כותרות TheMarker >
    ';

    "טובים השניים" - מופע הומוריסטי מאת עו"ד בני דון יחייא

    מופע הומוריסטי של עו"ד בני דון-יחייא (מומחה לדיני משפחה). סיפורים, חיוכים, בדיחות ואמרות על נשים וגברים וצרות אחרות. המופע סוקר את התחנות העיקריות בחיי בני-הזוג: חיזור, נישואין, ילדים, כסף, נאמנות ועוד.
    פסנתר, שירה וניהול מוסיקלי: חן גוסלר

    ארכיון : 10/2014

    0 תגובות   יום שישי , 31/10/14, 14:07

    אין דבר הטעון שיפור יותר מהרגליו של בן הזוג.

    דרג את התוכן:
      0 תגובות   יום חמישי, 30/10/14, 14:28

      ''

      דרג את התוכן:
        0 תגובות   יום חמישי, 30/10/14, 13:55

        להגדלת הטקסט - לחצו קונטרול וסימן + ביחד.

         

        ''

        .אחד המלאכים המבשרים את לידת יצחק

        משוחח עם אברהם. שרה מקשיבה.

        ציורו של יאן פרוכוסט, המאה ה-16.

         

        ***

        וַיֹּאמֶר ה' אֶל אַבְרָם:

        לֶךְ לְךָ מֵאַרְצְךָ וּמִמּוֹלַדְתְּךָ וּמִבֵּית אָבִיךָ

        אֶל הָאָרֶץ אֲשֶׁר אַרְאֶךָ וְאֶעֶשְׂךָ לְגוֹי גָּדוֹל

        וַאֲבָרֶכְךָ וַאֲגַדְּלָה שְׁמֶךָ וֶהְיֵה בְּרָכָה. (יב, א-ב)

         

        הקב"ה לא אמר לאברהם "והיה ברוך", אלא "והיה ברכה" -

        כי תפקידו של כל אדם הוא להביא ברכה לחברה כולה, ולא רק לעצמו.

         

        ''

        אברהם אבינו. ציור מאת ליליאן

         

        ***

        וַיְהִי כַּאֲשֶׁר הִקְרִיב לָבוֹא מִצְרָיְמָה וַיֹּאמֶר אֶל שָׂרַי אִשְׁתּוֹ:  

         הִנֵּה נָא יָדַעְתִּי כִּי אִשָּׁה יְפַת מַרְאֶה אָתְּ. (יב, יא)

         

        יופיה של שרה היה בכל הוויתה, באישיותה ובמראה שלה.

         "כי אישה יפת מראה את": "את" - מא' עד ת'.

        (הרהמצ"ז)

         

        ***

        וְלֹא נָשָׂא אוֹתָם הָאָרֶץ לָשֶׁבֶת יַחְדָּו

        כִּי הָיָה רְכוּשָׁם רָב וְלֹא יָכְלוּ לָשֶׁבֶת יַחְדָּיו... (יג, ו).

         

        בפסוק זה מספרת הפרשה על אברהם אבינו ועל בן אחיו לוט.

        לא העוני, אלא העושר, הרכוש שצברו אברהם ולוט, הוא שהפר את השלום ביניהם.

        מריבות בין אנשים נגרמות לא פעם דווקא משום "רכושם הרב" -

        בשל הקנאה שמקנא אדם, שלא חסר לו דבר,

        באדם אחר משום שיש לו יותר.

         

        ''

        "ויאמר אברהם אל לוט: אל נא תהי מריבה

        ביני ובינך... כי אנשים אחים אנחנו".

        אברהם ולוט נפרדים. פסיפס בכנסיה ברומא, המאה ה-18.

         

        ***

        וַיֹּאמֶר בְּלִבּוֹ: הַלְּבֶן מֵאָה שָׁנָה יִיוָּלֵד

        וְאִם שָׂרָה הֲבַת תִּשְׁעִים שָׁנָה תֵּלֵד? (יז, יז)

         

        כך חשב אברהם אבינו הקשיש אחרי שה' בישר לו שייוולד לו ילד.

        רבי נפתלי מרופשיץ אמר:

        בספר ויקרא נאמר "מפני שיבה תקום".

        תקום פירושו - תתקומם נגד הזקנה.

         

        ''

        מטבע של שרה ואברהם,2006

         

        ***

        וַיִּשָּׂא לוֹט אֶת עֵינָיו וַיַּרְא אֶת כָּל כִּיכַּר הַיַּרְדֵּן,

        כִּי כֻלָּהּ מַשְׁקֶה לִפְנֵי שַׁחֵת ה' אֶת סְדוֹם וְאֶת עֲמוֹרָה כְּגַן ה',

        כְּאֶרֶץ מִצְרַיִם בּוֹאֲכָה צוֹעַר. (יג, י)

         

        אמר חובב הטיפה המרה:

        מנסיוני למדתי שיותר קל להתיישב אחרי ששותים בעמידה,

        מאשר לקום אחרי ששותים בישיבה...

        (הרשי"ל)

        דרג את התוכן:
          0 תגובות   יום רביעי, 29/10/14, 12:56

          ''

          דרג את התוכן:
            0 תגובות   יום שלישי, 28/10/14, 20:44

             

            http://www.upf.co.il/file/80611134.html

            ''

            דרג את התוכן:
              0 תגובות   יום שישי , 24/10/14, 14:07

              אם אתם רוצים שבן הזוג שלכם
              יקשיב לכל מילה שאתם אומרים -
              דברו מתוך השינה.

              דרג את התוכן:
                1 תגובות   יום חמישי, 23/10/14, 12:36

                 להגדלת הטקסט - לחצו קונטרול וסימן + ביחד

                 

                ''

                נח שולח את היונה.

                ציור מהמאה ה-15 של ז'אן דרו.

                 

                ***

                כִּי יֵצֶר לֵב הָאָדָם רַע מִנְּעוּרָיו (ח, כא)

                 

                 אנשים אומרים שצריך לשבור את היצר הרע.

                לא נכון: את היצר הרע צריך לכבוש,

                כי אם תשברו אותו - יהיו לכם שני יצרי הרע...

                (אמרה חסידית)

                 

                ''

                היונה חוזרת אל תיבת נח ועלה זית בפיה

                 

                ***

                בפרקי אבות נאמר:

                "איזהו גיבור? הכובש את יצרו".

                הדברים מכוונים ליצר הטוב,

                שאותו חייב האדם לכבוש בתוך עצמו -

                ולא להתהדר בו ולהתהלך עימו בראש חוצות

                כדי להראות לכולם:

                תראו איזה יהודי טוב אני, איזה יצר טוב יש לי!

                (רבי ישראל מרוז'ין)

                 

                ''

                החיות עולות לתיבה נח. ציור מהמאה ה-18

                 

                ***

                וַיָּסַר נֹחַ אֶת מִכְסֵה הַתֵּיבָה וַיַּרְא וְהִנֵּה חָרְבוּ פְּנֵי הָאֲדָמָה.

                וּבַחוֹדֶשׁ הַשֵּׁנִי, בְּשִׁבְעָה וְעֶשְׂרִים יוֹם לַחוֹדֶשׁ, יָבְשָׁה הָאָרֶץ.

                וַיְדַבֵּר אֱלוֹהִים אֶל נֹחַ לֵאמוֹר:

                צֵא מִן הַתֵּיבָה אַתָּה וְאִשְׁתְּךָ וּבָנֶיךָ וּנְשֵׁי בָנֶיךָ אִתָּךְ (ח, יג-טז).


                הקב"ה הורה לנח לצאת מן התיבה המצומצמת של חייו

                כדי להשפיע מצדיקותו על אנשי דורו,

                כי "נח איש צדיק תמים היה בדורותיו".

                אבל לתכלית זאת זקוק אדם לתמיכה משפחתית,

                שתסייע בידו להפיק מעצמו את כל יכולותיו.

                ולכן: "צא מן התיבה אתה ואשתך ובניך ובני בניך איתך" -

                רק כשתהיה מוקף בבני משפחתך תגדל השפעתך.

                (הרשי"ל)

                 

                ''

                נח בונה את התיבה. מתוך תנ"ך עתיק

                 

                ***

                אֶת קַשְׁתִּי נָתַתִּי בֶּעָנָן

                וְהָיְתָה לְאוֹת בְּרִית בֵּינִי וּבֵין הָאָרֶץ....

                וְלֹא יִהְיֶה עוֹד הַמַּיִם לְמַבּוּל לְשַׁחֵת כָּל בָּשָׂר (ט, יג).


                שתי קשתות הן בעולם:

                קשת היורה חיצים וקשת בענן בשלל צבעים,

                היוצרים יחדיו הרמוניה.

                באחת בני  אנוש הרוגים, בשנייה צבעים ארוגים.

                הבחירה נתונה בידי כל אדם:

                לחיות לצד חברו למרות השוני ביניהם, כשכל אחד שומר על ייחודו ועל צבעו

                וכולם חיים יחדיו כקשת ססגונית מרהיבה - 

                או להשתמש בקשת כדי לפגוע ולהביא שוב מבול של אסונות על העולם.

                (הרהמצ"ז)

                 

                ''

                נח ומשפחתו מתפעלים מהקשת בענן

                 

                ***

                וְאֵלֶּה תּוֹלְדוֹת תֶּרַח:

                תֶּרַח הוֹלִיד אֶת אַבְרָם, אֶת נָחוֹר וְאֶת הָרָן.

                וְהָרָן הוֹלִיד אֶת לוֹט (יא, כז).


                כשקיבל רבי נח את ההנהגה במקום אביו, רבי מרדכי מלכוביץ,

                ראו תלמידיו שהוא נוהג בכמה דברים שלא כאביו, ושאלו אותו על כך.

                אני נוהג, השיב, ממש כאבי: כשם שהוא לא חיקה אחרים, אף אני כך...

                 

                ''

                נח ומשפחתו והקשת בענן לאחר המבול.

                ציורו של אנטון קוך, המאה ה-19. 

                דרג את התוכן:
                  0 תגובות   יום רביעי, 22/10/14, 11:28

                  ''

                  דרג את התוכן:

                  הציון שלי: 5 מתוך 5

                    0 תגובות   יום ראשון, 19/10/14, 15:50

                    ''

                    דרג את התוכן:
                      0 תגובות   יום שישי , 17/10/14, 14:06

                      אהבת ההורים לילדיהם אינה מתחלקת בין הילדים -
                      אלא היא הולכת ונכפלת.

                      דרג את התוכן:
                        0 תגובות   יום שישי , 17/10/14, 12:21

                        הגדלת הטקסט - לחצו קונטרול וסימן + ביחד.

                         

                        ''

                        בריאת האדם בציורו של מיכלאנג'לו

                         

                        הפסוק הראשון בתורה מתחיל באות ב':

                        "בראשית ברא אלוהים".

                        הפסוק האחרון בתורה מסתיים באות ל':

                        "לעיני כל ישראל".

                        אותיות הפתיחה והסיום מצטרפות למילה לב.

                        רמז לכך שהתורה נקנית בלב -

                        רק בכונות טובות וטהורות.

                         

                        ''

                        אדם וחוה על גבי בול

                         

                        ***

                        בְּרֵאשִׁית בָּרָא אֱלוֹהִים אֵת הַשָּׁמַיִם וְאֵת הָאָרֶץ (א, א)


                        במילה הפותחת את התורה, "בראשית", מופיעות האותיות "איש",

                        וכך גם במילה המסיימת את חמשת חומשי התורה - "ישראל" (דברים לד, יב).

                        ללמדנו, כי מלידת האדם ועד שאל עפר ישוב -

                        להיות איש זה הדבר החשוב.

                        (הרהמצ"ז)

                         

                        ''

                        אדם, חוה והנחש בגן עדן

                         

                        ***

                        וַיִּקַּח ה' אֱלֹהִים אֶת הָאָדָם

                        וַיַּנִּחֵהוּ בְגַן עֵדֶן לְעוֹבְדָהּ וּלְשוֹמְרָהּ (ב, טו).

                         

                        במדרש מסופר:

                        "בשעה שברא הקב"ה את האדם הראשון,

                        נטלו והחזירו על כל אילני גן עדן ואמר לו:

                        ראה כמה נאים ומשובחים הם

                        וכל מה שבראתי - בשבילך בראתי.

                        תן דעתך שלא תקלקל ותחריב את עולמי

                        שאם קילקלת - אין מי שיתקן אחריך".

                         

                        ***

                        בְּזֵעַת אַפֶּיךָ תֹּאכַל לֶחֶם (ג, יט).

                         

                        אדם בא לרב והתלונן שהוא מתפרנס בדוחק ובעבודה קשה.

                        השיב לו הרב: הרי כך כתוב בתורה - בזיעת אפיך תאכל לחם.

                        אמר האיש: אילו היה לי לפחות שפע מזון אחרי היגיעה והעמל.

                        הגיב הרב: אומרים שאחרי שמזיעים לא טוב לאכול הרבה...

                         

                        ''

                        הגירוש מגן עדן. ציור מהמאה ה-19

                         

                        ***

                        יִּשַׁע ה' אֶל הֶבֶל וְאֶל מִנְחָתוֹ, וְאֶל קַיִן וְאֶל מִנְחָתוֹ

                        לֹא שָׁעָה (ד, ד).

                         

                        אל מנחתו של הבל שעה ה' קודם שלא שעה אל מנחת קין.

                        מכאן אנו למדים: יפה שעה אחת קודם...

                        (הרשי"ל)

                         

                        ''

                        קין והבל מעלים מנחה.

                        גוסטב דורה, המאה ה-19.

                        דרג את התוכן:
                          0 תגובות   יום חמישי, 16/10/14, 19:51

                          בשבת הקרובה מתחילים לקרוא מחדש בתורה מפרשת בראשית.
                          אז גם אני אתחיל מבראשית, ובכל יום חמישי אעלה
                          קטעים קצרים אהובים עלי על פרשת השבוע,
                          משובצים בציורי תנ"ך עתיקים.
                          אתם מוזמנים להגיב ולשתף.

                          ''

                          דרג את התוכן:

                            פרופיל

                            בני דון-יחייא
                            1. שלח הודעה
                            2. אוף ליין
                            3. אוף ליין

                            ארכיון

                            פיד RSS