כותרות TheMarker >
    ';

    "טובים השניים" - מופע הומוריסטי מאת עו"ד בני דון יחייא

    מופע הומוריסטי של עו"ד בני דון-יחייא (מומחה לדיני משפחה). סיפורים, חיוכים, בדיחות ואמרות על נשים וגברים וצרות אחרות. המופע סוקר את התחנות העיקריות בחיי בני-הזוג: חיזור, נישואין, ילדים, כסף, נאמנות ועוד.
    פסנתר, שירה וניהול מוסיקלי: חן גוסלר

    ארכיון : 7/2016

    0 תגובות   יום שישי , 29/7/16, 14:25

    תשעה מתוך עשרה אנשים מודים שהם אוהבים שוקולד.
    העשירי משקר.

    ''

    דרג את התוכן:
      0 תגובות   יום חמישי, 28/7/16, 15:29

       

       

      להגדלת הטקסט - לחצו קונטרול וסימן + ביחד.

       

      ''

      מסעי בני ישראל במדבר. ציור מהמאה ה-19

       

      ***

      וַיְדַבֵּר מֹשֶׁה אֶל רָאשֵׁי הַמַּטּוֹת לִבְנֵי יִשְׂרָאֵל לֵאמוֹר: ...

      אִישׁ כִּי יִדֹוֹר נֶדֶר לַה' אוֹ הִישָּׁבַע שְׁבוּעָה לֶאְסוֹר אִיסָּר עַל נַפְשׁוֹ –

      לֹא יַחֵל דְּבָרו. כְּכָל הַיוֹצֵא מִפִּיו –  יַעֲשֶׂה (ל, ב-ג).

       

      ראשי המטות, שאליהם פנה משה רבנו,

      מהם מצופה יותר מאנשים אחרים שיקיימו את דבריהם ואת הבטחותיהם

      ובדרך זו להיות דוגמה לעם.

      על כך אומר פסוק זה: "ככל היוצא מפיו – יעשה".

       

      וחרז הרהמצ"ז:

      הרוצה להנהיג יעשה בחוכמה, אם לכלל הציבור ישמש דוגמה.

       

      ***

      כְּכָל הַיוֹצֵא מִפִּיו - יַעֲשֶׂה. (ל, ג)

       

      "היוצא מפיו - יעשה" - סופי תיבות "הוא".

      הנודר נדר אינו יכול להטיל את ביצועו על אדם אחר,

      אלא הוא עצמו צריך למלא את ההבטחה שיצאה מפיו.

       

      ''

      בני ישראל צועדים במדבר סיני.

      ציור מהמאה ה-19.

       

      ***

      וַיְדַבֵּר מֹשֶׁה אֶל הָעָם לֵאמוֹר:

      הֵחָלְצוּ מֵאִתְּכֶם אֲנָשִׁים לַצָּבָא - 

      וְיִהְיוּ עַל מִדְיָן, לָתֵת נִקְמַת ה' בְּמִדְיָן (לא, ג).

       

      "החלצו מאתכם" – חלצו את עצמכם מעצמכם, מהאני שלכם, מהאנוכיות, 

      ואז תהיו "אנשים לצבא" - אנשים שניתן להילחם איתם ולנצח.

      (על פי רבי מנחם מנדל מקוצק)

       

      ''

      משה רבנו בערוב ימיו, ערב הכניסה לארץ ישראל,

      מביט מרחוק אל הארץ שאליה לא יבוא. ציור מהמאה ה-19.

       

      ***

      שני יהודים באו לדין תורה לפני "רב" מחוגי המשכילים.

      לפני תחילת המשפט רמז הנתבע ל"רב"

      כי יתן לו סכום נכבד אם יטה את הדין לטובתו.

      כאשר סיים התובע את טענותיו פנה ה"רב" אל הנתבע ואמר לו:

      ואתה בוודאי טוען להד"ם.

      הנתבע הבין מיד את הרמז ואמר: אמנם כן, אני טוען להד"ם.

      התובע, שהבין אף הוא את הנעשה, אמר מיד אף הוא:

      רבי, גם אני טוען להד"ם.

      למה כוונתך? נשא אליו ה"רב" עיניים תמוהות.

      השיב התובע:

      הלהד"ם של הנתבע הוא ראשי תיבות: לא היו דברים מעולם,

      ואילו הלהד"ם שלי הוא ראשי תיבות:

      "למדו היטב, דרשו משפט" (ישעיה א, יז).

       

      ''

      כיבוש העי. תחריט של גוסטב דורה, המאה ה-19

       

      ***

      וַיַּעֲנוּ בְנֵי גָד וּבְנֵי רְאוּבֵן לֵאמוֹר: 

      אֵת אֲשֶׁר דִּיבֶּר ה' אֶל עֲבָדֶיךָ - כֵּן נַעֲשֶׂה.      

      נַחְנוּ נַעֲבֹר חֲלוּצִים לִפְנֵי ה' אֶרֶץ כְּנָעַן

      וְאִתָּנוּ אֲחוּזַּת נַחֲלָתֵנוּ מֵעֵבֶר לַיַּרְדֵּן (לב, לא-לב).

       

      למה נכתב "נחנו" ולא  "אנחנו" כפי שמופיע במקומות אחרים בתורה?

      משום שבני גד ובני ראובן, שהיו חלוצים,

      מתוך ענווה לא רצו להבליט את עצמם, את האני שלהם – 

      ולכן השמיטו את האות האלף במילה "אנחנו".

       

      לימדה כאן התורה דרך ארץ:

      מי שזוכה להיות חלוץ העובר לפני המחנה –

      שלא יתפתה להתפאר בכך ולהתנשא על אחרים.

       

      ''

      בני גד בוויכוח על מעמדם על רקע נהר הירדן.

      תחריט מהמאה ה-18.

       

      ***

      וִהְיִיתֶם נְקִיִּים מה' וּמִיִּשְׂרָאֵל (לב, כב).

       

      במסכת שקלים (ג) נאמר:

      "אדם צריך לצאת ידי הבריות כדרך שצריך לצאת ידי המקום,

      שנאמר: 'והייתם נקיים מה' ומישראל' ".

       

      מה משמעות המילה "כדרך"?

      לא פעם נוהגים אנשים לצאת ידי חובת הזולת בדרך של כזב וחנופה.

      לכן הזהירו חכמים שכל אדם ישתדל לצאת חובת האחר כדרך שבה עליו

      לצאת חובת הקב"ה, שאותו אי אפשר להונות בהעמדת פנים מתחסדת.

       

       

       

       

       

      דרג את התוכן:
        0 תגובות   יום שלישי, 26/7/16, 13:49
        הוא לא רק הבן שלי
        ולא רק מגשר ועו"ד מעולה בדיני משפחה:
        הוא בעל שיטה יחודית ומצליחה להנמכת להבות
        ולפתרון סכסוכים זוגיים ומשפחתיים דלקתיים.

        אורי גם מרצה מרתק על זוגיות, דיני משפחה,
        מודעות עצמית והעצמה אישית, גישור ויישוב סכסוכים,
        יהדות, חינוך ועוד.

        הרצאותיו הן תמהיל של כושר ביטוי משובח, ידע, העשרה, סיפורים והומור.
        וזאת הבעת דעה אובייקטיבית לחלוטין כמובן. אני רק אבא שלו.

        וכך מגיעים אל אורי: 052-300-3786.

        ''

        הדף העסקי שלו בפייסבוק:
        https://www.facebook.com/1LawyerMediator/
        והדף הפרטי שלו בפייסבוק:
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100002062821982
        ולמדריך למתגרשים של אורי:

        https://goo.gl/DTOqyi

        דרג את התוכן:
          0 תגובות   יום שישי , 22/7/16, 14:07

          כשאתם רצים להגיע מהר – לכו לבד.
          כשאתם רוצים להגיע רחוק – לכו ביחד.

           

          ''

          דרג את התוכן:
            0 תגובות   יום חמישי, 21/7/16, 19:17

            * לגברים ולנשים
            * למי שכבר לקח עורך דין, ולמי שעדיין לא
            * למי שדואג לילדים שלו
            למי המדריך לא מיועד?
            * למי שמחפש נקמה
            * למי שרוצה לתרום לעורכי דין את מיטב כספו
            * למי שמעדיף שאחרים ינהלו לו את החיים ולא הוא בעצמו
            לקבלת המדריך במתנה לחצו כאן https://goo.gl/DTOqyi

            דרג את התוכן:
              0 תגובות   יום חמישי, 21/7/16, 14:36

               

              להגדלת הטקסט - לחצו קונטרול וסימן + ביחד.

               

              ''

              משה רבנו ולוחות הבית.

              ציורו של ג'וספי דה ריברה, המאה ה-17.

               

              ***

              וְלֹא תִהְיֶה עֲדַת ה' כַּצֹּאן אֲשֶׁר אֵין לָהֶם רוֹעֶה. (כז, יז)

               

              אל תקראו "רועה", אלא "רואה": 
              המנהיג הרועה דואג לצורכי הקיום הגשמיים.

              המנהיג הרואה אמוּן על צורכי הקיום הרוחניים.
              הרועה אחראי לכלכלה גשמית.

              הרואה אחראי למנוע קלקלה תרבותית.
              (הרהמצ"ז)

               

              ***

              וַתִּקְרַבְנָה בְּנוֹת צְלוֹפְחָד...

              וַתַּעֲמוֹדְנָה לִפְנֵי משֶׁה וְלִפְנֵי אֶלְעָזָר הַכֹּהֵן... לֵאמוֹר...
              לָמָּה יִגָּרַע שֵׁם אָבִינוּ מִתּוֹךְ מִשְׁפַּחְתּוֹ כִּי אֵין לוֹ בֵּן?

              תְּנָה לָּנוּ אֲחוּזָּה בְּתוֹךְ אֲחֵי אָבִינוּ.
              וַיַּקְרֵב משֶׁה אֶת מִשְׁפָּטָן לִפְנֵי ה'. (כז, א-ה)

               

              בשם "צלופחד" משתלבות שתי מילים:"צל", "ופחד".
              בנות צלופחד הביעו דאגה, שבאין גברים במשפחה הן נותרות בצל

              ונידונות לחיים של פחד בגלל מחסור כלכלי והיעדר הגנה מפני חורשי רע.
              לכן פסק הקב"ה כי כשאין אחים, הבנות ירשו את אביהן.
              (הרשי"ל)

               

              ***

              וַיַּרְא פִּינְחָס בֶּן אֶלְעָזָר בֶּן אַהֲרוֹן הַכֹּהֵן, וַיָּקוֹם מִתּוֹךְ הָעֵדָה וַיִּקַּח רוֹמַח בְּיָדוֹ...
              וַיְדַבֵּר ה' אֶל משֶׁה לֵּאמוֹר:
              פִּינְחָס בֶּן אֶלְעָזָר בֶּן אַהֲרוֹן הַכֹּהֵן הֵשִׁיב אֶת חֲמָתִי מֵעַל בְּנֵי יִשְׂרָאֵל

              בְּקַנְאוֹ אֶת קִנְאָתִי בְּתוֹכָם, וְלֹא כִילִּיתִי אֶת בְּנֵי יִשְׂרָאֵל בְּקִנְאָתִי. (כה, ז-יא)

               

              השבח הראשון שמציין הפסוק על פינחס הוא,

              כי למרות שהיה קנאי קיצוני הוא היה "בתוכם" -

              הוא נשאר ב ת ו ך הציבור ולא פרש אל מחוץ למחנה.

               

              וחרז הרהמצ"ז:
              זהו לקח לכל מנהיג קנאי: שמור על המסגרת - ולא תהיה לגנאי.

               

              ''

              פינחס דוקר את האישה המדיינית. ציור מהמאה ה-15

               

              ***

              וַיְדַבֵּר מֹשֶׁה אֶל ה' לֵאמוֹר:

              יִפְקוֹד ה', אֱלוֹהֵי הָרוּחוֹת, לְכָל בָּשָׂר – אִישׁ עַל הָעֵדָה

              אֲשֶׁר יֵצֵא לִפְנֵיהֶם וַאֲשֶׁר יָבוֹא לִפְנֵיהֶם וַאֲשֶׁר יוֹצִיאֵם וַאֲשֶׁר יְבִיאֵם.

              וְלֹא תִהְיֶה עֲדַת ה' כַּצֹּאן אֲשֶׁר אֵין לָהֶם רוֹעֶה. (כז, טו-יז)

               

              רבי מנדלי מוויטבסק תמה: מה ראה משה לבקש למנות מנהיג דווקא עכשיו,

              לאחר מעשה זמרי וקנאותו של פינחס, ולא לפני כן?

               

              ההסבר הוא שמשה חשב כי פינחס, שנחשב לצדיק,

              הוא המועמד המתאים ביותר להיות מנהיג.

              אבל כיוון שראה כי בלבו בוערת אש דת השורפת ומכלה,

              שקל שוב בדעתו ואמר: אין קנאי כפינחס ראוי להיות מנהיגם של ישראל,

              אלא "מנה עליהם מנהיג שיהא סובל כל אחד ואחד לפי דעתו".

               

              ''

              פינחס וחסידיו

               

              ***

              וַתִּקְרַבְנָה בְּנוֹת צְלוֹפְחָד... וַתַּעֲמוֹדְנָה לִפְנֵי מֹשֶׁה וְלִפְנֵי אֶלְעָזָר הַכֹּהֵן... לֵאמוֹר:

              אָבִינוּ מֵת בַּמִּדְבָּר. וְהוּא לֹא הָיָה בְּתוֹךְ הָעֵדָה, הַנּוֹעָדִים עַל ה' בַּעֲדַת קוֹרַח –

              כִּי בְחֶטְאוֹ מֵת. וּבָנִים לֹא הָיוּ לוֹ.

              לָמָּה יִגָּרַע שֵׁם אָבִינוּ מִתּוֹךְ מִשְׁפַּחְתּוֹ כִּי אֵין לוֹ בֵּן?

              תְּנָה לָּנוּ אֲחוּזָּה בְּתוֹךְ אֲחֵי אָבִינוּ!

              וַיַּקְרֵב מֹשֶׁה אֶת מִשְׁפָּטָן לִפְנֵי ה'. (כז, א-ה)

               

              "כיוון ששמעו בנות צלופחד שהארץ מחולקת לשבטים זכרים, אבל לא לנקבות,

              נתקבצו ובאו כולן זו על זו ליטול עצה.

              אמרו: לא כרחמי בשר ודם רחמיו של הקב"ה.

              בשר ודם, רחמיו על הזכרים יותר מן הנקבות, אבל הקב"ה אינו כן –

              אלא שמרחם על הזכרים ועל הנקבות".

              (מדרש שמעוני)

               

              ''

              בנות צלופחד שוטחות את בקשתן בפני משה רבנו

              דרג את התוכן:
                0 תגובות   יום שני, 18/7/16, 14:31

                https://soundcloud.com/bennydonyechiya/5a-4/s-QK5bY

                דרג את התוכן:
                  0 תגובות   יום שישי , 15/7/16, 14:09

                  משני סוגי אנשים אל תצפו לקבל אהבה:
                  ממי שאוהב רק את עצמו, וממי שלא אוהב את עצמו.

                   

                  ''

                  דרג את התוכן:
                    0 תגובות   יום חמישי, 14/7/16, 14:13

                    להגדלת הטקסט - לחצו קונטרול וסימן + ביחד.

                     

                    ''

                    אתונו של בלעם מסרבת להמשיך בדרכה מול המלאך המאיים

                     

                    ***

                    וַיֹּאמֶר בִּלְעָם אֶל מַלְאַךְ ה':
                    חָטָאתִי, כִּי לֹא יָדַעְתִּי כִּי אַתָּה נִיצָּב לִקְרָאתִי בַּדָּרֶךְ.
                    וְעַתָּה, אִם רַע בְּעֵינֶיךָ - אָשׁוּבָה לִּי. (כב,לד)

                     

                     אותיות המילים "אשובה לי"הן האותיות שבמילים "שוב אלי ה' ".

                    מדברי רשע זה, שאמר גם "חטאתי" והוסיף "כיאתה ניצב לקראתי",
                    מהדהד שירו של רבי יהודה הלוי הנכסף לקרבת הבורא:
                    "דרשתי קרבתךָ, בכל לבי קראתיךָ, ובצאתי לקראתך -לקראתי מצאתיך".
                    (הרשי"ל)

                     

                    ''

                    אברהם אבינו והחמור בעת עקידת יצחק

                     

                    ***

                    וַיָּקוֹם בִּלְעָם בַּבּוֹקֶר וַיַּחֲבוֹשׁ אֶת אֲתוֹנוֹ. (כב, כא)

                     

                    שר אחד שונא ישראל אמר לרבי יהונתן אייבשיץ:
                    אתם היהודים נועדתם לחיות בנחיתות מאיתנו,
                    וראיה לדבר - אברהם רכב על חמור,
                    על משה נאמר שהוא הרכיב את אשתו ואת בניו על חמור,
                    וגם המשיח שלכם עתיד לבוא על חמור.
                    מדוע, אם כן, בזמן הזה אתם מתייהרים ורוכבים על סוסים?
                    השיב לו רבי יהונתן:
                    מה אפשר לעשות, והחמורים בימינו עלו לגדולה ונעשו שרים?..

                     

                    ***

                    וַיֹּאמֶר אֵלָיו בָּלָק:

                    לְכָה נָּא אִתִּי אֶל מָקוֹם אַחֵר אֲשֶׁר תִּרְאֶנּוּ מִשָּׁם.
                    אֶפֶס קָצֵהוּ תִרְאֶה וְכֻלּוֹ לֹא תִרְאֶה, וְקוֹבְנוֹ לִי מִשָּׁם. (כג, יג)


                    כשראה בלק את בלעם מחפש חסרונות בעם ישראל
                    כדי שיחולו עליו קללותיו, אמר לו:
                    "אפס קצהו תראה" - עליך להתבונן ב"קצהו",
                    בקיצוניים ובאנשי השוליים שבעם,
                    שקיצוניותם מעבירה אותם על דעתם.
                    באלה תמצא את מבוקשך - מגרעות ומומים, ואז "וקוֹבנו לי משם".
                    אבל "וכולו לא תראה": אם תתבונן בעם ישראל בכללותו,
                    לא יעלה בידך למצוא בו מומים ולכן לא תוכל לקללו.
                    (רבי יחזקאל מקוזמיר)

                     

                    וחרז הרהמצ"ז:
                    כשהשלם מגובש על כל חלקיו –

                    יקשה על הסביבה למנות את מגרעותיו.

                     

                    ***

                    וַתֵּרֶא הָאָתוֹן אֶת מַלְאַךְ ה' - וַתִּרְבַּץ תַּחַת בִּלְעָם.

                    וַיִּחַר אַף בִּלְעָם וַיַּךְ אֶת הָאָתוֹן בַּמַּקֵּל. 

                    וַיִּפְתַּח ה' אֶת פִּי הָאָתוֹן וַתֹּאמֶר לְבִלְעָם:

                    מֶה עָשִׂיתִי לְךָ כִּי הִכִּיתַנִי זֶה שָׁלוֹשׁ רְגָלִים? (כב, כז-כח)

                     

                    הקב"ה הזהיר את בלעם, בדרכו אל ארמון בלק כדי לקלל את בני ישראל,

                    כי יימנע מלקלל את העם: כשם שה' פותח את פיהם של חסרי כוח דיבור –

                    כמו חיות - כך בכוחו גם לבלום את פיהם של בעלי כוח דיבור,

                    או לשים בפיהם דברים שהם לא רוצים לומר.

                     

                    ''

                    בלעם והאתון מול המלאך. ציור מהמאה ה-15

                     

                    ***

                    וַיִּפְתַּח ה' אֶת פִּי הָאָתוֹן. (כב, כח)

                     

                    כששמעו אומות העולם שכוחו של משה בפיו,

                    לא ידעו כי הכוונה היא שכוחו בתפילה.

                    הם חשבו שגדולתו של משה היא בנאומיו משום שיצא לו שם של נואם בחסד.

                    לכן חיפשו נואם ידוע כנגדו וגייסו לצידם את בלעם שהיה מפורסם כנואם גדול,

                    כדי שיכריע בכוח פיו את משה רבנו.

                    אבל "ויפתח ה' את פי האתון" - הקב"ה הראה לאומות

                    שגם אתון יכולה להיות דברנית גדולה, אלא שהעיקר הוא מי המדבר:

                    הפה הקדוש של משה או הפה הטמא של בלעם.

                     

                    ''

                    בלעם עומד להכות את האתון הסרבנית.

                    תחריט עץ מהמאה ה-16

                     

                    ***

                    מַה טוֹבוּ אוֹהָלֶיךָ יַעֲקֹב, מִשְׁכְּנוֹתֶיךָ יִשְׂרָאֵל. (כד, ה)

                     

                    ברכותיו של בלעם לעם ישראל לא היו כנות,
                    זולת ברכה זו, "מה טובו אוהליך יעקב", כפי שפירשו חז"ל:
                    "אלו בתי כנסיות ובתי מדרשות" (מסכת סנהדרין קה, ב).
                    על דרך ההומור ניתן להסביר, שלכך התכוון שונא ישראל זה ב"איחולו":
                    שבני ישראל יישבו כל ימיהם בבתי המדרש וילמדו תורה,
                    ומשום שלא יֵצאו מארבע אמות הלימוד ולא יתערוּ בחברה,
                    הם לא ישפיעו לטובה על העולם...  

                     

                    ''

                    בלעם מברך את ישראל. ציורו של ג'אן לויקן, המאה ה-17

                     


                    דרג את התוכן:
                      0 תגובות   יום שישי , 8/7/16, 14:08

                      אל תיתן לבעיות שלך לדחוף אותך למטה.
                      תן להן להוביל אותך למעלה.

                       

                      ''

                      דרג את התוכן:
                        0 תגובות   יום חמישי, 7/7/16, 14:41

                        להגדלת הטקסט - לחצו קונטרול וסימן + ביחד.

                         

                        ''

                        משה מקבל את לוחות הברית. מתוך האוהל צופים בו בני ישראל

                         

                        ***

                         זֹאת הַתּוֹרָה: אָדָם כִּי יָמוּת בְּאוֹהֶל. (יט,יד)

                         

                         "אדם" בגימטריה שווה ערך למילה "הבלגה" - 45.

                        אצילותו של האדם טמונה ביכולתו להבליג כשפוגעים בו, ולהקריב מכבודו כדי למנוע ריב.

                        לכך כיוונו חז"ל באומרם (מסכת חולין פט, א):

                        "אין העולם מתקיים אלא בשביל (בגלל) מי שבולם עצמו בשעת מריבה,

                        שנאמר 'תולה ארץ על בלימה' " (איוב כו, ז).

                        (הרשי"ל)

                         

                        ''

                         מרים רוקדת עם בנות ישראל

                         

                        ***

                        וַיָּבוֹאוּ בְנֵי יִשְׂרָאֵל, כָּל הָעֵדָה, מִדְבַּר צִן בַּחוֹדֶשׁ הָרִאשׁוֹן.

                        וַיֵּשֶׁב הָעָם בְּקָדֵשׁ. וַתָּמָת שָׁם מִרְיָם וַתִּקָּבֵר שָׁם.

                        וְלֹא הָיָה מַיִם לָעֵדָה. (כ, א-ב)

                         

                        המילה "מים" נמצאת בשמה של מרים:

                        לִבם של בני ישראל לא היה מר על מרים במותה,

                        ולכן עמדו המים במִרים וסירבו להשקותם. 

                        (האידנ"א)  

                         

                        ''
                         

                         מרים והתוף.

                        פסיפס בכנסיית דורמיציון בירושלים.

                         

                        ***

                        וַיְדַבֵּר ה' אֶל משֶׁה לֵאמוֹר:  

                        קַח אֶת הַמַּטֶּה וְהַקְהֵל אֶת הָעֵדָה, אַתָּה וְאַהֲרוֹן אָחִיךָ.

                        וְדִבַּרְתֶּם אֶל הַסֶּלַע לְעֵינֵיהֶם - וְנָתַן מֵימָיו.

                        וְהוֹצֵאתָ לָהֶם מַיִם מִן הַסֶּלַע וְהִשְׁקִיתָ אֶת הָעֵדָה וְאֶת בְּעִירָם. (כ, ז-ח)

                         

                        מדוע חטא משה בהכותו את הסלע, הרי ה' ציווה עליו במפורש:

                        "קח את המטה"?

                         

                        התורה מלמדת כאן מהי התנהגות נאותה בין אדם לחברו:

                        אין להוכיח את השני מיד בתקיפות כוחנית, אלא יש לפתוח תחילה תמיד בדברי נועם.

                        רק אם הדיבורים הרכים לא יעזרו - אז ניתנת הרשות לנקוט דרכים קשות יותר.

                        לכן אמר ה' למשה: "ודיברתם על הסלע". קודם כל - לדבר.

                         

                        עם זאת, משה הצטווה להחזיק מטה בידו כדי שאם הסלע לא יפיק מים אחרי הדיבור -  

                        אזי יורם המטה ויכה. אך משה לא עשה כן, ומיד היכה בסלע. לכן נענש.

                        (רבי יהונתן אייבשיץ)

                         

                        ''

                        משה מכה במטה ומוציא מים מן הסלע.

                        אנדרה לוקטלי, המאה ה-18.

                         

                        ***

                        וַיַּקְהִילוּ משֶׁה וְאַהֲרוֹן אֶת הַקָּהָל אֶל פְּנֵי הַסָּלַע וַיֹּאמֶר לָהֶם:

                        שִׁמְעוּ נָא, הַמוֹרִים! הֲמִן הַסֶּלַע הַזֶּה נוֹצִיא לָכֶם מָיִם? (כ,י)

                         

                        משה ואהרון טעו משום שהוציאו את עצמם מכלל הציבור:

                        הם שאלו "המן הסלע הזה נוציא לכם מים?"

                        ולא אמרו "נוציא לנו מים". זה היה חטאם.

                        (רבי שלום מבלז)

                         

                        ''

                        בני ישראל החולים מתפללים לנחש הנחושת.

                        ציור מתוך תנ"ך מהמאה ה-18.

                         

                        ***

                        וַיִּבְכּוּ אֶת אַהֲרוֹן שְׁלוֹשִׁים יוֹם כֹּל בֵּית יִשְׂרָאֵל. (כ, כט)

                         

                        מדוע נאמר לאחר מותו של משה:

                        "ויבכו בני ישראל את משה" (דברים לד, ח), ואילו במות אהרון נאמר שאת אהרון בכו " כ ל בית ישראל"?

                        משום שכשנפטר אהרון לא היה מי שציפה לרשת את תפקידו ככהן,

                        שהרי הכהונה עוברת רק לכוהנים בני אהרון.

                        אדם זר אינו יכול להתמנות לכהן גדול.לכן כל העם בכה בלב שלם על אהרון.

                        אבל על משה רבנו לא בכה "כל בית ישראל",

                        מפני שהיו רבים שקיוו לרשת את כיסאו...

                         

                        ''

                        משה רבנו ונחש הנחושת בתחריטו של גוסטב דורה, המאה ה-19.

                        דרג את התוכן:
                          0 תגובות   יום רביעי, 6/7/16, 19:09

                          תשאלו אותו שאלות.
                          אחד המשפטים החזקים ביותר שעומדים לרשותכם בויכוח - הוא שאלה. מדוע?
                          1. אתם מעבירים את הכדור אל הצד השני.
                          2. אתם מנטרלים התנגדויות. כי על מה יש להתנגד כשאתם לא מביעים שום דעה כרגע?
                          3. אתם מגלים בו עניין.
                          4. אתם לומדים עליו משהו חדש.
                          5. אתם גורמים לו לחשוב בעצמו.
                          6. זה פתרון מצויין בשבילכם, כשאין לכם תשובה על מה ששאלו אתכם :)
                          רוצים עוד טיפים בנושא? הירשמו לרשימת התפוצה שלי במייל וקבלו את ההדרכה - לחצו כאן https://goo.gl/DTOqy

                           

                          ''

                          דרג את התוכן:

                            פרופיל

                            בני דון-יחייא
                            1. שלח הודעה
                            2. אוף ליין
                            3. אוף ליין

                            ארכיון

                            פיד RSS