כותרות TheMarker >
    ';

    "טובים השניים" - מופע הומוריסטי מאת עו"ד בני דון יחייא

    מופע הומוריסטי של עו"ד בני דון-יחייא (מומחה לדיני משפחה). סיפורים, חיוכים, בדיחות ואמרות על נשים וגברים וצרות אחרות. המופע סוקר את התחנות העיקריות בחיי בני-הזוג: חיזור, נישואין, ילדים, כסף, נאמנות ועוד.
    פסנתר, שירה וניהול מוסיקלי: חן גוסלר

    ארכיון : 2/2015

    0 תגובות   יום שישי , 27/2/15, 14:14

    לטעות זה אנושי, אבל להאשים את בן הזוג בטעות -
    זה עוד יותר אנושי.

    דרג את התוכן:
      0 תגובות   יום חמישי, 26/2/15, 14:41

      ''

      דרג את התוכן:
        0 תגובות   יום חמישי, 26/2/15, 13:44

         להגדלת הטקסט - לחצו קונטרול וסימן + ביחד

         

        ''

        משה ואהרון אחיו. ציור מהמאה ה-17

         

        ***

        וְאַתָּה הַקְרֵב אֵלֶיךָ אֶת אַהֲרוֹן אָחִיךָ וְאֶת בָּנָיו אִתּוֹ 

        מִתּוֹךְ בְּנֵי יִשְׂרָאֵל לְכַהֲנוֹ לִי.  (כח, א)


        משה נטה להתבודד במדבר מצעירותו, כבר בהיותו רועה צאן.

        כך נהג גם כשהחל להנהיג את העם: 

        "ומשה יקח את האוהל ונטה לו מחוץ למחנה" (לג, ז).

        אהרן אחיו היה שונה ממנו:

        הוא היה מעורב בתוך בני ישראל  - 

        "אוהב את הבריות ומקרבן לתורה" (פרקי אבות א, יב).

        לכן אמר הקב"ה למשה: "הקרב אליך את אהרן" -

        קרב אליך את מידותיו של אהרן, התקרב אל האנשים  כפי שמנהיג צריך לנהוג.

         

        ''

        מנורת שבעת הקנים בפסיפס עתיק

         

        ***

        אל תרוממו את המנהיג, אלא קרבו אותו אליכם. 

        חסידים שיבחו פעם את רבם באוזני יריביו:

        הרבי שלנו גדול כל כך עד שהוא מתרומם עד הרקיע.

        השיבו המתנגדים: והרבי שלנו קטן כל כך - ולכן הרקיע מתכופף אליו.

         

        ''

        ארון הקודש מוכנס לבית המקדש. ציור מהמאה ה-18

         

        ***

        וְאַתָּה תְּצַוֶּה אֶת בְּנֵי יִשְׂרָאֵל 

        וְיִקְחוּ אֵלֶיךָ שֶׁמֶן זַיִת זָךְ כָּתִית לַמָּאוֹר לְהַעֲלוֹת נֵר תָּמִיד.

        בְּאוֹהֶל מוֹעֵד, מִחוּץ לַפָּרוֹכֶת אֲשֶׁר עַל הָעֵדֻת,

         יַעֲרוֹךְ אוֹתוֹ אַהֲרוֹן וּבָנָיו מֵעֶרֶב עַד בֹּוֹקֶר לִפְנֵי ה'. (כז, כ-כא)


        "להעלות  נר תמיד": 

        בלבו של כל אדם צריך תמיד לדלוק נר.

         אבל לא רק "באוהל מועד", בבית הכנסת, אלא גם "מ ח ו ץ  לפרוכת" -

        בעבודתו ובעסקיו, בבואו בציבור ובמגעיו עם אנשים יום יום -

        אור הנר ישפיע תמיד טוב על היחסים בין בני האדם וישפר אותם.

        (הרשי"ל)

         

        ***

        וְזֶה אֲשֶׁר תַּעֲשֶׂה עַל הַמִּזְבֵּחַ: 

        כְּבָשִׂים בְּנֵי שָׁנָה שְׁנַיִם לַיּוֹם תָּמִיד. (כט, לח)


        כל יהודי צריך שיהיו איתו תמיד שני "תמידים"

        האחד - "שיוותי ה' לנגדי תמיד" והשני - "וחטאתי נגדי תמיד".

         

        רב אחד התארח אצל חברו, אף הוא רב, שהיה שקוע תמיד בלימוד

        ולא הקפיד על זמני מנוחה, אכילה ושינה.

        כשנפרדו, אמר לו האורח: אני מאחל לך שיתקיים בך "שניים ליום תמיד".

        שאל המארח למה הכוונה, והאורח השיב:

        השולחן ערוך, בחלק אורח חיים, מתחיל במילים "שיוויתי ה' לנגדי תמיד"

        ומסיים במילים " וטוב לב משתה תמיד".

        אני מאחל לך אם כן ששני "התמידים" לא יתערבבו אצלך,

        אלא שבשעה הנכונה ללמוד - תלמד, ובשעה  הדרושה לאכילה - תאכל.

         

        ''

        בגדי הכהן הגדול. יאן לואיקן, המאה ה-17

         

        ***

        וְשָׁכַנְתִּי בְּתוֹךְ בְּנֵי יִשְׂרָאֵל וְהָיִיתִי לָהֶם לֵאלוֹהִים. (כט, מה)

         

        אמרו לאחד מגדולי ישראל בהיותו נער: 

        אם תשיב היכן אלוהים נמצא - תקבל מטבע זהב.

        השיב הנער: אם תאמרו לי היכן אלוהים איננו נמצא - תקבלו ממני שני מטבעות.

         

        ואת רבי מנחם מנדל מקוצק שאלו בצעירותו היכן דר ריבונו של עולם.

        תשובתו היתה: בכל מקום שנותנים לו להיכנס.

         

        ''

        משה ואהרן אוחזים בעשרת הדיברות

        דרג את התוכן:
          0 תגובות   יום שלישי, 24/2/15, 10:46

          חברות וחברים -התחלתי לנהל את פורום "דיני משפחה" באתר תפוז.

          כדי להיכנס לחצו על הקישור הבא:http://www.tapuz.co.il/forums2008/forumpage.aspx?forumid=14

          ומי שישאל שאלות ויתייעץ - ייענה.

          דרג את התוכן:
            0 תגובות   יום שישי , 20/2/15, 14:10

            אומרים שהנישואין נעשים בשמיים.
            וכך גם ברקים ורעמים.

            דרג את התוכן:
              0 תגובות   יום חמישי, 19/2/15, 15:43

              להגדלת הטקסט - לחצו קונטרול וסימן + ביחד.

               

              ''

              ארון הברית מוכנס למשכן במדבר

               

              ***

              יְדַבֵּר ה' אֶל משֶׁה לֵּאמוֹר

              דַּבֵּר אֶל בְּנֵי יִשְׂרָאֵל וְיִקְחוּ לִי תְּרוּמָה.

              מֵאֵת כָּל אִישׁ אֲשֶׁר יִדְּבֶנּוּ לִבּוֹ תִּקְחוּ אֶת תְּרוּמָתִי. (כה, א)


              פרשת תרומה באה אחרי פרשת משפטים,ללמד שלא די לחיות לפי החוק, ביושר וללא עבירות -

              אלא עיקר ההתנהלות צריכה להיות לפנים משורת הדין:

              לעזור לנזקקים, לתת יד, לסייע ולתרום

               

              ***

              צדקה היא מצוות עשה.

              למה אם כן לא מברכים עליה כשם שנוהגים לפני כל מצווה אחרת?

              משום שאם היה צורך לברך לפני קיום מצוות צדקה,

              היו אנשים מקדימים למתן הצדקה הכנות שונות:

              טובלים במקווה, נוטלים ידיים - ובינתיים היה העני גווע מרעב...

               

              וחרז הרהמצ"ז:

              עשיר קמצן ואווז מפוטם - מביאים תועלת רק בקצם.

               

              ''

              מלאך מתגלה להגר במדבר. ישמעאל - בצד  .פיטר לסטמן, המאה ה-17

               

              ***

              וְהָיוּ הַכְּרֻבִים פוֹרְשֵׂי כְנָפַיִם לְמַעְלָה

              סוֹכְכִים בְּכַנְפֵיהֶם עַל הַכַּפוֹרֶת וּפְנֵיהֶם אִישׁ אֶל אָחִיו -

              אֶל הַכַּפוֹרֶת יִהְיוּ פְּנֵי הַכְּרֻבִים. (כה, כ)

               

              מדובר בדמויות המלאכים שקישטו את ארון הקודש במשכן שהוקם במדבר סיני.

              מצורת המלאכים יש ללמוד שתי תכונות שראוי כי יהיו בכל אדם:

              עליו לפרוש כנפיים למעלה - בשאיפה להתקדם ולעלות מעלה מעלה,

              אך עם זאת לנהוג "ופניהם איש אל אחיו" -

              לא להתעלם מהסביבה, מהמשפחה ומהחברים.

               

              ''

              מלאכים מקשטים ארון קודש. שער של מחזור

               

              ***

              וְעָשׂוּ לִי מִקְדָּשׁ וְשָׁכַנְתִּי בְּתוֹכָם.  (כה, ח)

               

              מדוע לא נאמר "ושכנתי בתוכו", בתוך המקדש?

              כי מי שמקיים את מצוות התורה בקדושה הוא בבחינת מקדש,

              ולו  מבטיח הקב"ה: אשכון בתוכך.

               

              ''

              שלושת המלאכים מבקרים את אברהם אבינו

              דרג את התוכן:
                0 תגובות   יום שלישי, 17/2/15, 14:12

                ''

                דרג את התוכן:
                  0 תגובות   יום ראשון, 15/2/15, 16:40

                  ''

                  דרג את התוכן:
                    0 תגובות   יום שישי , 13/2/15, 14:11

                    כשגבר פותח את דלת המכונית בפני אישה, יש לכך שני הסברים:
                    או שהמכונית חדשה - או שהאישה חדשה.

                    דרג את התוכן:
                      0 תגובות   יום חמישי, 12/2/15, 14:31

                      להגדלת הטקסט - לחצו קונטרול וסימן + ביחד

                       

                      ''

                      בני ישראל עובדים בפרך במצרים

                       

                      ***

                      וְאֵלֶּה הַמִּשְׁפָּטִים אֲשֶׁר תָּשִׂים לִפְנֵיהֶם. (כא, א)


                      "המשפטים" - ראשי תיבות:

                      הדיין מצווה שיעשה פשרה טרם יעשה משפט

                      (רבנו יעקב בן אשר, "בעל הטורים").

                       

                      ***

                      וְאִם אָמוֹר יֹאמַר הָעֶבֶד:  

                      אָהַבְתִּי אֶת אֲדוֹנִי, אֶת אִשְׁתִּי וְאֶת בָּנָי לא אֵצֵא חוֹפְשִׁי -

                      וְהִגִּישׁוֹ אֲדוֹנָיו אֶל הָאֱלוֹהֶים,

                      וְהִגִּישׁוֹ אֶל הַדֶּלֶת אוֹ אֶל הַמְּזוּזָה,

                      וְרָצַע אֲדוֹנָיו אֶת אוֹזְנוֹ בַּמַּרְצֵעַ וַעֲבָדוֹ לְעוֹלָם.  (כא, ה)

                       

                      למה נענש העבד העברי בשל רצונו להישאר עבד?

                      משום שהקדים להצהיר על אהבת אדונו לפני אהבת אשתו וילדיו.

                       

                      ''

                      "עבדים היינו לפרעה במצרים"

                       

                      ***

                      וְכִי יִנָּצוּ אֲנָשִׁים וְנָגְפוּ אִשָּׁה הָרָה וְיָצְאוּ יְלָדֶיהָ  

                      וְלא יִהְיֶה אָסוֹן - עָנוֹשׁ יֵעָנֵשׁ...

                      וְאִם אָסוֹן יִהְיֶה - וְנָתַתָּה נֶפֶשׁ תַּחַת נָפֶשׁ,

                      עַיִן תַּחַת עַיִן, שֵׁן תַּחַת שֵׁן. (כא, כב)


                      בגמרא מפרשים כי במילים "עין תחת עין"

                      הכוונה לפיצוי של ממון תמורת האיבר שנפגע, ולא פגיעה בגופו של המזיק.

                      הגאון מווילנה מצא רמז לדבר בכך שלא נאמר "עין בעד עין" או לשון דומה.

                      ועל המילים "תחת עין" הוא אמר שיש לראות מהי האות שבאה אחרי המילה עין:

                      אחרי ע' - פ'. אחרי י' - כ'. אחרי נ' - ס'.

                      ראשי תיבות כ ס ף.

                       

                      ''

                      משה רבנו ולוחות הברית

                       

                      ***

                      אַחֲרֵי רַבִּים לְהַטּוֹת. (כג, ב)


                      יש לנקוט משנה זהירות ביישום צו זה, שכן האמת אינה מצויה דווקא בידי הרוב.

                      לא פעם נוהים אנשים אחרי הרוב בלא לבדוק את הדברים לגופם, ואז מתקיים בהם:

                      אחרי רבים ל ה ט ע ו ת.

                      (הרשב"ד)

                       

                      וחרז הרהמצ"ז:

                      לעתים, האמת מצויה דווקא בידי המעטים.

                       

                      ***

                      מִדְּבַר שֶׁקֶר תִּרְחָק. (כג, ז).


                      בגמרא נאמר: "אין אליהו הנביא בא

                      אלא לרחק המקורבין בזרוע ולקרב המרוחקין בזרוע".

                      על משפט זה פורשו המילים אמת ושקר כך:

                      אותיות אמת רחוקות זו מזו לחלוטין -

                      א' - האות הראשונה באלף בית.

                      ת' - אות האחרונה.

                      מ' - האות האמצעית.

                      אותיות המילה שקר, לעומת זאת, סמוכות אחת לשניה.

                       

                      השקר מצוי בעולמנו, כי אנשים מתפתים ללכת בדרך הקלה והקרובה,

                      כמו שאותיות המילה  "שקר" צמודות זו לזו.

                      האמת לעומת זאת דרכה ארוכה וקשה יותר.

                       

                      באמרה הנ"ל מבשרים חז"ל כי בעתיד, כשאליהו הנביא יופיע,

                      יתקרבו המרוחקים - אותיות אמת - זו לזו והעולם יהיה עולם של אמת.

                      ומנגד, יתרחקו המקורבים - אותיות שקר - והכזב ייעלם מן העולם.

                       

                      ''

                      עבדים משרתים את אדוניהם. פסיפס מהמאה ה-15

                       

                      ***

                      רבי אלימלך מליז'נסק אמר:

                       

                      בשעה שאבוא לעולם הבא וישאלוני: למדת תורה?

                      אומר: לא.

                      ישאלו אותי: נזהרת בתפילה?

                      אענה: לא.

                      עסקת במצוות ובמעשים טובים?

                       לא!

                      אם כך,  יאמרו לי, הרי אתה מקיים את הציווי

                      "מדבר שקר תרחק", אתה דובר אמת -

                      ומטעם זה בלבד אתה ראוי לעולם הבא.

                      דרג את התוכן:
                        0 תגובות   יום ראשון, 8/2/15, 15:58

                        ''

                        דרג את התוכן:
                          0 תגובות   יום שישי , 6/2/15, 14:11

                          טעות לחשוב שמה שלא הולך בכוח - הולך ביותר כוח.

                          דרג את התוכן:

                            פרופיל

                            בני דון-יחייא
                            1. שלח הודעה
                            2. אוף ליין
                            3. אוף ליין

                            ארכיון

                            פיד RSS