כותרות TheMarker >
    ';

    "טובים השניים" - מופע הומוריסטי מאת עו"ד בני דון יחייא

    מופע הומוריסטי של עו"ד בני דון-יחייא (מומחה לדיני משפחה). סיפורים, חיוכים, בדיחות ואמרות על נשים וגברים וצרות אחרות. המופע סוקר את התחנות העיקריות בחיי בני-הזוג: חיזור, נישואין, ילדים, כסף, נאמנות ועוד.
    פסנתר, שירה וניהול מוסיקלי: חן גוסלר

    ארכיון : 11/2014

    0 תגובות   יום שישי , 28/11/14, 14:10

    יש בעלים המשקיעים עשר שנים מתישות כדי לשנות את נשותיהם –
    ואז מתלוננים שהן לא הנשים שאיתן הם התחתנו.

    דרג את התוכן:
      0 תגובות   יום חמישי, 27/11/14, 13:54

      להגדלת הטקסט - לחצו קונטרול וסימן + ביחד.

       

      ''

      חלום יעקב. ציור מתוך תנ"ך מהמאה ה-18

       

      ***

      וְהִנֵּה סֻלָּם מֻצָּב אַרְצָה וְראשׁוֹ מַגִּיעַ הַשָּׁמָיְמָה, 

       וַיַּחֲלוֹם  וְהִנֵּה מַלְאֲכֵי אֱלוֹהִים עוֹלִים וְיוֹרְדִים בּוֹ. (כח, יב)


      אדם משול לסולם: רגליו מוצבות על הקרקע, 

      ובעל כורחו עליו לעסוק בענינים ארציים, אך "ראשו מגיע השמימה":

      ביכולתו להתעלות מעל לחומר ולהידמות למלאכים ה"עולים ויורדים בו" - 

      בו, באדם - לפי בחירתו.

      האם יבדיל בין קודש לחול, בין רקיע הקודש לקרקע החול?

       (האידנ"א)

       

      ''

      רחל ויעקב. ויליאם דייס, המאה ה-19

       

      ***

      וַיִּדַּר יַעֲקב נֶדֶר לֵאמוֹר:

      אִם יִהְיֶה אֱלוֹהִים עִמָּדִי וּשְׁמָרַנִי בַּדֶּרֶךְ הַזֶּה אֲשֶׁר אָנוֹכִי הוֹלֵךְ

      וְנָתַן לִי לֶחֶם לֶאֱכוֹל וּבֶגֶד לִלְבוֹשׁ וְשַׁבְתִּי בְשָׁלוֹם אֶל בֵּית אָבִי -

      וְהָיָה ה' לִי לֵאלוֹהִים. (כח, כ)


      יעקב מבקש לחם, בלשון יחיד - לא כמות של מזון לאגירה.

      והוא מבקש בגד ללבוש - ולא מחסן של ביגוד.

      כי יעקב רצה לקבל רק כפי הצורך שלו, ולא יותר.

      לא היתה לו דאגת המחר משום שהיה בעל ביטחון שהכל יסתדר.

       

      ''

      יעקב ולבן חוגגים את ההסכם ביניהם על השידוך עם רחל

       

      ***

      וַיֹּאמֶר: הֵן עוֹד הַיּוֹם גָּדוֹל, לֹא עֵת הֵאָסֵף הַמִּקְנֶה. הַשְׁקוּ הַצֹּאן וּלְכוּ רְעוּ.

      וַיֹּאמְרוּ: לֹא נוּכַל עַד אֲשֶׁר יֵאָסְפוּ כָּל הָעֲדָרִים 

      וְגָלְלוּ אֶת הָאֶבֶן מֵעַל פִּי הַבְּאֵר וְהִשְׁקִינוּ הַצֹּאן.

      עוֹדֶנּוּ מְדַבֵּר עִמָּם וְרָחֵל בָּאָה עִם הַצֹּאן אֲשֶׁר לְאָבִיהָ כִּי רוֹעָה הִיא.

      וַיְהִי כַּאֲשֶׁר רָאָה יַעֲקֹב אֶת רָחֵל, בַּת לָבָן אֲחִי אִמּוֹ, וְאֶת צֹאן לָבָן אֲחִי אִמּוֹ,

      וַיִּגַּשׁ יַעֲקֹב וַיָּגֶל אֶת הָאֶבֶן מֵעַל פִּי הַבְּאֵר וַיַּשְׁקְ אֶת צֹאן לָבָן אֲחִי אִמּוֹ. (כט, ז-י)

       

      יעקב התמלא שמחה בראותו את רחל, כי הוא חש מיד

      קשר חזק אליה וידע שהיא עתידה להיות אשתו, 

      ולכן מספרת התורה: "ויאהב יעקב את רחל" (כט, יז).

      שמחה זו העניקה לו עוצמה, ועל כך נאמר "ויגל את האבן מעל פי הבאר":

      "ויגל" - הגיל והשמחה הפיקו מתוכו כוחות שאיפשרו לו להסיר בעצמו את האבן,

      אשר עליה אמרו לו הרועים שכה כבדה היא, עד כי רק כשיגיעו כל חבריהם ניתן יהיה להסירה.

      כי גם באיש תם, כשהוא מאוהב, אהבת אמת נוסכת און רב.

      (הרשי"ל)

       

      ''

      המלאכים עולים בסולם בחלום יעקב.

      מיכאל לוקס לאופולד ווילמאן, המאה ה-17.

       

      ***

      וַיַּעֲבוֹד יַעֲקֹב בְּרָחֵל שֶׁבַע שָׁנִים. 

      וַיִּהְיוּ בְעֵינָיו כְּיָמִים אֲחָדִים בְּאַהֲבָתוֹ אוֹתָהּ. (כט, כ)

       

      "באהבתו  א ו ת ה" - יעקב אהב את רחל, ולא את עצמו.

      זה היה סוד הקשר העמוק ביניהם.

      וחרז הרהמצ"ז

      כשאדם מצפה לדברים נעימים, הזמן חולף מהר ושנים נהיות כימים

       

      ''

      רחל ויעקב נפגשים ליד באר המים

       

      ***

      וַיאמֶר לָבָן: לא יֵעָשֶׂה כֵן בִּמְקוֹמֵנוּ

      לָתֵת הַצְּעִירָה לִפְנֵי הַבְּכִירָה. (כט, כו).

       

      אלה היו דבריו של לבן ליעקב, שבא אליו בטענות על שרימה אותו 

      ונתן לו לאישה את לאה במקום את רחל שעבורה עבד שבע שנים.

      במילה "במקומנו" עקץ לבן את יעקב:

      כאן נוהגים אחרת ממה שנהג יעקב, 

      שקיבל במרמה מאביו יצחק את הברכות שהגיעו לאח הבכור - עשו.

       

      ''

      חלום יעקב. ציור של רפאלו, המאה ה-16

      דרג את התוכן:
        2 תגובות   יום שישי , 21/11/14, 14:10

        האהבה היא האסון המקסים ביותר העשוי לקרות לנו.

        דרג את התוכן:
          1 תגובות   יום חמישי, 20/11/14, 13:15

           

           

          להגדלת הטקסט - לחצו קונטרול וסימן + ביחד. 

           

          ''

          יצחק מתבונן בבניו התאומים יעקב ועשו. בנימין וסט, המאה ה-18

           

          ***

          וַיִּתְרוֹצֲצוּ הַבָּנִים בְּקִרְבָּהּ וַתאמֶר:

          אִם כֵּן - לָמָּה זֶּה אָנוֹכִי? וַתֵּלֶךְ לִדְרושׁ את ה'. (כה, כב)

           

          כך מספרת הפרשה על רבקה אמנו

          שנשאה בבטנה את התאומים יעקב ועשו.

          רש"י כותב על המילה "ויתרוצצו":

          "כשהיתה רבקה עוברת על פתחי תורה - יעקב רץ ומפרכס לצאת,

          וכשהיתה עוברת על פתחי עבודה זרה - עשו מפרכס לצאת".

           

          אפשר להבין מדוע יעקב הצדיק לא יכול היה לצאת

          כשאמו עברה ליד מקומות שלמדו בהם תורה - 

          משום שעשו היה הבכור והוא עיכב אותו מלצאת,

          אבל מדוע עשו הרשע לא יצא כאשר רבקה עברה ליד מקומות של עבודה זרה?

          התשובה היא, שעשו היה מוכן לוותר על העבודה זרה שלו -

          ובלבד שימנע מיעקב ללמוד תורה.

           

          ''

          עשו מוכר ליעקב את נזיד העדשים.

          ז'ראר הואט, המאה ה-18.

           

          ***

          וַיָּזֶד יַעֲקב נָזִיד

          וַיָּבוֹא עֵשָׂו מִן הַשָּׂדֶה וְהוּא עָיֵף. (כה, כט)

           

          עשו חזר לבית מעמלו ומכיבושיו יגע ומותש.

          דומה הוא בכך לאדם בן ימינו, שעם כל התקדמותו וחידושיו

          הוא מלא ספקות ואכזבות, חששות וחסר שקט.

          (לפי הרב סולובייצ'יק)

           

          ''

          יצחק מברך את יעקב. רבקה מקשיבה. גריט ווילמץ הורסט, המאה ה-17

           

          ***

          וַיָּזֶד יַעֲקֹב נָזִיד.

          וַיָּבוֹא עֵשָׂו מִן הַשָּׂדֶה וְהוּא עָיֵף. וַיֹּאמֶר עֵשָׂו אֶל יַעֲקֹב:

          הַלְעִיטֵנִי נָא מִן הָאָדוֹם הָאָדוֹם הַזֶּה כִּי עָיֵף אָנוֹכִי. (כה, כט-ל)

           

          למה אמר עשו "הלעיטני" ולא אמר האכילני, כאחד האדם?

          כי זולל וסובא היה כדרכם של רשעים. והיפוכו של דבר בצדיקים, כנאמר: 

          "צדיק אוכל לשובע נפשו, ובטן רשעים תחסר" (משלי יג, כה).

          (הרשי"ל)

           

          ''

          יצחק מברך את יעקב. רבקה בודקת אם עשו מתקרב.

          גוסטב דורה, המאה ה-19.

           

          ***

          וַתֹאמֶר לוֹ אִמּוֹ: עָלַי קִלְלָתְךָ בְּנִי

          אַךְ שְׁמַע בְּקוֹלִי וְלֵךְ קַח לִי. (כז, יג)

           

          כך אומרת רבקה לבנה יעקב אחרי ששידלה אותו להתחזות לעשו 

          ולקבל במרמה מאביו יצחק את הברכות שיועדו לעשו.

          רבקה אמרה ליעקב כי היא יודעת איזה צרות מצפות לו בעתיד,

          והיא מרמזת עליהן במילה "עלי": עשו, לבן, יוסף -

          שלושה אנשים שקשורים למצוקות קשות שחווה יעקב.

          בכך אומרת רבקה לבנה  ש ר ק  שלוש צרות אלה מזומנות לו בחייו.

           

          יעקב זכר את דברים, ולכן אחרי שנים רבות,

          כשילדיו רצו לקחת את בנו בנימין למצרים, הגיב יעקב:

          "עלי היו כולנה" (מב, לו) - כל הצרות שרמזה לי אמי התקיימו כבר,

          אז למה אתם רוצים לקחת ממני את בנימין ולצער אותי,

          הרי הוא לא נרמז בדברי אמי?

           

          ''

          יצחק מברך את יעקב. רבקה מפקחת.

          ציורו של ג'יורדנו לוקה, המאה ה-18.

           

          ***

          וְיִתֶּן לְךָ הָאֱלוֹהִים מִטַּל הַשָּׁמַיִם

          וּמִשְׁמַנֵּי הָאָרֶץ וְרוֹב דָּגָן וְתִירושׁ. (כז, כח)

           

          כך בירך יצחק אבינו את בנו יעקב.

          הברכה המושלמת היא, שהשפע יהיה גם רוחני וגם גשמי -

          גם ברכת השמיים וגם ברכת הארץ

           

          ''

          עשו מוכר לאחיו יעקב את הבכורה.

          מתיאס שטומר, המאה ה-17.

          דרג את התוכן:
            0 תגובות   יום רביעי, 19/11/14, 20:44

            כדאי או לא כדאי?מתוך השבועון 471.להגדלה - נא ללחוץ על התמונה. 

            ''

            דרג את התוכן:
              0 תגובות   יום שישי , 14/11/14, 14:09

              האישה החלומית היא שגורמת יותר מכל לנדודי שינה.

              דרג את התוכן:
                0 תגובות   יום חמישי, 13/11/14, 17:44

                https://www.youtube.com/watch?v=FjsfsqolGcM

                דרג את התוכן:
                  0 תגובות   יום חמישי, 13/11/14, 12:47

                  להגדלת הטקסט - לחצו קונטרול וסימן + ביחד.

                   

                  ''

                  רבקה משקה את אליעזר עבד אברהם שנשלח למצוא כלה ליצחק.

                  אסטבן מוריליו, המאה ה-17.

                   

                  ***

                  שְׁמָעֵנוּ אֲדוֹנִי, נְשִׂיא אֱלוֹהִים אַתָּה בְּתוֹכֵנוּ - 

                  בְּמִבְחַר קְבָרֵינוּ קְבוֹר אֶת מֵתֶךָ. (כג, ו)


                  כך אומרים בני חת לאברהם אבינו, שביקש לרכוש מהם

                  את מערת המכפלה כדי לקבור את שרה אשתו.

                   

                  פעם באו שני אנשים להתדיין בפני אחד מגדולי ישראל.

                  שניהם רכשו לעצמם קברים ביחד, ועכשיו פרצה מריבה ביניהם,

                  וכל אחד טוען שחלקת הקבר הטובה יותר היא שלו.

                  שמע הרב את הטענות ופסק:

                  מי שימות ראשון - לו תהיה אחוזת הקבר המשובחת.

                  מאותה שעה פסקה ביניהם המריבה..

                   

                  ''

                  מערכת המכפלה בחברון. דייוויד רוברטס, המאה ה-19

                   

                  ***

                  וְאַבְרָהָם זָקֵן בָּא בַּיָּמִים. (כד, א)


                  אחרי ששרה מתה, קפצה הזקנה על אברהם

                  משום שאשה אהובה מצעירה את בן זוגה, ואשה שאינה אהובה - מצערת את בעלה.

                  כשנשאר אברהם לבדו, ניכר בו מיד גילו המופלג.

                   

                  ''

                  אברהם אבינו ויצחק בנו. ציור מהמאה ה-18

                   

                  ***

                  וַיְהִי הוּא טֶרֶם כִּילָּה לְדַבֵּר, וְהִנֵּה רִבְקָה יוֹצֵאת ...וְכַדָּהּ עַל שִׁכְמָהּ... 

                  וַתֵּרֶד הָעַיְנָה וַתְּמַלֵּא כַדָּהּ וַתָּעַל.

                  וַיָּרָץ הָעֶבֶד לִקְרָאתָהּ וַיֹּאמֶר:

                  הַגְמִיאִינִי נָא מְעַט מַיִם מִכַּדֵּךְ. (כד, טו-יז)


                  "מעט מים מכדך": כל מילה מתחילה באות מ' - 40 בגימטריה, וביחד 120.

                  רמז לכך שמי שנוהג בחסד ומאכיל ומשקה את הנזקק, יזכה ל-120 שנה.

                  (הרהמצ"ז)

                   

                  ''

                  רבקה ואליעזר. גוסטב דורה, המאה ה-19

                   

                  ***

                  הִנֵּה אָנוֹכִי נִיצָּב עַל עֵין הַמָּיִם, וְהָיָה הָעַלְמָה הַיּוֹצֵאת לִשְׁאוֹב, וְאָמַרְתִּי אֵלֶיהָ:

                  הַשְׁקִינִי נָא מְעַט מַיִם מִכַּדֵּךְ, וְאָמְרָה אֵלַי: 

                  גַּם אַתָּה שְׁתֵה וְגַם לִגְמַלֶּיךָ אֶשְׁאָב - הִיא הָאִשָּׁה אֲשֶׁר הוֹכִיחַ ה' לְבֶן אֲדוֹנִי.  

                  אֲנִי טֶרֶם אֲכַלֶּה לְדַבֵּר אֶל לִבִּי,

                  וְהִנֵּה רִבְקָה יוֹצֵאת וְכַדָּהּ עַל שִׁכְמָהּ, וַתֵּרֶד הָעַיְנָה וַתִּשְׁאָב. 

                  וָאוֹמַר אֵלֶיהָ: הַשְׁקִינִי נָא.

                  וַתְּמַהֵר וַתּוֹרֶד כַּדָּהּ מֵעָלֶיהָ וַתֹּאמֶר: שְׁתֵה וְגַם גְּמַלֶּיךָ אַשְׁקֶה. (כד, מג-מו)


                  אליעזר, בראותו כי רבקה מגלה חמלה גם כלפי הגמלים, 

                  התרגש להיווכח כי תקוותו התממשה.

                  הוא הודה לריבונו של עולם "אשר הנחני בדרך אמת לקחת את בת אחי אדוני לבנו" (כד, מח),

                  ובעלי לצון אומרים, שהוא בוודאי גם הוסיף ברכה : 

                  "אשירה  לה' כי גמל עלי"... (תהילים יג, ו).

                  (הרשי"ל)

                   

                  ''

                  רבקה ואליעזר ליד הבאר. ניקולא פוסן, המאה ה-17

                   

                  ***

                  וַיְבִאֶהָ יִצְחָק הָאוֹהֱלָה שָׂרָה אִמּוֹ

                  וַיִּקַּח אֶת רִבְקָה וַתְּהִי לוֹ לְאִשָּׁה - וַיֶּאֱהָבֶהָ. (כד, סז)

                   

                  לא כבימינו, שתחילה מתאהבים ולאחר החתונה מצטננת לעתים האהבה,

                  אצל יצחק התנהלו הדברים הפוך: 

                  תחילה "ותהי לו לאשה", ורק לאחר מכן - "ויאהבה".

                  וקשר כזה מחזיק מעמד זמן רב.

                   


                  דרג את התוכן:
                    0 תגובות   יום רביעי, 12/11/14, 12:05

                    ''

                    דרג את התוכן:
                      0 תגובות   יום שני, 10/11/14, 12:22

                      ''

                      דרג את התוכן:
                        0 תגובות   יום שישי , 7/11/14, 14:11
                        גברים רבים מתאהבים בעצמם ממבט ראשון, ומאז נשארים כל חייהם נאמנים לאהבה הזאת.
                        דרג את התוכן:
                          0 תגובות   יום חמישי, 6/11/14, 12:28

                          להגדלת הטקסט - לחצו קונטרול וסימן + ביחד.

                           

                          ''

                          הדלקת נרות שבת

                           

                          *** 

                          וַיִּקַּח חֶמְאָה וְחָלָב וּבֶן הַבָּקָר אֲשֶׁר עָשָׂה וַיִּתֵּן לִפְנֵיהֶם -

                          וְהוּא עומֵד עֲלֵיהֶם תַּחַת הָעֵץ, וַיֹּאכֵלוּ. (יח, ח)

                           

                          כך מספרת הפרשה על אברהם אבינו, שאירח שלושה אורחים בביתו.

                          חז"ל מספרים שאברהם קיים את כל המצוות שבתורה

                          דורות רבים לפני מתן תורה בסיני, למרות שלא היה מחוייב בהן.

                          יחד עם זאת, לאורחיו הגיש בשר וחלב ביחד.

                          כי לנהוג בחומרה, לפנים משורת הדין, רשאי אדם כלפי עצמו - אבל לא כלפי אחרים.

                           

                          ''

                          אברהם מארח את המלאכים.

                          ציורו של רמברנדט, המאה ה-17.

                           

                          ***

                          "החפץ חיים" נהג לשיר את הפיוט שנוהגים לשיר בערב שבת,

                          "שלום עליכם מלאכי השלום", באמצע הסעודה ולא לפניה.

                          הוא הסביר: האורחים רעבים ולא יכולים לחכות, אבל המלאכים יכולים להמתין.

                           

                          ''

                          המלאכים מבשרים לשרה לאברהם כי ייוולד להם בן.
                          בול משנת 2013.

                           

                          ***

                          ויַּעַן אַבְרָהָם וַיֹּאמַר: 

                          הִנֵּה נָא הוֹאַלְתִּי לְדַבֵּר אֶל אֲדוֹנָי, וְאָנוֹכִי עָפָר וָאֵפֶר.

                          אוּלַי יַחְסְרוּן חֲמִישִּׁים הַצַּדִּיקִים חֲמִישָּׁה -

                          הֲתַשְׁחִית בַּחֲמִישָּׁה אֶת כָּל הָעִיר? (יח, כז).

                           

                          כך אומר אברהם אבינו בענווה לה' בוויכוח על השמדת סדום.

                          כל יהודי צריך שיהיו אצלו תמיד שני כיסים בבגדו.

                          באחד מהם יהיה פתק ובו כתוב "אנוכי עפר ואפר",

                          ובכיס השני יהיה פתק ובו דברי המדרש: "בשבילי נברא העולם"

                          (הרבי מקוצק).

                           

                          ''

                          אברהם ויצחק בדרכם לעקידה.  

                          ציורו של אפרים ליליאן, המאה ה-20.

                           

                          ***

                          וַאֲנִי וְהַנַעַר נֵלְכָה עַד כֹּה. (כב, ה)

                           

                          "כה" - ראשי תיבות: ככוכבי השמיים.

                           זו ההבטחה שהבטיח הקב"ה לאברהם:

                           "ויוצא אותו החוצה ויאמר לו: הבט נא השמימה וספור הכוכבים

                          אם תוכל לספור אותם. ויאמר לו: כה יהיה זרעך" (טו, ה).

                          (הרשי"ל)

                           

                          ''

                          העקידה. רמברנדט, המאה ה-17

                           

                          ***

                          וַיֹּאמֶר יִצְחָק אֶל אַבְרָהָם אָבִיו וַיֹּאמֶר: אָבִי.

                          וַיֹּאמֶר: הִנֶּנִּי בְנִי.

                          וַיֹּאמֶר: הִנֵּה הָאֵשׁ וְהָעֵצִים - וְאַיֵּה הַשֶּׂה לְעוֹלָה?

                          וַיֹּאמֶר אַבְרָהָם: אֱלוֹהִים יִרְאֶה לּו הַשֶּה לְעוֹלָה בְּנִי.

                          וַיֵּלְכוּ שְׁנֵיהֶם יַחְדָּו. (כב, ז-ח)


                           "שניהם יחדיו" - ראשי תיבות: "שי".

                           כאשר אב וילדיו מהלכים ביחד, באחווה ובקירבה - ומצב זה אינו מובן תמיד מאליו -

                           הרי זו כמתנה יקרה ששניהם זוכים בה.

                           (הרהמצ"ז)

                           

                          ''

                          אברהם, יצחק והאייל. בול משנת 1978

                          דרג את התוכן:

                            פרופיל

                            בני דון-יחייא
                            1. שלח הודעה
                            2. אוף ליין
                            3. אוף ליין

                            ארכיון

                            פיד RSS