כותרות TheMarker >
    ';

    "טובים השניים" - מופע הומוריסטי מאת עו"ד בני דון יחייא

    מופע הומוריסטי של עו"ד בני דון-יחייא (מומחה לדיני משפחה). סיפורים, חיוכים, בדיחות ואמרות על נשים וגברים וצרות אחרות. המופע סוקר את התחנות העיקריות בחיי בני-הזוג: חיזור, נישואין, ילדים, כסף, נאמנות ועוד.
    פסנתר, שירה וניהול מוסיקלי: חן גוסלר

    ארכיון : 3/2014

    0 תגובות   יום שני, 31/3/14, 14:40

    ''

    דרג את התוכן:
      0 תגובות   יום ראשון, 30/3/14, 15:32

      ''

      דרג את התוכן:
        0 תגובות   יום שישי , 28/3/14, 14:08

        עצה לבני זוג:
        אל תתפשרו מתוך פחד ואל תפחדו להתפשר.

        דרג את התוכן:
          0 תגובות   יום חמישי, 27/3/14, 16:11

          להגדלת הטקסט - לחצו קונטרול וסימן + ביחד.

           

          ''

          ברית מילה.  ציור מתוך תנ"ך מהמאה ה-14


          וּבַיּוֹם הַשְּׁמִינִי יִמּוֹל בְּשַׂר עָרְלָתוֹ (יב, ג).


          בטקס ברית  המילה אומרים:

          "זה הקטן גדול יהיה. כשם שנכנס  לברית-

          כן ייכנס לתורה ולחופה ולמעשים טובים".

           

          למה אומרים ברכה זאת רק בברית המילה ולא באירועים אחרים?

          משום שממצוות המילה אי אפשר להיפרד לעולם,

          ולכן מאחלים לתינוק כי גם משאר המצוות לא ייפרד כל חייו.

           

          הברכה מופנית להוריו של התינוק:

          כדי ש"זה הקטן" יישאר יהודי גם כש"גדול יהיה" -

          עליכם לדאוג לחינוכו לתורה, לחופה עם בן עמו

          ולמעשים טובים של צדקה וחסד הגודשים את תורת ישראל.

           

          ''

          ברית מילה. ציור מתוך תנ"ך מהמאה ה-14

           

          וּשְׁלוֹשִׁים יוֹם וּשְׁלוֹשֶׁת יָמִים תֵּשֵׁב בִּדְמֵי טָהֳרָה.

          בְּכָל קוֹדֶשׁ לֹא תִגָּע וְאֶל הַמִּקְדָּשׁ לֹא תָבוֹא

          עַד מְלֹאת יְמֵי טָהֳרָהּ (יב, ד).


          חפץ עדין רגיש לפגיעה יותר מחפץ גס.

          בד לבן מתלכלך מהר יותר מאריג כהה.

          בגד עשוי מאריג דק ויקר פגיע מזה שנתפר מאריג צבעוני פשוט.

           

          האדם הראשון נברא מחומר מחוספס ומגושם: האדמה.

          האשה נוצרה מחומר נאצל ממנו - גוף האדם.

          לכן דיני הטומאה והטהרה רבים יותר

          לגבי נשים מאשר לגבי גברים כי הן רגישות יותר.

           

          ''

          אהרון הכהן לובש אפוד במדבר סיני.

          משה אחיו לידו.

          ציורו של יאן לואיקן, המאה ה-17.


          וְרָאָה הַכֹּהֵן אֶת הַנָּגַע -

          וְהִסְגִּיר אֶת הַנֶּגַע שִׁבְעַת יָמִים (יג, נ).


          נגעים באים בשל חטא לשון הרע.

          על אחד מגדולי ישראל מסופר שהיה מקפיד מאוד בשמירת הלשון

          ואף מאבק לשון הרע נזהר שלא יאמר מילה רעה על אף אדם.

           

          פעם היה חייב לומר על אדם מסוים שהוא שקרן,

          אך כיוון שלא יכול היה להוציא מילה זו מפיו, אמר:

          האיש הזה הוא בעל זיכרון נפלא.

          יש כאלה הזוכרים דברים מלפני עשר שנים.

          יש בעלי זיכרון מעולה הזוכרים דברים מלפני עשרים שנה.

          ויש בעלי זיכרון מופלג הזוכרים דברים מלפני שלושים שנה.

          והאיש הזה - הוא זוכר דברים שלא היו מעולם.

           

           

           

          פעם הלך החפץ חיים בעירו. עצר אותו אדם שרק הגיע לעיר ושאל אותו:

          היכן גר הרב הצדיק שלכם, החפץ חיים?

          השיב לו החפץ חיים: הוא לא רב וגם לא צדיק גדול כל כך.

          התפלא השואל ואמר כי כך יצא שמו של הרב בעולם היהודי כולו.

          השיב לו החפץ חיים: אני מכיר אותו היטב

          ולכן יכול לומר לך שזו הפרזה גדולה.

          כעס היהודי וקילל את החפץ חיים קללות קשות.

           

          כשהגיע החפץ חיים לביתו, פגש שם באותו אדם שהמתין לו.

          נבהל האיש כשראה כי ביזה את הצדיק הגדול והשפילו.

          הרגיע אותו החפץ חיים ואמר לו שלא עשה כל דבר רע

          ובצדק הגיעו לו הקללות: משום שאסור לאדם

          לדבר לשון הרע לא רק על אחרים - אלא גם על עצמו.

           

          ''

          החפץ חיים

          דרג את התוכן:
            0 תגובות   יום שני, 24/3/14, 12:18

            ''

            דרג את התוכן:
              0 תגובות   יום ראשון, 23/3/14, 10:07

              ''

              דרג את התוכן:
                0 תגובות   יום שישי , 21/3/14, 14:12

                אהבה דומה לכספית בכף היד:
                פתחו את  היד -  היא נשארת. 
                אגרפו אותה -  והיא תחמוק  מיד.
                (דורותי פארקר)

                דרג את התוכן:
                  1 תגובות   יום חמישי, 20/3/14, 14:43

                  להגדלת הטקסט - לחצו קונטרול וסימן + ביחד.

                   

                   

                  וַיִּקְחוּ בְנֵי אַהֲרוֹן, נָדָב וַאֲבִיהוּא, אִישׁ מַחְתָּתוֹ

                  וַיִּתְּנוּ בָהֵן אֵשׁ וַיָּשִׂימוּ עָלֶיהָ קְטוֹרֶת -

                  וַיַּקְרִיבוּ לִפְנֵי ה' אֵשׁ זָרָה אֲשֶׁר לֹא צִיוָּה אוֹתָם (י, א).

                   


                   אש זרה מסוכנת יותר כשהיא מבוססת על קנאות דתית -

                  "לפני ה' ".

                  ''

                  אהרון בציור קיר מהמאה ה-18

                  בכנסיה רוסית.

                   

                  וַיֹּאמֶר משֶׁה אֶל אַהֲרוֹן: הוּא אֲשֶׁר דִּיבֶּר ה' לֵאמוֹר -

                  בִּקְרוֹבַי אֶקָּדֵשׁ וְעַל פְּנֵי כָל הָעָם אֶכָּבֵד. וַיִּדּוֹם אַהֲרוֹן (י, ג).

                   

                  שאלו אחד מגדולי הרבנים שהיה ידוע כמי שלא הירבה לדבר

                  מי לימד אותו את חוכמת השתיקה.

                  עמד הרב להשיב לשאלה, ואז שקל בדעתו ונהג גם הפעם 

                  בחוכמתו זו - ולא ענה.

                   

                  ''

                  מותם של נדב ואביהו.

                  משה ואהרון מתבוננים בהם. ציור מהמאה ה-17.

                   


                  וַיִּדּוֹם אַהֲרוֹן (י, ג).

                   

                  רש"י כותב: "קיבל אהרון שכר על שתיקתו".

                   

                  רבים מאיבריו של האדם כפולים:

                  שתי רגליים, שתי ידיים, שתי עיניים, שתי אוזניים 

                  אבל פה יש אחד בלבד -

                  כדי שהאדם ידבר רק מחצית ממה שהוא רואה ושומע.

                   

                  ''

                  נדב ואביהו מדליקים את האש הזרה.

                  מאחוריהם - משה ואהרון. ציור מתוך תנך עתיק.

                   

                  וַיְדַבֵּר אַהֲרוֹן אֶל משֶׁה:

                  הֵן הַיּוֹם הִקְרִיבוּ אֶת חַטָּאתָם וְאֶת עוֹלָתָם לִפְנֵי ה'...

                  וַיִּשְׁמַע מֹשֶׁה וַיִּיטַב בְּעֵינָיו (י, יט-כ).

                   

                  רב אחד התארח בשבת אצל חברו, רב העיר.

                  המארח ביקש מהאורח לומר דבר תורה בסעודה.

                  נקלע האורח למבוכה: לסרב לרב העיר לא ראוי,

                  אך גם לומר תורה בפני רב העיר היה קשה לו.

                   

                  אחרי התלבטות קצרה אמר האורח את הפסוק הנ"ל:

                  "וישמע משה וייטב בעיניו", והסביר למארחו

                  כי משה היה זה שתמיד אמר תמיד את דברי התורה, ואהרון אחיו שמע.

                   

                  בפסוק זה התהפך הסדר: "וידבר אהרון אל משה",

                  שהקשיב לאחיו "וייטב בעיניו" - משום שמשה נכח כי טוב יותר

                  לשמוע דברי טעם מאחרים מאשר לדבר ולשמוע רק את עצמך.

                   

                  ''

                  נדב ואביהו ליד המזבח במשכן במדבר סיני

                   

                  וְאֶת אֵלֶּה תְּשַׁקְּצוּ מִן הָעוֹף לֹא יֵאָכְלוּ שֶׁקֶץ הֵם...

                  וְאֵת הַחֲסִידָה הָאֲנָפָה לְמִינָהּ וְאֶת הַדּוּכִיפַת וְאֶת הָעֲטַלֵּף (יא, יג, יט).

                   

                  הפסוק מדבר על עופות טמאים האסורים לאכילה.

                   

                  בגמרא (מסכת חולין סג) נאמר:

                  "למה נקרא שמה חסידה? 

                  שעושה חסידות (מעשי חסד) עם חברותיה".

                  אם כן, החסידה צריכה היתה להימנות בין העופות הכשרים?

                   

                   

                  התשובה לתמיהה הזאת היא, שהחסד שעושה החסידה הוא עם חברותיה בלבד,

                  בעוד שבעלי מידת החסד נוהגים במעשי הצדקה כלפי כולם

                  בלי להפלות בין אדם לאדם, בין חברים לשאינם חברים.

                  והיה מי שאמר כי החסידה היא עוף טמא משום שהיא נוהגת כמנהג חסידים מסוימים,

                  שבמקום לעזור לחבריהם במזונות - הם מפטמים אותם בחסידות.


                  דרג את התוכן:
                    0 תגובות   יום שני, 17/3/14, 16:23

                    ''

                    דרג את התוכן:
                      0 תגובות   יום שני, 17/3/14, 13:31

                      http://www.sabrespro.co.il/newmedia/benny/uno1.jpg

                      דרג את התוכן:
                        0 תגובות   יום שישי , 14/3/14, 15:12

                        האם המסכות עוזרות לזוגיות?

                        http://www.hadiscontaim.co.il/?p=1485

                        ''

                        דרג את התוכן:
                          0 תגובות   יום שישי , 14/3/14, 13:32

                          ככל שהמצב בין בני הזוג יותר רגיש –
                          מומלץ להיות יותר גמיש.

                          דרג את התוכן:

                            פרופיל

                            בני דון-יחייא
                            1. שלח הודעה
                            2. אוף ליין
                            3. אוף ליין

                            ארכיון

                            פיד RSS