כותרות TheMarker >
    ';

    "טובים השניים" - מופע הומוריסטי מאת עו"ד בני דון יחייא

    מופע הומוריסטי של עו"ד בני דון-יחייא (מומחה לדיני משפחה). סיפורים, חיוכים, בדיחות ואמרות על נשים וגברים וצרות אחרות. המופע סוקר את התחנות העיקריות בחיי בני-הזוג: חיזור, נישואין, ילדים, כסף, נאמנות ועוד.
    פסנתר, שירה וניהול מוסיקלי: חן גוסלר

    ארכיון : 8/2013

    0 תגובות   יום שישי , 30/8/13, 14:02

    מומלץ למצוא בן זוג שיהיה לצדך
    כי אם הוא נמצא כל הזמן מולך - הוא מסתיר.

    דרג את התוכן:
      1 תגובות   יום חמישי, 29/8/13, 12:17

      להגדלת הטקסט - לחצו קונטרול וסימן + ביחד.

       

       

      אַתֶּם נִיצָּבִים הַיּוֹם כּוּלְּכֶם לִפְנֵי ה' אֱלוֹהֵיכֶם:

      רָאשֵׁיכֶם, שִׁבְטֵיכֶם, זִקְנֵיכֶם וְשׁוֹטְרֵיכֶם - כֹּל אִישׁ יִשְׂרָאֵל.

      טַפְּכֶם, נְשֵׁיכֶם וְגֵרְךָ אֲשֶׁר בְּקֶרֶב מַחֲנֶיךָ - מֵחוֹטֵב עֵצֶיךָ עַד שׁוֹאֵב מֵימֶיךָ. 

      לְעָבְרְךָ בִּבְרִית ה' אֱלוֹהֶיךָ וּבְאָלָתוֹ אֲשֶׁר ה' אֱלוֹהֶיךָ כּוֹרֵת עִמְּךָ הַיּוֹם (כט, ט-יא).

       

      "ראשיכם, שבטיכם, זקניכם ושוטריכם" -

      כך רואים בני האדם את המעמד הזה מנקודת מבטם.

      אבל בעיני הקב"ה התמונה שונה:

      כשאתם ניצבים "לפני ה' אלוהיכם" אתם שווים זה לזה - "כל איש ישראל".

       

      ''

      "והר סיני עשן כולו מפני אשר ירד עליו ה' באש".

      ציור מהמאה ה-18.

       

      ***

       

      הַנִּסְתָּרוֹת לַה' אֱלוֹהֵינוּ וְהַנִּגְלוֹת לָנוּ וּלְבָנֵינוּ עַד עוֹלָם

      לַעֲשׂוֹת אֶת כָּל דִּבְרֵי הַתּוֹרָה הַזֹּאת (כט, כח).

       

      העולם סבור ש"צדיק נסתר" הוא מי שמסתיר ומעלים

      את צדקתו ומעשיו הטובים מעיני הציבור.

      אבל האמת היא ש"נסתר" הוא מי שצדקתו נסתרת ונעלמת גם מעצמו

      והוא לא נתפס למחשבה שהוא צדיק.

      (רבי מנחם מנדל מקוצק)

       

      ''

      הר סיני. ציורו של אל גרקו, המאה ה-16

       

      ***

       

      וְשַׁבְתָּ עַד ה' אֱלוֹהֶיךָ וְשָׁמַעְתָּ בְקוֹלוֹ כְּכֹל אֲשֶׁר אָנוֹכִי מְצַוְּךָ הַיּוֹם: 

      אַתָּה וּבָנֶיךָ, בְּכָל לְבָבְךָ וּבְכָל נַפְשֶׁךָ.  

      וְשָׁב ה' אֱלוֹהֶיךָ אֶת שְׁבוּתְךָ וְרִיחֲמֶךָ

      וְשָׁב וְקִיבֶּצְךָ מִכָּל הָעַמִּים אֲשֶׁר הֱפִיצְךָ ה' אֱלוֹהֶיךָ שָׁמָּה (ל, ב-ג).

       

      בגמרא נאמר (סנהדרין צח, א):

      "אין משיח בן דוד בא עד שתכלה פרוטה מן הכיס".

      רק כשתכלה הפרטיות מן הלב, כשאנשים לא ידאגו רק לעצמם

      אלא גם לכלל הציבור - אז תגיע הגאולה.

       

      ***

       

      רְאֵה נָתַתִּי לְפָנֶיךָ הַיּוֹם

      אֶת הַחַיִּים וְאֶת הַטּוֹב וְאֶת הַמָּוֶת וְאֶת הָרָע (ל, טו).

       

      מדוע לא נאמר את הטוב ואת החיים,

      שהרי מעשים טובים מביאים לחיים ארוכים?

      משום שהתורה רוצה לומר

      כי על האדם לא לעשות טוב כדי לזכות בחיים,

      אלא לחיות את חייו כדי לעשות טוב.

       

       ''

      משה מוסר את תורה. מתוך

      מחזור לייפציג לחג השבועות, המאה ה-14.

       

      ***

       

      הַקְהֵל אֶת הָעָם - הָאֲנָשִׁים וְהַנָּשִׁים וְהַטַּף וְגֵרְךָ אֲשֶׁר בִּשְׁעָרֶיךָ -

      לְמַעַן יִשְׁמְעוּ וּלְמַעַן יִלְמְדוּ  וְיָרְאוּ אֶת ה' אֱלוֹהֵיכֶם

      וְשָׁמְרוּ לַעֲשׂוֹת אֶת כָּל דִּבְרֵי הַתּוֹרָה הַזֹּאת (לא, יב).

       

      חז"ל אמרו בגמרא (חגיגה ג, א):

      "אנשים באים ללמוד. נשים באות לשמוע.

      טף למה באים? כדי לתת שכר למביאיהם".

       

      מהאמירה "טף למה באים" מבינים שהטף בא בעצמו,

      ואם כן - מדוע נאמר "לתת שכר למביאיהם"?

      אלא כך יש לפרש את הגמרא:

      לעתים הילדים מפריעים למתפללים להתרכז בתפילה,

      ועל הוריהם להביאם חזרה לביתם - ועל כך הם מקבלים שכר.

       

      ''

      מתן תורה.

      מתוך הגדת הציפורים, המאה ה-18.

       

      ***

       

      וְאָנֹכִי הַסְתֵּר אַסְתִּיר פָּנַי בַּיּוֹם הַהוּא עַל כָּל הָרָעָה אֲשֶׁר עָשָׂה

      כִּי פָנָה אֶל אֱלוֹהִים אֲחֵרִים (לא, יח).

       

      הסתרת הפנים של הקב"ה היא לטובת עם ישראל

      שכן בכך מבטיחה התורה שה' יסתיר את פניו בכוונה

      כדי לא לראות את חטאי עמו.

       

       

      דרג את התוכן:
        0 תגובות   יום רביעי, 28/8/13, 14:37

        ''

        דרג את התוכן:
          0 תגובות   יום שני, 26/8/13, 14:43

          לקריאה נא ללחוץ על הקישור הבא:
          http://www.sabrespro.co.il/files/39611377003526.pdf

           

          ''

          דרג את התוכן:
            0 תגובות   יום שני, 26/8/13, 09:18

            ''

            דרג את התוכן:
              2 תגובות   יום שישי , 23/8/13, 13:37

              להתחתן זה כמו ללכת לקולנוע:
              האור נכבה - והסרט מתחיל.

              דרג את התוכן:
                2 תגובות   יום חמישי, 22/8/13, 11:01
                להגדלת הטקסט - לחצו קונטרול וסימן + ביחד.

                 

                 

                 

                וַיָּרֵעוּ אוֹתָנוּ הַמִּצְרִים וַיְעַנּוּנוּ

                וַיִּתְּנוּ עָלֵינוּ עֲבוֹדָה קָשָׁה (כו, ו).

                 

                 

                לא נאמר "וירעו לנו" אלא "וירעו אותנו" – עשו אותנו לרעים.

                עבודת הפרך במצרים בתנאים קשים גרמה לאבותינו לנהוג ברוע.

                אמרו המצרים: כל עוד אהבה ואחווה שוררות בין בני ישראל

                והם ערבים זה לזה ונותנים כתף זה לזה – לא נוכל להם.

                הבה נתחכמה לעם הזה ונחדיר קנאה ושנאה ורוע בין השבטים,

                ובכך נגרום לפירוד ביניהם.

                 

                ''

                עבדות מצרים. ציור על זכוכית מהמאה ה-20

                 

                ***

                 

                וְהָיָה אִם שָׁמוֹעַ תִּשְׁמַע בְּקוֹל ה' אֱלוֹהֶיךָ לִשְׁמוֹר לַעֲשׂוֹת אֶת כָּל מִצְו‍וֹתָיו

                אֲשֶׁר אָנוֹכִי מְצַוְּךָ הַיּוֹם - וּנְתָנְךָ ה' אֱלוֹהֶיךָ עֶלְיוֹן עַל כָּל גּוֹיֵי הָאָרֶץ.

                וּבָאוּ עָלֶיךָ כָּל הַבְּרָכוֹת הָאֵלֶּה וְהִשִּׂיגוּךָ, כִּי תִשְׁמַע בְּקוֹל ה' אֱלוֹהֶיךָ (כח, א-ב).

                 

                אנשים בורחים לעתים מהטוב משם שאינם מבינים כי הדבר טוב להם.

                דוד המלך התפלל על כך בתהילים (תהילים כג, ו): "אך טוב וחסד ירדפוני" –

                משום שאיני יודע לפעמים לרדוף אחרי הטוב והחסד,

                הם ירדפו אותי עד שישיגוני.

                לכך מתכוון הפסוק: "ובאו עליך כל הברכות האלה והשיגוך" – הם כבר יגיעו אליך.

                 

                ''

                דוד המלך מנגן בנבל.

                מתוך כתב יד רוטשילד, המאה ה-15.

                 

                 

                ***

                 

                תַּחַת אֲשֶׁר לֹא עָבַדְתָּ אֶת ה' אֱלוֹהֶיךָ

                בְּשִׂמְחָה וּבְטוּב לֵבָב מֵרוֹב כֹּל  (כח, מז).

                 

                 

                התורה לא פירטה בפרשה זאת את העבירות שבגללן יגיעו כל הקללות הרבות

                שמצויות בפרשה, אלא הדגישה רק עבירה זו - "לא עבדת את ה' אלוהיך בשמחה":

                עבירה שבעקבותיה נענשים קשות כפי שמפורט בפרשה.

                לומר לנו, שהעצבות היא מהעבירות החמורות ביותר.

                ''

                דרג את התוכן:
                  0 תגובות   יום שני, 19/8/13, 15:01

                  להגדלה נא ללחוץ על הקישור הבא:
                  http://www.sabrespro.co.il/files/39641376904421.pdf

                  ''


                  דרג את התוכן:
                    0 תגובות   יום שישי , 16/8/13, 14:07

                    קל להתחתן -
                    קשה להיות נשוי.

                    דרג את התוכן:
                      1 תגובות   יום חמישי, 15/8/13, 11:02

                      להגדלת הטקסט - לחצו קונטרול וסימן + ביחד.

                       

                       

                      כִּי תֵצֵא לַמִּלְחָמָה עַל אוֹיְבֶיךָ,

                      וּנְתָנוֹ ה' אֱלוֹהֶיךָ בְּיָדֶךָ וְשָׁבִיתָ שִׁבְיוֹ (כא, י).

                       

                      לא נאמר "כי תצאו" בלשון רבים, אלא "כי תצא" - בלשון יחיד:

                      משום שכדי לגבור על האויבים יש צורך באחדות,

                      בעם אחד היוצא למלחמה כאיש אחד.

                       

                      ''

                      מלחמה. ציורו של פאולו אוצ'לו, המאה ה-15

                       

                      ***

                       

                      כִּי יִקַּח אִישׁ אִשָּׁה חֲדָשָׁה - לֹא יֵצֵא בַּצָּבָא

                      וְלֹא יַעֲבוֹר עָלָיו לְכָל דָּבָר. 

                      נָקִי יִהְיֶה לְבֵיתוֹ שָׁנָה אֶחָת - וְשִׂימַּח אֶת אִשְׁתּוֹ אֲשֶׁר לָקָח. 

                      לֹא יַחֲבוֹל רֵחַיִם וָרָכֶב, כִּי נֶפֶשׁ הוּא חוֹבֵל (כד, ה-ו).

                       

                      רבים נוהגים לערוך חתונות מפוארות ולעתים משתעבדים לחובות לשם כך.

                      מזהירה התורה: "ושימח את אשתו אשר לקח" -

                      ודאי שצריך לשמח את האישה בחתונה יפה,

                      אבל בתנאי ש"לא יחבול ריחיים ורכב" -

                      שהחתן או ההורים לא יעמיסו על עצמם ריחיים של חובות.

                       

                      ''

                      חופה וקידושין. תחריט עץ מהמאה ה-18

                       

                      ***

                       

                      וּלְךָ תִּהְיֶה צְדָקָה לִפְנֵי ה' אֱלוֹהֶיךָ (כד, יג).

                       

                      משה רבנו חוזר שוב של מצוות מתן צדקה המופיעה במקומות אחדים בתורה.

                      "ולך תהיה צדקה" - בשעה שהכסף שייך עדיין "לך", בעודך בחיים,

                      אז תיתן צדקה, ולא כפי שרבים נוהגים ובצוואתם מורים

                      כי ממונם יחולק רק לאחר מותם.

                       

                      ''

                      משה רבנו בציור קיר

                      בבית הכנסת בדורא אירופוס בעירק,

                      המאה ה-13.

                       

                      ***

                       

                      זָכוֹר אֵת אֲשֶׁר עָשָׂה לְךָ עֲמָלֵק בַּדֶּרֶךְ, בְּצֵאתְכֶם מִמִּצְרָיִם:

                      אֲשֶׁר קָרְךָ בַּדֶּרֶךְ וַיְזַנֵּב בְּךָ כָּל הַנֶּחֱשָׁלִים אַחַרֶיךָ -

                      וְאַתָּה עָיֵף וְיָגֵעַ וְלֹא יָרֵא אֱלוֹהִים (כה, יז-יח).

                       

                       

                      "אשר קרך בדרך" – עמלק קירר אותך בדרך ביחסו הצונן

                      והדביק אותך בעמלקיות שלו בהיותך עייף ויגע. חטא זה יש לזכור לדורות.

                       

                      ''

                      המן הרשע, צאצא של אגג מלך עמלק.

                      ציורו של רמברנדט, המאה ה-17.

                       

                       

                      דרג את התוכן:
                        1 תגובות   יום רביעי, 14/8/13, 17:08

                        ריאיינה וצילמה: יאירה יסמין.
                        להגדלת הראיון – נא ללחוץ על הקישור:
                        http://www.sabrespro.co.il/files/84431376388827.pdf

                        ''

                        דרג את התוכן:
                          0 תגובות   יום שני, 12/8/13, 16:39

                          המופע מלווה בזמר/ת ובמוזיקה.

                          בפסטיבל מספרי סיפורים בתיאטרון גבעתיים

                          סוכות, יום חמישי 19.9 בשעה 21.30.

                           

                          ''

                          ''

                          דרג את התוכן:

                            פרופיל

                            בני דון-יחייא
                            1. שלח הודעה
                            2. אוף ליין
                            3. אוף ליין

                            ארכיון

                            פיד RSS