כותרות TheMarker >
    ';

    "טובים השניים" - מופע הומוריסטי מאת עו"ד בני דון יחייא

    מופע הומוריסטי של עו"ד בני דון-יחייא (מומחה לדיני משפחה). סיפורים, חיוכים, בדיחות ואמרות על נשים וגברים וצרות אחרות. המופע סוקר את התחנות העיקריות בחיי בני-הזוג: חיזור, נישואין, ילדים, כסף, נאמנות ועוד.
    פסנתר, שירה וניהול מוסיקלי: חן גוסלר

    ארכיון : 11/2016

    0 תגובות   יום שלישי, 29/11/16, 13:26

    https://www.youtube.com/watch?v=2_dkprj8Dr4

    דרג את התוכן:
      0 תגובות   יום ראשון, 27/11/16, 16:29

      https://www.youtube.com/watch?v=EkPQMPe-h9I

      דרג את התוכן:
        0 תגובות   יום ראשון, 27/11/16, 13:07

        http://www.motke.co.il/index.php?idr=400&p=2011749

         

        ''

        דרג את התוכן:
          0 תגובות   יום שישי , 25/11/16, 14:15

          מי שאומר כל הזמן אני - הוא עני.

           

          ''

          דרג את התוכן:
            0 תגובות   יום חמישי, 24/11/16, 20:34

            להגדלת הטקסט - לחצו קונטרול וסימן + ביחד.

             

            ''

            מערכת המכפלה בחברון. דייוויד רוברטס, המאה ה-19

             

            וַיְהִי הוּא טֶרֶם כִּילָּה לְדַבֵּר, וְהִנֵּה רִבְקָה יוֹצֵאת ...וְכַדָּהּ עַל שִׁכְמָהּ... 

            וַתֵּרֶד הָעַיְנָה וַתְּמַלֵּא כַדָּהּ וַתָּעַל.

            וַיָּרָץ הָעֶבֶד לִקְרָאתָהּ וַיֹּאמֶר:

            הַגְמִיאִינִי נָא מְעַט מַיִם מִכַּדֵּךְ. (כד, טו-יז)

             

            "מעט מים מכדך": כל מילה מתחילה באות מ' - 40 בגימטריה, וביחד 120.

            רמז לכך שמי שנוהג בחסד ומאכיל ומשקה את הנזקק, יזכה ל-120 שנה.

            (הרהמצ"ז)

             

            ''

            רבקה ואליעזר ליד הבאר. ניקולא פוסן, המאה ה-17

             

            ***

            הִנֵּה אָנוֹכִי נִיצָּב עַל עֵין הַמָּיִם, וְהָיָה הָעַלְמָה הַיּוֹצֵאת לִשְׁאוֹב, וְאָמַרְתִּי אֵלֶיהָ:

            הַשְׁקִינִי נָא מְעַט מַיִם מִכַּדֵּךְ, וְאָמְרָה אֵלַי: 

            גַּם אַתָּה שְׁתֵה וְגַם לִגְמַלֶּיךָ אֶשְׁאָב - הִיא הָאִשָּׁה אֲשֶׁר הוֹכִיחַ ה' לְבֶן אֲדוֹנִי.  

            אֲנִי טֶרֶם אֲכַלֶּה לְדַבֵּר אֶל לִבִּי,

            וְהִנֵּה רִבְקָה יוֹצֵאת וְכַדָּהּ עַל שִׁכְמָהּ, וַתֵּרֶד הָעַיְנָה וַתִּשְׁאָב. 

            וָאוֹמַר אֵלֶיהָ: הַשְׁקִינִי נָא.

            וַתְּמַהֵר וַתּוֹרֶד כַּדָּהּ מֵעָלֶיהָ וַתֹּאמֶר: שְׁתֵה וְגַם גְּמַלֶּיךָ אַשְׁקֶה. (כד, מג-מו)

             

            אליעזר, בראותו כי רבקה מגלה חמלה גם כלפי הגמלים, 

            התרגש להיווכח כי תקוותו התממשה.

            הוא הודה לריבונו של עולם "אשר הנחני בדרך אמת לקחת את בת אחי אדוני לבנו" (כד, מח),

            ובעלי לצון אומרים, שהוא בוודאי גם הוסיף ברכה : 

            "אשירה  לה' כי גמל עלי"... (תהילים יג, ו).

            (הרשי"ל)

             

            ''

            אברהם אבינו ויצחק בנו. ציור מהמאה ה-18

             

            ***

             שְׁמָעֵנוּ אֲדוֹנִי, נְשִׂיא אֱלוֹהִים אַתָּה בְּתוֹכֵנוּ - 

            בְּמִבְחַר קְבָרֵינוּ קְבוֹר אֶת מֵתֶךָ. (כג, ו)

             

            כך אומרים בני חת לאברהם אבינו, שביקש לרכוש מהם

            את מערת המכפלה כדי לקבור את שרה אשתו.

             

            פעם באו שני אנשים להתדיין בפני אחד מגדולי ישראל.

            שניהם רכשו לעצמם קברים ביחד, ועכשיו פרצה מריבה ביניהם,

            וכל אחד טוען שחלקת הקבר הטובה יותר היא שלו.

            שמע הרב את הטענות ופסק:

            מי שימות ראשון - לו תהיה אחוזת הקבר המשובחת.

            מאותה שעה פסקה ביניהם המריבה..

             

            ''

            רבקה משקה את אליעזר עבד אברהם שנשלח למצוא כלה ליצחק.

            אסטבן מוריליו, המאה ה-17.

             

            ***

            וְאַבְרָהָם זָקֵן בָּא בַּיָּמִים. (כד, א)

             

            אחרי ששרה מתה, קפצה הזקנה על אברהם

            משום שאשה אהובה מצעירה את בן זוגה, ואשה שאינה אהובה - מצערת את בעלה.

            כשנשאר אברהם לבדו, ניכר בו מיד גילו המופלג.

             

            ''

            רבקה ואליעזר. גוסטב דורה, המאה ה-19

             

            ***

            וַיְבִאֶהָ יִצְחָק הָאוֹהֱלָה שָׂרָה אִמּוֹ

            וַיִּקַּח אֶת רִבְקָה וַתְּהִי לוֹ לְאִשָּׁה - וַיֶּאֱהָבֶהָ. (כד, סז)

             

            לא כבימינו, שתחילה מתאהבים ולאחר החתונה מצטננת לעתים האהבה,

            אצל יצחק התנהלו הדברים הפוך: 

            תחילה "ותהי לו לאשה", ורק לאחר מכן - "ויאהבה".

            וקשר כזה מחזיק מעמד זמן רב.

             



            דרג את התוכן:
              0 תגובות   יום חמישי, 24/11/16, 15:20

              https://www.youtube.com/watch?v=-oYrYrLNiOY

              דרג את התוכן:
                0 תגובות   יום רביעי, 23/11/16, 13:21

                http://www.motke.co.il/index.php?idr=400&p=2011749

                דרג את התוכן:
                  0 תגובות   יום שישי , 18/11/16, 14:09

                  אל תתבגרו עד הסוף -
                  אחרת תתחילו להזקין.

                   

                  ''

                  דרג את התוכן:
                    0 תגובות   יום חמישי, 17/11/16, 20:37

                    להגדלת הטקסט - לחצו קונטרול וסימן + ביחד.

                     

                    ''

                    הדלקת נרות שבת

                     

                    וַיֹּאמֶר יִצְחָק אֶל אַבְרָהָם אָבִיו וַיֹּאמֶר: אָבִי.

                    וַיֹּאמֶר: הִנֶּנִּי בְנִי.

                    וַיֹּאמֶר: הִנֵּה הָאֵשׁ וְהָעֵצִים - וְאַיֵּה הַשֶּׂה לְעוֹלָה?

                    וַיֹּאמֶר אַבְרָהָם: אֱלוֹהִים יִרְאֶה לּו הַשֶּה לְעוֹלָה בְּנִי.

                    וַיֵּלְכוּ שְׁנֵיהֶם יַחְדָּו. (כב, ז-ח)

                     

                     "שניהם יחדיו" - ראשי תיבות: "שי".

                     כאשר אב וילדיו מהלכים ביחד, באחווה ובקירבה - ומצב זה אינו מובן תמיד מאליו -

                     הרי זו כמתנה יקרה ששניהם זוכים בה.

                     (הרהמצ"ז)

                     

                    ''

                    אברהם, יצחק והאייל. בול משנת 1978

                     

                    ***

                    וַאֲנִי וְהַנַעַר נֵלְכָה עַד כֹּה. (כב, ה)

                     

                    "כה" - ראשי תיבות: ככוכבי השמיים.

                     זו ההבטחה שהבטיח הקב"ה לאברהם:

                     "ויוצא אותו החוצה ויאמר לו: הבט נא השמימה וספור הכוכבים

                    אם תוכל לספור אותם. ויאמר לו: כה יהיה זרעך" (טו, ה).

                    (הרשי"ל)

                     

                    ''

                    העקידה. רמברנדט, המאה ה-17

                     

                    ***

                    "החפץ חיים" נהג לשיר את הפיוט שנוהגים לשיר בערב שבת,

                    "שלום עליכם מלאכי השלום", באמצע הסעודה ולא לפניה.

                    הוא הסביר: האורחים רעבים ולא יכולים לחכות, אבל המלאכים יכולים להמתין.

                     

                    ''

                    המלאכים מבשרים לשרה לאברהם כי ייוולד להם בן.
                    בול משנת 2013.

                     

                    ***

                    ויַּעַן אַבְרָהָם וַיֹּאמַר: 

                    הִנֵּה נָא הוֹאַלְתִּי לְדַבֵּר אֶל אֲדוֹנָי, וְאָנוֹכִי עָפָר וָאֵפֶר.

                    אוּלַי יַחְסְרוּן חֲמִישִּׁים הַצַּדִּיקִים חֲמִישָּׁה -

                    הֲתַשְׁחִית בַּחֲמִישָּׁה אֶת כָּל הָעִיר? (יח, כז).

                     

                    כך אומר אברהם אבינו בענווה לה' בוויכוח על השמדת סדום.

                    כל יהודי צריך שיהיו אצלו תמיד שני כיסים בבגדו.

                    באחד מהם יהיה פתק ובו כתוב "אנוכי עפר ואפר",

                    ובכיס השני יהיה פתק ובו דברי המדרש: "בשבילי נברא העולם"

                    (הרבי מקוצק).

                     

                    ''

                    אברהם ויצחק בדרכם לעקידה.  

                    ציורו של אפרים ליליאן, המאה ה-20.

                     

                    ***

                    וַיִּקַּח חֶמְאָה וְחָלָב וּבֶן הַבָּקָר אֲשֶׁר עָשָׂה וַיִּתֵּן לִפְנֵיהֶם -

                    וְהוּא עומֵד עֲלֵיהֶם תַּחַת הָעֵץ, וַיֹּאכֵלוּ. (יח, ח)

                     

                    כך מספרת הפרשה על אברהם אבינו, שאירח שלושה אורחים בביתו.

                    חז"ל מספרים שאברהם קיים את כל המצוות שבתורה

                    דורות רבים לפני מתן תורה בסיני, למרות שלא היה מחוייב בהן.

                    יחד עם זאת, לאורחיו הגיש בשר וחלב ביחד.

                    כי לנהוג בחומרה, לפנים משורת הדין, רשאי אדם כלפי עצמו - אבל לא כלפי אחרים.

                     

                    ''

                    אברהם מארח את המלאכים.

                    ציורו של רמברנדט, המאה ה-17.


                    דרג את התוכן:
                      0 תגובות   יום חמישי, 17/11/16, 14:32

                      מידי שבוע אפרסם כאן שיחת וידיאו קצרצרה על פרשת השבוע
                      ובה קטעים אחדים עם תובנות, צימוקים וחיוכים.
                      תגובות ושיתופים יתקבלו בברכה.

                      ''

                      דרג את התוכן:
                        0 תגובות   יום שישי , 11/11/16, 14:09

                        חברים טובים הם לפעמים
                        הפיצוי של אלוהים על המשפחה שנתן לנו.

                         

                        ''

                        דרג את התוכן:
                          0 תגובות   יום חמישי, 10/11/16, 15:28

                          ה ש ב ת – פ ר ש ת לך לך 

                          מידי שבוע אפרסם כאן שיחת וידיאו קצרצרה על פרשת השבוע
                          ובה קטעים אחדים עם תובנות, צימוקים וחיוכים.
                          תגובות ושיתופים יתקבלו בברכה.


                          https://www.youtube.com/watch?v=2c3m9H4ewPQ

                          דרג את התוכן:

                            ארכיון

                            פיד RSS