כותרות TheMarker >
    ';

    "טובים השניים" - מופע הומוריסטי מאת עו"ד בני דון יחייא

    מופע הומוריסטי של עו"ד בני דון-יחייא (מומחה לדיני משפחה). סיפורים, חיוכים, בדיחות ואמרות על נשים וגברים וצרות אחרות. המופע סוקר את התחנות העיקריות בחיי בני-הזוג: חיזור, נישואין, ילדים, כסף, נאמנות ועוד.
    פסנתר, שירה וניהול מוסיקלי: חן גוסלר

    ארכיון : 2/2014

    0 תגובות   יום שישי , 28/2/14, 14:19

     

    אהבת אמת היא כמו שיעול - אי אפשר להסתיר אותה.

     

    (סטיבן הרפר)

    דרג את התוכן:
      2 תגובות   יום חמישי, 27/2/14, 12:28

       להגדלת הטקסט -לחצו קונטרול וסימן +ביחד

       

       

      אֵלֶּה פְקוּדֵי הַמִּשְׁכָּן מִשְׁכַּן הָעֵדֻת

      אֲשֶׁר פֻּקַּד עַל פִּי משֶׁה (לח,כא).

       

       

      למעשה, לא היה צריך לפקוד ולבדוק

      אם מלאכת בניית המשכן נעשתה כדין וביושר.

      אבל משה הוא שפקד בכל זאת לעשות זאת

      כדי לקיים "והייתם נקיים מה' ומאדם":

      שלא יהיה מישהו שיחשוד כי מנהיגי הציבור

      לקחו לעצמם מכספי התרומות.

       

      ''

      בני ישראל מול הר סיני האפוף רוח ה'.

      איור מהמאה ה-19.

       


      ***

       

       

      וַיַּרְא משֶׁה אֶת כָּל הַמְּלָאכָה -

      וְהִנֵּה עָשׂוּ אוֹתָהּ כַּאֲשֶׁר צִיוָּה ה' כֵּן עָשׂוּ.

      וַיְבָרֶךְ אוֹתָם משֶׁה (לט,מג).

       

       

      רש"י כותב כי משה אמר לבני ישראל:

      "יהי רצון שתשרה שכינה במעשה ידיכם

      ויהי נועם ה' אלוהינו עלינו".

      השכינה תשרה  בתנאי שאתם תשתתפו בכך -

      ובמעשה ידיכם.

      ''

      המנורה וארונות הקודש בפסיפס עתיק

       


      ***

      הפרשה מדברת על כספים הניתנים לצדקה.

      רב אחד היה מחלק לעניים תרומות ביד רחבה

      ולא הקפיד לבדוק אם המקבל אכן זקוק לכסף.

      לפעמים עזר גם לגנבים שביקשו את עזרתו.

      העשירים, שנתנו מכספם לרב כדי שיסייע לנזקקים,

      לא היו מרוצים מכך שהוא תומך בגנבים.

      השיב להם הרב: לפעמים ננעלים בשמיים "שערי הרחמים",

      ואז אני שולח את הגנבים שלי כדי שיפרצו את המנעולים.

      דרג את התוכן:
        0 תגובות   יום שלישי, 25/2/14, 11:44

        ''

        דרג את התוכן:
          0 תגובות   יום שני, 24/2/14, 11:20

          http://mazaltov.walla.co.il/Article/View.aspx?ArticleID=1424&CategoryID=2

          דרג את התוכן:
            0 תגובות   יום ראשון, 23/2/14, 13:52

            ''

            דרג את התוכן:
              0 תגובות   יום שישי , 21/2/14, 14:14

              כסף הוא הדבר הכי לא נאמן:
              הוא תמיד ימצא דרך לעבור מיד ליד.

              דרג את התוכן:
                0 תגובות   יום חמישי, 20/2/14, 13:34

                 להגדלת הטקסט - לחצו קונטרול וסימן + ביחד.

                 

                וַיַּקְהֵל משֶׁה אֶת כָּל עֲדַת בְּנֵי יִשְׂרָאֵל וַיֹּאמֶר אֲלֵהֶם:

                אֵלֶּה הַדְּבָרִים אֲשֶׁר צִוָּה ה' לַעֲשוֹת אוֹתָם (לה, א).

                 

                רש"י כותב כי הדבר אירע "למחרת יום הכיפורים".

                מכאן לומדים, כי לא רק ביום כיפור עצמו חייב כל אדם

                לפייס את חברו ולהרבות בתפילות סליחה

                כדי להתקרב איש אל אחיו -

                אלא גם "למחרת יום הכיפורים" ובכל ימות השנה

                צריכים להמשיך בכך.

                 

                ''

                  הקמת המשכן במדבר סיני

                 

                ***

                שֵׁשֶׁת יָמִים תֵּעָשֶׂה מְלָאכָה  

                וּבַיּוֹם הַשְּׁבִיעִי יִהְיֶה לָכֶם קוֹדֶשׁ -

                שַׁבַּת שַׁבָּתוֹן לַה' (לה, ב).

                 

                אחד מגדולי ישראל נהג לומר

                את הקידוש בליל שבת מתוך הסידור.

                הוא עשה כן משום שאם יסב איתו לשולחן השבת אורח

                שאינו יודע את הקידוש בעל פה -

                לא יתבייש האורח לאומרו מתוך הסידור.

                 

                ''

                משה ואהרון בראש בני ישראל

                *** 

                 

                לא תְבַעֲרוּ אֵשׁ בְּכֹּל מוֹשְׁבוֹתֵיכֶם בְּיוֹם הַשַּׁבָּת (לה, ג).

                 

                מחלוקות רבות פורצות בין יהודים בשבתות

                משום שאז הם נמצאים ביחד, פנויים מעבודה,

                ולכן נוצרים ביניהם חיכוכים ומריבות.

                לכן מזהירה התורה: "לא תבערו אש" -

                גם אש המחלוקת אסורה בשבת.

                 

                מהטעם הזה תיקנו לומר בתפילות השבת פעמיים את המשפט:

                "תלמידי חכמים מרבים שלום בעולם",

                משפט שבימות החול אומרים אותו פעם אחת בלבד

                (פעם בתפילת "במה מדליקים" בליל שבת

                ופעם בתפילה "אין כאלוהינו" בתפילת מוסף בשבת).

                 

                ''

                משה ואהרון

                 

                ***

                וַיֹּאמֶר משֶׁה אֶל כָּל עֲדַת בְּנֵי יִשְׂרָאֵל לֵאמוֹר:

                זֶה הַדָּבָר אֲשֶׁר צִוָּה ה' לֵאמוֹר:

                קְחוּ מֵאִתְּכֶם תְּרוּמָה לַה',

                כֹּל נְדִיב לִבּוֹ - יְבִיאֶהָ אֵת תְּרוּמַת ה' (לה, ד).

                 

                חכמים למדו מהמילים "קחו מאתכם"

                שהתרומה צריכה לבוא מכסף שהאדם צבר ביושר וכדין

                ולא באמצעות מרמה ועושק.

                "מאתכם" - מכסף שלכם.

                 

                כך גם לומדים מפסוקו של ישעהיו הנביא (נח, ז):

                "הלא פרוס לרעב לחמך" -

                לא נאמר "פרוס לחם", אלא מהלחם שהשגת אותו בהגינות.

                 

                ''

                אהרון וחור אוחזים בידיו של משה במדבר סיני

                  

                ***

                אֵלֶּה פְקוּדֵי הַמִּשְׁכָּן מִשְׁכַּן הָעֵדֻת

                אֲשֶׁר פֻּקַּד עַל פִּי משֶׁה (לח, כא).

                 

                 

                למעשה, לא היה צריך לפקוד ולבדוק

                אם מלאכת בניית המשכן נעשתה כדין וביושר.

                אבל משה הוא שפקד בכל זאת לעשות זאת

                כדי לקיים "והייתם נקיים מה' ומאדם":

                שלא יהיה מישהו שיחשוד כי מנהיגי הציבור

                לקחו לעצמם מכספי התרומות.

                 

                ''

                בני ישראל מול הר סיני האפוף רוח ה'.

                איור מהמאה ה-19.

                 

                 

                ***

                 

                וַיַּרְא משֶׁה אֶת כָּל הַמְּלָאכָה -

                וְהִנֵּה עָשׂוּ אוֹתָהּ כַּאֲשֶׁר צִוָּה ה', כֵּן עָשׂוּ.

                וַיְבָרֶךְ אוֹתָם משֶׁה (לט, מג).

                 

                רש"י כותב כי משה אמר לבני ישראל:

                "יהי רצון שתשרה שכינה במעשה ידיכם

                ויהי נועם ה' אלוהינו עלינו".

                 

                השכינה תשרה - בתנאי שאתם תשתתפו בכך

                "במעשה ידיכם".

                 

                ''

                המנורה וארונות הקודש בפסיפס עתיק

                 ***

                 

                הפרשה מדברת על כספים הניתנים לצדקה.

                רב אחד היה מחלק לעניים תרומות ביד רחבה

                ולא הקפיד לבדוק אם המקבל אכן זקוק לכסף.

                לפעמים עזר גם לגנבים שביקשו את עזרתו.

                העשירים, שנתנו מכספם לרב כדי שיסייע לנזקקים,

                לא היו מרוצים מכך שהוא תומך בגנבים.

                השיב להם הרב: לפעמים ננעלים בשמיים "שערי הרחמים",

                ואז אני שולח את הגנבים שלי כדי שיפרצו את המנעולים.

                דרג את התוכן:
                  0 תגובות   יום רביעי, 19/2/14, 15:27

                  http://103fm.thepost.co.il/programs/Media.aspx?ZrqvnVq=FMKHLJ&c41t4nzVQ=EL

                  דרג את התוכן:
                    0 תגובות   יום רביעי, 19/2/14, 11:22

                    http://www.youtube.com/watch?v=A4LJIcnWEQI

                    דרג את התוכן:
                      2 תגובות   יום שישי , 14/2/14, 14:14

                       

                      ככל שבני הזוג חזקים יותר - הם יכולים להיות חלשים יותר.

                      דרג את התוכן:
                        1 תגובות   יום חמישי, 13/2/14, 15:31

                        להגדלת הטקסט - לחצו קונטרול וסימן + ביחד..

                        כִּי תִשָּׂא אֶת רֹאשׁ בְּנֵי יִשְׂרָאֵל לִפְקֻדֵיהֶם,
                        וְנָתְנוּ אִישׁ כֹּפֶר נַפְשׁוֹ לַה' בִּפְקוֹד אוֹתָם -
                        וְלא יִהְיֶה בָהֶם נֶגֶף בִּפְקוֹד אוֹתָם (ל, יב).


                        את המילה "ונתנו" קוראים אותו דבר גם משמאל לימין.
                        התורה אומרת בכך: מה שאדם נותן לצדקה - יחזור אליו
                        ולכן בסופו של דבר הוא לא יינזק כספית.
                        בגמרא נאמר (מסכת בבא בתרא):
                        "כל הנותן פרוטה לעני, מתברך בשש ברכות".
                        (רבנו יעקב בן אשר, "בעל הטורים")


                        ''

                        משה שובר את לוחות הברית.


                        גוסטב דורה, המאה ה-19.

                        זֶה יִתְּנוּ כָּל הָעוֹבֵר עַל הַפְּקֻדִים:
                        מַחֲצִית הַשֶּׁקֶל בְּשֶׁקֶל הַקוֹדֶשׁ (ל, יג).


                        למה ציווה הקב"ה על משה לגבות מבני ישראל
                        מחצית שקל לצדקה ולא שקל שלם?
                        כדי ללמד את האדם שאינו יכול להגיע לשלמות לבדו,
                        אלא רק לאחר שהוא מצרף אליו אדם נוסף.
                        ולא זו בלבד: אף אדם אינו יודע מי הוא המצטרף אליו
                        כדי להשלים את מחצית השקל שלו לשקל שלם.
                        מכאן לומדים, שהיהודי הפשוט ביותר
                        יכול להשלים בנתינתו את הנתינה של הגדול בעם.


                        ''

                        משה מקבל את לוחות הברית. ציור מהמאה ה-17


                        במרכז המילה "מחצית" - האות צ'.
                        שתי האותיות משני צדי הצ' הן המילה "חי".
                        שתי האותיות הרחוקות מהצ' הן המילה "מת".
                        מכאן רמז: מי שקרוב לצ' - צדקה -
                        יזכה לחיים, שנאמר "צדקה תציל ממוות".

                        עשיר אחד היה נדיב גדול בצדקה.
                        שאלו אותו איך הוא עובר על האיסור לתת תרומות
                        יותר מעשרים אחוז מהרכוש
                        בניגוד לצו שבגמרא (במסכת כתובות):

                        "המבזבז (לצדקה) אל יבזבז יותר מחומש"?

                        השיב העשיר: פעם אחת נכשלתי בעוון הזה,
                        וכדי לכפר על חטאי נתתי צדקה.
                        ואז שוב עברתי על האיסור וביזבזתי יותר מחומש,
                        ולכן היה עלי פעם נוספת לתת צדקה לכפר על החטא הנוסף -
                        וכך הלכתי והסתבכתי...

                        ''

                        הסגידה לעגל הזהב. ציור מהמאה ה-19


                        ֶעָשִׁיר לא יַרְבֶּה וְהַדַּל לא יַמְעִיט מִמַּחֲצִית הַשָּׁקֶל
                        לָתֵת אֶת תְּרוּמַת ה' - לְכַפֵּר עַל נַפְשוֹתֵיכֶם (ל, טו).
                        העשיר לא ירבה את עושרו אם יחסוך מחצית שקל
                        ואילו העני "לא ימעיט" -
                        הוא לא ייעשה עני יותר אם יתן מחצית שקל.

                         

                        ב

                        ''

                        ני ישראל רוקדים סביב עגל הזהב. ציור מה-18

                         

                        שָׁמְרוּ בְנֵי יִשְׂרָאֵל אֶת הַשַּׁבָּת

                        לַעֲשׂוֹת אֶת הַשַּׁבָּת לְדוֹרוֹתָם בְּרִית עוֹלָם.
                        בֵּינִי וּבֵין בְּנֵי יִשְׂרָאֵל אוֹת הִוא לְעוֹלָם (לא, טז).


                        את המילה "ושמרו" אפשר לפרש במובן של "יצפו".
                        כך נאמר על יעקב אבינו אחרי שיוסף בנו סיפר על חלומות הגדולה שלו:
                        "ויקנאו בו אחיו, ואביו שמר את הדבר" (בראשית לז, יא) -


                        יעקב ציפה והמתין לראות אם החלומות יתקיימו.

                        גם בפסוק זה הכוונה במילה "ושמרו" היא,
                        שבני ישראל יצפו מתי כבר תגיע השבת כדי לשמוח בה.


                        (רבי חיים בן עטר, מחבר "אור החיים")


                        ''

                        הדלקת נרות שבת

                         


                        וַיְדַבֵּר ה' אֶל מֹשֶׁה: לֶךְ רֵד!
                        כִּי שִׁחֵת עַמְּךָ אֲשֶׁר הֶעֱלֵיתָ מֵאֶרֶץ מִצְרָיִם -
                        סָרוּ מַהֵר מִן הַדֶּרֶךְ אֲשֶׁר צִוִּיתִם, עָשׂוּ לָהֶם עֵגֶל, מַסֵּכָה,
                        וַיִּשְׁתַּחֲווּ לוֹ וַיִּזְבְּחוּ לוֹ וַיֹּאמְרוּ:
                        אֵלֶּה אֱלוֹהֶיךָ יִשְׂרָאֵל
                        אֲשֶׁר הֶעֱלוּךָ מֵאֶרֶץ מִצְרָיִם (לב, ז).
                        אם העם השחית את דרכו בעשיית עגל הזהב -
                        אז "לך רד":
                        אתה, משה, חייב לרדת על העם
                        הנמצא בירידה רוחנית, ולא להתרחק ממנו בגלל מעשיו.

                        דרג את התוכן:
                          1 תגובות   יום רביעי, 12/2/14, 17:00

                          ''

                          ''

                          דרג את התוכן:

                            פרופיל

                            בני דון-יחייא
                            1. שלח הודעה
                            2. אוף ליין
                            3. אוף ליין

                            ארכיון

                            פיד RSS