כותרות TheMarker >
    ';

    "טובים השניים" - מופע הומוריסטי מאת עו"ד בני דון יחייא

    מופע הומוריסטי של עו"ד בני דון-יחייא (מומחה לדיני משפחה). סיפורים, חיוכים, בדיחות ואמרות על נשים וגברים וצרות אחרות. המופע סוקר את התחנות העיקריות בחיי בני-הזוג: חיזור, נישואין, ילדים, כסף, נאמנות ועוד.
    פסנתר, שירה וניהול מוסיקלי: חן גוסלר

    ארכיון : 12/2014

    0 תגובות   יום שישי , 26/12/14, 14:11

    קשה לפגוש בבעל שמבקש עצה
    איך לשלב בין נישואין לבין קריירה.

    דרג את התוכן:
      0 תגובות   יום חמישי, 25/12/14, 15:24

      להגדלת הטקסט - לחצו קונטרול וסימן + ביחד.

       

      ''

      יוסף ואחיו ההמומים לאחר שהכריז באוזניהם "אני יוסף אחיכם"

       

      ***

      וַיֹּאמֶר עַבְדְּךָ אָבִי אֵלֵינוּ:

      אַתֶּם יְדַעְתֶּם כִּי שְׁנַיִם יָלְדָה לִּי אִשְׁתִּי

      וַיֵּצֵא הָאֶחָד מֵאִתִּי וָאוֹמַר אַךְ טָרוֹף טוֹרָף וְלא רְאִיתִיו עַד הֵנָּה.

      וּלְקַחְתֶּם גַּם אֶת זֶה מֵעִם פָּנַי וְקָרָהוּ אָסוֹן -

      וְהוֹרַדְתֶּם אֶת שֵׂיבָתִי בְּרָעָה שְׁאוֹלָה.  (מד, כז)


      כך אומר יהודה לאחיו יוסף.

      עשר פעמים אמרו בני יעקב ליוסף אחיהם בארמונו:

      "עבדך אבי" או "עבדך אבינו", ויוסף שמע - ושתק.

      במדרש נאמר כי בכך עבר על מצוות כיבוד אב, ולפיכך קוצרו חייו בעשר שנים.

       

      כך אומר יהודה לאחיו יוסף.

      עשר פעמים אמרו בני יעקב ליוסף אחיהם בארמונו:

      "עבדך אבי" או "עבדך אבינו", ויוסף שמע - ושתק.

      במדרש נאמר כי בכך עבר על מצוות כיבוד אב, ולפיכך קוצרו חייו בעשר שנים.

       

      ''

      יוסף ואחיו אחרי שהוא גילה להם שהוא אחיהם. 

      תחריט של דורה, המאה ה-19.

       

      ***

      כִּי עַבְדְּךָ עָרַב אֶת הַנַּעַר מֵעִם אָבִי לֵאמוֹר:

      אִם לֹא אֲבִיאֶנּוּ אֵלֶיךָ וְחָטָאתִי לְאָבִי כָּל הַיָּמִים. (מד, לב)


      הודה מנסה לשכנע את יוסף לא למנוע מהאח הקטן בנימין

      לחזור עם כל אחיו לבית אביהם.

       

      ערב משמעו אחראי.

      אבל ערב הוא גם טעים - ערב לחיך.

      אומר הרהמצ"ז: כאשר אדם מגלה אחריות כלפי האחר,

      דואג לו ומסייע לו לא להיפגע - אין טעם מתוק מזה.

       

      ''

      יוסף מחבק את אחיו הקטן בנימין

       

      ***

      וּלְאָבִיו שָׁלַח כְּזֹאת עֲשָׂרָה חֲמוֹרִים נוֹשְׂאִים מִטּוּב מִצְרָיִם

      וְעֶשֶׂר אֲתוֹנוֹת נוֹשְׂאות בָּר וָלֶחֶם וּמָזוֹן לְאָבִיו לַדָּרֶךְ. (מה, כג)


      זאת עשה יוסף כשאחיו חזרו לבית אביהם יעקב.

      בגמרא נאמר: "מטוב מצרים - יין ישן שדעת זקנים נוחה הימנו".

      יין הוא מהדברים היחידים שהישן שבהם טוב מן החדש.

      לכן דעת זקנים נוחה מיין ישן, כי הוא מראה על היתרון של הישן על החדש.

       

      ''

      יוסף ואחיו. ליאון פייר בורג'וס, המהאה ה-19

       

      ***

      וַיְשַׁלַּח אֶת אֶחָיו וַיֵּלֵכוּ וַיֹּאמֶר אֲלֵיהֶם: 

      אַל תִּרְגְּזוּ בַּדָּרֶךְ. (מה, כד)


      כאשר יסעו האחים לאביהם יעקב עם הבשורה המשמחת שיוסף חי,

      ודאי ימהרו בדרכם. לכן הזהירם יוסף:

      אל תתרגזו ואל תתרגשו - עשו את הדרך לאט שלא תיפגעו.

       

      "אל תרגזו" - מפרש רש"י: "אל תתעסקו בדבר הלכה".

      שכן דרכו של ויכוח שלא לשמו כי תחילתו התנצחות בהלכה בין מקילים למחמירים,

      וסופו האשמות שווא, ריב ומדון.

       

      ''

      יוסף בארמונו של פרעה.  פטר פון קורנליוס, המאה ה-19

       

      ***

      וַיֹּאמֶר יוֹסֵף אֶל אֶחָיו... וְעַתָּה לֹא אַתֶּם שְׁלַחְתֶּם אוֹתִי הֵנָּה כִּי הָאֱלוֹהִים.

      וַיְשִׂימֵנִי לְאָב לְפַרְעֹה וּלְאָדוֹן לְכָל בֵּיתוֹ וּמוֹשֵׁל בְּכָל אֶרֶץ מִצְרָיִם. 

      מַהֲרוּ וַעֲלוּ אֶל אָבִי וַאֲמַרְתֶּם אֵלָיו, כֹּה אָמַר בִּנְךָ יוֹסֵף:

      שָׂמַנִי אֱלוֹהִים לְאָדוֹן לְכָל מִצְרָיִם, רְדָה אֵלַי, אַל תַּעֲמוֹד. (מה, ד-ט)


      אמר אחד מגדולי האדמו"רים:

      פעם עמלתי וביקשתי להיות מושל על כל  העולם, ולא עלה בידי.

      הפחתתי משאיפותי וביקשתי להיות מושל על מדינה אחת, וגם לכך לא הגעתי.

      התחלתי אז לחלום להיות מושל על עירי, ונכשלתי.

      כשהתעודדתי והתחזקתי מכשלונותי וניסיתי למשול על עצמי נוכחתי לדעת, 

      כי מי שמושל על עצמו - מושל על כל העולם.

       

       

       

      דרג את התוכן:
        0 תגובות   יום שני, 22/12/14, 16:19

        ''

        דרג את התוכן:
          0 תגובות   יום שישי , 19/12/14, 14:35

          מול הסופגניות והלביבות בחנוכה צריך כל אדם
          להוציא נגד עצמו צו איסור כרסום (יעקב פרוינד).

          דרג את התוכן:
            0 תגובות   יום חמישי, 18/12/14, 12:57

            הטקסט - לחצו קונטרול וסימן + ביחד.

             

            ''

            יוסף פותר את חלומות פרעה. ג'יימס טיסו, המאה ה-19

             

            ***

            וַיִּיקַץ פַּרְעה, וַיִּישָׁן וַיַּחֲלוֹם שֵׁנִית. (מא, ד)


            טבע האדם להתעורר משנתו כשהוא חולם חלום מסעיר.

            כשצדיק מקיץ מתוך החלום, הוא נוהג כיעקב אבינו שאמר:

            "אכן יש אלוהים במקום הזה" (כח, טז) - וקם מיד לעבודת הבורא.

            אבל כשרשע מקיץ מחלומו, הוא נוהג כפרעה:

            מתהפך לצד השני, "ויישן ויחלום שנית".

            (ר' מאיר מפרמישלָן)

             

            ''

            יוסף פותר לפרעה את חלומותיורג'ינלד ארתור, המאה ה-19

             

            ***

            וְעַתָּה יֵרֶא פַרְעה אִישׁ נָבוֹן וְחָכָם

            וִישִׁיתֵהוּ עַל אֶרֶץ מִצְרָיִם. (מא, ל)


            יוסף חשש שהחרטומים והיועצים המצרים יזלזו, מתוך קנאה,

            בפתרון חלומותיו לשרים הסוררים וילעגו לו, ולכן אמר לפרעה:

            "ועתה ירא פרעה איש נבון וחכם" -

            כך יניח כל אחד מאנשי פרעה שוודאי הוא ימונה לתפקיד רם ונישא זה,

            שהרי כל אחד סבור כי הוא הוא החכם והנבון מכולם.

            וכך היה. אך סיים יוסף את דבריו, והפרשה מספרת:

            "וייטב הדבר בעיני פרעה ובעיני כל עבדיו" -

            כולם הסכימו, "כל עבדיו", ללא יוצא מן הכלל.

             

            ''

            פרעה נותן ליוסף את הטבעת שלו לאחר שפתר את חלומו.

            ציור מהמאה ה-18

             

            ***

            יַעֲשֶׂה פַרְעה וְיַפְקֵד פְּקִידִים עַל הָאָרֶץ. (מא, לד)

             

            יוסף אמר לפרעה: אם אתה רוצה שהעם ימלא אחרי פקודותיך

            "ויקבצו את כל אוכל השנים הטובות" -

            כדי שיהיה די מזון לשנים הרעות - אזי  "יעשה פרעה":

            הראה נא דוגמה של חיסכון וקיצוצים בהוצאות ארמונך,

            ובכך תשמש סמל לעם לקמץ ולחסוך.

            רק לאחר מכן "ויפקד פקידים" -

            ואז ידעו גם פקידיך לנהוג בהסתפקות ובצנעה.

             

            וחרז הרהמצ"ז: חינוך מוצלח תחילתו ראשית - בדוגמה אישית.

             

            ''

            אחיו של יוסף משתחווים לו. ויליאם בלייק, המאה ה-18

             

            ***

            יַעֲשֶׂה פַרְעֹה וְיַפְקֵד פְּקִידִים עַל הָאָרֶץ 

            וְחִימֵּשׁ אֶת אֶרֶץ מִצְרַיִם בְּשֶׁבַע שְׁנֵי הַשָּׂוֹבָע

            וְיִקְבְּצוּ אֶת כָּל אוֹכֶל הַשָּׁנִים הַטֹּוֹבוֹת הַבָּאוֹת הָאֵלֶּה 

            וְיִצְבְּרוּ בָר תַּחַת יַד פַּרְעֹה, אוֹכֶל בֶּעָרִים, וְשָׁמָרוּ.

            וְהָיָה הָאוֹכֶל לְפִיקָּדוֹן לָאָרֶץ לְשֶׁבַע שְׁנֵי הָרָעָב אֲשֶׁר תִּהְיֶיןָ בְּאֶרֶץ מִצְרָיִם, 

            וְלֹא תִיכָּרֵת הָאָרֶץ בָּרָעָב. (מא, לד-לו)


            איך ידע יוסף בביטחון כזה שיהיה רעב במצרים, עד שאמר לפרעה: "לשבע שני הרעב"? 

            ואולי הקב"ה יחוס על מצרים ויבטל את גזירת הרעב?

            יוסף ידע על מה לסמוך כשהשיא את עצתו לפרעה:

            "יעשה פרעה ויפקד פקידים על הארץ" – 

            הפקידים יקימו ועדי עובדים ומנגנונים וימנו יועצים ועוזרים, ולכן חזקה שהרעב יגיע..

             

            ***

            וַיַּכֵּר יוֹסֵף אֶת אֶחָיו -וְהֵם לא הִכִּרוּהוּ. (מב, ח)

             

            מדוע יוסף האשים את אחיו?

            "הכתב סופר" הסיק מכך שהאחים לא הכירו את יוסף,

            שיוסף הבין כי עוון מכירתו לא הטריד את מנוחתם, 

            שאם לא כן, לא היה מראהו נשכח מהם.

            לכן דיבר איתם קשות.

             

            ''

            יוסף מנהיג את מצרים. ציור מהמהאה ה-18

            דרג את התוכן:
              0 תגובות   יום רביעי, 17/12/14, 20:17

              http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4164331,00.html

              דרג את התוכן:
                0 תגובות   יום שלישי, 16/12/14, 21:23

                 הטקסט - לחצו קונטרול וסימן + ביחד.

                 

                ''

                כרזה לילדים לחנוכה.

                מתוך "אתר נוסטלגיה"  בעריכת דייויד סלע.

                 

                ***

                אֲשֶׁר קִידַּשְׁנוּ בְּמִצְווֹתָיו וְצִיוָּנוּ לְהַדְלִיק נֵר שֶׁל חֲנֻכָּה.


                למה חוגגים שמונה ימים, והרי בפך השמן,

                שהתגלה לאחר שחרור בית המקדש במרד החשמונאים, היה שמן ליום אחד,

                ולכן הנס נמשך שבעה ימים בלבד?

                משום שהנס היה בכך, שנגרעה מהשמן רק שמינית בכל יום,

                ולכן הנס נמשך שמונה ימים.

                 

                ''

                תפילת "על הניסים... שעשית לאבותינו".

                כתב יד מאיטליה, המאה ה-18.

                 

                ***

                עַל הַנִּסִּים וְעַל הַפֻּרְקָן וְעַל הַגְּבוּרוֹת וְעַל הַתְּשׁוּעוֹת וְעַל הַמִּלְחָמוֹת

                שֶׁעָשִׂיתָ לַאֲבוֹתֵינוּ בַּיָּמִים הָהֵם בַּזְּמַן הַזֶּה.


                מדוע חוגגים שמונה ימים, למרות שבפך השמן היה שמן ליום אחד?

                משל לסוחר עשיר שנסע ליריד ואיתו שמונה שקיקים של מטבעות זהב.

                בדרך התנפלו עליו שודדים ושדדו  את כספו, אבל לא השגיחו בשקיק אחד, שנשאר אצלו.

                כשהגיע הנשדד אל הישוב הסמוך שכר מיד איכרים שירדפו אחרי הגזלנים, ונדר נדר:

                אם הקב"ה יציל את ממוני, אתן מעשר לצדקה.

                תפילתו התקבלה, אך כשבאו אליו גבאי הצדקה לגבות את המעשר, התעורר ביניהם דין ודברים:

                הסוחר טען שעליו לתת מעשר רק משבעת השקיקים שנגזלו ממנו והושבו אליו בדרך נס,

                אבל לא מן השקיק השמיני, שבו השודדים לא נגעו.

                הגבאים טענו לעומתו, שהוא חייב לתת מעשר גם מהשקיק השמיני,

                משום שבשקיק הזה נעשה לו עיקר הנס:

                אילו לא נשאר לו השקיק הזה, לא היה לו כסף לשכור אנשים,

                שירדפו אחרי השודדים ולא היה ביכולתו להציל אפילו פרוטה אחת

                 

                כך גם בפך השמן:

                אילמלא הנס, היוונים היו מוצאים את פך השמן,

                ואזי לא היה שמן כלל שיחול בו הנס ויאיר שמונה ימים במקום יום אחד.

                ולזכר הנס הראשון הזה, שחולל את הנסים שבאו אחריו,

                אנו כוללים בין ימי הנסים גם את היום הראשון של חנוכה.

                 

                ''

                "מי לה' אלי!" מתתיהו החשמונאי קורא למרד.

                גוסטב דורה, המאה ה-19.

                 

                ***

                שני נסים עיקריים קרו לבני ישראל:

                האחד, קבלת 24 ספרי התנ"ך, והשני - הפיכתנו לעם.

                24 הספרים ממלאים את העם בתוכן, כמו שהכד התמלא בדרך נס.

                "כד" בגימטריה שווה 24, כנגד 24 ספרי המקרא.

                "נס" בגימטריה הוא 110, כמו המילה "עם" - 110.

                נס כד השמן מסמל איפוא את עם ישראל, את תולדותיו ואת תורתו. 

                (הרשי"ל)

                 

                ''

                יהודה המכבי בבול משנת 1962

                 

                ***

                בִּימֵי מַתִּתְיָהוּ בֶּן יוֹחָנָן כֹּהֵן גָּדוֹל חַשְׁמוֹנַאִי וּבָנָיו,

                כְּשֶׁעָמְדָה מַלְכוּת יָוָן הָרְשָׁעָה עַל עַמְּךָ יִשְׂרָאֵל

                לְהַשְׁכִּיחָם תּורָתֶךָ וּלְהַעֲבִירָם מֵחֻקֵּי רְצוֹנֶךָ...

                 

                למה חוגגים את חנוכה בהלל ובהודאה בלבד, ואילו את פורים במשתה ובשמחה?

                משום שהיוונים זממו בעיקר להעביר את תורת ישראל מן העולם

                ולהשמיד את היהודים השמדה רוחנית.

                המן, לעומתם, ביקש להרוג ולאבד את היהודים בגופם.

                לכן חוגגים את חנוכה ברוחניות ואת פורים בגשמיות.

                 

                ''

                בול לחנוכה

                 

                ***

                לכל הימים הטובים שאנו חוגגים לזכר הנסים שנעשו לאבותינו

                יש קשר להתגברות האור על החושך.

                בנס יציאת מצרים נאמר - "ולכל בני ישראל היה  א ו ר במושבותם". (שמות י, כג)

                בנס פורים - "וליהודים היתה א ו ר ה  ושמחה". (מגילת אסתרח, טז)

                ובנס חנוכה - פך השמן, הדלקת הנרות

                דרג את התוכן:
                  0 תגובות   יום ראשון, 14/12/14, 17:13

                  ''

                  דרג את התוכן:
                    0 תגובות   יום שישי , 12/12/14, 14:09

                    מדהים כמה קל לאדם להבין אישה - שאינה אשתו.

                    דרג את התוכן:
                      0 תגובות   יום חמישי, 11/12/14, 15:11

                      ''

                      דרג את התוכן:
                        0 תגובות   יום חמישי, 11/12/14, 13:09

                        הטקסט - לחצו קונטרול וסימן + ביחד.

                         

                        ''

                        יוסף חולם על השמש והירח ו-11 הכוכבים. ציור מהמאה ה-19

                         

                        ***

                        יוֹסֵף, בֶּן שְׁבַע עֶשְׂרֵה שָׁנָה, הָיָה רוֹעֶה אֶת אֶחָיו בַּצֹּאן 

                        וְהוּא נַעַר אֶת בְּנֵי בִלְהָה וְאֶת בְּנֵי זִלְפָּה, נְשֵׁי אָבִיו.

                        וַיָּבֵא יוֹסֵף אֶת דִּיבָּתָם רָעָה אֶל אֲבִיהֶם. (לז, ב)

                         

                        בזקנתו נחלשה שמיעתו של אחד מגדולי הרבנים.

                        יעצו לו להתקין מכשיר שמיעה.

                        הגיב הרב: כשהאוזניים מיטיבות לשמוע, הן קולטות גם רכילות ולשון הרע.

                        הקב"ה עשה איתי חסד שלא אוכל לשמוע דברים רעים על יהודים  -

                        האם אזיק לעצמי במו ידי?

                         

                        ''

                        יוסף נמכר לעבדות. גוסטב דורה, המאה ה-19

                         

                        ***

                        וַיָּבֵא יוֹסֵף אֶת דִּיבָּתָם רָעָה אֶל אֲבִיהֶם. (לז, ב)

                         

                        אחד מגדולי הצדיקים שלח את תלמידו לשהות בפונדק בכפר קטן

                        בלי לומר לו מה מטרת הנסיעה.

                        הגיע התלמיד לפונדק ושאל את בעל המקום אם האוכל אצלו כשר.

                        שמע זאת אחד האורחים בפונדק ואמר לתלמיד:

                        יהודי! לפני שאתה בודק בשבע עיניים מה שנכנס לפיך, בדוק נא קודם מה שיוצא מפיך - 

                        דיבה ולשון הרע ושיחות בטלות.

                        הבין אותו תלמיד מדוע שלח אותו הצדיק אל הכפר, ומאותו יום נזהר מלדבר רעות באנשים.

                        וחרז הרהמצ"ז: לשון הרע ודיבה - שנואים על הקב"ה.

                         

                        ''

                        אחיו של יוסף מוכרים אותו לישמעאלים. ציור מהמאה ה-18.

                         

                        ***

                        וַיִּרְאוּ אֶחָיו כִּי אותוֹ אָהַב אֲבִיהֶם מִכָּל אֶחָיו,

                        וַיִּשְׂנְאוּ אותוֹ וְלא יָכְלוּ דַּבְּרוֹ לְשָׁלום. (לז, ד)


                        אילו אחיו של יוסף היו מדברים איתו - אולי היו באים לידי שלום,

                        כי זו הצרה העיקרית בכל מחלוקת:

                        אין הידברות אמיתית ואיש אינו מאזין לשני ומנסה להבינו.

                        אם אנשים היו מדברים ביניהם יותר -

                        היו נוכחים לעתים קרובות שאין להם על מה לריב.

                         

                        ***

                        לֶךְ נָא רְאֵה אֶת שְׁלוֹם אַחֶיךָ. (לז, יד)

                         

                        כשעלה הרבי מגור לירושלים כעסו עליו קנאי העיר

                        משום שהוא מקרב אליו גם אנשים שאינם שומרי תורה ומצוות.

                        ענה להם הרבי: הרבה דברים חדשים ראיתי בארץ ישראל,

                        וביניהם גם גמלים. למדתי שהגמלים רואים את הדבשות של אחרים -

                        ולא את הדבשות של עצמם.

                         

                        ''

                        יוסף לאחר שהוצא מהבור נמכר לישמעאלים.

                        יוהן פרידרך אוברבק, המאה ה-19.

                         

                        ***

                        מַה בֶּצַע כִּי נַהֲרוג אֶת אָחִינוּ. (לז, כו)

                         

                        כך אמר יהודה לאחיו כדי להציל את יוסף אחיהם.

                        "בצע" - ראשי תיבות: בוקר, צהריים, ערב.

                        מה התועלת באנשים שמתפללים שלוש תפילות ביום,

                        אם בין תפילה לתפילה נהרוג את  שמו של האחר בלשון הרע,

                        הגורמת לעתים נזק כבד ובלתי ניתן לתיקון, ולפעמים תמורת בצע כסף.

                         

                        ''

                        בניו של יעקב מראים לו את כתונת הפסים של יוסף.

                        ז'אן ז'אק פורטי, המאה ה-18.

                         

                        ***

                        וַיְשַׁלְּחוּ אֶת כְּתונֶת הַפַּסִּים וַיָּבִיאוּ אֶל אֲבִיהֶם וַיאמְרוּ:
                        זאת מָצָאנוּ - הַכֶּר נָא הַכְּתונֶת בִּנְךָ הִיא אִם לא. (לז, לב)


                        הבנים לא אמרו לאביהם שהכותונת היא  של יוסף  אחיהם,

                        אלא הדגישו בשאלתם: "הכתונת  ב נ ך  היא?"

                        בכך רמזו ליעקב, שהבגד המיוחד שנתן לבן אחד -

                        משום ש"אהב את יוסף מכל בניו כי בן זקונים הוא לו ועשה לו כתונת פסים" -

                        הוא שעורר ביניהם קנאה שהובילה לשנאה.

                         

                        דרג את התוכן:
                          1 תגובות   יום ראשון, 7/12/14, 20:28

                          שיחה בתוכנית "הבית היהודי" בערוץ הראשון עם שלומי גולדברג
                          על אפשרות לכניסה לעולם הפוליטי, על זוגיות
                          ועל המופע הבידורי על הומור יהודי והמופע ההומוריסטי על נישואין.

                          לצפייה  לחצו על הקישור.
                          http://www.iba.org.il/program.aspx?scode=1728493

                          ''

                          דרג את התוכן:

                            פרופיל

                            בני דון-יחייא
                            1. שלח הודעה
                            2. אוף ליין
                            3. אוף ליין

                            ארכיון

                            פיד RSS