספר לסאונד והפקה Tools
                   <Photo 
                1>
                <Photo 1>

                דיליי הוא אחד האפקטים המוכרים והטובים שמוסיפים עומק וגרוב לסיגנל המוקלט ,בעיקר לשירות וגיטרות אך אפשר להוסיף תבלין זה כמעט לכל סיגנל כדי לתת לו נפח ולהוסיף לו קצת חיים
                אך צריך להזהר לא להשתמש בו יתר על המידה כדי לא לערפל את הסיגנל 

                אם תקחו למשל ערוץ שירה ותשלחו אותו אל הדיליי תצטרכו לדאוג שהדיליי יהיה ב"טיים" הנכון ויתאים לקצב של השיר,דיליי יכול לעזור לנו לתת הרגשה של "בדיוק בקצב" או הרגשה של קצב ש"נשען לאחור" או קצב שרץ קצת "קדימה", רוב הטכנאים בוחרים דיליי שחוזר בדיוק ב"טיים של השיר" . ויש עוד סטייל של דיליי..זה שנותן לך גרוב...

                במקום לחשב את זמן הדיליי בחלקים של תיבות לדוגמת: רבע,שמינית שש עשרית וכדומה
                נסו לשחק עם זמן ההשהייה עד שתרגישו את השירה "רוקדת" בתוך השיר ממש בגרוב 
                זה בדרך כלל קרוב לדיליי של חלקי תיבה טיפה מהיר או איטי יותר
                ככה הדיליי לא "נופל" בדיוק עם הסנר ועם הבייס דראם והוא נשמע ברור יותר בתוך המיקס ונותן לשירה 
                אופי מיוחד יותר וגרוב משלה

                טיפ לדיליי "נקי" לשירה:

                כדי שהשירה תהיה ברורה לאורך כל השיר והדיליי לא יערפל אותה, אני בעצם מעוניין לשמוע את החזרות של הדיליי בעוצמות שונות לאורך השירה. כשיש שירה אני מעוניין בפחות עוצמה של החזרות
                ושהשירה נעלמת ארצה לשמוע את העוצמה של הדיליי יותר כאילו היא ממשיכה את סיום השירה

                אפשרות מספר אחת היא לבצע אוטומציה על ערוץ החזרה של הדיליי

                אפשרות מספר שתיים שיותר אומנותית לדעתי יותר אפקטיבית היא לגרום לשירה לבצע עבורנו את האוטומציה אל הדיליי...איך נעשה זאת? הנה התשובה

                נשלח את השירה אל תוך מכשיר הדיליי
                בערוץ של מכשיר הדיליי לאחריו נוסיף בטור קומפרסור
                נגדיר לקומפרסור שהוא נשלט דרך ה"סיידציין" ע"י השירה
                ונכוון את סף הקמפרוס ברמה כזאת שכאשר השירה מגיעה אל הדיליי הקומפרסור
                ימחץ את העוצמה של החזרות של הדיליי למטה, וכשהשירה נפסקת ישתחרר הקומפרסור
                ויתן לדיליי לחזור לעוצמה החזקה יותר. ככה יהיה לי דיליי קטן בזמן השירה, וכשהשירה תצא מהתמונה יהיה לי זנב יפה של דיליי בעוצמה חזקה יותר

                זהו טריק נחמד מאוד שתורם לסאונד של השירה להשמע גם עם דיליי מיקצועי, וגם נקיה ללא ערפול 
                מיותר של האפקט

                עוד טיפ נחמד: תעשו אותו דבר עם הריוורב שלכם על השירה ותראו שהשירה "נרטבת" מתי שצריך ולא סתם מלאה באפקט לאורך כל השיר, ככה תרוויחו שירה נקייה אך מצוחצחת ומיקצועית

                רוצים להעשיר את עצמכם עוד?
                http://www.toolsschool.com /
                בית הספר לסאונד והפקה Tools

                http://cafe.themarker.com/image/1504859/

                דרג את התוכן:
                  0 תגובות   יום שלישי, 18/5/10, 13:39


                  חשיבות לימודי סאונד עבור יוצרים ומפיקים

                  חשיבותם של לימודי סאונד עבור יוצרים ומפיקים הינם בגדר חובה
                  על מנת להשתלב בתעשיית המוסיקה


                  בעשור האחרון חלה פריחה גדולה מאוד בכמות האולפנים הביתיים.
                  עקב כך שהטכנולוגיה איפשרה את המעבר מהקלטה אנלוגית להקלטה
                  דיגיטלית, עבור כל אחד המחזיק במחשב קיימת האפשרות להקליט
                  ולהפיק מוסיקה ממש בחדרו הביתי, בליווי של תוכנות סאונד ברמה
                  הגבוהה ביותר.
                  עדיין זה לא מספיק כדי לקבל תוצאות ברמה גבוהה.
                  רוב האנשים מכירים תוכנה כזו או אחרת ואולי יודעים איך להפעיל
                  כמה פונקציות בסיסיות אך ללא לימודי סאונד הסיכוי שהתוצאה תמריא
                  לרמה גבוהה שואף לבלתי אפשרי.
                  לימודי סאונד הינם הכרחיים על מנת לשלוט בתוכנות אלו ברמה גבוהה
                  ולהכיר את כל הפונקציות והשימושים בהם ניתן לעצב את הסאונד.
                  אחת מהתוכנות המובילות בעולם היא תוכנת פרו-טולס.
                  תוכנה אשר כל אולפן מיקצועי שלא מתפשר על איכות הסאונד
                  משתמש בה ויודע שהוא יכול לסמוך על הביצועים,כמות הערוצים,
                  והאיכות ללא פשרות שהיא מספקת.
                  כל מפיק בעל שם עולמי בוחר בה כדי לתת את הטוב ביותר עבור
                  המוסיקה וטכנאי סאונד בעולם כולו לא מוותרים עליה.
                  פרו-טולס ידידותית למשתמש, קלה להבנה, ומשלבת איכות
                  הקלטה ,עריכה, איכות פלאגינים, ואפשרויות מיקס ברמות הכי גבוהות שיש.
                  לימודי סאונד שכוללים למידה על תוכנת פרו-טולס הכרחיים על מנת
                  להשתלב בתעשיית הסאונד והמוסיקה בארץ ובעולם
                  פרו-טולס היא השפה העולמית בתחום.
                  כנסו לאתרים של אולפנים מובילים ותראו  שלא תפגשו
                  שום דבר אחר מלבדה.
                  בית ספר לסאונד הינו מקום טוב ללמוד את התוכנות בשוק
                  ומספק בדרך כלל ידע לפחות לתחילת הדרך אצל יוצרים צעירים
                  שמבקשים להפיק את עצמם בדרך עצמאית.

                  כנסו לאתר בית הספר לסאונד והפקה - tools

                  www.toolsschool.com

                  דרג את התוכן:
                    16 תגובות   יום שני, 15/3/10, 00:34

                    אנלוג נגד דיגיטל


                    מאז פריצת מערכות ההקלטה הדיגיטליות אל השוק המקצועי מתווכחים מעצבי סאונד ברחבי העולם על איך כדאי להקליט את הסאונד שלי,אנלוג או דיגיטל?טו אינטש או פרוטולס?ברזל או פלאגאינס?וכמובן שהדעות חלוקות לכאן ולכאן וכל אחד מחזיק בסיבות טובות למה דעתו היא הנבונה והנכונה על מנת לקבל את תוצאת ההקלטה הטובה ביותר.אז
                    בואו נדבר על שתי השיטות בעד ונגד

                    אנלוג נגד דיגיטל

                    1.היס-מכונת ההקלטה האנלוגית מייצרת רעש שמקבל ביטוי חזק בתדרים הגבוהים בעיקר שמתווסף לסיגנל בזמן ההקלטה,לכן היו חייבים להקליט את הסיגנל בעוצמה חזקה מאוד על מנת להתגבר על הרעש הקבוע שיצרה המכונה וזה הצריך קומפרסיות חזקות מאוד על מנת לצמצם טווח דינמי ולהקליט את הסיגנל חזק יותר כדי שהחלקים החלשים לא יעלמו אל תוך רצפת הרעש ואו שהחזקים מאוד לא יוקלטו בדיסטורשיין

                    לעומת זאת בהקלטה דיגיטלית אין רעש של המכשיר כמעט ורצפת הרעש רחוקה מאוד ולכן אין חובה להקליט בעוצמות מטורפות או לקמפרס חזק מאוד,אך רצוי להקליט די חזק כדי לנצל את רזולוציית הממיר ולקבל הקלטה איכותית יותר,

                    2.אורכו של סרט הקלטה היה מוגבל ל 15 דקות ושקל כמה קילוגרמים טובים,מחירו היה יקר,וכמובן שלא התאים לכל מכונת הקלטה,כך שניידות בין אולפן לאולפן כמעט היתה בלתי אפשרית וגם היה בלאי גדול לסרטים עצמם ככל שהסתובבו על מכונת ההקלטה ועברו על הראשים שלה,הסרט היה ממש מתפרק לו לאט לאט-היי אחי עפו לך חתיכות מהבייס דראם.........כן זה ממש ככה בעצם מה שהוקלט היום לא בטוח שישמע אותו דבר מחר,בתור אחד שעבד כמה שנים בפורמט אנלוגי אני יכול לומר שהייתי עד לכך כמה וכמה פעמים,וכמובן שכמות הערוצים הייתה מוגבלת ל 24 ,וזה היה מצריך כל מיני פרמיקסים כדי לפנות ערוצים לכלים נוספים שמשתתפים ביצירה והיה מחייב לקחת החלטות סופיות לגבי באלאנס של הערוצים המשתתפים בתוך הפרמיקס בלי יכולת לחזור צעד אחורה לתיקונים,כלומר לא היה אנדו המוכר מעולם הדיגיטל ושמציל אותנו מפעם לפעם,מצד שני הטכנאי היה חייב להיות תותח,להתחייב על התוצאה ולדעת לקחת החלטה בו במקום שזה יתרון גדול בזה שההפקה מתקדמת קדימה ולא נתקעת על 700 טייקים של זמר ועריכות כמו שנהוג היום בעולם הדיגיטל.טכנאים של"פעם" משתמשים בטכניקה הזאת עד היום אפילו שהם מקליטים על פרוטולס וגם אני מצטרף אליהם ברוב המקרים,כדאי שתדעו מה אתם רוצים להשיג,זה עוזר לקצר תהליכים
                    ולהגיע אל המטרה מהר יותר
                    בדיגיטל הארדיסקים גדולים,זולים,ניידים בין מחשב למחשב

                    כמה פעמים שמעתי את המשפט הבא:
                    דיגיטל זה 24 ביט אבל אנלוג זה מליון ביט

                    אז ככה,באנלוג אין שום ביט רק בדיגיטל,שתי שיטות ההקלטה שונות ולא קשורות אחת לשנייה.
                    האנלוגית מטביעה אותות חשמליים בסרט מגנטי והדיגיטלית הופכת אותות חשמליים למידע בינארי

                    מה שהתכוונו באומרם את המשפט הוא שאנלוג סאונד הרבה יותר נאמן למקור מאשר דיגיטל סאונד ועל זה בעצם חלק גדול מהוויכוח

                    ובטח ובטח שלכל אחד מכם יצא לשמוע את המשפט שאנלוג סאונד הוא סאונד "חם" יותר
                    אז רק שנבין שהחם הזה הוא בעצם חוסר בתדירויות גבוהות של הסיגנל בזמן הקלטה אנלוגית-מין סוג של קומפרססיה שהסרט מוסיף לסיגנל בזמן ההקלטה שמוכר לכם אולי במילה אחרת, סאטורישיין-ועקב הרול אוף שנוצר הסיגנל נשמע יותר באסי וקצת עמום וזה נותן את ההרגשה הזאת.

                    אז אם זה כך אפשר לומר שהקלטה אנלוגית היא לא בדיוק נאמנה למקור כי אם תקליטו את אותו סיגנל בדיגיטל ותשוו תווכחו לדעת ששם התדירויות הגבוהות לא נעלמו והם בעצם נאמנות לסיגנל המוקלט,אך הפילטר שהסרט מייצר הוא בהחלט מתאים ונעים לאוזן שלנו ומחמיא להרבה סטיילים של מוסיקה אבל בטח שלא נאמן למקור
                    ניתן לקבל את האפקט הזה גם כאשר מקליטים הקלטה דיגיטלית ועוברים דרך פלאגינס שמייצרים את האפקט הזה,ועוד יתרון הוא

                    שליטה בכמות האפקט על הסיגנל

                     

                    לימודי סאונד ,בית הספר לסאונד והפקה

                    www.toolsschool.com

                    דרג את התוכן:
                      0 תגובות   יום שני, 15/3/10, 00:30


                      תמיד שמדברים על הקלטות הוויכוח הסוער הוא באיזה מיקרופון השתמשת או באיזה קדם מגבר ובאיזה כבל מיקרופון,לפרטים הללו יש חשיבות אדירה אבל יש חשיבות לדברים אחרים הרבה לפני המיקרופון והקדם מגבר והפעם נעסוק באחד מהם והוא אקוסטיקה

                      אקוסטיקה היא קריטית על מנת שנוכל להשיג תוצאות טובות ולהקליט כלים או שירה ברמה גבוהה.המיקרופונים שלנו מגיבים לאיך שהחדר שלנו מצלצל.אם אנו מקליטים בחדר שמהדהד יתר על המידה או בחדר שסופג יתר על המידה לא נקבל תוצאות מרשימות במיוחד,בחדר שמהדהד יתר על המידה נקבל סאונד של אמביאנס או "חדר". בכל ערוץ שנקליט וככל שנוסיף ערוצים להקלטה בחדר שכזה יהיה ריוורב של החדר שיתווסף אוטומטית ללא אפשרות שליטה ,זה בילד אין כבר בהקלטה.אם נקליט בחדר שהוא סופג יתר על המידה או חדר"יבש" הסאונד שלנו יסבול מחוסר פתיחות וישמע סגור וחסר תדירויות מסויימות.אנחנו צריכים איזון נכון של החדר בו אנו מקליטים ושילוב גם של ספיגה על מנת לטפל בהדהוד שאינו רצוי וגם של דיפיוזן(פיזור תדירויות) על מנת להגיע לפתיחות של הסאונד(שלא יהיה סאונד יבש או מת). בפעם הבאה נדבר על איך ליצור מצב אופטימלי ושליטה על האקוסטיקה אצלנו בחדר על ידי ספיגה ודיפיוזן כדי שנוכל להקליט באמת את הכלים והשירה שלנו ולא את ה"חדר" ותזכרו שלפני הכל אקוסטיקה היא דבר קריטי לסאונד שלנו.....תחשבו על זה

                      נתי פטישי

                       

                      לימודי סאונד,בית ספר לסאונד והפקה

                      www.toolsschool.com

                      דרג את התוכן:

                        פרופיל

                        ארכיון

                        פיד RSS