כותרות TheMarker >
    ';

    "טובים השניים" - מופע הומוריסטי מאת עו"ד בני דון יחייא

    מופע הומוריסטי של עו"ד בני דון-יחייא (מומחה לדיני משפחה). סיפורים, חיוכים, בדיחות ואמרות על נשים וגברים וצרות אחרות. המופע סוקר את התחנות העיקריות בחיי בני-הזוג: חיזור, נישואין, ילדים, כסף, נאמנות ועוד.
    פסנתר, שירה וניהול מוסיקלי: חן גוסלר

    ארכיון : 8/2016

    0 תגובות   יום רביעי, 31/8/16, 19:32

    לזכרו במלאות 7 שנים למותו הטרגי.
    להגדלה - לחצו על הקישור

    http://interget.co.il/images/products/maariv-pg1-1000.html

    דרג את התוכן:
      0 תגובות   יום רביעי, 31/8/16, 11:56

      לזכרו במלאות 7 שנים למותו בטרם עת.

      להגדלה - נא לחצו על הרשימה

       

      ''

      דרג את התוכן:
        0 תגובות   יום שלישי, 30/8/16, 12:07

        ''

        דרג את התוכן:
          0 תגובות   יום שישי , 26/8/16, 14:11

          מי שרוצה להרגיש עשיר, שימנה את כל הדברים שיש לו
          ושאי אפשר לקנותם בכסף.

           

          ''

          דרג את התוכן:
            0 תגובות   יום חמישי, 25/8/16, 14:26

             

             

            להגדלת הטקסט - לחצו קונטרול וסימן + ביחד.

             

            ''

            משה ולוחות הברית. ציור מהמאה ה-17

             

            ***

            וְהָיָה עֵקֶב תִּשְׁמְעוּן אֵת הַמִּשְׁפָּטִים הָאֵלֶּה וּשְׁמַרְתֶּם וַעֲשִׂיתֶם אוֹתָם -

            וְשָׁמַר ה' אֱלוֹהֶיךָ לְךָ אֶת הַבְּרִית וְאֶת הַחֶסֶד אֲשֶׁר נִשְׁבַּע לַאֲבוֹתֶיךָ. (ז, יב)

             

            "והיה עקב תשמעון" – כל מצווה ומצווה שאדם עושה,

            עליו לעשותה כאילו היא המצווה האחרונה בסוף בחייו - בעקב.

            באופן זה הוא יקיים את המצווה הזאת בדחילו ורחימו, כשכל כולה לשם שמיים.

            (הבעל שם טוב)

             

            ***

            כִּי ה' אֱלוֹהֶיךָ מְבִיאֲךָ אֶל אֶרֶץ טוֹבָה...

            אֶרֶץ חִיטָּה וּשְׂעוֹרָה וְגֶפֶן וּתְאֵנָה וְרִימּוֹן.

            אֶרֶץ אֲשֶׁר אֲבָנֶיהָ בַרְזֶל וּמֵהֲרָרֶיהָ תַּחְצוֹב נְחוֹשֶׁת. (ח, ז-ט)

             

            "ארץ אשר אבניה ברזל":

            חכמים אמרו: אל תקראו "אבניה" אלא "בניה" (מסכת תענית ד, א).

            בזכות הבנים הנחושים כברזל, שמסרו את נפשם על קיום הארץ והמדינה, 

            האימהות והאבות חיים כאן.

            (האידנ"א)

             

            ''

            ירושלים בציור מהמאה ה-18

             

            ***

            וְכֶסֶף וְזָהָב יִרְבֶּה לָּךְ וְכֹל אֲשֶׁר לְךָ יִרְבֶּה. (ח, יג)

             

            כסף שווה בגימטריה 160, בדיוק כמו ההבדל

            בין "רצוי" (306) ל"מצוי"(146)  - 160.

             

            ''

            ספר ברכת המזון. אמשטרדם, המאה ה-18

             

            ***

            נָתַתִּי עֵשֶׂב בְּשָׂדְךָ לִבְהֶמְתֶּךָ, וְאָכַלְתָּ וְשָׂבָעְתָּ. (יא, טו)

             

            רבי דוד מללוֹב

            אמר לבעל עגלה אחד, שהִרבה להצליף בסוסו:

            דע כי לאחר מאה ועשרים יתבע אותך הסוס לדין בשמיים.

            האם לא תתבייש אז לעמוד לדין עם סוס?

             

            ''

            "ואספת דגנך".

            מטבע לחגים, 2004-תשס"ה.

             

            ***

            וְעַתָּה, יִשְׂרָאֵל, מָה ה' אֱלוֹהֶיךָ שׁוֹאֵל מֵעִמָּךְ?

            כִּי אִם לְיִרְאָה אֶת ה' אֱלוֹהֶיךָ, לָלֶכֶת בְּכָל דְּרָכָיו וּלְאַהֲבָה אוֹתוֹ

            וְלַעֲבוֹד אֶתָ ה' אֱלוֹהֶיךָ בְּכָל לְבָבְךָ וּבְכָל נַפְשֶׁךָ...

            וּמַלְתֶּם אֵת עוֹרְלַת לְבַבְכֶם, וְעוֹרְפְּכֶם לֹא תַקְשׁוּ עוֹד. (י, יב-טז)

             

            "לא תקשו עוד" - אל תתעקשו להקשות כל כך הרבה קושיות,

            כדרכם של בני ישראל מאז ומתמיד.

             ומי החל בכך? האדם הראשון, שה' שאל אותו:

            "אי הבל אחיך?" (בראשית ד, ט ) ותשובתו היתה: "לא ידעתי, השומר אחי אנוכי?"...

             (הרשי"ל)

             

             

            דרג את התוכן:
              0 תגובות   יום ראשון, 21/8/16, 13:47

              https://www.youtube.com/watch?v=oeUs3685iw4&feature=youtu.be

              דרג את התוכן:
                0 תגובות   יום שישי , 19/8/16, 14:23

                דברים רבים מצחיקים אותי,
                אבל הם מצחיקים פי כמה כשאני צוחקת יחד אתך.
                (פאם בראון)

                 

                ''

                דרג את התוכן:
                  0 תגובות   יום חמישי, 18/8/16, 20:39

                  ''

                  דרג את התוכן:
                    0 תגובות   יום חמישי, 18/8/16, 16:13

                    להגדלת הטקסט - לחצו קונטרול וסימן + ביחד.

                     

                    ''

                    חסידים מתפללים. איזידור קאופמן, המאה ה-20

                     

                    כַּבֵּד אֶת אָבִיךָ וְאֶת אִמֶּךָ כַּאֲשֶׁר צִיוְּךָ ה' אֱלוֹהֶיךָ

                    לְמַעַן יַאֲרִיכֻן יָמֶיךָ וּלְמַעַן יִיטַב לָךְ עַל הָאֲדָמָה אֲשֶׁר ה' אֱלוֹהֶיךָ נוֹתֵן לָךְ. (ה, טז)

                     

                    אב אחד התלונן באוזני החת"ם סופר, כי בנו אינו מקיים כלפיו מצוַות כיבוד אב כראוי.

                    זימן החת"ם סופר את הבן הסורר, נזף בו על הזלזול שהוא נוהג באביו,
                    והשמיע באוזניו מדברי חז"ל על מצוות כיבוד אב ואם.
                    השיב הבן: תמיד הקפדתי במצווה זו כפי שאני מקפיד בכל מצוות התורה,
                    אבל אבי אינו מסייע לפרנסתי למרות שהוא אדם עשיר, ומשום כך פחת כבודו בעיני.
                    אמר לו החת"ם סופר:
                    אבותינו נצטוו על תרי"ג המצוות - וביניהן גם מצוות "כבד את אביך ואת אמך" -
                    כשהיו במדבר סיני ולא נזקקו זה לזה לפרנסה,
                    שהרי הקב"ה סיפק אז כל צורכיהם במן ובשֹלו ובמים מהבאר.
                    מכאן אנו לומדים, שילדים חייבים בכבוד הוריהם גם אם אינם נהנים מהם כלל.

                     

                    וחרז הרהמצ"ז:
                    על כיבוד אם ואב יש להקפיד בכל מצב.

                     

                    ''

                    משה רבנו.

                    ציורו של דה גוט יוסטוס, המאה ה-15.

                     

                    ***

                    וְלֹא תִגְנוֹב. (ה, יז)

                     

                    גנב ידוע הלך לעולמו. בלוויה שאל מישהו את הרב:

                    מנהג ישראל הוא, שמשבחים את הנפטר בעת הקבורה,
                    אבל איזה דברי שבח תוכל לומר על הנפטר הזה?
                    השיב הרב:
                    אומר שהמנוח היה מקיים תמיד את הפסוק:
                    "בחוכמה פותח שערים" (מסכת ברכות, מתוך תפילת "מעריב ערבים"),

                    ולא הלך מימיו ארבע אמות בלי "נטילת ידיים"...

                     

                    ***

                    לֹא תוֹסִיפוּ עַל הַדָּבָר אֲשֶׁר אָנוֹכִי מְצַוֶּה אֶתְכֶם וְלֹא תִגְרְעוּ מִמֶּנּוּ:

                    לִשְׁמוֹר אֶת מִצְו‍וֹת ה' אֱלוֹהֵיכֶם אֲשֶׁר אָנוֹכִי מְצַוֶּה אֶתְכֶם. (ד, ב)

                     

                    רבי צדוק הכהן מלובלין אמר:

                    רשעים מבקשים להביא חורבן על העולם ברשעותם.

                    אבל יש גם צדיקים העלולים להביא חורבן בצדיקות יתר,

                    שלא תמיד יש בה תום לב.

                    על כך אמר שלמה המלך במגילת קהלת (ז, טו-טז):

                    "יש צדיק אובד בצדקו... אל תהי צדיק הרבה ואל תתחכם יותר".

                     

                    ''

                    שלמה המלך. גוסטב דורה, המאה ה-19

                     

                    ***

                    וְאַתֶּם הַדְּבֵקִים בַּה' אֱלוֹהֵיכֶם חַיִּים כֻּלְּכֶם הַיּוֹם. (ד, ד)

                     

                    "אתם" – אותיות אמת.

                    מי שרוצה להיות קרוב לקב"ה – שידבק באמת.

                     

                    ***

                    ולֹא תִּרְצָח וְלֹא תִּנְאָף וְלֹא תִּגְנוֹב וְלֹא תַעֲנֶה בְרֵעֲךָ עֵד שָׁוְא. (ה, טז)

                     

                    בעשרת דיברות הכתובים בפרשת יתרו בספר שמות נאמר:

                    "לא תרצח, לא תנאף, לא תגנוב, לא תענה ברעך עד שקר".

                    מדוע כאן כתובים הדיברות עם האות ו' לפני המילה "לא"?

                    משום שפרשת יתרו התרחשה לפני חטא העגל -

                    אז העבירות היו בודדות וכל עבירה עמדה לעצמה.

                    לאחר חטא העגל התקיים "עבירה גוררת עבירה" (מסכת אבות ד, ב),

                    ולכן התחברו העבירות זו לזו.

                     

                    ''

                    לוחות הברית בבול משנת 2005.

                    עבודה של משה קסטל.

                     

                    ***

                    וְאָהַבְתָּ אֵת ה' אֱלוֹהֶיךָ. (ו, ה)

                     

                    רבי יששכר דב מראדושיץ אמר פעם:

                    העולם סבור שבין קוצק לראדושיץ שררה איבה ומחלוקת קשה,

                    אבל זו טעות. לא היה ביניהם אבק של שנאה,

                    והם נחלקו רק בדרך עבודת הבורא:

                    בקוצק היו מקרבים את לבם של ישראל אל הבורא

                    ואילו בראדושיץ היה מקרבים את הבורא אל לבם של ישראל.

                    דרג את התוכן:
                      0 תגובות   יום חמישי, 18/8/16, 12:57

                      ''

                      דרג את התוכן:
                        0 תגובות   יום רביעי, 17/8/16, 20:49

                        ''

                        דרג את התוכן:
                          0 תגובות   יום רביעי, 17/8/16, 15:08

                          ''

                          דרג את התוכן:

                            פרופיל

                            בני דון-יחייא
                            1. שלח הודעה
                            2. אוף ליין
                            3. אוף ליין

                            ארכיון

                            פיד RSS