כותרות TheMarker >
    ';

    "טובים השניים" - מופע הומוריסטי מאת עו"ד בני דון יחייא

    מופע הומוריסטי של עו"ד בני דון-יחייא (מומחה לדיני משפחה). סיפורים, חיוכים, בדיחות ואמרות על נשים וגברים וצרות אחרות. המופע סוקר את התחנות העיקריות בחיי בני-הזוג: חיזור, נישואין, ילדים, כסף, נאמנות ועוד.
    פסנתר, שירה וניהול מוסיקלי: חן גוסלר

    ארכיון : 7/2013

    1 תגובות   יום שישי , 26/7/13, 13:41

    אם אתם טועים ושותקים - סימן שאתם חכמים.
    אם אתם צודקים ושותקים - סימן שאתם נשואים.

    דרג את התוכן:
      0 תגובות   יום חמישי, 25/7/13, 10:54

      להגדלת הטקסט - לחצו קונטרול וסימן + ביחד.

       

       

       

      וְהָיָה עֵקֶב תִּשְׁמְעוּן אֵת הַמִּשְׁפָּטִים הָאֵלֶּה וּשְׁמַרְתֶּם וַעֲשִׂיתֶם אוֹתָם - 

      וְשָׁמַר ה' אֱלוֹהֶיךָ לְךָ אֶת הַבְּרִית וְאֶת הַחֶסֶד אֲשֶׁר נִשְׁבַּע לַאֲבוֹתֶיךָ (ז, יב).

       

       

      "והיה עקב תשמעון" – כל מצווה ומצווה שאדם עושה,

      עליו לעשותה כאילו היא המצווה האחרונה בסוף בחייו - בעקב.

      באופן זה הוא יקיים את המצווה הזאת בדחילו ורחימו, כשכל כולה לשם שמיים.

      (הבעל שם טוב)

       

      ''

      משה ולוחות הבית. ציור מהמאה ה-17

       

      ***

       

      כִּי ה' אֱלוֹהֶיךָ מְבִיאֲךָ אֶל אֶרֶץ טוֹבָה: ...

      אֶרֶץ אֲשֶׁר אֲבָנֶיהָ בַרְזֶל וּמֵהֲרָרֶיהָ תַּחְצוֹב נְחוֹשֶׁת (ח, ז-ט).

       

      במסכת תענית (ד, א) אמרו: "אל תקרי אבניה אלא בוניה".

      בוני הארץ, החלוצים, היו אנשי ברזל, בעלי רצון עז.

      אם לא היו ברוכים בתכונות אלה, לא היו יכולים לכבוש את השממות.

       

      ''

      ירושלים בציור מהמאה ה-18

       

      ***

       

      וְאָכַלְתָּ וְשָׂבָעְתָּ -  וּבֵרַכְתָּ אֶת ה' אֱלוֹהֶיךָ

      עַל הָאָרֶץ הַטוֹבָה אֲשֶׁר נָתַן לָךְ (ח, י).

       

      ההלכה מורה (שולחן ערוך, אורח חיים קפ),

      שלא מסירים משולחן השבת את הלחם והמפה עד אחרי ברכת המזון.

      הסביר הלכה זו רבי ישראל מאיר מראדין, מחבר "משנה ברורה":

      כדי שיהא ניכר לכל שמברכים לה' על טובו הגדול, על שהכין מזון לכל בריותיו.

       

      טעם נוסף להלכה זו: אין הברכה שורה על דבר ריק,

      ולכן משאירים פרוסת לחם על השולחן, כדי שברכת המזון תחול עליה.

       

      ''

      ספר ברכת המזון. אמשטרדם, המאה ה-18

       

      ***

       

      וְהָיָה אִם שָׁמוֹעַ תִּשְׁמְעוּ אֶל מִצְו‍וֹתַי אֲשֶׁר אָנוֹכִי מְצַוֶּה אֶתְכֶם הַיּוֹם

      לְאַהֲבָה אֶת ה' אֱלוֹהֵיכֶם וּלְעָבְדוֹ בְּכָל לְבַבְכֶם וּבְכָל נַפְשְׁכֶם –

      וְנָתַתִּי מְטַר אַרְצְכֶם בְּעִתּוֹ, יוֹרֶה וּמַלְקוֹש.

      וְאָסַפְתָּ דְגָנֶךָ וְתִירוֹשְׁךָ וְיִצְהָרֶךָ 

      וְנָתַתִּי עֵשֶׂב בְּשָׂדְךָ לִבְהֶמְתֶּךָ, וְאָכַלְתָּ וְשָׂבָעְתָּ (יא, יג-טו).

        

       במסכת ברכות (מ, א) נאמר:

      "אסור לאדם שיאכל קודם שיתן מאכל לבהמתו,

      שנאמר 'ונתתי עשב בשדך לבהמתך', ורק לאחר מכן - 'ואכלת ושבעת'.

      מדוע נפסק כך?

      משום שהאדם צריך לזכור שהמזון מגיע אליו מהבהמות שברא הקב"ה,

      ולכן עליו להודות להם בכך שיקדים להאכילן לפני שישקיט את רעבונו שלו.

       

      ''

      "ואספת דגנך".

      מטבע לחגים, 2004-תשס"ה.

      דרג את התוכן:
        0 תגובות   יום שני, 22/7/13, 11:02

        להגדלה - נא ללחוץ על התמונה.

        ''

        דרג את התוכן:
          1 תגובות   יום ראשון, 21/7/13, 15:55

          ''

          דרג את התוכן:
            0 תגובות   יום ראשון, 21/7/13, 12:31


            http://www.sabrespro.co.il/files/29351343741607.pdf

            ''

            דרג את התוכן:
              3 תגובות   יום שישי , 19/7/13, 12:40

              זה שיש לך ילדים לא עושה אותך להורה
              כשם שאם יש לך פסנתר אתה לא נהיה פסנתרן.


              דרג את התוכן:
                1 תגובות   יום חמישי, 18/7/13, 11:09
                להגדלת הטקסט - לחצו קונטרול וסימן + ביחד.

                 

                 

                 

                 

                וָאֶתְחַנַּן אֶל ה' בָּעֵת הַהִוא לֵאמוֹר: ... 

                אֶעְבְּרָה נָּא וְאֶרְאֶה אֶת הָאָרֶץ הַטּוֹבָה אֲשֶׁר בְּעֵבֶר הַיַּרְדֵּן,

                הָהָר הַטּוֹב הַזֶּה וְהַלְּבָנוֹן. 

                וַיִּתְעַבֵּר ה' בִּי לְמַעַנְכֶם וְלֹא שָׁמַע אֵלָי.

                וַיֹּאמֶר ה' אֵלַי: רַב לָךְ! אַל תּוֹסֶף דַּבֵּר אֵלַי עוֹד בַּדָּבָר הַזֶּה.

                עֲלֵה רֹאשׁ הַפִּסְגָּה וְשָׂא עֵינֶיךָ יָמָּה וְצָפוֹנָה וְתֵימָנָה וּמִזְרָחָה

                וּרְאֵה בְעֵינֶיךָ - כִּי לֹא תַעֲבוֹר אֶת הַיַּרְדֵּן הַזֶּה (ג, כג-כז).

                 

                במסכת ברכות (ל, ב) נאמר:

                "חסידים ראשונים היו שוהים (לפני התפילה) שעה אחת ומתפללים

                כדי שיכוונו לבם לאביהם שבשמיים".

                 

                אמר אחר הרבנים הגדולים: לפני תפילה אני מתפלל שעה ארוכה

                כדי שבשעת התפילה אתפלל באמת.

                ''

                חסידים מתפללים. איזידור קאופמן, המאה ה-20 

                 

                ***

                 

                לֹא תוֹסִיפוּ עַל הַדָּבָר אֲשֶׁר אָנוֹכִי מְצַוֶּה אֶתְכֶם וְלֹא תִגְרְעוּ מִמֶּנּוּ:

                לִשְׁמוֹר אֶת מִצְו‍וֹת ה' אֱלוֹהֵיכֶם אֲשֶׁר אָנוֹכִי מְצַוֶּה אֶתְכֶם (ד, ב).

                 

                 

                רבי צדוק הכהן מלובלין אמר:

                רשעים מבקשים להביא חורבן על העולם ברשעותם.

                אבל יש גם צדיקים העלולים להביא חורבן בצדיקות יתר,

                שלא תמיד יש בה תום לב.

                על כך אמר שלמה המלך במגילת קהלת (ז, טו-טז):

                "יש צדיק אובד בצדקו... אל תהי צדיק הרבה ואל תתחכם יותר".

                 

                ''

                שלמה המלך. גוסטב דורה, המאה ה-19 

                 

                ***

                 

                וְאַתֶּם הַדְּבֵקִים בַּה' אֱלוֹהֵיכֶם חַיִּים כוּלְּכֶם הַיּוֹם (ד, ד).

                 

                "אתם" – אותיות אמת.

                מי שרוצה להיות קרוב לקב"ה – שידבק באמת.

                ***

                 

                ולֹא תִּרְצָח וְלֹא תִּנְאָף וְלֹא תִּגְנוֹב וְלֹא תַעֲנֶה בְרֵעֲךָ עֵד שָׁוְא (ה, טז).

                 

                בעשרת דיברות הכתובים בפרשת יתרו (כ, יג) בספר שמות נאמר:

                "לא תרצח, לא תנאף, לא תגנוב, לא תענה ברעך עד שקר".

                מדוע כאן כתובים הדיברות עם האות ו' לפני המילה "לא"?

                משום שפרשת יתרו התרחשה לפני חטא העגל -

                אז העבירות היו בודדות וכל עבירה עמדה לעצמה.

                לאחר חטא העגל התקיים "עבירה גוררת עבירה" (מסכת אבות ד, ב),

                ולכן התחברו העבירות זו לזו.

                 

                ''

                לוחות הברית בבול משנת 2005. 

                עבודה של משה קסטל. 

                 

                ***

                 

                וְאָהַבְתָּ אֵת ה' אֱלוֹהֶיךָ (ו, ה).

                 

                רבי יששכר דב מראדושיץ אמר פעם:

                העולם סבור שבין קוצק לראדושיץ שררה איבה ומחלוקת קשה,

                אבל זו טעות. לא היה ביניהם אבק של שנאה,

                והם נחלקו רק בדרך עבודת הבורא:

                בקוצק היו מקרבים את לבם של ישראל אל הבורא

                ואילו בראדושיץ היה מקרבים את הבורא אל לבם של ישראל.

                 

                ''

                משה רבנו. ציורו של דה גוט יוסטוס, המאה ה-15

                דרג את התוכן:
                  2 תגובות   יום שני, 15/7/13, 11:21

                   להגדלת הטקסט - לחצו קונטרול וסימן + ביחד.

                   

                   

                   

                  נַחֲמו, נַחֲמוּ עַמִּי יֹאמַר אֱלֹו‍ֹהֵיכֶם. 

                  דַּבְּרוּ עַל לֵב יְרוּשָׁלִַים וְקִרְאוּ אֵלֶיהָ כִּי מָלְאָה צְבָאָהּ, כִּי נִרְצָה עֲו‍ֹוֹנָה –

                  כִּי לָקְחָה מִיַּד ה' כִּפְלַיִם בְּכָל חַטֹּאתֶיהָ (ישעיהו מ, א-ב).

                   

                   

                  את הפסוקים האלה קוראים בשבת שלפני תשעה באב,

                  שבת הקרויה "שבת נחמו".

                   

                  מתי יתקיים "נחמו, נחמו"?

                  בעת שהקב"ה יאמר "עמי, יאמר אלוהיכם" –

                  כשה' יפנה בלשון חיבה זו לעם מישראל.

                   

                  ''

                  טיטוס מחריב את בית המקדש. ציורו של וילהלם פון קאולבך

                   

                  ***

                   

                  שִׂמְחוּ אֶת יְרוּשָׁלִַים וְגִילוּ בָהּ כָּל אֹהֲבֶיהָ.

                  שִׂישׂוּ אִתָּהּ מָשׂוֹשׂ כָּל הַמִּתְאַבְּלִים עָלֶיהָ (ישעיהו סו, י).

                   

                  החשוב הוא שהאבלות על ירושלים תהיה בשמחה ולא בעצבות

                  משום שבעצבות יש מן היאוש ומהכפירה בביאת המשיח ומחזון שיבת ציון.

                  (המגיד רבי יחיאל מיכל מזלוטשוב)

                   

                  ''

                  הכותל המערבי. ז'אן לאון ז'רום, המאה ה-19

                   

                  ***

                   

                  אֱלִי צִיּוֹן וְעָרֶיה כְּמוֹ אִשָּׁה בְּצִירֶיהָ  

                  וְכִבְתוּלָה חֲגוּרַת שַׂק עַל בַּעַל נְעוּרֶיהָ.

                  (מתוך פיוט לתשעה באב).

                   

                  יש שני מיני חבלים ויסורים:

                  יש חבלי מיתה שכולם צער משום שהם מקרבים את סוף החיים

                  ויש חבלי לידה שבהם הצער מהול בשמחה:

                  אלה יסורים המקרבים את הילדה ואת ראשיתם של חיים חדשים.

                   

                  צערה ויסוריה של ציון הם צערה של "אישה בציריה" –

                  צירי הלידה המבשרים על שמחה גדולה הקרבה והולכת.

                   

                  ***

                   

                  הבית השני חרב בגלל שנאת חינם.

                  הבית השלישי ייבנה איפוא בגלל אהבת חינם –

                  שיהודים יאהבו זה את זה בלא חשבונות, רק משום שהם יהודים.

                  (רבי יוסף חיים רוזננפלד)

                   

                  ''

                  הנביא ירמיהו מקונן על החורבן. איליה ריפין, המאה ה-19

                  דרג את התוכן:
                    0 תגובות   יום שישי , 12/7/13, 13:46

                    נישואין דומים לפעמים לסרט רע:
                    לא רוצים לצאת באמצע -
                    אבל אין שום חשק לראות אותו שוב.

                    דרג את התוכן:
                      1 תגובות   יום חמישי, 11/7/13, 11:24

                      להגדלת הטקסט - לחצו קונטרול וסימן + ביחד.

                       

                       

                       

                      אֵלֶּה הַדְּבָרִים אֲשֶׁר דִּיבֶּר מֹשֶׁה אֶל כָּל יִשְׂרָאֵל בְּעֵבֶר הַיַּרְדֵּן,

                      בַּמִּדְבָּר, בָּעֲרָבָה מוֹל סוּף בֵּין פָּארָן וּבֵין תוֹפֶל וְלָבָן וַחֲצֵרוֹת וְדִי זָהָב (א, א).

                       

                      בפסוק הראשון בחומש האחרון בתורה, דברים, נאמרו המילים:

                      "אל כל ישראל".

                      כי זאת דרש משה רבנו דבר ראשון מבני עמו:

                      תהיו מאוחדים, תראו את "כל ישראל", את המכלול -

                      ובכך תשמרו על אחדות העם.

                       

                      ''

                      משה רבנו. ציורו של אבל פן, המאה ה--20

                       

                      ***

                       

                      וָאֲצַוֶּה אֶת שוֹפְטֵיכֶם בָּעֵת הַהִוא לֵאמוֹר:

                      שָׁמוֹעַ בֵּין אֲחֵיכֶם - וּשְׁפַטְתֶּם צֶדֶק

                      בֵּין אִישׁ וּבֵין אָחִיו וּבֵין גֵּרוֹ (א, טז).

                       

                       

                      "ושפטתם צדק" - גם את הצדק יש לשפוט,

                      לשקול היטב, כמו על כף המאזניים.

                      וזה גם פירוש הפסוק (זכריה ח, טז)"אמת ומשפט שלום שפטו בשעריכם":

                      אף את האמת, המשפט והשלום צריכים לשפוט,

                      משום שלעתים יש לבחור ביניהם –

                      לוותר על ערך אחד מהם לטובת הערך השני.

                       

                      ''

                      רבנים מתלבטים לפני פסיקת הדין. ציור מהמאה ה-15

                       

                      ***

                       

                      לֹא תַכִּירוּ פָנִים בַּמִּשְׁפָּט - כַּקָּטוֹן כַּגָּדוֹל תִּשְׁמָעוּן.

                      לֹא תָגוּרוּ מִפְּנֵי אִיש - כִּי הַמִּשְׁפָּט לֵאלוֹהִים הוּא (א, יז).

                       

                       

                      אסור לשופט לפסוק לפי מראה הפנים של מי שבא לפיו לדין.

                      אם אחד מבעלי הדין מסמיק בשעת טיעונו, לדוגמה, ייזהר השופט לא להסיק מכך שהאיש אינו דובר אמת או רואה את עצמו אשם.

                       

                      לכן נאמר בפסוק הקודם (טז) "שמוע בין אחיכם - ושפטתם צדק":

                      אזהרה לדיינים שישמעו את בעלי הדין,

                      ומדבריהם ולא ממראה פניהם יסיקו את המסקנה הנכונה.

                       

                      ''

                      בול על שבט דן "ידין עמו"

                       

                      ***

                       

                      וַתִּקְרְבוּן אֵלַי כוּלְּכֶם וַתֹּאמְרוּ:

                      נִשְׁלְחָה אֲנָשִׁים לְפָנֵינוּ וְיַחְפְּרוּ לָנוּ אֶת הָאָרֶץ

                      וְיָשִׁיבוּ אוֹתָנוּ דָּבָר: אֶת הַדֶּרֶךְ אֲשֶׁר נַעֲלֶה בָּהּ

                      וְאֵת הֶעָרִים אֲשֶׁר נָבוֹא אֲלֵיהֶן (א, כב).

                       

                       

                      בני ישראל אמרו "ויחפרו" במובן של לחפש כדי לגלות, לרגל.

                      אבל באמירת המילה הזאת הם ראו את העתיד, כי המרגלים

                      שהוציאו את דיבת הארץ רעה חפרו להם ולדור המדבר את קבריהם.

                       

                      ''

                      המרגלים נושאים את אשכול הענבים. ציור מהמאה ה-18.

                      דרג את התוכן:
                        0 תגובות   יום שני, 8/7/13, 14:50

                        http://www.meetgarshim.co.il/index.php?dir=site&page=articles&op=item&cs=3176&langpage=heb&category=3022

                        דרג את התוכן:
                          1 תגובות   יום שישי , 5/7/13, 12:04

                          יש בעלים המתוסכלים בגלל אשה שיודעת לבשל אבל לא מבשלת.
                          אבל הם מתוסכלים עוד יותר מאשה שלא יודעת לבשל - וכן מבשלת.

                          דרג את התוכן:

                            פרופיל

                            בני דון-יחייא
                            1. שלח הודעה
                            2. אוף ליין
                            3. אוף ליין

                            ארכיון

                            פיד RSS