כותרות TheMarker >
    ';

    "טובים השניים" - מופע הומוריסטי מאת עו"ד בני דון יחייא

    מופע הומוריסטי של עו"ד בני דון-יחייא (מומחה לדיני משפחה). סיפורים, חיוכים, בדיחות ואמרות על נשים וגברים וצרות אחרות. המופע סוקר את התחנות העיקריות בחיי בני-הזוג: חיזור, נישואין, ילדים, כסף, נאמנות ועוד.
    פסנתר, שירה וניהול מוסיקלי: חן גוסלר

    תכנים אחרונים

    0 תגובות   יום שני, 18/3/19, 13:26

     

    ''

    דרג את התוכן:
      0 תגובות   יום ראשון, 17/3/19, 15:32

       

      ''

      דרג את התוכן:
        0 תגובות   יום שישי , 15/3/19, 14:20

        כל בני האדם מנסים לשחק דמויות של אנשים אחרים.
        חלקם אינם מודעים לכך - ולכן משחקם כה משכנע.
        {אוסקר ויילד)

         

        האתר שלי:

        http://interget.co.il

         

        דרג את התוכן:
          0 תגובות   יום חמישי, 14/3/19, 21:32

          הקטעים מבוססים על ספרי "מסביב לשולחן - הרעיונות והסיפורים הטובים ביותר על פרשות השבוע"(הוצאת אלומות מבית דני ספרים).

          לסרטוני וידאו קצרצרים שלי על פרשות השבוע אתם מוזמנים לצפות במדור "פרשות השבוע" באתר שלי: http://interget.co.il

           

          ''

          משה שובר את הלוחות. גוסטב דורה, המאה ה-19

           

          אָדָם כִּי יַקְרִיב מִכֶּם. (א,ב)

           

          "אדם" בגימטריה שווה "מה"- 45.

          ייחודו של האדם ביצר הסקרנות המפעם בו, המניעו להעמיק חקר 

          ולא לקבל דברים כמובנים מאליהם 

          והגורם לו לשאול ללא הרף, מגיל ינקות: מה?

          בכך "מוֹתַר האדם מן הבהמה" (קוהלת יג, יט).

          "מותר" בגימטריה: 646, כמו "ויוסיף דעת" (קוהלת א, יח) - 646.

          (הרהמצ"ז)

           

          ***

          אָדָם כִּי יַקְרִיב מִכֶּם קוֹרְבָּן לַה' -

          מִן הַבְּהֵמָה מִן הַבָּקָר וּמִן הַצֹּאן  

          תַּקְרִיבוּ אֶת קוֹרְבַּנְכֶם. (א, ב)

           

          אחד מגדולי ישראל היה עני מאוד וכל רכושו היתה פרה אחת.

          אשתו היתה חולבת אותה ומוכרת את החלב לשכנים, וכך כילכלו את משפחתם.

          ולמרות עניותו היה הרב חוסך פרוטה לפרוטה כל יום

          כדי לתת צדקה לעניים ביום שישי לכבוד שבת.

          פעם אחת לא הצליח הרב לחסוך. שחט את הפרה וחילק את בשרה לנצרכים.

          למחרת חיפשה אשתו את הפרה, ומשלא מצאה אותה החלה לבכות ולצעוק שהפרה אבדה.

          שמע אותה בעלה ואמר לה: הפרה לא אבדה - היא עלתה לשמיים,

          ומיד פתח את פרשת ויקרא וקרא לה פסוק זה: "קורבן לה' מן הבהמה".

           

          ''

          משה מקבל את לוחות הברית. ציור מהמאה ה-18

           

          ***

          כִּי כָל שְׂאוֹר וְכָל דְּבַשׁ  

          לא תַקְטִירוּ מִמֶּנּוּ אִשֶּׁה לַה'. (ב, יא)

           

          השאור והדבש מסמלים את הקיצוניות:

          השאור בחמיצות והדבש במתיקות.

          בא הדבר ללמד שתמיד ילך האדם בשביל הזהב - ולא ייטה לקצוות.

           

          ''

          העלאת קורבן

           

          ***

          אֲשֶׁר נָשִׂיא יֶחֱטָא 

          וְעָשָׂה אַחַת מִכָּל מִצְווֹת ה' אֱלוֹהָיו,

          אֲשֶׁר לא תֵעָשֶׂינָה, בִּשְׁגָגָה - וְאָשֵׁם.  (ד, כב)

           

          רש"י כתב:

          "אשר נשיא יחטא - לשון  'אשרי'.

          אשרי הדור שהנשיא שלו נותן לב להביא כפרה של שגגתו,

           

           

          קל וחומר שמתחרט על זדוניותיו".

           

          ''

          הקורבן עולה על המזבח במדבר.

          ציור  מהמאה ה-19.

           

           

          ***

          אֲשֶׁר נָשִׂיא יֶחֱטָא.   (ד, כב)

           

          "אשר נשיא יחטא"- ראשי תיבות: "אני".

          מנהיג העם חוטא ביהירות כאשר הוא רואה קודם כל את עצמו ומתגאה בלבו: 

          "אני ואפסי עוד" (צפניה ב, טו).

          דרג את התוכן:
            0 תגובות   יום חמישי, 14/3/19, 18:05

            ''

            דרג את התוכן:
              0 תגובות   יום חמישי, 14/3/19, 16:05

               

              ''

              דרג את התוכן:
                0 תגובות   יום חמישי, 14/3/19, 14:27


                ''

                דרג את התוכן:
                  0 תגובות   יום חמישי, 14/3/19, 11:50

                  ''

                  דרג את התוכן:
                    0 תגובות   יום שלישי, 12/3/19, 11:33


                    ''

                    דרג את התוכן:
                      0 תגובות   יום שני, 11/3/19, 16:53

                       

                      ''

                      דרג את התוכן:
                        0 תגובות   יום שני, 11/3/19, 15:59

                        ''

                        סקירת פסקי דין חדשים מעניינים על דיני משפחה

                        של בתי המשפט ובתי הדין הרבניים

                         

                        מאת עו"ד בני דון-יחייא

                         

                        רשימה זו מופיעה באתר החדש שלי:

                        http://interget.co.il/

                         

                        לרשימות נוספות ולחומר מגוון אתן ואתם מוזמנות

                        ומוזמנים לבקר באתר וכן לשתף רשימה זו.

                        ''


                        נדחתה תביעת אישה לביטול

                        התחייבות בהסכם גירושין להחזיר

                        הלוואה לאביו של בעלה בטענה שלא

                        הבינה על מה היא חותמת

                        פסק דין של בית הדין הרבני בתל אביב מיום 12.11.18

                         

                        אישה הגישה לביה"ד תביעה לביטול סעיף בהסכם גירושין שאושר וקיבל תוקף של פס"ד בביה"ד. בסעיף הוסכם כי דירת בני הזוג תימכר, ולאחר החזר הלוואות שנתנו הורי הבעל תחולק היתרה בשווה בין הצדדים. הדירה נמכרה וכעת עותרת האישה לחלק את כל תמורתה בשווה בינה לבעלה לשעבר בלי להחזיר את ההלוואות להוריו. ההלוואות גובו בשטרי הלוואה שעליהם חתמה האישה בזמנו. טענתה כעת היא שלא הבינה על מה חתמה וכן שהגרוש היטעה אותה לסבור שמדובר בהסכם הלוואה "למראית עין".

                         

                        בשטר הלוואה אחד נאמר שבני הזוג "מתחייבים להחזיר לאבא ד' הלוואה על סך 135,000 ש"ח שניתנה לנו לצורך קניית דירה. ההלוואה היא לזמן לא מוגבל". בשטר נוסף נכתב: "שנינו וכל אחד לחוד מודים בזאת כי משך השנים לקחנו מדי פעם הלוואות מאבא ד' בסכום שמצטבר עד עכשיו בסך 45,000 ש"ח, חוץ מהסכום שהלווה לנו בעת קניית הדירה. מתחייבים בזאת להחזיר זאת לד' בהקדם האפשרי או תוך 30 יום".

                         

                        ***

                         

                        ביה"ד דחה את התביעה וכתב שהוא רואה בעין לא טובה טענות של צדדים המנסים להתחמק מהתחייבותם וחתימתם ולהסתתר מאחורי טענות של "לא ידעתי" או "לא הבנתי". הדיינים הטעימו כי "טענה מעין זו טעונה הוכחה ראויה וחזקה ולא דברים בעלמא". הדיינים הסתמכו גם על כך שהאישה חתמה על שטרי ההלוואה בפני הדיינים בעת אישור הסכם הגירושין, דבר המחזק את עמדת הגרוש כי היא הבינה היטב על מה חתמה.

                         

                        עוד הוסיפו הדיינים כי מדובר באישה בוגרת וכשירה והם התרשמו כי היא יודעת לנהל את חייה בעצמאות, ולא נראה שהבעל יכול היה "למכור לה סיפורים".

                         

                        "טענות האישה שלא הבינה את האמור בהסכם הגירושין, והכל היה מהר וכי הבעל אמר לה שלא יתייחסו לחתימה על ההסכם וכי היתה תמימה והבעל התנהל בעורמה ותחמנות, כל אלה מילים וטענות", כתבו הדיינים. "כל עוד לא הוכח באופן ברור שהבעל אמר לאישה שההסכם הוא למראית עין בלבד, הרי שההסכם שריר וקיים וחובת ההוכחה הינה על האישה המבקשת לפתוח את ההסכם".

                         

                        ***

                         

                        בפסה"ד מובאת תשובה של הרשב"א, מחכמי ההלכה הגדולים, לשאלה שנשאל על "יהודי עם הארץ שבא לגרש את אשתו ואמרו לו בית הדין שיפרע לה כתובתה". היהודי אמר שכאשר קרא החזן בחתונה את סכום הכתובה הוא לא הבין מה נאמר. טענה זו נדחתה משום שיש חזקה שהוסבר לאיש מה כתוב בכתובה.

                         

                        הלכה זו מופיעה ב"חושן משפט", ספר ההלכה המקובל: "מי שטען על כתובת אשתו שהיה עם הארץ ולא הבין כשקרא החזן הכתובה והתנאים, אין שומעין לו".

                         

                        תיק ‏1121918/6, הרב צבי בן יעקב, הרב יצחק הדאיה והרב משה בצרי





                        דרג את התוכן:
                          0 תגובות   יום ראשון, 10/3/19, 14:45

                           

                          ''

                          דרג את התוכן:

                            פרופיל

                            בני דון-יחייא
                            1. שלח הודעה
                            2. אוף ליין
                            3. אוף ליין

                            ארכיון

                            פיד RSS