כותרות TheMarker >
    ';

    "טובים השניים" - מופע הומוריסטי מאת עו"ד בני דון יחייא

    מופע הומוריסטי של עו"ד בני דון-יחייא (מומחה לדיני משפחה). סיפורים, חיוכים, בדיחות ואמרות על נשים וגברים וצרות אחרות. המופע סוקר את התחנות העיקריות בחיי בני-הזוג: חיזור, נישואין, ילדים, כסף, נאמנות ועוד.
    פסנתר, שירה וניהול מוסיקלי: חן גוסלר

    תכנים אחרונים

    0 תגובות   יום שלישי, 5/6/18, 12:48

    ''

    דרג את התוכן:
      0 תגובות   יום שני, 4/6/18, 17:28

      אתן ואתם מוזמנות ומוזמנים לבקר באתר החדש שלי: http://interget.co.il



      ''
       

      דרג את התוכן:
        0 תגובות   יום שני, 4/6/18, 15:33
          0 תגובות   יום שישי , 1/6/18, 14:15

          אל תתרגשו מבן זוג המנסה להפחית מערככם.
          הוא בסך הכל מנסה להקטין אתכם לגודל שלו.

          האתר שלי: http://interget.co.il/

           

          ''

          דרג את התוכן:
            0 תגובות   יום חמישי, 31/5/18, 23:13

            הקטעים מבוססים על ספרי "מסביב לשולחן - הרעיונות והסיפורים הטובים ביותר על פרשות השבוע" (הוצאת אלומות מבית דני ספרים).

            לסרטוני וידיאו קצרצרים שלי על פרשות השבוע אתם מוזמנים לצפות במדור "פרשות השבוע" באתר שלי: http://interget.co.il

             

            ''

            העם לוקט את המן היורד מהשמיים.

            ציור מהמאה ה-15.

             

            וַיְדַבֵּר ה' אֶל משֶׁה לֵּאמוֹר, דַּבֵּר אֶל אַהֲרוֹן וְאָמַרְתָּ אֵלָיו:

            בְּהַעֲלוֹתְךָ אֶת הַנֵּרוֹת, אֶל מוּל פְּנֵי הַמְּנוֹרָה יָאִירוּ שִׁבְעַת הַנֵּרוֹת. (ח, א)

             

            מדוע יש במנורה דווקא שבעה נרות?

            משום שכל נר ניצב כנגד יום אחד מימי השבוע כדי להאיר אותו באור חדש,

            שלא יהיה דומה לקודמו ולא לזה שאחריו.

            הפסוק במגילת איכה קורא: "השיבנו ה' אליך ונשובה, חדש ימינו כקדם" (ו, כא) -

            חדש לנו כל יום ויום וברך אותנו ברעננות תמיד.

            מטרת הנרות להאיר, אך גם להעיר את האדם משגרת יומו.  

            (האידנ"א)

             

            ''

            המן יורד מהשמיים ובני ישראל אוספים אותו בקערות.

            מתוך תנ"ך עתיק.

             

            ***

            וְהָאִישׁ מֹשֶׁה עָנָו מְאוֹד מִכֹּל הָאָדָם אֲשֶׁר עַל פְּנֵי הָאֲדָמָה. (יב, ג)

             

            יש לקרוא: "והאיש משה עָנו מאוד מקול האדם":

            משה הצטיין במידת ההקשבה לכל אדם, עשיר או עני, רם מעלה או מפשוטי העם.

            וכששמע את קולו של אדם מישראל מדבר אליו, ייחד לו בענווה את כל תשומת לבו ואוזנו.

            (הרהמצ"ז)

             

            ''

            מנורת בית המקדש בעלת שבעת הקנים על שער טיטוס ברומא

             

            ***

            וּלְפִי הֵעָלוֹת הֶעָנָן מֵעַל הָאוֹהֶל וְאַחֲרֵי כֵן יִסְעוּ בְּנֵי יִשְׂרָאֵל,

            וּבִמְקוֹם אֲשֶׁר יִשְׁכָּן שָׁם הֶעָנָן - שָׁם יַחֲנוּ בְּנֵי יִשְׂרָאֵל.

            עַל פִּי ה' יִסְעוּ בְּנֵי יִשְׂרָאֵל וְעַל פִּי ה' יַחֲנוּ. (ט, יח)

             

            בפרק זה מצויים שלושה פסוקים הסמוכים זה לזה,

            שבכל אחד מהם נאמרו פעמיים המילים "על פי ה' " (בפסוקים יח, כ, כג).

            התורה מדגישה בכך שעל אנשים לומר

            "בעזרת ה' " או "אם ירצה ה' " בעת שהם מתכננים תוכניות.

            רמז לכך בפסוק במשלי (יט, כא): "ועצת ה' היא תקום":

            המילה "היא" בהיפוך - ראשי התיבות אם ירצה ה'.

            כי מי שסומך על הקב"ה - יזכה לעזרתו.

             

            ''

            הכהן הגדול, מנורת שבעת הקנים וכלי המשכן במדבר סיני.

            מתוך תנ"ך עתיק.

             

            ***

            וְהָאסַפְסוּף אֲשֶׁר בְּקִרְבּוֹ הִתְאַוּוּ תַּאֲוָה.

            וַיָּשֻׁבוּ וַיִּבְכּוּ גַּם בְּנֵי יִשְׂרָאֵל וַיֹּאמְרוּ: מִי יַאֲכִלֵנוּ בָּשָׂר? (יא, ד)

             

            לא ברור מדוע דרש האספסוף בשר, שהרי במן שירד לבני ישראל מן השמיים

            יכול היה כל אחד לטעום כל טעם שהוא,

            כפי שנאמר בגמרא:  "כל המינים טעמו במן" (יומא ה, א).

            אלא שבעלי תאוות המחלוקות חיפשו תואנות לעורר מריבות

            והסיתו את העם לדרוש בשר ממש ולא להסתפק בטעם של בשר שעלה מן המן -

            הם ביקשו את התאווה עצמה.

             

            ''

            מנורת שבעת הקנים בפסיפס

            בבית כנסת עתיק שנחשף בקיבוץ מעוז חיים.

             

            ***

            העולם מלא מאוֹרות וסודות נפלאים,

            אך היד הקטנה של האדם גודרת בפני העיניים

            ומעכבת מלראות את האורות הגדולים.

            (רבי נחמן מברסלב בשם סבו הבעש"ט)

             

            ''

            משה מקבל את לוחות הברית. ציור סיני

             

            דרג את התוכן:
              0 תגובות   יום חמישי, 31/5/18, 12:54

              ה ש ב ת - פ ר ש ת ב ה ע ל ו ת ך
              מידי שבוע אפרסם כאן שיחת וידיאו קצרצרה על פרשת השבוע
              ובה קטעים אחדים עם תובנות, צימוקים וחיוכים.
              תגובות ושיתופים יתקבלו בברכה.

              הקטעים מבוססים על ספרי "מסביב לשולחן - הרעיונות והסיפורים הטובים ביותר על פרשות השבוע" (הוצאת אלומות מבית דני ספרים).

              לסרטוני הווידיאו של כל הפרשות אתם מוזמנים למדור "פרשות השבוע" באתר החדש שלי:
              http://interget.co.il

              ''

              דרג את התוכן:
                0 תגובות   יום רביעי, 30/5/18, 11:20

                עם אגם רודברג ורייצ'ל וייצמן
                בבכורת ההצגה עקומים בהבימה (צילם: איציק בירן).

                אתן ואתם מוזמנות ומוזמנים לבקר באתר החדש שלי: http://interget.co.il

                דרג את התוכן:
                  0 תגובות   יום שני, 28/5/18, 20:34

                  עם אודליה פרידמן מנכ"לית הבימה
                  בבכורה של ההצגה עקומים (צילם: איציק בירן).
                  האתר שלי:

                  http://interget.co.il

                   

                  ''

                  דרג את התוכן:
                    0 תגובות   יום ראשון, 27/5/18, 10:39

                    המופע הבידורי המצליח "טובים השניים" עם טיפים לזוגיות טובה יותר.
                    יום חמישי 31.5 בשעה 9 בערב בתיאטרון הקאמרי.
                    להגדלת המודעה – נא ללחוץ עליה.
                    הביקורות משבחות:
                    "צחקתי כמו משוגע. מעצמי צחקתי." (ירון לונדון)
                    "מופע מרגש, מצחיק ומשעשע." (גילה אלמגור)
                    "מופע שופע קסם ורווי הומור אינטליגנטי." (גבי גזית 103)
                    האתר שלי:
                    http://interget.co.il/

                     

                    ''

                    דרג את התוכן:
                      0 תגובות   יום שישי , 25/5/18, 14:15

                      מי שרוצה להרגיש עשיר, שימנה את כל הדברים שיש לו
                      ושאי אפשר לקנותם בכסף.

                      אתן ואתם מוזמנות ומוזמנים לבקר באתר החדש שלי: http://interget.co.il

                       

                      ''

                      דרג את התוכן:
                        0 תגובות   יום שישי , 25/5/18, 13:07

                        הקטעים מבוססים על ספרי "מסביב לשולחן - הרעיונות והסיפורים הטובים ביותר על פרשות השבוע" (הוצאת אלומות מבית דני ספרים).

                        לסרטוני וידיאו קצרצרים שלי על פרשות השבוע אתם מוזמנים לצפות במדור "פרשות השבוע" באתר שלי: http://interget.co.il

                         

                        ''

                        המשכן במדבר. המזבח מעלה עשן של קורבן

                         

                        יָאֵר ה' פָּנָיו אֵלֶיךָ וִיחֻנֶּךָּ. (ו, כה)

                         

                        "ויחונך" זו ברכת החן.

                        חן" בהיפוך אותיות - נֹח:

                        כאשר האדם נח ונוהג נינוחות עם אחרים, א ז הוא ימצא חן בעיניהם

                        (הרשב"ד)

                         

                        ***

                        וְכָל תְּרוּמָה לְכָל קוֹדְשֵׁי בְנֵי יִשְׂרָאֵל:

                        אֲ*שֶׁר יַקְרִיבוּ לַכֹּהֵן - לוֹ יִהְיֶה, 

                        וְאִישׁ אֶת קוֹדָשָׁיו - לוֹ יִהְיוּ,

                        אִישׁ אֲשֶׁר יִתֵּן לַכֹּהֵן - לוֹ יִהְיֶה. (ה, ט-י)

                         

                        כוונת הפסוק היא, שמי שנותן תרומה לאחרים - "לו יהיה":

                        הנתינה תחזור לו, לנותן, משום שיזכה להצלחה בשל נדבת לבו הטוב.

                         

                        ברוח זו אמרו במסכת גיטין בגמרא (ז, א):

                        "אם רואה אדם שמזונותיו מצומצמין - יעשה מהם צדקה".

                        זו אמירה תמוהה, שכן מדוע על אדם שבעצמו נזקק לעזרה לתת צדקה לאחרים?

                        אלא שבגלל סיועו לזולת יזכה הנותן לברכת שמיים.

                         

                        וכך אמרו חז"ל על המצווה "עשר תעשר" (דברים יד, כב):

                        הפרש מעשר - ובשל כך תתעשר.

                         

                        ''

                        משה מחזיק בלוחות הברית.

                        פראנסואה מאוטרה, צרפת המאה ה-15

                         

                        ***

                        "יברכך - בממון. ויחונך - בחן ובחסד" (רש"י).

                         

                        לא כל בעל ממון אהוב על החברה,

                         לכן הוסיפה התורה ברכה נוספת: שהעשיר גם ישא חן בעיני אחרים.

                        מתי זה יקרה? אומר הרהמצ"ז:

                        כאשר בעל הממון מבורך "בכן ובחסד" -

                        בכך שהוא אומר "כן" בלב שלם למבקשי תרומה ואינו דוחה אותם בתירוצים שונים.

                        אז הוא גם ישא חן.

                         

                        ***

                        וְאִישׁ אֶת קוֹדָשָׁיו - לוֹ יִהְיוּ. (ה, ו)

                         

                        שאלו את אחד מבני רוטשילד העשירים בכמה כסף הוא מעריך את רכושו.

                        השיב: "ואיש את קודשיו" - רק הכסף שנתתי למטרת קודש, לתרומה, שלי הוא.

                        כל היתר - שייך לריבונו של עולם, כדברי הנביא חגי (ב, ח):

                        "לי הכסף ולי הזהב, נאום ה' צבאות".

                         

                        ***

                        וַיְדַבֵּר ה' אֶל מֹשֶׁה לֵּאמוֹר, דַּבֵּר אֶל אַהֲרוֹן וְאֶל בָּנָיו לֵאמוֹר:

                        כֹּה תְבָרֲכוּ אֶת בְּנֵי יִשְׂרָאֵל, אָמוֹר לָהֶם:

                        יְבָרֶכְךָ ה' וְיִשְׁמְרֶךָ

                        יָאֵר ה' פָּנָיו אֵלֶיךָ וִיחֻנֶּךָּ

                        יִשָּׂא ה' פָּנָיו אֵלֶיךָ וְיָשֵׂם לְךָ שָׁלוֹם. (ו, כב-כו)

                         

                        זו ברכת הכוהנים הנאמרת בבתי הכנסת בתפילת שחרית.

                         

                        רש"י מבאר: "יברכך - שיתברכו נכסיך.

                        וישמרך - שלא יבואו עליך שודדים ליטול ממונך"

                         

                        הסבר אחר: אחרי ברכת הממון - הברכה הנוספת היא

                        שה' ישמור את המקבל כדי שהכסף לא יזיק לו,

                        שעושרו לא יהיה "עושר שמור לבעליו לרעתו", כדברי שלמה המלך בקוהלת ה, יב.

                         

                        ''

                        ברכת כוהנים. מטבע משנת 1988

                         

                        ***

                        דַּבֵּר אֶל אַהֲרוֹן וְאֶל בָּנָיו לֵאמוֹר:

                        כֹּה תְבָרֲכוּ אֶת בְּנֵי יִשְׂרָאֵל, אָמוֹר לָהֶם. (ו,כג)

                         

                        לפני שהכוהנים עולים לדוכן לברך את הקהל בבית הכנסת, הם חולצים את נעליהם. 

                        רמז בכך לכוהנים, שכאשר הם באים לברך את אחיהם -

                        עליהם לעשות זאת בתחושה של "של נעלך מעל רגליך"

                        כפי שנצטווה משה רבנו (שמות ג, ה):

                        למרות שאתם כוהנים ואתם ניצבים גבוה על הדוכן

                        והציבור מרכין את ראשו בעת שאתם מברכים אותו -

                        היזהרו לא להתנשא עליו.

                         

                        ''

                        ארץ ישראל מחולקת לפי נחלות 12 השבטים. מפה מהמאה ה-18


                        דרג את התוכן:
                          0 תגובות   יום חמישי, 24/5/18, 13:01


                          ''

                          דרג את התוכן:

                            פרופיל

                            בני דון-יחייא
                            1. שלח הודעה
                            2. אוף ליין
                            3. אוף ליין

                            ארכיון

                            פיד RSS