כותרות TheMarker >
    ';

    "טובים השניים" - מופע הומוריסטי מאת עו"ד בני דון יחייא

    מופע הומוריסטי של עו"ד בני דון-יחייא (מומחה לדיני משפחה). סיפורים, חיוכים, בדיחות ואמרות על נשים וגברים וצרות אחרות. המופע סוקר את התחנות העיקריות בחיי בני-הזוג: חיזור, נישואין, ילדים, כסף, נאמנות ועוד.
    פסנתר, שירה וניהול מוסיקלי: חן גוסלר

    ארכיון : 5/2016

    0 תגובות   יום שלישי, 31/5/16, 13:31

    https://soundcloud.com/bennydonyechiya/vudb2vwkune5/s-XkOYJ

    דרג את התוכן:
      0 תגובות   יום שלישי, 31/5/16, 11:38

      https://soundcloud.com/bennydonyechiya/13a/s-IZYkS

      דרג את התוכן:
        0 תגובות   יום ראשון, 29/5/16, 14:58

        https://www.youtube.com/watch?v=Dg8LZLGEQ3I&feature=youtu.be

        דרג את התוכן:
          0 תגובות   יום שישי , 27/5/16, 14:08

          משפט פתיחה 3 להתחיל עם אישה:
          אני כאן. עכשיו נותרו לך עוד שתי משאלות.

           

          ''

          דרג את התוכן:
            0 תגובות   יום חמישי, 26/5/16, 20:34

            להגדלת הטקסט - לחצו קונטרול וסימן + ביחד

             

            ''

            אור חדש על ציון תאיר.

            ציורו של אפרים משה ליליאן, תחילת המאה ה-20.

             

            ***

            אִם בְּחוּקוֹתַי תֵּלֵכוּ וְאֶת מִצְו‍וֹתַי תִּשְׁמְרוּ וַעֲשִׂיתֶם אוֹתָם  -

             וְנָתַתִּי גִשְׁמֵיכֶם בְּעִתָּם וְנָתְנָה הָאָרֶץ יְבוּלָהּ וְעֵץ הַשָּׂדֶה יִתֵּן פִּרְיוֹ. (כו ג-ד)

             

            מדוע נאמר "אם בחוקותי תלכו" ולא: אם בחוקותי תעסקו, או תלמדו?

            מפני שהתורה היא דרך חיים, ובדרך - הולכים.

            זאת ועוד: "תלכו" - הולכים באמצעות הרגליים.

            המילה "רגל" קרובה למילה "הֶרגל". עשו אם כן את ההשקעה בדרכי התורה 

            להרגל של קבע ועִסקו בכך מדי יום, כפי שכל אדם רגיל ללכת מדי יום.

            (האידנ"א)

             

            ***

            אִם בְּחֻקוֹתַי תֵּלֵכוּ וְאֶת מִצְו‍וֹתַי תִּשְׁמְרוּ וַעֲשִׂיתֶם אוֹתָם. (כו, ג)

             

            את המילים "אם בחוקותי תלכו" מסביר רש"י: "שתהיו עמלים בתורה".

            חסיד התלונן באוזני רבּוֹ שהוא לומד כל הזמן

            ומתאמץ מאוד להיות למדן, אך אינו משיג את מטרתו.

            השיב לו הרב, כי אין בתורה מצווה להיות למדן.

            בישעיהו (א, יז) נאמר: "לִמדו היטב", ורש"י מפרש: "היטב - להיטיב".

            הכוונה היא, הוסיף הרב, שאין הלימוד

            נועד להיטיב את היֵדע של הלומד, אלא את מעשיו.

             

            וחרז הרהמצ"ז:

            מה הערך ללמדנות ולידיעות נשגבות - בהיעדר מידות טובות?

             

            ***

            וְהִשִּׂיג לָכֶם דַּיִשׁ אֶת בָּצִיר וּבָצִיר יַשִּׂיג אֶת זָרַע

            וַאֲכַלְתֶּם לַחְמְכֶם לָשֹוֹבַע וִישַׁבְתֶּם לָבֶטַח בְּאַרְצְכֶם. (כו, ה)

             

             רש"י כותב על פסוק זה: "אוכל קמעא - והוא מתברך במעיו".

            מזון, פירש רב אחד, למרות שענין גשמי הוא,

            ניתן לראות אותו גם במימד רוחני,

            כי אותיות המילה "מאכל" הן גם אותיות המילה "מלאך".

             

             את הברכה שמברכים בפתח הארוחה, "המוציא לחם מן הארץ",

            יש איפוא לפרש: המוציא את הלחם מהארציות,

            לכן יש לאכול "לשובע" - ולא מעבר לצורך של הרגעת הרעב.

             

            ''

            בציר ענבים

             

            ***

            ִאִם בְּחֻקוֹתַי תֵּלֵכוּ וְאֶת מִצְווֹתַי תִּשְׁמְרוּ וַעֲשִׂיתֶם אוֹתָם...

            וָאֶשְׁבּוֹר מוֹטוֹת עֻלְּכֶם וָאוֹלֵךְ אֶתְכֶם קוֹמְמִיּוּת. (כג-יג)

             

            "עֻלכם" בגימטריה שווה "כסף" (160):

            אם תקיימו את כל מצוות התורה כהלכה,

            יעניק לכם הקב"ה שפע כה רב עד כי

            לא תהיו עוד משועבדים לממון, אלא חופשיים ממנו,

            שהרי "ממון" בהיפוך אותיות - "ממנו". או אז תחושו קוממיות.

            (הרשב"ד)

             

            ''

            תנור לחם

             

            ***

            וְנָתַתִּי  שָׁלוֹם בָּאָרֶץ וּשְׁכַבְתֶּם וְאֵין מַחֲרִיד.

            וְהִשְׁבַּתִּי חַיָּה רָעָה מִן הָאָרֶץ וְחֶרֶב לֹא תַעֲבוֹר בְּאַרְצְכֶם. (כו, ו)

             

            הפסוק הקודם מסתיים במילים "וישבתם לבטח בארצכם" -

            מדוע אם כן צריך היה לחזור ולכתוב "ונתתי שלום בארץ"?

            משום שהישיבה לבטח היא כלפי האויבים שמעבר לגבול,

            ואילו בפסוק זה מאחלת התורה כי יהיה גם "שלום בארץ" -

            בין אדם לחברו, בין הורים לילדיהם, בין אישה לבעלה, בין מפלגה למפלגה.

             

            ***

            וַאֲכַלְתֶּם בְּשַׂר בְּנֵיכֶם וּבְשַׂר בְּנוֹתֵיכֶם תֹּאכֵלוּ. (כו, כט)

             

            קללה זו, בפרשה שרובּה קללות,

            תהיה ברכה למי שילך בדרכי התורה:

             

            הוא יזכה לאכול ממאכלי ילדיו, משום שמטבחם יהיה כשר.

            אך גם קללה יש בפסוק זה להורים –

            שיהיה עליהם להיות סמוכים על שולחן ילדיהם:

            ההורים יהיו במצב כה רע עד כי יהיה עליהם לקבל מזון מילדיהם.

            דרג את התוכן:
              0 תגובות   יום רביעי, 25/5/16, 20:31

              להגדלת הטקסט - לחצו קונטרול וסימן + ביחד.

               

              ''

              מטבע לל"ג בעומר

               

              ***

              טעם השמחה בל"ג בעומר קשור לתלמידיו של ר' עקיבא.

              במסכת יבמות בגמרא מסופר:

              "שניים עשר אלף זוגות תלמידים היו לו לר' עקיבא...

              וכולם מתו בפרק אחד מפני שלא נהגו כבוד זה לזה".

               

              במדרש יש תוספת לסיפור: 

              "אמר להם רבי עקיבא: בני, הראשונים לא מתו

              אלא מפני שהיתה עינם צרה אלו לאלו.

              תנו דעתכם שלא תעשו כמעשיהם!

              עמדו תלמידיו ומילאו את כל ארץ ישראל תורה".

               

              לפי המסורת, בל"ג בעומר פסקה המגיפה

              ולכן נפסקת בו האבלות של ימי הספירה.

              נוהגים לערוך חתונות רבות בל"ג בעומר

              לאחר שמתחילת ספירת העומר בפסח  עד ל"ג בעומר לא מתחתנים.

               

              וחומדי לצון אומרים:

              חסכנים, שידם קפוצה לתת מתנות חתונה,

              אומרים שבל"ג בעומר מסתיימת תקופת האבל בשל המגיפה,

              אבל מתחילה מגיפה חדשה: מגיפת החתונות...

               

              ''

              חתונה. יוסף ישראלס, 1906

               

              ***

              ישנה סברה שתלמידי רבי עקיבא,

              שתמך בבר כוכבא במרדו נגד הרומאים,

              היו למעשה חיילים בצבאו של בר כוכבא שנהרגו בקרב.

              הדבר לא הוזכר בתלמוד בשל צנזורה של עורכי התלמוד

              שחששו כי יעוררו בכך את כעסם של הרומאים.

               

              ''

              חסידים רוקדים במירון בל"ג בעומר 

              ליד קברו של רבי שמעון בר יוחאי.

              בול עם ציורו של ראובן רובין משנת 1926.

               

              ***

              שמחת  ל"ג בעומר נקשרה ליום זה גם בשל המסורת

              כי זהו יום פטירתו של ר' שמעון בר יוחאי.

              לפי המסופר, לפני פטירתו גילה ר' שמעון לתלמידיו סודות מתורת הקבלה.

              יש תיעוד מאמצע המאה ה-18 כי מידי שנה

              אנשים רבים  עלו בל"ג בעומר לקברו של רבי שמעון במירון.

               

              ''

              רבי שמעון בר יוחאי

               

              ***

              המנהג של הדלקת מדורות בל"ג בעומר

              נתפס כזכר למורדים שהדליקו משואות אש על ראשי ההרים

              כדי להעביר את ההודעה על פרוץ המרד.

              כך גם המנהג לירות בל"ג בעומר חיצים מקשתות מתקשר למרד בר כוכבא,

              כי חץ וקשת היו כלי הנשק שבהם השתמשו המורדים.

               

              ''

              בול משנת 1961 עם דמותו של בר כוכבא
              מחזיק בקשת וחץ -
              נשקם של חיילי בר כוכבא המורדים ברומאים.

               

              ***

              "מי שלא ראה את שמחת ל"ג בעומר

              על קברו של רבי שמעון בר יוחאי במירון לא ראה שמחה מימיו,

              שישראל עולים לשם המוניות של חגיגה בשירים ובכל כלי שיר

              ובאים מכל המקומות מערי אלוקינו ומארצות אדום וישמעאל

              ועומדים שם לילה ויום ולומדים... ומתפללים ואומרים מזמורים".

              ש"י עגנון

               

              ''

                מכתב המיוחס לבר כוכבא משנת 153 לספירה

              דרג את התוכן:
                0 תגובות   יום רביעי, 25/5/16, 17:17

                ''

                דרג את התוכן:
                  0 תגובות   יום רביעי, 25/5/16, 12:05

                  https://www.youtube.com/watch?v=kK37Dx-KQdI&feature=youtu.be

                  דרג את התוכן:
                    0 תגובות   יום שלישי, 24/5/16, 21:08

                    http://iwomen.co.il/item.asp?aid=95559

                     

                    ''

                    דרג את התוכן:
                      0 תגובות   יום שלישי, 24/5/16, 18:44

                      ''

                      דרג את התוכן:
                        0 תגובות   יום שלישי, 24/5/16, 13:33

                        https://soundcloud.com/bennydonyechiya/12a/s-RNHSQ

                        דרג את התוכן:
                          0 תגובות   יום שלישי, 24/5/16, 13:24

                          ''

                          דרג את התוכן:

                            פרופיל

                            בני דון-יחייא
                            1. שלח הודעה
                            2. אוף ליין
                            3. אוף ליין

                            ארכיון

                            פיד RSS