כותרות TheMarker >
    ';

    "טובים השניים" - מופע הומוריסטי מאת עו"ד בני דון יחייא

    מופע הומוריסטי של עו"ד בני דון-יחייא (מומחה לדיני משפחה). סיפורים, חיוכים, בדיחות ואמרות על נשים וגברים וצרות אחרות. המופע סוקר את התחנות העיקריות בחיי בני-הזוג: חיזור, נישואין, ילדים, כסף, נאמנות ועוד.
    פסנתר, שירה וניהול מוסיקלי: חן גוסלר

    ארכיון : 11/2012

    4 תגובות   יום שישי , 30/11/12, 14:02

    גברים רבים מתאהבים ממבט ראשון
    כי זה חוסך להם זמן.

    דרג את התוכן:
      4 תגובות   יום שישי , 23/11/12, 13:39

      כל ענין פתיר - תלוי במחיר.

      דרג את התוכן:
        2 תגובות   יום חמישי, 22/11/12, 12:00

        להגדלת הטקסט - לחצו קונטרול וסימן + ביחד.

         

        ''

        חלום יעקב.  ציור מתנ"ך מהמאה ה-18

         

        וַיַּחֲלום וְהִנֵּה סֻלָּם מֻצָּב אַרְצָה וְראשׁוֹ מַגִּיעַ הַשָּׁמָיְמָה

        וְהִנֵּה מַלְאֲכֵי אֱלוהִים עולִים וְיורְדִים בּוֹ (כח, יב).

         

        "סולם" בגימטריה ממון אך גם עוני - 136.

        גם כסף וגם הפסדו מזכירים סולם: עליות ומורדות.

         

        ***

         

        ''

        יעקב נפגש עם רחל לראשונה. ציור מהמאה ה-16

         

        וַיִּדַּר יַעֲקב נֶדֶר לֵאמור:

        אִם יִהְיֶה אֱלוהִים עִמָּדִי

        וּשְׁמָרַנִי בַּדֶּרֶךְ הַזֶּה אֲשֶׁר אָנוכִי הוֹלֵךְ

        וְנָתַן לִי לֶחֶם לֶאֱכול וּבֶגֶד לִלְבושׁ

        וְשַׁבְתִּי בְשָׁלוֹם אֶל בֵּית אָבִי -

        וְהָיָה ה' לִי לֵאלוהִים (כח, כ).

         

        יעקב מבקש לחם, בלשון יחיד - לא כמות של מזון לאגירה.

        והוא מבקש בגד ללבוש - ולא מחסן של ביגוד.

        כי יעקב רצה לקבל רק כפי ההצטרכות שלו, ולא יותר.

        לא היתה לו דאגת המחר משום שהיה בעל ביטחון שהדברים יסתדרו.

         

        ''

        יעקב, לבן ובנותיו רחל ולאה

         

        ***

         

        וַיאמֶר לָבָן: לא יֵעָשֶׂה כֵן בִּמְקוֹמֵנוּ

        לָתֵת הַצְּעִירָה לִפְנֵי הַבְּכִירָה (כט, כו).

         

        אלה היו דבריו של לבן ליעקב, שבא אליו בטענות

        על שרימה אותו ונתן לו לאישה את לאה

        במקום את רחל שעבורה עבד שבע שנים.

        במילה "במקומנו" עקץ לבן את יעקב:

        כאן נוהגים אחרת ממה שנהג יעקב, שקיבל במרמה

        מאביו יצחק את הברכות שהגיעו לאח הבכור - עשו.

         

        ''

        חלום יעקב. ציור של רפאלו, המאה ה-16

         

        דרג את התוכן:
          2 תגובות   יום שישי , 16/11/12, 13:41

          מה זה מונולוג?
          אדם מדבר אל עצמו.
          ומה זה דיאלוג?
          שני אנשים מדברים אל עצמם.


          דרג את התוכן:
            1 תגובות   יום חמישי, 15/11/12, 11:12

             להגדלת הטקסט - לחצו קונטרול וסימן + ביחד.

             

             

             

            ''
             

            יצחק מברך את יעקב.  גוסטב דורה, המאה ה-19.

            רבקה בודקת אם עשו מתקרב.

             

             

            וַיִּתְרוצֲצוּ הַבָּנִים בְּקִרְבָּהּ וַתאמֶר:

            אִם כֵּן - לָמָּה זֶּה אָנוכִי? וַתֵּלֶךְ לִדְרושׁ את ה' (כה, כב).

             

            כך מספרת הפרשה על רבקה אמנו

            שנשאה בבטנה את התאומים יעקב ועשו.

             

            רש"י כותב על המילה "ויתרוצצו":

            "כשהיתה רבקה עוברת על פתחי תורה - יעקב רץ ומפרכס לצאת,

            וכשהיתה עוברת על פתחי עבודה זרה - עשו מפרכס לצאת".

             

            שאל מישהו: אפשר להבין מדוע יעקב הצדיק לא יכול היה לצאת

            כשאמו עברה ליד מקומות שלמדו בהם תורה -

            משום שעשו היה הבכור והוא עיכב אותו מלצאת,

            אבל מדוע עשו הרשע לא יצא כאשר

            רבקה עברה ליד מקומות של עבודה זרה?

            והתשובה: עשו היה מוכן לוותר על העבודה זרה שלו -

            ובלבד שימנע מיעקב ללמוד תורה.

             

             

            ***

             

            וַיָּזֶד יַעֲקב נָזִיד

            וַיָּבוא עֵשָׂו מִן הַשָּׂדֶה וְהוּא עָיֵף (כה, כט).

             

            עשו חזר לבית מעמלו ומכיבושיו יגע ומותש.

            דומה הוא בכך לאדם בן ימינו, שעם כל התקדמותו וחידושיו

            הוא מלא ספקות ואכזבות, חששות וחסר שקט.

            (לפי הרב סולובייצ'יק)

             

            ''
             

            יצחק מסרב לברך את עשו.

            ציור מאת גיוטו די בונדונה, המאה ה-14.

             

            ***

             

             

            וַתֹאמֶר לוֹ אִמּוֹ: עָלַי קִלְלָתְךָ בְּנִי

            אַךְ שְׁמַע בְּקולִי וְלֵךְ קַח לִי (כז, יג).

             

            כך אומרת רבקה לבנה יעקב אחרי ששידלה אותו

            להתחזות לעשו ולקבל במרמה מאביו יצחק את הברכות שיועדו לעשו.

            רבקה אמרה ליעקב כי היא יודעת איזה צרות מצפות לו בעתיד

            והיא מרמזת עליהן במילה "עלי": עשו, לבן, יוסף -

            שלושה אנשים שקשורים למצוקות קשות שחווה יעקב.

            בכך אומרת רבקה לבנה שרק שלוש צרות אלה מזומנות לו בחייו.

             

            יעקב זכר את דברים, ולכן אחרי שנים רבות,

            כשילדיו רצו לקחת את בנו בנימין למצרים, הגיב יעקב:

            "עלי היו כולנה" (מב, לו) - כל הצרות שרמזה לי אמי התקיימו כבר,

            אז למה אתם רוצים לקחת ממני את בנימין ולצער אותי,

            הרי הוא לא נרמז בדברי אמי?

             

            ''
             

            יצחק מברך את יעקב. רבקה מפקחת.

            ציור מאת ג'יורדנו לוקה, המאה ה-18.

             

            ***

             

            וְיִתֶּן לְךָ הָאֱלוהִים מִטַּל הַשָּׁמַיִם

            וּמִשְׁמַנֵּי הָאָרֶץ וְרוב דָּגָן וְתִירושׁ (כז, כח).

             

            כך בירך יצחק אבינו את בנו יעקב.

            הברכה המושלמת היא, שהשפע יהיה גם רוחני וגם גשמי -

            גם ברכת השמיים וגם ברכת הארץ.

             

             

            ''

            פגישת הפיוס בין יעקב לעשו.

            מתוך תנך מציור מהמאה ה-19.

            דרג את התוכן:
              4 תגובות   יום שישי , 9/11/12, 12:52

              בנישואין, לפעמים כשהתמונה מתבהרת -
              אז נהיה חושך בעיניים.

              דרג את התוכן:
                1 תגובות   יום חמישי, 8/11/12, 11:48

                 להגדלת הטקסט - לחצו קונטרול וסימן + ביחד.

                 

                 

                שְׁמָעֵנוּ אֲדונִי, נְשִׂיא אֱלֹהִים אַתָּה בְּתוֹכֵנוּ -

                בְּמִבְחַר קְבָרֵינוּ קְבֹר אֶת מֵתֶךָ (כג, ו).

                 

                כך אומרים בני חת לאברהם אבינו, שביקש לרכוש מהם

                את מערת המכפלה כדי לקבור את שרה אשתו.

                 

                פעם באו שני אנשים להתדיין בפני אחד מגדולי ישראל.

                שניהם רכשו לעצמם קברים ביחד

                ועכשיו פרצה מריבה ביניהם

                וכל אחד טוען שחלקת הקבר הטובה יותר היא שלו.

                שמע הרב את הטענות ופסק:

                מי שימות ראשון - לו תהיה אחוזת הקבר המשובחת.

                מאותה שעה פסקה ביניהם המריבה.

                 

                 

                ''

                מערכת המכפלה בחברון.  

                ציור של רוברטס מהמאה ה-19.

                 

                 

                ***

                 

                וְאַבְרָהָם זָקֵן בָּא בַּיָּמִים (כד, א).

                 

                אחרי ששרה מתה, קפצה הזקנה על אברהם

                משום שאשה אהובה מצעירה את בן זוגה

                ואשה שאינה אהובה - מצערת את בעלה.

                כשנשאר אברהם לבדו, ניכר בו מיד גילו המופלג.

                 

                ''
                 

                אברהם אבינו ויצחק בנו.

                ציור מהמאה ה-18

                 

                ***

                 

                וַיְבִאֶהָ יִצְחָק הָאֹהֱלָה שָׂרָה אִמּוֹ

                וַיִּקַּח אֶת רִבְקָה וַתְּהִי לוֹ לְאִשָּׁה - וַיֶּאֱהָבֶהָ (כד, סז).

                 

                לא כבימינו, שתחילה מתאהבים

                ולאחר החתונה מצטננת לעתים האהבה,

                אצל יצחק התנהלו הדברים הפוך:

                תחילה "ותהי לו לאשה", ורק לאחר מכן - "ויאהבה".

                וקשר כזה מחזיק מעמד זמן רב.

                 

                 

                ''

                רבקה משקה את אליעזר עבד אברהם שנשלח למצוא כלה ליצחק.

                ציורו של מוריליו, המאה ה-17.

                דרג את התוכן:
                  2 תגובות   יום שישי , 2/11/12, 14:13

                  המעלה הגדולה של האהבה:
                  כשאתם מאוהבים - אתם אוהבים יותר את עצמכם.

                  דרג את התוכן:
                    0 תגובות   יום חמישי, 1/11/12, 12:01

                     להגדלת הטקסט - לחצו קונטרול וסימן + ביחד.

                     

                     

                    וַיִּקַּח חֶמְאָה וְחָלָב וּבֶן הַבָּקָר אֲשֶׁר עָשָׂה וַיִּתֵּן לִפְנֵיהֶם -

                    וְהוּא עומֵד עֲלֵיהֶם תַּחַת הָעֵץ, וַיֹואכֵלו (יח, ח).

                     

                    כך מספרת הפרשה על אברהם אבינו,

                    שאירח שלושה אורחים בביתו.

                    חז"ל מספרים שאברהם קיים את כל המצוות שבתורה

                    דורות רבים לפני מתן תורה בסיני,

                    למרות שלא היה מחוייב בהן.

                    יחד עם זאת, לאורחיו הגיש בשר וחלב ביחד.

                    כי לנהוג בחומרה, לפנים משורת הדין,

                    רשאי אדם כלפי עצמו - אבל לא כלפי אחרים.

                     

                    ''
                     

                    אברהם מארח את המלאכים.

                    ציורו של רמברנדט.

                     

                    ***

                     

                    החפץ חיים נהג לשיר את הפיוט

                    שנוהגים לשיר בערב שבת,

                    "שלום עליכם מלאכי השלום",

                    באמצע הסעודה ולא לפניה.

                    הוא הסביר: האורחים רעבים ולא יכולים לחכות,

                    אבל המלאכים יכולים להמתין. 

                     

                    ''

                    הדלקת נרות שבת.

                     

                    ***

                     

                    וַיַּעַן אַבְרָהָם וַיֹּאמַר

                    הִנֵּה נָא הוֹאַלְתִּי לְדַבֵּר אֶל אֲדונָי, וְאָנוכִי עָפָר וָאֵפֶר.

                    אוּלַי יַחְסְרוּן חֲמִשִּׁים הַצַּדִּיקִים חֲמִשָּׁה -

                    הֲתַשְׁחִית בַּחֲמִשָּׁה אֶת כָּל הָעִיר? (יח, כז).

                     

                    כך אומר אברהם אבינו בענווה לה'

                    בוויכוח על השמדת סדום.

                    כל יהודי צריך שיהיו אצלו תמיד שני כיסים בבגדו.

                    באחד מהם יהיה פתק ובו כתוב "אנוכי עפר ואפר",

                    ובכיס השני יהיה פתק ובו דברי המדרש:

                    "בשבילי נברא העולם"

                    (רבי מנדלי מקוצק).

                     

                    ''
                     

                    אברהם יוצא מסדום הנחרבת.

                    אשת לוט מביטה אחרונה והופכת לנציב מלח

                     

                    דרג את התוכן:

                      פרופיל

                      בני דון-יחייא
                      1. שלח הודעה
                      2. אוף ליין
                      3. אוף ליין

                      ארכיון

                      פיד RSS