כותרות TheMarker >
    ';

    "טובים השניים" - מופע הומוריסטי מאת עו"ד בני דון יחייא

    מופע הומוריסטי של עו"ד בני דון-יחייא (מומחה לדיני משפחה). סיפורים, חיוכים, בדיחות ואמרות על נשים וגברים וצרות אחרות. המופע סוקר את התחנות העיקריות בחיי בני-הזוג: חיזור, נישואין, ילדים, כסף, נאמנות ועוד.
    פסנתר, שירה וניהול מוסיקלי: חן גוסלר

    ארכיון : 12/2016

    0 תגובות   יום שישי , 30/12/16, 14:09

    מול הסופגניות והלביבות בחנוכה היה צריך כל אדם
    להוציא נגד עצמו צו איסור כרסום (יעקב פרוינד).

     

    ''

    דרג את התוכן:
      0 תגובות   יום חמישי, 29/12/16, 21:04

      להגדלת הטקסט - לחצו קונטרול וסימן + ביחד.

       

      ''

      פרעה נותן ליוסף את הטבעת שלו לאחר שפתר את חלומו.

      ציור מהמאה ה-18

       

      יַעֲשֶׂה פַרְעה וְיַפְקֵד פְּקִידִים עַל הָאָרֶץ. (מא, לד)

       

      יוסף אמר לפרעה: אם אתה רוצה שהעם ימלא אחרי פקודותיך

      "ויקבצו את כל אוכל השנים הטובות" -

      כדי שיהיה די מזון לשנים הרעות - אזי  "יעשה פרעה":

      הראה נא דוגמה של חיסכון וקיצוצים בהוצאות ארמונך,

      ובכך תשמש סמל לעם לקמץ ולחסוך.

      רק לאחר מכן "ויפקד פקידים" -

      ואז ידעו גם פקידיך לנהוג בהסתפקות ובצנעה.

       

      וחרז הרהמצ"ז:

      חינוך מוצלח תחילתו ראשית - בדוגמה אישית.

       

      ''

      אחיו של יוסף משתחווים לו. ויליאם בלייק, המאה ה-18

       

      ***

      וַיִּיקַץ פַּרְעה, וַיִּישָׁן וַיַּחֲלוֹם שֵׁנִית. (מא, ד)

       

      טבע האדם להתעורר משנתו כשהוא חולם חלום מסעיר.

      כשצדיק מקיץ מתוך החלום, הוא נוהג כיעקב אבינו שאמר:

      "אכן יש אלוהים במקום הזה" (כח, טז) - וקם מיד לעבודת הבורא.

      אבל כשרשע מקיץ מחלומו, הוא נוהג כפרעה:

      מתהפך לצד השני, "ויישן ויחלום שנית".

      (ר' מאיר מפרמישלָן)

       

      ''

      יוסף פותר לפרעה את חלומותיורג'ינלד ארתור, המאה ה-19

       

      ***

      וְעַתָּה יֵרֶא פַרְעה אִישׁ נָבוֹן וְחָכָם

      וִישִׁיתֵהוּ עַל אֶרֶץ מִצְרָיִם. (מא, ל)

       

      יוסף חשש שהחרטומים והיועצים המצרים יזלזו, מתוך קנאה,

      בפתרון חלומותיו לשרים הסוררים וילעגו לו, ולכן אמר לפרעה:

      "ועתה ירא פרעה איש נבון וחכם" -

      כך יניח כל אחד מאנשי פרעה שוודאי הוא ימונה לתפקיד רם ונישא זה,

      שהרי כל אחד סבור כי הוא הוא החכם והנבון מכולם.

      וכך היה. אך סיים יוסף את דבריו, והפרשה מספרת:

      "וייטב הדבר בעיני פרעה ובעיני כל עבדיו" -

      כולם הסכימו, "כל עבדיו", ללא יוצא מן הכלל.

       

      ''

      יוסף פותר את חלומות פרעה. ג'יימס טיסו, המאה ה-19

       

      ***

      יַעֲשֶׂה פַרְעֹה וְיַפְקֵד פְּקִידִים עַל הָאָרֶץ 

      וְחִימֵּשׁ אֶת אֶרֶץ מִצְרַיִם בְּשֶׁבַע שְׁנֵי הַשָּׂוֹבָע

      וְיִקְבְּצוּ אֶת כָּל אוֹכֶל הַשָּׁנִים הַטֹּוֹבוֹת הַבָּאוֹת הָאֵלֶּה 

      וְיִצְבְּרוּ בָר תַּחַת יַד פַּרְעֹה, אוֹכֶל בֶּעָרִים, וְשָׁמָרוּ.

      וְהָיָה הָאוֹכֶל לְפִיקָּדוֹן לָאָרֶץ לְשֶׁבַע שְׁנֵי הָרָעָב אֲשֶׁר תִּהְיֶיןָ בְּאֶרֶץ מִצְרָיִם, 

      וְלֹא תִיכָּרֵת הָאָרֶץ בָּרָעָב. (מא, לד-לו)

       

      איך ידע יוסף בביטחון כזה שיהיה רעב במצרים, עד שאמר לפרעה: "לשבע שני הרעב"? 

      ואולי הקב"ה יחוס על מצרים ויבטל את גזירת הרעב?

      יוסף ידע על מה לסמוך כשהשיא את עצתו לפרעה:

      "יעשה פרעה ויפקד פקידים על הארץ" – 

      הפקידים יקימו ועדי עובדים ומנגנונים וימנו יועצים ועוזרים, ולכן חזקה שהרעב יגיע..

       

      ''

      יוסף מנהיג את מצרים. ציור מהמהאה ה-18

      דרג את התוכן:
        0 תגובות   יום חמישי, 29/12/16, 14:22

        https://www.youtube.com/watch?v=QJm2Npc9u-c

        דרג את התוכן:
          0 תגובות   יום שלישי, 27/12/16, 19:15

           

          http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4164331,00.html

           

          ''

          דרג את התוכן:
            0 תגובות   יום שבת, 24/12/16, 19:28

            להגדלת הטקסט - לחצו קונטרול וסימן + ביחד

             

            ''

            "מי לה' אלי!" מתתיהו החשמונאי קורא למרד.

            גוסטב דורה, המאה ה-19.

             

            שני נסים עיקריים קרו לבני ישראל:

            האחד, קבלת 24 ספרי התנ"ך, והשני - הפיכתנו לעם.

            24 הספרים ממלאים את העם בתוכן, כמו שהכד התמלא בדרך נס.

            "כד" בגימטריה שווה 24, כנגד 24 ספרי המקרא.

            "נס" בגימטריה הוא 110, כמו המילה "עם" - 110.

            נס כד השמן מסמל איפוא את עם ישראל, את תולדותיו ואת תורתו. 

            (הרשי"ל)

             

            ''

            יהודה המכבי בבול משנת 1962

             

            ***

            אֲשֶׁר קִידַּשְׁנוּ בְּמִצְווֹתָיו וְצִיוָּנוּ לְהַדְלִיק נֵר שֶׁל חֲנֻכָּה.

             

            למה חוגגים שמונה ימים, והרי בפך השמן,

            שהתגלה לאחר שחרור בית המקדש במרד החשמונאים, היה שמן ליום אחד,

            ולכן הנס נמשך שבעה ימים בלבד?

            משום שהנס היה בכך, שנגרעה מהשמן רק שמינית בכל יום,

            ולכן הנס נמשך שמונה ימים.

             

            ''

            תפילת "על הניסים... שעשית לאבותינו".

            כתב יד מאיטליה, המאה ה-18.

             

            ***

            עַל הַנִּסִּים וְעַל הַפֻּרְקָן וְעַל הַגְּבוּרוֹת וְעַל הַתְּשׁוּעוֹת וְעַל הַמִּלְחָמוֹת

            שֶׁעָשִׂיתָ לַאֲבוֹתֵינוּ בַּיָּמִים הָהֵם בַּזְּמַן הַזֶּה.

             

            מדוע חוגגים שמונה ימים, למרות שבפך השמן היה שמן ליום אחד?

            משל לסוחר עשיר שנסע ליריד ואיתו שמונה שקיקים של מטבעות זהב.

            בדרך התנפלו עליו שודדים ושדדו  את כספו, אבל לא השגיחו בשקיק אחד, שנשאר אצלו.

            כשהגיע הנשדד אל הישוב הסמוך שכר מיד איכרים שירדפו אחרי הגזלנים, ונדר נדר:

            אם הקב"ה יציל את ממוני, אתן מעשר לצדקה.

            תפילתו התקבלה, אך כשבאו אליו גבאי הצדקה לגבות את המעשר, התעורר ביניהם דין ודברים:

            הסוחר טען שעליו לתת מעשר רק משבעת השקיקים שנגזלו ממנו והושבו אליו בדרך נס,

            אבל לא מן השקיק השמיני, שבו השודדים לא נגעו.

            הגבאים טענו לעומתו, שהוא חייב לתת מעשר גם מהשקיק השמיני,

            משום שבשקיק הזה נעשה לו עיקר הנס:

            אילו לא נשאר לו השקיק הזה, לא היה לו כסף לשכור אנשים,

            שירדפו אחרי השודדים ולא היה ביכולתו להציל אפילו פרוטה אחת

             

            כך גם בפך השמן:

            אילמלא הנס, היוונים היו מוצאים את פך השמן,

            ואזי לא היה שמן כלל שיחול בו הנס ויאיר שמונה ימים במקום יום אחד.

            ולזכר הנס הראשון הזה, שחולל את הנסים שבאו אחריו,

            אנו כוללים בין ימי הנסים גם את היום הראשון של חנוכה.

             

            ***

            בִּימֵי מַתִּתְיָהוּ בֶּן יוֹחָנָן כֹּהֵן גָּדוֹל חַשְׁמוֹנַאִי וּבָנָיו,

            כְּשֶׁעָמְדָה מַלְכוּת יָוָן הָרְשָׁעָה עַל עַמְּךָ יִשְׂרָאֵל

            לְהַשְׁכִּיחָם תּורָתֶךָ וּלְהַעֲבִירָם מֵחֻקֵּי רְצוֹנֶךָ...

             

            למה חוגגים את חנוכה בהלל ובהודאה בלבד, ואילו את פורים במשתה ובשמחה?

            משום שהיוונים זממו בעיקר להעביר את תורת ישראל מן העולם

            ולהשמיד את היהודים השמדה רוחנית.

            המן, לעומתם, ביקש להרוג ולאבד את היהודים בגופם.

            לכן חוגגים את חנוכה ברוחניות ואת פורים בגשמיות.

             

            ''

            בול לחנוכה

             

            ***

            לכל הימים הטובים שאנו חוגגים לזכר הנסים שנעשו לאבותינו

            יש קשר להתגברות האור על החושך.

            בנס יציאת מצרים נאמר - "ולכל בני ישראל היה  א ו ר במושבותם". (שמות י, כג)

            בנס פורים - "וליהודים היתה א ו ר ה  ושמחה". (מגילת אסתרח, טז)

            ובנס חנוכה - פך השמן, הדלקת הנרות

            דרג את התוכן:
              0 תגובות   יום שישי , 23/12/16, 14:07

              לאסקימואים יש 52 מילים בשביל שלג, מפני שהוא חשוב להם.
              צריכה להיות אותה כמות מילים גם בשביל אהבה.
              (מרגרט אטווד)

               

              ''

              דרג את התוכן:
                0 תגובות   יום חמישי, 22/12/16, 22:00

                להגדלת הטקסט - לחצו קונטרול וסימן + ביחד.

                 

                ''

                יוסף חולם על השמש והירח ו-11 הכוכבים. ציור מהמאה ה-19

                 

                וַיֹּאמֶר לוֹ: לֶךְ נָא רְאֵה אֶת שְׁלוֹם אַחֶיךָ וְאֶת שְׁלוֹם הַצֹּאן, וַהֲשִׁיבֵנִי דָּבָר.  
                וַיִּשְׁלָחֵהוּ מֵעֵמֶק חֶבְרוֹן וַיָּבוֹא שְׁכֶמָה.
                וַיִּמְצָאֵהוּ אִישׁ, וְהִנֵּה תוֹעֶה בַּשָּׂדֶה. וַיִּשְׁאָלֵהוּ הָאִישׁ לֵאמוֹר: מַה תְּבַקֵּשׁ?
                  וַיֹּאמֶר: אֶת אַחַי אָנוֹכִי מְבַקֵּשׁ - הַגִּידָה נָּא לִי אֵיפֹה הֵם רוֹעִים. (לז, יד-טז)
                "וימצאהו איש, והנה תועה בשדה. וישאלהו האיש לאמור: מה תבקש?"
                "האיש" אינו אדם אחר, אלא יוסף עצמו הוא האיש, השואל בלבו:
                מה תבקש ועל מה אתה תועה בשדה החיים?
                (הרשי"ל)
                ''

                יוסף נמכר לעבדות. גוסטב דורה, המאה ה-19

                 

                ***

                וַיָּבֵא יוֹסֵף אֶת דִּיבָּתָם רָעָה אֶל אֲבִיהֶם. (לז, ב)

                 

                אחד מגדולי הצדיקים שלח את תלמידו לשהות בפונדק בכפר קטן

                בלי לומר לו מה מטרת הנסיעה.

                הגיע התלמיד לפונדק ושאל את בעל המקום אם האוכל אצלו כשר.

                שמע זאת אחד האורחים בפונדק ואמר לתלמיד:

                יהודי! לפני שאתה בודק בשבע עיניים מה שנכנס לפיך, בדוק נא קודם מה שיוצא מפיך - 

                דיבה ולשון הרע ושיחות בטלות.

                הבין אותו תלמיד מדוע שלח אותו הצדיק אל הכפר, ומאותו יום נזהר מלדבר רעות באנשים.

                וחרז הרהמצ"ז: לשון הרע ודיבה - שנואים על הקב"ה.

                 

                בדוק נא קודם מה שיוצא מפיך -

                דיבה ולשון הרע ושיחות בטלות

                . הבין אותו תלמיד מדוע שלח אותו הצדיק אל הכפר,

                 

                ומאותו יום נזהר מלדבר רעות באנשים

                וחרז הרהמצ"ז:

                לשון הרע ודיבה - שנואים על הקב"ה

                 

                ''

                אחיו של יוסף מוכרים אותו לישמעאלים. ציור מהמאה ה-18.

                 

                ***

                וְיוֹסֵף הוּרַד מִצְרָיְמָה. וַיִּקְנֵהוּ פּוֹטִיפַר סְרִיס פַּרְעֹה
                שַׂר הַטַּבָּחִים, אִישׁ מִצְרִי, מִיַּד הַיִּשְׁמְעֵאלִים אֲשֶׁר הוֹרִידֻהוּ שָׁמָּה.
                  וַיְהִי ה' אֶת יוֹסֵף וַיְהִי אִישׁ מַצְלִיחַ.
                וַיְהִי בְּבֵית אֲדוֹנָיו הַמִּצְרִי, וַיַּרְא אֲדוֹנָיו כִּי ה' אִתּוֹ וְכֹל אֲשֶׁר הוּא עוֹשֶׂה ה' מַצְלִיחַ בְּיָדוֹ
                , וַיִּמְצָא יוֹסֵף חֵן בְּעֵינָיו וַיְשָׁרֶת אוֹתוֹ.
                  וַיַּפְקִידֵהוּ עַל בֵּיתוֹ, וְכָל יֶשׁ לוֹ נָתַן בְּיָדוֹ. (לט, א-ד)
                חז"ל אמרו: "אין הברכה מצויה אלא בדבר הסמוי מן העין" (מסכת תענית ח, ב) -
                כדי להצליח יש לשמור על הפרטיות ולהישמר מלנקר עיניים. רמז לכך בפסוק זה:
                "ויהי ה' את יוסף ויהי איש מצליח" -
                בתוך המילה "מצליח" נמצאת המילה "צל", משמע:
                ההישארות בצל וההסתייגות מפרסום וממשיכת תשומת לב, הן המפתח להצלחה.
                כי הצלחה מנין? מדבר הסמוי מן העין.
                (הרהמצ"ז)
                ***

                לֶךְ נָא רְאֵה אֶת שְׁלוֹם אַחֶיךָ. (לז, יד)

                 

                כשעלה הרבי מגור לירושלים כעסו עליו קנאי העיר

                משום שהוא מקרב אליו גם אנשים שאינם שומרי תורה ומצוות.

                ענה להם הרבי: הרבה דברים חדשים ראיתי בארץ ישראל,

                וביניהם גם גמלים. למדתי שהגמלים רואים את הדבשות של אחרים -

                ולא את הדבשות של עצמם.

                 

                ''

                יוסף לאחר שהוצא מהבור נמכר לישמעאלים.

                יוהן פרידרך אוברבק, המאה ה-19.

                 

                ***

                מַה בֶּצַע כִּי נַהֲרוג אֶת אָחִינוּ. (לז, כו)

                 

                כך אמר יהודה לאחיו כדי להציל את יוסף אחיהם.

                "בצע" - ראשי תיבות: בוקר, צהריים, ערב.

                מה התועלת באנשים שמתפללים שלוש תפילות ביום,

                אם בין תפילה לתפילה נהרוג את  שמו של האחר בלשון הרע,

                הגורמת לעתים נזק כבד ובלתי ניתן לתיקון, ולפעמים תמורת בצע כסף.

                 

                ''

                בניו של יעקב מראים לו את כתונת הפסים של יוסף.

                ז'אן ז'אק פורטי, המאה ה-18.

                 

                ***

                וַיַּעֲזוֹב בִּגְדוֹ בְּיָדָהּ וַיָּנוֹס וַיֵּצֵא הַחוּצָה. (לט, יב)

                 

                עם הארץ דרש בבית הכנסת על פרשת השבוע והפליג בשבחו של יוסף הצדיק,

                שעמד באומץ מול אשת פוטיפר שניסתה ללכוד אותו ברשת החטא:

                היא תפסה אותו בבגדו, אבל הוא השאיר את הבגד בידה ונס החוצה.

                שוו נא בנפשכם, התלהב הדרשן, מתי יוסף האמיץ חמק מחוץ לבית בלי כסות לעורו?

                בפרשת וישב, בעיצומו של החורף הקר...

                 

                 

                דרג את התוכן:
                  0 תגובות   יום חמישי, 22/12/16, 15:08

                  https://www.youtube.com/watch?v=ZzeikUbkFe4&feature=youtu.be

                  דרג את התוכן:
                    0 תגובות   יום שישי , 16/12/16, 14:08

                    התרופה היחידה לאהבה היא לאהוב עוד.
                    (הנרי דיוויד תורו)

                     

                    ''

                    דרג את התוכן:
                      0 תגובות   יום חמישי, 15/12/16, 20:34

                       

                       

                       

                       

                       

                      להגדלת הטקסט - לחצו קונטרול וסימן + ביחד.

                       

                      ''

                      יעקב מחבק את תאומו עשו. פרנצ'סקו הייז, המאה ה-19

                       

                      וַיִּוָּתֵר יַעֲקֹב לְבַדּוֹ וַיֵּאָבֵק אִישׁ עִמּוֹ עַד עֲלוֹת הַשָּׁחַר.

                      וַיַּרְא כִּי לֹא יָכוֹל לוֹ וַיִּגַּע בְּכַף יְרֵכוֹ, וַתֵּקַע כַּף יֶרֶךְ יַעֲקֹב בְּהֵאָבְקוֹ עִמּוֹ.

                      וַיֹּאמֶר: לֹא יַעֲקֹב יֵאָמֵר עוֹד שִׁמְךָ, כִּי אִם יִשְׂרָאֵל:

                      כִּי שָׂרִיתָ עִם אֱלוֹהִים וְעִם אֲנָשִׁים - וַתּוּכָל. (לב, כה-כט)

                       

                      "איש" בהיפוך - "שיא".

                      אדם נמצא בשיאו בעת שעליו להיאבק עם מי שקם עליו כשהוא לבדו ואין מי שיתמוך בו.

                      יעקב אבינו עמד במאבק זה:

                      הוא לא שיחרר את המלאך עד שבירך אותו כדרישתו של יעקב:

                      "לא יעקב יאמר עוד שמך כי אם ישראל, 

                      כי שָׂרית עם אלוהים ועם אנשים - ותוכל" (לב, כט).

                      (הרשב"ד)

                       

                      ''

                      יעקב נאבק במלאך. רמברנדט, המאה ה-15

                       

                      ***

                       כִּי הָיָה רְכוּשָׁם רָב מִשֶּׁבֶת יַחְדָּיו

                      וְלא יָכְלָה אֶרֶץ מְגוּרֵיהֶם לָשֵׂאת אוֹתָם מִפְּנֵי מִקְנֵיהֶם. (לו, ז)

                       

                      כך מספר הפסוק על התאומים יעקב ועשו.

                      שני האחים לא הסתדרו ביניהם משום שרכושם היה  ר ב:

                      כל אחד מהם רצה להיות הרב, המוביל והמחליט -

                      ועל משרה זו הם רבו...

                      (הרהמצ"ז)

                       

                      ''

                      יעקב והמלאך. גוסטב דורה, המאה ה-19

                       

                      ***

                      וַיְצַו אוֹתָם לֵאמוֹר:

                      כֹּה תֹאמְרוּן לַאדוֹנִי, לְעֵשָׂו:

                      כֹּה אָמַר עַבְדְּךָ יַעֲקֹב, עִם לָבָן גַּרְתִּי וָאֵחַר עַד עָתָּה. 

                      וַיְהִי לִי שׁוֹר וַחֲמוֹר, צֹאן וְעֶבֶד וְשִׁפְחָה.

                      וָאֶשְׁלְחָה לְהַגִּיד לַאדוֹנִי, לִמְצוֹא חֵן בְּעֵינֶיך. (לב,ד-ה)

                       

                      מצוא חן בעיניך" - ראשי תיבות ח ל ב.

                      יעקב ידע לקיים את האמור בשיר השירים: "דבש וחלב תחת לשונך" (ד, יא), 

                      אך בחוכמתו הבין כי לאמירה רכה יש לצרף גם מנחה.

                      (הרשי"ל)

                       

                      ''

                      פגישת שני האחים, יעקב ועשו. ציורו של ווטס, המאה ה-19

                       

                      ***

                      וַיֹּאמֶר: אִם יָבוֹא עֵשָׂו אֶל הַמַּחֲנֶה הָאַחַת וְהִכָּהוּ  -

                      וְהָיָה הַמַּחֲנֶה הַנִּשְׁאָר לִפְלֵיטָה. (לב, ט)

                       

                      כך אמר יעקב שחשש כי עשו יפגע בו ובמשפחתו ובאנשיו

                      ולכן חילק את משפחתו ואת שאר האנשים שבאו איתו לשני מחנות.

                       

                      המילה וְהִכָּהוּ נקראת אותו דבר משמאל לימין.

                      רמז לכך, שכאשר מכים ופוגעים ביהודים -

                      יהיה מי שיכה בחזרה את הפוגעים והם יקבלו את עונשם.

                       

                      ''

                      יעקב ועשו. יוליוס שנור פון קרסלספלד, המאה ה-18

                       

                       ***

                      וַיָּרָץ עֵשָׂו לִקְרָאתוֹ וַיְחַבְּקֵהוּ

                      וַיִּפוֹל עַל צַוָּארָיו וַיִּשָּׁקֵהוּ וַיִּבְכּוּ. (לג, ד)

                       

                      שני האחים בכו. 

                      הבכי של יעקב מובן: הוא הצטער על המנחה הגדולה שנתן לעשו

                      כדי לפייס אותו על שגנב ממנו את הבכורה.

                      אבל למה עשו בכה?

                      משום שאת המנחה שלח יעקב בידי שליחים,

                      ועשו ידע כי כששולח אדם מתנות על ידי אחרים -

                      חלקן בוודאי נשאר בידיהם ולא מגיע ליעד..

                       

                       

                       



                      דרג את התוכן:
                        0 תגובות   יום חמישי, 15/12/16, 16:07

                        https://www.youtube.com/watch?v=UTlSMd02YR4

                        דרג את התוכן:
                          0 תגובות   יום ראשון, 11/12/16, 13:35

                          ''

                          דרג את התוכן:

                            פרופיל

                            בני דון-יחייא
                            1. שלח הודעה
                            2. אוף ליין
                            3. אוף ליין

                            ארכיון

                            פיד RSS