כותרות TheMarker >
    ';

    "טובים השניים" - מופע הומוריסטי מאת עו"ד בני דון יחייא

    מופע הומוריסטי של עו"ד בני דון-יחייא (מומחה לדיני משפחה). סיפורים, חיוכים, בדיחות ואמרות על נשים וגברים וצרות אחרות. המופע סוקר את התחנות העיקריות בחיי בני-הזוג: חיזור, נישואין, ילדים, כסף, נאמנות ועוד.
    פסנתר, שירה וניהול מוסיקלי: חן גוסלר

    תכנים אחרונים

    0 תגובות   יום שני, 10/12/18, 16:31

     

     

    ''

    דרג את התוכן:
      0 תגובות   יום ראשון, 9/12/18, 15:08


      ''

      דרג את התוכן:
        0 תגובות   יום שישי , 7/12/18, 14:22

        מול הסופגניות והלביבות בחנוכה צריך כל אדם
        להוציא נגד עצמו צו איסור כרסום (יעקב פרוינד).

        אתן ואתם מוזמנות ומוזמנים לאתר שלי:
        http://interget.co.il

         

        ''

        דרג את התוכן:
          0 תגובות   יום חמישי, 6/12/18, 20:06

          הקטעים מבוססים על ספרי "מסביב לשולחן - הרעיונות והסיפורים הטובים ביותר על פרשות השבוע" (הוצאת אלומות מבית דני ספרים).

          לסרטוני וידיאו קצרצרים שלי על פרשות השבוע אתם מוזמנים לצפות במדור "פרשות השבוע" באתר שלי: http://interget.co.il

          ''

           

          יַעֲשֶׂה פַרְעה וְיַפְקֵד פְּקִידִים עַל הָאָרֶץ. (מא, לד)

           

           

          יוסף אמר לפרעה: אם אתה רוצה שהעם ימלא אחרי פקודותיך

          "ויקבצו את כל אוכל השנים הטובות" -

          כדי שיהיה די מזון לשנים הרעות - אזי "יעשה פרעה":

          הראה נא דוגמה של חיסכון וקיצוצים בהוצאות ארמונך,

          ובכך תשמש סמל לעם לקמץ ולחסוך.

          רק לאחר מכן "ויפקד פקידים" -

          ואז ידעו גם פקידיך לנהוג בהסתפקות ובצנעה.

           

          וחרז הרהמצ"ז:

          חינוך מוצלח וזה מוכח - תחילתו ראשית בדוגמה אישית.

           

          ''

          אחיו של יוסף משתחווים לו. ויליאם בלייק, המאה ה-18
          ***
          וַיִּיקַץ פַּרְעה, וַיִּישָׁן וַיַּחֲלוֹם שֵׁנִית. (מא, ד)
          טבע האדם להתעורר משנתו כשהוא חולם חלום מסעיר.
          כשצדיק מקיץ מתוך החלום, הוא נוהג כיעקב אבינו שאמר:
          "אכן יש אלוהים במקום הזה" (כח, טז) - וקם מיד לעבודת הבורא.
          אבל כשרשע מקיץ מחלומו, הוא נוהג כפרעה:
          מתהפך לצד השני, "ויישן ויחלום שנית".
          (ר' מאיר מפרמישלָן)
          ''
          יוסף פותר לפרעה את חלומותיו. רג'ינלד ארתור, המאה ה-19
          .***
          וְעַתָּה יֵרֶא פַרְעה אִישׁ נָבוֹן וְחָכָם
          וִישִׁיתֵהוּ עַל אֶרֶץ מִצְרָיִם. (מא, ל)
          יוסף חשש שהחרטומים והיועצים המצרים יזלזלו, מתוך קנאה,
          בפתרון חלומותיו לשרים הסוררים וילעגו לו, ולכן אמר לפרעה:
          "ועתה ירא פרעה איש נבון וחכם" -
          כך יניח כל אחד מאנשי פרעה שוודאי הוא ימונה לתפקיד רם ונישא זה,
          שהרי כל אחד סבור כי הוא הוא החכם והנבון מכולם.
          וכך היה. אך סיים יוסף את דבריו, והפרשה מספרת:
          "וייטב הדבר בעיני פרעה ובעיני כל עבדיו" -
          כולם הסכימו, "כל עבדיו", ללא יוצא מן הכלל.
          ''
          יוסף פותר את חלומות פרעה. ג'יימס טיסו, המאה ה-19
          ***
          יַעֲשֶׂה פַרְעֹה וְיַפְקֵד פְּקִידִים עַל הָאָרֶץ
          וְחִימֵּשׁ אֶת אֶרֶץ מִצְרַיִם בְּשֶׁבַע שְׁנֵי הַשָּׂוֹבָע
          וְיִקְבְּצוּ אֶת כָּל אוֹכֶל הַשָּׁנִים הַטֹּוֹבוֹת הַבָּאוֹת הָאֵלֶּה
          וְיִצְבְּרוּ בָר תַּחַת יַד פַּרְעֹה, אוֹכֶל בֶּעָרִים, וְשָׁמָרוּ.
          וְהָיָה הָאוֹכֶל לְפִיקָּדוֹן לָאָרֶץ לְשֶׁבַע שְׁנֵי הָרָעָב אֲשֶׁר תִּהְיֶיןָ בְּאֶרֶץ מִצְרָיִם,
          וְלֹא תִיכָּרֵת הָאָרֶץ בָּרָעָב. (מא, לד-לו)
          איך ידע יוסף בביטחון כזה שיהיה רעב במצרים, עד שאמר לפרעה:"לשבע שני הרעב"?
          ואולי הקב"ה יחוס על מצרים ויבטל את גזירת הרעב?
          יוסף ידע על מה לסמוך כשהשיא את עצתו לפרעה:
          "יעשה פרעה ויפקד פקידים על הארץ" –
          הפקידים יקימו ועדי עובדים ומנגנונים וימנו יועצים ועוזרים, ולכן חזקה שהרעב יגיע...
          ''
          יוסף מנהיג את מצרים. ציור מהמהאה ה-18
           

           

          דרג את התוכן:
            0 תגובות   יום חמישי, 6/12/18, 17:49

             

            ''

            דרג את התוכן:
              0 תגובות   יום חמישי, 6/12/18, 12:41

              ''

              דרג את התוכן:
                0 תגובות   יום רביעי, 5/12/18, 15:23

                ''

                דרג את התוכן:
                  0 תגובות   יום שלישי, 4/12/18, 13:06

                   

                  ''

                  דרג את התוכן:
                    0 תגובות   יום שני, 3/12/18, 14:15

                     

                    ''

                    דרג את התוכן:
                      0 תגובות   יום שני, 3/12/18, 12:18

                      ''

                      דרג את התוכן:
                        0 תגובות   יום שני, 3/12/18, 09:47


                        http://www.ynet.co.il/ articles/0,7340,L-4164331,00.html

                         

                        ''

                        דרג את התוכן:
                          0 תגובות   יום ראשון, 2/12/18, 16:53

                           

                          אתן ואתם מוזמנות ומוזמנים לאתר שלי: http://interget.co.il

                           

                          ''

                          "מי לה' אלי!" מתתיהו החשמונאי קורא למרד.

                          גוסטב דורה, המאה ה-19.

                           

                          שני נסים עיקריים קרו לבני ישראל:

                          האחד, קבלת 24 ספרי התנ"ך, והשני - הפיכתנו לעם.

                          24 הספרים ממלאים את העם בתוכן, כמו שהכד התמלא בדרך נס.

                          "כד" בגימטריה שווה 24, כנגד 24 ספרי המקרא.

                          "נס" בגימטריה הוא 110, כמו המילה "עם" - 110.

                          נס כד השמן מסמל איפוא את עם ישראל, את תולדותיו ואת תורתו. 

                          (הרשי"ל)

                           

                          ''

                          יהודה המכבי בבול משנת 1962

                           

                          ***

                          אֲשֶׁר קִידַּשְׁנוּ בְּמִצְווֹתָיו וְצִיוָּנוּ לְהַדְלִיק נֵר שֶׁל חֲנֻכָּה.

                           

                          למה חוגגים שמונה ימים, והרי בפך השמן,

                          שהתגלה לאחר שחרור בית המקדש במרד החשמונאים, היה שמן ליום אחד,

                          ולכן הנס נמשך שבעה ימים בלבד?

                          משום שהנס היה בכך, שנגרעה מהשמן רק שמינית בכל יום,

                          ולכן הנס נמשך שמונה ימים.

                           

                          ''

                          תפילת "על הניסים... שעשית לאבותינו".

                          כתב יד מאיטליה, המאה ה-18.

                           

                          ***

                          עַל הַנִּסִּים וְעַל הַפֻּרְקָן וְעַל הַגְּבוּרוֹת וְעַל הַתְּשׁוּעוֹת וְעַל הַמִּלְחָמוֹת

                          שֶׁעָשִׂיתָ לַאֲבוֹתֵינוּ בַּיָּמִים הָהֵם בַּזְּמַן הַזֶּה.

                           

                          מדוע חוגגים שמונה ימים, למרות שבפך השמן היה שמן ליום אחד?

                          משל לסוחר עשיר שנסע ליריד ואיתו שמונה שקיקים של מטבעות זהב.

                          בדרך התנפלו עליו שודדים ושדדו  את כספו, אבל לא השגיחו בשקיק אחד, שנשאר אצלו.

                          כשהגיע הנשדד אל הישוב הסמוך שכר מיד איכרים שירדפו אחרי הגזלנים, ונדר נדר:

                          אם הקב"ה יציל את ממוני, אתן מעשר לצדקה.

                          תפילתו התקבלה, אך כשבאו אליו גבאי הצדקה לגבות את המעשר, התעורר ביניהם דין ודברים:

                          הסוחר טען שעליו לתת מעשר רק משבעת השקיקים שנגזלו ממנו והושבו אליו בדרך נס,

                          אבל לא מן השקיק השמיני, שבו השודדים לא נגעו.

                          הגבאים טענו לעומתו, שהוא חייב לתת מעשר גם מהשקיק השמיני,

                          משום שבשקיק הזה נעשה לו עיקר הנס:

                          אילו לא נשאר לו השקיק הזה, לא היה לו כסף לשכור אנשים,

                          שירדפו אחרי השודדים ולא היה ביכולתו להציל אפילו פרוטה אחת

                           

                          כך גם בפך השמן:

                          אילמלא הנס, היוונים היו מוצאים את פך השמן,

                          ואזי לא היה שמן כלל שיחול בו הנס ויאיר שמונה ימים במקום יום אחד.

                          ולזכר הנס הראשון הזה, שחולל את הנסים שבאו אחריו,

                          אנו כוללים בין ימי הנסים גם את היום הראשון של חנוכה.

                           

                          ***

                          בִּימֵי מַתִּתְיָהוּ בֶּן יוֹחָנָן כֹּהֵן גָּדוֹל חַשְׁמוֹנַאִי וּבָנָיו,

                          כְּשֶׁעָמְדָה מַלְכוּת יָוָן הָרְשָׁעָה עַל עַמְּךָ יִשְׂרָאֵל

                          לְהַשְׁכִּיחָם תּורָתֶךָ וּלְהַעֲבִירָם מֵחֻקֵּי רְצוֹנֶךָ...

                           

                          למה חוגגים את חנוכה בהלל ובהודאה בלבד, ואילו את פורים במשתה ובשמחה?

                          משום שהיוונים זממו בעיקר להעביר את תורת ישראל מן העולם

                          ולהשמיד את היהודים השמדה רוחנית.

                          המן, לעומתם, ביקש להרוג ולאבד את היהודים בגופם.

                          לכן חוגגים את חנוכה ברוחניות ואת פורים בגשמיות.

                           

                          ''

                          בול לחנוכה

                           

                          ***

                          לכל הימים הטובים שאנו חוגגים לזכר הנסים שנעשו לאבותינו

                          יש קשר להתגברות האור על החושך.

                          בנס יציאת מצרים נאמר - "ולכל בני ישראל היה  א ו ר במושבותם". (שמות י, כג)

                          בנס פורים - "וליהודים היתה א ו ר ה  ושמחה". (מגילת אסתרח, טז)

                          ובנס חנוכה - פך השמן, הדלקת הנרות


                           

                           

                          דרג את התוכן:

                            פרופיל

                            בני דון-יחייא
                            1. שלח הודעה
                            2. אוף ליין
                            3. אוף ליין

                            ארכיון

                            פיד RSS